Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

4678

1. Kuka näin on sanonut että olisivat huoltovapaita?
    Ja se että joku sanoo jotain ei tarkoita että tuo olisi totta.

Nythän kyse ei ole huoltamisesta siinä mielessä kuin itse ainakin pyörän huoltamisen ymmärrän, eli pyörän takanapaan on pyöräkorjaamolla vaihdettu vapaaratas. Tämän takia takakiekko on ollut irti ja sitä uudestaan asenteessa (jostain syystä) jarrulevy ei olekkaan täysin samassa linjassa kuin se on ollut ennen takakiekon irroitusta ja sen korjaamolle vientiä.

Nythän asiassa on periaatteessa muutama mahdollisuus:
    A) koska kyse pikalinkkuakselilla kiinnitettävästä mallista, niin takakiekko ei jostain syystä kiinnity aivan samaan paikkaan kuin se on aikaisemmin ollut ennen irroitusta, tässä kannattaa tietysti vielä uudestaan tarkastaa että kiekko asettuu/on asettumassa oikeasti paikoillensa.
    B) tuossa vapaarattaan vaihdon yhteydessä on tapahtunut jokin asia että jarrulevy ei ole enään täsmälleen samassa linjassa kuin se on aikaisemmin ollut suhteessa pyörän runkoon/jarrusatulaan.
    C) kiekon irroituksen tai kiekon kiinnitysyrityksen yhteydessä jarrusatula on päässyt jostain syystä hieman liikkumaan suhteessa alkuperäiseen paikkaansa.
  2. Kommentoidaan nyt sitten vielä kun tuli suora kysymys minulle.
    Jos olet kertonut AIVAN SELVÄSTI mitä sinulle olisi tapahtunut tuolloin 30. Heinäkuuta 2024 niin miksi minulla ja ainakin toisella (ellei useammallakin) kirjoittajalla on täysin epäselvää mitä kerrot tuolloin tapahtuneen?
    Eli sinä sanot että olet aivan selvästi kertonut ja minä taasen nyt sitten kerron sinulle että minulla on sinun kertomuksesi pohjalta todella huono käsitys mitä olisi tapahtunut. Eli sinä olet epäonnistunut kertomaan asiasi niin että minä sen pääpiirteittäin käsittäisin. Ja koska en ole pyynnöistäni huolimatta saanut sinulta täsmennystä kertomukseesi niin olen päättänyt lopettaa kirjoittamisen ketjuun (ainakin siksi aikaa kun tiedot täydentyy siihen pisteeseen että olen paremman ksityksen saanut).

Niin, itse olety kertonut että sinulle on tuo MT diagnoosi tehty, mutta sen diagnoosin sisällöstä et ole kertonut muuta kuin että pidät sitä asiakirjaväärennöksenä, joka siis viittaa siihen että tuo diagnoosi olisi sen mukainen että sinulla jonkin asteisia MT oireita olisi diagnosoitu. Mutta tuon diagnoosin sisällön sinä tiedät varmasti paremmin kuin minä.

Olen sanonut että minulla ei ole tuohon asiaasi mitään henkilökohtaista sidettä, en toimi Poliisissa, pelastuslaitoksella/sairaankuljetuksessa enkä terveydenhuollossa, enkä edes asu Tampereella taikka sen lähettyvillä ja en tuona sanottuna päivänä ole Tampereen suunnassakaan ollut.
    Eli minun mielenkiintoni kirjoitukseesi ja tapaukseesi on ihan pelkän "nettikeskustelun" pohjalla, ihan kuin minulla on vaikkapa tässä pyörälyaiheisessa keskustelussa:
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/18848672/palstan-lakiasiantuntijoille-visainen-kysymys

Eli sinun pitää tajuta että tälläkin palstalla ihmiset keskustelevat asioista vaikka heillä ei mitään suoraa omakohtaista kosketusta asiaan olisi ja he eivät itse niihin liity. Tämä on keskustelupalsta jossa kun tuo on tarkoitus...
  3. Jos katsot bilteman pyörävalikoimaa:
    https://www.biltema.fi/polkupyorat/
    niin huomaat ett siellä on kustakin mallista tosiaan vain yksi runkokoko, sitten taas toisessa mallissa saattaa olla toinen runkokoko, eli periaatteessa Biltemasta pitäisi ostaa sellainen malli josta on itselle sopiva runkokoko, eikä että ensin valitsee itsellensä sopivan pyörämällin ja siitä sitten oikein koon, kyllähän tuo aika heikko esitys on...
    Tuo runkokoko on kuitenkin se yksi tärkeimpiä asioita minkä pitäisi pyörän valinnassa mennä oikein, pyörä on joko oikeaa kokoa taikka sitten ei ole.
    "oikeat" pyörävalmistajat tekevät mallista riippuen 3-5 runkokokoa mallia kohden.