Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

3230

1. Olli,+kuolleet+sukulaisesi+varmaankin+katselevat,+että+mitä+se+Olli+taas+siellä+sekoilee.+Ennen+nosti+tuoppia+diktaattori+Enver+Hoxhan+kanssa,+nyt+uskoo+jonkun+Smithin+hirveään+oppiin.+Toivovat+varmaankin,+että+Olli+kasvaisi+vihdoin+aikuiseksi+ja+alkaisi+seisoa+omilla+jaloillaan.+Sanoisivat+varmaankin,+että,+ei,+et+tule+samaan+pikkutyttöhaaremia+tällä+puolella.
  2. Miksi+valehtelet?+On+olemassa+oikeuden+päätös,+että+holokaustin+uhreille+ei+saa+tehdä+mormonien+kastepuljauksia.+Silti+teette!Teillä+ei+myöskään+ole+oikeutta+tehdä+kastepuljauksianne+minulle.+Voitko+Olli+taata,+että+minulle+ei+tehdä?+Tosin+minua+se+ei+sinänsä+haittaisi,+mutta+kysymys+on+periaatteellinen.+Jos+jotakuta+haittaa,+millä+ihmeen+oikeudella+annatte+tämän+sukulaisille+luvan+häpäistä+hänen+muistoaan?+Tai+kuten+sanoit,+aina+ei+ole+kyseessä+edes+sukulainen.+Asiaa+voisi+verrata+hautarauhan+rikkomiseen,+joka+on+rangaistava+teko.>+Eihän+kuolleille+pystytä+mitään+pahaa+täältä+käsin+enää+tekemään.+Jos+niin+uskoo+niin+on+ihan+taikauskoinen.Paraskin+puhumaan+taikauskosta...+Puljauksenne+ovat+silkkaa+taikauskoa+siinä+missä+taika-alusvaatteenne!+Uaskotte+noituuteen.+Jos+Jumala+on+olemassa+Hän+ei+varmastikaan+välitä+tuon+taivaallista+siitä,+että+kuka+on+käyttänyt+mitäkin+merkkivaatteita+ja+kenelle+on+tehty+mormonien+taikapuljaukset.+>+Kukaan+ei+voi+estää+tätä+työtä,+koska+se+ei+ole+lain+eikä+hyvien+tapojen+vastaista.No+nimenomaan+on+vähintäänkin+hyvien+tapojen+vastaista.+verrattavissa+tosiaan+hautarauhan+rikkomiseen.+Minua+ei+haittaisi+tipan+vertaa,+vaikka+Olli+tulisi+kusemaan+haudalleni,+mutta+monelle+muulle+sillä+voi+olla+merkitystä.+>+Siinä+vainajia+suuresti+kunnioitetaan,+eikä+millään+tavalla+häpäistä.Ei+kunnioiteta+esim.+holokaustin+uhreja,+jotka+ovat+maksaneet+kalliin+hinnan+OMASTA+uskostaan.+>+Meillä+taas+asia+perustuu+Jumalan+ilmoitukseen,+käskyyn+jota+kuuliaisesti+noudatetaan.Perustuu+Jumalan+käskyyn+yhtä+vähän+kuin+moninaintioppinne!+Smithin+keksintöjä+kaikki+tyynni+vaikka+miten+kuuliaisesti+noudattaisitte.+>+Kaunis+ja+oikea+asia+taas.+Ruma+asia+sekin,+mutta+sinustahan+pikkutyttöjen+moninaiskentelukin+on+kaunis+ja+pyhä+oppi!>+En+minä+pelottele+tai+saahan+sitä+sen+pelottavan+asian+sanoa,+että+tekojensa+mukaan+kukin+rangaistuksen+saa.Rangaistuksella+uhkaaminen+on+aina+pelottelua.+Te+pelottelette,+että+jos+ei+maksa+kymmenyksiä+Smithin+kirkolle+ja+käytä+taika-alusvaatteita,+siitä+joutuu+maksamaan+hinnan+mm.+menettämällä+sukupuolielimensä+tuonpuoleisessa.+>+Siionia+vastaan+taisteleminen+on+pahaa.+Smithin,+Koreshin,+Jonesin+ym.+sekopäiden+"kirkkojen"+vastustaminen+pon+mitä+suurinta+laupeudentyötä.+Jos+saa+pelastettua+yhdenkin+ihmisen+moisista+vaarallisista+ja+epäinhimillisistä+lahkoista,+silloin+on+tehnyt+paljon+hyvää.+>+Pahanteosta+pääsee+katumalla+ja+tekemällä+parannuksen.No+miksi+et+kadu+ja+tee+parannusta?Ja+taas+pelottelua+lopussa.+Omiin+eksytettyihin+lampaisiinne+moinen+pelottelu+voi+valitettavasti+tepsiä,+meihin+ulkopuolisiin+ei+todellakaan.+Jos+Jumala+on+sellainen+hirviö+kuin+millainen+Hän+oppinne+peruteella+olisi,+haistattaisin+Hänelle+pitkät.+Mutta+se+vaihtoehto+on+äärimmäisen+epätodennäköinen.+Se+olisi+mahdollista+vain,+mikäli+oppinne+olisi+totta+ja+kaikenlaiset+ollit+pääsisivät+Jumaliksi!
  3. SINÄ+tällä+palstalla+ensin+mainitsit+korotuksessa+harjoitettavan+pikkutyttöjen+moninainnin+kuten+myöskin+partojen+väpättämisen.Ai+että+mitenkä+taivaassa+vois+olla+jotain+väärää?+No+siten,+että+kyseessä+on+SMITHIN+luoma+taivas,+joka+on+monien+muiden+mielestä+lähinnä+helvetti.+Ja+otetaanpa+nyt+tarkasteluun+se+asia,+että+voidaanko+Smithin+opista+käyttää+nimeä+moninaintioppi+vaiko+myös+pikkutyttöjen+moninaintioppi.+Tuossa+"Jumalan+ilmoituksessa"+ei+minun+tietääkseni+puhuta+iästä+mitään+ja+kun+Smithin+omat+kirjeet+toditavat+hänen+havitelleen+esipuberteetti-ikäisiäkin,+silloin+voidaan+ihan+hyvin+ajatella,+että+kyseessä+on+pikkutyttöjen(kin)+moninaintioppi,+joten+senkään+nimityksen+käyttäminen+edes+itse+opista+ei+ole+väärin.+Jos+Jumala+(=+Smith)+olisi+rajannut+"ilmoitusta"+antaessaan+moninainnin+koskevan+vain+aikuisia,+silloin+pikkutyttöjen+moninaintiopista+puhuminen+olisi+väärin.+Mutta+minun+tietääkseni+rajausta+ei+ole+tehty,+joten+silloin+opin+voi+katsoa+koskevan+vähintäänkin+sen+ikäisiä,+joita+Smith+painosti+"vaimoikseen"+tai+joita+Smithin+oppeihin+pohjaavat+mormonisuuntakset+ovat+myöhemmin+naiskennelleet.+Asiat+eivät+kuullosta+vaan+kuulostavat.+Sipuleita+voidaan+kuullottaa+kahdella+ällällä.+Et+sinä+ihan+viaton+pulmunen+ole,+kun+olet+alunperin+väittänyt+MINUN+sanoneen,+että+korotuksessa+naidaan+alaikäisiä+parrat+väpättäen,+vaikka+kumpikaan+noista+ei+ollut+minun+alkuperäinen+väitteeni.+Maan+päällä+toki+on+naitu+nuoria+tyttösiä+niin+Smithin+aikaan+kuin+myöhemmin,+mutta+en+itseasiassa+ennen+sinun+väitteitäsi+ollut+edes+ajatellut+korotusta+pikkutyttöjen+moninaintipaikkana,+koska+ajattelin,+että+siellä+kaikki+ovat+aikuisia.+Vasta+myöhemmin+tajusin+ajatella,+että+voihan+sielläkin+olla+kaiken+ikäisiä.+Ja+lopuksi+tietokilpailukysymys:+Kenen+suomalaisen+kirjailijan+nimeen+sisältyy+rikos?
  4. No+selvitä+nyt+sitten+vihdoin,+että+mitä+mormonien+kaksoiskielellä+tarkoittaa+Youngin+virke:+"Ainoat+miehet,+joista+tulee+Jumalia,+ja+Jumalan+Poikia,+ovat+ne,+jotka+astuvat+moniavioisiin+liittoihin."Normaalikielellähän+tuo+on+täysin+selvä.