Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3946

1. Jos tankki-Salonen vielä urheilee niin kunniamaininta,
  2. Hyvää vuotta 2025
  3. Ihan kysymykseen milloin niin sanoisin että jos tähän ketjuun tulee veret seisauttava viisasten kivi niin ehkä muutos on tehty tämän vuosikymmenen aikana. Nyt ennen vaaleja ei tapahdu mitään vaan putsaavat pöytiä ja uusia asioita nostetaan esille syksyllä 2025. Vuosi sote-käsittelylle ja vuosi ministeriöihin sekä lain valmisteluun. Siihen parin vuoden siirtymäaika niin sen jälkeen alkaa olla valmista kokonaisuudessaan. Toki pienemmät osaset voi valmistua aiemmin.

Se onko tämä toimiva niin sitä voi peilata joko kokonaissumman kautta ,tai kuten yleensä, niin suhteessa bkt:n. Ei minusta tämä nyt kohtuuttoman huono tilanne ole jos miettii panostukseen.
    https://www.laakarilehti.fi/mielipide/mika-ihmeen-pohjoismainen-taso/?public=76cb35cd339bd63cc52ec07a3f03a57a

Itse tekisin muutaman muutoksen näin alkuun.
    Nyt työterveys ,usein yksityinen, hoitaa terveet ja julkinen puoli sairaat. Itse muuttaisin työterveyshuollon kelakorvaukset siten että ykkösluokka joka tarkoittaa enneltaehkäisyä nin korvaus nousisi 60->70% ja varsinainen sairaanhoito laskisi 50->40%. Eli selkeästi ennaltaehkäisyn suuntaan.
    Toinen asia on lääkäriliiton jättämistä huomioimatta. Tuon yhdistyksen takia lääkäreitä koulutetaan liian vähän joka nostaa kustannuksia sekäheiekentää lääkärien saatavuutta.
    Kolmantena muutaisin sairaanhoitajien ja lähihoitajien vuorojärjestelmää. Jotenkin vaikea uskoa että vuoroja ei saataisi sovittua pidemmälle ajalle. Lisäksi hr-ihmiset hoitamaan työjohdolliset työt ja varmistamaan resurssit. Ei ole mikään osaston hoitajan tehtävä kysellä tekijöitä töihin.

Pitäisikötätä himmeliä sitten purkaa? Tuohon en osaa sanoa. Ennen kun nämä oli kuntien tai kuntayhtymien käsissä niin asioita käsiteltiin kuten muitakin kuntatason asioita. Käytännössä esi, minä olisin kiintiömiehenä voinut olla päätämässä miten meillä terveydenhoito järjestetään. Nyt kun se oma organisaationsa niin kyllähän siellä sitten on enemmän alan ihmisiä ja asiantuntemusta.
  4. Enpä tiedä tapahtuuko mitään kivaa mutta lasken tämän suhteen rimaa ja teen asioita jotka sitten mahdollistavat kivojen asioiden osumisen kohdalle.

Salilla aloitan nyt vuodenvaihteen jälkeen Jim Wendlerin 5-3-1 ohjelmalla ja katselen tuleeko sillä kehitystä. Toki näin puoli vuosisataa kun on jo takana niin sekin olisi kiva asia jos voimatasot pysyisi edes lähellä nykyistä.
    Täytyy katsellä keväämmällä löytyykö jostakin kaveri joka neuvoisi painonnostossa. (ei siis omapaino vaan työntö ja tempauksen tekniikka) Saisi uutta intoa treeniin. Frisbeegolffissa varmaan hommaan kilpailulisenssin ja lähden lähiradoille vähän kisaamaan. Siinä nyt ei ole tavoitteita.

Metallialan töiden vastapainoksi olen pistänyt kysmyksiä eri kouluihin siitä miten voisin suorittaa hoiva-avustajan tutkinnon. Henkilökohtaisen avustajan töihin pääsee ilman toki koulutustakin mutta antaisi vähän selkänojaa. Olen siis hakemassa näigin henkilökohtaisen avustajan töihin. Ihan vaan vastapainoki nykyiselle työlle ja kun vapaata on kuusi päivää putkeen niin tuntuu välillävapaat turhan pitkälle Toisi myös erilaista sisältöä omaan elämään.

Keväällä on sitten vaalit enkä tiedä onko siellä odotettavissa kivoja asioita mutta ainakin lautakuntapaikat menee uusiksi joten jotakin vaihtelua tulossa.

Oikean löytämiseen en enää usko. Tuossa oli muutamien treffien verran aihiota johonkin suurempaan mutta minulle tuntemattomasta syystä se ohjautui väylältä karikkoon. Mutta ne treffit olivat niin mukabia kokemuksia että jos joskus vielä treffeille pääsisi niin sekin merkitään aikakirjoihin kivoina asioina.