Osaatko vetää rajan omalle palstayksityisyydelle? Vai heittäydytkö ketjuihin värittämällä aihetta toivossa että niin tekisivät toisetkin?
Ymmärrettävää palstojen toimivuuden juuri edellä mainitulla tavalla.
Puhutaan paljon anonyymikirjoittelusta, mutta sillä ei ole suurtakaan merkitystä todellisuuden kanssa. Turha kenenkään tulla muuta esittämään.
Yksityisyyden rajanveto
95
1699
Vastaukset
- jökl
En ymmärtänyt kysymystä? Ehkä kannattaisi miettiä vähän tarkemmin miten esität asiasi, jos haluat että joku saa tekstistäsi jotain tolkkua.
Sama minulla.
Liian korkealentoista minun aivoilleni. Sanat ymmärrän, mutta pääsisältö jää hämärän peittoon.- nohno
Tellukka kirjoitti:
Sama minulla.
Liian korkealentoista minun aivoilleni. Sanat ymmärrän, mutta pääsisältö jää hämärän peittoon.Osui ja uppos, vai pitäisikö todeta ettei suomen kieli ole hallussa.
nohno kirjoitti:
Osui ja uppos, vai pitäisikö todeta ettei suomen kieli ole hallussa.
Kumminkohan päin tuo olisi, kun ei muutkaan suomalaiset näyttäneet päässeen jyvälle.
Mitä esim. tuolla halutaan sanoa?:
"""Ymmärrettävää palstojen toimivuuden juuri edellä mainitulla tavalla. """
Onko se hyvää suomenkieltä?- sanapuuttui
Tellukka kirjoitti:
Kumminkohan päin tuo olisi, kun ei muutkaan suomalaiset näyttäneet päässeen jyvälle.
Onko se hyvää suomenkieltä?..ymmärrettävää palstojen toimivuuden kannalta..., anteeksi sanan puuttuminen välistä.
Normijärjellä lause on luettavissa vaikkei jokaista sanaa kirjoitakaan.
Mistä tiedät kaikkien täällä kirjoittajien olevan suomalaisia, kunhan arvailet vaan. - Toim.huom
Tellukka kirjoitti:
Onko se hyvää suomenkieltä?Miten niin muutkaan suomalaiset? Älä rupea yleistämään, kun itse olet todellisuudessa ruotsinsuomalinen. Turha länkyttää suomalaisuuttasi, jos olet koko aikuisikäsi asunut Ruotsissa. Anna ihan vain meidän "suomalaisten" kommentoida mitä mieltä me olemme. Emme halua sinua poulestamme puhujaksi!
Toim.huom kirjoitti:
Miten niin muutkaan suomalaiset? Älä rupea yleistämään, kun itse olet todellisuudessa ruotsinsuomalinen. Turha länkyttää suomalaisuuttasi, jos olet koko aikuisikäsi asunut Ruotsissa. Anna ihan vain meidän "suomalaisten" kommentoida mitä mieltä me olemme. Emme halua sinua poulestamme puhujaksi!
Lakkaa itkemästä!
Enhän minä sinua niillä muilla suomalaisilla tarkoittanut.- Sivustaseurannut
Tellukka kirjoitti:
Lakkaa itkemästä!
Enhän minä sinua niillä muilla suomalaisilla tarkoittanut.Viduttaako sinua asua Ruotsissa vai se etteivät suomalaiset halua tunnustaa ruotsinsuomalaisia suomalaisiksi?
Sivustaseurannut kirjoitti:
Viduttaako sinua asua Ruotsissa vai se etteivät suomalaiset halua tunnustaa ruotsinsuomalaisia suomalaisiksi?
Ei, mutta ihan näyttää niinkuin tämä kaunis asuinpaikkani jotain toista viduttaisi. En ymmärrä miksi. Häpeääkö hän itse asua Suomessa ja miksi niinollen?
- Toim.huom
Tellukka kirjoitti:
Ei, mutta ihan näyttää niinkuin tämä kaunis asuinpaikkani jotain toista viduttaisi. En ymmärrä miksi. Häpeääkö hän itse asua Suomessa ja miksi niinollen?
Taas tulee noita iänikuisia kysymyksiä. Tässä on tyypillinen savolaisruotsalainen ämmä, joka ei koskaan vastaa mihinkään, vaan länkyttää ja länkyttää...
Suomalaiset ovat hyvin isänmaallisia ja onnellisia siitä etteivät asu Ruotsissa!
- boksis
Kieltämättä melko hataranoloinen juoksutus, mutta olettaisin, että aloittaja tarkoittanee näitä palstan minä-minä-avautumisia, joita ketjut ovat täynnänsä. Joskus tympii enemmän, toisinaan en viitsi lukea ollenkaan, välistä pistän jotain höpönlöpöä sekaan.
Aloitus on vähän niinkuin hebreaa yrittäis lukea.
Liekö vika lukijassa.- vieräleuka
Savolaisen avaus, lukijalle jää vastuu :D
1. Osaatko vetää rajan omalle palstayksityisyydelle?
Aloittaja vastaa.
Puhutaan paljon anonyymikirjoittelusta, mutta sillä ei ole suurtakaan merkitystä todellisuuden kanssa.
2. Heittäydytkö ketjuihin värittämällä aihetta toivossa että niin tekisivät toisetkin?
Aloittaja vastaa.
Ymmärrettävää palstojen toimivuuden juuri edellä mainitulla tavalla.
Aloittajan loppuveto.
Turha kenenkään tulla muuta esittämään.- kylmätotuus
Mitkä ovat sinun vastauksesi aloittajan kysymyksiin?
Ilman omia kommenttejasi kirjoituksesi on tyhjää täynnä ja olisit voinut jättää koko jutun huomioimatta. - eimitäänuutta
kylmätotuus kirjoitti:
Mitkä ovat sinun vastauksesi aloittajan kysymyksiin?
Ilman omia kommenttejasi kirjoituksesi on tyhjää täynnä ja olisit voinut jättää koko jutun huomioimatta.Sinäkin olisit voinut jättää vinoilusi kirjoittamatta.
- näinsennä
Nähdäkseni aloittaja huomauttaa, että anonyymiyyttä ei todellisuudessa ole, vaikka joku muuta väittäisi. Oman yksityisyyden suojaaminen on varsinainen kysymys ja kirjoittamisen värittäminen tulee sen vanavedessa, mutta on puolusteltavissa ketjujen mielenkiinnon ylläpitämiseksi niinkauan kuin muutkin ymmärtävät pelin hengen.
näinsennä kirjoitti:
Nähdäkseni aloittaja huomauttaa, että anonyymiyyttä ei todellisuudessa ole, vaikka joku muuta väittäisi. Oman yksityisyyden suojaaminen on varsinainen kysymys ja kirjoittamisen värittäminen tulee sen vanavedessa, mutta on puolusteltavissa ketjujen mielenkiinnon ylläpitämiseksi niinkauan kuin muutkin ymmärtävät pelin hengen.
Jokseenkin samoin ajattelen. Mainitsinkin asiasta tuolla alempana kommentissani. Anonyymius on harhaa.
- sitä.en.halua
korppis kirjoitti:
Jokseenkin samoin ajattelen. Mainitsinkin asiasta tuolla alempana kommentissani. Anonyymius on harhaa.
Anonyymius voi olla harhaa, mutta henk.koht. asioiden liiallinen paljastaminen saa ilkeilijät kimppuun jopa vuosien ajaksi.
sitä.en.halua kirjoitti:
Anonyymius voi olla harhaa, mutta henk.koht. asioiden liiallinen paljastaminen saa ilkeilijät kimppuun jopa vuosien ajaksi.
Onko ilkeily sinulle henkilökohtainen ongelma?
- sitä.en.halua
korppis kirjoitti:
Ei minulle mutta olen huomannut pitkävihaisuuden jota palstalla näkyy.
- huuhaahei
korppis kirjoitti:
Varmaa monelle on, koska täällä hyvin vähän toisiaan tukevia rekisteröityneitä. Ehkä rekisteröimättömät ovat kiusattuja. Sitä sopii miettiä.
huuhaahei kirjoitti:
Varmaa monelle on, koska täällä hyvin vähän toisiaan tukevia rekisteröityneitä. Ehkä rekisteröimättömät ovat kiusattuja. Sitä sopii miettiä.
Miten se tuki toinen toiselle näkyy puskasta kommentoivilla? Miten koet kiusauksen itse? Nimimerkkisihän vaihtuu, joten oletko ylireakoiva? Tarkoitan otatko itseesi ja loukkaannut jokaiseen puskanikkiisi tulleet kiusat.
- kyselysiovatlapsellisia
Kerroin, että täällä on aika vähän rekisteröityneitä, toinen toistaan tukevia kirjoittajia. EN kirjoittanut, että täällä on rekisteröimättömiä jotka tukevat toisiaan.
MIETI, olenko mennyt puskaan juuri siksi, että olisin aiemmin ollut rekisteröitynyt ja kiusattu? Puskassa olevaahan ei voi kiusata eikä loukata. Olmina oleminen on armollista kirjoittajalle. Sinun kaltaisesi kiusaajan sanat eivät satuta henkilökohtaisesti. Enää. - Korppissyyjaseuraus
kyselysiovatlapsellisia kirjoitti:
Kerroin, että täällä on aika vähän rekisteröityneitä, toinen toistaan tukevia kirjoittajia. EN kirjoittanut, että täällä on rekisteröimättömiä jotka tukevat toisiaan.
MIETI, olenko mennyt puskaan juuri siksi, että olisin aiemmin ollut rekisteröitynyt ja kiusattu? Puskassa olevaahan ei voi kiusata eikä loukata. Olmina oleminen on armollista kirjoittajalle. Sinun kaltaisesi kiusaajan sanat eivät satuta henkilökohtaisesti. Enää.Lapsenmielisyys kannattaa säilyttää. Uteliaisuus vielä tällä ikää on tervettä.
Mielestäni sinä et ole kehittynyt ikäiseksesi, olmistakin on kulunut jo vuosia. Jaksat hokea sitä hiekkalaatikostasi kuin se olisi elämäsi rajuin nimitys. Ei se ole ruma nimitys lainkaa.
Minua on haukuttu tosi räävästi puskista. Huora, juoppo, idiootti jne. jne. Olen pitkän palstahistoriani aikana raivatessani tilaa oikeudelle kirjoittaa omana itsenäni ja nimimerkilläni syyllistynyt nimittelyyn olmi. Se on suunnattu puskasta tulleisiin ilkeilijöihin. Joten sinun on täytynyt kuulua siihen joukkoon. - jatka.vaan.jos.tyydytyt
Korppissyyjaseuraus kirjoitti:
Lapsenmielisyys kannattaa säilyttää. Uteliaisuus vielä tällä ikää on tervettä.
Mielestäni sinä et ole kehittynyt ikäiseksesi, olmistakin on kulunut jo vuosia. Jaksat hokea sitä hiekkalaatikostasi kuin se olisi elämäsi rajuin nimitys. Ei se ole ruma nimitys lainkaa.
Minua on haukuttu tosi räävästi puskista. Huora, juoppo, idiootti jne. jne. Olen pitkän palstahistoriani aikana raivatessani tilaa oikeudelle kirjoittaa omana itsenäni ja nimimerkilläni syyllistynyt nimittelyyn olmi. Se on suunnattu puskasta tulleisiin ilkeilijöihin. Joten sinun on täytynyt kuulua siihen joukkoon."Mielestäni sinä et ole kehittynyt ikäiseksesi, olmistakin on kulunut jo vuosia. Jaksat hokea sitä hiekkalaatikostasi kuin se olisi elämäsi rajuin nimitys."
Tuolla juuri osoitat kuinka ilkeä ihminen olet. EN minä ole saanut sinulta olmi-nimitystä. Täällä puskassa näkee paljon ilkeilyä joita heitellään. Menet usein henkilökohtaisuus tuntematta henkilökohtaisesti. Tuon olmin sai eräs toinen, erään toisen miestä nimittelit zombieksi, olet nimitellyt kirjoittajia takarivin tyyneiksi, tuonut muilta palstoilta toisten kirjoituksia tälle palstalle.
Lapsenmielisyys on eri asia kuin lapsellisuus. Seiskakymppinen joka ilkeilee keskustelupaltoilla ala-arvoisilla nimittelyillään on lapsellinen, sivistymätön. jatka.vaan.jos.tyydytyt kirjoitti:
"Mielestäni sinä et ole kehittynyt ikäiseksesi, olmistakin on kulunut jo vuosia. Jaksat hokea sitä hiekkalaatikostasi kuin se olisi elämäsi rajuin nimitys."
Tuolla juuri osoitat kuinka ilkeä ihminen olet. EN minä ole saanut sinulta olmi-nimitystä. Täällä puskassa näkee paljon ilkeilyä joita heitellään. Menet usein henkilökohtaisuus tuntematta henkilökohtaisesti. Tuon olmin sai eräs toinen, erään toisen miestä nimittelit zombieksi, olet nimitellyt kirjoittajia takarivin tyyneiksi, tuonut muilta palstoilta toisten kirjoituksia tälle palstalle.
Lapsenmielisyys on eri asia kuin lapsellisuus. Seiskakymppinen joka ilkeilee keskustelupaltoilla ala-arvoisilla nimittelyillään on lapsellinen, sivistymätön.Olet se sama henkilö josta annoin esimerkin uudelle palstalaiselle, sopinee toistaa monikossa.. "Korppis kirjoitti vuonna 2009 ilkeästi, miten voitte olla hänen ystäviään.
On he, usko jo he ovat terveellä itsetunnolla varustettuja. Niin ja minun sivistystasoni riittää vallan hyvin minulle itselleni.- kuka.ken.hän
korppis kirjoitti:
Olet se sama henkilö josta annoin esimerkin uudelle palstalaiselle, sopinee toistaa monikossa.. "Korppis kirjoitti vuonna 2009 ilkeästi, miten voitte olla hänen ystäviään.
On he, usko jo he ovat terveellä itsetunnolla varustettuja. Niin ja minun sivistystasoni riittää vallan hyvin minulle itselleni.En todellakaan ole sama henkilö. En todellakaan ole ollut näillä palstoilla 2009. Tässä ketjussakaan en ole esim. nimimerkki "sitä.en.halua", joka kirjoitti pitkävihaisuudesta.
Olen vain huomannut, että moni sininikkinen on täältä kadonnut. kuka.ken.hän kirjoitti:
En todellakaan ole sama henkilö. En todellakaan ole ollut näillä palstoilla 2009. Tässä ketjussakaan en ole esim. nimimerkki "sitä.en.halua", joka kirjoitti pitkävihaisuudesta.
Olen vain huomannut, että moni sininikkinen on täältä kadonnut.Jokainen tavallaan ollako sininen tai minä.sinä.hän, se ei ole minun ongelma. Ongelmia näyttää syntyvän puskassa kuten nyt, jouduit puolustelemaan itseäsi toisen puskan viesteistä. Aikuisten oikeesti leikkikää hippaa ihan keskenänne.
- elämän.kevät
korppis kirjoitti:
Jokainen tavallaan ollako sininen tai minä.sinä.hän, se ei ole minun ongelma. Ongelmia näyttää syntyvän puskassa kuten nyt, jouduit puolustelemaan itseäsi toisen puskan viesteistä. Aikuisten oikeesti leikkikää hippaa ihan keskenänne.
Eipä se ollut puolustelua. Oikaisin vain luulottelujasi. Muistuipa mieleeni... no jääköön sanomatta.
*Hippa* - kylmätotuus
eimitäänuutta kirjoitti:
Sinäkin olisit voinut jättää vinoilusi kirjoittamatta.
Enhän minä mitään vinoillut. Totesin ainoastaan tosiasian.
- kylmätotuus
sitä.en.halua kirjoitti:
Ei minulle mutta olen huomannut pitkävihaisuuden jota palstalla näkyy.
Anteeksi,että puutun korppiksen alias korpikirjailijan alias ??? ja sinun väliseen keskusteluun!
Et kai syytä korppista siitä, että palstalla näkemyksesi mukaan esiintyy pitkävihaisuutta?
Korppishan on erittäin vaatimaton, ystävällinen ja empaattinen henkilö, joka ei muistele menneitä. Ei hän myöskään sorru nimittelemään ketään ja ilkeily ei kuulu laisinkaan hänen tapoihinsa.
Uskaltaisin jopa sanoa, että joka muuta väittää, syyllistyy valehteluun.
Ei hänelle varmasti tulisi mieleenkään pitää kirjaa kommenteista, joita tänne on vuosikymmenien kuluessa kirjoitettu. Ei hänellä ole yksinkertaisesti ollut aikaakaan moiseen puuhasteluun, koska lukuisat taiteelliset harrastukset ovat täyttäneet hänen päivänsä.
Myös toisten samassa kerrostalossa asuvien outojen kansalaisten opettaminen oikeille tavoille on ollut rasittavaa ja kuluttanut hänen voimavarojaan.
Onneksi viimeksi mainittu taakka putosi pois nyt hänen hartioiltaan, kun hän pääsi muuttamaan "omaan" siipeensä ja hänelle jää voimaa yhä enemmän meidän valistamiseemme.
Pyrkikäämme jokainen hänen tasolleen, niin palsta on yhtä hymyä! kylmätotuus kirjoitti:
Anteeksi,että puutun korppiksen alias korpikirjailijan alias ??? ja sinun väliseen keskusteluun!
Et kai syytä korppista siitä, että palstalla näkemyksesi mukaan esiintyy pitkävihaisuutta?
Korppishan on erittäin vaatimaton, ystävällinen ja empaattinen henkilö, joka ei muistele menneitä. Ei hän myöskään sorru nimittelemään ketään ja ilkeily ei kuulu laisinkaan hänen tapoihinsa.
Uskaltaisin jopa sanoa, että joka muuta väittää, syyllistyy valehteluun.
Ei hänelle varmasti tulisi mieleenkään pitää kirjaa kommenteista, joita tänne on vuosikymmenien kuluessa kirjoitettu. Ei hänellä ole yksinkertaisesti ollut aikaakaan moiseen puuhasteluun, koska lukuisat taiteelliset harrastukset ovat täyttäneet hänen päivänsä.
Myös toisten samassa kerrostalossa asuvien outojen kansalaisten opettaminen oikeille tavoille on ollut rasittavaa ja kuluttanut hänen voimavarojaan.
Onneksi viimeksi mainittu taakka putosi pois nyt hänen hartioiltaan, kun hän pääsi muuttamaan "omaan" siipeensä ja hänelle jää voimaa yhä enemmän meidän valistamiseemme.
Pyrkikäämme jokainen hänen tasolleen, niin palsta on yhtä hymyä!Huomenta ystäväni 😚
Toivotan jo tänään sinulle hyvää ystävänpäivää. Kauniisti kirjoitit, kiitos.
Olet oppinut lukemalla kirjoituksiani ja vastaamaan asiatasolla. Et mene enää henkilökohtaisuuksiin vaan osaat luovia vastauksesi empatian lämmöllä. Tuo lämpö joka välikommentistasi hehkui sai minussa aikaan uudenlaisen mielikuvan sinusta. Et olekaan kylmä vaan empaattinen, lämmin ja totuutta puolustava ihminen.
Yhden totuutesi joudun kuitenkin oiikaisemaan. Heräsin vanhan asunnon sängystä, inhottavan kalan hajun tunkeutuessa sisään postiluukustani. No, se kalanraato lähtee pian erään yrityksen lounaspöytään.
Pyykkipäivä.- nakr
*PYRSK*
Ossaan vettää.
- veturina
Ossanaan minnäin vettää kätteen
veturina kirjoitti:
Ossanaan minnäin vettää kätteen
Yök. Tuo kertoo sun äo:sta tai ylipäätään asenteesta tällä palstalla.
- Seko-seko
" Ymmärrettävää palstojen toimivuuden juuri edellä mainitulla tavalla. " - "Pohdinta" taitaa hieman kangerrella. En tiedä haittaako se, mutta lukija ei ymmärrä mitä pohdit. Perjantaihumalako?
- kylmätotuus
Minä vedän tarkan rajan yksityisyydelleni palstakirjoitteluissani.
Toisinaan kerron enemmän itsestäni ja joskus hyvin vähän. Tyylini riippuu aloituksen aiheesta ja siitä, mitä minulla on aiheeseen liittyvää kerrottavaa.
Koska olen realisti, minulla ei ole halua eikä tarvetta väritellä tekstejäni. Minulla ei myöskään ole "somepersoonaa", mikä vaatisi minua satuilemaan.
Anonyymeinä me jokainen tänne kirjoitamme.
Minä nimimerkillä kylmätotuus.
Jos epäilet, etten kirjoita nimimerkkini suojassa sitä mitä tarkoitan, niin olet väärässä kohdallani. Se on kylmä totuus.
Olenhan saanut eräältä ikuisuuden palstalla olleelta "korkonimen" savolaenen viäräleuka.
Oliko se kunnianosoitus vai jotain muuta, sen saa jokainen itse päätellä.
Kirjoittaja, joka tänne kaikki yksityiset asiansa vuodattaa, on joko "tyhmä" tai huomionhakuinen.
Jokainen tyylillään. - kysynn
-jokaisella oma oma todellisuutensa vai pitäiskö ajatella että ketjun aloittajalla hallinnassa kaikkien kirjottelijoiden elon aiheet ja vaiheet omine totuuksineen? Oletteko kenties robotti vai kenoäly?
Melkein mielenkiintoista. Mutta taidan yhtyä ketjun ymmärtämättömiin osallistujiin, etten minäkään ymmärrä....No yksityisyydestä sen verran, että ei ole sen kummemmin hiiret kuin nettikirjoittelijatkaan hyppineet keittiöni pöydällä.
Asioista toisiin poikkelehtiviin ketjuihin voi osallistua monipuolisesti, kukin tarpeensa ja näkemyksensä mukaisesti. Ei nämä ole tähtitiedettä nimimerkkien varjossa.
Ei tosin pitänyt rekisteröityäkään, ei koskaan. Mutta on tämä nopeampi tapa vastata, kuin klikata katukylttejä, henkilö-autoja, linja-autoja, siltoja, kaupan julkisivuja, paloposteja, kerrostaloja, liikennevaloja, suojateitä, kukkuloita... Ne tulivat uniinkin. ..
Olen nähnyt painajaisunia, että olen bussikuski, kukkulan kuningas, liikennepoliisi, siltainsinööri, vihanneskauppias, liikennevalo jäänyt punaiselle- Ainiinainiainen
Kyllä, yhä enemmän pidän kiinni yksityisyydestäni, pidän huolen etten kerro mitään henkilökohtaisia asioitani.
- lacucaracha
Ihan avaus ei avautunut, mutta jos tarkoitetaan sitä, että onko koko ajan pakko palstoilla puhua omista tekemisistään eli tätä minä, minä-linjaa ja avautua suhteistaan, sukulaisistaan, asuinpaikastaan yms., luulisin, että osaan olla hiljainen osapuoli, jos haluan. Raja on tehtävä myös muualla eli kaikkialla, missä olemme toistemme kanssa tekemisissä. Mielipiteitä täällä käsittääkseni kalastellaan, muuta ei välttämättä tarvita.
Toisaalta on sitten kysymys, ovatko kaikki kertomukset itsestä tosia lainkaan. Monilla on tarve ja halu olla jotakin muuta kuin ovat. Inhimillistä toki sekin. Noh, en vakavasti suhtaudu tähän touhuun ollenkaan paitsi siltä osin, että oikeita asioita itsestään ei ehkä kannata joka taholle kertoilla, koska netti on kuin tori ja suuri sellainen. Minua eivät ollenkaan häiristse muiden kertomukset, olivat tosia tai eivät, mukavahan niitä on lukea. Jokainen hoitaa omaa sarkaansa tavallaan ja erilaisuus on piristävää! - tööttt
- vain asioita - kenenkään yksityisyyteen kajoamatta - aina ei elo mitenkään onnentäyteistä -vastoinkäymisiä, murheita, surua ja kuolemaa, eroja, uupumisia ja sairastelua, mt-ongelmia tms - on totta että valtakunnan valittajahörhön maineen saa jos kertoo vaikka että luottamus ja usko ihmisiin ja asioihin välillä horjuu - hakkaajia ja väkivaltaa monenmoista - elämänsisältöä
slummialueeksi nimetyllä asuntoalueella - eikö rauhattomuudestakin saa ihan kärsiä maailmassa joka iikka välillä arkisina asioina. - arvaa.kuka.vai
Korppis se yritti aloituksessaan olla tunnistamaton. Hienosti tuli selventämään aloituksen melko heti.
Joku ilkeä voisi sanoa viinillä olleen osuutta epäselvyyteen.- Korppisoikaisee
Aikuisten oikeesti, ei minulla ole aikaa aloituksiin. Voin toki aamu-tai iltaistunnoissa kommentoida aloituksia.
Sinulta puuttuu ilkeän luonne, kaunis piirre ihmisessä.
- kysynn
-semmoinenkin juttu mistä aluetaksin kuljettaja ilmaisi närkästyksensä kuljettamansa potilaan puolesta -iäkäs, toispuoleisen halvauksen sairastanut mies kotilomalla palvelutalosta rollaattori apuvälineenä - kuljettajan mielestä kohtuutonta että invalideilta kyllä rahastetaan rahat ja varat, mutta kenenkään velvollisuus tai oikeus ole pitää kotiin kotiin menevää tietä lumesta ja jäästä auki talvisaikaan - lainasin lapiota ja lumikolaa auton kuljettajalle- kinttupolulla ja auraustraktorin jättämässä jäätyneessä lumivallissa ei rollaattoristakaan yhtään mitään apua - jos siihen tuupertuu. Mitä ketjun aloittaja tarkoittaa värittämisellä- sensaatiohakuisuuttako vai sitä että mistään epäkohdista elämässä saa koskaan keskustella?
Ei ihmiset oikeasti jaksa ees jatkuvaa lässynlässyä seksismstä tms - silloin kun arkisisista huolista painava on ies - laulun sanoin. - Korppisomanaitsenään
Kuulun facessa useampaan harrastuksieni mukaisiin ryhmiin. Ryhmiin osallistuu tuhansia ihmisiä ympäri Suomen, samoista asioista kiinnostuneita kirjoittajia. En ole avannut juurikaan heidän face-profiiileitaan sillä aihe on pääasia ei ihmiset, jotka kertovat avoimesti elämästään ja laittavat kuvia itsestään ja omista harrastuksistaan. Sopii minulle hyvin, koska en elä kaapissa. Rakentava keskustelu pysyy asiassa tunnistettavuuden kautta. On luonnollista, että sielläkin keskusteluissa esiintyy samoja kaavoja kuin täälläkin. Luetun ymmärtäminen joskus ontuu jne. Mieltymykset ovat ristiriidassa, mutta jos ei tykkää niin ei kannata tuppaantua välihuutelemaan.
Täällä kirjoittaa jokunen aktiivi ja tuntevat toistensa ja toistensa mieltymykset ja inhot, pääsääntöisesti anonyymiksi itsensä uskova pettää vain itseään.
Olla oma itsensä, se on vapauttavaa.Olen samaa mieltä korppiksen kanssa että on vapauttavaa olla oma itsensä.
Mitä tulee yksityisyyteen, en ole siitä kovin mustasukkainen. Ei minulla ole mitään salattavaa jos joku sattuisi tunnistamaan ja koska minulle tämä palsta ei koskaan avautunut sillä tavalla että huuteluista olisi tullut järkevää keskustelua kasvottomien ja hahmottomien ei-nimimerkkien välillä, niin käytän sitä omalla tavallani: pohjustan keskustelunaiheeni omakohtaisiin tapahtumiin, koska inhoan juorulehtiä ja skandaaliblaskoja, tosi-tv:tä ja julkkiksia. Politiikkaan osallistun omilla, ei muiden mielipiteillä, olivatpa ne sitten oikealta tai vasemmalta. Kommentoin mielelläni yhteiskunnallisia asioita, koska ne ovat lähellä sydäntäni. Jos joku kokee osallistumiseni itsekeskeiseksi tai omaa persoonaani korostavaksi, ne se johtuu todennäköisesti avoimuudestani: kirjoituksissani vilahtelee perheenjäseniä, sukulaisia, tuttuja, ystäviä, koska saan usein aiheeni joista haluan keskustella laajemmin henkilökohtaisista kontakteista.
Edelleen korppiksen kanssa samaa mieltä siinä että
" Rakentava keskustelu pysyy asiassa tunnistettavuuden kautta"- Ihankukatahansa
Paloma.se.co kirjoitti:
Olen samaa mieltä korppiksen kanssa että on vapauttavaa olla oma itsensä.
Mitä tulee yksityisyyteen, en ole siitä kovin mustasukkainen. Ei minulla ole mitään salattavaa jos joku sattuisi tunnistamaan ja koska minulle tämä palsta ei koskaan avautunut sillä tavalla että huuteluista olisi tullut järkevää keskustelua kasvottomien ja hahmottomien ei-nimimerkkien välillä, niin käytän sitä omalla tavallani: pohjustan keskustelunaiheeni omakohtaisiin tapahtumiin, koska inhoan juorulehtiä ja skandaaliblaskoja, tosi-tv:tä ja julkkiksia. Politiikkaan osallistun omilla, ei muiden mielipiteillä, olivatpa ne sitten oikealta tai vasemmalta. Kommentoin mielelläni yhteiskunnallisia asioita, koska ne ovat lähellä sydäntäni. Jos joku kokee osallistumiseni itsekeskeiseksi tai omaa persoonaani korostavaksi, ne se johtuu todennäköisesti avoimuudestani: kirjoituksissani vilahtelee perheenjäseniä, sukulaisia, tuttuja, ystäviä, koska saan usein aiheeni joista haluan keskustella laajemmin henkilökohtaisista kontakteista.
" Rakentava keskustelu pysyy asiassa tunnistettavuuden kautta"Pitäisikö olla eri palsta tai eri ketjut tunnettuvuutta haluaville ja heille jotka eivät sitä kaipaa.
On turhaa ja väärin moittia meitä jotka emme halua erottua tunnettavuuden perusteella. Kuitenkin voimme, saamme ja osaamme keskustella asiallisesti ja mielenkiintoisesti.
Säännöt sallivat rekisteröimättöminä kirjoittamisen, niin kirjoittavia on turhaa puuttua.
Ilkeilijöitä on aina, rekattuja vainotaan hyvin pienistä syistä, mutta myös rekkaamattomia samalla nikillä kirjoittavia. Paloma.se.co kirjoitti:
Olen samaa mieltä korppiksen kanssa että on vapauttavaa olla oma itsensä.
" Rakentava keskustelu pysyy asiassa tunnistettavuuden kautta"Paloma kuinka pitkän aikaa uuden nimimerkin pitää kirjoittaa, että te 1-12 vuotta täällä olleet hyväksytte hänet tutuksi ja tunnistettavaksi?
Totuushan on se, että uusiakin tulee, joskin vaikuttaa siltä, että te veteraanit haluatte määrätä palstalla ja näytätte kenet hyväksytte tutuiksenne.hopeapaju kirjoitti:
Paloma kuinka pitkän aikaa uuden nimimerkin pitää kirjoittaa, että te 1-12 vuotta täällä olleet hyväksytte hänet tutuksi ja tunnistettavaksi?
Totuushan on se, että uusiakin tulee, joskin vaikuttaa siltä, että te veteraanit haluatte määrätä palstalla ja näytätte kenet hyväksytte tutuiksenne.Mistä noin päättelet? Kerro esimerkki.
Näin nimimerkkisi eka kertaa, joten en tunne vielä tapojasi.korppis kirjoitti:
Mistä noin päättelet? Kerro esimerkki.
Näin nimimerkkisi eka kertaa, joten en tunne vielä tapojasi.Päättelen lukemastani.
Kuinka kauan sinun mielestäsi minun tulee olla palstalla tai kuinka monta viestiä minun täytyy kirjoittaa, ennen kuin hyväksyt minut tunnetuksi?hopeapaju kirjoitti:
Päättelen lukemastani.
Kuinka kauan sinun mielestäsi minun tulee olla palstalla tai kuinka monta viestiä minun täytyy kirjoittaa, ennen kuin hyväksyt minut tunnetuksi?Nyt tunnen nimimerkkisi, mutta en vielä syvällisiä ajatuksiasi .
Me kauan kirjoittaneet emme määräile ketään. Me kauan kirjoittaneet tunnemme toisiamme vuosien takaa. Tunnemme toistemme reaktiointitavat ja ideologiset suuntaukset. Siksipä olemme avoimempia kommunikoidessamme toisillemme.
Jos näytämme ystävyyttämme palstalla niin joku voi tulla väliin ja huomautella, että korppis kirjoitti sinulle tosi pahasti vuonna 2009 miten voit olla hänen ystävänsä.korppis kirjoitti:
Nyt tunnen nimimerkkisi, mutta en vielä syvällisiä ajatuksiasi .
Me kauan kirjoittaneet emme määräile ketään. Me kauan kirjoittaneet tunnemme toisiamme vuosien takaa. Tunnemme toistemme reaktiointitavat ja ideologiset suuntaukset. Siksipä olemme avoimempia kommunikoidessamme toisillemme.
Jos näytämme ystävyyttämme palstalla niin joku voi tulla väliin ja huomautella, että korppis kirjoitti sinulle tosi pahasti vuonna 2009 miten voit olla hänen ystävänsä.Kiitos vastauksesta!
Ihankukatahansa kirjoitti:
Pitäisikö olla eri palsta tai eri ketjut tunnettuvuutta haluaville ja heille jotka eivät sitä kaipaa.
On turhaa ja väärin moittia meitä jotka emme halua erottua tunnettavuuden perusteella. Kuitenkin voimme, saamme ja osaamme keskustella asiallisesti ja mielenkiintoisesti.
Säännöt sallivat rekisteröimättöminä kirjoittamisen, niin kirjoittavia on turhaa puuttua.
Ilkeilijöitä on aina, rekattuja vainotaan hyvin pienistä syistä, mutta myös rekkaamattomia samalla nikillä kirjoittavia.En minä nyt oikein moitikkaan ketään (tunnettuvuus ja tunnistettavuus ovat ainakin minulle kaksi eri asiaa) ja olen jo ottanut kontolleni sen että en alusta pitäenkään oppinut hahmottamaan tätä "asiat keskustelee keskenään" nimimerkkinä joku aiheeseen kuuluva ja usein kantaa ottava lauseen osa, koska en saa siitä mitään kantavaa kokonaisuutta. Vastailen kyllä taitojeni mukaan asiallisesti esitettyyn kommenttiin/aloitukseen oli sitten tekijänä kuka tahansa, mutta jatkuvuus kärsii siitä että en sitten tiedä puhunko saman kirjoittajan kanssa, hänen haamunsa tai jonkun aivan toisen (paras esimerkki tästä on tuo trump-ketju, jossa minulta kysyttiin jotain ja vastasin, mutta vastaus ei miellyttänyt, koska hän jolle vastasin ei varmaankaan sitten ollutkaan se alkuperäinen kirjoittaja joka esitti mielipiteen Obamasta vaikka hän ei ollut "edes maininnut Obamaa", jättäen minut täysin hämmentyneeksi ja katumaan sitä että olin yleensäkään vastannut hänen kysymykseensä.
hopeapaju kirjoitti:
Paloma kuinka pitkän aikaa uuden nimimerkin pitää kirjoittaa, että te 1-12 vuotta täällä olleet hyväksytte hänet tutuksi ja tunnistettavaksi?
Totuushan on se, että uusiakin tulee, joskin vaikuttaa siltä, että te veteraanit haluatte määrätä palstalla ja näytätte kenet hyväksytte tutuiksenne.Hopeapaju, minulle riittää yksi päivä ja muutama viesti joka ei loukkaa tahallaan tai pysyy kutakuinkin asiassa. Ei täällä ole ketään jotka määräävät miten toisten olisi olla. Minä kommentoin vain omasta puolestani ja uskallan myös olla samaa mieltä tarvittaessa. Tuttu ja tunnistettava tulee ahkerasta palstan käytöstä saman nimimerkin kanssa. Ei kai meistä kukaan ole luonut mitään somepersoonaa tai keksinyt mitään itsensä korottamiseksi.
Paloma.se.co kirjoitti:
Hopeapaju, minulle riittää yksi päivä ja muutama viesti joka ei loukkaa tahallaan tai pysyy kutakuinkin asiassa. Ei täällä ole ketään jotka määräävät miten toisten olisi olla. Minä kommentoin vain omasta puolestani ja uskallan myös olla samaa mieltä tarvittaessa. Tuttu ja tunnistettava tulee ahkerasta palstan käytöstä saman nimimerkin kanssa. Ei kai meistä kukaan ole luonut mitään somepersoonaa tai keksinyt mitään itsensä korottamiseksi.
Kiitos vastauksestasi.
- yksi.esimerkki.siinä
Paloma.se.co kirjoitti:
Hopeapaju, minulle riittää yksi päivä ja muutama viesti joka ei loukkaa tahallaan tai pysyy kutakuinkin asiassa. Ei täällä ole ketään jotka määräävät miten toisten olisi olla. Minä kommentoin vain omasta puolestani ja uskallan myös olla samaa mieltä tarvittaessa. Tuttu ja tunnistettava tulee ahkerasta palstan käytöstä saman nimimerkin kanssa. Ei kai meistä kukaan ole luonut mitään somepersoonaa tai keksinyt mitään itsensä korottamiseksi.
Heh heh kyllä täälä määräillään, hunksi määrää kuka ja kuinka hänen lirkku -riimi-ketjuunsa pitää vastata ;D
yksi.esimerkki.siinä kirjoitti:
Heh heh kyllä täälä määräillään, hunksi määrää kuka ja kuinka hänen lirkku -riimi-ketjuunsa pitää vastata ;D
Hunkszin tekemiseen tai sanomisiin en puutu; hän ei edusta millään tavalla palstaa eikä palstan keskustelukulttuuria. Hän on vain poikkeus joka vahvistaa säännön. Jos hän haluaa vetää lirkkuriimialoituksiaan oman kaavan mukaan, niin minulle sopii, En osallistu tai edes normaalisti lue niitä.
Mutta siinä mielessä olet oikeassa että hän mielellään yrittää ohjailla muita, mutta me ei oikein olla tottelevaista porukkaa. Jokainen tekee kuitenkin juuri niinkuin lystää.hopeapaju kirjoitti:
Totuushan on se, että uusiakin tulee, joskin vaikuttaa siltä, että te veteraanit haluatte määrätä palstalla ja näytätte kenet hyväksytte tutuiksenne.Mitä hitsin pimpulan väliä sillä on, että joku 1-12 vuotta täällä ollut tunnistaa sinut? Ei mitään väliä! Jos sen kaltaista hyväksyntää hakee tai haluaa, on se ihan ikioma ongelma.
Tänne voi kirjoittaa ihan kuka tahansa. Pääasia, ettei kirjoita rumia. Mieluiten jostain ajankohtaisesta aiheesta, eikä pelkkää potaskaa.
Wallanderissa oli taas aika rankka jakso. Saa nähdä, miten uni tulee. Ehkä niitä pitäisi katsoa keskellä päivää.suvenkorento12 kirjoitti:
Mitä hitsin pimpulan väliä sillä on, että joku 1-12 vuotta täällä ollut tunnistaa sinut? Ei mitään väliä! Jos sen kaltaista hyväksyntää hakee tai haluaa, on se ihan ikioma ongelma.
Tänne voi kirjoittaa ihan kuka tahansa. Pääasia, ettei kirjoita rumia. Mieluiten jostain ajankohtaisesta aiheesta, eikä pelkkää potaskaa.
Wallanderissa oli taas aika rankka jakso. Saa nähdä, miten uni tulee. Ehkä niitä pitäisi katsoa keskellä päivää.En kirjoittanut onko väliä sillä tunnistetaanko minut, vaan kysyin kuinka pitkään täytyy kirjoittaa, että pääsee tunnistettavien ja ns. tuttujen kirjoittajien porukkaan.
En hae hyväksyntää tuntemattomien joukossa, mutta kuten paloma kertoi, tunnettavuus on hänelle tärkeää.
Wallanderit olen katsonut jopa useampaan kertaan.hopeapaju kirjoitti:
En kirjoittanut onko väliä sillä tunnistetaanko minut, vaan kysyin kuinka pitkään täytyy kirjoittaa, että pääsee tunnistettavien ja ns. tuttujen kirjoittajien porukkaan.
En hae hyväksyntää tuntemattomien joukossa, mutta kuten paloma kertoi, tunnettavuus on hänelle tärkeää.
Wallanderit olen katsonut jopa useampaan kertaan.Tunnistettavuus, siinä mielessä että voi yhdistää kommentin ja kirjoittajan ja tietää kenelle vastaa ja mitä se viimeiksi sanoi. Muuten ei ole arvojärjestystä eikä klikkejä. Hyväksyntää tai syrjimistä ei voi antaa kukaan joka ei tunne toistaan ja tuollaiset tunteet kumpuavat omasta itsestä; ei niitä täällä jaeta kuin mitalleja
Tuttuksi tulee ahkeralla kirjoittamisella.
Me kaikki ollaan käyty se tie läpi kun uusina tulokkaina kukaan ei lotkauttanut korvaansakaan.Paloma.se.co kirjoitti:
Tunnistettavuus, siinä mielessä että voi yhdistää kommentin ja kirjoittajan ja tietää kenelle vastaa ja mitä se viimeiksi sanoi. Muuten ei ole arvojärjestystä eikä klikkejä. Hyväksyntää tai syrjimistä ei voi antaa kukaan joka ei tunne toistaan ja tuollaiset tunteet kumpuavat omasta itsestä; ei niitä täällä jaeta kuin mitalleja
Tuttuksi tulee ahkeralla kirjoittamisella.
Me kaikki ollaan käyty se tie läpi kun uusina tulokkaina kukaan ei lotkauttanut korvaansakaan.Minä räjäytin pankin heti kun palstalle tulin 😁 Minua ihailtiin ja inhottiin. No, aika ja ikä on tasoittanut palstakäytöstäni, nykyisin olen tasolla "viittaanpa kintaalla".
Olen saanut parhaat ystävät niin livessä kuin netissäkin "tutustumisyhteenotoilla". Luonnollisesti rekatut pisti ekana silmiin. Opetella tuntemaan ja ymmärtämään ihmisiä netissä vaatii aikaa. Koska perusluonteeltani olen epäilevä Tuomas kestää aikansa, että hyväksyn uuden ystävän. Parhaiten tutustuminen onnistuu rohkeudella olla juuri sellainen kuin on. En ole ikinä tykästynyt joojoo-ihmisiin, enkä " olen oikeus ja totuus-ihmisiin". Särmää pitää olla, mutta myös lämpöä..
Hyvää laskiaissunnuntaita sinne missä mummo hangessa tarpoo 😊hopeapaju kirjoitti:
En kirjoittanut onko väliä sillä tunnistetaanko minut, vaan kysyin kuinka pitkään täytyy kirjoittaa, että pääsee tunnistettavien ja ns. tuttujen kirjoittajien porukkaan.
Wallanderit olen katsonut jopa useampaan kertaan.Kyllä minäkin ne Wallanderit olen katsonut ennenkin, mutta jostain syystä ne kestävät aikaa. Tuossa se on vieressäni koko boxi, jossa ne kaikki. Harrastan dekkareiden keräilyä.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseesi, niin en ole koskaan pitänyt sitä tavoiteltavana, tunnetaanko täällä ja kuinka pian, joten en pidä asiasta kirjaa. On toki hauskaa, jos joku joskus vaivautuu sepustuksiani kommentoimaan, mutta ellei, en siitä yöuniani menetä. Elämä on laiffii, kuten sanoi Matti Nykänen :-). Muutamien kanssa on ollut joskus hauskaakin ajatusten vaihtoa.- kylmätotuus
Paloma.se.co kirjoitti:
Hunkszin tekemiseen tai sanomisiin en puutu; hän ei edusta millään tavalla palstaa eikä palstan keskustelukulttuuria. Hän on vain poikkeus joka vahvistaa säännön. Jos hän haluaa vetää lirkkuriimialoituksiaan oman kaavan mukaan, niin minulle sopii, En osallistu tai edes normaalisti lue niitä.
Mutta siinä mielessä olet oikeassa että hän mielellään yrittää ohjailla muita, mutta me ei oikein olla tottelevaista porukkaa. Jokainen tekee kuitenkin juuri niinkuin lystää.Huomasitko itse, että keskityit lähes koko kommenttissasi hunkszin toimintatapoihin, vaikka ensimmäisessä virkkeessäsi toisin väititkin?
Jokainen meistä edustaa palstaa ja sen "keskustelukulttuuria". Ketään ei voi sulkea ulkopuolelle, eikä siihen ole yhdelläkään palstalaisella oikeuttakaan.
En oikein saa kiinni tuosta, kun aloitat toisen lauseen vai-sanalla ja puhut värittämisestä.
Minä käsitän tuon ´´värittämisen ´´ niin, että puhuu puppua ja miksi sitten toivoisi toistenkin puhuvan.
Eikös se pupun puhuminen juuri suojaa sitä yksityisyyttä, kun ei kerro totuutta.
Avaa vähän tuota alkua.
Mitä tuohon anonymiteettiin tulee, niin varmasti on tahoja, jotka murtavat kenen anonymiteetin hyvänsä.
Asioistaan kertova varmaan ymmärtää, että joku voi oikean ihmisen takaa keksiä.
Minulle täällä palstalla kaikki ovat anonyymejä.
Mielestäni täälläkään ei kukaan ole mitään järisyttäviä paljastuksia elämästään tehnyt, tavallista arjen ja elämän asioista jutustelua.
Yhdellä yhdenlaista ja toisella toisenlaista.- Bengalitikku
Mietin, miten muita luen. Luulen, että monet kirjoittajat ovat eläviltään vivahteikkaampia kuin täällä. Kirjoitusten sävyistä voi jotain päätellä ja silloinkin v o i mennä metsään.
Toki suodatan ja siivilöin omia juttuja. Mutta sen, mitä kirjoitan on o s a minua. Aihe määrittää aika paljon, m i t e n kirjoittaa: totisena torvensoittajana, tunteenpalolla vai hupijuttuihin lööperiä, kuten muut.
Jonkinlaisen profiilin pystyy mielessään rakentamaan, mutta vain osaksi.
Jos olisin Facessa, taatusti kirjoittelu olisi avoimempaa, koska blockaisin valikoiden tutut mukaan. En tiedä haluaisinko edes muita. Bengalitikku kirjoitti:
Mietin, miten muita luen. Luulen, että monet kirjoittajat ovat eläviltään vivahteikkaampia kuin täällä. Kirjoitusten sävyistä voi jotain päätellä ja silloinkin v o i mennä metsään.
Toki suodatan ja siivilöin omia juttuja. Mutta sen, mitä kirjoitan on o s a minua. Aihe määrittää aika paljon, m i t e n kirjoittaa: totisena torvensoittajana, tunteenpalolla vai hupijuttuihin lööperiä, kuten muut.
Jonkinlaisen profiilin pystyy mielessään rakentamaan, mutta vain osaksi.
Jos olisin Facessa, taatusti kirjoittelu olisi avoimempaa, koska blockaisin valikoiden tutut mukaan. En tiedä haluaisinko edes muita.Facessa on kuten kirjoitin mielenkiintoisia harrastelija-yms ryhmiä. Ne ovat suljettuja. Jänenet eivät näe toistensa profiileista kuin osan, jos henkilö on rajannut profiilinsa omiin ystäviinsä.
Kirjoitan nykyisin tällä nikillä. En ole huolissani yksityisyydestäni, ketä kiinnostaa eläkkeellä olevan ihmisen ja kissan asiat, vaikka kaverikin on, käy vapaillaan viikonloppuisin ja lomillaan.
Elän rauhallista elämää, tällaisesta olen aina haaveillut, ei velvoitteita, saan nukkua kun nukuttaa, touhuta omia hommiani silloin kuin haluan. Tämähän on mahtavaa, edes lottovoitto ei auttaisi tyytyväisemmäksi.- Sangenhapan
Uutena kävin kerran baarissa ja siellä oli tyyppi esittämässä samoja mielipiteitään. Toiste en lähde siihen baariin. Listen on the paikallismulkku.
Oli miten oli, nyt lähden saunaan ja näytän lauteille närhen munat.
Oliko tämä liikaa paljastettu. Saattaahan minulla olla munakokoelma ja närhen munia.Kah, saunassa minäkin kävin ja kyllä se näin talvella tuo kerrostalon saunakin ihan hyvä on, mutta pari kuukautta ja pääsee puusaunaa lämmittämään, eikä ole kellonaikoja.
- Kuin-kevään-avaus
eppu2 kirjoitti:
Kah, saunassa minäkin kävin ja kyllä se näin talvella tuo kerrostalon saunakin ihan hyvä on, mutta pari kuukautta ja pääsee puusaunaa lämmittämään, eikä ole kellonaikoja.
Minä vietän esileikkejä ensi viikolla. Lähden lämmittämään mökkiä ja puusaunaa. Ikään kuin esilämmityksenä pääsiäiselle. Hyvä tehdä sellaiset välilämmittelyt. Kuivuu seinät ja tapetit jne. On siellä lämpöpatterit mutta miksi maksaa harakoiden tai mahdollisten tupajumien lämmityskustannuksia? Hiiret olen saanut häädettyä ilman voutia. Remontissa kaiken huomioiden. Hiiret muuttaneet liiterin ja aitan alle evakkoon. Viime keväänä bongasin kaksi. Luulivat että olen puusilmä enkä näe mutta minua ei hämätä. Olen antanut niiden olla.
Niin ja toisaalta eivät ne pihan harakat ole koskaan sisälle menneet tai tulleet. Lämpö orsia ei mökkini ulkopuolella ole, paitti savupiippu ja piipunhattu sen päällä.
Hyväksyttekö Fb:ssä kaveriksi täysin tuntemattoman?
- tuttu.täytyy.olla
En hyväksy, kyllä jollakin tavalla pitää tuntea.
tuttu.täytyy.olla kirjoitti:
En hyväksy, kyllä jollakin tavalla pitää tuntea.
Sama juttu mulla. Vaikka toisaalta pikkasen vaivaa olla hyväksymättä jos pyyntö on ihan ystävällinen ja sillain miellyttävä. Kuitenkaan jos ei mitään liittymäkohtaa ole elämässä ne kyllä hyväksy, en näe siihen syytä. Jotkut kerää kavereita satoja keruun vuoisi, mulla on noin nelisenkymmentä ja kaikilla on joku side ja tuttavuus meitsiin takana.
- Rajansa-kaikella
siilenämää kirjoitti:
Sama juttu mulla. Vaikka toisaalta pikkasen vaivaa olla hyväksymättä jos pyyntö on ihan ystävällinen ja sillain miellyttävä. Kuitenkaan jos ei mitään liittymäkohtaa ole elämässä ne kyllä hyväksy, en näe siihen syytä. Jotkut kerää kavereita satoja keruun vuoisi, mulla on noin nelisenkymmentä ja kaikilla on joku side ja tuttavuus meitsiin takana.
Samma på savo. Sukulaisten, tuttujen tai kavereiden kavereita en ole hyväksynyt, koska en tunnekaan. Osan sukulaisistakin olen hylännyt koska en ole "tunnistanut" tai tapaamisesta on liian kauan, 30 - 40 vuotta. Mitä sellaisilla sukulaisilla tekee.
Minulla oli kiinteät 20 kaveria joista kaksi (lapsuuden kaveria) poistunut facebook taivaaseen. Loput 18 ( 7 sukulaista, 2 lapsuudenaikaista, 2 ex avovaimoa ja 7 elämän tuttua) saa luvan riittää.
Harvemmin vaihdan kuulumisia heidänkään kanssa silleen yksityis asetuksilla. Näen kyllä heidän tapahtumarikkaat päivityksensä silloin kun naamassa poikkean. Itse päivitän 1 - 2 x vuodessa. Ja silloinkin heitän jotain aivan hervotonta läppää. Rajansa-kaikella kirjoitti:
Samma på savo. Sukulaisten, tuttujen tai kavereiden kavereita en ole hyväksynyt, koska en tunnekaan. Osan sukulaisistakin olen hylännyt koska en ole "tunnistanut" tai tapaamisesta on liian kauan, 30 - 40 vuotta. Mitä sellaisilla sukulaisilla tekee.
Minulla oli kiinteät 20 kaveria joista kaksi (lapsuuden kaveria) poistunut facebook taivaaseen. Loput 18 ( 7 sukulaista, 2 lapsuudenaikaista, 2 ex avovaimoa ja 7 elämän tuttua) saa luvan riittää.
Harvemmin vaihdan kuulumisia heidänkään kanssa silleen yksityis asetuksilla. Näen kyllä heidän tapahtumarikkaat päivityksensä silloin kun naamassa poikkean. Itse päivitän 1 - 2 x vuodessa. Ja silloinkin heitän jotain aivan hervotonta läppää.Ai sul on ex-vsimot kavereina? Ite en exiä kelpuuttais😁
Yksityisyys on oikeasti ihan HIRVEÄN tärkeä asia, ainakin jos se menee, eli henkilötiedot joutuu rikollisten haltuun.
Nykyisellä tekniikoilla saadaan vaikka mitä kamaluuksia tehtyä, - voidaan kopioida henkilötiedot, valokuvia on netissä melkein jokaisella, esim. fasessa on naamakuvia, lasten kuvia ja saadaan vaikka koko perhe kasaan.
Tietokoneessa on puheentallennus ominaisuus, sillä saadaan auki esim. Google- ja muut sisäänkirjautumis tilit koneeseen.
Entä kerrostalot, kuka seuraa ettei kaapeliyhteyksiä käytetä ulkopuolisten tahojen käyttöön, ei tarvia olla kuin joku epärehellinen porukka talossa ja hakeutunut taloyhtiön hallitukseen ja johtokuntaan, ja kun isännöitsijä on täys pässi joka ei tajua mitä talossa puuhaillaan.
Mikään ei ole helpompaa rikolliselle ryhmälle kuin anastaa jonkun tietokone, ja yhteydet.
Entä sitten mobiilitukiasemat, tai linkit..aivan helppoa kauraa, ja kukaan ei tajuakaan että koneella räpeltää muitakin, tai ainakin koneesi kautta, mobiilitukiasema vaan päälle ja avot, olet vain virtuaalikoneen omistaja.
Entä kun esim. lehdissä on ihan factana sellainen tieto ettei nämä mobiiliyhteydet mokkulan kautta ole turvallisia, mutta silti niitä myydään, mitä varten..jos kerran tämä maa menee ja on mennyt jo tietohallintaiseen palveluun, niin miksei myös taata jokaiselle turvallisia yhteyksiä..en ymmärrä.
Ja nyt on tullut ilmi, kuinka pornotähdeksi pääsee jo valokuvalla, napsataan esim. julkiksen kuvasta kasvot ja pään, ja alapää onkin sitten jonkun muun hallussa.
Minusta poliiseja pitäisi kouluttaa tajuamaan tietotekniikalla tehtävien "henkirikosten" helppous, ja yleensäkin moninaiset mahdollisuudet yksityisyyden varastamiseen, tai olla ihan oma tietotekniikan avulla ja kautta tehtyihin rikoksiin erikoistunut tutkijaryhmä."pirremiinapa"
Täysin turvallisia tapoja ei tieto-tekniikassa ole.
Sanan-lasku sanoo:
"Minkä ihminen osaa rakentaa, sen osaa hän myös purkaa."
Toinen iso asia joka "tieto-turvallisuuteen" vaikuttaa ovat valtiot.
Merkittävät valtiot sanovat:
"Jos haluat markkinoillemme, anna avain millä ohjelmiesi sisälle pääsee."
-
Pienet, merkityksettömät valtiot kansa-laisineen voivat vain vikistä sinun tavallasi.
H.- pirremiinapas
hunksz kirjoitti:
"pirremiinapa"
Sanan-lasku sanoo:
-
Pienet, merkityksettömät valtiot kansa-laisineen voivat vain vikistä sinun tavallasi.
H.Oletko siis sitä mieltä että nostetaan vain kädet pystyyn ja rikollinen toiminta verkoissa ja toisten koneilla pitää hyväksyä!?
Sanopa mitä tehdään esim.biotunnistus toiminnolla tavallisen talliaisen koneilla, sekä infrapuna kuvien siirto, mihin sitä tarvitaan, ei mihinkään tavallinen kotikäyttäjä, mutta rikollisille ne antabvat rajattomasti mahdollisuuksia, esim. kuvata ja siirtää lasten kuvia pornosivuille. pirremiinapas kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä että nostetaan vain kädet pystyyn ja rikollinen toiminta verkoissa ja toisten koneilla pitää hyväksyä!?
Sanopa mitä tehdään esim.biotunnistus toiminnolla tavallisen talliaisen koneilla, sekä infrapuna kuvien siirto, mihin sitä tarvitaan, ei mihinkään tavallinen kotikäyttäjä, mutta rikollisille ne antabvat rajattomasti mahdollisuuksia, esim. kuvata ja siirtää lasten kuvia pornosivuille."pirremiinapas"
Ainahan voimme asettaa toivomme Robotteihin.
Niiden älyn kehittyessä saatamme jäädä pahasti jälkeen.
Yhtä pahasti kuin nyt olemme jäljessä rikollisista.
H.- HUIPPUOSAAJIEN_maa
hunksz kirjoitti:
"pirremiinapa"
Sanan-lasku sanoo:
-
H.Kyllä voi vaikuttaa tietoturvallisuuten aika yksinkertaisesti.
1. Käyttää esim. käyttöjärjestelmää joka toimii niin sanotusti Live CD:ltä tai muistitikulta.
2. Tallenna kaikki tärkeät tiedot ulkoiselle muistille.
Ja näin on lähes 100%:n varmuus siitä että tuo ulkoisen tiedot voi ainoastan varastamalla olinpaikasta saada käyttöön.
Itse käyttöjärjestelmähän nollautuu aina kun istunto on lopettanut,
eli kun taas aloitat uuden istunnon niin on käyttöjärjestelmäkin puhdas kun neitsyt.
Ja, jos vielä käytät TOR-verkkoa, niin on siinä joku muu saanut tirkisteliät ja muut harhautettua olinpaikasta.
- maissiiii
Kovin on häilyvää tämä yksityisyys ja anonyymikirjoitteluni. Tietysti olen kirjoittelevani niin tuntemattomana vain tiettyjen nimimerkien alla ja värittäminen ei kovin kiinnosta vaikka väreistä tykkäänkin.
Vaikka koneessa on hyvät turvat ja muut torjunnat, mutta jos tämä naputtelija on näin kömpelö näitten tietokonejuttujen kanssa., niin minkäs teet.
Tykkään liikkua monenmoisilla palstoilla ja aina tuppaa häntä jäämään oven rakoon. Joten, siinä sitä ollaan, lisäksi olen höyli jakamaan nimeä ym tietoja joskus keposessakin tilanteessa. Siis vallan oma syy. Olen myös lapsellisen luottavainen aina ihmisiin eli kaikki, jotka ovat tunnistaneet ovat olleet tosi fiksuja ja viisaita , naureskelevat vain , että ompas leväperäinen nainen tietojensa kanssa.
Toisaalta olen niin pieni arkinen eläjä, rajattomissa minimaalisissa ympyröissä, nytkin niin isojen kinosten keskellä kaikessa rauhassa. ja jos joku jotain tunnistettavaa tietää niin ei ole mikään rasite elämälleni.
Missähän formussa se identiteetiivaras liikuskee, olisiko viime yönä kettuna pihassa hiiviskellyt kun jäljet oli lumeen jättänyt. Oli se jotain kuopsutellutkin. - Rajaton-tapaus
Pitääkö aikuisillakin olla rajat? Kautta vuosikymmenten on hehkutettu "meiän lapsilla on vapaa kasvatus mutta kyl niille on vedetty rajat, rajat pitää olla".
Suomessa luulisi riittävän, että on selkeät itä -ja länsirajat. Kyl pohjoistakin pitää kiikaroida, ja ettei etelässä lahden yli tule rajatila tapauksia. - Mikä_milloinkin
Mielestäni kannattaa miettiä, mitä itsestään kirjoittaa. Meillä on edelleen suuri määrä tabuja, joista kirjoittamalla saa turpiinsa. Minulla ei ainakaan ole täällä mitään tarvetta tehdä Suuria Paljastuksia elämästäni. Saati, että kirjoittaisin yksityiskohtia minulle läheisten ihmisten elämästä, ollaanpa anonyymipalstalla tai ei.
Toisaalta taas ei keskustelua synny, ellei olla konkreettisia. Soisin silti, että keskusteltaisiin siitä aiheesta eikä kirjoittajasta. On jotenkin käsittämätöntä, että anonyymeista ihmisistä tehdään arvailuita: mitä he painavat, mikä on tissien koko, mitä heidän sukulaisensa tekevät ja millaiset luonteenpiirteet heillä ovat. Yleensä arvailut ovat ilkeämielisiä, harvoin saa positiivista palautetta (sitäkin on tullut joskus ja se on arvokasta). Ilkeämielisyys tosin kannattaa jättää omaan arvoonsa, sillä se kertoo enempi esittäjästä kuin kohteesta.
Juu, kyllä osaan tehdä rajanvedon mitä yksityisyyteen tulee. Ollaanpa täällä tai missä tahansa, siis ihan naamatusten myös. Voin sanoa utelevalle ihmiselle, että en halua keskustella kyseisestä asiasta, vaan se on yksityisasiani. Toisaalta taas minulla on joskus tapana hämmentää ihmisiä ihan tietoisesti puhumalla asioista, joista ei saisi puhua. Vain sillä tavoin tabut murenevat. - vihimsf
Kuinkahan paljon ihmisillä lie kostotoimintoja ja sieppauksia nettimaailmassa - jos operaattorilta useinkin tupsahtaa kk-laskun lisäksi yli1500 ekun lisämaksuliitteenä - vähintäänkin uneton yö ja lisää harmaita harvaan kaalinkerään nupissa kun ei euroopan omistaja ennenkään ole ollut - miten voi edes jäljittää tietoja jos ja kun tunnukset siepattu ja kaapattu kone - minään terapeuttina ei voi työkaveritkaan eikä muut palstalaiset toimia
- jos shokkiin putoilee vaikka kammon ja kauhusisältöisiä uutisia selatessaan - tappioitahan sitä jo kirjailee itsestään jos kertoo että elo pienestä pitäen ollut sangen vv-pitoinen ja kauhulle ynnä kammolle yritystä löytää vastapainoksi rauhallisempia ja mukavampia asioita kuin verta, hikeä ja kyyneleitä - ja jos on kertonut olevansa mt-ongelmiensa kamppaileva erakko - oikeuttaako sekään kanssaihmisiä säälimättömään hyväksikäyttöön?
100%tuttua myöskin joka paikassa komento, joka kuuluu että kaikki hullut äkkiä pois joka paikasta......- Kaapeli-Sim-Laajakaista
Pitää osata ostaa R a j a t o n 4G liittymä kiinteällä kuukausimaksulla.
Ei tule ylimääräisiä nitron väristyksiä. - rajat.on
5G tulee, olen valmis :)
- HUIPPUOSAAJIEN_maa
Puhut siis Telia 5G-areenasta ?
Ja, jos meinaat nettiyhteyksiä mitä ne / tele-operaattorit mainostavat jo nyt,
niin onhan se jo aikakin saada yli 10 megabitin nopeudet Suomen.
Olihan nuo nopeudet jo aikoinaan jonkun aikaaa myös 3G:ssäkin.
KOREASSA NETTI NOPEUDET OVAT OLLEET JO VUOSIA SITTEN 450 Mbit/s
Tällaisista nopeuksista suomalainen saa vaan haaveilla, ja todeta että saavat suomalaisen järjen juoksun nopeudet, kuten mainoksessa lupaavat ;)
"5G ei ole vain 4G:n parempi versio vaan kokonaan uusi maailma, jossa yhteydet toimivat yhtä nopeasti kuin ihmisaivot. 5G teknologia tuo varmuutta ja vauhtia verkkojen toimintaan ja parantaa esimerkiksi erilaisten laitteiden välistä saumatonta ja reaaliaikaista kommunikointia." HEEHEEE ;))
- livettttt
Tämä ystävyys on tavallaan kieli, mutta on monia joista todella pidän ja rakastan.
- Jotainmuutatyötä
Niin, jokseenkin kaikista globaaleista malleista löytyy ainakin identtisiä twiittejä. Vapaita perheitä kun on vallan nimessä hieman kormuutettava.
- flegmaatti
En välitä vetää niitä kovin ahtaalle. En myöskään yritä viisastella yleisellä tasolla neuvoja ja nerouttani jaellen vaan kertoilen omiin kokemuksiini perustuvia kommentteja joiden yhteyttä käsiteltävään asiaan eivät kaikki välttämättä ymmärrä.
En myöskään jauha potaskaa koska jokainen minut tunteva tunnistaa minut flegmaatiksi.
Yksityisyyden rajat vaihtelevat mutta yleensä suomalaisten reviiri on laaja.
Esimerkiksi espanjalaiselle rouvalle luonnollinen kysymys tuttavapiirissä "kuinka sinulla menee miehesi kanssa makuuhuoneessa" tai "paljonko miehesi antaa sinulle viikossa talousrahaa" saattavat olla meikäläisten naisten keskuudessa vähemmän yleisiä keskusteluaiheita. Siis luulen.
On paljon tabuja ja hyshys asiota jotka ovat hiljallee avautumassa.
Miehet voivat keskuudessaan jo vaihtaa kokemuksiaan vaikkapa eturauhasesta ja sen kunnosta.
Palstayksityisyyttä en ole miettinyt. Elävän elämän henkilökontakteissa useamminkin. Joskus jopa säikytellen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973