Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Antigue
profiilit
Antigue
Antigue
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
59
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moi taas. Harmi, että olette Puerto Cruzissa jo nyt. Ois ollu kiva taas tavata, mutta tulemme Puerto Cruziin vasta Tammikuussa. Ilmat siellä ovat omienkin lähteiden mukaan ovat olleet kohdillaan, vaikka joitain päivinä onkin sadellut viime viikkojen aikana. Soittelen sinne paikallisille kavereilleni pariin otteeseen viikottain ja saan tietooni ajankohtaisia kuulumisia. Viihtykää siellä lomallanne. En viitsi tänne enempää kirjoitella, kun palstan taso on mitä on. Mut ollaan yhteyksissä tarvittaessa.
10.12.2023 13:36
Tämän edellisen kirjoitti siis allekirjoittanut.
25.02.2023 13:30
Kannatan+tätä+ehdotusta.+Kenties+sen+jälkeen+voisin+palata+palstalle+kirjoittamaan+muiden+iloksi/harmiksi.+Kukin+kokekoon+sen+haluamallaan+tavalla.+Palataan+asiaan,+jos+palstalla+tapahtuu+jotain+kehitystä.++Tällaisenaan+ei+tänne+kirjoittaminen+kiinnosta.
Loistava+aloitus.+Kiitos+siitä.
13.02.2022 18:29
Kuka+tahansa+voi+sitä+lukea+jos+aihe+kiinnostaa.+Kommenttejakin+saa+laittaa,+kunhan+ne+ovat+asiallisia+ja+liittyvät+aiheeseen.+Blogin+löydät+tuolta:+https://luigistravels.blogspot.com/+
Toistaiseksi,+sattuneesta+syystä+siellä+on+vain+kuvia,+mutta+kun+sitten+joskus+taas+pääsen+takaisin+Puerto+Cruziin,+lisään+myös+tarinoita+yms+kerrontaa+retkiltä+ympäri+saarta.+Lisäilen+kuvia+blogiin+aika-ajoin+ja+pyydän+Puerto+Cruzissa+asuvia+kavereitani+lähettelemään+lisäkuvia+,+jotta+voin+niitä+kiinnostuneiden+iloksi+postittaa.
02.03.2021 13:43
Kiitos+asiallisesta+kommentista.+En+toki+hermostu,+kunhan+totean+tilanteen.+Itseäni+tuon+trollin+kirjoitukset+lähinnä+naurattavat.+Jollakulla+ei+ole+lainkaan+elämää,+kun+kerkeää+kiistelemään+itsensä+kanssa+ja+kohdistamaan+kohdistinta++jatkuvasti+syyttömiin+osapuoliin.+Mikä+oli+toki+tuttua+jo+sillä+lakkautetulla+palstalla.+Tämä+on+ongelma+palstoilla,+missä+anonyymisti+voi+huudella+mitä+sylki+suuhun+tuo,+vaikka+aivokapasiteetti+on+kastemadon+tasolla.+Sen+verran+haluan+korjata+tuota+kirjoitustasi,+että+en+ole+valloittanut+mitään+palstaa,+vaan+jokaikisellä+on+ollut+mahdollisuus+sinne+kirjoittaa,+jos+asiaa+olisi+ollut.+Sama+juttu+tällä+palstalla,+muutama+tyyppi+vastailee+itselleen+ja+kiistelee+itsekseen,++syytellen+muita+omista+pään+sisäisistä++ongelmistaan.+Toki+toivoisin+keskustelun+olevan+lennokasta,+ja+välillä+kiivastakin,+mutta+asioista,+ei+kirjoittajista+ja+heidän+tekemisistään+tai+varsinkaan+tekemättömistä+tekemisistä.+Keskustelua+siis+Kanariansaarten+matkailusta,+ei+toisista+keskustelijoista.+Tätä+on+toki+toivottu+jo+vuosia,+joten+tuskin+parannusta+tapahtuu.
Noista+nimien+julkistamisesta+vielä.+Joku+älykääpiö+sitä+tekee+ja+saa+siitä+outoa+tyydytystä.+Hassuista+tilanteessa+on,+että+kaiken+tämän+ajan+kuluessa,+kun+nimiä+ja+kuvia+on+näillä+kahdella+palstalla+levitelty+vuodesta+2017,+oli+vain+yksi+henkilö,+jolle+olin+oikean+nimeni+paljastanut.+Muutama+viikko+myöhemmin+se+oli+kaikkien+luettavissa+netistä+kuvien+kera.++En+syyttele+ketään,+enkä+lähde+hänen+tavallaan+nimiä+levittelemään,+mutta...+no+olkoon.+Tiedän+kenestä+on+kyse+ja+kuka+hännystelijä+toisena/kolmantena+mukana+häärää.
Lepo+kuitenkin+vaan.+Itse+kirjoittelen+toisaalla,+kun+aloitin+oikean+blogin+kirjoittamisen,+mihin+kirjoittelen,+kunhan+aikaa+muilta+kiireiltä+liikenee,+tai+olen+taas+paikalla+Puerto+Cruzissa+lomailun+merkeissä.+Se+tapahtunee+toki+vasta+ensi+talvena,+kuten+aloituksessakin+uumoillaan.+Nyt+en+suostu+Puerto+Cruziin+lähtemään+monista+syistä,+mutta+ne+jääköön+omaksi+tiedokseni.+Toivotaan+tosiaan,+että+tuonne+kauniiseen+kaupunkiin+vielä+joukolla+pääsemme+matkustamaan.+Ainakin+itse+odotan+sitä+jo+kovasti.
02.03.2021 08:11
Pikku+oikaisua+näihin+mielipuolisiin+väitteisiin.+Tämä+palsta+ei+ole+minua+aikoihin+kiinnostanut,+ymmärtänette+syyn+luettuanne+taas+tämän+päivän+kirjoituksia.+Sain+soiton+Puerto+Cruzista,+jossa+minua+kehotettiin+käymään+palstalla+katsomassa,+mitä+täällä+taas+kirjoitetaan.+Luettuani+näitä+typeryyksiä,+soitin+vielä+pari+muutakin+puhelua+Puerto+Cruzin+ystävilleni,+kysellen,+että+kuka+siellä+tällaisia+juttuja+levittelee,+ja+kuka+on+meikäläisen+tietoja+paikan+päällä+kysellyt.++Vastaus+oli,+että+ei+kukaan,+ei+yhtään+kukaan,+eli+jonkun+kateellisen,+katkeran+ja+kyynisen+tyypin+juttuja+nuo+kaikki+,+mitä+palstalla+viljellään++allekirjoittaneesta,+ovat+kaikessa+typeryydessään.+Puerto+Cruzista+ne+eivät+ole+lähtöisin,+se+on+nyt+varmaa.+
Joten+palstaa+terrorisoineesta+trollista+lienee+edelleen+kyse.+Sitä+allekirjoittanut+vaan+ihmettelee,+että+mitä+olen+tällä+tyypille+sanonut+tai++tehnyt,+että+hän+jatkaa+samaa+typeryyttä+vuodesta+toiseen.+Minulla+on+toki+epäilykseni,+mutta+en+niitä+lähde+julkisesti+spekuloimaan.+
Terveisin+tuleva+talviasukas.
01.03.2021 20:43
Onhan+se+noin.++Yksi+paikallinen+yrittäjä+Puerto+Cruzissa+piti+minulle+pari+vuotta+sitten+esitelmää,+kuinka+saaren+rahanahne+paikallishallinto+on+näiden+suuryritysten+lahjonnan+ja+lobbauksena+takia+juuri+tuon+valinnan+etelä+Teneriffaan+panostamisen+suhteen+siunanneet.+Pohjoisen+puolen+viranomaiset+ja+asukkaat+ovat+ottaneet+asiaan+voimakkaastikin+aikanaan+kantaa,+mutta+raha+vie+ja+kansa+vikisee.+Näinhän+se+on+toki+kaikkialla.+Ehkä+se+paljon+parjattu+ja+esilläkin+ollut+Puerto+de+la+Cruzin+vierasvenesatama+saattaisi+olla+pelastus+tuon+meille+niin+rakkaan+kaupungin+osalta.+Siis+kunhan+se+saadaan+rakennettua,+tai+jos+saadaan.
12.12.2020 13:40
Oma+näkemykseni+on,+että+”Siperia+opettaa”+myös+ahneita+Puerto+Cruzin+vuokraloordeja.+Olen+seuraillut+asuntojen+hintakehitystä+nyt+pidemmän+aikaa,+niin+myynnissä+olevien,+kuin+vuokra-asuntojenkin+kohdalle,+ja+on+jo+esiintynyt+merkkejä+hintojen+laskusta+monin+paikoin.+Tällä+viikolla+oli+La+Pazissa+tarjolla+133+neliön+omakotitalo,+4+makuuhuonetta,+2vessaa,++omaa+pihaa+ja+autotalli,+vuokran+ollessa+850+Euroa+kuukaudessa.+Jos+se+jotenkin+olisi+vielä+työelämässä+olevalle+mahdollista,+olisin+vuokrannut+tuon+silmää+räpäyttämättä.+Tiistaina+tosin+vinkkasin+kaverilleni,+joka+Puerto+Cruzissa+vakinaisesti+asuu+tuosta+talosta,+ja+vain+100+Euron+hintaerosta+heidän+nykyiseen+kaksioonsa,+parin+sadan+metrin+päässä+kerrostalossa+tuosta+talosta.+Hän+päätti+sen+mennä+katsomaan.+Eilen+talo+oli+pois+vuokramarkkinoilta.+Toivottavasti+saivat+sen...
Olen+tästä+kirjoittanut+ennenkin,+sille+toiselle,+nyt+poistetulle+palstalle,+että+Puerto+Cruzin+ahdinkoon+on+vain+yksi+syy,+ja+se+on+paikallisten+päättäjien+tekemät+päätökset+suunnata+kaikki+energia,+sekä+varat+Teneriffan+etelän+puoleisen+puolen+matkailun+rakentamiseen.+Lobbaamisen+ja+korruptio,+ovat+se+syy+miksi+näin+tapahtuu.+Valitettavasti.+Ja+paikalliset+kärsivät.
12.12.2020 09:03
Hyvä+kirjoitus.+Tilanne+viime+talvelta+samankaltainen+kuin+meidän+famiglialla+viime+talvena.+Kyseltyäni+asuntoa+vuokranvälittäjiltä,+lähinnä+kotimaisilta,+vastaus+oli+”eioota”+kautta+linjan,+kun+mahdollisuus+oli+vain+3kk+vuokraukseen.++AirBnBltä+löytyi+”kälynen”+yksiö++Valle+Luzista.+Sijainti+oli+se,+miksi+tuon+lopulta+valitsimme.+Olisin+ollut+valmis+maksamaan+enemmänkin+La+Pazissa+olevasta+asunnosta,+mutta+ne+olivat+poikkeuksetta+pohjoiseen+päin+ja+alimman+kerroksen+huonokuntoisia+asuntoja.+Silti+hinnoittelu+pyöri+800-1000+haarukassa.+Siksi+tuo+Valle+Luxin+asunto+oli+ylimmän+kerroksen+asunto+kelpasi.+Hinnoittelu+on+tosiaan+Puerto+Cruzissa+pelkkää+rosvoamista,+mutta+uskon+tämän+Koronan+aiheuttaman+”shokin”+muuttavan+sekä+hinnoitteluun,++että+myös+vuokrauksen+kestoon+liittyviä+asioita.+Mikä+lienee+meidän+Puerto+Cruzin+”elinkautiseen”+etu.+
Itse+kanarioiden+tilanteesta+samaa+mieltä.+Hotellit+ja+suuryritykset+eivät+jätä+saarille+muuta+kuin+palkkakulujen+verrran.+Kaikki+muu+valuu+valitettavasti+sijoittajien+taskuun.+Ja+paikalliset+kärsivät.
11.12.2020 18:21
Joku+muu.
06.12.2020 12:32
Se+kamera+on+poistettu+kokonaan+käytöstä.+Ollut+poissa+jo+noin+vuoden+ajan,+ellei+ylikin.+Skylinewebcams+tarjoaa+kamerat+San+Telmolle,+Lago+Martianezille,++ja+Punta+bravalle.+Nämä+löysin+helposti.+Jossain+vaiheessa+myös+Martianezin+rantaan+oli+suunnattu+kamera+ylhäältä+Botanicon+mäeltä,+mutta+sitä+en+tähän+kohtaan+löytänyt.
Hauskoja+katseluhetkiä.
05.12.2020 16:39
Casablancaa+vastapäisessä+talossa+asuva+kaverini+on+usein+puhelimessa+sanonut,+että+Casablancassa+vierailee+paljon+turisteja,+varsinkin+brittejä+ja+espanjalaisia.++Muutama+suomeakin+puhuva+on+tullut+ilmeisesti+vastaan.+Puerto+Cruzissa+on+niin+moni+hotelli+nyt+suljettuna,+että+aukiolevien+riittää+jonkin+verran+väkeä.+Sama+tilanne+myös+viereisessä+Pez+Azulissa.+Toivokaamme,+että+nämä+hotellit+selviävät+tästä+tilanteesta+samoin+kuin+koko+Puerto+Cruzkin+asukkeineen,+jotta+voimme+taas+palata+sinne+viettämään+aikaamme.
28.11.2020 14:00
Ystävällinen+neuvo.+Tervetuloa+kirjoittamaan+asiaa+Annan+keskusteluosioon.+Mikään,+eikä+kukaan+sitä+estä.+Saivartelu+täällä+ei+tuo+tuolle+palstalle+yhtään+viestiä+lisää.++Tervetuloa+mukaan.
23.10.2020 11:53
Hyviä+lisähuomioita+Sotavennolta.++Asuntoja+välittää+Puerto+de+la+Cruzissa+myös+Hille+Oun+lukaali.com+.+Heiltä+löytyy+asuntoja+myös+Teneriffan+eteläosista.
26.11.2018 17:09
Teneriffan+Suomikerho+Puerto+de+la+Cruzissa:
https://www.tenerifensuomi-kerho.org/
25.11.2018 12:45
Tähän+hotelliin+olisi+tarkoitus+matkustaa+ensi+talvena+lomailemaan.+Pelkkiä+kehuja+olen+Bahia+san+Felipestä+kuullut+ja+onkin+mielenkiintoista+minkälainen+se+on+verraten+aikaisempaan+Puerto+de+la+Cruzin+suosikkihotelliini+Riu+Garoehen.+Raporttia+paikan+päältä+tulee+talvella.
19.10.2018 13:23
Tuolta+löytyy+myös+hyviä+kuvia+vaelluksilta:
https://tuulanjapaavon.galleria.fi/kuvat/
19.10.2018 13:19
Auton+vuokraaminen+etukäteen+lentokentälle+on+yksi+hyvä+idea.+Useilla+autonvuokraajilla+on+palvelu,+jossa+voit+jättää+seuraavana+päivänä+Reina+Sofialta+varaamasi+auton+Puerto+de+la+Ćruzissa+saman+toimiston+toimipisteeseen.
13.09.2018 16:36
Tuolloin+lentosi+ei+ole+suora+lento,+joten+joudut+vaihtamaan+konetta+matkasi+aikana+yhden+tai+useammankin+kerran.
13.09.2018 16:33
Siksi,+että+suoria+lentoja+ei+tehdä+Helsingistä+Teneriffan+Norte+(Los+Rodeos)+kentälle.++Toki+jos+haluaa+matkalleen+pituutta+9-22+tuntia+pääsee+yhden+tai+useamman+lentokoneen+vaihdon,+sekä+tuntien+odottelun+jälkeen+myös+tuolle+Los+Rodeos+kentälle.+Itse+suosin+aina+suoria+lentoja.+Eli+ehdotuksesi+on+mahdollinen,+toteutettavissa,+mutta+onko+se+järkevä,+riippuu+mielipiteestä.+
Joka+tapauksessa+taksi+Los+Rodeosilta+Puerto+de+la+Cruziin+maksaa+enemmän,+kuin+bussikyyti+Reina+Sofialta.+Siis+yhdelle,+kahdella+mennään+hinnassa+samoihin.+Ajankäyttö+taasen....
13.09.2018 16:32
1 / 3