Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3946
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rakkaussuhde johon käytäntöjen tasolla vaikuttaa ihmisten toiveet ja luonteet sekä ulkoiset tekijät.
Aina voi harkita ja voi toimia tai sitten ei. Nyt puhutaan ikäluokasta puoli vuosisataa joten lapset on isoja ja todenäköisesti lähteneet tai lähtemässä kotoa.
Yksi huomioitava asia on työelämä. Itse olen vuorotöissä ja kohta järjestelmässä jossa 4x12h töitä ja kuusi vapaata. Työajatkin 06-18 ja 18-06. Käytännössä siis kiinni työhommissa neljä päivää ja kuusi päivää aikaa kaikkeen muuhun. Se miten se sopii toisen työrytmiin vaikuttaa asumisjärjestelyihin. Lisäksi työmatkat on syytä huomioida.
Toinen asia on minun autottomuus alueella jossa julkiset liikennepalvelut loisstavat poissaolollaan vaikuttaa asiaan. Jos hänellä on auto niin helpompi hänen on tulla minun luokseni kuin toisiinpäin jos etäisyyttä on enemmänkin. Tai sitten joutuu minua kuskaamaan.
Eläkkeellä sitten on taas uusi tilanne. JOs lapset ovat samoilla suunnilla niin myydään nykyiset asunnot pois ja ostetan yhteinen lähempänä molempien lapsia.
09.06.2024 16:30
Palkkaneuvottelut on hyvä hetki kysyä tuo varaus.
Ei meilläkään kukaan olisi tuota tajunnut tehdä jos asiakas ei sitä olisi vaatinut eli alihankkijana pitää pystyä turvaamaan muutamien asiakkaisen toiminta. Henkilöstöpäällikkö ei edes tiennyt mistä on kyse joten nakitti työnjohtajille tämän työn.
09.06.2024 15:23
Töistä tullessa kävin. Ei ollut muita. Ajokortista ottivat viivakoodin ja sitten äänestämään.
Jälkikasvua myös asiasta muistutin ja jos heidän äänestytottumuksensa ei ole muuttunut niin toinen on äänestänyt ennakkoon ja toinen puuhailee kaikkea muuta ja sitten hirveällä kiireellä juoksee äänestyspaikalle ennenkuin se menee kiinni.
09.06.2024 15:13
En ole varma mutta minusta tuntuu että tämä pitäisi olla rutiinitoimenpide ainakin isoissa yrityksissä mutta jäänyt tekemättä. Nyt kun sota teki näkyväksi pohdinnan toimimisessa kriisiaikoina niin firmat heräsivät.
Sen verran kurkkasin että kyseessä on ns vap-varaus joka on voimassa viisi vuotta. Lisäksi
"Varaajan tulee ilmoittaa aluetoimiston päätöksestä varatuille henkilöille"
Jos enemmän kiinnostaa niin kysäseppä oletko varattu tunnuksella rt,ht vai t.
Jos olet rt, niin et joudu sotimaan mutta muissa tapauksissa vaikeassa tilanteessa sinut voidaan korvata.
https://puolustusvoimat.fi/henkilovaraushakemus
09.06.2024 15:03
Näinhän se on että elämän alku- ja loppuvaiheessa ihminen on kulu yhteiskunnalle ja työelämässä ollessaan taas tuottava. Siksi pitäisi jaksaa työelämässä pidempään ja hyvä jos aikaisin sinne menee.
Meidänkin seudulla on se ongelma että miesvaltaisilla aloilla on työvoimapula ja naisvaltaiset työpaikat puuttuvat. Lapsimäärät vähenevät ja yhä vähemmän on naisvaltaisilla aloilla kuten opetuksessa ja varhaiskasvatuksessa työpaikkoja. Jos ei mitään keksitä niin tämä on sellainen miesreservaatti.
08.06.2024 15:22
Kiitokset, siellä mennään muiden matkassa. Motivoi pitää itseään fyysisessä kunnossa.
Tuosta sun varauksesta sen verran että pv oli kuulemma hetken ihmeissään kun sodan läheisyys herätti firmat varaamaan avainhenkilöt turvaamaan omat toimintonsa. Hiukan kyllä outoa että eivät siitä sinulle ilmoittaneet.
08.06.2024 15:08
Surullinen mutta siinä mielessä asiallinen juttu että ei haettu syyllisiä vaan todettiin asiat ja mietittiin ratkaisuja.
Sinänsä fiksu miettiä juuri Oulua tai Jyväskylää eli yliopistokaupunkeja. Täytyy vain toivoa että Juvalla saadulla koulutuksella ja hieman alaspainetulla itsetunnolla homma natsaa. Muutto itsessään on aina mahdollisuus joten ehkä sitten elämän muillakin osa-alueilla onnistaa kuten työpaikan saannissa.
Joku ika sitten lueskelin kainuun (lähinnä Kajaanin ympäristön) elinkeinoelämästä jolla menee hyvin. On data-ja peliteollisuutta, kiskovaunutuotantoa, lääketeollisuutta ja esim kaivostoimintaa. Paljon työpaikkoja miesvaltaisilla aloilla mutta palvelusektori laahaa hieman perässä.
Käytännössä pienien paikkakuntien pojilla on kaksi mahdollisuutta; Kajaanista työpaikan etsintään tai yliopistokaupungeista kumppanin hakuun. Tämä siis näin kärjistettynä.
Ihan sivuajatuksena tuo kommentti jossa kertoi auttavansa vanhempiaan. Vähän mietityttää että ollaanko menossa siihen suuntaan että yhteiskunta ei enää kaikkia auta vaan oletetaan heidän itse hommaamaan auttajansa.
07.06.2024 22:25
Pitihän tuokäväistä kurkkaamassa. Saappaan kokoa myöten kaikki oli oikein.
Edelleen sodan ajan joukoissa ja todennäköisesti sama tehtävä kuin se mikä minulle kerrottiin edellisessä kertausharjoituksessa. Jos olisi muuttunut niin olisi tullut ylennys.
Ehkä sellainen pieni ylläri oli se että minulla on sijoitus jo harmaan vaiheen aikana. Tämäkin selvisi siellä kertausharjoituksissa.
07.06.2024 21:43
"......kinaa ja riitaa jostain?" Itse nyt tulkitsen tuon jostakin-sanan käytön niin että suurin osa asioista on sellaisia että asiat sujuvat sopuisasti ja riidattomasti.
Hyvät asiat kulkevat sukkasillaan mutta huonot asiat liikkuu puukengillä. Tämä johtaa helposti tuon aina-sanan käyttöön kun asiat saavat kokonaisuutta suuremman painoarvon.
Se onko tuollainen toiminta vaikea vai ei niin on varmaan persoonakysymys. Itse taas arvostan kovasti jos minulle tullaan sanomaan että on eri mieltä kuin että hymistään ja kun selän kääntää niin alkaa heti puukotus. Ainakin itselle koen tuollaisen henkilökohtaisen palautteen ihan luottamuksen osoituksena.
"Miks pitää olla naiselle niin vaikea?" Sukupuoli, ikä, ihonväri, seksuaalinen suuntaus, uskonto, politiikka tai vaikka asuinpaikka ovat asioita jotka aika usein tekevät asioista joko vaikeampia tai helpompia ratkaista.
06.06.2024 12:56
Oliko siis kyseessä "ennen ja jälkeen" kokeilu eli ensin kartoitettiin nykytilanne ja sitten päivitettiin kuvat ja tekstit sekä taas katsottiin tilanne? Ilmeisesti todettiin viielä että muutosta ei ollut tapahtunut.
Halttusen mitaisena kaverina voin jakaa nuo tuntemukset. Tosin aiemmin minulle (ja monelle muulle) on tarjottu selitykseksi huonoja kuvia sekä lässähtäneitä profiilitekstejä. Toisaalta hyvä huomata että oli oikea päätös Tinderistä poistua sillä ei siinä mitkään muutoksetkaan olisi auttaneet.
Toki sellaisen vinkin olen saanut että kannattaa tehdä hyvä profiili mutta käyttää sovellusta eri tavalla. Pitäisi mennä tapahtumiin ja siellä rajata hakualue mahdollisimman pieneksi. Sitten katsoo kuka on Tinderissä, etsiä hennkilö ja mennä juttelemaan.
05.06.2024 21:59
Yleensä järjestys on c->b->a
Yleensä tervehdysten jälkeen olen jakanut porukan kolmeen osaan. Tutut, tuntemattomat sekä henkilöt jotka ovat jotenkin tutun oloisia mutta ei muista mistä yhteydestä.
Kahvipöytään ei rynnitä ekana vaan enemmänkin loppupäässä ja annos on kohtuullinen. Siinä tarjoilusta nauttiessa pitää lähistölle kehua jotakin tarjottavaa ja sen perusteella voi lähteä santsikierrokselle.
Myöhemmin porukat alkaa ryhmäytymään ja kyllä sieltä sellainen porukka löytyy jonka keskusteluun pääsee mukaan joko ihan asallistumalla tai vaan kuuntelemalla.
05.06.2024 12:47
En ole vielä käynyt; vaalipäivänä sitten numeroa lappuun.
Rilaisuuksia toki olen kiertänyt ja jotenkin tuntuu että samat teemat toistuu eli turvallisuus, yhteisvelka ja turvallisuus. Sitten jos kysyy työtuvallisuutta tai työtyöterveyteen liittyviä linjauksia niin aika ympäripyöreitä on vastaukset olleet.
05.06.2024 12:39
Omalla kohdalla ei ihan tuolla käsikirjoituksella.
Naimen on ilmaissut kiinnostuksen ja jäänyt odottamaan että mies täkisi tästä johtopäätöksen että on hyväksyttävää tulla tekemään hänelle aloite viedä yhteisiä hetkiä syvemmälle tasolle.
Mies ei ole uskaltanut tehdä aloitetaa koska ei ole tunnistanut näitä kiinnostuksen ilmaisuja ja pelännyt pakkeja liian aikaisella aloitteen teolla.
Pikku hiljaa yhteyden pito hiipuu ja loppuu kokonaan. Niiden naisten kanssa joita treffasin useamman kerran niin näin tapahtui 3/3. Itse jäin yksin mutta näistä naisista en tiedä miten heidän oma tarinansa jatkui. Toivottabasti löysivät rakkauden.
23.05.2024 07:50
".....voinko olla jopa rakastunut häneen."
Lyhyesti sanoisin että voit olla ja villinä veikkauksena sanoisin että olet.
Perustelu; jos mietit millainen tulevaisuus teillä näyttäytyisi sekä mikä toimisi ja mikä ei niin en enää ehkä käyttäisi esim sanaa ihastus.
22.05.2024 11:36
Tässä maassa on paljon ihmisiä jotka ovat parisuhteessa vaikka rakkautta ei ole edes mausteeksi. Ollaan yhdessä esim taloudellisista syistä, lasten takia tai ei vaan uskalleta erota. Vaikka itselle ajatus rakastumisesta ilman parisuhdetta on jokseenkin vieras niin olisin kovin ihmeissäni jos tällainen ei olisi mahdollista.
Itse omaa rakastumisprosessia voisi verrata korkeaan verenpaineeseen. Kehityy pikku hiljaa mutta keho ja mieli tottuu siihen kunnes jossakin vaiheessa asia otetaan esille ulkopuolelta. Lääkäri antaa reseptin tai rakastumisprosessin edetessä kaveri/ystävä kysyy joko teillä on yhteinen asuntolainahakemus vireillä; kuulemma noin pehmeitä äänenpainoja ja sanamuotoja ei käytä kuin rakastuneet.
Jos nyt jotenkin haluaa erotella rakastumisen ja rakastamisen niin sanoisin että olet rakastunut jos toinen on miltei jatkuvasti mielessä mutta hän tai ulkopuoliset eivät sitä tiedä. Sitten kun rakastaa niin haluaa että se rakastumisen kohde on tästä tietoinen ja yleensä myös ulkopuoliset tulevat asiasta tiedotetuksi.
Ehkä myös sellainen lisämääre on hyvä mainita että molemminpuolinen rakastumisen on oltava jossakin määrin realistinen. Vaikka erilaiset idolit saattavat olla useinkin mielessä niin realismin puuttuessa en laske niitä rakastumiseksi.
21.05.2024 23:52
Meillä on kiertävät lomat ja vuodet jotka päättyvät numeroon 4 tai 9 ovat vuosia jolloin lomani on heinäkuussa. Tarkkaa aloituspäivää en muista mutta olisiko noin viikko juhannuksen jälkeen.
Ensin lähden kaupungin vilinään katsomaan miten seuraava sukupolvi selviytyy ja varmaan sellainen sukulais-/kaverikierros tulee tehtyä samalla. Siletä kun kotiutuu niin aloitan talossa pikku ulkoremontin.
Loppuaika ei ole ihan vielä lyöty lukkoon. Vähän riippuu miltä tuo hillojen tilanne tänä vuonna näyttää. Jos ehtivät jo kypsyä loman loppupäivinä niin sitten niitä poimimaan tai jos kukinta on epäonnistunut niin sitten voi suunitella pieniä vaelluksia.
21.05.2024 23:00
".....vain itseni huomioon ottaen"
Itsellä tuo ajatusmalli ollut jo jonkin aikaa käytössä ja ollut yksi asia millä yksinäisyyden tunteen olen saanut kadotettua. Itselle se ei mitenkään tullut positiivisuuden kautta vaan oli asia joka piti vain hyväksyä osana loppuelämää ilman kumppania. Voisi kai todeta että tunneajattelusta siirrytty järkiajatteluun.
Onneksi on kuitenkin työelämä, kuntapolitikointi ja eri seurojen taustatyöt jolloin voi vielä asettaa muut itsensä edelle niin saa vähän vastavoimaa ajatusmalleihin.
Itse olen joskus miettinyt rannikkolaivurikurssin käymistä ja purjeveneen ostoa tai vaihtoehtona pientä moottorivenettä kalastamiseen. Kuitenkin kun kesällä on myös vaellukset, hilla- ja mut marjaretket ja aina omakotitalossa on pientä ulkoremppaa niin ehkä itysellä menisi jo suorittamisen puolelle koko lyhyt kesä.
17.05.2024 09:35
Omista hautajaisistani puuttuu enää vainaja; toki pari puolivalmista asiaakin on eli ruokaa ei ole alettu vielä valmistaa hautajaisten jälkeiseen hetkeen eikä kiveen ole kirjoitusta aloitettu.
Muuten kaikki on kirjekuoressa jonka sijainnin tietää ystäväperhe. Sen lahjoittavat sille lapselle joka on ensinnä paikalla. Kuoressa on kaikki tarpeellinen ja voi siellä olla jotakin tarpeetontakin.
Kropasta voi irroittaa kaikki kelpaavat varaosat ja sen jälkeen voivat lääketieteen opiskelijat leikellä halunsa mukaan.
Kivi ja arkku on speksattu ja lasketaan kirkkomaahan. Haudalle minimiaika joten jos joku haluaa käydä haudalla vielä niin annetaan mahdollisuus. Sen jälkeen vuosia ei uusita sillä en halua että se jää kenenkään rasitteeksi.
Muistotilaisuutta ei tule vaan eräänlainen tulevaisuusfoorumi jossa ei ole edes kuvaani esillä. En koe tarpeelliseksi että minua muistellaan tai analysoidaan vaan enemmänkin toivon että katseet suunnataan minun jälkeiseen aikaan.
Tietysti jos joku minua itsekseen miettii niin toivottavasti sitten ihmisenä eikä osana jotakin organisaatiota tai saavutusten kautta.
16.05.2024 16:03
Minä pidän vapusta siinä mielessä että siinä voi juhlia monenlaisilla teemoilla. Voi juhlia koulutusta, voi juhlia päivänä jolloin alkoi taistelu kahdeksan tuntisen työpäivän puolesta. Jos haluaa juhlistaa asiaa tasa-arvon kannalta niin vappuna muistellaan myös nunnaa josta tuli ensimmäinen sekaluostarin naispuolinen johtaja; tämä siis joskus 1200 vuotta sitten.
Lisäksi pidän vapusta siiinä mielessä että siihen ei ladata suuria odotuksia eikä tehdä isoja valmisteluja. Yksi hieman erilainen päivä kevääseen. Minusta tällaisia pitäisi olla pari kappaletta myös syksyllä niin katkaisisi harmaata ajanjaksoa.
Kyllähän suhtautuminen juhliin muuttuu ajan myötä. Lapsena synttäritkin oli mukavia kun kavereita tuli ja sai lahjoja. Nyt kun kaverit käy muistuttamassa että tiimalasissa hiekka saattaa olla jo vähissä niin ei tunnu yhtään samalle.
Juhla jota ennen olen pitänyt täysin turhana mutta josta nykyään pidän kovasti ja olen jopa oppinut löytämään siitä tietynlaista kauneuttakin on venetsialaiset.
01.05.2024 10:46
Vappuun kuuluu ilmapallot ja ehkä jopa muunlaisetkin pomppijaiset.
Tällä huonolla asinsillalla laitan videon jossa esiintyy ulkomaankielisten Matti ja Teppo tai Jouko ja Kosti.; kuka nyt kumpaakin enemmän fanittaa.
Musavideo on ajalta jolloin kaikki oli värikylläistä ja esiintyjien koreografia oli tekoälyllä luotua.
Suomessa kappale kulkee nimellä "sillä lailla pallo pomppii"
Steve & Albert - Follow the Bouncing Ball
https://www.youtube.com/watch?v=7tuET5zOaak
30.04.2024 21:15
10 / 198