Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3946

1. Rakkaussuhde johon käytäntöjen tasolla vaikuttaa ihmisten toiveet ja luonteet sekä ulkoiset tekijät.

Aina voi harkita ja voi toimia tai sitten ei. Nyt puhutaan ikäluokasta puoli vuosisataa joten lapset on isoja ja todenäköisesti lähteneet tai lähtemässä kotoa.
    Yksi huomioitava asia on työelämä. Itse olen vuorotöissä ja kohta järjestelmässä jossa 4x12h töitä ja kuusi vapaata. Työajatkin 06-18 ja 18-06. Käytännössä siis kiinni työhommissa neljä päivää ja kuusi päivää aikaa kaikkeen muuhun. Se miten se sopii toisen työrytmiin vaikuttaa asumisjärjestelyihin. Lisäksi työmatkat on syytä huomioida.

Toinen asia on minun autottomuus alueella jossa julkiset liikennepalvelut loisstavat poissaolollaan vaikuttaa asiaan. Jos hänellä on auto niin helpompi hänen on tulla minun luokseni kuin toisiinpäin jos etäisyyttä on enemmänkin. Tai sitten joutuu minua kuskaamaan.

Eläkkeellä sitten on taas uusi tilanne. JOs lapset ovat samoilla suunnilla niin myydään nykyiset asunnot pois ja ostetan yhteinen lähempänä molempien lapsia.
  2. Meillä on kiertävät lomat ja vuodet jotka päättyvät numeroon 4 tai 9 ovat vuosia jolloin lomani on heinäkuussa. Tarkkaa aloituspäivää en muista mutta olisiko noin viikko juhannuksen jälkeen.

Ensin lähden kaupungin vilinään katsomaan miten seuraava sukupolvi selviytyy ja varmaan sellainen sukulais-/kaverikierros tulee tehtyä samalla. Siletä kun kotiutuu niin aloitan talossa pikku ulkoremontin.
    Loppuaika ei ole ihan vielä lyöty lukkoon. Vähän riippuu miltä tuo hillojen tilanne tänä vuonna näyttää. Jos ehtivät jo kypsyä loman loppupäivinä niin sitten niitä poimimaan tai jos kukinta on epäonnistunut niin sitten voi suunitella pieniä vaelluksia.