Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juuri+niin+olen+tehnyt.+Niin+Snown+tapauksessa+kui+muutoinkin.
17.04.2019 12:48
Asiat+on+dokumentoitu,+mutta+Kimiin+uskovalle+kelpaavat+vain+Kimin+hallinnon+sadut.
17.04.2019 12:47
>+Evankeliumi+on+Jeesuksen+työ+ja+toiminta+ja+oppi.
Hyvä.+Nyt+näytät+jo+ymmärtävän,+että+mitä+evankeliumi+normaalikielessä+tarkoittaa.+Se+ei+tarkoita+Smithin+oppia+monijumalisuuksineen,+moninainteineen+ym.+
Sanopa+YKSIKIN+vastustajien+väite,+joka+on+kumottu!+Inttämisesi+ei+ole+kumoaminen.+Maalliset+on+tutkittava+maallisesti.
>+Siion+on+puhdassydämiset.+
Miksi+sitten+taistelet+Siionia+eli+puhdassydämisiä+vastaan?+Puhdassydämisiä+ovat+ne,+jotka+eivät+hyväksy+pikkutyttöjen+pakkomoninaintia,+rasismia,+homofobiaa+ym.+rikoksia+ihmisyyttä+vastaan.
17.04.2019 12:46
Naiko+Smith+"vaimojaan"+vai+ei?+Nyt+et+tunnu+enää+itsekään+tietävän+omaa+mielipidettäsi.
17.04.2019 12:42
Mikä+evankeliumi?+Koska+ilmiselvästi+tarkoitat+Smithin+oppia,+voin+paljastaa,+että+se+on+silkkaa+kusetusta.+Intiaanit+eivät+ole+lähi-itäläisen+satuporukan+jälkeläisiä,+Hieroglyfejä+osataan+tulkita,+joten+Smithin+"käännöset"+tiedetään+potaskaksi,+ruis+ei+sovi+linnuille+ravinnoksi+ym.
17.04.2019 12:40
Satuiluksi+osoittautunut+kirja+ei+ole+sen+enempää+hengellinen+kuin+Taru+sormusten+herrasta.+
Kirkkohan+ei+länsimaissa+enää+kasva.
Vai+että+pitää+historiallisten+tapahtumien+saada+lyödä+päätään+seinään?
Hakkaa+sinä+vain+omaa+päätäsi+seinään!
17.04.2019 12:37
Mormonin+kirjassa+esitetyt+seikat,+mm.+intiaanien+alkuperä+ovat+täysin+maallisia+asioita+ja+ne+täytyy+tutkia+(ja+on+jo+tutkittukin)+maallisesti.+"Hengellinen+tutkimus"+ei+tee+intiaaneista+Lehin+porukoiden+jälkeläisiä!
Sitä+paitsi+MK:n+"kääntäminen"+ja+julkitulo+olivat+nekin+ihan+puhtaasti+maallisia+asioita.+Samoin+moninainti-ilmoitus+oli+puhtaasti+maallinen+asia+Smithin+jäätyä+kiinni+ihan+maallisesta+ottotyttärensä+naiskentelusta.
17.04.2019 07:55
Evankeliumilla+tarkoittanet+taas+Smithin+oppia.+Kymmenykset+pitää+maksaa,+mutta+lainaa+ei+pitäisi+ottaa.+Entäpä+jos+ottaakin+lainaa+voidakseen+maksaa+kymmenykset?+Kai+lainan+otto+siinä+tapauksessa+on+jopa+suotavaa?
17.04.2019 07:51
Myönnäthän+sinä+varsin+paljon,+esim.+sen,+että+Smith+naiskenteli+"vaimojaan".+Edellinen+palstan+nestori+ei+sitä+asiaa+myöntänyt,+joten+sekin+todistaa,+että+pikkuhiljaa+kaikki+atien+"panettelut"+osoittautuvat+tosiksi.
17.04.2019 07:49
Puhupa+nyt+niistä+faktoista+mitä+tiedetään!+Jokainenvoi+USKOA+vaikka+joulupukkiin,+mutta+sitä+ei+voi+väittää+tiedoksi!+Intian+uskonnot+ovat+ihan+yhtä+"tosia"+kuin+sinun+uskosi,+kunnes+asiat+on+todistettu.
17.04.2019 07:47
Kun+kristityt+ovat+tehneet+lähetystyötä+Afrikassa,+toisinaan+muslimien+käännyttyä+kristityiksi+on+hyväksytty+pienemmän+pahan+periaate+eli+se,+että+miehiä+ei+ole+vaadittu+eroamaan+"ylimääräisistä"+vaimoistaan,+koska+sellainen+käytäntö+osoittautui+monessa+tapauksessa+huonommaksi+vaihtoehdoksi.
17.04.2019 07:41
Sehän+on+varmastikin+mormonien+toive.+Jos+olisi+varmuus,+että+kyse+on+todellakin+täysin+vapaaehtoisesta+toiminnasta+(kuten+näyttää+TV-sarjassa+Sisarvaimot+olevan),+eihän+siinä+olisi+isoja+ongelmia.+Mutta+Smithin+opin+alkuaikoina+kyse+oli+todella+härskistä+pikkutyttöjen+hyväksikäytöstä+eikä+sellaista+ole+mitään+syytä+palauttaa.
17.04.2019 07:38
SINUN+tehtäväsi+on+puolustella+kirkkoasi.+Minun+tehtäväni+ei+ole+suoltaa+kirkkosi+propagandaa!
Otetaanpa+esimerkiksi+piispa+Snown+tapaus,+jossa+piispa+kuohitsi+omakätisesti+nuoren+miehen,+koska+tämä+ei+suostunut+luopumaan+tyttöystävästään,+jonka+Snow+halusi+seksileluksi+omaan+haaremiinsa+ja+ottikin+sitten.+Naulasipa+jopa+kivekset+koulun+seinälle+vatoitukSEKSI,+että+piispaa+pitää+totella.+
Mormonit+syyllistyvät+synneistä+härskeimpään+eli+uhrin+syyllistämiseen.+Vailla+minkäänlaisia+todisteita+mormonit+ovat+keksineet+onton+selityksen,+että+nuorukainen+olisi+muka+ollut+seksuaalirikollinen+ja+kastroitiin+sen+vuoksi.+Pitäisikö+minun+joka+välissä+Snow'n+tapauksesta+mainitessani+kertoa+myös+tuo+kirkon+härski+selittely-yritys?+No,+sinä+varmaan+kritiikittä+uskotkin+siihen!+Tuossakin+asiassa+jokaisen+pitäisi+itse+tutkia,+että+mikä+on+totuus.+Se+on+kylä+täysin+selvitettävissä+aikalaislähteistä.
17.04.2019 07:33
Miten+tietosi+voivat+olla+noin+vajavaiset?+Oletko+kuunnelut+vain+propagandaa?+Smith+nimenomaan+sanoi+saaneensa+moninaintikäskyn+itseltään+Jumalalta.+Ja+kun+hän+itse+todistetusti+(mm.+hänen+omakätisesti+kijoittamansa+kirjeet)+havitteli+nuorempiakin+tyttöjä+kuin+mitä+sai+(häenellä+oli+14-vuotiaasta+alkaen),+voidaan+hyvällä+syyllä+puhua+pikkutyttöjen+moninaintiopista.+Itse+olet+kutsunut+sitä+joskus+mininaintiopiksi.
17.04.2019 07:23
Brigham+Young+opetti+myös,+että+mustaihoisen+nainut+pitää+surmata+viiltämällä+kurkku+auki+siten,+että+veri+valuu+maahan+sovitukseksi.+
Mitä+sinä+ajattelisit,+jos+Brigham+Young+täydessä+loistossaan+ilmestyisi+sinulle+ja+vakuuttaisi,+että+jos+se+mitä+hän+opettaa+ei+ole+Jumalasta,+hä+ei+ole+oikea+Jumalan+profeetta?
17.04.2019 07:19
Minun+tehtäväni+ei+edelleenkään+ole+suoltaa+Kimin+valheita.+Minä+kerron+totuuksia.+Jos+olet+eri+mieltä,+korjaa+ne+ihan+itse!
16.04.2019 15:25
Teidän+oppinne+on+kaukana+Jeesuksen+opeista.+Kyllä+te+palvotte+"profeettojanne"+ja+tottelette+heidän+opetuksiaan.+Se+että+väitätte+esim.+pikkutyttöjen+moninaintikäskyn+tulleen+Jeesukselta+on+vain+härskiä+vedätystä!
>+Jos+meillä+sattuisi+olemaan+jossain+kohtaa+väärä+käsitys+hänestä+niin+emme+varmasti+ole+ainoita
Se+on+totta.+Muut+eivät+väitä+moninaintikäskyä+kauniiksi+ja+pyhäksi+periaatteeksi,+mutta+voivat+sekoilla+muissa+asioissa,+esim.+tuomitsemalla+homot.+
Smithin+ja+kumppaneiden+toiminta+oli+todellakin+rumaa+ja+matalatasoista.+Ei+yltänyt+yläpään+tasolle+asti.
16.04.2019 15:24
Kyllä+minä+uskon+Jeesukseen.+Todennäköisesti+hän+oli+ihan+oikea+historian+henkilö.+Lisäksi+uskon+moniin+hänen+hyviin+opetuksiinsa,+olivatpa+ne+sitten+häneltä+peräisin+tai+eivät.+
Väitätkö+tosiaan,+että+Jeesukseen+(Jumalana)+uskova+on+parempi+vertailemaan+mormonin+ja+hänen+itsensä+uskoa+Jeesukseen+ja+tämän+opetuksiin+kuin+ulkopuolinen?+Kumpi+on+parempi+arvioimaan+naarasleijonien+hylättyä+maalia,+asianosaisiin+joukkueisiin+tai+valtioihin+kuuluva+vaiko+ulkopuolinen?+Jos+sinun+mielestäsi+jompaan+kumpaan+ryhmään+kuuluva+on+puolueettomampi,+eikö+tuomareiden+pitäisi+kaikissa+lajeissa+olla+jomman+kumman+joukkueen+maanmies+(tai+maannais).+
>+Eikö+ulkopuolinen+näe+heti+pikemminkin+että+me+olemme+oikeassa,+koska+jos+Jumala+on+olemassa+niin+voihan+hän+puhua+milloin+tahansa+mitä+haluaa?
Ulkopuolinen+näkee+heti,+että+ei+Jeesus+käske+moninaimaan+pikkutyttöjä.+Näkee+sen+tosin+luterilainenkin+ja+siinä+asiassa+yhdyn+mielelläni+luterilaisiin.+
Kyllä+minulla+o+pätevyys+(mm.+tieteellinen)+näkemään+Smithin+kusetukset.+Maalliset+asiat+pitää+tutkia+maallisesti.+Ne+joko+ovat+totta+tai+eivät+ole.+Lintujen+ruokintaa+voidaan+testata+ja+luonnollisesti+onkin+testattu.+Smithin+ohjeilla+mennään+pahasti+metsään+siinäkin.
16.04.2019 15:20
>+Vahvuus+näkyy+siinä,+että+Afrikan+musta+sanli+minulle,+että+kirkko+ei+ole+pätkääkään+rasistinen.+
Ja+arvatenkin+kyseinen+henkilö+kuuluu+kirkkoon?+Hyvä+että+sentään+myönnät,+että+ennen+kirkko+teki+virheen+ollessaan+rasistinen.+
>+Nyt+kirkko+on+vahva+tässä+asiassa.+
Niin+kun+ne+p..rkeleen+antit+ja+vastustajat+pakottivat+luopumaan+mustien+pappeuskiellosta+siinä+missä+aiemmin+moninainnista+käytäntönä,+vaikka+se+ikuinen+oppi+onkin.
16.04.2019 15:08
>+Kyllä+Raamatun+ja+Kaikkivaltiaan+Jumalan+todistus+on+aina+vahvempi+kuin+maallisen+tieteen.+
Perustele!+Raamattu+on+vai+yksi+"pyhä+kirja".+Entä+esim.+intialaiset+pyhät+kirjat?+Sitä+paitsi+mormonismin+kohdalla+on+kysymys+Smithin+saduista+(ei+Raamatusta)+vastaan+tiede.+Tiede+voittaa+AINA.+Ruis+ei+ole+linnuille+sopivaa+ruokaa,+Smithin+"käännökset"+hieroglyfeistä+menivät+aivan+metsään.+Smithin+käsitys+intiaanien+alkuperästä+oli+aivan+hanurista.+Intiaanien+alkuperästä+tiede+tietää+varmasti+paremmi+kuin+Raamattu+(Smithistä+puhumattakaan),+koska+Raamattu+ei+edes+tiedä+intiaanien+olemassaoloa!
"Palautetun+evankeliumin"+eli+Smithin+opin+tiede+on+jo+kumonnut+mennen+tullen.+Smithin+virheelliset+käsitykset+ja+satuilut+on+jo+osoitettu+paikkansa+pitämättömiksi.
16.04.2019 15:05
114 / 162