Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3946
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taitaa tulla sellainen touhutipaton tammikuu eli eipä tiedossa mitään sykettä nostattavaa jos ei salitreenejä lasketa, niin ja hiihtoa.
Ihmisiä varmaan kohtaan kun kyselen kiinnostusta osallistua kevään vaaleihin. Ehkä toinen työ tähän nykyisen rinnalle tuomaan vähän sisältöä elämää. Todennäköisesti menee kuitenkin helmikuulle.
Mitä tuossa oidemmän ajan ennusteita katsoin niin tammikuu tuo todennäköisesti ainakin lumitöitä.
04.01.2025 22:17
Jos tankki-Salonen vielä urheilee niin kunniamaininta,
04.01.2025 22:06
Rhkä tuo Salosen mestaruus. Varsinkin kun on lukenut millaisten ongelmien kanssa paininut vuosikaudet ja sieltä noussut voittajaksi.
Toinen vaihtoehto Barkov ja stanley cupin voitto joukkueen kapteenina.
04.01.2025 21:10
Pitää muokata kohta 4. Kyseessä siis trendikkäiden harrastusten puute
03.01.2025 20:23
En lukenut mutta vastaan tuli jonkun toisen tiivistelmä jota siteeraan. (toivotaan että ei tule rikkinäinen puhelin efektiä mutta ihan asiapitoiselta tuo tiivistys vaikutti)
Sosiaalipsykologi näkee kaksi syytä miesten "olemuksessa"
1. Miesten passiivisuus ja kunniahimon puute; eli ei panosteta itseensä, uraansa ja hyvinvointiin.
2. Tunneälyn puute. Pitää ymmärtää toisen tunteet, osata ilmaista omat tunteensa ja olla valmiuksia haastaviin keskusteluihin.
Naisten kohdalla hän puhuu naisten korkeista tai tavoittamattomista odotuksista ja muut asiantuntijat taas käyttivät ilmaisua naisten kasvaneesta valikoivuudesta.
Miesten omat havainnot.
1. Pituus
2. Asunto ja auto
3. Matkustuskokemuksien puute
4. Trendittömien harrastusten puute.
Tämä siis lyhennelmä toisen lyhennelmästä joten pitää vain toivoa etä vastaa oikeasti ertikkelia. Eipä tuossa nyt mitään uutta ja yllättävää ollut.
03.01.2025 20:20
En sen paremmin jenkkien verojärjestelmää tunne mutta onhan meilläkin valtion tulovero sekä kunnallisvero erikseen. Taitaa tuo sairausvakuutusmaksukin olla veroluonteinen.
Tuohon päälle alvit, valmisteverot, kiinteistöverot sekä liikenteestä kerättävät verot niin kyllä ainakin verotetaan.
Tuossa joku aika sitten laskin ensi vuoden verotusta ja veroprosentti +eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut tekivät yhteensä sen verran että 12h työpäivästä noin 4 tuntia menee yhteiseen kassaan ja loput kahdeksan tuntia teen itselleni.
Laosilisät nousevat aina välillä esille mutta keskustelu tuntuu kiertävän tätä samaa kehää.
https://yle.fi/a/74-20114341
Tohon viimeiseen kappaleeseen kun lisää että eläkkeelle pääsee aina vaan myöhemmin niin kyllähän vähän harmaalta pistää näyttämään.
02.01.2025 13:27
Sinä olet pärjännyt, samoin minä ja monet muut. Toivotaan että myös monet muut ja seuraavat sukupolvetkin. Itse näen että tämä on nimenomaan tämän nykyisen järjestelmän peruja. Valtion ja yksityisen yhteistyö.
Lapsikuolleisuuden väheneminen, eliniän odotteen kasvu, työtapaturmien lasku jne ovat asioita jotka ovat tämän yhteistyön tulos. Jos tässä ei olisi vahvaa valtiota taustalla vaikea kuvitella tällaista lopputulosta.
Samoin valtiolta on tullut vanhempainvapaat, 8-tunnin työpäivät koulutuksellisista asioista puhumattakaan.
Tuosta viimeisestä aikalailla samaa mieltä jos nyt ajoit takaa verotusta. Meillä tuntuu että tärkeämpää on veroprosentit kuin se euromäärä jonka menestyneet toisivat kokonaisuudessaan yhteiseen kassaan.
01.01.2025 22:46
Alku ja loppu yllättivät. Alkuun rakkaat Suomalaiset ja loppuun Jumalan siunausta.
Itse puhe aika peruskauraa. Ympärillä kuohuu mutta yhdessä pärjätään, ollaan varaudutta ja viranomaisiin voi luottaa. Rasismille ei ole tilaa ja puolueet voisi lopettaa eduskunnassa turhanpäiväisen länkyttämisen ja oikeasti yrittää löytää jostakin jotakin yhteistä.
Arvot, välittäminen ja empatia ehkä sellaisia sanoja joiden ympärille puhe rakentui mutta jakoi huolen yhteiskunnan jakaantumisesta.
01.01.2025 22:12
No jos Ruotsin malliin lähdetään niin sitten meidän sotealueet saavat enemmän päätösvaltaa. Ruotsissa tämä on aiheuttanut alueellista eriarvoisuutta ja monet yksityiset toimijat ovat valinneet parhaat paikat sen suhteen mikä on ollut sikäläisen sotealueen poliittinen tahto.
Kun tämä ei ole toiminut on siirrytty lähemmäs Suomen malia jossa on selkeämpi valtion ohjaus sekä kattavampi vuoropuhelu.
https://kuntalehti.fi/uutiset/ruotsin-uusi-hallitus-selvittaa-terveydenhuollon-valtiollistamista/
Jos lähdetään tuolle linjalle että valtiolla ja kunnilla olisi mahdollisimman vähän toimintoja siirrytään jenkkityyliseen luokkayhteiskuntaan jossa kastijärjestelmän paremman siivun ihmiset kouluttavat itsensä ja lapsensa sekä saavat terveydenhoitoa.
Jotenkin kyllä itse pidän tästä malista jossa ainakin teoriassa tuo mahdollisuuksien tasaarvo toteutuu.
01.01.2025 21:39
Hyvää vuotta 2025
01.01.2025 16:21
Kiitos ja hyvää vuotta 2025
01.01.2025 16:20
Onnellista vuotta 2025.
Toivottavasti monelle tuleva vuosi on edellistä parempi; mailman onnellisimpana kansana monelle voisi riittää jo tämäkin taso kunhan sitä oppii arvostamaan.
01.01.2025 16:19
Ihan kysymykseen milloin niin sanoisin että jos tähän ketjuun tulee veret seisauttava viisasten kivi niin ehkä muutos on tehty tämän vuosikymmenen aikana. Nyt ennen vaaleja ei tapahdu mitään vaan putsaavat pöytiä ja uusia asioita nostetaan esille syksyllä 2025. Vuosi sote-käsittelylle ja vuosi ministeriöihin sekä lain valmisteluun. Siihen parin vuoden siirtymäaika niin sen jälkeen alkaa olla valmista kokonaisuudessaan. Toki pienemmät osaset voi valmistua aiemmin.
Se onko tämä toimiva niin sitä voi peilata joko kokonaissumman kautta ,tai kuten yleensä, niin suhteessa bkt:n. Ei minusta tämä nyt kohtuuttoman huono tilanne ole jos miettii panostukseen.
https://www.laakarilehti.fi/mielipide/mika-ihmeen-pohjoismainen-taso/?public=76cb35cd339bd63cc52ec07a3f03a57a
Itse tekisin muutaman muutoksen näin alkuun.
Nyt työterveys ,usein yksityinen, hoitaa terveet ja julkinen puoli sairaat. Itse muuttaisin työterveyshuollon kelakorvaukset siten että ykkösluokka joka tarkoittaa enneltaehkäisyä nin korvaus nousisi 60->70% ja varsinainen sairaanhoito laskisi 50->40%. Eli selkeästi ennaltaehkäisyn suuntaan.
Toinen asia on lääkäriliiton jättämistä huomioimatta. Tuon yhdistyksen takia lääkäreitä koulutetaan liian vähän joka nostaa kustannuksia sekäheiekentää lääkärien saatavuutta.
Kolmantena muutaisin sairaanhoitajien ja lähihoitajien vuorojärjestelmää. Jotenkin vaikea uskoa että vuoroja ei saataisi sovittua pidemmälle ajalle. Lisäksi hr-ihmiset hoitamaan työjohdolliset työt ja varmistamaan resurssit. Ei ole mikään osaston hoitajan tehtävä kysellä tekijöitä töihin.
Pitäisikötätä himmeliä sitten purkaa? Tuohon en osaa sanoa. Ennen kun nämä oli kuntien tai kuntayhtymien käsissä niin asioita käsiteltiin kuten muitakin kuntatason asioita. Käytännössä esi, minä olisin kiintiömiehenä voinut olla päätämässä miten meillä terveydenhoito järjestetään. Nyt kun se oma organisaationsa niin kyllähän siellä sitten on enemmän alan ihmisiä ja asiantuntemusta.
01.01.2025 16:00
Metalliala se on minulle , ja monelle muullekin tällä alueella, tuonut leivän pöytään. En itsekään ole mikään hitsaaja ja suurimmat tuntimäärät löytyy cnc-koneistuksen sekä polttoleikkuun parista. Pikkaisen myös olen sorvausta tehnyt.
Raksa-ala on a suhdanneherkkä eikä aina niin arvostettu ulkoaalaisten työntekijöiden kohtelun vuoksi sekä kilpailutettujen urakoiden pilkkomisesta osiin. Itse kuitenkin arvostan korkealle.
Jos olet suunnitellut tuota opettajan uraa niin ihan jo treffeille pääsemisen kannalta se on hyvä sijoitus. Metalli- eikä raksamiehet ole tuossa listalla mutta opettaja kilpailee ihan kärkikuusikossa.
https://www.tinderinparhaat.com/nama-ovat-sinkkujen-mielesta-seksikkaimmat-ammatit-katso-naisten-ja-miesten-top-listat/
30.12.2024 22:27
Samsung juuri.
Tosin on jo aikansa palvellut. Täytyy mennä tukemaan jotakin paikallista yitystä ja hommata uusi.
30.12.2024 16:38
Joskus on huonoja päiviä ja sitten päiviä jolloin mikään ei onnistu. Tsemppiä sinne.
Itsellä tilanne jihan erilainen ; itse olen museoikäinen ja minulla hajosi tv/näyttö. Täytyy tammialesta hakea uusi. Voisi tuonkin yrittää ilmata heittämällä sen tuonne takametsään mutta vien nyt kuitenkin kierrätykseen.
29.12.2024 15:59
Kiitokset. tsempistä.
Kun tuossa nyt on tuo sana vaikeeta niin voi toki olla että haluaa olla vaikeasti tavoiteltava. Se kyllä selviäisi kun aloittaisi soidintanssit hänen ympärillä mutta taidan jättää välin sillä voi olla että haluaa pysyä sinkkuna tai sitten olin vain varanumero.
29.12.2024 15:53
Enpä tiedä tapahtuuko mitään kivaa mutta lasken tämän suhteen rimaa ja teen asioita jotka sitten mahdollistavat kivojen asioiden osumisen kohdalle.
Salilla aloitan nyt vuodenvaihteen jälkeen Jim Wendlerin 5-3-1 ohjelmalla ja katselen tuleeko sillä kehitystä. Toki näin puoli vuosisataa kun on jo takana niin sekin olisi kiva asia jos voimatasot pysyisi edes lähellä nykyistä.
Täytyy katsellä keväämmällä löytyykö jostakin kaveri joka neuvoisi painonnostossa. (ei siis omapaino vaan työntö ja tempauksen tekniikka) Saisi uutta intoa treeniin. Frisbeegolffissa varmaan hommaan kilpailulisenssin ja lähden lähiradoille vähän kisaamaan. Siinä nyt ei ole tavoitteita.
Metallialan töiden vastapainoksi olen pistänyt kysmyksiä eri kouluihin siitä miten voisin suorittaa hoiva-avustajan tutkinnon. Henkilökohtaisen avustajan töihin pääsee ilman toki koulutustakin mutta antaisi vähän selkänojaa. Olen siis hakemassa näigin henkilökohtaisen avustajan töihin. Ihan vaan vastapainoki nykyiselle työlle ja kun vapaata on kuusi päivää putkeen niin tuntuu välillävapaat turhan pitkälle Toisi myös erilaista sisältöä omaan elämään.
Keväällä on sitten vaalit enkä tiedä onko siellä odotettavissa kivoja asioita mutta ainakin lautakuntapaikat menee uusiksi joten jotakin vaihtelua tulossa.
Oikean löytämiseen en enää usko. Tuossa oli muutamien treffien verran aihiota johonkin suurempaan mutta minulle tuntemattomasta syystä se ohjautui väylältä karikkoon. Mutta ne treffit olivat niin mukabia kokemuksia että jos joskus vielä treffeille pääsisi niin sekin merkitään aikakirjoihin kivoina asioina.
28.12.2024 15:47
Siis jos mennään kuten nyt eli edellisestä e olisi muistikuvia edellisestä elämästä niin kaipa se olisi sama kuoleeko lopullisesti vai onko kierrätysmateriaalia. Tietysti jos toivoa saisi niin vähän yksinkertaisempi elämä voisi olla mukava.
Esim rukoilijasirkkakoiras. Istuisi poikain kanssa lehdellä soittelemassa ja tietäisi että jos Markkua tai Timoa ei enää koskaan näkyisi niin heille on käynyt flaksi. Toki naaraanakin voisi olla mukavaa kun tyttöjen illoissa taivasteltaisiin uusia ravintosuosituksia jotka suosittelevat että jatkossa saisi syödä vain viisi sulhasta kuukaudessa.
Ehkä sellainen mielenkiintoinen sektori jota seurata olisi terveydenhuolto. Jätetäänkö joitakin sairauksia hoitamatta tai jopa nopeutetaan ihmisten poistumista. Luulen että ihmisillä jotka eivät oikein näe itsellään mahdollisuuksia hyvään elämään saattavat lisätä riskikäyttäytymistä ja taas ihmiset joilla menee hyvin taas saattavat entistä enemmän pelätä sitä seuraavaa elämä koska tuskin saavat siinä jaossa yhtä hyviä nallekarkkeja.
Onnellista vuodenvaihteen odotusta sinulle.
27.12.2024 15:41
Lempeää ja armorikasta tajunnanvirtaa- arvostan kovasti.
Minusta palstan pahoinvointi ei ole lisääntynyt ja jos onkin niin tahti on minusta hitaampaa kuin palstan ulkopuolella. Varman auttaa se että täällä ei taistella näkyvyydestä kuten esiim x:ssä.
Muuten allekirjoitan koko aloituksen mutta tästä olen hieman eri mieltä.
"Naurettava ajatus, että anonyymikeskustelupalstalla olisi merkitystä, iällä, rodulla, sukupuolella tai ulkonäöllä. Tai seksuaalisella suuntautumusella."
Ainakin itselleni kommenttien painoarvo peilautuu näihin tietoihin/oletuksiin suhteessa keskusteltavaan asiaan. Jos haluan opetella esim uimaan perhosuintia niin kyllä sillä on merkitys antaako neuvot kilpauimari, henkilö joka osaa vain kellua tai henkilö joka ei pysy edes pinnalla.
23.12.2024 21:33
4 / 198