Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

4678

1. Kerrotko lisää tästä "karkoituksesta"?
    Hänhän itse on poistunut omatahtoisesti maasta välttääkseen häntä vastaan nostetuista syytteistä oleva oikeudenkäynti.

Tätä oikeudenkäyntiä ei siis ole käyty koska suomen viranomaiset eivät ole tavoittaneen Kavoniusta saatavaksi Suomeen.

Presidentti ei voi armahtaa henkilöä ennen kuin oikeudenkäynti ja tämän mukana mahdollinen tuomio on annettu.

Kavoniuksen kohdalla on jopa todennököistä jos joskus Suomeen saadaan vastaamaan syytteisiin, että todetaan ymmärrystä vailla olevaksi ja jätetään tuomitsematta mutta joutuu vastentahtoiseen MH-hoitoon määrittelemättömäksi ajaksi.
  2. Olen taas tapani mukaan tälle hetkellä eräässä Lapin tunturikohteessa töissä (kuten vuosia ollut tietyllä syklillä) ja tuossa sainkin itselleni aikaiseksi tulevaan viikonvaihteeseen kolmen päivän vapaan hoidettua (seuraava yli yhden päivän vapaa onkin todennäköisesti vasta ensikuun loppupuolella) ja onnistuin löytämään Saariselältä vapaan Villas huoneiston (olisikohan peruutus yms. kun muuten näyttävät ihan loppuunmyytyä) taasen tuohon Villas omistajan "äkkilähtöhintaan" (joka nyt 48€/yö kun tuo majoituksen alv. kanta nousi vuodenvaihteessa neljällä prosenttiyksiköllä), tuo sinänsä taas kiva kun sesonki päällä ja hinnat sen mukaiset (Perus hotellihuoneetkin Saariselällä näillä viikoilla tuosta jostain 150€/vrk. ylöspäin).

Mutta tuo ei se juttu, vaan se että tuolta tuli eilennä puhelua että osallistusiinko omistajille suunnattuun esittelyyn, kesto noin 1,5h. ja siitä saa 80€ lahjakortin käytettäväksi esim. ravintolapalveluihin, joten suostuin kun aikataulu sopii sen päivän suunnitelmiin.
    Nyt vain tulee mielenkiintoista mitä ja miten koittavat tarjota kun minullehan ei kuulu varsinaiset HC:n omistaja-edut koska Villas osakkeeni olen ostanut (erittäin halvalla) HC:n ulkopuoliselta taholta yksityiskauppana (tuo Villas omistajana minulle kuitenkin kuuluu tuo Villas äkkilähdön hyödyntämis mahdollisuus jota erittäin paljon käytänkin).
    Mielenkiintoiset keskustelut varmastikkin edessä, kun oikeasti osaa myös asioihin kriittisesti suhtautua. Nyt saan hyvin mielestäni vatiketta rahoilleni, mutta en usko että voivat mitään tarjota sellaista sellaiseen hintaan että minun kannattaa asiaa hyödyntää.
    Mutta Maanantaina olen asian suhteen viisaampi (ja tienannut 80€ lahjakortin).
  3. Yhä, kyllä kyllä ja ei.

Kuten jo sanoin vaustauksessani, niin lakiteknisesti tuo rikoslaki on tuon liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla "päälaki" ja tuosta tileiikennelaista otetaan vain tiettyjä määrittelyitä tuon lain tarkentamiseen (juuri kuten tässä molemmat ollaan samaan lopputulokseen tultu ja ei siitä varmasta ole kiistämistä).

Eli kyllä, tuo liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla on "voimassa" vain alueilla missä myöskin tieliikennelaki on voimassa, mutta ei siksi että tieliikennelaki tuon määritteli.

Kuten tuossa nyt otetaan esimerkiksi tuo varsinainen rattijuopumus josta rikoslaki sanoo seuraavaa: (ja taas suora lakiteksti sitaatti):

"3 § (20.12.2002/1198)
    Rattijuopumus
    Joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua nautittuaan alkoholia niin, että hänen verensä alkoholipitoisuus ajon aikana tai sen jälkeen on vähintään 0,5 promillea tai että hänellä tällöin on vähintään 0,22 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa, on tuomittava rattijuopumuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Rattijuopumuksesta tuomitaan myös se, joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua käytettyään huumausainetta niin, että hänen veressään on ajon aikana tai sen jälkeen käytetyn huumausaineen vaikuttavaa ainetta tai sen aineenvaihduntatuotetta. Tämän momentin säännöstä ei kuitenkaan sovelleta, jos mainittu aine tai aineenvaihduntatuote on peräisin lääkevalmisteesta, jota kuljettajalla on ollut oikeus käyttää.

Rattijuopumuksesta tuomitaan niin ikään se, joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua käytettyään muuta huumaavaa ainetta kuin alkoholia taikka tällaista ainetta ja alkoholia niin, että hänen kykynsä tehtävän vaatimiin suorituksiin on huonontunut."

Eli tästä lainkohdata puuttuu kokonaan tuo tietyn paikan (tie. yms.) vaatimus, vaan moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaminen missä tilassa taikka paikassa tahansa on rangaistavaa vaikka tässä tilassa taikka paikassa ei olisi tieliikennelaki voimassa.
  4. Taas kun jatketaan lakiteknistä tarkastelua, niin tien määritelmän mukan tien ei tarvitse olla yleinen tie, vaan se voi olla myös yksityinentie (ja yksityistiehän määritellään että sen omistaa/ylläpitää joku muu taho kuin kuin julkinen valta, eli käytännössä valtio taikka kunta).
    Ja taasen suora lakilainaus:

"Tässä laissa tarkoitetaan:

1)tiellä maantietä, katua, yksityistä tietä, moottorikelkkailureittiä tai muuta yleiselle liikenteelle tarkoitettua taikka yleisesti liikenteeseen käytettyä aluetta;
    2)tienkäyttäjällä jokaista, joka on tiellä taikka kuljettaa sillä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua;"
  5. Moikka. Tuo edellinen kirjoitus johon vastasit ei ole minulta, kirjoitan vain ja ainoastaan rekisteröidylläni nimimerkillä jolla olen palstalla kirjoittanut jo vuosien ajan,

Ja jos/kun löydät noita kirjoituksiani muilta palsta-alueilta joihin isoimmiten kirjoitan oman mielenkiintoni perusteella, niin niistä myös selviää tarkkaan lukemalla asuinpaikkani, ammattini yms.
    Ja ei, en asu Tampereella enkä sen lähikunnissa, asun toisessa maakunnassa, etelä-suomen alueella, minulla ei ole kytköstä poliisiin eikä pelastuslaitokseen, työskentelen yksityisessä yrityksessa.
    Tämä ketju kiinnostaa ihan vain ketjun kirjoitusten itsensä takia, tosin sen sekavuus aiheuttaa sen että kiinnostus ketjua kohtaan on vahvasti laskemassa ennen kuin asioistamitä minä ja ainakin yksi toinen ketjuun kirjoittava ovat tapauksesta kyselleet tulee jonkinlaista järkevää selvästi jäsenneltyä vastausta, Nyt kirjoitukset ovat tosiaan niin sekavaa tarinaa että vieläkään en oikeasti tajua mitä, missä ja kenelle on tapahtunut ja kenen toimesta vaikka kahdessa kejussa on kymmeniä viestiä asian suhteen...

Nyt etenkin se on epäselvää se kun käsitykseni alkuun on ollut se että väitteesi mukaan nämä 200 tekemääsi rikosilmoitustaovat olleet se syy MT-tutkimukseen vientiin, mutta toisaalta kirjoituksista saan myös sitä kuvaa että tämä MT-tutkimukseen "pakkokeinoin" vienti (vapaudenriisto yms.) on se mistä näitä rikosilmoituksia olet tehnyt...
    Niin sekavaa niin sekavaa ja auttaisi jos oikeasti kertoisit asiasta seikkaparäisesti mutta sitä et jostain syystä halua tehdä.