Nopeasti ajateltuna olisi ainakin kaksi tapaa. Ensimmäinen on pistää käsi minun farkkujen takataskuun (tms muu vastaava kevyt fyysinen kontakti) ja todeta vaikka että onpa hyvät pakarat. Sillä nyt ainakin olisi jää äkkiä särjetty. Vaikka tätä ei alussa mainittu niin ei haittaa vaikka tuo olisi miehenkin tekemä; osaan antaa ihan kohteliaat pakit.
Enkä ketään nyt suosittele tekemään fyysistä kontaktia toiseen ilman lupaa mutta kun nyt toiveita kysyttiin.

Toinen tapa olisi kysely treffeille jossakin sosiaalisessa mediassa. Olen harkinnut instagramin avaamista ja jos siellä on henkilökohtainen viestintä käytössä niin sitä kautta. Vielä perustelu miksi otti yhteytä olisi kiva sillä yleensä siinä on joku yhteinen rajapinta kuten harrastukset, työ, politiikka jne.

Oma romanttinen lähestyminen tapahtuu noin neljännellä tai viidennellä treffeillä kun kysyn että voidaanko mennä tämä alamäki käsikynkkää ettei kävelyvauhtimme kiihdy. Oletan siitä kysymyksestä että nainen ymmärtää olevani kiinnostunut jatkamaan yhteistä matkaa myös pidemmälle. Hän sitten päättää tarttuuko käteeni vai ei.
Nuorena en tiedostanut ja vaikutuksia oli molempiin suuntiin. Nykyään tiedostan mutta vaihtelu on hyvin maltillista jos sitä nyt oikeastaan on yhtään.

Nuorena osa tuli ulkoa ja osa taas ihan omista oletuksista. Opettaja kun totesi että teistä pojista ei tule mitään niin siinä uskossa mentiin läpi yläasteen, enkä ollut ainoa poika. Lisäksi kun muilla pojilla alkoi olla tyttöystäviä niin aika alakanttiin tuli arvioitua omat mahdollisuudet. Toki sitten urheilussa oli omat oletukset vähän turhankin korkealla; tämä siitäkin huolimatta etten koskaan ole ollut mitenkään kilpailuhenkinen.

Nykyään olen näkemykseni mukaan tilanteessa jossa ei ole tarvetta mennä kumpaankaan suuntaan. Johtuu sekä palautteesta että mittareista. Työelämässä on selkeät mittarit omalle työlle. Tuottavuus sekä palkka kertovat aikalailla sen missä minun ammattitaitoni menee. Liikuntaharrastuksissa on ihan selkeät mittarit salipainoissa sekä frisbeegolffissa. Politiikassa on vaalit ja sen jälkeen on selkeät pelimerkit miten lautakuntapaikat jaetaan.
Sählyssä ja vaelluksilla ei mitään mittareita ole mutta jo se että on kysytty mukaan kertoo olennaisen.

Mitä sinkkuuteen tai parisuhteisiin tulee niin pakkien määrä ja syyt niihin kyllä kertovat sen millä tasolla siinä asiassa mennään. Toisaalta realismiä lienee että paikkakunnalla jossa vapaita naisia on vähän tilanne on usealla miehellä sama. Vanhemmuus lienee kuitenkin sellainen jossa olen arvioinut itseäni alakanttiin.
Nyt on viime öinä ollut vipinää. Käytiin kaverin kanssa muutaman päivän vaelluksella ja käytännössä päivät nukuttiin ja yöt vaellettiin. Ihan mukava pikku reissu.

Ainakin yhteen naiseen lämpö on ilmeisesti vaikuttanut. Soitti minulle ja latoi kortit pöytään; eli jos pelaan fiksusti pasianssin nyt läpi niin tiedossa saattaa olla ensi viikolla treffit.
Kahden tyttären isänä pitää todeta että nimimerkki Aletheias aikalailla kiteytti omat ajatukset. Toki on yksi kohta jota en ihan suoriltaan allekirjoittaisi.

Tämä kohta on "Ja kyllä, kaikilla on samanlaiset oikeudet sukupuolesta huolimatta........"
Viittaan tällä tapaukseen jossa naispuolinen ryhmänjohtaja tanssitti miespuolisia alokkaita vähissä vaatteissa, vaati hierontaa sekä kiskaisi housut kinttuihin vahvuuslaskennassa. Aikanaan hän sai sakot esimiesaseman väärinkäytöstä mutta pientä keskustelua nousi siitä onko kyse myös seksuaalirikoksesta.
Syyttäjä oli päätynyt tässä asiassa syyttäjättämiseen koska ei uskonut sen menevän oikeudessa läpi. Epäsuorat perustelut tulivat oikeuden aikana.
”jos mies olisi tanssittanut tuvallisen naisia, siinä voitaisiin olla täällä vähän kepeimmin perustein, ja mahdollisesti jopa muissakin syytteissä”.

Asiaa myös tiedusteltiin rikos- ja prosessioikeuden professori Dan Heleniukselta joka toteaa. "– Mutta jos mennään mahdollisiin seksuaalirikoksiin, niin tekijän ja uhrin sukupuolella voi olla merkitystä arvioitaessa, pidetäänkö tekoa seksuaalisena vai ainoastaan nöyryyttävänä."

Koko juttu
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23602c63-22c1-4321-9626-257a6a0fe6da

En tiedä onko kukaan tosissaan uskonut että kun oikeudessa tehdään kokonaisvaltaista arviointia tapauskohtaisesti niin sukupuolella ei olisi mitään merkitystä.
Ihan normaalia viranomaisten toimintaa ja oma kysymys sitten on että miten se heijastaa kansalaisten oikeustajua.