Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>+Jeesuksen+kirkossa+ei+ole+hyväksikäyttöä+eikä+riistoa.
Mutta+Smithin+kirkossa+eli+mormonikirkossa+on.+Ja+ihan+opissa,+mm.+moniavioisuusopissa,+joka+on+IKUINEN+PERIAATE,+joka+ei+ole+tällä+hetkellä+käytössä+ympäröivän+yhteiskunnan+vuoksi.+Mormoneilla+oli+lisäksi+avoin+rotusorto,+joka+loppui+vatsa+vuona+1978,+niin+ikään+ympärövän+yhteiskunnan+vuoksi.+
>++Mitään+siinä+ei+häviä,...
Kyllä+häviää+melkoisesti.+Jäseniltä+napataan+kymmenesosa+tloista+kiron+johdon+bisneksiin+ja+muuhun+vastaavaan.+Se+jos+mikä+on+hyväksikäyttöä.+
>+Jos+tämä+ei+ole+Jumalan+työtä+ja+olemme+erehtyneet,+niin+missä+se+Jumalan+työ+sitten+on?
Jumalan+työtä+on+mm.+lähimmäisten+aito+auttaminen,+mutta+kirkon+keräämiä+kymenyksiä+e+edes+saa+käyttää+aitoon+hyväntekeväisyyteen,+mutta+johtajien+ostareihin+ja+muihin+bisneksiin+saa.+
Mormonikirkosta+on+vaikea+löytää+mitään+hyvää.
13.02.2019 07:27
Jos+lähimmäisten+rakastaminen+olisi+ehto,+mormonit+eivät+pääsisi+korotukseen.+
Evankeliumiin+uskominen+ei+ole+ehto,+vaan+Smithin+oppiin+uskominen.+
Vaaroista+pitää+varoitella,+mm.+heikoista+jäistä+ja+mormonismista.+
Edelleenkään+en+ole+luopio,+koska+mihinkään+niin+älyvapaaseen+kuin+mormonismiin+en+ole+ikinä+uskonutkaan.
11.02.2019 21:43
Tärkeimmyydestä+en+ole+puhunut+mitään,+mutta+kymmenysten+maksaminen+on+yksi+ehdoista.+Yksi+muu+ehto+on+garmenttien+käyttö.+Yksi+ehto+on+Smithiin+uskominen.+Nuo+kaikki+kolme+ovat+korotuksen+ehtoja.+Yhdestäkin+niistä+vapauttamiseen+täytyy+olla+todella+painavat+syyt.+
Ilman+noita+ei+saa+temmppelisuositusta,+ilman+sitä+ei+pääse+temppeliin+eikä+korotukseen.
Korotuksesta+päättää+oppinne+mukaan+Joseph+Smith.
11.02.2019 21:40
Nyt+ei+olekysymys+minun+henkilöstäni.+Olen+kiinnostunut+erittäin+monista+asioista+klassisella+kolmijaolla:+totuus,+hyvyys+ja+kauneus.+Mutta+on+olemassa+myös+valhetta,+pahuutta+ja+rumuutta.+Tietyllä+tavallane+ovat+kolmen+ensin+mainitun+puutetta.+Ne+pitää+pyrkiä+nujertamaan,+jotta+nuo+kolme+ensinmmäistä+voivat+kukoistaa.+
Olen+lukuisia+kertoja+onnistunut+paikkaamaan+puuttellisia+tietojasi+ja+käsityksiäsi.+Nyt+olet+näköjään+palannut+vanhaan+käsitykseesi+kymmenysten+osalta.+Olet+väärässä.+Kymmenykset+ovat+korotuksen+ehto+lukuunottamatta+sellaisia+poikkeuksia,+että+niitä+on+kertakaikkiaan+mahdoton+maksaa.+Sellaisen+ehdon+täyttää+luonnollisesti+tulottomuus,+jollaista+voi+joissain+elämänvaiheissa,+mm.+opiskellessa+esiintyä.+
Myönnät+kuitenkin,+että+kymmenysten+maksusta+puhutellaan.+Ei+piispalla+ole+mitään+kirkon+opista+poikkeavaa+lupaa+antaa+kymmenysten+maksusta+vapautusta.+Vapautus+tapahtuu+vain+täyttyvien+ehtojen+puitteissa.+Ilman+tempelisuositusta+ei+ole+asiaa+korotukseen.+
Käytät+jälleen+ehkä-sanaa.+Kirkon+oppi+ei+siis+ole+sinulle+selvä.
11.02.2019 15:17
Näkyypä+siellä+olevan+valokuvattuna+(myös+tyhjät+sivut)+tuo+mainitsemani+hieroglyfiselityskirja.+Näyttää+olevan+noin+vuodelta+1835.+Miksi+Smith+jätti+sen+kesken.+Huomasiko+jo+itsekin,+etä+perseelleen+menee+eikä+kusetus+onnistukaan?
https://www.josephsmithpapers.org/paper-summary/grammar-and-alphabet-of-the-egyptian-language-circa-july-circa-november-1835/1
11.02.2019 07:43
Joo,+hyvä,+että+nuo+Smithin+tekstit+ovat+paitsi+valokuvattuina,+myös+konekirjoitettuina,+koska+Smithin+käsiala+oli+persoonallinen+eli+huono.+Olisi+Jumala+antanut+profeetalleen+edes+kunnon+käsialan;-)
11.02.2019 07:31
En+minä+ole+luopunut+mistään.+Joka+ikisellä+ihmisellä+on+jossain+määrin+vajavaiset+tiedot,+koska+kukaan+ei+tiedä+kaikkea.+Jotkut+asiat+kuitenkin+tiedetään+satavarmasti,+mm.+se,+että+mikä+on+Suomen+tämänhetkinen+pääkaupunki.
Mutta+sinun+tietosi+ovat+vahvasti+vajavaisia+ja+joudut+toteamaan+sen+aina+itsekin.+Teet+sen+kieltäytymällä+keskustelemasta+ja+kääntämällä+asiat+henkilöhyökkäyksiksi.+
Et+ole+tiennyt+edes+perusasioita;+mm.+kymmenysten+maksun+ja+garmenttien+käytön+välttämättömyys+korototukseen+pääsemisen+ehtoina.+Vänkäsit+aina+vastaan+kun+huomautin+niistä.+Sitten+vihdoin+olit+keskustellut+asioista+piispasi+kanssa+ja+sitten+häntäsi+koipiesi+välissä+myönsit+tällä+palstalla+asian+olevan+sittenkin+niin+kuin+olin+sinua+opettanut!
Jos+huomaat+kirkon+selitykset+aina+paremmiksi,+vaikka+niissä+olisi+hirvittäviä+mokia,+mm.+pullonkaula-+ja+pallopurkkijutut,+kysymyksessä+on+psykologinen+ilmiö,+sama+joka+saa+jotkut+ihmiset+uskomaan,+että+Kim+Jong-unin+isä+syntyi+Baektu-vuorella,+vaikka+on+täysin+pitävästi+dokumentoitu,+että+tämä+syntyi+vanhempiensa+ollessa+maanpaossa+Neuvostoliitossa.+
Jos+olet+tukinut+jokaisen+asian+tarkkaan,+miksi+hmeessä+käsket+aina+muita+tutkimaan+lähteet+ja+paksut+kirjat,+joiden+nimiäkin+usein+panttaat?+Harvoin+sanot+mitään+itse.+Nyt+höpötät+jostain+Aabraham-naisesta.+Kerropa+nyt+molempien+osapuolten+selitykset+edes+tämän+kerran+epämääräisen+viittauksen+sijaan.+
>+En+minä+halua+ihmisiltä+ottaa+pois+tutkimisen+iloa.+Oma+kokemukseni+on+että+löytyy+todiste+kritiikin+virheellisyydestä.+Aina.+
Selittely-yrityksiälöytyy+Kimin+hallinnoltakin,+mutta+vain+täydelliset+idiootit+tai+aivopestyt+uskovat+niihin!
Jos+sinulta+löytyy+selitys+pallopurkkijutulle+tai+väitteille+pullonkaulasta+tai+sille+että+miksi+Smith+alkoi+kirjoittaa+hieroglyfisanakirjaa,+missä+kaikki+meni+pieleen,+kerro+IHMEESSÄ!
Tosiasiassa+sinä+jäät+aina+hopealle+ja+lakkaat+keskustelemasta+aiheesta.+Aina.
10.02.2019 17:43
Myönnät+sentään,+että+sinua+vaivaa+puhdas+laiskuus.+Oletat+vain,+että+Kim+Jong-un+on+seliitänyt+kaiken+jossain+teoksissaan.+SINUN+kuuluisi+lukea+lähteesi+ja+kertoa+niistä+omin+sanoin.+
Sekin+on+totta,+että+tietämyksesi+mormonikirkosta+on+sangen+pinnallinen.+Me+antit+joudumme+sinua+jatkuvasti+opastamaan.+
Mormoismi+ja+sen+selitykset+ovat+niin+onttoja,+että+antien+työ+ei+ole+todellakaan+vaikeaa.+Useat+asiat+löytyvät+mormonien+omistakin+lähteistä,+vaikka+esim.+Olli+yrittää+harata+vajavaisine+tietoineen+vastaan.
10.02.2019 15:33
Taitaa+tuo+Ollin+kirja+olla+samaa+luokkaa+kuin+Nenadan+nimetön+rabbi.
Vaikka+kirja+olisikin+olemassa,+Olli+pelkää+mainita+sen+nimeä,+koska+osoittaimme+siitä+valtavasti+virheitä.
10.02.2019 15:29
Et+siis+pysty+keskustelemaan,+jolloin+sorrut+henkilöhyökkäykseen.+
Aheeni+olivat+täysin+selvät:+Dna+ja+hieroglyfien+kääntäminen.+Miksi+et+halua+keskustella+niistä?
Miksi+ihmeessä+minun+pitäisi+katua+sitä,+että+osoitin+linkittämäsi+DNA-sivuston+täysin+asiantuntemattomaksi?
10.02.2019 15:26
Bahai-+tai+Hyväi-uskotoon+voi+liittyä.
10.02.2019 13:10
Kommentoin+vielä+oman+viestini+viimeistä+virkettä:+
>+Ihan+samaa+kuin+jos+Smith+olisi+kääntänyt+ruotsin+kieltä+suomeksi+tyyliin:+Kvitto+-+naisen+sukupuolielin.+
Saattaahan+olla,+että+naiset+ja+pikkutytöt+olivat+Smithin+jäljiltä+aivan+kuitteja,+joten+Smithin+kaksoiskieliseen+sanakijaan+tuo+käännös+voisikin+olla+kutakuinkin+paikallaan.
10.02.2019 13:08
Et+ole+antanut+yhtään+esimerkkiä,+jossa+olisin+hävinnyt.+Sen+sijaan+sinä+hävisit+DNA-jutun+ja+kieltäydyt+astaamasta+kysymyksiini,+vaikka+käytin+itse+linkittämääsi+sivua+ja+osoitin+siitä+karkeita+virheitä.+
Kieltäydyt+myöskin+vastaamasta,+että+miksi+Smith+alkoi+kirjoittaa+hieroglyfisanakirjaa,+mutta+meni+täysin+metsään+hieroglyfien+tulkinnassa.+Se+on+todellakin+verrattavissa+siihen,+että+joku+alkaisi+kirjoittaa+suomi+-+ruotsi-sanakirjaa,+saisi+valmiiksi+34+sivua+ja+kaikki+suomea+ja+ruotsia+osaavat+huomaivat+sen+täysi+virheelliseksi.+
Olen+kyllä+tutustunut+hyvin+syvällisesti+sekä+Jeesuksen+oppiin,+että+Smithin+oppiin+useiden+kymmenien+vuosien+ajan.+Minähän+olen+joutunut+sinuakin+opettamaan.+Uskoit+esim.+kymmenysten+ja+garmenttien+välttämättömyyteen+korotuksen+kannalta+vasta+kun+piispasi+opetti+sinulle+ihan+samat+asiat,+jotka+minä+olin+opettanut+jo+aikoja+sitten,+mutta+minua+et+uskonut.
Olet+todellakin+päättänyt+etukäteen,+että+uskot+kaiken+minkä+Smith+tai+kirkkosi+on+sanonut.+Aivan+vastaavaa+kuin+Stalinin+tai+Kimiin+kritiikittä+uskominen.
10.02.2019 13:02
>+Smith+on+saanut+maailmalle+aikaiseksi+Aabrahamin+omakätisen+aikakirjan+käännöksen.+
Herätyskellon+soiton+voi+saada+aikaiSEKSI,+muut+asiat+saadaan+aikaan.+Miksi+tunget+seksiä+joka+paikkaan?+Smith+e+todellakaan+osannut+kääntää+hieroglyfejä,+puhumattakaan,+että+Aabraham+olisi+hieroglyfejä+kirkjoittanut.+Korkeitaan+Smith+käytti+thai-hierojia+tai+vastaavia,+jotka+hieroivat+glyfejä.
10.02.2019 12:55
Niin,+ehkä+henkimaailma+on+totta.+Tai+sitten+asia+on+niin+kuin+eräs+filosofi+sanoi:+"Elämä+on+ihmisen+parasta+aikaa".+Nuohan+eivät+sinänsä+kumoa+toisiaan.+Maallinen+elämä+on+parasta+aikaa,+mikäli+tuonpuoleisessa+odottaa+helvetti+tai+mormonien+taivaat.
08.02.2019 21:37
>+Kuitenkin+tämä+on+äärimmäisen+mielenkiintoista.+Juuri+noista+kuvista+on+profeetan+tulkinta+ja+sitten+maallisen+tieteen+tulkinta.+Harvinaisen+selvä+tilanne.
Aivan.+Todella+harvinaisen+selvä+tilanne.+"Profeetta"+on+tulkinnut+kuvat+aivan+väärin.+Kyseessä+on+rutiininomainen+tilanne+ja+myös+Smithin+toisessa+jäljennöskuvassa+on+kuvio,+jollaisia+tehtiin+jokaiselle+vainajalle+kullekin+vähän+erilainen,+mutta+Smith+väittää+yhdestä+kuvasta,+että+sen+keskusta+esittää+Kolobia.+Niin+hän+olisi+varmaan+sanonut+mistä+tahansa+vastaavasta+kuvasta,+vaikka+ne+ovat+keskenään+erilaisia...
Usko+nyt+Olli,+että+tieteelliset+pitää+tutkia+tieteellisesti.+Hieroglyfien+pääasialliset+salat+on+keksitty+jo+reippaasti+yli+sata+vuotta+sitten+eikä+niiden+yleistulkinnassa+ole+ollut+vaikeuksia+pitkään+aikaan.+Smithin+mentävää+aukkoa+niissä+ei+ole.+
>+Nähdään+ovatko+kriitikot+oikeassa+vai+lyövätkö+taas+päätään+seinään+niinkuin+aina+ennenkin.
Mainitse+Olli+YKSIKIN+tilanne,+jossa+kriitikot+olisivat+hävinneet+Map-kirkon+selitteliöille!+Tosin+päin+siinä+on+käynyt+AINA.+Olli+ja+muut+morkut+ovat+joutuneet+aina+häviölle+ja+hakkaavat+päätään+seinään,+mutta+sitten+vain+kammataan+hiukset+kuhmujen+päälle+ikään+kuin+mitään+ei+olisi+tapahtunut.+
Kiusallisimpiin+asioihin+Olli+jättää+aina+kokonaan+vastaamatta.+DNA-asiasta+hän+kieltäytyy+keskustelemasta,+kun+huomasi+tappionsa+niin+marmorikuulapurkki-+kuin+pullonkaulajutussakin.+Sillon+hän+ryhtyy+aina+henkilöhyökkäykseen.
Olli+ei+myöskään+ottanut+ollenkaan+kantaa+siihen,+että+miksi+Smith+alkoi+kirjoittaa+kirjaa,+jossa+hän+"kääntää"+tekstiä+hieroglyfi+kerrallaan,+mutta+täysin+väärin.+Hieroglyfien+kieli+kyllä+tunnetaan.+Ihan+samaa+kuin+jos+Smith+olisi+käätänyt+ruotsin+kieltä+suomeksi+tyyliin:+Kvitto+-+naisen+sukupuolielin.
08.02.2019 16:02
Aabraham+makasi+samantapaisessa+tilanteessa?+Ei+todellakaan!+Oikeasti+tuossa+oli+kyseessä+KUOLLEEN+IHMISEN+palsamointi,+ei+Aabrahamin+aiottu+uhraus+sidottuna!+Myöskään+Smithin+väittämiä+jumalankuvia+ei+ollut,+vaan+palsamointiruukkuja!+Vai+on+ruukkujuttu+sinua+aina+mietityttänyt.Tuskin+edes+tiesit+sitä+ennen+kuin+sinua+valistin...
>+Oikea+asenne+olisi+tutkia+totuutta+totuuden+selvittämiseksi.+Se+on+kirkon+tutkijoiden+ja+kirkon+asenne.
Ei+suinkaan.+Kirkon+asene+on+väärentää+tuloksia+niin,+että+Smith+näyttäisi+olleen+oikeassa.+Kirkko+myöntää+virheensä+vasta+sitten,+kun+on+ehdoton+pakko,+ei+aina+silloinkaan;-)
>+Mikään+ei+kaada+Jeesuksen+opin+totuutta.
Nyt+on+kysmys+Smithin+opin+valheista.+Smith+valehteli+osaavansa+kääntää+hieroglyfejä,+mutta+pehvalleen+meni.+
Mormonien+DNA-selitykset+ovat+täyttä+pötyä,+samoin+Smithin+"käännökset"+niin+kultalevyistä+kuin+papyruksistakin.+Koko+Smithin+oppi+on+suurta+huijausta.
08.02.2019 15:46
Ei+nyt+ollut+kysymys+moninaintiopistanne+vaan+DNA-todisteista.+Sanot+aina+että+olet+muka+vastannut.+Heitit+"vastaukseksi"+vain+mormonilinkin,+jota+et+ehkä+ole+edes+lukenut.+Kun+sitten+osoitin+siitä+heikkouksia,+et+puolusta+itse+linkittämääsi+sivustoa,+vaan+käyt+minun+henkilöni+kimppuun!+
Kysyn+vielä+kerran.+Mitä+mieltä+olet+tuosta+marmorikuulapurkkiselityksestä?+Onko+se+mielestäsi+pätevä+sovellettuna+ihmisen+perimään?+
Mitä+mieltä+olet+siitä,+että+onko+pullonkaulaefektinä+tunnettu+ilmiö+sovellettavissa+Latinalaisen+Amerikan+intiaaneihin?
Jos+et+halua+keskustella+asioista+kiihkottomasti,+mikä+siihen+on+syynä?
07.02.2019 20:22
Mihin+kummaan+vietini+tästä+välistä+taas+katosi?
>+Jeesus+on+lihaa+ja+luuta+sanojensa+mukaan+ilmestyessään+opetuslapsille.+Se+kumoaa+kokonaan+tuon+väitteesi.
Minkä+väitteeni+tuo+kumoaa?+Tuohan+VAHVISTAA+minun+väitteeni.+Pidätte+ylösnoussutta+Jeesusta+luuna+ja+lihana,+mutta+ei+verenä+ja+laajennatte+sen+koskemaan+muitakin+Jumalianne+eli+kaikilla+Jumalillanne+Pyhää+Henkeä+lukuunottamatta+on+fyysinen+luulihaklönttiruumis.+
Aabrahamin+kirja+on+kieltämättä+mahtavaa+fiktiota,+koska+se+ei+tietenkään+ole+käännös+niistä+papyruksista,+mistä+Smith+väitti+sen+olevan.+Smith+ei+osannut+lukea+tekstiä+vaan+sävelsi+omiaan.
07.02.2019 20:14
Ja+onko+Olli+mielestäsi+aheellista+puhua+pullonkaulaefektistä+Latinalaisen+Amerikan+intiaanien+kohdalla?
Vai+etkö+halua+leskustella+asiasta?+Itsehän+tuota+mormonisivustoa+kuitenkin+hehkutat.
07.02.2019 16:10
132 / 162