Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
4678
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko mielestäsi mielenosoitus aina jotain asiaa VASTAAN eikä ikinä minkään PUOLESTA?
19.03.2025 11:00
Kuka näin on sanonut että olisivat huoltovapaita?
Ja se että joku sanoo jotain ei tarkoita että tuo olisi totta.
Nythän kyse ei ole huoltamisesta siinä mielessä kuin itse ainakin pyörän huoltamisen ymmärrän, eli pyörän takanapaan on pyöräkorjaamolla vaihdettu vapaaratas. Tämän takia takakiekko on ollut irti ja sitä uudestaan asenteessa (jostain syystä) jarrulevy ei olekkaan täysin samassa linjassa kuin se on ollut ennen takakiekon irroitusta ja sen korjaamolle vientiä.
Nythän asiassa on periaatteessa muutama mahdollisuus:
A) koska kyse pikalinkkuakselilla kiinnitettävästä mallista, niin takakiekko ei jostain syystä kiinnity aivan samaan paikkaan kuin se on aikaisemmin ollut ennen irroitusta, tässä kannattaa tietysti vielä uudestaan tarkastaa että kiekko asettuu/on asettumassa oikeasti paikoillensa.
B) tuossa vapaarattaan vaihdon yhteydessä on tapahtunut jokin asia että jarrulevy ei ole enään täsmälleen samassa linjassa kuin se on aikaisemmin ollut suhteessa pyörän runkoon/jarrusatulaan.
C) kiekon irroituksen tai kiekon kiinnitysyrityksen yhteydessä jarrusatula on päässyt jostain syystä hieman liikkumaan suhteessa alkuperäiseen paikkaansa.
19.03.2025 09:28
Jarrulevyä taivutetaan vain siinä tapauksessa että se on vääntynyt, ja näin ei tässä aloittajan tapauksessa mitä ilmeisimmin ole, vaan tuo jarrusatula pitää keskittää uudestaan tuon jarrulevyn mukaan.
18.03.2025 18:28
Päätös tehtiin juurikin Suomen lainsäädännön mukaisesti, onko vaikeaa tuo myöntää.
Olisit aikanaan koittanut asian estää, nyt puheet eivät enään mitään auta.
18.03.2025 09:54
Etkä varmaan edes näiden "öljyn lisäämisten" välillä edes puhdista ketjua?
Tuo ketjujen öljyäminen kun on asia missä "enemmän ei välttämättä ole parempi".
Kun lisäät ketjuihin "mitä tahansa öljyä" niin hyvin todennäköisesti aiheutat sen että tähän "väärin" öljyttyyn ketjuun kiinnittyy hyvinkin nopeasti hienoa hiekka-ainesta joka sitten taasen öljytyssä ketjussa toimii kuin hiomatahna, ketjuja ja muita voimansiirron komponetteja kuluttaen.
Eli pitää tajuta että tuo ketjujen korroosion esto on ketjujen voitelun sivutuote ei se ketjujen voitelun perimmäinen syy.
17.03.2025 21:12
Hieman itsellä kesti tajuta mitä asiaa tarkoitit...
Nyt kysyt asiaa mihin kukaan ei voi täsmällisesti vasta ilman että minimissään tietää minkä valmistajan akselia olet hankkimassa ja silloinkaan ei tietoa tahdo löytää.
Sillä nyt kysyt läpiakselista sellaista asiaa mitä missään ei ole määritelty vaan jokainen valmistaja tekee sellaisen ratkaisun jonka itse näkee parhaaksi. Läpiakseli voi olla vaikka umpinainen, vaikka tuota ratkaisua harvemmin on käytössä.
17.03.2025 20:58
Eli siis sinua ei kiinnosta ketjussa muu kuin sen kulutuskestävyys?
Ei kiinnosta sen hyötysuhde, äänettömyys/äänekkyys taikka toimista vaihtaessa (vahattu ketju pysyy puhtaampana, eli on parampi hyötysuhde, hiljaisempi sekä vaihtaa paremmin).
Noilla kilometreilä (joita todella harva ajaa), varmastikkin luulisi tuollaisetnkin asioiden kiinnostavan.
17.03.2025 20:47
Vielä kun kerrot minkä vaseliini ja miten se levitetään polkupyörän ketjuun, niin auttaa varmasti enemmän...
17.03.2025 18:54
Onhan sitä selvästi vähemmän.
Viimevuonna jos ajautui polulta ulos, niin saattoi upota nivusten yli lumeen, niin nyt samoilla kohdin uppoaa johonkin hieman polven yläpuolelle.
17.03.2025 15:25
Eli olet sitä mieltä että kaikkien puolueiden listoille pitäisi ottaa kuka tahansa joka ehdokkaaksi haluaa vaikka olisi selvästi eri mieltä puolueen linjan kanssa.
Ehdokkaaksi pitää/kannattaa hakeutua sellaisiin puolueisiin joiden arvomaailma sopii itsellensä.
Ja jos sellaista ei ole niin..?
17.03.2025 00:45
Kullakin on omat harrastusmielenkiinnon kohteensa, itse en ole kiinnostunut kalastuksesta laisinkaan jaten ei ole tullut tuolla pilkittyä (itseasissa en ole pilkkinyt kertaakaan koko elämäni aikana ja edellisestä muunkin tyyppisestä kalastuskerrastaon kulunut jo luokkaa 15-20v.).
En edes tiedä missä tuolla Saariselän suunnalla on sopivat kalastuspaikat.
16.03.2025 14:40
En varmastikkaan vetänyt mukaan keskusteluihin ketään "raksamiehiä" taikka mitään muutakaan ammattiryhmää vaan kyse oli yleisemmästä toteamuksesta työelämän muutoksessa jossa on runsaasti ammatteja / töitä joita pystyy tänäpäivänä tekemään tietokoneella ja nettiyhteydellä mistä päin maailmaa tahansa.
Tietysti se ei onnistu vaikkapa fyysisessä rakennustyössä jossa tuo työ tapahtuu tietyssä rakennuskohteessa. Mutta vaikkapa rakennuspuolen lupakuvien ja rakennesuunnittelun tekeminen saattaisi hyvinkin onnistua etätyössä, kun korona-aika toi myös etäkokoukset nykypäivän työelämään.
13.03.2025 17:20
Ei kai tämän päivän työelämä ole kokonaan johonkin tiettyyn paikkaan sitoutuvaa.
On paljon aloja/ammatteja/töitä mitä pystyy tekemään mistä päin maailmaa tahansa, ja "työkaluksi" riittää tietokone ja nettiyhteys. Itse tiedän usemmankin henkilön jotka asuvat pitkiä aikoja ulkomailla työt hoituvat mukana olevalla tietokoneella.
Tietytsi kaikki sen tajuavat että tuota pystyy tekemään vaan tietynlaisissa toimenkuvissa, mutta heitä on nykypäivänä kuitenkin runsaasti.
Itsällänikin kulkee reissuissa tietokone mukana ja tietyt perus työt hoidan ihan samalla tavalla kuin jos tekisin niitä "kotitoimistolla" taikka firman toimistolla.
Oma toimistopäivä viime Joulukuulta Phuketin reissulta.
aPm3TBxRTK
13.03.2025 16:28
Muutama poiminta tämän päivän 40km. tunturilenkistä.
Kevättalvista Lappia parhaimmillaan:
https://aijaa.com/yTvDQ4
https://aijaa.com/vZCMER
https://aijaa.com/BAD96a
10.03.2025 23:34
Niin ja ennen kuin joku alkaa viisastelemaan että kysyttiin reijän/reikien halkaisijaa, niin toisella puolen josta läpiakseli työnnetään läpi on reikä joka on juuri sen kokoinen että tuo 12/15/20mm läpimitaltaan oleva akseli saadaan työnnettyä läpi mutta istuu suhteellisen toukahkosti tuohon reikään ja toisessa puolen on sitten "reikä" jossa kierteet jotka sopivat tuon 12/15/20mm akselin kierteisiin.
10.03.2025 12:08
Riippuu tapauksesta.
Maantiepyörissä edessä ja takana 12mm akselit.
Maastopyörissä takana 12mm ja edessä 15mm, joissan alamäkikeuloissa edessä jopa 20mm. akseli.
ja ettei liian helppoa, niin kierteiden nousuissa voi valmistjakohtaisia eroja.
10.03.2025 11:57
Kommentoidaan nyt sitten vielä kun tuli suora kysymys minulle.
Jos olet kertonut AIVAN SELVÄSTI mitä sinulle olisi tapahtunut tuolloin 30. Heinäkuuta 2024 niin miksi minulla ja ainakin toisella (ellei useammallakin) kirjoittajalla on täysin epäselvää mitä kerrot tuolloin tapahtuneen?
Eli sinä sanot että olet aivan selvästi kertonut ja minä taasen nyt sitten kerron sinulle että minulla on sinun kertomuksesi pohjalta todella huono käsitys mitä olisi tapahtunut. Eli sinä olet epäonnistunut kertomaan asiasi niin että minä sen pääpiirteittäin käsittäisin. Ja koska en ole pyynnöistäni huolimatta saanut sinulta täsmennystä kertomukseesi niin olen päättänyt lopettaa kirjoittamisen ketjuun (ainakin siksi aikaa kun tiedot täydentyy siihen pisteeseen että olen paremman ksityksen saanut).
Niin, itse olety kertonut että sinulle on tuo MT diagnoosi tehty, mutta sen diagnoosin sisällöstä et ole kertonut muuta kuin että pidät sitä asiakirjaväärennöksenä, joka siis viittaa siihen että tuo diagnoosi olisi sen mukainen että sinulla jonkin asteisia MT oireita olisi diagnosoitu. Mutta tuon diagnoosin sisällön sinä tiedät varmasti paremmin kuin minä.
Olen sanonut että minulla ei ole tuohon asiaasi mitään henkilökohtaista sidettä, en toimi Poliisissa, pelastuslaitoksella/sairaankuljetuksessa enkä terveydenhuollossa, enkä edes asu Tampereella taikka sen lähettyvillä ja en tuona sanottuna päivänä ole Tampereen suunnassakaan ollut.
Eli minun mielenkiintoni kirjoitukseesi ja tapaukseesi on ihan pelkän "nettikeskustelun" pohjalla, ihan kuin minulla on vaikkapa tässä pyörälyaiheisessa keskustelussa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18848672/palstan-lakiasiantuntijoille-visainen-kysymys
Eli sinun pitää tajuta että tälläkin palstalla ihmiset keskustelevat asioista vaikka heillä ei mitään suoraa omakohtaista kosketusta asiaan olisi ja he eivät itse niihin liity. Tämä on keskustelupalsta jossa kun tuo on tarkoitus...
10.03.2025 11:48
Oli oikein mukava esittelijä ja noin 15min. jälkeen (josta ensimmäinen 10min puhuttiin ihan muusta kuin lomaosakkeista) molemmin puolin päädyttiin siihen asiaan minkä jo etukäteen arvasinkin, eli ei pysty tarjoamaan minulle käytännössä mitään millään tavoin järkevään hintaan tämän hetkiseen tilanteeseeni nähden ja lopetimme sulassa sovussa tapaamisen.
80€/15min ihan hyvä "tuntipalkka".
10.03.2025 10:58
Varmaan kannattanee tehdä sama ratkaisu kuin mitä itse tein näiden kahden katjun osalta, eli lopettaa kommentointi ketjuihin kun aloittajan teksteissä ei tunnu olevan niin paljoa järjellistä kirjoitusta että niiden perusteella pystyy tuota tapahtumakulkua edes kohtuudella muodostamaan eikä aloittaja yrityksistä huolimatta täydennä kertomustaan.
10.03.2025 10:45
Jos katsot bilteman pyörävalikoimaa:
https://www.biltema.fi/polkupyorat/
niin huomaat ett siellä on kustakin mallista tosiaan vain yksi runkokoko, sitten taas toisessa mallissa saattaa olla toinen runkokoko, eli periaatteessa Biltemasta pitäisi ostaa sellainen malli josta on itselle sopiva runkokoko, eikä että ensin valitsee itsellensä sopivan pyörämällin ja siitä sitten oikein koon, kyllähän tuo aika heikko esitys on...
Tuo runkokoko on kuitenkin se yksi tärkeimpiä asioita minkä pitäisi pyörän valinnassa mennä oikein, pyörä on joko oikeaa kokoa taikka sitten ei ole.
"oikeat" pyörävalmistajat tekevät mallista riippuen 3-5 runkokokoa mallia kohden.
09.03.2025 11:27
8 / 234