Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toisen+roska+voi+olla+toisen+aarre.++Enpä+olisi+aikanaan+osannut+arvata,+että+60-70+lukujen+tavara+on+tämän+päivän+retroa,+jota+jotkut+metsästävät+kirppareilta.++Vaan+harvalla+meistä+nykyään+on+sellaisia+aittoja+ja+varastoja,+jossa+voi+kaiken+säilöä.
Minullakin+tuossa+hyllyssä+vieressäni+odottaa+lukemista++Marie+Kondon+kirja,+jossa+meitä+kai+opastetaan+kaikesta+turhasta+luopumiseen.+++Ensiksi+kai+pitäisi+aloittaa+oman+päänsä+sisältä.
25.02.2018 00:33
Niin,++tai+näin.+"Kenen+leipää+syöt,+sen+lauluja+laulat."
25.02.2018 00:22
Oletko+joskus+joutunut+määrittelemään+oman+työyhteisösi+arvot,+yhdessä+alaistesi,+lähimpien+tökavereittesi+kanssa?++Itse+olen.++Se+onkin+aika+mielenkiintoista.
Aina+ne+omat+arvosi+eivät+olekaan+yhtä+sen+yrityksen++arvojen+kanssa,+jossa+työskentelet.++Miten+ratkaiset+sen+mahdollisen+ristiriidan?
23.02.2018 00:35
Tämä+systeemi+on+ihan+höpöhöpö,+kirjasi+minut+ulos+kesken+kirjoitukseni,+pyyhkeitä+koko+sivustolle!!!!!
23.02.2018 00:26
Muistelkaapa+itseänne+nuorena.++En+liene+ainut,+joka+ajatteli,+että+elämä+loppuu+viisikymppisenä,+ja+että+vanhemmillamme+ei+ainakaan+ole+mitään+seksiä,+hyi!
Mites+kävikään?++Mehän+aloimme+oikein+elää+sen+jälkeen,+kun+lapsemme+lensivät+pesästä,+ja+oli+aikaa+toisillemme.++Ja+seksi+oli+melkein+parempaa,+kuin+silloin+kun+se+oli+meiltä+ehdottomasti+kiellettyä-
19.02.2018 01:23
Wau!
19.02.2018 01:12
Ruokamuistoja.++Meillä+oli+tapana+edesmenneen+mieheni+kanssa+pitää+kaalikääryletalkoot+syyskuussa.++Olin+jotenkin+onnistunut+houkuttelemaan+häset+siihen+touhuun+mukaan.++Niitä+tehtiin+niin+paljon,+että+riitti+pakastettavaksikin.++Ohjeita+on+tietysti+monenlaisia,+mutta+ylitse+kaiken+Mysi+Lahtisen+resepti,+kai+ollut+Hesarin+kuukausiliitteessäkin.++Siinä+me+nökötimme+keittiön+pöydän+kahtapuolen+ja+kääntelimme+kaalinlehtien+sisään+valmistamaani+täytettä.++Ja+ihaniahan+niistä+tuli.++Myös+jo+kotoa+poismuuttaneiden+lastemme+suurta+herkkua.
Ja+sitten+hauskin.++Lähdin+syyslomavierailulle+opiskelemaan+lähteneen+tyttäremme+luo,+tuliaisina+noita+kaalikääryleitä.++Ja+hän+sanoi:+"Aiotko+sinäkin+syödä+noita+kääryleitä?"++Olisi+halunnut+syödä+itse+ne+kaikki.++:-))
19.02.2018 01:10
Oi+elämän+kevät.++Sinun+pitäisi+kyllä+kirjoittaa+muistiin+nämä+tarinasi.++On+nautinto+lukea,+miten+elävällä+murteella+kirjoitat+nämä+kertomuksesi,+se+on+lahja,+ei+kaikille+suotu.++Täällä+oli+eräs+toinen+kirjoittaja,+joka+käytti+elävästi+omaa+murrettaan,+kadehdin.
Noista+ruokamuistoista,+yhden+lajin+gourmet-tarina.++Ruotsinlaivoillahan+on+paljon+aasialaisia,+tulleet+reissaamaan+Eurooppaan,+hieman+varakkaampaa+väkeä.
Heille+meikäläinen+seisova+pöytä+"Buffet"+on+ihan+tuntematon+ihme.++Olen+pari+kertaa+seissyt+jonossa+jonkun+heistä+jäljessä.++Pahin+lienee+hän,+jonka+lautasella+sulassa+sovussa+lihapullat,+graavilohi+sun+muut+kalapöydän+herkut+ja+äyriäiset,+ja+kaiken+kruununa+jäätelöpallo.++Oli+ihan+pakko+poistua+siitä+jonosta,+muuten+olisi+kutsunut+yrjö,
Meillehän+on+opetettu,+että+voi+hakea+vaikka+seitsemän+eri+kertaa,+eri+lautasille,+kunhan++ei+vaan+pane+kaikkea+sekaisin,+samalle+lautaselle.++Ihan+tuore+muisto+on+suomalaisesta+pariskunnasta,+joka+ruokaili+vieressämme,+ja+laati+sellaisen+makusinfonian+lautaselleen,+että+oksat+pois.
19.02.2018 00:56
Kyllä+aika+sekavaa+söhellystä+oli+se+hätäkeskuksen+puhelu,+kai+siinä+puhui+paniikkiin+joutunut+ihminen,+joka+ei+enää+kyennyt+järkevään+ajatteluun+tai+puhumiseen.
14.02.2018 13:46
Ainut+huono+puoli+on+se,+että+pitää+ihan+itse+päättää,+milloin+on+lomaa.++Enää+ei+ole+lomalistoja!
Nauti+täysin+siemauksin.++Koskaan+ei+voi+tietää,+milloin+on+metri+multaa+nenän+päällä.++Joten+ota+ilo+irti+joka+hetkestä!
14.02.2018 01:09
Älä+kuvittele+liikoja+itsestäsi.++Feikki.mikä+feikki!
14.02.2018 01:03
Niin,+ehkä+arvovieraiden+kuului+poistua+säällisellä+hetkellä,+ja+sen+jälkeen+voi+vaihtaa+ns.+vapaalle.
Koskeeko+myös+hautajaisia?
14.02.2018 01:00
En+tiedä+,+mistä+johtuu,+onko+iän+mukanaan+tuomasta+hitaudesta,+vai+mistä,+mutta+päivät+tuntuvat+olevan+touhua+täynnä.++Katsoin+äsken,+koska+oli+aikaa,++jaksoja+ohjelmasta+"Kaappaus+keittiössä".
Ne+olivat+mielestäni+hyviä.++Jätin+väliin+jakson,+jossa+punatukkainen+rock-leidi.++Kari+Aihinen+on+kyllä+aika+symppis,+ja+paneutuu+hienosti+perheiden+ruokaongelmiin.++Muutama+jakso+jäi+odottamaan+katsomista.
14.02.2018 00:54
Kiitos+samoin,+heti+jäimme+koukkuun,+kaikki+on+katsottava.++Hän+on+karismaattinen+näyttelijä.
14.02.2018 00:48
Minulla+on+kaksi+sellaista.++Ensimmäisen+sain+kauan+sitten+syntymäpäivälahjaksi+puolisoltani,+iso+hopeinen+Hannunvaakuna-riipus,+Kalevalakoru.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hannunvaakuna
Hannunvaakunallahan+on+historiallinen+merkitys.++Koska+ko.+riipus+on+aika+iso+ja+arvokaskin,+halusin+pienemmän+sellaisen,+ja+sitä+metsästin.++Lopulta+sain+ostettua+viimeisen+Suomessa+myydyn,++Kalevalakorun+valmistaman,+hopeisen.++Ehkä+joskus+ottavat+uudelleen+tuotantoon.
Se+koru+riippuu+aina+kaulassani,+se+suojelee+minua+kaikelta+pahalta.++Aivan+kuten+aina+tiesin,+ettei+mitään+niin+pahaa+minulle+maailmassa+tapahtuisi,+ettei+puolisoni+siitä+minua+pelastaisi.
13.02.2018 17:47
Kyllä+minäkin+ne+Wallanderit+olen+katsonut+ennenkin,+mutta+jostain+syystä+ne+kestävät+aikaa.++Tuossa+se+on+vieressäni+koko+boxi,+jossa+ne+kaikki.++Harrastan+dekkareiden+keräilyä.
Mitä+tulee+alkuperäiseen+kysymykseesi,+niin+en+ole+koskaan+pitänyt+sitä+tavoiteltavana,+tunnetaanko+täällä+ja+kuinka+pian,+joten+en+pidä+asiasta+kirjaa.+On+toki+hauskaa,+jos+joku+joskus+vaivautuu+sepustuksiani+kommentoimaan,+mutta+ellei,+en+siitä+yöuniani+menetä.++Elämä+on+laiffii,+kuten+sanoi+Matti+Nykänen+:-).++Muutamien+kanssa+on+ollut+joskus+hauskaakin+ajatusten+vaihtoa.
11.02.2018 23:50
Arvomaailmani+on+säilynyt+aika+samanlaisena+vuosien+saatossa.++Sellaisia+pienempiä+askelmerkkejä+on+ollut+tarvetta+tarkistaa.++Olisi+suurta+tyhmyyttä,+jos+ajattelisin+kaikesta+samoin,+kuin+esimerkiksi+kymmenen+vuotta+sitten.++"Maailma+muuttuu+Eskoseni..",+joten+siinä+mukana+on+mittaria+kalibroitava,+eli+tarkistettava+omaa+ajattelua,+kompassi+näyttää+kyllä+oikeaan+suuntaan+edelleen.
Pian+kohti+Etelän+lämpöä.
11.02.2018 23:37
Mitä+hitsin+pimpulan+väliä+sillä+on,+että+joku+1-12+vuotta++täällä+ollut+tunnistaa+sinut?++Ei+mitään+väliä!++Jos+sen+kaltaista+hyväksyntää+hakee+tai+haluaa,+on+se+ihan+ikioma+ongelma.
Tänne+voi+kirjoittaa+ihan+kuka+tahansa.+++Pääasia,+ettei+kirjoita+rumia.++Mieluiten+jostain+ajankohtaisesta+aiheesta,+eikä+pelkkää+potaskaa.
Wallanderissa+oli+taas+aika+rankka+jakso.++Saa+nähdä,+miten+uni+tulee.++Ehkä+niitä+pitäisi+katsoa+keskellä+päivää.
11.02.2018 00:56
..ja+nyt+kun+hänen+aktiiviuransa+on+ohi+ja+hänellä+on+aikaa,+hän+on+esimerkillisellä+tavalla+huolehtinut+lapsistaan+ja+perheestään,+vienyt+lapsia+päiväkotiin+ja+kouluun,+kuten+kuka+tahansa+hyvä+perheenisä.
Hieman+kohtuullisuutta+arvosteluissanne.
Tässä+maassa+on+lukematon+määrä+miehiä+(usein+niitä,+jotka+pyörittävät+tätä+yhteiskuntaa),+joilla+ei+ole+mitään+nahdollisuutta+osallistua+perheensä+arkeen,+joiden+työaika+on+24/7,+mutta+joilla+on+useimmiten+sellainen+vaimo,+joka+pyörittää+niitä+kotikuvioita.++Kunnia+heille+kaikille.
09.02.2018 00:00
Onkohan+tuo+hyljätä+ihan+oikea+sana,+ainakin+siitä+saa+lööpin+aikaiseksi.++Nämä+lapset+ovat+varmasti+aina+tienneet,+kuka+heidän+isänsä+on.++Siihen,+että+heidän+äitinsä+ovat+halunneet+elää+omaa+elämäänsä,+on+luullakseni+omat+syynsä.++Kaikki+ovat+olleet+omalla+laillaan+erittäin+vahvoja,+kuuluisia+naisia,+eivät+mitään+"kynnysmattoja".++Ja+hän+ei+ole+salannut+lapsiaan,+heidän+tietonsa+löytyvät+niitä+haluavalle.
Donner+on+tehnyt+valtavan+elämäntyön+ja+uran.++Hän+on+julkaissut+valtavan+määrän+kirjoja,+toiminut+politiikassa+ja+diplomaattina,+ollut+elokuvaohjaaja+ja+-tuottaja.++Kaikkea+paljon+enemmän+kuin+tavallinen+ihminen+ehtii+ja+saa+aikaan+koko+elämänsä+aikana.++Hänen+kohdallaan+eivät+toimi+samat+mittarit+kuin+taavi+tavallisen+kohdalla.++Ihmettelen,+miten+hänen+aikansa+on+riittänyt+kaikkeen.
Hän+on+aina+vetänyt+puoleensa+naisia,+tavalla+josta+taavi+tavallinen+voi+vain+uneksia.++Hänen+vaimonsa+ovat+tieneet,+millaisen+miehen+kanssa+ovat+tekemisissä.++Ja+kantaneet+vastuun+suhteesta+syntyneistä+lapsista.++
Nyt+julkitullut+asia+on+saanut+taas+suhteettomat+mittasuhteet.++Maamme+on+täynnä+ihan+tavallisia+yksinhuoltajaäitejä,+kantakaa+huolta+heistä+ja+heidän+lapsistaan.++Perheitä,+joissa+isä+on+täydellisesti+kadonnut+kuvioista,+perheitä,+joissa+eletään+niukkuudessa.++Heistä+kannattaisi+olla+huolissaan,+mutta+siitähän+ei+synny+lööppejä.
08.02.2018 23:52
40 / 42