Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

4959

1. "Kyllä+se+lapsi+rakas+on+Buriramista+ja+ihan+itse+otettu.+Voin+laittaa+ko+mersusta+lisää+kuvia+joku+toinen+päivä."No,+jatketaan+sitten+tuosta+aloituskirjoituksen+kuvasta.Auton+takalasista+heijastuu+osa+saksankielisestä+tekstistä+joka+kokonaisuudessaan+kuuluu+"Freude+am+Fahren"+ja+tämä+teksti+kyseisellä+fontilla+löytyy+nimenomaan+Nurburgringin+varikko-alueen+sekä+kilparadan+ylittävältä+kävelysillalta+janko+alla+tuo+auto+on+ollut+valokuvan+ottohetkellä.Samoin+jos+vertaa+auton+taka-osan+heijastusta,+niin+siinä+näkee+auton+takana+olevan+varikkopilttuun+ja+sen+nosto-oven.+Nosto+ovessa+näkyy+suorakulmion+muotoiset+ikkuna-aukot+sekä+käynti-ovi+jotka+ovat+identtiset+Nurburgringin+varikon+varikkopilttuiden+nosto-ovien+kanssa.+Buriramin+moottoriradan+kuvita+katsottuna,+kyseisen+radan+varikkopilttuiden+nosto-ovissa+ei+ole+ikkunoita.Eli+yhä+edelleen,+tuo+aloitustekstissa+ollut+rata-auton+kuva+on+otettu+Nurburgringillä,+ei+yhtään+missään+muualla,+vaikka+kuinka+joku+muuta+väittää.
  2. En+tiedä+mitä+"viisastelemista"+siinä+on,+kun+ilmoittaa+selkeästi+sen+että+tuon+aloitusviestissä+olleen+kuvalinkin+takana+ollut+kuva+rata-autosta+on+täysin+varmasti+otettu+Saksassa+Nurburgringin+varikkoalueella,+ei+yhtään+missään+muualla.Ja+yhä,+tämä+palsta+on+kuitenkin+MATKAILU+palsta,+ja+matkailu+ei+ole+jossain+(maassa/kohteessa)+pysyväisluonteisesti+asumista+vaan+enemmän+taikka+vähemmän+tilapäistä+oleskelua+jossain+maassa/kohteessa.Vikipedia+määrittelee+matkailun+seuraavasti:"Matkailu+tarkoittaa+sitä,+että+ihmiset+matkustavat+pois+päivittäisestä+asuin-+ja+työympäristöstään+mieleisiinsä+matkailukohteisiin.+Matkailu+liittyy+useimmiten+lomaan+ja+virkistäytymiseen,+mutta+voidaan+puhua+myös+työmatkailusta.+Matkailu+käsittää+työhön+liittyvien+ja+lomamatkojen+lisäksi+muun+muassa+kilpailu-,+opinto-,+pyhiinvaellus-+ja+terveysmatkat."Eli+tällä+palstalla+kuuluisikin+käsitellä+asioita+MATKAILIJAN+näkökulmasta+eikä+jossain+maassa/kohteessa+pysyvästi/pysyväisluonteisesti+asuvien+kannalta+(vaikka+heiltä+varmasti+saa+hyviä+vinkkejä+matkailuun).Joten+minä+todellakin+matkailupalstan+Thaimaan+osion+kohdalla+keskustelen+aiheesta+juurikin+matkailijan+näkökulmasta+ja+siihen+liittyy+vaikkapa+juurikin+kulkuvälineiden+vuokraus+(vaikkapa+sen+moottoripyörän)+matkakohteessa.+Todella,+todella+harva+matkailija+OSTAA+itselleen+kulkupelin+(loma)matkallensa,+vuokraaminen+on+paljon+yksikertaisempi+toimenpide,+joten+Thaimaassa+todellakin+olen+vuokramotoristi,+mutta+en+oikein+tajua+mitä+muuta+MATKAILIJA+voisikaan+olla.Nämä+kulkuvälineiden+ostamiset/omistamiset+kuuluvat+sitten+jo+pidempi-aikaiseen+maassa+asumiseen,+joka+ei+lähtökohtaisesti+enään+sitten+välttämättä+kuulu+MATKAILU+palstan+alle.
  3. Itse+määrittelisin+Pattayan+"Kaupunkikohteeksi+missä+on+myös+(uima)rannat".+Kun+taas+Thaimaassa+on+runsaasti+kohteita+missä+ei+olisi+"mitään"+jos+siellä+ei+olisi+rantoja+taikka+niiden+vesi+saastuisi+uimakelvottomaksi.Olen+Pattayalla+käynyt+ensimmäisen+kerran+vuonna+2000+ja+siitä+sitten+aina+aika+ajoin.+En+koko+aikana+muista+että+Pattayan+rannoilla+olisi+alueen+turistimääriin+suhteutettuna+ikinä+ollut+mitenkään+erikoisen+paljoa+väkeä.+Siis+väkeä+on+kyllä+aina+ollut+rannoilla,+mutta+vähän+suhteessa+väkimäärään.