Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

345

  1. Kiitos+pohdinnastasi.+En+etsi+itseäni+tyydyttäviä+vastauksia,+vaan+ihmisten+omimpia+mielipiteitä+sellaisina+kuin+ihmiset+ne+tosiasiassa+haluvat+tulevan+nähdyiksi.
  2. Hauskoja+nämä+sinun+väitteesi.+Ei+minun+kyllä+tarvitse+elvistellä+sukulaisillani+eikä+omilla+jutuillani,+joilla+ei+ole+mitään+tekemistä+abortin+kanssa.+Löytyisi+kyllä+historiastani+jokunen+makea+juttu+tänne,+mutta+kerron+nyt+vain+pari,+ihan+kateutta+herättääkseni+siksi,+kun+kerroit+käyneesi+ihan+Afrikassa+asti.+Minä+sentään+olen+kiertänyt+koko+maapallon+Kapkaupungin+kautta+ja+reportaasin+siitä+matkasta+olen+julkaissut+kuvineen+ja+muutaman+infotilaisuudenkin+matkakokemuksistani+järjestänyt.+Olen+myös+tehnyt+pienen+käänöstyön+flaami->suomi+erään+belgialaisen+kirjailijan+teokseen,+jonka+sain+palkkioksi+kirjahyllyni+täytteeksi.+No+nämä+ei+tietysti+ole++mitään+erikoista+enkä+noita+muita+juttuja+sitten+kerrokaan.+Nyt+ei+sitten+enempää+elvistelyä,+da´s+genoeg.Ensinnäkin+hakusanoilla+lääketiede+embryologia+potentiaali+aktuaali+ihminen+ei+löydy+kuukkelista+yhtään+suomenkielistä+osumaa!!!!+Yritin+muutama+päivä+sitten+kun+vastasin+viittaamasi+kirjoituksen+ja+tänään+etsin+laajemmin+vielä,+koska+tunnettuna+lääketieteen+terminä+sen+pitäisi+löytyi+heti+ykkösosumana,+mutta+ei+löydy.+Miksiköhän?+Väitit+kyllä,+että+se+on+aivan+tunnettu+termi+lääketieteessä+ja+erityisesti+embryologiassa.+Kumma+juttu,+että+se+on+sitten+niin+salatiedettä,+että+siitä+ei+löydy+suomenkielisiä+julkaisuja+eikä+muitakaan+viitteitä+tarkoilla+hakusanoillakaan.+Tässä+yksi+väitteeni+siis+salatieteeseen.+Käytin+myös+toista,+lähes+äidinkieleni+tasoista+kieltä+hakutoiminnoissa+eli+embryologie,+potentiel+mens,+leven+eikä+taaskaan+yhtään+osumaa.+Ja+sekin+vielä+vahvisti+salatieteen+mahdollisuutta,+kun+ei+englannin+kielisestäkään+hausta+löytynyt+osumaa.+Voihan+se+tietysti+olla+niinkin,+että+koneeni+on+jo+niin+vanha,+ettei+se+löydä+noin+vaikeita+aiheita!!!!!+Nyt+siis+itse+taisit+hyökkäävällä+tyylilläsi+nolata+itsesi+täydellisesti+ja+uskottavuutesi+on+juuri+trollin+tasoa,+kun+tuo+termi+ei+taida+ollakaan+niin+yleisesti+käytössä+oleva.+Sorge.Alan+jo+miettiä,+onko+tämä+samaa+kuin+Dr+Lewisin+kirjoituksesta+muistaakseni+sinunkin+tulkintasi,+että+ihmisyksilön+elämä+ei+ala+hedelmöityksestä,+vaan+alkaa+joidenkin+biologien+mielestä+jopa+murrosiästä+tai+jopa+lääkikseen+pääsystä+eikä+tuo+ollut+sinunkaan+mielestä+ollenkaan+edes+vitsiä,+muistathan.+Eihän+biologi+mielestäsi+kirjoita+koskaan+vitsejä+julkaisuihinsa!+Juttu++oli+kuitenkin+Lewisin+pohdintaa,+ei+siis+tieteellistä+julkaisua,+vaan+erilaisten+näkemysten,+myös+oman+näkemyksensä+esittelyä.Varsin+mielenkiintoinen+lainaus+tähän+tuosta+linkistäsi,+joka+lienee+joku+johdantokappale:+"This+article+reviews+the+economical+position+that+fertilization+is+the+moment+that+personhood+of+the+conceptus+begins.+Alternate+positions+proposing+that+personhood+begins+at+other+possible+times+after+fertilization+are+presented+and+contrasted+to+the+economical+hypothesis."+Eli+kyseessä+liene+jokin+feministiagitaattorien+sivusto,+koskapa+siinä+arvostellaan+(=halutaan+kumota)+näkemystä,+että+ihmisyys+alkaisi+jo+hedelmöityksestä,+vaan+jossakin+toisessa+vaiheessa,+jota+ei+kylläkään+mainittu.+(Olenkohan+ennen+tämän+maininnut?))+Miten+itse+tuon+kääntäisit+vai+ymmärsinkö+oikein?+Voi+ollakin,+että+et+oikein+hoksaa+usein+toistamaani+eroa,+mikä+on+ihmisyksilön+elämän+alulla+ja+sillä,+milloin+voidaan+puhua+ihmisestä,+koska+jälkimmäiseen+on+haluttu+liittää+jo+paljon+muitakin+määrittelykriteerejä+kuin+vain+elämä.+Näissähän+käsitellään+ihan+eri+asioita,+kuten+kyllä+varmasti+tiedät.+En+kyllä+todellakaan+löytänyt+varsinaista+asiaasi+linkeistäsi,++en+hakemallakaan+potentiaali+ihminen-määrittelyä+tai+edes+siihen+viittausta.+Auta+nyt+huonoa+etsijää+ja+ilmaise,+missä+siellä+sellaisesta+puhutaan+tai+käännä+edes+juttua+tänne,+että+muut+saisivat+valaistusta.+Muutenhan+alan+kohta+ihan+huolestua,+minkälaisen+trollin+kanssa+olenkaan+ollut+tekemisissä.+Meillähän+toisin+kuin+USASSA,+tuo+ihmisyksilön+elämän+alku+on+lääketieteelisesti+ja+biologisesti+selkeästi+määritelty+hedelmöityksestä+alkavaksi+ja+taas+nimike+ihminen+sopii+niihin,+jotka+ovat+syntyneet+ja+pystyvät+elämään+kohdun+ulkopuolella+joko+tuettuna+(esim.+keskoskaappi)+tai+ilman+tukea.Tosin,+olenhan+voinut+tulkita+kaiken+väärinkin,+vaikka+tältä+istumalta+en+sitä+usko.