Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
tietysti+pitää+maksaa.+Muuten+varastatte+Jumalalta!
Ehkä+on+parempi,+että+ette+kerro,+että+maksatte+kymmenykset+lahjoista.+Teidän+pitää+antaa+kirkostanne+mahdollismman+hyvä+kuva,+joten+pieni+epärehellisyys+on+paikallaan.+Sellaiset+asiat,+joiden+arveette+olevan+haitaksi+käännytyksen+kannalta+pitää+kertoa+ihmisille+mahdollisimman+myöhään.
30.12.2018 10:04
Olli,+kuolleet+sukulaisesi+varmaankin+katselevat,+että+mitä+se+Olli+taas+siellä+sekoilee.+Ennen+nosti+tuoppia+diktaattori+Enver+Hoxhan+kanssa,+nyt+uskoo+jonkun+Smithin+hirveään+oppiin.+Toivovat+varmaankin,+että+Olli+kasvaisi+vihdoin+aikuiseksi+ja+alkaisi+seisoa+omilla+jaloillaan.+Sanoisivat+varmaankin,+että,+ei,+et+tule+samaan+pikkutyttöhaaremia+tällä+puolella.
29.12.2018 16:04
Miksi+valehtelet?+On+olemassa+oikeuden+päätös,+että+holokaustin+uhreille+ei+saa+tehdä+mormonien+kastepuljauksia.+Silti+teette!
Teillä+ei+myöskään+ole+oikeutta+tehdä+kastepuljauksianne+minulle.+Voitko+Olli+taata,+että+minulle+ei+tehdä?+Tosin+minua+se+ei+sinänsä+haittaisi,+mutta+kysymys+on+periaatteellinen.+Jos+jotakuta+haittaa,+millä+ihmeen+oikeudella+annatte+tämän+sukulaisille+luvan+häpäistä+hänen+muistoaan?+Tai+kuten+sanoit,+aina+ei+ole+kyseessä+edes+sukulainen.+Asiaa+voisi+verrata+hautarauhan+rikkomiseen,+joka+on+rangaistava+teko.
>+Eihän+kuolleille+pystytä+mitään+pahaa+täältä+käsin+enää+tekemään.+Jos+niin+uskoo+niin+on+ihan+taikauskoinen.
Paraskin+puhumaan+taikauskosta...+Puljauksenne+ovat+silkkaa+taikauskoa+siinä+missä+taika-alusvaatteenne!+Uaskotte+noituuteen.+Jos+Jumala+on+olemassa+Hän+ei+varmastikaan+välitä+tuon+taivaallista+siitä,+että+kuka+on+käyttänyt+mitäkin+merkkivaatteita+ja+kenelle+on+tehty+mormonien+taikapuljaukset.+
>+Kukaan+ei+voi+estää+tätä+työtä,+koska+se+ei+ole+lain+eikä+hyvien+tapojen+vastaista.
No+nimenomaan+on+vähintäänkin+hyvien+tapojen+vastaista.+verrattavissa+tosiaan+hautarauhan+rikkomiseen.+Minua+ei+haittaisi+tipan+vertaa,+vaikka+Olli+tulisi+kusemaan+haudalleni,+mutta+monelle+muulle+sillä+voi+olla+merkitystä.+
>+Siinä+vainajia+suuresti+kunnioitetaan,+eikä+millään+tavalla+häpäistä.
Ei+kunnioiteta+esim.+holokaustin+uhreja,+jotka+ovat+maksaneet+kalliin+hinnan+OMASTA+uskostaan.+
>+Meillä+taas+asia+perustuu+Jumalan+ilmoitukseen,+käskyyn+jota+kuuliaisesti+noudatetaan.
Perustuu+Jumalan+käskyyn+yhtä+vähän+kuin+moninaintioppinne!+Smithin+keksintöjä+kaikki+tyynni+vaikka+miten+kuuliaisesti+noudattaisitte.+
>+Kaunis+ja+oikea+asia+taas.+
Ruma+asia+sekin,+mutta+sinustahan+pikkutyttöjen+moninaiskentelukin+on+kaunis+ja+pyhä+oppi!
>+En+minä+pelottele+tai+saahan+sitä+sen+pelottavan+asian+sanoa,+että+tekojensa+mukaan+kukin+rangaistuksen+saa.
Rangaistuksella+uhkaaminen+on+aina+pelottelua.+Te+pelottelette,+että+jos+ei+maksa+kymmenyksiä+Smithin+kirkolle+ja+käytä+taika-alusvaatteita,+siitä+joutuu+maksamaan+hinnan+mm.+menettämällä+sukupuolielimensä+tuonpuoleisessa.+
>+Siionia+vastaan+taisteleminen+on+pahaa.+
Smithin,+Koreshin,+Jonesin+ym.+sekopäiden+"kirkkojen"+vastustaminen+pon+mitä+suurinta+laupeudentyötä.+Jos+saa+pelastettua+yhdenkin+ihmisen+moisista+vaarallisista+ja+epäinhimillisistä+lahkoista,+silloin+on+tehnyt+paljon+hyvää.+
>+Pahanteosta+pääsee+katumalla+ja+tekemällä+parannuksen.
No+miksi+et+kadu+ja+tee+parannusta?
Ja+taas+pelottelua+lopussa.+Omiin+eksytettyihin+lampaisiinne+moinen+pelottelu+voi+valitettavasti+tepsiä,+meihin+ulkopuolisiin+ei+todellakaan.+Jos+Jumala+on+sellainen+hirviö+kuin+millainen+Hän+oppinne+peruteella+olisi,+haistattaisin+Hänelle+pitkät.+Mutta+se+vaihtoehto+on+äärimmäisen+epätodennäköinen.+Se+olisi+mahdollista+vain,+mikäli+oppinne+olisi+totta+ja+kaikenlaiset+ollit+pääsisivät+Jumaliksi!
29.12.2018 16:01
>+Taivaassa+ja+henkimaailmassa+kuoleman+jälkeen+ja+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+näistä+asioista+ei+enää+tehdä+pilkkaa.
Hienoa!+Lupaat+siis,+että+tuolloin+ette+enää+pilkkaa+mm.+holokaustin+uhreja+tai+muitakaan+ihmisiä+taikapuljausrituaaleillanne.+Mutta+miksi+ette+voi+luopua+niistä+jo+nyt?+
>+Kastaminen+temppelissä+vaikuttaa+konkreettisesti+siihen+missä+ihminen+siellä+on+ja+vaikuttaa,+millaiset+oikeudet+hänellä+liikkumiseen+ja+eteenpäin+menoon+on.
Niin,+rupusakillahan+ei+ole+edes+sukupuolielimiä+ja+he+ovat+kuin+vankilassa+omassa+osastossaan,+mutta+te+valioporukka+naiskentelette+pikkutyttöhaaremeitanne+parrat+väpättäen+ja+voitte+toisinaan+alentua+vieraileemaan+alemmissa+paikoissa,+kute+myös+luulihaklönttijumalanne.+
Joo,+mormonismi+varmastikin+falsifioituu,+mikäli+tuonpuoleinen+on+olemassa.+Ollikin+sitten+harmittelee,+että+ihan+turhaan+tuli+käytettyä+taika-alusvaatteita+ja+ihan+turhaan+tuli+maksettua+kymmenykset+Smithin+kirkolle,+kun+sitä+pikkutyttöhaaremia+ei+olekaan+luvassa,+eikä+siellä+kyselläkään+kymmenysten+maksusta+tai+taikakalsareiden+käytöstä+vaan+todellisesta+hyväntekeväisyydestä+ja+kärsivien+lähimmäisten+auttamisesta.+
Tietenkin+se+on+loukkaavaa,+että+esim+holokaustin+uhreille+tehdään+mormonien+taikapuljauksia,+joilla+ei+ole+mitään+tekemistä+juutalaisuuden+tai+edes+kristinuskon+saatikka+tuonpuoleisen+elämän+kannalta!
Ja+sitten+vielä+pelottelet+Jumalan+rangaistuksilla!+Olet+Olli-parka+todella+syvällä!
27.12.2018 09:13
Joo,+mormonismin+historia+on+kyllä+dokumentoitu+hyvin,+mm.+Joseph+SMithin+painostuskirjeet+pikkutytöille+ja+näiden+vanhemmille+hänen+yrittäessään+haalia+pikkutyttöjä+haaremiinsa.+Koko+mormonismi+on+vain+Smithin+keksimä+huijaus.+Heillä+on+mm.+luulihaklönttioppi+ja+pikkutyttöjen+moninaintioppi.+Kyse+ei+todellakaan+ole+mistään+Jeesuksen+evankeliumista!
Mormonimiehet+kuvittelevat+pääsevänsä+korotukseen,+jossa+he+luulihaklönttiruumiissaan+naiskentelevat+haareminsa+pikkutyttöjä+parrat+väpättäen.+
Kirkon+johdon+kannalta+kyseessä+on+hyvin+tuottoisa+kusetus,+kun+jäsenet+on+harhautettu+uskomaan,+että+ilman+kymmenysten+maksua+ei+ole+asiaa+korotukseen.
27.12.2018 09:01
Et+ole+huomannut+ostoskeskuksia+ja+muita+kirkon+johdon+bisneksiä?+Et+ole+huomannut+johdon+ylellistä+elämää?+Järki+käteen+nyt!
Mormonikirkolle+maksaminen+ei+todellakaan+ole+mikän+hengellinen+vaan+maallinen+asia!+Todelliseen+hyväntekeväisyyteen+antaminen+on+sitäkin,+vaikka+se+on+myös+tärkeä+maallinen+asia.
26.12.2018 11:11
Turvallisempaa+on+antaa+tnnettujen+avustusjärjestöjen+kautta.+
Joo,+järki+käteen.+Jos+ei+maksa+kymmenyksiä+kirkon+johdon+bisneksiin,+silloin+jää+rahaa+aitoon+hyvntekeväisyyteen.+Sinullehan+kymmeneosan+antaminen+pois+ei+kuitenkaan+ole+mahdottomuus.
26.12.2018 09:54
Puhumattakaan+juutalaisita+holokaustin+uhreista,+jotka+ovat+maksaneet+uskostaan+(tai+syntyperästään)+hyvin+korkean+hinnan.+Mormonien+kastepuljakset+hololaustin+uhreille+järkyttivät+näiden+omaisia+niin+paljon,+että+asiasta+on+oikeuden+päätös,+että+holokaustin+uhreille+ei+saa+tehdä+mormonien+taikarituaaleja.+Silti+niitä+on+tehty+senkin+jälkeen+ja+kirkon+selitys+on,+ett+eivät+he+voi+valvoa,+että+keiden+nimiä+jäsenet+käyttävät+puljauksissa.+Kummallista,+että+kirkko+ei+pysty+valvomaan+omissa+tiloissaan+tapahtuvaa+toimintaa.
25.12.2018 10:48
Vaikeneminen+on+työntymisen+merkki?
22.12.2018 21:29
Kuten+edellä+ilmaisin,+ikärajoitusta+opissa+ei+ilmeisesti+ole+(jos+on,+kertonet+kohdan),+mutta+sukupuolirajoitus+on.+Näin+ollen+en+ole+kertonut+väärin.+Smithin+itsensä+toteuttamana+moninainti+koski+myös+pikkutyttöjä,+eikä+ole+oletettavaa,+että+Smith+olisi+toiminut+vastoin+omaa+oppiaan.
En+siis+ole+valehdellut,+mutta+sinä+olet+mm.+Yongin+sanoista.+Valehtelit,+että+hän+ei+ole+maininnut+moninainnin+välttämättömyydestä+korotuksen+kannalta+mitään.
Ja+sitten+se+tietokilpailukysymyksen+vastaus.+Kysymyshän+oli:
Kenen+suomalaisen+kirjailijan+nimeen+sisältyy+rikos?+
Vastaus:+Pentti+SaaRIKOSken.+Keksin+tuon+ihan+itse.+Enkö+olekin+hyvä?
20.12.2018 15:39
SINÄ+tällä+palstalla+ensin+mainitsit+korotuksessa+harjoitettavan+pikkutyttöjen+moninainnin+kuten+myöskin+partojen+väpättämisen.
Ai+että+mitenkä+taivaassa+vois+olla+jotain+väärää?+No+siten,+että+kyseessä+on+SMITHIN+luoma+taivas,+joka+on+monien+muiden+mielestä+lähinnä+helvetti.+
Ja+otetaanpa+nyt+tarkasteluun+se+asia,+että+voidaanko+Smithin+opista+käyttää+nimeä+moninaintioppi+vaiko+myös+pikkutyttöjen+moninaintioppi.+Tuossa+"Jumalan+ilmoituksessa"+ei+minun+tietääkseni+puhuta+iästä+mitään+ja+kun+Smithin+omat+kirjeet+toditavat+hänen+havitelleen+esipuberteetti-ikäisiäkin,+silloin+voidaan+ihan+hyvin+ajatella,+että+kyseessä+on+pikkutyttöjen(kin)+moninaintioppi,+joten+senkään+nimityksen+käyttäminen+edes+itse+opista+ei+ole+väärin.+Jos+Jumala+(=+Smith)+olisi+rajannut+"ilmoitusta"+antaessaan+moninainnin+koskevan+vain+aikuisia,+silloin+pikkutyttöjen+moninaintiopista+puhuminen+olisi+väärin.+Mutta+minun+tietääkseni+rajausta+ei+ole+tehty,+joten+silloin+opin+voi+katsoa+koskevan+vähintäänkin+sen+ikäisiä,+joita+Smith+painosti+"vaimoikseen"+tai+joita+Smithin+oppeihin+pohjaavat+mormonisuuntakset+ovat+myöhemmin+naiskennelleet.+
Asiat+eivät+kuullosta+vaan+kuulostavat.+Sipuleita+voidaan+kuullottaa+kahdella+ällällä.+
Et+sinä+ihan+viaton+pulmunen+ole,+kun+olet+alunperin+väittänyt+MINUN+sanoneen,+että+korotuksessa+naidaan+alaikäisiä+parrat+väpättäen,+vaikka+kumpikaan+noista+ei+ollut+minun+alkuperäinen+väitteeni.+Maan+päällä+toki+on+naitu+nuoria+tyttösiä+niin+Smithin+aikaan+kuin+myöhemmin,+mutta+en+itseasiassa+ennen+sinun+väitteitäsi+ollut+edes+ajatellut+korotusta+pikkutyttöjen+moninaintipaikkana,+koska+ajattelin,+että+siellä+kaikki+ovat+aikuisia.+Vasta+myöhemmin+tajusin+ajatella,+että+voihan+sielläkin+olla+kaiken+ikäisiä.+
Ja+lopuksi+tietokilpailukysymys:+Kenen+suomalaisen+kirjailijan+nimeen+sisältyy+rikos?
20.12.2018 09:42
Minä+en+ole+valehdellut+mitään+enkä+siten+myöskään+ole+joutunut+myöntämään+mitään,+mutta+sinä+opetat+vastoin+profeettasi+sanoja.+Joko+profeetta+on+väärässä+tai+sinä+olet+väärässä.+
SINÄ+esitit+minun+väittäneen,+että+korotuksessa+mormonit+naivat+pikkutyttöjä+parrat+väpättäen.+MINÄ+korjasin,+että+en+ole+koskaan+sanonut+korotuksessa+naitavan+pikkutyttöjä+enkä+myöskään+ole+sanonut+parroista+mitään,+mutta+jälkimmäisen+hyväksyin,+koska+jos+korotuksessa+ihmiset+ovat+Youngin+tapaan+parrakkaita,+kyllähän+parrat+voivat+hyvinkin+väpättää+naiskennellessa.+
Maan+päällä+pikkutyttöjen+nainti+oli+käytäntönä+niin+mormonismin+alkuaikoina+kuin+myöhemminkin+mm.+Jeffsin+Smithin+oppeja+noudattavassa+ryhmässä.+Voitaisiinko+pikkutyttöjä+naida+myös+korotuksessa?+Riippuu+siitä,+että+miten+ikä+määritellään+ikuisuudessa.+Onko+osa+ihmisistä+(esim.+nuorina+kuolleet)+lapsia+myös+korotuksessa?+Ja+toisaalta+korotuksessahan+tehtaillaan+fyysisiä+"henkilapsia",+joten+sen+perusteellahan+Smith+ja+kumppanit+voivat+harrastaa+pikkutyttöjen+naintia+myös+korotuksessa.+Vaadin+kuitenkin+Ollilta+varmempis+lähteitä,+esim.+"profeettojen"+sanoja+pikkutyttönainnista+korotuksessa.+Parran+väpättämisestä+en+nyt+vaadi+todisteita,+koska+se+on+kuitenkin+vain+sivuseikka.
20.12.2018 07:54
Ollin+edustama+enemmistömormonilahko+on+taipunut+maallisen+lainsäädännön+edessä,+mutta+on+muita+mormonisuuntauksia,+jotka+noudattavat+edelleen+Smithin+opetuksia+kaikkine+kauheuksineen.
20.12.2018 07:43
No+selvitä+nyt+sitten+vihdoin,+että+mitä+mormonien+kaksoiskielellä+tarkoittaa+Youngin+virke:+
"Ainoat+miehet,+joista+tulee+Jumalia,+ja+Jumalan+Poikia,+ovat+ne,+jotka+astuvat+moniavioisiin+liittoihin."
Normaalikielellähän+tuo+on+täysin+selvä.
20.12.2018 07:41
Milloin+Youngin+opetukset+on+kumottu?+Onko+myönnetty,+että+Young+päästeli+juttuja+omasta+hanuristaan,+vaikka+väitti+olevansa+Jumalan+profeetta+ja+sanoi+vieläpä,+että+mikäli+hän+ei+opeta+Jumalan+sanaa,+silloin+hän+on+väärä+profeetta.
Käytäntö+kumoaa+"profeettojen"+sanomiset?+Eli+kun+ei+totella+profeetan+opettamaa+Jumalan+sanaa,+asia+on+sillä+selvä?+
Kyllä+tämän+palstan+mormonit+opettivat+ennen+sinun+uutta+mormoniteologiaasi,+että+monivaimoisuuden+puuttuminen+korjataan+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikana,+koska+tällä+hetkellä+täytyy+ulkoisen+lainsäädännön+vuoksi+tyytyä+yhteen+vaimoon+tämän+elämän+aikana.+Luonnollisetikaan+mormonit+eivät+voi+edes+omissa+temppeleissään+rikkoa+maallisia+lakeja,+joten+täytyy+toimia+tuhatvuotisen+aikaan.+
Edelleenkään+Smith+ei+sanonut+saaneensa+vain+jotain+"ikuisen+avioliiton+lakia"+vaan+moninainti-ilmoituksen.+Haluat+vain+käyttää+tuota+kirkon+imagosyistä+myöhemmin+lanseeraamaa+ilmaisua,+jolla+halutaan+häivyttää+hävetty+moniavioisuus"ilmoitus".
En+minä+vastusta+moninainia.+Saat+minun+puolestani+naida+niin+monia+kuin+jaksat,+kunhan+kyseessä+on+täysi+vapaaehtoisuus,+eikä+pikkutyttöjen+painostaminen+seksileluiksi+niin+kuin+Smith+ja+kumppanit+tekivät.
18.12.2018 18:12
Tuonkin+kohdan+jokainen+täysiälyinen+tajuaa+ihan+niin+kuin+se+on+kirjoitettu.+Tuossa+suhteessa+useimmat+kristityt+ovat+täysiälyisiä.+Tuossa+ei+puhuta+moninainnista+mitään,+satikka+moninainnista+korkeimpaan+taivaaseen+pääsemisen+ehdottomana+edellytyksenä,+kuten+"profeettanne"+asian+esitti.+
Mormonin+kirjassa+ei+ole+Jeesuksen+opetuksia+muta+kuin+siltä+osin,+kun+Smith+kopioi+Raamattua.
18.12.2018 18:02
Tarkoittanet+tätä+"profeetta"+Youngin+lausetta:+
Ainoat+miehet,+joista+tulee+Jumalia,+ja+Jumalan+Poikia,+ovat+ne,+jotka+astuvat+moniavioisiin+liittoihin.
19.8.1866,+Journal+of+Discourses,+Vol.+11,+s.+269.+
Tuossa+sanotaan+aivan+selvästi,+että+edellytyksenä+Jumalaksi+pääsemiseen+on+moninainti.+Asiassa+ei+ole+pienintäkään+epäselvyyttä.+
Jos+Olli+haluat+korotukseen,+sinun+on+pakko+moninaida.+
Vai+opettiko+Young+väärin?
Et+siis+edelleenkään+osoita+kirjoituksissani+yhtäkään+valhetta.+
Mitä+olen+aiemmin+valehdellut,+mutta+sittemmin+lopettanut?
18.12.2018 17:58
Mitä+minä+olen+valehdellut?+Osoita+ihmeessä!+Minä+olen+osoittanut+sinun+valheesi+mm.+Youngin+lausunnon+suhteen.
18.12.2018 17:20
No+niin.+Tästä+on+taas+itketty+viestini+pois.+Taitaa+olla+pakko+lopetella+kohta+kirjoittelu,+jos+tästä+on+tulossa+hymistelypalsta.+
Vastataan+nyt+kuietenkin+vielä+tällä+kertaa+uudestaan+lyhyesti.+Eihän+ole+pakko+moninaida+tässä+elämässä.+Jotta+täyttäisi+tuon+Brigham+Youngin+esittämän+vaatimuksen,+voi+hoitaa+asian+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikana+tai+menemällä+"naimisiin"+jo+kuolleen+ihmisen+kanssa.++
>+Vaikka+profeetat+ovatkin+selvästi+saaneet+ilmoituksen+että+siellä+voi+miehillä+olla+monta+vaimoa...
Brigham+Young+ei+puhunut+voimisesta+vaan+siitä,+että+pitää+astua+moniavioiseen+liittoon.
18.12.2018 17:17
Hyvä+että+myönnät,+että+nuo+Smithin+oppeja+tarkasti+noudattavat+ryhmät+ovat+vaarallisia+jäsenilleen.+Sen+sai+moni+pikkutyttö+ja+mm.+piispa+Snown+kuohitsema+nuorukainen+ja+tämän+tyttöystävä+karvaasti+kokea+jo+mormonismin+alkuaikoina.+Alat+jo+Olli+ihmistyä+kun+myönnät+noinkin+paljon!
"Profeetta"+Brigham+Young+on+sanonut+täysin+yksiselitteisesti,+että+miehille+korotuksen+edellytyksenä+on+monen+naisen+ASTUMINEN.+Hän+taisi+käyttää+ilmaisua:+"astua+moniavioisiin+liittoihin".+
Kyse+on+nyt+siitä,+että+luotatko+suoraan+Jumalalta+ilmoitusta+saavan+profeettasi+sanoihin+vai+pidätkö+häntä+tai+jopa+Jumalaa+valehtelijana.
18.12.2018 15:39
139 / 162