Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aika tavalla nuo perusohjeet täällä jo on eli minimi riittää ja itsensä huolehtiminen.
Itsellä toki hieman lisävirtaa antoi jos pystyi johonkin ekstraan. Jos vaikka piti imuroida ja pyyhkiä tasopinnat niin sen jälkeen mietti jaksaisiko vaihtaa vaikka keittiön verhot. Jos ei jaksanut niin se oli ihan hyväksyttävää mutta jos jaksoi niin sai pientä onnistumisen iloa.
Mitä tuohon muistamiseen tulee niin paljon kun on asioita niin jotakin jää väkisin unohduksiin. Ihan voisin suositella listojen käyttöönottoa. Tsekkilista tilanteisiin kun lapset vie tarhaan; onko vaatetus ok, reppu mukana, oliko tänään joku erikoispäivä tarhassa yms. Tuota kun käyttää pari viikkoa niin se tarkastus jää rutiiniksi eikä enää listaa tarvitse.
Itse olen tuonut asioita työelämästä myös siviiliin ja niistä kaksi asiaa korostuvat. Ensimmäinen on 0-tapaturmaa. Vaikka aina kuitenkin elämässä sattuu niin ennakoivalla toiminnalla pyritään minimoimaan riskit.
Toinen on psykososiaalinen kuormitus. Siinä olen miettinyt 1. Elämäni käytännön järjestelyjä. Esimerkkinä vaikka autottomuus, työpaikka, asumismuoto yms Usein selkeitä päätöksiä mutta kun kirjaa ne paperille niin itsellä ainakin avautuu vielä selkeämmin..
2. Elämän sisältö. Mikä tällä hetkellä kuormittaa ja mikä antaa voimaa. Esim työelämä helposti tekee molempia ja siitä jos kirjaa mitkä kuormittaa ja pyrkii niitä vähentämään ja mikä antaa voimaa niin niitä vahvistamaan.
3. Sosiaalinen toimivuus. Ystävät ja läheiset vs yksinäisyys. Miten kommunikoit; peukutatko somessa vai soitatko tai kenties ilahdutat kortilla. Kuinka usein ja onko se sopivasti kummankin näkökulmasta. Työyhteisön toimivuus jne.
Äkkiä tietysti tuntuu melko työläältä mutta jos päivässä ottaa itselleen vartin ja kirjailee asioita niin ainakin itsellä selkeytti elämän hallinnassa
Voimia ja jaksamista
25.09.2023 12:19
Minusta ongelma ei ole asioiden esiin nostaminen. Tosi kannattajia ja tosi vihamiehiä lukuunottamatta kyllä suurin osa ihmisistä osaa suhteuttaa asian vakavuuden.
Minusta ongelma on se että painopiste on siellä miltä asia näyttää. Jos olisin vaikka liigatason kiekkoilija ja minua syytetään samoista asioista kuten Tähkää niin enhän minä olisi pelaavassa kokoonpanossa tutkinnan aikana. Tuskin edes harjoittelisin joukkueen mukana vaan minut siirrettäisiin omatoimiharjoitteluun ja palkan maksu loppuisi.
Jos todettaisiin syylliseksi niin siitä tulisi sitten siihen kuuluvat rangaistukset mutta vaikka olisin syytön niin siinä voisi mennä kausi pelaamatta joka taas vaikeuttaa seuraavan sopimuksen tekoa.
Toki mailma on nykyään niin outo että jos vaikka nyt Tähkä todetaan syyttömäksi niin hän saa sankarin viitan ja suosio vaan kasvaa.
24.09.2023 12:05
Kiitos samoin mutta minä elän vielä viikon tuntemuksilla. Kun käy tekemässä tupatarkastuksia ja huomaa että lapsilla, isällä ja ex-anopilla on kaikki hyvin tulee kepeä ja helpottunut olo kuten tästä kappaleesta.
https://www.youtube.com/watch?v=eKKvt8W0zXg
23.09.2023 21:50
En sen tarkemmin ole seurannut mitä media on asiasta kirjottanut mutta tuon linkin artikkelista en löytänyt tuomitsevuutta syytösten osalta vaan tuoda oma media paikalle. Tuollahan puhuttiin vasta mahdollisesta uhrista.
Sinänsä uutisen lähtökohta oli mielenkiintoinen. Kaupallisen media edustaja kritisoi Tähkää kun toi oman media paikalle jotta voi myöhemmin tehdä asiasta kaupallisen. Toki ihan hyvää oman reviirin puolustamista.
Mitä tuohon puolustautumiseen tulee niin eipä siihen keinoja oikein ole. Louhimieheltä meni parin vuoden työt vaikka kyseessä oli vain huono johtaminen. Samoin jo pelkkä huono julkisuus saattaa viedä sponsorit varsinkin urheilijoilta. Yhteistyökumppaneiden pitää reagoida heti ja viralliset prosessit taas ottavat aikaa.; oli päätös mikä tahansa niin myöhässä tulee.
23.09.2023 21:13
Itse lähden miettimään niin että kartta ja kalenteri antavat raamit joiden sisään suhteen on mentävä; lopputulos on sitten hyväksyttävä tai hylättävä.
Kartta kertoo asuntojen etäisyyden lisäksi miten hyvät kulkuyhteydet ovat mutta myös sen miten työpaikkojen sijainnit osuvat lähelle toisiaan tai toisen asuntoa.
Kalenteri sitten taas kertoo miten meillä olisi yhteistä aikaa. Itse olen vuorotöissä ja jos ensi vuonna oltaisiin 12h-vuoroissa niin se tarkoittaa neljää intensiivistä työpäivää ja kuusi päivää vapaata. Se millainen työvuorosysteemi toisella on tai onko esim etätyömahdollisuuksia vaikuttaa tapaamismahdollisuuksiin. Työn lisäksi aikaa ottavat harrastukset, muut ystävät, lapset tai omat vanhemmat.
Jos tuntuu että aikaa jää vähän niin todennäköisesti se aika käytetään hyvinkin tarkasti lähekkäin oloon mutta jos yhteistä aikaa jää enemmän niin silloin voi yhteisten vapaiden sijaan sovitella myös omia menoja.
Aktiivisimmilla varmaan menee niin että jos on vähän yhteistä aikaa niin ollaan aika intensiivisiä mutta jos yhteistä aikaa on enemmän niin ehtii välillä myös pukeutua.
22.09.2023 20:49
Kyllähän tuollainen euron tarjous houkuttaa pysähtymään. Jos meillä reissu suuntautuu Kuusamoon niin Riipisen ohi ei juuri ole tullut ajettua kun siellä on munkkikahvit eurolla. Joskus tulee ostettua muutakin mutta ei aina.
En tiedä syntyykö tuolla romansseja kun alkaa selän takana jonoa venyä siinä kuulumisia kyselessä mutta täytyy sanoa että jos nainen kutsuu kotiinsa treffeille ja on itse leiponut minua varten niin kyllä voi olettaa että tosissaan on minusta kiinnostunut.
Siitä kiitollisena hieroo kyllä businessurabosslady:n toimistotyön jumittamia hartioita pitkän aikaa.
22.09.2023 20:14
Tylsyys on aliarvostettua. Jotenkin tuntuu että nyky-yhteiskunta menee kuin kappaleessa Kuusamo-kaikilla on kiire, ei minnekään.
Itse en tylsyydestä ehtinyt juuri nauttia kun yövuoron jälkeen herää kymmentä vaille neljä. Itselläni pientä piristymistä tapahtunut kun vaihdoin kuntosalia. Ei ne muutokset aina isoja tarvi olla.
Huomenna alkaa vapaat ja matkustan katselemaan miten perikunta pärjää. En vitsinyt etukäteen ilmoittaa joten näkevät sitten kun olen paikalla.
Jotenkin kaiken tuon arjen keskellekin olisi hyvä olla tällaisia hetkiä jotka vievät toisiin ajatuksiin.
https://www.youtube.com/watch?v=cIiTdsvCjYo
17.09.2023 20:09
Tuskimpa vika sinussa on tai niissä miehissäkään. Tuollaisessa tapailuvaiheessa kun kummallakin on päällä vielä ne omat rutiinit ja tavat niin eivät ne välttämättä kohtaa. Sitten jos mennään enemmän " me kaksi"- linjalle niin sitten haetaan niitä kompromissejä.
Itse pidän itseäni juuri välimallin tapauksena ja sen verran mitä treffeillä olen käynyt niin aina on tullut vastaan näitä välimallin naisia. En tiedä minkä mallin kumppanit heillä nykyään on mutta ainakin tälle välimallille on tullut näitä "kiitos, mutta ei kiitos" päätöksiä.
Itse kuulun myös näihin putkiaivoisiin; en nyt sillä ylpeile mutta ei siinä minusta ole myöskään anteeksipyydettävää. Sen kun tiedostaa niin sellainen arkinen, tasainen ja tyydyttävä matka, jota myös elämäksi kutsutaan, on mahdollista saavuttaa.
Tässä helposti oppii tietämään omat rajansa. Jos osaan vaihtaa auton renkaat niin vaihdan mutta jos en osaa korjata autoa muuten, vien sen korjaamoon. Toki mahdollista oppia jos joku neuvoo, mutta karkeasti tuollainen jako.
Minun putkiaivoissa on sellainen pieni valuvika että putki joka säätelee posittivisuuden ja toivon nestemäärää on kuin pieni puro kun taas realismin puolelta neste virtaa kuin Jyrävän putouksesta kevättulvan aikaan. Sitä kun pakkeja aikanaan tuli persjalkaisuuden takia niin helpoin ratkaisu oli sitten poistaa koko ilmoitus ja hyväksyä tilanne sen sijaan että olisi muokannut vaikka ilmoitusta korostamaan muita puolia.
Putkiaivoisuuden paras puoli on kuitenkin se että kun tietää rajallisuutensa niin helposti tulee hyvä kuuntelija. Tämä siis omalle kohdalla on ollut iso apu työelämässä ja kuntapolitiikassa. Kuten joskus olen todennut, minulla on siitä hyvä tilanne että aina saan olla itseäni fiksumpien seurassa.
17.09.2023 19:30
Pisteesi: 16 / 26
"......sinun on vaikea sanoa "ei". Tai päädyt kerta toisensa jälkeen ystäviesi kuuntelijaksi ja olkapääksi....."
Ensimmäinen pitää edelleen kutinsa mutta tuo toinen on viime vuosina hieman muuttunut. Kun on keskustellut työsuojelu- tai muista työelämäkysymyksistä sekä vaikuttanut paikallispolitiikassa niin yhä vahvemmin pysyvät tunteeet kurissa ja ratkaisukeskeisyys pyrkii pintaan.
15.09.2023 23:51
Viimeksi eilen kun kuulin että työkaveri jää sonnilomalle. Töissä ei tietenkään voi tunteilla mutta kotiin pyöräillessä silmäkulmat olivat märät muunkin kuin sateen takia.
Läheisten ja lemmikkien poismeno on aina saanut kyyneleet valumaan mutta myös eron aiheuttama pettymys ja epäonnistumisen tunne. Tämä nyt toki jaksottuu pidemmälle ajalle.
Päätetään postaus kuitenkin onnellisiin hetkiin. Viimeksi kun tytär kävi täällä niin illalla katselin uutisia ja hän tuli sanomaan että menee jo nukkumaan. Käveli viereen, antoi pusun poskelle ja totesi että hyvää yötä; olet rakas. Sama rituaali siitä alkaen kun oppi kävelemään.
Jotenkin kun lapset muuttivat omilleen niin tuollaisten asioiden merkitys on noussut vielä ihan toiselle tasolle ja herkistävät aivan eri tavalla.
15.09.2023 23:31
Nämä ohjeet käy moneen vaivaan.
Faija - Suomalaisen miehen kyyneleet.
https://www.youtube.com/watch?v=3r7lsv4oukM
14.09.2023 23:26
Ei oikein viitsi enää määritellä maanantaita ja sunnuntaita viikon aluiksi ja lopuiksi. Tämä 5-vuorosysteemi oikeastaan poistaa nuo viikonpäivien merkityksen; no ei toki sunnuntaita kun siitä saa tupla palkan.
Uusia kujeita en enää kaipaa sillä jotenkin tuntuu että isolla prosentilla uudet ja yllättävät asat ovat negatiivisia ja parhaimmillaankin vain neutraaleja.
Kaikesta huolimatta hyvää viikkoa ja joulun odotusta.
11.09.2023 23:01
"Huomaa hyvän tyypin ........" Tähän kohtaan sellainen kysymys että kun tämä havainto on tehty niin missä vaiheessa sulla tulee mieleen että tämän kanssa tulee lähinnä sote-sektorille menevä suhde tai että tämän kanssa joutuu koko ajan olemaan tukena?
Tuleeko tämä oletus jo ennen kuin ehditte vaikka treffeille vai tutustumisen kautta? Ehkä pohtisin asiaa myös siltä kantilta että alat keksiä tekosyitä ja suojelet itseäsi rakentamalla tuollaista muuria ympärillesi.
11.09.2023 21:23
Uutiset ja ajankohtaisohjelmat tulee seurattua ja välillä sitten kotitöitä tehdessä pistän taustalle politiikkaradion.
Aiemmin kuuntelin töissä aito iskelmää mutta siellä kun toimittajien/juontajien sukupuolten moninaisuus oli kohteliaasti sanottuna ohutta ja korostui kesällä niin pistin koko laitteen kokonaan kiinni.
11.09.2023 20:44
"Miksi korjata sellaista, mikä ei ole rikki?" Itse taas ajattelen että parisuhde tuo jotakin lisää elämään. Ei minulla aikanaan kahvinkeitinkään mennyt rikki kun hommasin perkolaattorin. Sillä tulee paremmat kahvit ja parantaa elämänlaatua.
Tuo haastattelu nyt antoi puheenvuoron etuoikeutetulle tilanteelle jossa suurin elämän pelimerkeistä antaa mahdollisuuden valita. Tuossa kun näkee seudun nuoria miehiä niin enpä kovin helposti menisi sanomaan että onpa ihanaa kun saa valita yksinasumisen ja parisuhteen väliltä. No ihan mustavalkoinen tuo tilanne ei ole sillä käytännössä punnitset työpaikan (meillä hyvä työllisyystilanne) tai lähdet isoon kaupunkiin mahdollisen työpaikan ja mahdollisen kumppanin perään.
Vaikka meilläkin uskonto näkyy jopa arjen toiminnassa niin kyllä on jo sopeuduttu ajatukseen että perheet ovat katoavaa kansanperinnettä ja yhä useampi asuu yksin. Käytännössä tytöt lähtee ja pojat jää koska työmahdollisuudet ovat hyvät. Väkimäärä pikkuhiljaa laskee mutta kansainvälistyy kun entisen Varsovan liiton maista saapuu metallialan osaaiia paikkaamaan työvoimapulaa.
11.09.2023 00:50
Siinä vaiheessa kun julkkikset on kuvattu voisin mennä koska sen jälkeen taviksia nyt tuskin kukaan jaksaisi katsella.
Sielusta en nyt tiedä mutta tuo sana ruumis jotenkin tuossa kiehtoo.
10.09.2023 23:32
Persujen mielipiteistä en tiedä mutta itse kokisin luontevampana miespuolisen st:n.
Eikä kyse siis ole mistään ammattitaidon kyseenalaistamisesta. Jos kertoisin että minulla on alhainen libido niin molemmat varmaan toteaisivat tyyliin että se on miehillekin ihan hyväksyttävää. Jotenkin naispuolisen suusta se kuulostaisi ihan tilastofaktalta tai havaintoja mitä on tehnyt asiakkaista. Miespuolisen suusta tuohon voisi laittaa vaikka sulkeisiin että se on (meille) miehillekin ihan hyväksyttävää.
Ihan pieni vivahde-ero mutta tuollaisesa aihepiirissä vaikuttaisi miten rennosti osaisi puhua.
10.09.2023 23:25
1. Fyysinen kosketus 35%
2. Yhteinen aika ja henkinen läsnäolo 35%
3. Myönteiset sanat ja rakkauden sanallinen/visuaalinen osoitus 15%
4. Palvelukset ja pyyteetön auttaminen 5%
5. Lahjat 10%
Jotenkin itselleni oli helpompaa hahmottaa kokonaisuutena joten annoin kaikille prosentit.
1-kohtaan sen verran että 32% olisi sylikkäin/käsikkäin oloa ja 3% sisäkkäin oloa. Onhan liuuttelulla oma paikkansa mutta itsellä painoarvo muussa läheisyydessä.
2-kohtaan sen verran että hahmottelin tuon ajankäytön laajempana kokonaisuutena. Yhteisen ajan lisäksi laskin sillekin arvoa että antaa toiselle myös omaa aikaa omiin menoihinsa ja tukee niitä.
3-kohdassa minulle ei nyt ole niin tärkeä sanamuodot tai painotukset. Kunhan asioista puhutaan ja toista kuunnellaan niin se riittää.
4-kohtaa mietin hetken että olisiko jopa nolla koska nuo nyt ovat mielestäni edellytys arjen pyörittämiseen. Laitoin kuitenkin noinkin korkeat prosentit koska tuolla voi myös paljon särkeä. Jos sanoisin kumppanilla että vaihdan autoosi renkaat ja hän toteaisi että älä vaihda sillä vien ne liikkeeseen niin itselle tulisi vähän kurja olo. Toki liikkeeseen viennille voi olla perusteet kuten tasapainotus mutta ilman tällaista perustetta niin tuollainen torjutuksi tuleminen olisi aika kova isku.
5-kohdalla ajattelin asiaa parisuhteen tiivistymisen kannalta vähän kuin yhteisenä palkkiona. Sovitaan vaikka että kun joku remontti on saatu päätökseen niin lahjana yhteiselle uurastukselle mennään vaikka kaupunkilomalle jonnekin.
10.09.2023 22:40
Typerä yksinäisyys on ihan ok. Itselle se lähinnä esittää kysymyksen siitä mitä olet tehnyt yksinäisyyden poistamisen eteen. Jos olet yrittänyt niin voit syyttää vaikka huonoa tuuria tai olosuhteita; tai kuten minä, itseäni.
Laiskistava yksinäisyys on kavala. Siinä helposti polkee oman arvonsa alas kun toteaa etten itselleni jaksa tehdä vaikka ruokaa. Kahdelle tulisi sentään ruoka laitettua. Tuota yksinäisyyden lajia kannattaa välttää.
Se mistä vaikein on päästä eroon on haikea yksinäisyys. Ulko-oven avatessasi mieleen muistuu hetket perheen kanssa ja haaveissa liidät siihen toivottuun tilaan jossa kotiin tullessa vaimo terhvehtii sinua suukolla ja kysyy "miten rakas töissä meni?" Pyyhittyäsi silmäkulmasi astut rohkeasti eteiseen ja valokatkaisijaa tapaillessa ymmärrät miten hiljainen ja pimeä asunto on.
Onhan noita muitakin yksinäisyyden muotoja mutta toivottavasti et päädy tilanteeseen jossa alat niitä erittelemään ja tunnistamaan.
10.09.2023 21:57
Vuosi tai pari vuotta sitten olisin ehkä ollut kanssasi samaa mieltä mutta nyt olen kallistumassa vähän eri linjalle.
Toki kasvatuksella on oma vaikutuksensa mutta nykyään tuo vastakkainasettelu on se asioita edistävä voima. Politiikka nyt ehkä se näkyvin esimerkki vastakkainasettelusta jossa ei ole oikein enää tilaa anteeksiannolle ja ymmärrykselle.
Ehkä nykymailman tilannetta kuvaava haastattelu oli hs-taloudessa 5.9.2023 jossa haastateltiin Natalia Salmelaa yritysverotuksesta. Kun haastattelu ei mennyt oikein toiveiden mukaan niin huomio piti siirtää johonkin ryhmään jota hyväksyttävämpi lytätä. "Kuinka paljon erilaisia verokikkailuja käytetään kaiken maailman ukkeleiden ja setien johtamilla IT-, logistiikka-, raksa-, teollisuus-, [ja niin edelleen] aloilla"
Eli vaikka omassa toiminnassa ei ollut mitään laitonta annetaan ymmärtää että toisen sukupuolen edustajilla mennään sitten ehkä jopa harmaalle alueelle.
Kyllähän myös ympäristöstä havainnoidaan mitä suvaitaan paremmin ja mitä heikommin enkä minäkään sen suhteen poikkeus ole etten käyttäisi härskisti hyväksi. Meidän suunnalla varusmiespalveluksen käyminen on selkeästi positiivinen asia. Vaikka minutkin on kasvatettu suvaitsevaisuuteen niin pistin minä työhakemukseen sotilasarvoni koska tiesin että sillä edistän asiaa niiden kustannuksella jotka eivät ole varusmiespalvelusta suorittaneet.
09.09.2023 22:38
4 / 180