Tuolla huutokauppakeisarin huutokaupassa huutavat kuparipannua tuhannella eurolla?
Onko ihmiset hulluja?
16
<50
Vastaukset
- Raha-on-kemia
Kupari pannu arvo on 30 euroa ja ihmiset maksaa siitä 200-1000 euroa. Halauvat näyttää että kyllä rahaa on.
Tietysti jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, mutta tuollainen hölmöily tuntuu tosi hullulta.
En ole täysin sisäistänyt, miksi ihmiset haluaa haaskata rahojan tuollaiseen turhuuteen? Onko tässä taustalla jonkinlainen pätemisen tarve, huomionhakuisuus, vai perustavaa laatua oleva tyhmyys?
Ilmeisesti oma äo ei riitä näin haasteellisen asian ymmärtämiseen. EOS. :/No mutta onhan siinä Markun nimmari!
Ja pääsee telkkariin, ja ehkä firma saa nimeä myösi iltiksen sivuilla. Pröystäilyä.- Tämä-selvä
Mua kiinnostaa että miksi ihmiset myy tavaraa halvalla huutokauppakeisarille kun jos itse myisi niin saisi itse enemmän rahaa. Ei käy järkeen kun ihmiset myy tavaraa 200 eurolla ja huutokauppakeisari myy ne samat tavarat 800 eurolla.
No kun pääsee telkkariin, se on jonkinlaista julkisuustyrkkyyttä sekin.
Ja kai ne varsinaiset julkut joita palsanmäki on myös haalinut ohjelmaansa ovat puolestaan saaneet jonkin korvauksen siihen osallistumisesta, että se tasottaa vähän halpaa hintaa.Tätä olen itse usein miettinyt. Miksi kukaan haluaa vähemmän rahaa, kuin mitä niiden tavaroiden oikea arvo olisi?
Olen päätynyt muutamaan vaihtoehtoon:
- myyjä haluaa nopeasti tavaroista eroon ja on valmis joustamaan hinnasta
- myyjä ei halua itse nähdä vaivaa ja lähteä myymään tavaroita kirppiksille/ nettiin
- myyjällä on kiire siivota tavarat pois nurkista, raha ei tässä ole tärkeä seikka
- myyjä ei välitä tavaroista, haluaa vain nopeasti rahaa (edes jotain)
- myyjä haluaa huomionhakuisesti päästä tv-ohjelmaan, hinnasta tingitään vain näön vuoksi
Tätä listaa saa jatkaa....- eivätsaisi
No luuletko että ne samat ihmiset saisivat rojuistaan saman hinnan, jossain torilla roikottaa roiniaan vuositolkulla.
- YesPeukku
tosi..typy kirjoitti:
Tätä olen itse usein miettinyt. Miksi kukaan haluaa vähemmän rahaa, kuin mitä niiden tavaroiden oikea arvo olisi?
Olen päätynyt muutamaan vaihtoehtoon:
- myyjä haluaa nopeasti tavaroista eroon ja on valmis joustamaan hinnasta
- myyjä ei halua itse nähdä vaivaa ja lähteä myymään tavaroita kirppiksille/ nettiin
- myyjällä on kiire siivota tavarat pois nurkista, raha ei tässä ole tärkeä seikka
- myyjä ei välitä tavaroista, haluaa vain nopeasti rahaa (edes jotain)
- myyjä haluaa huomionhakuisesti päästä tv-ohjelmaan, hinnasta tingitään vain näön vuoksi
Tätä listaa saa jatkaa....Erittäin hyvä kirjoitus ja lista miksi myydään.
- Totuus-
Eihän siitä ole kovin paljon vaivaa jos haluu myydä jotain. Ottaa vaan kuvan ja laittaa nettii, facebookissakin on hyviä osto ja myynti palstoja, sinne vaan kuva ja hinta. Ihmiset ostaa kyllä jos on ehjää tavaraa.
- huutonaurua
Ehkäpä joku haluaa käydä katsomassa maankuulua huutokauppaa ja saada sieltä mukaan jonkun muiston? Parempi kuin juoda pää täyteen alkoa jossakin räkälässä.
Näköjään joku pohti sitäkin, miksi joku myy huutokauppakeisarille 200 eurolla härpäkkeen josta keisari saa 800 euroa? Tällaisena "huutonet" aikana kysymys on ihan aiheellinen.
Luulen että ne, joilla on myytävää niin paljon että siitä tuleva tuotto olisi heille merkittävää, myyvätkin härpäkkeensä itse. Keisarille myyvät tavaransa lähinnä ne ihmiset, joilla ei ole suuria tuotto-odotuksia vaan he haluavat lähinnä eroon tilaa vievistä härpäkkeistä. - Ymmärrystä
Jossain jaksossa joku pyysi tavaroista 1900 euroa ja sitten lopulta myi jotain 400 eurolla ja sitten aki myi ne tavarat 1500 eurolla. Oon varmaan katsonut kaikki jaksot
- pannutontaneli
On ne hulluja, en tajua mitä järkeä on haalia itselleen ylipäätään mitään ylimääräisiä pannuja. Käsittämätöntä hulluutta.
- Kaisanoasaa
Sama kun antais tonnin käteen tyypille ja heittäisi tavarat roskiin.
- mälsää.mäkeen
Eilen sai Palsanmäki nenilleen Fuengirolassa ellei sitten ollut lavastettu juttu. Suomalaiset siellä ovat näköjään järkevämpiä kuin Suomessa maaseudulla.
Teeveeohjelman teko huutokauppa-aiheesta on vielä halpaa, jos maksaa jollekin huutajalle vähän korvausta.
Sensaatiolehdetkin ovat maksaneet suojateilleen ja ovat sitten yhdessä sopineet, millainen "skandaali" on seuraavana. Näin lehti on saanut moninkertaiset myyntitulot verrattuna skadaalin tuottamiseen.- neiti.X
Tyhmyys tulee kalliiksi. Huijareiden on helppo hymyillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412518Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761843Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913