Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
niiku.sillee
profiilit
niiku.sillee
niiku.sillee
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihan+normaalia.+Et+näistä+fantasioista+voi+päästä+eroon,+eikä+pidä+edes+yrittää.+Jos+yrittää+kovasti,+se+voi+olla+ylivoimainen+taakka+mielenterveyde.
Melkein+kaikki+fantasioivat+eri+henkilöistä,+kuin+hänestä,+jonka+kanssa+seksiä+harrastaa.
08.04.2019 11:33
P.S.+Löysinpä+vanhan+kirjoitukseni.+Ehkä+siinä+on+sinulle+jotakin+mietittävää.+
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15216653/avaruuden-pysaytyskuva-laajenevan-avaruuden-kuva
07.04.2019 13:07
Siis+vähän+niin+kuin+Möbiuksen+rengas.
07.04.2019 12:44
Ei+sinun+pitkää+juttua+olisi+tarvinnut+kirjoittaakaan.+Olisi+riittänyt+selitys+sille,+että+sen+minkä+torjuit+jyrkästi+minun+sanomanani,+sivuutit+kokonaan+Räsäsen+sanomana.+Entisaikaan+matematiikkaa+ajateltiin+henkilöstä+riippumattomaksi.
En+muuta+väitä+tietäväni,+kuin+että+olen+Räsäsen+kanssa+samalla+linjalla.+Tuijotat+aikaulottuvuuden+mukana+muuttuvaa+maailmankaikkeutta+ja+sen+geometriaa.+Minä+ja+Räsänen+kuvailevat+kosmoksen+hetkellistä+rakennetta,+nykytilannetta,+ilman+laajenemisen+nopeutta.+Näiden+eroa+et+käsitä.+Ilmeisesti+et+tule+käsittämäänkään,+koska+joku+psykologinen+seikka+estää.+En+ole+väittänyt,+enkä+väitä,+ettet+muuta+käsittäisi.+++
Sanoit+edellä+tarkoittaen+ilmeisesti+minuakin:+"Sinänsä+siinä,+että+joku+ei+tunne+esim.+matematiikkaa,+ei+ole+mitään+pilkattavaa.+Kyllä+maailmassa+on+muitakin+arvokkaita+asioita."+Pilkkasit+ymmärtämättömyyksissäsi+kuitenkin+tuntematta+suhdettani+matematiikkaan+ja+fysiikkaan.
Olin+koulussa+poikkeuksellisen+hyvä+oppilas.+Erityisesti+matematiikka+ja+fysiikka+olivat+alaani.+Yliopistossa+en+kuitenkaan+opiskellut+niitä+lukuunottamatta+tilastotiedettä.
Geometriaan+ei+kuulu+vain+tarkka+laskenta+vaan+myös+hahmotuskyky.+Sinulla+se+näyttää+olevan+heikko,+kun+et+vieläkään+ymmärrä,+että+kosmoksen+pysäytyskuvan+matematiikka+on+tyystin+eri+kuin+kosmoksen+laajentumisen+matematiikka.+Minulla+ei+ole+mitään+kielteistä+sanottavaa+oppikirjojen+kuvauksesta+laajentumisesta.
Jos+et+pysty+ottamaan+neuvoa+sinua+vähemmän+matematiikkaa+opiskelleelta,+kysy+Räsäseltä,+miksi+hän+puhuu+mahdollisesta+kosmoksesta,+jossa+suorat+ovat+ympyröitä.+Minun+puolestani+asia+on+loppuunkäsitelty.
Muuten+vahingossa+vein+kohdistimen+väärään+paikkaan,+joten+sait+peukkua+ylös.+Se+oli+täydellinen+vahinko.
07.04.2019 12:40
Toivotin+sinulle+tietoisesti+hyvää+tulevaa,+enkä+hyvää+olevaa.
07.04.2019 10:08
Täyttääkö+tällainen+laakea+avaruus,+jossa+suurin+etäisyys+on+d,+ehdon,+että+avaruus+on+myös+rajaton+sen+lisäksi,+että+se+on+äärellinen?
Edelleen+ounaksun,+että+Ohman+ja+Räsänen+(kuin+myös+minä)+tarkoittavat+avaruudella+eri+asiaa.+Ohman+tarkoittaa+vain+geometriaa,+joka+ottaa+mukaan+myös+aikaulottuvuuden,+Räsänen+ja+minä+puhumme+avaruuden+geometriasta+tarkoitten+hetkellistä,+vaikkapa+tämänhetkistä+avaruutta.
Ohman+ei+pysty+jostakin+syystä+tätä+eroa+käsittämään.
07.04.2019 10:04
"...ymmäryksesi+on+jäänyt+pikkulapsen+tasolle."
Hyvää+kesää+kuitenkin!
07.04.2019 07:36
Aikaisemmin+lupailtiin,+että+rekisteröityminen+tulisi+pakolliseksi.+Parantaisi+keskusteun+laatua,+mutta+oli+helppo+arvata,+että+siitä+luovutaan.+
Miksi?+Siksi,+että+rekisteröitymispakko+vähentäisi+oleellisesti+kirjoitusten+määrää.+Se+taas+johtaisi+mainostajien+radikaaliseen+vähenemiseen,+mainonnan+hinnan+laskuun+ja+S24:n+talouden+huonontumiseen.
Raha+edellä.+Siksi+todellisia+muutoksia+ei+tule,+vain+tekopirteitä+haaveita.
07.04.2019 02:59
Valonnopeus+c+on+vakio.
07.04.2019 02:18
Mitä+ennen+täytyi+harjoittaa+salassa,+on+nyt+onneksi+jo+normaalina+pidettyä.
06.04.2019 21:47
Itsenäisyyden+alussa+miesten+keski-ikä+oli+42+vuotta,+nyt+yli+70.
06.04.2019 21:41
tulkiksisi+>+tulkitsisi.+Anteeksi.
06.04.2019 21:18
Tuskin+se+laitonta+on,+jos+et+millään+tavalla+ilmaise+asiaa+kohdehenkilölle+ja+pidät+huolen,+ettei+sana+kulje+muutakaan+kautta.+Jos+alaikäinen+kohdehenkilö+joutuu+jotenkin+suhtautumaan+asiaan,+ei+ole+mitään+takeita,+miten+tuomioistuin+tulkiksisi.
06.04.2019 21:16
Äänesi+on+nyt+aivan+eri,+kuin+silloin,+kun+olit+pilkkaamistuulella.+
Voisit+vastata+vielä+kysymykseen,+miksi+suorien+oleminen+todellisuudessa+ympyröitä+ei+olisi+mahdollista,+kuten+Räsänen+sanoo.
Jos+kaikkeus+on+neliulotteisen+pallon+kolmiulotteisen+pinnan+kaltainen,+ei+se+ole+kuitenkaan+neliulotteinen,+vaan+kolmiulotteinen.+Tälläinen+on+koko+ajan+yhtä+ulottuvuutta+vähäisemmän+karttapallon+kaltainen.+Tällaisen+kosmoksen+kasvun+kuva+olisi+sarja+samanlaisella+geometrialla+varustettuja,+mutta+erikokoisia,+kosmoksia.+Missään+kohti+aikajanaa+ei+geometria+muutu.+
Muutosta+tulee+sitten,+kun+tämä+kosmos+laajenee+eri+nopeuksilla.+Jos+laajenemista+kuvataan+geometrialla,+saadaan+joko+pallo-,+euklidinen+tai+satulapintainen+geometria.
Kertonet,+mikä+havainto+estää+tällaisen+geometrian.
Minulla+on+epäilys,+että+olet+niin+kiinni+laajentumisen+geometriassa,+ettet+pysty+edes+ajattelemaan+kosmoksen+pysäytyskuvan+geometriaa.+Pysäytyskuvalla+on+geometriansa,+joka+ei+ole+sama+kuin+laajentumisen+kuvaaminen+geometrialla.
Muistutan+vielä:+Räsänen+puhui+selkeästi,+että+rajallisen+kokoisessa+avaruudessa+suorat+ovat+ympyröitä,+äärettömässä+ei.
06.04.2019 17:18
Olen+ennenkin+joutunut+keskusteluun+ideologisesti+suuntautuneiden+kanssa.+He+eivät+ole+koskaan+ymmärtäneet+faktuaalista+suhtautumista,+enkä+minä+voi+pakottautua+ajattelemaan+toisin,+joten+keskustelumme+lienee+nytkin+hyödytöntä.+Eiköhan+anneta+olla.+
Hyvää+kesää+sinulle.+👀
05.04.2019 19:12
"Luonnotieteilijä+ei+voi+muodostaa+mitään+tiedoksi+kutsuttavaa+ilman+filosofien+aikaan+saamia+käsitteitä."
Ai,+jai,+miten+pieleen.+Pitänee+jatkaa.+Luonnontieteet+tutkivat+luonnon+käyttäytymistä,+eikä+ilman+luonnon+havainnoitia+ole+muuta+kuin+kvasikäsitteitä.+Filosofiat+ovat+luoneet+käsitteitä,+jotka+ovat+vain+tutkimuksen+jarruja,+kuten+vapaa+tahto.+Stiignafuuliaa.
Oikea+tutkimusmenetelmä+on+runsaitten+havaintojen+teko.+Havainnoille+annetaan+nimi,+jotta+niista+voi+puhua.+Havaintojen+rippuvuus+ennestään+tiedetystä+ja+toisistaan+ilmaistaan+matemaattisella+kaavalla.+Valitaan+lyhin+mahdollisen+riippuvuus,+koska+se+on+todennäköisin.
05.04.2019 19:05
Saas+näkee.+Uutisnälkä+on+kuitenkin+geneettinen+sopeuma,+evoluution+tuotos.+Geneettistä+taustaa+vastaan+tappelemme+lukuisissa+kulttuurin+tuotteissa.+Vähintään+saamme+vieroitusoireita,+usein+pysyviäkin.
05.04.2019 18:52
Fysikaalisen+maailman+kaikki+"käsitteet"+ovat+vain+kohteita+nimeäviä,+niin+olioita+kuin+tapahtumiakin+ilmaisevia.+Niitä+käytetään,+jotta+jostakin+voidaan+puhua.+Nämä+sanat+voidaan+vapaasti+valita,+kunhan+ne+ovat+kaikille+samat,+että+ymmärrettävyys+vallitsee.+
Fysiikan+tehtävä+on+tutkia,+mitä+nämä+"käsitteet"+matemaattisesti+noudattavat.+Fysiikan+ainoa+validi+kieli+on+matematiikka.+
Siis+vastaus+kysymykseesi:+kaikki.+Siihen+ei+todellakaan+tarvita+minkäänsuuntaista+filosofiaa+sotkemaan+ja+pakottamaan+luontoa+määritelmillä.
Matematiikka+on+looginen+kieli,+ikuinen,+ei+sijaitse+missään+ja+pätee+kaikissa+maailmoissa,+sekä+niissä,+joissa+on+ihmisiä+että+ei+ole,+sellaisissakin,+joita+ei+ole+edes+olemassa.
Vastannet+myös+sinä,+mitä+tietoa+filosofia+on+kehittänyt+yli+tieteellisen+tutkimuksen.
05.04.2019 18:46
Filosofit+muodostavat+kielellisiä+käsitteitä,+joista+useimmiten+eivät+mitenkään+vastaa+luontoa.+Tyypillinen+virhe+syntyy,+kun+määritellään+joku.+Luonnontieteilijä+ei+ala+määritelmästä,+vaan+nimeää+kohteen,+jotta+sitä+voidaan+puhua.+Seuraavissa+vaiheissa+tutkitaan,+millainen+kohde+on.++
Määrittely+syntyy+kuvitelmasta,+että+kieli+olisi+luonnon+yläpuolella.+Tällä+tavalla+ei+saada+mitään+tietoa.+Jos+olet+eri+mieltä,+mainitse+joku+esimerkki+saadusta+tiedosta.
05.04.2019 16:30
Koska+et+ole+esittänyt+ensimmäistäkään+tieteellisesti+verifioitua+argumenttia,+keskustelu+tietenkin+päätyy+kysymykseen,+miksi.+Sinä+et+päätä,+mistä+täällä+puhutaan,+enkä+minä+ollut+osoittanut+näkemystäni+sinulle,+vaan+nikille+ValehtelevalleSeniilille.
05.04.2019 16:18
19 / 26