Taas pitää maata koneen alla ja siellä on kylmää ja märkää, ja kohta myös pimeää.
Siis se museoikäisen kuorma-automme kytkin ei toimi, sillä vaikka periaatteessa kaiken pitäsi olla kunnossa, niin kytkinnesteeseen pääsee jostain ilmaa. On ilmattu jo moneen kertaan ja pullokaupalla kytkinnestettäkin on jo pistetty sieltä läpi, mutta aina vain jossain on vuoto.
Seuraavaksi pitää tehdä tulppa sinne banjoliittimelle tehostajan viereen, niin saa edes eristettyä sen, onko vika ennen tehostinta vaiko siellä tehostimen sisällä.
Ilmoitan olevani tilanteeseen kohtuullisen turhautunut ja varsinkin siksi, ettei sinne edes näe kaikkiin paikkoihin ja kun makaa siellä alla, niin päälle tippuu kuraista roskaa ja vesipisaroita.
Tukkakin on lionnut kuralätäkössä (mur).
Ärrär ja muita samankaltaisia ilmaisuja
63
384
Vastaukset
- Anonyymi
Gorillateipillä muumiointi on kuin potenssissa oleva ilmastointiteippi. Sillä korjaa kaiken. Ihoni lähti irti kun teippailin sen avulla joululahjapakettejani.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Valitettavasti ei auta tähän ja varsinkaan kun vuotokohta ei ole tiedossa.
Sain haavan siihen sittemmin jostain. K-vitamiinin voimin ruumiinnesteeni pysyvät sisälläni. Hunajaa pitäisi kokeilla siihen. Entä jos vain pistät valkoisen paperin taustalle, auton osat etualalle ja testaat näkyisikö se jostain reiästä (eli vuotokohdasta, mikäli se on jokin reikä)? Paperi antaisi sopivan kontrastin auton pohjaan nähden tai miten niitä vikoja ikinä testataan. Tämä idea vain muotoutui minulle jotenkin mielikuvan tasolla.
- Anonyymi
Millä aineella meinasit pestä itsesi? Ei meinaan se maantiebitumi ja kura tahdo lähteä millään käsistä. Naamaakin pitää sitten aika tavalla hangata.
Ajalitko sillä samalla pelillä sinne korjaamoon asti?Korjaamo on ihan vain tuossa pihalla (ei edelleenkään ole korjaushallia, vaikka olen siitä pitkään haveillut).
Teräsvillalla hinkkaan jos ei muutoin lähde (mutta yleensä lähtee)
((fairi ja tärpätti on myös hyvä yhdistelmä))- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Korjaamo on ihan vain tuossa pihalla (ei edelleenkään ole korjaushallia, vaikka olen siitä pitkään haveillut).
Teräsvillalla hinkkaan jos ei muutoin lähde (mutta yleensä lähtee)
((fairi ja tärpätti on myös hyvä yhdistelmä))Ounou. Siellä on aika kolea. Onneksi tuli jo pimeä, vaikka ei se taida olla mikään este, kun ei siellä alla näkisi muutenkaan.
Samoihin olen päätynyt. Inhoan vaan se tärpätin hajua. Ja tämäkin huomio tehtynä omien vähäisten kokemusten perusteella, joita kuitenkin riittävästi.
Ei tuon kylmän torjumiseen auta muu kuin sauna :) Anonyymi kirjoitti:
Ounou. Siellä on aika kolea. Onneksi tuli jo pimeä, vaikka ei se taida olla mikään este, kun ei siellä alla näkisi muutenkaan.
Samoihin olen päätynyt. Inhoan vaan se tärpätin hajua. Ja tämäkin huomio tehtynä omien vähäisten kokemusten perusteella, joita kuitenkin riittävästi.
Ei tuon kylmän torjumiseen auta muu kuin sauna :)Ledilamppua siellä edelläni tyrkin ja sen avulla näkee aika hyvin.
Alla on pressumallinen pulkka, joka on sinänsä hyvä ja lämminkin, mutta se on liian pieni, eikä liu siellä kurakossa.
Joskus on huonoja päiviä ja sitten päiviä jolloin mikään ei onnistu. Tsemppiä sinne.
Itsellä tilanne jihan erilainen ; itse olen museoikäinen ja minulla hajosi tv/näyttö. Täytyy tammialesta hakea uusi. Voisi tuonkin yrittää ilmata heittämällä sen tuonne takametsään mutta vien nyt kuitenkin kierrätykseen.Samsung?
Niissä on tarkoituksella kehnot eektrolyyttikondensaattorit, jotka rikkoontuvat juuri silloin kun asiakas ei enää jaksa ryhtyä valittamaan asiasta.
(osta Sony tai Panasonic, niin ei ole pitkään aikaan ongelmia ja kuvakin on noissa paras)buddy-love kirjoitti:
Samsung?
Niissä on tarkoituksella kehnot eektrolyyttikondensaattorit, jotka rikkoontuvat juuri silloin kun asiakas ei enää jaksa ryhtyä valittamaan asiasta.
(osta Sony tai Panasonic, niin ei ole pitkään aikaan ongelmia ja kuvakin on noissa paras)Olen elämässäni ostanut kolme telkkaria, joista ensimmäinen kuvaputki-Nokia oli paskin. Sen jälkeiset Panasonic ja Sony ovat olleet komeasti hintansa arvoisia. Joka kerta on tullut n. 15 tuumaa kokoa lisää ja olen varautunut sarjan jatkumiseen.
Topfieldin digiboksit oli myös aikanaan muistaakseni kuuluisia paskoista kondensaattoreista.buddy-love kirjoitti:
Samsung?
Niissä on tarkoituksella kehnot eektrolyyttikondensaattorit, jotka rikkoontuvat juuri silloin kun asiakas ei enää jaksa ryhtyä valittamaan asiasta.
(osta Sony tai Panasonic, niin ei ole pitkään aikaan ongelmia ja kuvakin on noissa paras)Samsung juuri.
Tosin on jo aikansa palvellut. Täytyy mennä tukemaan jotakin paikallista yitystä ja hommata uusi.M184 kirjoitti:
Samsung juuri.
Tosin on jo aikansa palvellut. Täytyy mennä tukemaan jotakin paikallista yitystä ja hommata uusi.Niitä kondensaattoreita voi vaihtaa jos iskee innostus aiheeseen.
Ovat pienen patterin näköisiä alumiinipintaisia pötkylöitä ja ne joiden kansi on pullistunut ovat pilalla.
Partcosta saa varaosia.
Tekstistäsi paistaa läpi (mokomaan romukasaan) turhauttuminen ja ärsytys. Onko siinä joku aikataulu, milloin sen pitäisi olla toimintakuntoinen?
Kuralätäköissä rypemisestä voit vain sairastua.
Olisiko siellä suklaata, tai suklaakakkuja, joilla voisit lepyttää hermojasi hetkellisesti?On suklaata ja olen jo lääkinnyt tilaani (kohtuuden säilyttäen).
Aikataulu on sen kaltainen, että sillä pitää siirtää palaturvetta varastoon (kuorma on päällä), mutta siellä varastossa on vielä ainakin pariksi viikoksi poltettavaa (jos ei tule hirmupakkasia).
((varasuunnitelmakin on olemassa, jos tuo vika ei selviä))
(((kun viitsisi mennä taas rypemään sinne kurakkoon)))buddy-love kirjoitti:
On suklaata ja olen jo lääkinnyt tilaani (kohtuuden säilyttäen).
Aikataulu on sen kaltainen, että sillä pitää siirtää palaturvetta varastoon (kuorma on päällä), mutta siellä varastossa on vielä ainakin pariksi viikoksi poltettavaa (jos ei tule hirmupakkasia).
((varasuunnitelmakin on olemassa, jos tuo vika ei selviä))
(((kun viitsisi mennä taas rypemään sinne kurakkoon)))Säälittää tuo sinun tilanne, kun joudut siellä märässä ja kurassa rypemään. Toivottavasti saat sen vanhan romukasan pian toimintakuntoon.
Tsemppiä korjaushommiin!tosi.typy kirjoitti:
Säälittää tuo sinun tilanne, kun joudut siellä märässä ja kurassa rypemään. Toivottavasti saat sen vanhan romukasan pian toimintakuntoon.
Tsemppiä korjaushommiin!Kiitos.
(ja ärmur, sillä taas on väkerretty ja saatu haalari märäksi, mutta edistys ei ole mainittavaa)
((mutta ehkä nyt tiedän paremmin mitä alan seuraavaksi purkaa))buddy-love kirjoitti:
Kiitos.
(ja ärmur, sillä taas on väkerretty ja saatu haalari märäksi, mutta edistys ei ole mainittavaa)
((mutta ehkä nyt tiedän paremmin mitä alan seuraavaksi purkaa))Tiedän, että olet mestari ratkomaan ongelmia ja selvittämään tenkkapoo-tilanteita. Nopeasti sait tuonkin ongelman ratkaistua. Innostus kasvaa tehdessä.
Toivottavasti ne tilatut varaosat sopivat ilman nikottelua.
Olisiko kuitenkin syytä odottaa kuivaa säätä, ettei tarvitse itseään sairastuttaa ja rämpiä märissä haalareissa?
Joka tapauksessa, hienosti sait tuon projektin hoidettua.tosi.typy kirjoitti:
Tiedän, että olet mestari ratkomaan ongelmia ja selvittämään tenkkapoo-tilanteita. Nopeasti sait tuonkin ongelman ratkaistua. Innostus kasvaa tehdessä.
Toivottavasti ne tilatut varaosat sopivat ilman nikottelua.
Olisiko kuitenkin syytä odottaa kuivaa säätä, ettei tarvitse itseään sairastuttaa ja rämpiä märissä haalareissa?
Joka tapauksessa, hienosti sait tuon projektin hoidettua.Ongelma on tosiaan puolittain hoidettu, mutta käytännössä auto ei liiku edelleenkään omin voimin.
(mutta se mistä ilmauksen toimimattomuus johtui, oli hyvin mielenkiintoinen selvitettävä, ja varsinkin kun veljeni oli asiasta osaa näkemättä ihan eri mieltä (aina on))
Osa tulee Saksasta ja varmaan menee viikko, ja silloin on ihan hyvä pakkanen, eli se kurakko on jäässä. Onneksi tämän kanssa ei ole suurempaa kiirettä.buddy-love kirjoitti:
Ongelma on tosiaan puolittain hoidettu, mutta käytännössä auto ei liiku edelleenkään omin voimin.
(mutta se mistä ilmauksen toimimattomuus johtui, oli hyvin mielenkiintoinen selvitettävä, ja varsinkin kun veljeni oli asiasta osaa näkemättä ihan eri mieltä (aina on))
Osa tulee Saksasta ja varmaan menee viikko, ja silloin on ihan hyvä pakkanen, eli se kurakko on jäässä. Onneksi tämän kanssa ei ole suurempaa kiirettä.Noh, mietin vielä jatkohuoltoa ja kävin sitten hiomassa sen sylinteriputken hiukan suuremmaksi.
Nyt toimii ihan niin kuin kuuluukin ja huomenna osa menee paikalleen.
(varaosa on tietysti tulossa, mutta sille saattaa olla toinen käyttökohde, eivätkä näin vanhoihin koneisiin osat ole edes kalliita).buddy-love kirjoitti:
Noh, mietin vielä jatkohuoltoa ja kävin sitten hiomassa sen sylinteriputken hiukan suuremmaksi.
Nyt toimii ihan niin kuin kuuluukin ja huomenna osa menee paikalleen.
(varaosa on tietysti tulossa, mutta sille saattaa olla toinen käyttökohde, eivätkä näin vanhoihin koneisiin osat ole edes kalliita).Sinua ei voi ainakaan saamattomuudesta syyttää. Käyt tuota projektia mielessäsi läpi ja etsit jatkuvasti parannuskeinoja.
Olet todella sitoutunut projektiin, kun sellaisen olet aloittanut. Todella kunnioitettavaa ahkeruutta.
Moni olisi tuossa vaiheessa heittänyt rukkaset seinään ja kironnut koko homman.
Olet itsepäinen ja periksiantamaton,. Tässä(kin) hommassa siitä oli hyötyä.
Olisiko tuossa projektissa voinut jonkun asian tehdä toisin/ helpommin?tosi.typy kirjoitti:
Sinua ei voi ainakaan saamattomuudesta syyttää. Käyt tuota projektia mielessäsi läpi ja etsit jatkuvasti parannuskeinoja.
Olet todella sitoutunut projektiin, kun sellaisen olet aloittanut. Todella kunnioitettavaa ahkeruutta.
Moni olisi tuossa vaiheessa heittänyt rukkaset seinään ja kironnut koko homman.
Olet itsepäinen ja periksiantamaton,. Tässä(kin) hommassa siitä oli hyötyä.
Olisiko tuossa projektissa voinut jonkun asian tehdä toisin/ helpommin?Ahkeruus on pelkkää teeskentelyä, sillä homma on edennyt hitaasti ja monissa pätkissä.
Olisi voinut tehdä paljon helpommalla, kun olisi hinannut koko vempeleen huoltofirman pihaan ja ne olisivat siellä laittaneet sen kuntoon.
(mutta minun on hankala päästää laitteita muiden huollettavaksi, sillä aivan liian usein ne ovat olleet urakkatyön jäljiltä ja jotain on jäänyt tekemättä, tai sitten korjauksen lomassa on rikottu jotain)
((pitäisi yksi vehje, joka oli käynyt lainassa ja särkynyt siellä, siirtää takaisin sinne missä ne korjasivat sen, sillä tekivät samalla tuulilasiin särön - lupasivat korjata, mutta juuri silloin oli molemmilla muita juttuja kesken))buddy-love kirjoitti:
Ahkeruus on pelkkää teeskentelyä, sillä homma on edennyt hitaasti ja monissa pätkissä.
Olisi voinut tehdä paljon helpommalla, kun olisi hinannut koko vempeleen huoltofirman pihaan ja ne olisivat siellä laittaneet sen kuntoon.
(mutta minun on hankala päästää laitteita muiden huollettavaksi, sillä aivan liian usein ne ovat olleet urakkatyön jäljiltä ja jotain on jäänyt tekemättä, tai sitten korjauksen lomassa on rikottu jotain)
((pitäisi yksi vehje, joka oli käynyt lainassa ja särkynyt siellä, siirtää takaisin sinne missä ne korjasivat sen, sillä tekivät samalla tuulilasiin särön - lupasivat korjata, mutta juuri silloin oli molemmilla muita juttuja kesken))Aina ei voi luottaa, että työt tulee tehtyä huoltofirmassa parhain päin. Pitää kuitenkin antaa niille mahdollisuus korjata virheensä, jos ne siellä möhlivät ja rikkovat jotain.
On kuitenkin kallista korjauttaa vekottimia vieraalla. Itse tehtynä tulee halvemmaksi, vaikka joutuukin hankkimaan varaosia ulkomailta. Siinä kuluu vain aikaa ja vaivaa.
Mielenkiintoista, kuinka sinulla kaikenlaiset projektit vaan kasaantuvat ja odottavat korjaamista. Kyllähän se varmaan käy puuhastelusta, kunhan et vedä liian tiukille ja ota kaikesta stressiä. Maltilla vaan.buddy-love kirjoitti:
Ahkeruus on pelkkää teeskentelyä, sillä homma on edennyt hitaasti ja monissa pätkissä.
Olisi voinut tehdä paljon helpommalla, kun olisi hinannut koko vempeleen huoltofirman pihaan ja ne olisivat siellä laittaneet sen kuntoon.
(mutta minun on hankala päästää laitteita muiden huollettavaksi, sillä aivan liian usein ne ovat olleet urakkatyön jäljiltä ja jotain on jäänyt tekemättä, tai sitten korjauksen lomassa on rikottu jotain)
((pitäisi yksi vehje, joka oli käynyt lainassa ja särkynyt siellä, siirtää takaisin sinne missä ne korjasivat sen, sillä tekivät samalla tuulilasiin särön - lupasivat korjata, mutta juuri silloin oli molemmilla muita juttuja kesken))Piti vielä latta tuo videolinkki.
Nämä kaikki sinun projektisi ja vekotimesi muistuttavat futuristista ja mekaanista Steampunk ai, eli tekoälyn tuottamaa, tulevaisuuden maailmaa, joka on täynnä mitä mielikuvituksellisimpia koneita ja härveleitä.
Steampunk City's New Year Celebration
https://youtu.be/p6L3AR1WaXk?si=fj_1HuVrpI4BXtcitosi.typy kirjoitti:
Piti vielä latta tuo videolinkki.
Nämä kaikki sinun projektisi ja vekotimesi muistuttavat futuristista ja mekaanista Steampunk ai, eli tekoälyn tuottamaa, tulevaisuuden maailmaa, joka on täynnä mitä mielikuvituksellisimpia koneita ja härveleitä.
Steampunk City's New Year Celebration
https://youtu.be/p6L3AR1WaXk?si=fj_1HuVrpI4BXtciMinulla on kyllä pyöreät kaasuhitsauslasit ja nahkaessu.
:)
Muutama päivä sitten näin tekoälyn tekemän kuvan matkailuautosta, joka oli 20-luvun mallia ja sen ylärakenteena oli viktoriaanisen ajan tyylin mukainen asunto-osa, jossa oli torneja ja paanukatot. Hieno, mutta hiukan turhan korkea ja ilmanvastuskin olisi hirmuinen.
(silti hiukan himoitsen moista, mutta auton pitäisi olla selvästi nykyaikaisemmalla tekniikalla)buddy-love kirjoitti:
Minulla on kyllä pyöreät kaasuhitsauslasit ja nahkaessu.
:)
Muutama päivä sitten näin tekoälyn tekemän kuvan matkailuautosta, joka oli 20-luvun mallia ja sen ylärakenteena oli viktoriaanisen ajan tyylin mukainen asunto-osa, jossa oli torneja ja paanukatot. Hieno, mutta hiukan turhan korkea ja ilmanvastuskin olisi hirmuinen.
(silti hiukan himoitsen moista, mutta auton pitäisi olla selvästi nykyaikaisemmalla tekniikalla)Hauskoja nuo tekoäly- ja mielikuvitusvempeleet.
Nyt iltapuuhiin.
öitä! :)tosi.typy kirjoitti:
Hauskoja nuo tekoäly- ja mielikuvitusvempeleet.
Nyt iltapuuhiin.
öitä! :)Öitä.
Noh, jospa taas menisin, kun teetäkin on litkitty monta kuppia ja suklaa-annostuskin on jo riittä.
- Anonyymi
Aikoinaan töissä pakusta etsittiin jarrunestevuotoa, mitä merkkiliike ei löytänyt.
Heti alussa kaveri painoi jarrua ja vuoto löytyi letkusta tai putkesta.
Laitettiin letku kiinni lukkopihdeillä ja saatiin ne takaisin parin päivän päästä.
Tuo saattaa päteä myös nestekytkimissä.
Lisäksi kannattaa katsoa (kuorma-autoista en tiedä) onko kytkinpolkimen alle tullut nestettä.
Monesti vuotokohdan alla on puhdasta, mikäli alla on jotain materiaalia.Muuten pätisi, mutta koska olen vaihtanut sinne tiivisteitä, niin siellä on nyt ilmaa jossain oudossa paikassa, eikä se suostu häipymään.
Tai sitten se vuotaa sisäänpäin, eikä vuotokohtaa voi löytää helposti.
(pööh ja pääh)- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Muuten pätisi, mutta koska olen vaihtanut sinne tiivisteitä, niin siellä on nyt ilmaa jossain oudossa paikassa, eikä se suostu häipymään.
Tai sitten se vuotaa sisäänpäin, eikä vuotokohtaa voi löytää helposti.
(pööh ja pääh)Siinä pakussa oli vuoto letkussa, ei liitoksessa. Enää en muista, oliko hankautunut pieni reikä. Iloisesti ruiskautti suoraan silmään, kun kaveri painoi jarrupoljinta ja minä haukkana huuhtomaan silmiä.
Mikäli siellä olisi pelkkää ilmaa, ei sinne letkuun litrakaupalla nestettä menisi.
Eli katoaako kuormurista kytkimen toiminta ja palautuu kun nestettä lisää? Anonyymi kirjoitti:
Siinä pakussa oli vuoto letkussa, ei liitoksessa. Enää en muista, oliko hankautunut pieni reikä. Iloisesti ruiskautti suoraan silmään, kun kaveri painoi jarrupoljinta ja minä haukkana huuhtomaan silmiä.
Mikäli siellä olisi pelkkää ilmaa, ei sinne letkuun litrakaupalla nestettä menisi.
Eli katoaako kuormurista kytkimen toiminta ja palautuu kun nestettä lisää?Ei toimi ollenkaan, eli on nestettä ja ilmaa runsaasti sekaisin.
Alipainekannullakin on jo kiskottu molempia sieltä pois ja täytetty samalla nestesäiliötä.
Epäilen, että siellä on uudessa tiivisteessä kuitenkin vika, sillä sen asennus oli hyvin hankalaa ja ilmeisesti tehtaalla niillä on siihen erikoistyöväline. Tai sitten se sylinterissä oleva syöpymä on sen kaltainen, että se tuhoaa tiivisteen muutamalla polkaisulla (hoonasin sen sylinterin, mutta ei sitä voi liikaa hioa).
Letkujen pitäisi kuitenkin olla kunnossa.
(tai sitten se ongelma on tehostajan sylinterissä, jossa on vielä entinen tiiviste ja se saattaa päästää ilmaa sisäänpäin)
Nyt riittää tälle päivälle siellä alla ryömiskely, sillä nestepullokin on taas tyhjä ja kaksi haalaria on märkinä.
Huomenna pitäisi olla hiukan pakkasta, joten kastuminen vähenee.Päivän tunnelmaan liittyvä kappale:
https://www.youtube.com/watch?v=xw9o_4KLREA- Anonyymi
Luettuani vastaukset, ei muuta kuin purkua, kunnes vika löytyy.
Ei nesteet suljetussa systeemissä mihinkään katoa.
Jos vika ei ole vuotavassa työsylinterissä tai vuoda ohjaamoon, vika löytyy pääsylinteristä.
Mikäli olet vaihtanut pääsylinterin, tai vaihtanut siihen jonkin osan. Osa saattaa olla väärä. Jopa liian paksu/ohut tiiviste saattaa rakentaa vian, ettei kytkin toimi.
Myös pääsylinteristä saattaa vuotaa alipainesäiliöön. - Anonyymi
Ärrä tai är kioski ja dallasissa oli j ärrä ewing veli oli bobby ja j ärrän vaimo oli sue ellen ellen väärin muista
Noi talviset loskapaskapakkorskorempat on hanurista. Voin kuvitella...
Mutta kannattaa vaan silti päästä v.tutuksen yli, että pää toimii. Muuten sitä tekee vaan turhaa työtä ja sotkee sellaisen fiksun vianetsinnän jäljen....punaisen langan.
Menee äkkiä hosumiseksi. 🤔Ärhennys on vähentynyt, sillä ongelman laatu saattaa olla nyt selvillä.
(mutta ratkaisu on vielä epäselvä)buddy-love kirjoitti:
Ärhennys on vähentynyt, sillä ongelman laatu saattaa olla nyt selvillä.
(mutta ratkaisu on vielä epäselvä)Sit tarvitaan vielä ehkä lepoa/yöunet.
Ärsyyntyminen vie loogisen ajattelun... ja väsymys/uupumus ratkaisukyvyn...
Pahimmillaan äkäsenä vaan hajoittaa enempi....ja väsynä. 🤔Disseisback kirjoitti:
Sit tarvitaan vielä ehkä lepoa/yöunet.
Ärsyyntyminen vie loogisen ajattelun... ja väsymys/uupumus ratkaisukyvyn...
Pahimmillaan äkäsenä vaan hajoittaa enempi....ja väsynä. 🤔Huomiseen on tosiaan paras tuo jättää.
(nukkuessa saattaa myös tulla ideoita)buddy-love kirjoitti:
Huomiseen on tosiaan paras tuo jättää.
(nukkuessa saattaa myös tulla ideoita)Niinpä... jo se, kun tälle iltaa "luovuttaa", voi pukata ideoita. 🙂
Mihin vika paikallistui?Disseisback kirjoitti:
Niinpä... jo se, kun tälle iltaa "luovuttaa", voi pukata ideoita. 🙂
Mihin vika paikallistui?Nestesäiliöltä ei siirry nestettä polkimen sylinteriin ja kun poljinta nostaessa tulee alipaine, niin sen takia tiivisteiden ohi menee ilmaa systeemiin. Reitti on kyllä auki, mutta uusi jousi on huomattavasti alkuperäistä jäykempi ja tiivisteissä on pientä eroa. Mukana tuli myös uusi mäntä, mutta en ole vielä verrannut sitä alkuperäiseen.
Jokin noissa aiheuttaa sen, ettei neste kulje säiliöltä normaalisti.buddy-love kirjoitti:
Nestesäiliöltä ei siirry nestettä polkimen sylinteriin ja kun poljinta nostaessa tulee alipaine, niin sen takia tiivisteiden ohi menee ilmaa systeemiin. Reitti on kyllä auki, mutta uusi jousi on huomattavasti alkuperäistä jäykempi ja tiivisteissä on pientä eroa. Mukana tuli myös uusi mäntä, mutta en ole vielä verrannut sitä alkuperäiseen.
Jokin noissa aiheuttaa sen, ettei neste kulje säiliöltä normaalisti.Niin, siis ootko sinä jo vaihtanut osia slkuperäiseen järjestelmään?
Disseisback kirjoitti:
Niin, siis ootko sinä jo vaihtanut osia slkuperäiseen järjestelmään?
Kyllä, sillä polkimen puoleisessa sylinterissä oli männäntiivisteessä murtuma.
buddy-love kirjoitti:
Kyllä, sillä polkimen puoleisessa sylinterissä oli männäntiivisteessä murtuma.
Ja vaihdoit koko männän?
Disseisback kirjoitti:
Ja vaihdoit koko männän?
Vaihdoin, sillä sekin tuli tiivisteiden mukana.
buddy-love kirjoitti:
Vaihdoin, sillä sekin tuli tiivisteiden mukana.
Kannattaa vielä tsekata, että oliko siinä o-rengas samassa kohti...
Ja onko mitoiltaan samanlainen...
Mä joskus vaihdoin volvo 440;seen kytkimen puoles stefan... stefathan naputellaan yleensä pohjaan...mutta ei tuossa tapauksessa. Alkuperäisen stefankin jos naputit pohjaan se meni ksmpurasta ohi ja tukki öljytiehyeen....
Millikin männässä o-rengasuran kohdalla voi aiheuttaa sulle kyseisen ongrlman... mietis sitä...Disseisback kirjoitti:
Kannattaa vielä tsekata, että oliko siinä o-rengas samassa kohti...
Ja onko mitoiltaan samanlainen...
Mä joskus vaihdoin volvo 440;seen kytkimen puoles stefan... stefathan naputellaan yleensä pohjaan...mutta ei tuossa tapauksessa. Alkuperäisen stefankin jos naputit pohjaan se meni ksmpurasta ohi ja tukki öljytiehyeen....
Millikin männässä o-rengasuran kohdalla voi aiheuttaa sulle kyseisen ongrlman... mietis sitä...Tässä on kaksi V-tiivistettä.
Ilmeisesti ongelma on siinä, että sarjan mukana ei tullut jousen ja alimmaisen tiivisteen väliin kuuluvaa kuppimaista prikkaa. Laitoin sen alkuperäisen ja se ei ilmeisesti toimi tuon uuden tiivisteen kanssa.
Arvioin siis tällä hetkellä, että sen V-tiivisteen kuuluisi luistaa männän päässä hiukan poispäin, jolloin nesteen tuloaukot sulkeva paperinohut prikka löystyisi ja neste pääsisi virtaamaan. Nyt kun kuppiprikka on väärä, niin V-tiiviste on tiukasti männän päässä, eikä neste siksi pääse tiivisteen ohi.
Aion testata, auttaako ohut kupariprikka kuppiprikan sisällä tilanteeseen.buddy-love kirjoitti:
Tässä on kaksi V-tiivistettä.
Ilmeisesti ongelma on siinä, että sarjan mukana ei tullut jousen ja alimmaisen tiivisteen väliin kuuluvaa kuppimaista prikkaa. Laitoin sen alkuperäisen ja se ei ilmeisesti toimi tuon uuden tiivisteen kanssa.
Arvioin siis tällä hetkellä, että sen V-tiivisteen kuuluisi luistaa männän päässä hiukan poispäin, jolloin nesteen tuloaukot sulkeva paperinohut prikka löystyisi ja neste pääsisi virtaamaan. Nyt kun kuppiprikka on väärä, niin V-tiiviste on tiukasti männän päässä, eikä neste siksi pääse tiivisteen ohi.
Aion testata, auttaako ohut kupariprikka kuppiprikan sisällä tilanteeseen.No no... ideaa alkaa pukkaamaan. 😁
Muista mauseri... mittaa ja mieti...
You can do it!
Mutta huomenna ja fiksusti...yksi teoria kerrallaan...
- Anonyymi
Laita retkipatja alle, niin ei ihan niin kylmä ole. Ei myöskään kastu sen päällä.
Se pressupulkka on superlonin päälle saumattua vihreää prsssukangasta, eli periaatteessa sama asia, mutta pehmeämpi.
Stigan tekemä ja kun tulee vastaan, niin ostan rinnalle sen hiukan suuremman mallin.
Löysin kuvankin:
https://www.prisma.fi/tuotteet/100132362/stiga-snow-flyer-lumipatja-pieni-vihrea-100132362
Kävin lisänäpertelemässä, mutta ohjaamon puolella.
Näyttää siltä, että ne varaosat eivät ole aivan täsmälleen samoja kuin alkuperäiset ja vika on siinä, ettei nestesäiliöltä tuleva linja avaudu kunnolla silloin kun poljin on ylhäällä.
Eli siis kun poljin nousee, niin se aiheuttaa alipaineen sylinteriin, joka puolestaan kiskoo tiivisteen ohi ilmaa ja luultavasti sieltä tehostimen suunnasta. Jos tulokanava toimisi, niin sylinteriin siirtyisi sitä nestettä, eikä ilmaa.
Todennäköisesti vuosien varrella osan mitoitusta on muutettu ja varaosat ovat varsinaisesti siihen muutettuuun versioon.
Luultavasti täsmälleen oikeita ei ole saatavissa, joten ryhdyn huomenna miettimään miten saan nuo osat toimimaan tässä versiossa.- Anonyymi
Kaverin traktorissa oli aikoinaan sama vika. Tuli uudet jarrusylinterit, joiden piti olla oikeat. Eivät jarruttaneet, oli hieman erilaiset.
Anonyymi kirjoitti:
Kaverin traktorissa oli aikoinaan sama vika. Tuli uudet jarrusylinterit, joiden piti olla oikeat. Eivät jarruttaneet, oli hieman erilaiset.
Tänne on usein tullut vääriä osia.
Joskus jopa niin, että sarjanumero on oikea, mutta ihan muun koneen sarjanumero, eikä osa edes ole samaan tarkoitukseen.
- Anonyymi
Harrastepelit odottaa kesää, jos ei ole kunnollisia lämpimiä tiloja rassailla.
Jos urakointipuolella asiat on tuolla mallilla, niin ei hyvältä vaikuta.
-keinovaginamies-Ei sitä käytetä kuin kolme kertaa talvessa, eikä ole edes katsastettu.
Siis pihassa on pressun alla turvetta ja haketta (toisinaan myös vaihtolavoilla), ja tuolla se siirretään polttoainevarastoon vievälle kuljetinhihnalle.
Aivan liian monimutkainen systeemi, mutta se ei ole minun suunnittelemani ja siitä olisi jo aika päästä eroon.
Periaatteessa vika on korjattu, eli kupariprikka tuossa vasemmassa päädyssä olevan kuppimaisen prikan alla poisti tuon ongelman, eikä palautusjousi enää paina nesteenlisäysaukkoja paluuliikkeen aikana umpeen.
https://aijaa.com/vHdwC1
Mutta silti koko sylinteri lähti tilaukseen, sillä tuo vasemmanpuoleinen tiiviste on sen verran jäykkä, että kylmässä sen kitka sylinterin seinämään on liian suuri, eikä mäntä nouse riittävän nopeasti takaisin ylös.
Jotain ne ovat sählänneet tuon osan valmistuksessa, sillä ei nyt sentään kahta ongelmaa saisi olla.
(todennäköisesti saisin tuotakin kitkaa pienennettyä kiillottamalla sylinteriä paremmaksi ym. mutta kyllästyin näpertelemään)
((olisin tilannut jo aiemmin sen koko osan, mutta siinä vaiheessa sellaista ei löytynyt helposti varaosakauppiailta))
((veljeni etsiskeli eilen lisää ja löysi))- Anonyymi
Hitsi kun oot ihailtavan taitava noissa hommissasi! 😍
Anonyymi kirjoitti:
Hitsi kun oot ihailtavan taitava noissa hommissasi! 😍
Johtuu pelkästään siitä, että aina on ollut jotain rikki ja varaosat mitä sattuu, ja useimmiten pitkän kuljetusmatkan päässä, eli on pitänyt soveltaa kaikkea mahdollista paikalla olevaa, että on saanut laitteet toimimaan mahdollisimman nopeasti.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Johtuu pelkästään siitä, että aina on ollut jotain rikki ja varaosat mitä sattuu, ja useimmiten pitkän kuljetusmatkan päässä, eli on pitänyt soveltaa kaikkea mahdollista paikalla olevaa, että on saanut laitteet toimimaan mahdollisimman nopeasti.
Nimenomaan ihailtavaa. Sinunlaisen miehen kun jostain löytäisin...
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan ihailtavaa. Sinunlaisen miehen kun jostain löytäisin...
Olemme kaikki linnoittautuneet tiettömien taipaleiden takana oleviin erakkoluoliimme.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Olemme kaikki linnoittautuneet tiettömien taipaleiden takana oleviin erakkoluoliimme.
pihalla pilven reuna
kissa aurinkoon asettuu
minä varjossa vaellan
kermaropposta kannan
tuohivirsut molemmilla
härkävankkurit kylille köröttelyyn
ei, vaan kuormuri kunnollinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3922144Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882059- 981772
- 4421725
- 71414
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1101233- 215976
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9886Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41822Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72820