Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

8

1. Asia+kunnossa!
  2. Hei!Olen+32v+kohtuullisen+hyvin+menestynyt+mies,+joka+on+epäillyt+sairastavansa+ADHD:tä+noin+10v+ajan+kun+asia+alkoi+nousta+enemmän+esille.+10v+sitten+kun+otin+asian+esille+lääkäkärin+kanssa+minut+tyrmättiin+heti+perusteluina+se,+että+olin+pärjännyt+liian+hyvin.+(Lukio+käytynä,+vuosi+armeijassa+alikersanttina+ja+sillä+hetkellä+opiskelin+ammattikorkeakoulussa)+Aikajana+asian+suhteen+on+tainnut+mennä+niin,+että+kun+olin+lapsi+koko+sairautta+ei+edes+tunnettu+sen+jälkeen+noin+10v+sitten+sairautta+pidettiin+pelkästään+alisuoriutujien+ja+ns.+älyllisesti+tyhmien+ihmisten+sairautena.+olen+yrittänyt+tutkituttaa+asiaa+myös+tämän+jälkeen,+mutta+en+löytänyt+lääkäriä+kuka+olisi+ollut+tarpeeksi+kiinnostunut+tutkimaan+asiaa+/+ottamaan+minua+vakavasti.+Minut+leimattiin+aina+masentuneeksi.+Kokeilinkin+useampaa+eri+masennuslääkettä+(melkein+kaikkia+mahdollisia)+ja+ne+pistivät+pääni+vaan+enemmän+sekaisin+niin+kokeilut+loppuivat+lyhyeen.+Enää+en+koskaan+sekaannu+mihinkään+SSRi+tai+SNRI+lääkkeisiiin,+koska+en+usko+että+ne+toimivat+ainakaan+minulla.Olin+varma+omasta+ADHD:stäni,+koska+sain+satunnaisesti+kavereilta+Concertaa+kokeiluun+ja+se+vaikutti+minuun+välittömästi+ja+rauhoitti+oireitani.Asia+nousi+taas+uudelleen+esille+pari+kuukautta+sitten+kun+parisuhdeongelmat,+riidat+sukulaisten+ja+kavereiden+kanssa+ja+työstressi+nostivat+ADHD+oireeni+todella+pahoiksi.+Päätin+lähteä+hakemaan+apua+yksityiseltä+puolelta+vaikka+tiesin+sen+tulevan+kalliiksi,+mutta+jotain+oli+tehtävä.Myös+eri+lehtiartikkelit+menestyneistä+aikuisista+joilla+oli+todettu+ADHD+sai+minut+vakuuttumaan,+että+kyseessä+ei+ole+pelkästään+tyhmien+ihmisten+sairaudesta.Löysi+viimein+hyvän+asiaan+perehtyneen+lpsykiatrin+yksityiseltä+puolelta,+joka+oli+oikeasti+halukas+kuuntelemaan+minua+ja+olimme+heti+ensimetreiltä+lähtien+samalla+aaltopituudella.+Hän+osasi+vastata+jo+lauseisiini+ennenkuin+olin+edes+ehtinyt+sanoa+niitä+loppuun.+Esim+en+ole+masentunut+vaan...+Lääkäri+sanoi+ADHD+oireet+ahdistavat+ja+tuottavat+ongelmia.+Juuri+tätä+olin+hänelle+sanomassa.Ensimmäisellä+käynnillä+hän+pyysi+nämä+dokumentit+allekirjoitettuna:+Äidin+kertomus+minun+lapsuusvuosista+(asiaa+tuli+5+sivun+verran),+Avopuolison+kertomus+minusta+viimeisimmän+kuuden+vuoden+ajalta.+Asiaa+tuli+myös+4+sivun+verran+ja+sitten+oma+kertomus+elämäni+eri+vaiheista+lapsuudesta+nykypäivään,+Tein+kattavan+raportin+elämäni+eri+vaiheista+(6+sivua+asiaa)+ja+toimitin+lopuksi+nämä+dokumentit+lääkärille.Tämän+jälkeen+lääkäri+soitti+minulle+ja+sanoi,+että+antamani+dokumentit+olivat+riittävän+vakuuttavia+jatkotutkimuksiiin,+joten+sovimme,+että+täytämme+yhdessä+Diva+2.0+testin+ja+jos+se+antaa+riittävästi+tukea+diagnoosille+voimme+aloittaa+Concerta+kokeilun.+Keroin+lääkärille+rehellisesti,+että+olen+kokeillut+kyseistä+lääkettä+ja+koin+sen+toimivan+hyvin+ja+sain+tehtyä+paljon+rästissä+olleita+töitä+mikä+helpotti+ahdistusta+ja+stressiä+työasioiden+suhteen.Kävin+ensimmäisellä+käynnillä+eilen+ja+täytimme+testistä+noin+puolet,+jonka+jälkeen+lääkäri+kirjoitti+minulle+reseptin+alkuun+18mg+vahvuiselle+Concertalle.+Seuraava+käynti+on+maanantaina+milloin+saan+hyvin+todennäköisesti+virallisen+diagnoosin+kun+testi+on+täytetyy+loppuun+ja+lääkäri+lupasi,+että+voimme+kokeilla+isompaa+annostusta+(36mg)+mikäli+koen+saavani+edes+vähän+hyötyä+18mg+lääkkeestä.Olen+hyvin+toiveikas+asian+suhteen,+koska+jo+18mg+annostus+tuntui+auttavan+jonkun+verran,+mutta+tänään+otetuani+niitå+kaksi+jolloin+annos+oli+36mg+huomasin+lääkkeen+vaikuttavan+entistä+paremmin.Odotan+toivekkkaana+virallista+diagnoosia,+että+saan+vahvistuksen+lähes+10v+minua+epäilyttäneeseen+sairauteen+/+mahdolliseeen+ADHD+oireyhtymäänAnnan+mielelläni+lisää+tietoa+ja+vertaistukea+jos+se+kiinnostaa+jotakuta+ja+haluan+auttaa+mielelläni+muita+ketkä+epäilevät+sairastavansa+ADHD:täUskon,+että+minun+kohdallani+asian+ratkaisi+läheisteni+antamat+vakuuttavat+lausunnot+käytöksestäni.Koko+tutkimus+on+tullut+maksamaan+minulle:Ensimmäinen+käynti+yksi+tunti+200eToinen+käynti+200eKolmas+tuleva+käynti+200e600e+on+paljon+rahaa,+mutta+jos+saan+sillä+lääkityksen+ja+häiriökäyttäytymiseni+ja+elämäni+parempaan+suuntaan+koen+sen+olevan+tuon+summan+arvoista.Minuun+voi+olla+yhteydessä+sähköpostitse:[email protected]+ja+jos+juttuseura+ja+vertaistuki+kiinnostaa+voin+keskustella+asiasta+myös+whatsapissa.
  3. Hei!Olen+32v+kohtuullisen+hyvin+menestynyt+mies,+joka+on+epäillyt+sairastavansa+ADHD:tä+noin+10v+ajan+kun+asia+alkoi+nousta+enemmän+esille.+10v+sitten+kun+otin+asian+esille+lääkäkärin+kanssa+minut+tyrmättiin+heti+perusteluina+se,+että+olin+pärjännyt+liian+hyvin.+(Lukio+käytynä,+vuosi+armeijassa+alikersanttina+ja+sillä+hetkellä+opiskelin+ammattikorkeakoulussa)+Aikajana+asian+suhteen+on+tainnut+mennä+niin,+että+kun+olin+lapsi+koko+sairautta+ei+edes+tunnettu+sen+jälkeen+noin+10v+sitten+sairautta+pidettiin+pelkästään+alisuoriutujien+ja+ns.+älyllisesti+tyhmien+ihmisten+sairautena.+olen+yrittänyt+tutkituttaa+asiaa+myös+tämän+jälkeen,+mutta+en+löytänyt+lääkäriä+kuka+olisi+ollut+tarpeeksi+kiinnostunut+tutkimaan+asiaa+/+ottamaan+minua+vakavasti.+Minut+leimattiin+aina+masentuneeksi.+Kokeilinkin+useampaa+eri+masennuslääkettä+(melkein+kaikkia+mahdollisia)+ja+ne+pistivät+pääni+vaan+enemmän+sekaisin+niin+kokeilut+loppuivat+lyhyeen.+Enää+en+koskaan+sekaannu+mihinkään+SSRi+tai+SNRI+lääkkeisiiin,+koska+en+usko+että+ne+toimivat+ainakaan+minulla.Olin+varma+omasta+ADHD:stäni,+koska+sain+satunnaisesti+kavereilta+Concertaa+kokeiluun+ja+se+vaikutti+minuun+välittömästi+ja+rauhoitti+oireitani.Asia+nousi+taas+uudelleen+esille+pari+kuukautta+sitten+kun+parisuhdeongelmat,+riidat+sukulaisten+ja+kavereiden+kanssa+ja+työstressi+nostivat+ADHD+oireeni+todella+pahoiksi.+Päätin+lähteä+hakemaan+apua+yksityiseltä+puolelta+vaikka+tiesin+sen+tulevan+kalliiksi,+mutta+jotain+oli+tehtävä.Myös+eri+lehtiartikkelit+menestyneistä+aikuisista+joilla+oli+todettu+ADHD+sai+minut+vakuuttumaan,+että+kyseessä+ei+ole+pelkästään+tyhmien+ihmisten+sairaudesta.Löysi+viimein+hyvän+asiaan+perehtyneen+lpsykiatrin+yksityiseltä+puolelta,+joka+oli+oikeasti+halukas+kuuntelemaan+minua+ja+olimme+heti+ensimetreiltä+lähtien+samalla+aaltopituudella.+Hän+osasi+vastata+jo+lauseisiini+ennenkuin+olin+edes+ehtinyt+sanoa+niitä+loppuun.+Esim+en+ole+masentunut+vaan...+Lääkäri+sanoi+ADHD+oireet+ahdistavat+ja+tuottavat+ongelmia.+Juuri+tätä+olin+hänelle+sanomassa.Ensimmäisellä+käynnillä+hän+pyysi+nämä+dokumentit+allekirjoitettuna:+Äidin+kertomus+minun+lapsuusvuosista+(asiaa+tuli+5+sivun+verran),+Avopuolison+kertomus+minusta+viimeisimmän+kuuden+vuoden+ajalta.+Asiaa+tuli+myös+4+sivun+verran+ja+sitten+oma+kertomus+elämäni+eri+vaiheista+lapsuudesta+nykypäivään,+Tein+kattavan+raportin+elämäni+eri+vaiheista+(6+sivua+asiaa)+ja+toimitin+lopuksi+nämä+dokumentit+lääkärille.Tämän+jälkeen+lääkäri+soitti+minulle+ja+sanoi,+että+antamani+dokumentit+olivat+riittävän+vakuuttavia+jatkotutkimuksiiin,+joten+sovimme,+että+täytämme+yhdessä+Diva+2.0+testin+ja+jos+se+antaa+riittävästi+tukea+diagnoosille+voimme+aloittaa+Concerta+kokeilun.+Keroin+lääkärille+rehellisesti,+että+olen+kokeillut+kyseistä+lääkettä+ja+koin+sen+toimivan+hyvin+ja+sain+tehtyä+paljon+rästissä+olleita+töitä+mikä+helpotti+ahdistusta+ja+stressiä+työasioiden+suhteen.Kävin+ensimmäisellä+käynnillä+eilen+ja+täytimme+testistä+noin+puolet,+jonka+jälkeen+lääkäri+kirjoitti+minulle+reseptin+alkuun+18mg+vahvuiselle+Concertalle.+Seuraava+käynti+on+maanantaina+milloin+saan+hyvin+todennäköisesti+virallisen+diagnoosin+kun+testi+on+täytetyy+loppuun+ja+lääkäri+lupasi,+että+voimme+kokeilla+isompaa+annostusta+(36mg)+mikäli+koen+saavani+edes+vähän+hyötyä+18mg+lääkkeestä.Olen+hyvin+toiveikas+asian+suhteen,+koska+jo+18mg+annostus+tuntui+auttavan+jonkun+verran,+mutta+tänään+otetuani+niitå+kaksi+jolloin+annos+oli+36mg+huomasin+lääkkeen+vaikuttavan+entistä+paremmin.Odotan+toivekkkaana+virallista+diagnoosia,+että+saan+vahvistuksen+lähes+10v+minua+epäilyttäneeseen+sairauteen+/+mahdolliseeen+ADHD+oireyhtymäänAnnan+mielelläni+lisää+tietoa+ja+vertaistukea+jos+se+kiinnostaa+jotakuta+ja+haluan+auttaa+mielelläni+muita+ketkä+epäilevät+sairastavansa+ADHD:täUskon,+että+minun+kohdallani+asian+ratkaisi+läheisteni+antamat+vakuuttavat+lausunnot+käytöksestäni.Koko+tutkimus+on+tullut+maksamaan+minulle:Ensimmäinen+käynti+yksi+tunti+200eToinen+käynti+200eKolmas+tuleva+käynti+200e600e+on+paljon+rahaa,+mutta+jos+saan+sillä+lääkityksen+ja+häiriökäyttäytymiseni+ja+elämäni+parempaan+suuntaan+koen+sen+olevan+tuon+summan+arvoista.Minuun+voi+olla+yhteydessä+sähköpostitse:[email protected]+ja+jos+juttuseura+ja+vertaistuki+kiinnostaa+voin+keskustella+asiasta+myös+whatsapissa.
  4. Netistä+löytyy+Diva+2.0+testi+mikä+kannattaa+tulostaa+ja+täyttää+ja+katsoa+viittaavatko+väittämät+sinuun+ja+laskea+lopuksi+pisteet+yhteen.+Omalla+kohdallani+pisteet+ylittyivät+jo+ensimmäisellä+käynnillä+niin+sain+lääkkeen+kokeiluun+vaikka+testistä+vielä+50%+jäljellä.+Uskon,+että+asian+kohdallani+ratkaisivat+läheisteni+antamat+kattavat+lausunnot+käytöksestäni.+Tästä+lisää+alempana.Oma+tarinani+asian+suhteen+meni+muuten+näin:+Löysi+viimein+hyvän+asiaan+perehtyneen+psykiatrin+yksityiseltä+puolelta,+joka+oli+oikeasti+halukas+kuuntelemaan+minua+ja+olimme+heti+ensimetreiltä+lähtien+samalla+aaltopituudella.+Hän+osasi+vastata+jo+lauseisiini+ennenkuin+olin+edes+ehtinyt+sanoa+niitä+loppuun.+Esim+en+ole+masentunut+vaan...+Lääkäri+sanoi+ADHD+oireet+ahdistavat+ja+tuottavat+ongelmia.+Juuri+tätä+olin+hänelle+sanomassa.Ensimmäisellä+käynnillä+hän+pyysi+nämä+dokumentit+allekirjoitettuna:+Äidin+kertomus+minun+lapsuusvuosista+(asiaa+tuli+5+sivun+verran),+Avopuolison+kertomus+minusta+viimeisimmän+kuuden+vuoden+ajalta.+Asiaa+tuli+myös+4+sivun+verran+ja+sitten+oma+kertomus+elämäni+eri+vaiheista+lapsuudesta+nykypäivään,+Tein+kattavan+raportin+elämäni+eri+vaiheista+(6+sivua+asiaa)+ja+toimitin+lopuksi+nämä+dokumentit+lääkärille.Tämän+jälkeen+lääkäri+soitti+minulle+ja+sanoi,+että+antamani+dokumentit+olivat+riittävän+vakuuttavia+jatkotutkimuksiiin,+joten+sovimme,+että+täytämme+yhdessä+Diva+2.0+testin+ja+jos+se+antaa+riittävästi+tukea+diagnoosille+voimme+aloittaa+Concerta+kokeilun.+Keroin+lääkärille+rehellisesti,+että+olen+kokeillut+kyseistä+lääkettä+ja+koin+sen+toimivan+hyvin+ja+sain+tehtyä+paljon+rästissä+olleita+töitä+mikä+helpotti+ahdistusta+ja+stressiä+työasioiden+suhteen.Kävin+ensimmäisellä+käynnillä+eilen+ja+täytimme+testistä+noin+puolet,+jonka+jälkeen+lääkäri+kirjoitti+minulle+reseptin+alkuun+18mg+vahvuiselle+Concertalle.+Seuraava+käynti+on+maanantaina+milloin+saan+hyvin+todennäköisesti+virallisen+diagnoosin+kun+testi+on+täytetyy+loppuun+ja+lääkäri+lupasi,+että+voimme+kokeilla+isompaa+annostusta+(36mg)+mikäli+koen+saavani+edes+vähän+hyötyä+18mg+lääkkeestä.Olen+hyvin+toiveikas+asian+suhteen,+koska+jo+18mg+annostus+tuntui+auttavan+jonkun+verran,+mutta+tänään+otetuani+niitå+kaksi+jolloin+annos+oli+36mg+huomasin+lääkkeen+vaikuttavan+entistä+paremmin.Odotan+toivekkkaana+virallista+diagnoosia,+että+saan+vahvistuksen+lähes+10v+minua+epäilyttäneeseen+sairauteen+/+mahdolliseeen+ADHD+oireyhtymään.
  5. Hei!Olen+32v+kohtuullisen+hyvin+menestynyt+mies,+joka+on+epäillyt+sairastavansa+ADHD:tä+noin+10v+ajan+kun+asia+alkoi+nousta+enemmän+esille.+10v+sitten+kun+otin+asian+esille+lääkäkärin+kanssa+minut+tyrmättiin+heti+perusteluina+se,+että+olin+pärjännyt+liian+hyvin.+(Lukio+käytynä,+vuosi+armeijassa+alikersanttina+ja+sillä+hetkellä+opiskelin+ammattikorkeakoulussa)+Aikajana+asian+suhteen+on+tainnut+mennä+niin,+että+kun+olin+lapsi+koko+sairautta+ei+edes+tunnettu+sen+jälkeen+noin+10v+sitten+sairautta+pidettiin+pelkästään+alisuoriutujien+ja+ns.+älyllisesti+tyhmien+ihmisten+sairautena.+olen+yrittänyt+tutkituttaa+asiaa+myös+tämän+jälkeen,+mutta+en+löytänyt+lääkäriä+kuka+olisi+ollut+tarpeeksi+kiinnostunut+tutkimaan+asiaa+/+ottamaan+minua+vakavasti.+Minut+leimattiin+aina+masentuneeksi.+Kokeilinkin+useampaa+eri+masennuslääkettä+(melkein+kaikkia+mahdollisia)+ja+ne+pistivät+pääni+vaan+enemmän+sekaisin+niin+kokeilut+loppuivat+lyhyeen.+Enää+en+koskaan+sekaannu+mihinkään+SSRi+tai+SNRI+lääkkeisiiin,+koska+en+usko+että+ne+toimivat+ainakaan+minulla.Olin+varma+omasta+ADHD:stäni,+koska+sain+satunnaisesti+kavereilta+Concertaa+kokeiluun+ja+se+vaikutti+minuun+välittömästi+ja+rauhoitti+oireitani.Asia+nousi+taas+uudelleen+esille+pari+kuukautta+sitten+kun+parisuhdeongelmat,+riidat+sukulaisten+ja+kavereiden+kanssa+ja+työstressi+nostivat+ADHD+oireeni+todella+pahoiksi.+Päätin+lähteä+hakemaan+apua+yksityiseltä+puolelta+vaikka+tiesin+sen+tulevan+kalliiksi,+mutta+jotain+oli+tehtävä.Myös+eri+lehtiartikkelit+menestyneistä+aikuisista+joilla+oli+todettu+ADHD+sai+minut+vakuuttumaan,+että+kyseessä+ei+ole+pelkästään+tyhmien+ihmisten+sairaudesta.Löysi+viimein+hyvän+asiaan+perehtyneen+lpsykiatrin+yksityiseltä+puolelta,+joka+oli+oikeasti+halukas+kuuntelemaan+minua+ja+olimme+heti+ensimetreiltä+lähtien+samalla+aaltopituudella.+Hän+osasi+vastata+jo+lauseisiini+ennenkuin+olin+edes+ehtinyt+sanoa+niitä+loppuun.+Esim+en+ole+masentunut+vaan...+Lääkäri+sanoi+ADHD+oireet+ahdistavat+ja+tuottavat+ongelmia.+Juuri+tätä+olin+hänelle+sanomassa.Ensimmäisellä+käynnillä+hän+pyysi+nämä+dokumentit+allekirjoitettuna:+Äidin+kertomus+minun+lapsuusvuosista+(asiaa+tuli+5+sivun+verran),+Avopuolison+kertomus+minusta+viimeisimmän+kuuden+vuoden+ajalta.+Asiaa+tuli+myös+4+sivun+verran+ja+sitten+oma+kertomus+elämäni+eri+vaiheista+lapsuudesta+nykypäivään,+Tein+kattavan+raportin+elämäni+eri+vaiheista+(6+sivua+asiaa)+ja+toimitin+lopuksi+nämä+dokumentit+lääkärille.Tämän+jälkeen+lääkäri+soitti+minulle+ja+sanoi,+että+antamani+dokumentit+olivat+riittävän+vakuuttavia+jatkotutkimuksiiin,+joten+sovimme,+että+täytämme+yhdessä+Diva+2.0+testin+ja+jos+se+antaa+riittävästi+tukea+diagnoosille+voimme+aloittaa+Concerta+kokeilun.+Keroin+lääkärille+rehellisesti,+että+olen+kokeillut+kyseistä+lääkettä+ja+koin+sen+toimivan+hyvin+ja+sain+tehtyä+paljon+rästissä+olleita+töitä+mikä+helpotti+ahdistusta+ja+stressiä+työasioiden+suhteen.Kävin+ensimmäisellä+käynnillä+eilen+ja+täytimme+testistä+noin+puolet,+jonka+jälkeen+lääkäri+kirjoitti+minulle+reseptin+alkuun+18mg+vahvuiselle+Concertalle.+Seuraava+käynti+on+maanantaina+milloin+saan+hyvin+todennäköisesti+virallisen+diagnoosin+kun+testi+on+täytetyy+loppuun+ja+lääkäri+lupasi,+että+voimme+kokeilla+isompaa+annostusta+(36mg)+mikäli+koen+saavani+edes+vähän+hyötyä+18mg+lääkkeestä.Olen+hyvin+toiveikas+asian+suhteen,+koska+jo+18mg+annostus+tuntui+auttavan+jonkun+verran,+mutta+tänään+otetuani+niitå+kaksi+jolloin+annos+oli+36mg+huomasin+lääkkeen+vaikuttavan+entistä+paremmin.Odotan+toivekkkaana+virallista+diagnoosia,+että+saan+vahvistuksen+lähes+10v+minua+epäilyttäneeseen+sairauteen+/+mahdolliseeen+ADHD+oireyhtymäänAnnan+mielelläni+lisää+tietoa+ja+vertaistukea+jos+se+kiinnostaa+jotakuta+ja+haluan+auttaa+mielelläni+muita+ketkä+epäilevät+sairastavansa+ADHD:täUskon,+että+minun+kohdallani+asian+ratkaisi+läheisteni+antamat+vakuuttavat+lausunnot+käytöksestäni.Koko+tutkimus+on+tullut+maksamaan+minulle:Ensimmäinen+käynti+yksi+tunti+200eToinen+käynti+200eKolmas+tuleva+käynti+200e600e+on+paljon+rahaa,+mutta+jos+saan+sillä+lääkityksen+ja+häiriökäyttäytymiseni+ja+elämäni+parempaan+suuntaan+koen+sen+olevan+tuon+summan+arvoista.Minuun+voi+olla+yhteydessä+sähköpostitse:[email protected]+ja+jos+juttuseura+ja+vertaistuki+kiinnostaa+voin+keskustella+asiasta+myös+whatsapissa.
  6. Hei!Olen+32v+kohtuullisen+hyvin+menestynyt+mies,+joka+on+epäillyt+sairastavansa+ADHD:tä+noin+10v+ajan+kun+asia+alkoi+nousta+enemmän+esille.+10v+sitten+kun+otin+asian+esille+lääkäkärin+kanssa+minut+tyrmättiin+heti+perusteluina+se,+että+olin+pärjännyt+liian+hyvin.+(Lukio+käytynä,+vuosi+armeijassa+alikersanttina+ja+sillä+hetkellä+opiskelin+ammattikorkeakoulussa)+Aikajana+asian+suhteen+on+tainnut+mennä+niin,+että+kun+olin+lapsi+koko+sairautta+ei+edes+tunnettu+sen+jälkeen+noin+10v+sitten+sairautta+pidettiin+pelkästään+alisuoriutujien+ja+ns.+älyllisesti+tyhmien+ihmisten+sairautena.+olen+yrittänyt+tutkituttaa+asiaa+myös+tämän+jälkeen,+mutta+en+löytänyt+lääkäriä+kuka+olisi+ollut+tarpeeksi+kiinnostunut+tutkimaan+asiaa+/+ottamaan+minua+vakavasti.+Minut+leimattiin+aina+masentuneeksi.+Kokeilinkin+useampaa+eri+masennuslääkettä+(melkein+kaikkia+mahdollisia)+ja+ne+pistivät+pääni+vaan+enemmän+sekaisin+niin+kokeilut+loppuivat+lyhyeen.+Enää+en+koskaan+sekaannu+mihinkään+SSRi+tai+SNRI+lääkkeisiiin,+koska+en+usko+että+ne+toimivat+ainakaan+minulla.Olin+varma+omasta+ADHD:stäni,+koska+sain+satunnaisesti+kavereilta+Concertaa+kokeiluun+ja+se+vaikutti+minuun+välittömästi+ja+rauhoitti+oireitani.Asia+nousi+taas+uudelleen+esille+pari+kuukautta+sitten+kun+parisuhdeongelmat,+riidat+sukulaisten+ja+kavereiden+kanssa+ja+työstressi+nostivat+ADHD+oireeni+todella+pahoiksi.+Päätin+lähteä+hakemaan+apua+yksityiseltä+puolelta+vaikka+tiesin+sen+tulevan+kalliiksi,+mutta+jotain+oli+tehtävä.Myös+eri+lehtiartikkelit+menestyneistä+aikuisista+joilla+oli+todettu+ADHD+sai+minut+vakuuttumaan,+että+kyseessä+ei+ole+pelkästään+tyhmien+ihmisten+sairaudesta.Löysi+viimein+hyvän+asiaan+perehtyneen+lpsykiatrin+yksityiseltä+puolelta,+joka+oli+oikeasti+halukas+kuuntelemaan+minua+ja+olimme+heti+ensimetreiltä+lähtien+samalla+aaltopituudella.+Hän+osasi+vastata+jo+lauseisiini+ennenkuin+olin+edes+ehtinyt+sanoa+niitä+loppuun.+Esim+en+ole+masentunut+vaan...+Lääkäri+sanoi+ADHD+oireet+ahdistavat+ja+tuottavat+ongelmia.+Juuri+tätä+olin+hänelle+sanomassa.Ensimmäisellä+käynnillä+hän+pyysi+nämä+dokumentit+allekirjoitettuna:+Äidin+kertomus+minun+lapsuusvuosista+(asiaa+tuli+5+sivun+verran),+Avopuolison+kertomus+minusta+viimeisimmän+kuuden+vuoden+ajalta.+Asiaa+tuli+myös+4+sivun+verran+ja+sitten+oma+kertomus+elämäni+eri+vaiheista+lapsuudesta+nykypäivään,+Tein+kattavan+raportin+elämäni+eri+vaiheista+(6+sivua+asiaa)+ja+toimitin+lopuksi+nämä+dokumentit+lääkärille.Tämän+jälkeen+lääkäri+soitti+minulle+ja+sanoi,+että+antamani+dokumentit+olivat+riittävän+vakuuttavia+jatkotutkimuksiiin,+joten+sovimme,+että+täytämme+yhdessä+Diva+2.0+testin+ja+jos+se+antaa+riittävästi+tukea+diagnoosille+voimme+aloittaa+Concerta+kokeilun.+Keroin+lääkärille+rehellisesti,+että+olen+kokeillut+kyseistä+lääkettä+ja+koin+sen+toimivan+hyvin+ja+sain+tehtyä+paljon+rästissä+olleita+töitä+mikä+helpotti+ahdistusta+ja+stressiä+työasioiden+suhteen.Kävin+ensimmäisellä+käynnillä+eilen+ja+täytimme+testistä+noin+puolet,+jonka+jälkeen+lääkäri+kirjoitti+minulle+reseptin+alkuun+18mg+vahvuiselle+Concertalle.+Seuraava+käynti+on+maanantaina+milloin+saan+hyvin+todennäköisesti+virallisen+diagnoosin+kun+testi+on+täytetyy+loppuun+ja+lääkäri+lupasi,+että+voimme+kokeilla+isompaa+annostusta+(36mg)+mikäli+koen+saavani+edes+vähän+hyötyä+18mg+lääkkeestä.Olen+hyvin+toiveikas+asian+suhteen,+koska+jo+18mg+annostus+tuntui+auttavan+jonkun+verran,+mutta+tänään+otetuani+niitå+kaksi+jolloin+annos+oli+36mg+huomasin+lääkkeen+vaikuttavan+entistä+paremmin.Odotan+toivekkkaana+virallista+diagnoosia,+että+saan+vahvistuksen+lähes+10v+minua+epäilyttäneeseen+sairauteen+/+mahdolliseeen+ADHD+oireyhtymäänAnnan+mielelläni+lisää+tietoa+ja+vertaistukea+jos+se+kiinnostaa+jotakuta+ja+haluan+auttaa+mielelläni+muita+ketkä+epäilevät+sairastavansa+ADHD:täUskon,+että+minun+kohdallani+asian+ratkaisi+läheisteni+antamat+vakuuttavat+lausunnot+käytöksestäni.Koko+tutkimus+on+tullut+maksamaan+minulle:Ensimmäinen+käynti+yksi+tunti+200eToinen+käynti+200eKolmas+tuleva+käynti+200e600e+on+paljon+rahaa,+mutta+jos+saan+sillä+lääkityksen+ja+häiriökäyttäytymiseni+ja+elämäni+parempaan+suuntaan+koen+sen+olevan+tuon+summan+arvoista.Minuun+voi+olla+yhteydessä+sähköpostitse:[email protected]+ja+jos+juttuseura+ja+vertaistuki+kiinnostaa+voin+keskustella+asiasta+myös+whatsapissa.
  7. Hei!Olen+32v+kohtuullisen+hyvin+menestynyt+mies,+joka+on+epäillyt+sairastavansa+ADHD:tä+noin+10v+ajan+kun+asia+alkoi+nousta+enemmän+esille.+10v+sitten+kun+otin+asian+esille+lääkäkärin+kanssa+minut+tyrmättiin+heti+perusteluina+se,+että+olin+pärjännyt+liian+hyvin.+(Lukio+käytynä,+vuosi+armeijassa+alikersanttina+ja+sillä+hetkellä+opiskelin+ammattikorkeakoulussa)+Aikajana+asian+suhteen+on+tainnut+mennä+niin,+että+kun+olin+lapsi+koko+sairautta+ei+edes+tunnettu+sen+jälkeen+noin+10v+sitten+sairautta+pidettiin+pelkästään+alisuoriutujien+ja+ns.+älyllisesti+tyhmien+ihmisten+sairautena.+olen+yrittänyt+tutkituttaa+asiaa+myös+tämän+jälkeen,+mutta+en+löytänyt+lääkäriä+kuka+olisi+ollut+tarpeeksi+kiinnostunut+tutkimaan+asiaa+/+ottamaan+minua+vakavasti.+Minut+leimattiin+aina+masentuneeksi.+Kokeilinkin+useampaa+eri+masennuslääkettä+(melkein+kaikkia+mahdollisia)+ja+ne+pistivät+pääni+vaan+enemmän+sekaisin+niin+kokeilut+loppuivat+lyhyeen.+Enää+en+koskaan+sekaannu+mihinkään+SSRi+tai+SNRI+lääkkeisiiin,+koska+en+usko+että+ne+toimivat+ainakaan+minulla.Olin+varma+omasta+ADHD:stäni,+koska+sain+satunnaisesti+kavereilta+Concertaa+kokeiluun+ja+se+vaikutti+minuun+välittömästi+ja+rauhoitti+oireitani.Asia+nousi+taas+uudelleen+esille+pari+kuukautta+sitten+kun+parisuhdeongelmat,+riidat+sukulaisten+ja+kavereiden+kanssa+ja+työstressi+nostivat+ADHD+oireeni+todella+pahoiksi.+Päätin+lähteä+hakemaan+apua+yksityiseltä+puolelta+vaikka+tiesin+sen+tulevan+kalliiksi,+mutta+jotain+oli+tehtävä.Myös+eri+lehtiartikkelit+menestyneistä+aikuisista+joilla+oli+todettu+ADHD+sai+minut+vakuuttumaan,+että+kyseessä+ei+ole+pelkästään+tyhmien+ihmisten+sairaudesta.Löysi+viimein+hyvän+asiaan+perehtyneen+lpsykiatrin+yksityiseltä+puolelta,+joka+oli+oikeasti+halukas+kuuntelemaan+minua+ja+olimme+heti+ensimetreiltä+lähtien+samalla+aaltopituudella.+Hän+osasi+vastata+jo+lauseisiini+ennenkuin+olin+edes+ehtinyt+sanoa+niitä+loppuun.+Esim+en+ole+masentunut+vaan...+Lääkäri+sanoi+ADHD+oireet+ahdistavat+ja+tuottavat+ongelmia.+Juuri+tätä+olin+hänelle+sanomassa.Ensimmäisellä+käynnillä+hän+pyysi+nämä+dokumentit+allekirjoitettuna:+Äidin+kertomus+minun+lapsuusvuosista+(asiaa+tuli+5+sivun+verran),+Avopuolison+kertomus+minusta+viimeisimmän+kuuden+vuoden+ajalta.+Asiaa+tuli+myös+4+sivun+verran+ja+sitten+oma+kertomus+elämäni+eri+vaiheista+lapsuudesta+nykypäivään,+Tein+kattavan+raportin+elämäni+eri+vaiheista+(6+sivua+asiaa)+ja+toimitin+lopuksi+nämä+dokumentit+lääkärille.Tämän+jälkeen+lääkäri+soitti+minulle+ja+sanoi,+että+antamani+dokumentit+olivat+riittävän+vakuuttavia+jatkotutkimuksiiin,+joten+sovimme,+että+täytämme+yhdessä+Diva+2.0+testin+ja+jos+se+antaa+riittävästi+tukea+diagnoosille+voimme+aloittaa+Concerta+kokeilun.+Keroin+lääkärille+rehellisesti,+että+olen+kokeillut+kyseistä+lääkettä+ja+koin+sen+toimivan+hyvin+ja+sain+tehtyä+paljon+rästissä+olleita+töitä+mikä+helpotti+ahdistusta+ja+stressiä+työasioiden+suhteen.Kävin+ensimmäisellä+käynnillä+eilen+ja+täytimme+testistä+noin+puolet,+jonka+jälkeen+lääkäri+kirjoitti+minulle+reseptin+alkuun+18mg+vahvuiselle+Concertalle.+Seuraava+käynti+on+maanantaina+milloin+saan+hyvin+todennäköisesti+virallisen+diagnoosin+kun+testi+on+täytetyy+loppuun+ja+lääkäri+lupasi,+että+voimme+kokeilla+isompaa+annostusta+(36mg)+mikäli+koen+saavani+edes+vähän+hyötyä+18mg+lääkkeestä.Olen+hyvin+toiveikas+asian+suhteen,+koska+jo+18mg+annostus+tuntui+auttavan+jonkun+verran,+mutta+tänään+otetuani+niitå+kaksi+jolloin+annos+oli+36mg+huomasin+lääkkeen+vaikuttavan+entistä+paremmin.Odotan+toivekkkaana+virallista+diagnoosia,+että+saan+vahvistuksen+lähes+10v+minua+epäilyttäneeseen+sairauteen+/+mahdolliseeen+ADHD+oireyhtymäänAnnan+mielelläni+lisää+tietoa+ja+vertaistukea+jos+se+kiinnostaa+jotakuta+ja+haluan+auttaa+mielelläni+muita+ketkä+epäilevät+sairastavansa+ADHD:täUskon,+että+minun+kohdallani+asian+ratkaisi+läheisteni+antamat+vakuuttavat+lausunnot+käytöksestäni.Koko+tutkimus+on+tullut+maksamaan+minulle:Ensimmäinen+käynti+yksi+tunti+200eToinen+käynti+200eKolmas+tuleva+käynti+200e600e+on+paljon+rahaa,+mutta+jos+saan+sillä+lääkityksen+ja+häiriökäyttäytymiseni+ja+elämäni+parempaan+suuntaan+koen+sen+olevan+tuon+summan+arvoista.Minuun+voi+olla+yhteydessä+sähköpostitse:[email protected]+ja+jos+juttuseura+ja+vertaistuki+kiinnostaa+voin+keskustella+asiasta+myös+whatsapissa.
  8. Hei!Olen+32v+kohtuullisen+hyvin+menestynyt+mies,+joka+on+epäillyt+sairastavansa+ADHD:tä+noin+10v+ajan+kun+asia+alkoi+nousta+enemmän+esille.+10v+sitten+kun+otin+asian+esille+lääkäkärin+kanssa+minut+tyrmättiin+heti+perusteluina+se,+että+olin+pärjännyt+liian+hyvin.+(Lukio+käytynä,+vuosi+armeijassa+alikersanttina+ja+sillä+hetkellä+opiskelin+ammattikorkeakoulussa)+Aikajana+asian+suhteen+on+tainnut+mennä+niin,+että+kun+olin+lapsi+koko+sairautta+ei+edes+tunnettu+sen+jälkeen+noin+10v+sitten+sairautta+pidettiin+pelkästään+alisuoriutujien+ja+ns.+älyllisesti+tyhmien+ihmisten+sairautena.+olen+yrittänyt+tutkituttaa+asiaa+myös+tämän+jälkeen,+mutta+en+löytänyt+lääkäriä+kuka+olisi+ollut+tarpeeksi+kiinnostunut+tutkimaan+asiaa+/+ottamaan+minua+vakavasti.+Minut+leimattiin+aina+masentuneeksi.+Kokeilinkin+useampaa+eri+masennuslääkettä+(melkein+kaikkia+mahdollisia)+ja+ne+pistivät+pääni+vaan+enemmän+sekaisin+niin+kokeilut+loppuivat+lyhyeen.+Enää+en+koskaan+sekaannu+mihinkään+SSRi+tai+SNRI+lääkkeisiiin,+koska+en+usko+että+ne+toimivat+ainakaan+minulla.Olin+varma+omasta+ADHD:stäni,+koska+sain+satunnaisesti+kavereilta+Concertaa+kokeiluun+ja+se+vaikutti+minuun+välittömästi+ja+rauhoitti+oireitani.Asia+nousi+taas+uudelleen+esille+pari+kuukautta+sitten+kun+parisuhdeongelmat,+riidat+sukulaisten+ja+kavereiden+kanssa+ja+työstressi+nostivat+ADHD+oireeni+todella+pahoiksi.+Päätin+lähteä+hakemaan+apua+yksityiseltä+puolelta+vaikka+tiesin+sen+tulevan+kalliiksi,+mutta+jotain+oli+tehtävä.Myös+eri+lehtiartikkelit+menestyneistä+aikuisista+joilla+oli+todettu+ADHD+sai+minut+vakuuttumaan,+että+kyseessä+ei+ole+pelkästään+tyhmien+ihmisten+sairaudesta.Löysi+viimein+hyvän+asiaan+perehtyneen+lpsykiatrin+yksityiseltä+puolelta,+joka+oli+oikeasti+halukas+kuuntelemaan+minua+ja+olimme+heti+ensimetreiltä+lähtien+samalla+aaltopituudella.+Hän+osasi+vastata+jo+lauseisiini+ennenkuin+olin+edes+ehtinyt+sanoa+niitä+loppuun.+Esim+en+ole+masentunut+vaan...+Lääkäri+sanoi+ADHD+oireet+ahdistavat+ja+tuottavat+ongelmia.+Juuri+tätä+olin+hänelle+sanomassa.Ensimmäisellä+käynnillä+hän+pyysi+nämä+dokumentit+allekirjoitettuna:+Äidin+kertomus+minun+lapsuusvuosista+(asiaa+tuli+5+sivun+verran),+Avopuolison+kertomus+minusta+viimeisimmän+kuuden+vuoden+ajalta.+Asiaa+tuli+myös+4+sivun+verran+ja+sitten+oma+kertomus+elämäni+eri+vaiheista+lapsuudesta+nykypäivään,+Tein+kattavan+raportin+elämäni+eri+vaiheista+(6+sivua+asiaa)+ja+toimitin+lopuksi+nämä+dokumentit+lääkärille.Tämän+jälkeen+lääkäri+soitti+minulle+ja+sanoi,+että+antamani+dokumentit+olivat+riittävän+vakuuttavia+jatkotutkimuksiiin,+joten+sovimme,+että+täytämme+yhdessä+Diva+2.0+testin+ja+jos+se+antaa+riittävästi+tukea+diagnoosille+voimme+aloittaa+Concerta+kokeilun.+Keroin+lääkärille+rehellisesti,+että+olen+kokeillut+kyseistä+lääkettä+ja+koin+sen+toimivan+hyvin+ja+sain+tehtyä+paljon+rästissä+olleita+töitä+mikä+helpotti+ahdistusta+ja+stressiä+työasioiden+suhteen.Kävin+ensimmäisellä+käynnillä+eilen+ja+täytimme+testistä+noin+puolet,+jonka+jälkeen+lääkäri+kirjoitti+minulle+reseptin+alkuun+18mg+vahvuiselle+Concertalle.+Seuraava+käynti+on+maanantaina+milloin+saan+hyvin+todennäköisesti+virallisen+diagnoosin+kun+testi+on+täytetyy+loppuun+ja+lääkäri+lupasi,+että+voimme+kokeilla+isompaa+annostusta+(36mg)+mikäli+koen+saavani+edes+vähän+hyötyä+18mg+lääkkeestä.Olen+hyvin+toiveikas+asian+suhteen,+koska+jo+18mg+annostus+tuntui+auttavan+jonkun+verran,+mutta+tänään+otetuani+niitå+kaksi+jolloin+annos+oli+36mg+huomasin+lääkkeen+vaikuttavan+entistä+paremmin.Odotan+toivekkkaana+virallista+diagnoosia,+että+saan+vahvistuksen+lähes+10v+minua+epäilyttäneeseen+sairauteen+/+mahdolliseeen+ADHD+oireyhtymäänAnnan+mielelläni+lisää+tietoa+ja+vertaistukea+jos+se+kiinnostaa+jotakuta+ja+haluan+auttaa+mielelläni+muita+ketkä+epäilevät+sairastavansa+ADHD:täUskon,+että+minun+kohdallani+asian+ratkaisi+läheisteni+antamat+vakuuttavat+lausunnot+käytöksestäni.Koko+tutkimus+on+tullut+maksamaan+minulle:Ensimmäinen+käynti+yksi+tunti+200eToinen+käynti+200eKolmas+tuleva+käynti+200e600e+on+paljon+rahaa,+mutta+jos+saan+sillä+lääkityksen+ja+häiriökäyttäytymiseni+ja+elämäni+parempaan+suuntaan+koen+sen+olevan+tuon+summan+arvoista.Minuun+voi+olla+yhteydessä+sähköpostitse:[email protected]+ja+jos+juttuseura+ja+vertaistuki+kiinnostaa+voin+keskustella+asiasta+myös+whatsapissa.
  9. 1 / 1