Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

3230

  1. Entä+jos+hyvää+tarkoittava+teko+meneekin+pahaksi.+Jos+ei+halua+seksuaalisesti+häiritä+sitä+paskalla+olijaa+vaan+heittää+WC-paperirullan+väliseinän+yli+sille+paskalla+olijalle,+mutta+rulla+tipahtaakin+hänen+selkänsä+takaa+pönttöön?Entä+jos+Olli+tarkoitaakin+propagandallaan+hyvää+ja+joku+haksahtaa+mormonismiin+ja+siten+eksyy+aidon+rakkauden+tieltä?+Onko+Olli+syyntakeinen+vaiko+vain+harhautettu+heikon+itsetuntonsa+vuoksi,+kun+ei+pysty+seisomaan+omilla+jaloillaan?
  2. Kiukkuinen?+En+tunne+lainkaan+kiukkua.+Kuten+kirjoitin,+ihminen+voi+analysoida+asioita+kylmän+viileästi,+esim.+Kuuban+hyviä+ja+huonoja+puolia.+Ja+niitä+hyviäkin+on+Kuubassa+todella+paljon,+jos+ei+kiellä+totuutta,+kuten+kommunismifoobikot+tekevät.+Mormonismista+on+vaikea+löytää+hyviä+puolia.+Ja+jos+niitä+onkin,+tällä+palstalla+mormonien+tehtävä+on+tuoda+niitä+esiin+ja+minun+tehtväni+on+vastapainoksi+tuoda+esiin+huonoja+puolia.+Enkä+minä+ole+antimormonien+propagandan+vanki.+Antit+ovat+aikojen+saatossa+esittäneet+virheellisäkin+väitteitä+ja+osa+anteista+on+hihhuliuskovaisia,+joiden+mielestä+mormonit+joutuvat+helvetin+tuleen.+Minun+vastustukseni+nousee+kirkon+omista+lausunnoista,+opeista+ja+käytännöistä+ja+myös+mm.+SINUN+kirjoituksistasi.+Olen+yht+vähän+propagandan+uhri+kuin+ne,+jotka+tutkivat+Idi+Aminin,+Kimien+ym.+diktaattoreiden+tekosia+ja+tuomitsevat+heidät+heidän+tekojensa+mukaan.+Toki+kaikilla+diktaattoreilla+on+myös+hännystelijöitä,+joiden+milestä+kaikki+kritiikki+on+vain+vastustajien+propagandaa.+Tyypillistä+on+myöskin+väitteesi,+että+jos+vastustan+mormonismia,+vastustan+Jumalaa.+Samaa+tasoa+on+se+jos+väittää,+ettäjos+ei+maksa+kymmenyksiä,+silloin+varastaa+Jumalalta.+Se+jos+mikä+on+härskiä+propagandaa!Kyllä+sinä+Olli-parka+kirjoituksillasi+todistat+riipuvuutesi+milloin+mistäkin,+tällä+kertaa+Smithin+opista.+Jos+kirkossasi+on+korjattavaa,+miksi+ette+korjaa?+No,+totuuden+nimissä+olette+joitakin+asioita+pakon+edessä+korjanneetkin.+Pikkutyttöjen+moninainti+ei+ole+tällä+hetkellä+voimassa,+vaikka+ikuinen+periaate+onkin.+Mustien+pappeuskilellosta+jouduitte+luopumaan.+Homofobia+ja+sovinismi+vielä+odottavat,+mutta+ei+tarvita+kummoisiakaan+ennustajanlahjoja+todetakseen,+että+niistäkin+tullaan+vielä+luopumaan.+Nythän+jo+mm.+opetatte+(siinäkin+sinä+noudatat+orjallisen+täsmällisesti+kirkkosi+nykyopetusta),+että+homoja+ei+saa+näkyvästi+tuomita,+mutta+homouden+harjoittamisen+saa+piiloutumalla+Raamatun+selän+taakse.+Jos+kirkkosi+edelleen+käskisi+tuomita+homot+myös+ihmisinä,+sinäkin+sen+ilman+muuta+tekisit,+koska+olet+täysin+riippuvainen+kirkkosi+opetuksista.
  3. Mitä+ihmeen+vaikeutta+siinä+on,+että+(tai+jos)+ei+saisi+olla+esiavioisia+suhteita?+Itsekkäille+se+voi+tosin+sitä+olla.+Minulle+se+ei+ole+koskaan+ollut+ongelma,+vaikka+ateismini+ei+sinänsä+olisi+sitä+edes+estänyt+eikä+minulle+kuulu+se,+vaikka+toiset+harrastaisivat+esiaviollisia+suhteita+tai+homoseksuaalisuutta+avioliitossa+tai+ilman+sitä.+Tokihan+nuorena+aikuisena+minua+häiritsi+se+kun+opiskelupaikkakunnilla+sellaiset+tyypit,+jolla+oli+tyttö-+tai+poikaystävä+tai+aviopuoliso+ja+joillakin+jo+lapsiakin+kotipaikkakunnallaan,+elivät+opiskelupaikkakunnalla+kuin+siat+vatukossa.+Jos+kaikki+osapuolet+hyväksyvät+sen,+silloin+se+ei+ole+ongelma,+mutta+koska+useimmiten+niin+ei+ole,+kyseessä+on+pettäminen,+joka+on+äärimmäistä+itsekkyyttä.+Mutta+paljastit+juuri+yhden+syyn+utahilaisten+masennukseen:+ahdasmielinen+kirkko+homofobioineen.+On+todella+hölmöä+tuomita+homoseksuaalisuus+jos+kuitenkin+hyväksyy+pikkutyttöjen+monipakkonainnit.+Kuulut+tuohon+joukkoon,+valitettavasti.+Mahdoitko+katsoa+"Sisarvaimot"-TV-sarjasta+sen+jakson,+jossa+moniavioisen+perheen+tytär+tuli+ulos+kaapista?+Perheenisän+suhtauminen+oli+hyvin+fiksua+kuten+myös+hänen+vaimojensa.+Bilogiselle+äidille+se+näytti+tosin+tekevän+tiukkaa,+mutta+hänkin+hyväksyi+tyttärensä+suuntautumisen.+Porukka+mietti+sitäkin,+että+voihan+lesboparikin+hankkia+lapsia+ja+yksi+vaimoista+vitsaili,+että+silloinhan+olisi+myös+kyseessä+sisarvaimot,+mutta+tajusi+huomauttaa,+että+erona+toki+se,+että+tavallisilla+sisarvaimoilla+ei+ole+seksiä+keskenään.+Yrittäisit+Olli+tulla+sinäin+kaapista+ulos,+ahtaan+opin+kaapista!+Sinun+asiasi+ei+ole+puuttua+homojen+asioihin+millään+tavalla.+Jos+olet+kykenemätön+tuntemaan+aitoa+myötätuntoa+ja+rakkautta+ihmisiä+kohtaan,+jotka+eivät+tee+mitään+väärää+muuta+kuin+järjettömiä+vanhoja+uskomuksia+kohtaan,+olet+tosi+syvällä.+Sinäkin+se+myönteinen+asia,+että+sinulla+ei+ole+muuta+suuntaa+kuin+ylöspäin.