Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

15

  1. Venäjän+käytöskulttuuri+on+hyvin+lähellä+islamia.+Kehutaan+olevan+rauhanuskonto,+mutta+perimmäinen+päämäärä+on+maailmanvalloitus+jihadin+kautta.Samalla+tavalla+Venäjä+näyttää+feikkikasvonsa+ja+väittää+olevansa+sivistynyt+valtio+Todellisuus+on+aivan+jotain+muuta+näiden+kummankin+kohdalla,+ja+se+on+ilmiselvää.Tällä+ulostulollaan+Venäjä+ilmoittaa+olevansa+rikosoikeudellisessa+vastuussa+kansainvälisten+sopimuksien+rikkojana.Siirrettäessä+ydinaseet+Ukrainasta+Venäjälle+N-liiton+hajoamisen+jälkeen,+Venäjä+antoi+turvatakuut+ja+koskemattomuuden+Ukrainalle.+Tätäkin+sopimusta+Venäjä+on+räikeästi+rikkonut,+ja+sen+hallinto+on+saatava+edesvastuuseen+teoistaan.
  2. Mikä+sitten+minun+kirjoituksessa+on+ongelma+sinulle?Pystytkö+yksilöimään+mitään+väitteistäsi?Missä+ja+milloin+olen+vetänyt+johtopäätöksiä+parinkymmenen+Venäjän+vuoden+perusteella+tai+edes+1900-luvun+perusteella.Jokin+syy+siihen+sentään+on+että+se+sinullakin+ottaa+koville,+vaikka+yhtäkään+"lapsellista+väitettä"+ei+ole+osoitettu.Olen+kirjoittanut+jo+moneen+kertaan,+että+tulevaisuutta+ei+ole+ellei+historiaa+tunneta+ja+faktoja+tunnusteta.Sinunkin+olisi+korkea+aika+avoimesti+miettiä+ja+analysoida+turvallisuuspoliittista+tilannetta+laajemmin+kuin+vain+toiveajattelun+pohjalta.Valitettava+tosiasia+on+ettei+Suomi+tule+pitkään+pärjäämään+yksin.Meidän+kohtalomme+on+kuulua+johonkin+porukkaan.+Joko+ajaudumme+tahtomattamme+Venäjän+vaikutusvallan+alle,+tai+sitten+pyrimme+eroon+siitä.Sensijaan+nyt+meillä+on+ollut+reilu+parikymmentä+vuotta+historiallinen+tilaisuus+itse+päättää+kumpaan+leiriin+kuulumme,+länteen+vai+itään.Koskaan+aikaisemmin+maailmanhistoriassa+tuollaista+tilaisuutta+ei+ole+ollut.Aikaisempina+vuosisatoina+ei+sellaista+yhtenäistä+kansaa+ole+ollut+joka+olisi+voinut+perustaa+omaa+valtiota.Ruotsin+vallan+aikanakin+alueemme+oli+jakautunut+heimojen+ja+"maakuntien"+mukaan+voimakkaasti,+jopa+aseellista+yhteenottoja+esiintyi.Kun+kansan+yhtenäisyys+alkoi+lisääntyä,+viimeistään+Venäjän+vihamielisten+toimien+ansiosta,+voitaneen+ruveta+puhumaan+"esivaltiomuotoisesta"+tilanteesta.+Tähän+samaan+saumaan+osui+sopivasti+Venäjällä+hallitsija,+joka+tahtoi+osoittaa+alueellisille+kansoille+hyväntahtoisuuttaan,+ja+näin+alkoi+omaehtoinen+hallinto+muodostua.Mielenkiinnosta+haluaisin+tietää,+onko+sinulla+perusteltuja+näkemyksiä+omaa+näkökantaani+vastaan,+vai+vänkäätkö+ihan+vain+periaatteen+vuoksi.