Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

503

1. Susanna+Koski
  2. Tuskinpa+maailmalla+homoillasta+ja+eroamispiikistä+pienessä+Suomessa+paljon+tiedetään.+Pieniä+ovat+silakat+joulukaloiksi.+Elämä+muuttuu+suuressa+maailmassa+hiljalleen,+kun+koulutus+ja+tieteellinen+ajattelu+voittavat.+Osa+ihmisistä+on+pysyvästi+epäintellektuelleja.+Heille+uudet+uskonnonkaltaiset+ideologiat+tulevat+välttämättömiksi.Uskontojen+suurin+varjopuoli+lienee+niiden+aiheuttama+pelko.+Taipumus+pelkoon+johtuu+kuitenkin+geenialleeleista,+joita+uskonnot+myötäilevät.+Vaikka+uskonnot+menevät,+ei+ole+havaittavissa,+että+pelko+olisi+vähenemässä.Kaikki+kunnia+toki+niille,+jotka+yrittävät.+Itse+en+usko+pystyväni+merkittävästi+vaikuttamaan+suuntaan+tai+toiseen.+eroakirkosta.fi+-palsta+on+toki+tehnyt+ihmisten+elämää+helpommaksi,+kun+ei+tarvitse+joutua+väittelemään+kasvokkain+virkamiesten+ja+pappien+kanssa.+Seksuaalisille+vähemmistöille+ja+koko+yhteiskunnan+suvaitsevuuden+hyväksi+palsta+on+toiminut+esimerkillisesti.+Jos+jollakulla+on+ylimääräistä+energiaa,+kaikkein+hyödyllisintä+olisi+ajaa+asiaa,+että+ihminen,+joka+ei+itse+ole+voinut+valita+syntymistään,+voisi+valita+milloin+haluaa+hyvän,+siistin,+kivuttoman+ja+varman+kuoleman+ja+tarvittaessa+avun+siihen.+Ja+ilman,+että+tarvitsisi+jonkin+luvan+lääkärikollegiolta+tai+muilta+päättäjiltä.Kun+olin+sairaalassa+hengitysvaikeuksien+takia,+minulla+oli+jo+ennestään+elvytyskielto,+DNR.Todettiin,+että+sydän+on+perin+kehnossa+kunnossa.+Sanoin,+etten+halua+mitään+sellaista+lääkettä,+joka+pidentää+elämää,+ainoastaan+sellaista,+mikä+poistaa+kipua+ja+ahdistusta.Jouduin+huonossa+kunnossa+väittelemään+pitkään+NELJÄN+eri+lääkärin+kanssa+ja+vakuuttamaan,+että+olen+tosissani.+Miten+pärjää+oppineitten+lääkärien+kanssa+tavallinen,+huonokuntoinen+ihminen,+joka+ei+ole+tottunut+puolustamaan+luovuttamattomia+oikeuksiaan?+Kyllä+lääkärit+puhuvat+hänet+pussiin.
  3. Juuri+näin.