Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
cindemaari
profiilit
cindemaari
cindemaari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
13
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+Kosari,+mutta+tilanne+täysin+paikasta+riippumaton.+Kotona,+kylässä,+hotellissa,+mökillä...
08.02.2019 20:25
Voi+jestas+sentään..Pari+päivää+kakkaamatta+ja+puhut+ummetuksesta!+Vuosia+olen+kärsinyt+järkyttävästä+ummetuksesta,+33+päivää+taitaa+olla+muistamani+pisin+jakso.+Kehittyi+peräsuolen+tuppeuma+ja+laskeuma,jotka+keväällä+leikattiin.+Toki+ummetus+seuraa+mukanani+hautaan+asti.
22.09.2018 09:37
Vastaan+vaikka+juttu+jo+vanhempi.+Tosiaan,+en+usko+minäkään+laskeuman+tai+tuppeuman+selviävän+muussa+kuin+defekografiassa.+Itselleni+tehtiin+alkuvuodesta+ja+verkotusleikkauksella+korjattiin+keväällä.+Pehmennysaineita+pitää+kyllä+kåyttää,+mutta+jos+kyse+esim+tuppeumasta+(peräsuolen+vetäytyminen+itseensä),+ei+pehmeäkään+uloste+pääse+tulemaan,+jos+reitti+ei+ole+auki.
22.09.2018 09:11
Samoja+suuruuksia+täällä+Jkl+pohjoisosissa.+Suhde+80€/140€.+Nyt+kovempien+pakkasten+aikaan+kauhulla+odotellaan+seuraavaa+laskua.+Laskeskelin,+että+semmoiset+150/350.+Millähän+mökkinsä+maksanut+pieneläkeläinen+mummo+näistä+selviää,+kun+työssä+käyvä,+lainojakin+lyhentelevä+alkaa+olla+tiukilla.+Perusteluita+ei+tunnu+heruvan+muuta+kuin+se+ikuinen+"verkon+uusinta".+Kuten+kaikessa+muussakin,+eriarvoistuminen+lisääntyy+eikä+pienituloinen+voi+kohta+enää+asua+pientäkään+taloaan.+Miten+tästä+ei+kansa+nouse+barrikadeille?+Kun+kuitenkin+näillä+rahoilla+pääosin+kustannetaan+ulkomaisia+sijoittajia.
08.02.2018 18:50
Minä+parhaillaan+lopettelen+taas++tyhjennystä.+Tein+sen+perustavan+laatuisen++virheen,+että+kolmen+päivän+työreissullani+kävin+lounasruokalassa+syömässä.+Ja+vaikka+tietysti+kasvisvoittoista+ruokaa+söin,+se+oli+liikaa.+Viime+yö+oli+tuskaa+pääkipujen+(niitä+alkanut+ilmetä+viime+aikoina)+ja+ylävatsakipujen+ja+turvotuksen+vuoksi+(jalkoja+myöten).+Vaikkei+edellisestä+tyhjennyksestä+ollut+ihan+viikkoakaan,+oli+se+pakko+nyt+tehdä.+Juuri+miehelle+sanoin,+että+nyt+siirryn+tuntemattoman++"enkelini"+ruokamalliin.+Ehkä+kasviksetkaan+raakana+siis+ei+ole+hyviä..+Iloinen+asia+tilanteessani+on,+että+soittaessani+maanantai-aamuna+sairaalaan,+onnistui+sekä+tutkimuksen+että+lääkärin+vastaanoton++aikaistaminen.+Molemmat+on+ensi+viikolla.+Sen+voimalla+jaksan.+Sinun+kaltaisesi+ihmiset+ovat+arvokkainta+elämässä.+Useinhan+se+on+niin,+että+vaikeuksia+läpi+käyneet+ymmärtävät+toisiaan.+Joka+elämän+alueella+minullakin+niitä+on+riittänyt,+mutta+tärkeimmäksi+kaikesta+nousee+terveys.+Kaikkea+hyvää+sinulle+ja+kiitos💛
01.02.2018 19:13
Luepa+viestiketjuni+Suoli+lamassa.+Minulla+samantyyppinen+vaiva,+eri+syistä+tosin.+Mutta+niin+paljon+samaa.+Viestiketjussa+näet+vastauksia+ja+minun+tilanteeni.+Sen+verran+kysyn,+onko+kilpirauhasen+lääkityksesi+hoidossa?+Ellei,+voi+olettaa+syyn+olevan+juuri+siinä.+Olin+vastaavinani+sinulle+eilen,+mutta+mihin+lie+häipyi?+Toivon+sinulle+oikeasti+apua+samoin+kuin+itsellenkin.
29.01.2018 22:11
Katsopa+viestiketjuni+Suoli+lamassa.+Aloitettu+eilen.+Minulla+samantyyppinen+tilanne,+suoli+ollut+hyvin+laiska+jo+vuosia+ja+lamassa+täysin+viimeiset+kuukaudet.+Syyt+ummetukseen+ja+suolilamaan+ovat+eri+kuin+sinulla,+mutta+tilanteeni+tosi+paha.+Ei+tyhjene+muuta+kuin+kahden+viikon+välein+Kolonsteril-jauheella+tyhjentämällä.+Edes+sairaalasta+saatu+vesipumppu+ei+auta.+Yritin+sillä+esim+laskemalla+puolitoista+litraa+vettä+suoleen.+Tulos+plus+miinus+nolla.+Katsopa+tosiaan+tuo+ketjuni.+Ehkä+saat+hyviä+vinkkejä+siitä+itsellesi.+Toivon+sinulle+apua+siinä+missä+itsellenikin!
28.01.2018 20:49
Tiedän+opiaattien+haitat+ja+olisin+lopettanut+aikoja+sitten+kokonaan,+jos+neuropaattinen+kipuoireistoni+sen+olisi+sallinut+(kolme+kertaa+selkäleikkaus,+sittemmin+seurannut+hermojuurivaurio).+Olen+kuitenkin+saanut+vedettyä+annostuksen+minimiin.+Kysyin+asiasta+tältä+alan+spesialistilta+ja+hän+sanoi+opiaattien+ummettavan+vaikutuksen+olevan+niiden+pahin+haittapuoli.+Mutta+että+tässä+mittakaavassa?+Ei+kuulemma+missään+tapauksessa.+Kukaanhan+niitä+ei+voisi+siinä+tapauksessa+käyttää.+Toki+luopuisin+välittömästi,+jos+olisi+suinkin+mahdollista.+Kiitos+sinulle,+haluaisin+tuohon+päästä.
28.01.2018 18:54
Kiitos+jälleen+kattavasta+selvityksestä,+ZaidaK.+Olet+ihana+ihminen,+kun+tuntematonta+kohtalotoveria+jaksa+kannustaa.+Lähetän+lämpimimmät+ajatukseni+sinulle+💛
28.01.2018 18:46
Ohhoh!+Olen+itse+miettinyt+samaa,+onko+parempi+syödä+vai+olla+syömättä.+Runsaalla+säännöllisellä+syömisellä+luonnollisesti+tulee+kovin+tukala+olo,+joten+pienillä+annoksilla+menen.+Ehkäpä+tuota+soseutettua+kokeilen+minäkin.
28.01.2018 09:20
Syön+aika+normaalia+ruokaa,+punaista+lihaa+en+enää+vuosiin.+Lisänä+paljon+juureksia+tai+sitten+pelkästään+niitä+kana-täysjyväleivän+kanssa.+Marja-hedelmäsmoothieita+teen+joka+päivä+ja+lisään+joukkoon+kylmäpuristettua+oliiviöljyä.+Hedelmiä+monta+kertaa+päivässä.+Jopa+tuota+risiiniöljyä+käytin+pullollisen+ihan+hiljattain,+sitä+sai+pyytämällä+Jkl+Yliopiston+apteekista.+Vettä+on+niin+töissä+kuin+kotonakin+iso+pullo+vieressä+koko+ajan.+Visiblin+ei+ole+ollut+listoillani,+koska+juurikin+tuntui+tukkivan+lisää.+Ainakaan+puoleen+vuoteen+ei+siis++ongelmani+ole+ollut+umnetus,+vaan+pehmeä+kuravellikin+jää+pyörimään+sisään+eikä+suoli+anna+mitään+impulsseja.+
Kiitos+tuosta+Constella-vinkistä.+Otan+senkin+puheeksi,+jos+nyt+vohdoin+sinne+lääkärille+pääsen.+Tekevät+siis+ensin+varjoaineella+kuvauksen,+jossa+suolen+toiminta+kuvataan,+sitten+ultraus.+Lääkärini+lienee+alansa+spesialisteja,+uranuurtaja+näiden+leikkauksissakin,+Matti+Kairaluoma.+Onneksi+tuon+nimen+hoitaja+vinkkasi+ja+nyt+odotan+Ihmettä+häneltä.+Kunhan+tämå+tilanteeni+toivottomuus+vihdoin+kirkastuisi!+Tämä+yksi+tapaaminen+tämän+lääkärin+kansaa+vihdoin+aloitti+tutkimuksen+oikeaan+suuntaan+,vaikka+sain+terottaa+siinäkin+herkessä,+että+EI,+ULOSTAMINEN+EI+TUOTA+KIPUA,+KOSKA+EN+OLE+AIKOIHIN+KÄYNYTKÄÄN+SELLAISILLA+ASIOILLA.+Kiitos+mukana+elämisestä!
28.01.2018 09:10
Kiitos+ZaidaK.+Tuntuu+niin+hyvältä+tietää,+että+joku+tietää+edes+mistä+puhun+ja+myötäelää.+Vastauksiani+kaksin+kappalein+ohessa.
27.01.2018 21:50
27.1.2018+21:41
En+tiedä+varsinaista+syytä.+Kolonoskopioita+on+tehty+monta,+viimeisimpänä+yritettiin+heinäkuussa+ja+koska+ei+onnistuttu,+yleisanestesiassa+lokakuussa.+Itse+uskon+suolen+venyneen+tämän+vuosien+ummetuksen+takia,+kuukausikin+toimimatta+ja+työterveys+vaan+tyhjennytti+Kolonsterilillä.+Lokakuun+tähystyksen+jälkeen+olen+ehkä+kolme+kertaa+saanut+pätkän+ulostettua.+Muutoin+tyhjennän+kahden+viikon+välein.+Taistelua,+tuskaa,+pahoinvointia,+sitä+on+ollut.+Kaikki+mahdolliset+tyhjennysaineet+kokeiltu+ja+kuten+jo+kerroin,+enää+en+käytäkään.+Liikun,+jumppaan,+kahvakuulaan,+ruokani+ei+kai+voisi+kuitupitoisempaa+enää+olla.+Vettä+juon+päivät+pääksytysten..Olen+ihan+epätoivoinen!!
27.01.2018 21:45
1 / 1