Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Asun+pääkaupunkiseudulla+ja+käytän+pääsääntöisesti+julkisia+lentomatkoillani,+jos+se+on+mahdollista.
Tammikuussa+olen+kuitenkin+lähdössä+laskettelumatkalle,+jossa+on+aikaiset+lähdöt.
Mukanani+on+kahden+henkilön+lasketteluvarusteet.
Niitä+ei+kamalan+helposti+kuljeta+julkisissa,+eikä+muuten+kaikissa+takseissakaan,+koska+varusteet+ovat+ylipitkiä+pussukoita+on+paljon+ja+kädetkin+loppuvat,+joten+tulen+omalla+autolla.
Autosta+maksan+viikossa+kaukoparkissa+alle+50,-+ja+sillä saa+vasta+yhden+taksimatkan
mikäli+mahtuisimme+taksiin+varusteinemme.
Toivottavasti+kukaan+ei+ehdota,+että+vuokraa+välineet.+Vuokrasukset+eivät+nimittäin+ole+samat+kuin+omat.
Nimim.+kokemus+puhuu
11.12.2018 21:52
Ymmärtääkseni+näitä+autoveroasioita+hoitaa+nykyisin+Verottaja+eikä+tulli.
Oletan,+että+auto+seisoo+pihassa,+mutta+tilapäisten+kylttien+aika+on+mennyt+ohitse.
Kerroin+jo+aikaisemmin,+ettei+ajella+juuri+kannata,+menee+vielä+hankalammaksi.+Verottajan+kanssa+on+yleensä+voinut+sopia+jonkun+maksuaikataulun+mitä+veroihin+tulee.
Korkoa+saattaa+tulla,+mutta+ymmärtääkseni+prosentit+eivät+ole++ns.+poskettomia.
Miksi+et+kysy+verottajalta+itseltään?
03.12.2018 18:49
On+säälittävää+lukea+tätäkin+ketjua.
Lisäksi+pelkään+pahoin,+että+aloittajan+kirjoitus+vastaa+valitettavasti+aika+laajan+ns.+kouluja+käymättömän+kansanosan+käsityksiä+kaupankäynnistä+ja+sen+säännöistä+noin+yleensä.
Ei+vaadi+edes+suurta+vaivaa+ennen+huutokauppaa+itse+ottaa+selville,+mitkä+ovat+sen+ehdot.
Tässäkin+tapauksessa+huutokaupan+ehtoihin+ja+kohteisiin+on+voinut+ennalta+tutustua,+mutta+jos+on+vain+netissä+olevien+kuvien+perusteella+tehnyt+kauppaa,+niin+saa+kyllä+syyttää+itseään.
Auton+korjaukseksi+€+300,-+on+aika+pieni+summa,+mutta+toki+paljon,+jos+suhteuttaa+sen+huutohintaan.+Selvää+on+edelleen,+etteivät+sen+auton+korjaukset+tähän+lopu.+Onneksi+on+olemassa+vuosikatsastus,+sillä+muuten+vielä+useampi+vaarantaisi+liikennettä+ajamalla+liikennekelvottomilla+romuilla.+Aloittajan+käsitys+autoista+on+lisäksi+hyvinkin+vajaavainen.+Hän+nimittäin+pitää+jopa+tiensä+päähän+tullutta+ajovalopolttimoa+myyjän+vikana.
Ajovalopolttimot+palavat+joko+käyttöikänsä+päässä+tai+aivan+satunnaisesta+tärähdyksestä,+eikä+sitä+voi+ennakoida+muuten+kuin+pitämällä+varapolttimoa+mukana+ja+opettelemaan+sen+vaihto+vaikka+pimeällä+maantiellä.
Kehotan+ottamaan+kokemuksesta+opiksi,+oppirahana+€+600,-+on+aika+vähän,+sillä+jatkokorjaukset,+jarrut+ym.++eivät+millään+lailla+nosta+auton+arvoa,+joten+halvimmalla+pääsee,+poistamalla+auto+liikennekäytöstä.
30.11.2018 10:00
Jos+ostaa+20+vuotta+vanhan+auton,+mikä+ihme+saa+sinut+ja+monet+muut+uskomaan,
että+auto+olisi+kuin+uusi?
(Arvatenkin+yli+300T+ajettu)
Lisäksi+eivät+autotehtaat+edes+suunnittele+ja+tee+autoja+sellaisiksi,+että+ne+kestäisivät+alun+kolmattakymmentä+vuotta.+Varaosien+toimitusvelvollisuus+loppuu+n.+10+vuoden+iässä.
Rahinat+edessä+ovat+halpoja+korjata,+mutta+takapään+kolinoista+en+tiedä,+etenkin+kuin+et+kertonut+mistä+"foordista"+on+kysymys.
Jousituksen+ja+iskunvaimennuksen+osat+ovat+käytössä+kuluvia+osia+eivätkä+edes+kovin+kalliita+vaikka+nyrkkipajassa+korjata.+Lähes+kaikki+autot,+pl.+ruoste,+voidaan+korjata.+Kysymys+on+vain+siitä,+kannattaako+se.+Ellet+koeajanut+autoa,+niin+katsoitko+edes+sen,+milloin+auto+oli+viimeksi+leimattu?
Koulutkin+ovat+tainneet+jääneet+kesken,+sillä+lyhyessä+kirjoituksessasi+on+yhtä+paljon+kielioppivirheitä+kuin+siinä+autossa.
Kirjallinen+ilmaisutaito+on+jokaisen+käyntikortti.
Sanot+varmasti,+että+mitä+"välii"?!
Ehkä+ei,+mutta+minä+en+noilla+tiedoilla+voi+ottaa+sinua+töihin.
Sori+vaan.
30.11.2018 09:29
Ellei+auto+merkittävästi+kuluta+öljyä,+ei+öljyissä+juurikaan+kannata+säästellä,+sillä+se+on+ns.+väärää+säästämistä.
29.11.2018 15:26
Tuskin+olet+edes+opettaja,+koska+et+osaa+kirjoittaa+edes+nimimerkkiä+oikein.
Yhdessä+sanassa+kaksi+virhettä.
28.11.2018 10:59
Ovat+ne+kuule+V90+ja+Teslan+ostaneet+sen+arvoisia.
He+ovat+aikanaan+käyneet+kouluja+ja+mitä+ilmeisemmin+ovat
myös+työssään+taitavia+ja+heille+maksetaan+suoritepalkkaa.
Mikä+tässä+nyt+on+ongelma?
Ei+tasapalkkaisuus+onnistunut+Neuvostoliitossakaan.
28.11.2018 10:53
Näin+se+varmasti+menee+-+uskon+sen,+mutta+asiakaskunta+ei+ole+kovin+suuri.
28.11.2018 10:18
Se,+joka+edes+vähän+on+lukenut+näitä+kirjoituksia+tietää,+että+Saksassa+ei+pääsääntöisesti+voi+koeajaa+autoa.
Kannattaa+siis+ostaa+vain+jollain+lailla+luotettavilta+myyjiltä+-+niinkuin+Suomessakin.
Siitäkin+on+jo+moneen+kertaan+puhuttu,+että+tingata+ei+myöskään+juuri+voi,++juu++-
100+-+200+€++-+mutta+siinä+se+on.
Usein+kysytään,+että+mistä+viasta+on+kysymys?
Vika+halutaan+aina+ensi+kädessä+itse+korjata.+Lisäksi+auton+saa+harvoin+mukaansa+siinä+samassa+-+samana+päivänä,+vaan++liike+haluaa+ennen+luovutusta+yleensä+käydä+lävitse+auton,+jotta+kaikki+olisi+sovitussa+kunnossa.
Asia+on+tietenkin+toinen,+jos+saksalaisesta+häkkikaupasta+lähtee+ostamaan+tonnin+pommia.+Ei+se+ole+uusi+auto+sielläkään,+eikä+Saksassa+ole+samanlaista+Kuluttajansuojaa+kuten+täällä.
22.11.2018 21:23
Ajoin+juuri+ohitse+ja+näin,+että+LÄNSI-AUTOLLE+valmistuu+alkuvuodesta+-19+lasipalatsi+Espoon+Suomenojalle.
22.11.2018 15:09
Etkö+sitten+itse+voi+kysyä+rahoitusta+joltain+toiselta+rahoitusyhtiöltä,+jos+tuntuu+sille,
että+eroa+on+se+2.000,-
Kuule,+2.000,- +on+niin+pieni+raha+uuden+auton+kaupassa,+ettei+siitä+juurikaan+kannata+kinata.
Itse+hoidan+asian+pankkilainalla.
21.11.2018 19:56
Minua+ei+taaskaan+ymmärretty!+Kirjoitus+ehkä+ns.+"Off+Topic"?
Yritin+vain+inistä,+että+globaalisti+ajatellen+ne+suurimmat+päästöt+tulevat+kokonaan+muualta+kuin+autoliikenteestä.
Raskaan+polttoöljyn+viskositeetti+on+niin+suuri,+että+vaikka+astian+kääntää+nurin,+mitään
ei+valu.+Jotta+öljystä+tulisi+juoksevaa,+sitä+on+ennen+käyttöä+lämmitettävä+satoihin+celcius-asteisiin.+Tätä+tököttiä+sai+siis+ennen+myös+Itämerellä+käyttää,+nykyisin+sen+käyttö+edellyttää+varsin+kalliita+jälkiasennettuja+puhdistuslaitteistoja+aluksissa.+Maailman+merillä+muutamia+poikkeuksia+lukuunottamatta+sitä+saa+siis+edelleen+käyttää.
20.11.2018 20:15
Dieselin+pitää+siis+kohta+olla+vähintään+EURO-6.
2014-jälkeen+valmistetut+ovat.+Minun+-09+mersuni,+on
vanhan+mittaustavan+mukaan+(173g+CO2)+Trafin+tietojen
mukaan+EURO-5.
Julkisuudessa+olleet+rajoitukset+koskevat+siis+vielä+iäkkäämpiä
dieseleitä,+joten+ei+minulla+mitään+hätää+ole.
20.11.2018 12:16
Tässä+puhuttiin+tietävään+sävyyn+että+tavara+kulkee+rekoilla.
Kyllä,+kyllä.
Mutta+tiesitkö,+että+85%+kaikista+kuljetuksista+kulkee+meritse?
Itämerellä+raskaan+polttoöljyn+käyttö+aluksissa+on+jo+aikoja+sitten
kielletty.+Uusimmat+lautat+toimivat+kaasulla.
20.11.2018 12:11
Meitä+on+niin+moneksi.
Minun+mielestä+€+70,-+kuukaudessa+ei+ole+hinta+eikä+mikään+siitä,+ettei+mitään+muita+kuluja+autosta+ole,+vai+olenko+ymmärtänyt+väärin?
Kuuluvatko+esim.+renkaat+ao.+hintaan?
16.11.2018 16:48
Eivät+ne+mitään+pensaspaloja+ole+vaan+metsäpaloja.
Uutisten+kääntäjät+eivät+vain+tunne+paikallisia+ilmaisuja,+(Bush+fire.)
16.11.2018 16:39
Olen+myös+kuullut+lähipiiristä+tapauksia,+joissa+aivan++jokaisesta+asiasta+-+siis+onko+kyseessä+kuluva+osa+-+vai+menisikö+vika+takuuseen,+saa+aivan+todella vääntää+kättä.
Tämän+vääntämisen+aikana+asiakas+väsyy+ja+useimmiten+maksaa.
Kumma+kyllä+piirimyyjällä++ei+ole+oikeutta+päättää+näistä+ja+asiaa+on+pääsääntöisesti+kysyttävä+Hampurista+asti.
16.11.2018 16:35
Etkö+ymmärrä,+että+joissain+autoissa+on+eripituiset+sulat+tuulilasin+muodosta+johtuen.+Siksi+joku+valmistaja+myy+siis+setin,+jossa+molemmat+pituudet+ovat.
Voithan+vaihtaa+ensiksi+sen,+joka+mielestäsi+on+eniten+vaihtokunnossa.
15.11.2018 11:12
Minäkin+käyn+kunhan+saan+nykyisen+v-2010+haetun+ja+vuosittain+merkkihuolletun+E-sarjalaisen+kohtuuhinnalla+myydyksi.+leimaa+on+syyskuun+puoleenväliin+-19.
En+ole+näinä+vuosina+tarvinnut+edes+suomenkielistä+käyttöohjekirjaa,+saksankielinen
on+riittänyt+hyvin.
Minulle+riittää+aivan+hyvin+C220CDIAT+Webastolla+ja+OM651-moottorilla.+Harmi,+että+mersut+enimmäkseen+ovat+mustia,+esim.+grafiitin+harmaat+ovat+vähän+kortilla.
12.11.2018 17:32
Nyt+en+taas+ymmärrä!
Miksi+et+kysy+suoraan+korjaamolta?
Ei+sitä+kukaan+TÄÄLLÄ+tiedä.
12.11.2018 17:21
72 / 80