Vapaa kuvaus

Aloituksia

92

Kommenttia

6157

  1. Siis onhan Harley Davidson tehnyt vuosikymmeniä isoa työtä brändinsä eteen sehän on kaikkien myönnettävä. Heidän merchandise puoli esimerkiksi (kaikki virallinen H-D tavara, vaatteet, lompakot, kahvikupit yms.) on iso osa brändiä ja taitaa tehdä heillä jotain 15%:n luokkaa koko firman liikevaihdosta.
    Mutta nykypäivänä tuo heidän luomansa "H-D ekosysteemi" elämäntapansa alkaa pikkuhiljaa kääntymään heitä vastaan kun heillä haasteita brändin ja (sitä myöden tuotteiden) uusiutumisen kanssa kun vaikkapa uusia LiveWireä taikka Pan Americaa ajatellaan, niitä on haastavaa myydä "vanhalla H-D imagolla" uusille asiakkaill, koska ne eivät tahdo löytää käyttäjä/ostajakuntaa nykyisestä H-D omistajakunnasta.

    Eli tuo H-D:n brändimielikuva on sekä heidän vahvuutensa että heikkoutensa (vahvuus on myydä teknisesti "ei niin hyviä" moottoripyöriä kovahkoon hintaan, mutta heikkoutena sitten vastaavasti uusien selkeästi aikaisemmasta poikkeavien pyörämallien myyminen jotka eivät "istu" perinteiseen H-D mielikuvamarkkinointiin).
  2. Eli kauheasti kirjoitat 8000 miljandista eurosta mutta sinulla ei ole yhtään mitään tarkempaa tuon kirjoituksen takeeksi.
    Ja varmasti myönnät sen että jokainen euro minkä edestä maapereästä saadaan mineraaleja ylös maksaa tietyn summan että se saadaan sieltä maaperästä ylös.

    Eli nythän isoin kysymös mihin et osaa vastata on se että maksaako tuon 8000miljarden euron varannon ylöskaivaminen kuinka paljon, sinulla ei siihen vain ole vastatusta,

    Vasta tuo erotus kertoo onko kannattavaa vaiko ei ole, ja jos on niin kuinkapaljon.

    Ja sitten ihan uutisena, minulla on tuttavuia töissä esim. tuolla kittilän kultakaivoksella, siellä on kullan jalostuspuolella gramman kymmenesosan tarkkuudella oleva kirjanpito tuotetusta kultamäärästä. Joka kultaerä mikä kaivokselta lähtee on niin perinpohjin "kirjoihin ja kansiin" merkittynä, että siellä ei väärinkäytöksiä pysty tulemaan.
    Ja tämä siis ensikäden tietoa kaivoksella töissä olevilta työntekijöiltä (sinulla tietysti on parempaa tietioa...).