Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
M184
M184
Liittynyt 8v sitten
1
aloitusta ·
4177
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin ja sattuuhan noita keittiössäkin mokia kun ihmiset tekee. Ei minunkaan perunamuusi aina omaa samaa viskositeettia.
Tossa vaan laskeskelin että jos tuohon vielä aamu-ja iltapalat vaikka vitosen kappale niin päivässä menee pari kymppiä ruokiin. 600 kuussa pelkkiin ruokiin on aika paljon.
06.01.2023 17:09
https://www.is.fi/viihde/art-2000009231243.html
Toki tienaa mutta kilpailu taitaa olla niin kovaa että tarvitaan jo mainostamista ja markkinointia. Saapi nähdä onko jatkossa esim miesten asuisteissa jo yleisimminkin noita mainoskortteja. Itselläni nyt ihan sama mutta parisuhteessa voi joutua selittämään jos näitä kortteja putoilee vaikka uutta takkia esitellessä.
En yhtään ihmettele jos jatkossa osa rahoista tulee suoraan kaupallisena yhteistyönä. Rautakaupan mainos paikallislehdessä. " Osta moottorisaha niin saat sen tai sen henkilön of-sivun kuukaudeksi puoleen hintaan."
06.01.2023 16:50
En nyt usko että kyse on kriteereistä koska julkinen terveydenhoito antaa jo lahjasoluhoitoja eli siinä nyt ei tarvita miestä vierelle ollenkaan.
Epäilen että enemmän kyseessä on muut ulkoiset seikat ja painottuu tuonne talous ja työelämäpuolelle. Kyllähän meidänkin kunnassa on puhuttu lapsirahoista ja muista vastaavista mutta tuollainen kertakorvaus nyt on äkkiä syöty. Itse olen joskus ehdottanutt pidemmän ajan kompensaatiota. Lapsen saanti yleensä hidastaa naisen urakehitystä sekä pienentää vuosiansioita joten sitä voisi kompensoida jo aiemmin. Olen ehdottanut että henkilö joka synnyttää tai adoptoi lapsen saisi kunnallisverohuojennusta vaikka 3%-yksikköä siihen asti kun lapsi täyttää 15-vuotta.
06.01.2023 16:30
Ei leipää, juomaa ja jälkkärikin uupui. HInta yli kymppi. Ei ihme että firma tahkoaa rahaa.
Takana taisi olla tuore muutos eli toiminta oli ulkoistettu. Olisi ollut reilua nähdä myös edellisen toimittajan annokset ihan vertailun vuoksi.
Alempi juttu oli maksumuurin takana mutta olisi kiva tietää mitä mieltä asiakas itse oli annoksesta.
06.01.2023 15:56
"Jonna Tervomaa voitti kymmenvuotiaana Syksyn sävel –kilpailun vuonna 1983 kappaleella Minttu sekä Ville. "
Eli 73-syntynyt
05.01.2023 17:01
Muistan toki ihan en ole varma kumpi tuon käsimerkin ensin toi; oliko ensin Simo vai Lahtelaista olut.
Muistatko sellaista tenavatähteä kuin Jonna joka lauloin Mintusta ja Villestä? Täyttää tässä kuussa 50v.
04.01.2023 21:30
Jos katsoo eliniän odotteen kannalta niin tulee.
Tuolla taisi olla viittauksia tuohon ärtyneisyyteen josta on käytetty myös epävirallista termiä "Grumpy man". Miehillä erittäin alidiagnosoitu sillä noin puolet yli 45-v miehistä kärsii tästä. Hormoonipuolella liian matala tai liian korkea testosteronintaso ja serotoniinin lasku aiheuttaa ärtyneisyyttä.
Tuohon sitten se henkinen puoli kuten työelämän epävarmuus, lapsiperheen ruuhkavuodet sekä parisuhteen muuttuminen siitä kiihkeimmästä vaiheesta arjen pyörittämiseen lisättynä ehkä yhteiskunnan asettamiin odotuksiin ei nyt helpota tilannetta.
04.01.2023 21:23
Tuo laki nyt tuskin naisten vaatimuksia muuttaa eli jos ei ennenkään ole rahkeet riittäneet niin sitten vaan lottoamaan ja salille.
Sen sijaan yhteiskunta kyllä antaa miehille sellaisen minimivaatimuksen että harkitse ensin viisi sekunttia. Valittavana on pakaroiden koskettelun tai ääneen kehumisen hintana vankilatuomio. Jos olet esimiehenä niin kannattaa miettiä onko organisaatiossa alemmalla tasolla olevalla tosiasiallisesti mahdolisuus kieltäytyä; eli älä flirttaile jos päällä on yt:t. Samoin työpaikan kahvipöydässä kannattaa selailla kännykkää ennemmin kuin kertoa vitsejä joissa riski että joku loukkaantuu.
Kannattaa harkita koputtaako kassajonossa naista olkapäähän kysyäkseen pääseekö häntä ennen kassalle kun on niin vähän ostoksia. Samoin kannattaa mietiä auttaako treffeillä naiselta takkia päältä. Ihan ilman lakikoulutusta veikkaisin että näin voi tehdä sillä vaikka juuri se nainen kokisi sen ahdisteluna niin voisin kuvitella että suurimmalle osalle nuo olisivat normaaleja käytöstapoja.
Aika näyttää miten oikeuden päätökset tulevat linjaamaan eri tapausten kautta tulkintoja kuten eleistä ja ilmeistä. Paljon jää tulkittavaa mutta silti laki saatettiin voimaan; samoin perustein jäi sitten lasten vieraannuttamisen kriminalisointia koskeva laki pöydälle
03.01.2023 18:56
Minusta tuo kauppa-vitsi oli ihan hauska ja nokkela mutta tuo ruokapöytä juttu vaikutti vähän sellaiselta testeriltä jossa haeskeltiin huumorin ja puheen rajoja. Tietysti testamallahan tuo selviää että nauttisiko jos isäntä nostaisi pöydälle ja alkaisi polkemaan samalla kun naisen hiukset kelluu jauhelihakastikkeessa.
Kyllähän tuollainen eroottinen hinkuttaminen toista vasten on jo kovin vanhanaikaista. Ihmisillä on älypuhelimet viestintään ja yöpöydän laatikot täynnä paristokäyttöisiä helistimiä joita voivat tunkea kehonsa eri aukkoihin.
03.01.2023 00:50
Olenhan minä syntipukkina ollut ja niin kauan kuin luottamustoimia harrastaa niin se tulee siinä kyllä kylkiäisinä. Itse en pidä syntipukin asemaa kovin raskaana koska asia jota mieltä tuolla olen pitää pystyä perustelemaan. Itse pidän raskaanpana esim. viestinviejän asemaa. Viet viestin perille ja jos se ei miellytä sinä saat sen ensimmäisen palautteen joka yleensä on vielä hiomaton. Tilanne johon et voi vaikuttaa.
Keskustelupalstalla ei ole mielestäni syytä kenenkään ottaa syntipukin leimaa. Täällä kertoillaan omia ajatuksia ja kokemuksia ja lukija sitten nyppii siitä kattauksesta omansa jos vaan maistuu. Toki sitä omaa näkemystä voi perustella linkeillä ja muilla tiedoilla mutta kun tänne on asiansa ilmaissut niin se riittää.
03.01.2023 00:18
Varsinkin jos on matkalla pari kertaa pudonnut.
02.01.2023 18:37
Oli vain tilaajille mutta
täytyy vain luottaa ettei oma ikäpolveni lähde noiden kanssa kikkailemaan. Olisi hieman outoa valmistautua treffeille ja kysyä omilta lapsilta mitä on odotettavissa.
Olisi jopa hieman kiusallista kun lapset selittävät että illalla sitten telmitte sadeasuissa kolmen kimpassa viiden lyhytkasvuisen lyödessä noitarumpujen kanssa tahtia.
Ainoa minkä minä osaisin tulkita on viesti jossa kerrotaan että vanilja on hyvää vain jäätelössä.
02.01.2023 01:59
Sen verran seuraan omaa aikaani että tiedän miloin pitää olla töissä. Tuossa puujalkavastauksessa on se totuuspohja että olen yhä enenevissä määrin jättänyt puhelimen kotiin kun käyn asioilla. En ole niin tärkeä ihminen etttä minut pitää juuri sillä hetkellä saada kiinni.
Telkkaria ei ole ollut enää vuosiin eikä varmaan tulisi avattua vaikka sellainen olisi. Netin kautta tulee kyllä uutiset katsottua ja sen lisäksi muuta ajankohtaistarjontaa. Seuraan kyllä muuten aikaani ja vaikka en tiedä uusia näyttelijöitä tai artisteja enkä heidän tuotantoaan niin äsken käytin vajaan tunnin lukemalla meidän lautakuntien päätöksiä. Eli tunnen kyllä henkilöt jotka lautakuntia johtaa ja on jo aavistus mitä keväällä on odotettavissa. Saattaa nuo eduskuntavaalit sähköistää vähän liikaakin meidän kuntatason päättäjiä.
02.01.2023 01:38
Siihen ei ainakaan kuulu ohjetta "älä mieti mitä muut sinusta ajattelevat"
Minun hyvä elämä lähtee siitä mitä muut minusta ihmisenä ajatelevat eikä siitä mitä minulla on tai olen saavuttanut. En näe siinä juuri arvoa elämälleni jos työkaveri osaa kertoa montako osaa sain valmiiksi työvuoron aikana. Jos hän taas on hyvillä mielin siitä että autoin varastossa materiaalin purussa niin silloin ollaan asian ytimessä. Se että työkavereiden on mukava työskennellä kanssani ja olen luomassa hyvää ilmapiiriä on osa hyvää elämää.
Sama parisuhteessa, vaikka olisi miten fyysisesti täydellinen edustusvaimo en osaisi ottaa hyvänä elämänä sitä että hän vain laskee euroja ja on velvollisuudesta läsnä. Kyllä kiintymys ja aito rakaus minuun ihmisenä ja miehenä (vähän outo ilmaisu mutta menköön) sekä haluaa ottaa vastaan myös minun rakkauteni on se mikä elämässä kantaa.
Hyvän elämän mittari saattaisi olla se että pystyisi asettumaan edes jollakin tasolla toisen asemaan ja tarkastelemaan omaa toimintaa siinä tilanteessa. Jos oma toiminta ei vaikuta siitä vinkkelistä vastenmieliseltä saati aiheuta suuttumusta niin on eletty pätkä hyvää elämää.
En minäkään oikeasti tiedä olenko elänyt hyvän elämän vai vain kuvitellut elämäni sellaiseksi. Todennäköisesti en tule sitä myöskään tietämään koska sen ratkaisee saattoväki. Jos hautajaisten jatkoilla jutellaan minusta ihmisenä eri rooleissa niin silloin olen jotakin tehnyt oikein mutta jos keskustelu pyörii sen ympärillä missä olen ollut mukana ja mitä tehnyt niin elämäni on kyllä ollut turha.
31.12.2022 17:08
"Antaa aikaa, eikä lähteä puolesta tai vastaan" tämä vinkkisi oli hyvä ja tässä puoluetuki asiassa näin toimin vaikka saattaa olla että vaikuttaa itseenikin keväällä jonkun verran; en ole ehdokkaana tai edes kamppanjapäällikö mutta tukiryhmätoiminnassa mukana.
Ehkä tuossa keskeise kysymykset on että onko naistoimintaan suunnattu vajaa 2miljoonaa euroa tätä päivää ja asettaako se ehdokkaat erilaiseen asemaan. Sama raha on aiemmin jaettu puolueiden naisjärjestöjen kautta eli mikään ei kyllä aiemmasta muutu kuin julkisuus.
Onhan noita vaalirahoituksia mietitty ja kaikenlaista kattoa ehdotettu eikä minulla nyt siihen mitään järkevää perustetta ole mihinkään suuntaan. Se minkä minä muuttaisin on se että ehdokkuus ei ole sidottu asuinkuntaan. Asuu Kainuussa ja on ehdokkaana vaikka Satakunnassa on hieman outoa. Toki periaatteessa koko maan asioita siellä hoidetaan mutta esim budjettivalmistelussa voi tulla mielenkiintoisia hetkiä. 50 miljoonaa tiehankeisiin; löytääkä edustaja kohteet Satakunnasta tai Kainuusta.
31.12.2022 16:07
Yksi kunnon narratiivisoppa on tulossa politiikan kentälle. Nyt näyttää siltä että naisten poliittiseen toimintaan tarkoitettua valtion tukea annetaankin suoraan naisten vaalityöhön. Tuohon voi joku viranomainenkin joutua ottamaan kantaa.
Tuohon pörssiyhtiöiden kiintiöihin. Sanotaan että meillä on liikeidea joka toimii ja halutaan laajentaa joten mennään pörssiin ja sitä kautta meidän tiimiin tulee mukaan vaikka random, keinovagina ja harmis. Homma pelittää ja meillä on 249 työntekijää.
Tässä vaiheessa pitää tehdä päätös laajennetaanko enää. Jos työntekijämäärä nousee vielä yhdellä niin pitää tehdä päätös ketkä kaksi potkitaan hallituksesta pihalle jotta Pikku-pirpana ja g-lover pääsevät mukaan.
Toki voidaan tehdä niinkin että kaksi vaihtaa ilmoituksella itselleen toisen sukupuolen tai otetaan uudet työntekijät vuokrafirman kautta; tai ilmoitetaan että hallituksen henkilömäärä nousee.
Se onko kiintiöt hyvä vai huono sen näyttää aika mutta jotenkin tuo että eu alkaa jo määritellä millainen hallitus yrityksellä saa olla ohi yritysten omistajien on jo hieman holhoavaa.
"pienen joukon tai pienen asian tiimoilta" tämä on ihan totta. Asiat ovat nykyään niin kovin pirstaleisia ja vaativat perehtymistä.
31.12.2022 07:14
En tiedä olisinko tätä hoksannut ilman noita tyttäriäni. Olivat meinaan liian kilttejä. Itse vain kuuntelin kun muut puhelivat ovia paiskovista ja haistattelevista nuoristaan. Itse taas jo melkein odottelin että milloin ne meillä alkaa mutta eipä niitä alkanut kuulua.
Sitten kun oppi huomaamaan sellaiset passiivis-agressiivise töksäykset johonkin kysymyksiin niin osasi pysähtyä kysymään että mikä mieltä painaa. Kuulemma eivät siksi asioistaan kertoneet koska eivät halunneet enempää kuormittaa.
Oppivat sitten juttelemaan murheistaan ja huolistaan kunhan olin selittänyt että enemmän minua kuormittaa jos ette kerro. Yhden kerran paiskasi toinen tytöistä oven kiinni sellaisella vauhdilla ettei jäänyt epäselväksi oliko kyseessä tunteenpurkaus. Yritä siinä sitten esittää vihaista kun sisimmässään oli onnellinen että lapsi aidosti näyti tunteensa.
30.12.2022 15:21
Se oli se ketju jossa puhuttiin saunomisesta. Sieltä tuli mulle yksi viesti joka jäi ketjussa paikkaan jonka tulkitsit sinulle tulleeksi. Voit toki siihen kommentoida; siinä mietittiin pitääkö saunassa olla yksityiskohtia vai häiritsevätkö ne ajatusten harhailua.
Toi paikallisen sopimisen julkisuuskuva on kyllä mielenkiintoinen, ruohonjuuritasolla totuus on toinen. Sama tilanne ps:n ja vihreiden tilanteesta. Eivät valtakunnan tasolla mahdu samaan hallitukseen mutta kuntatasolla tekevät kyllä tiivistä yhteistyötä.
Sukupuolisista narratiiveistä nyt viimeisin taisi olla ylen otsikko jossa todettiin että naisvihaa kitketään lailla. Siitä oli hyvinkin värikästä keskustelua esim twitterin puolella.
Se mitä itse eniten olen seurannu, koska se liittyy työelämään on eu:n päätös pärssiyhtiöiden hallitusten kiintiöpaikoista. Siitä liikkuu hyvin vahva käsitys että tarkoitus on ajaa vain naisten etuja vaikka siinä puhutaan vähemmistönä olevasta sukupuolesta. Oma ennustukseni on että parin sukupolven päästä meillä on noissa hallintoelimissä jo kiintiömiehiä.
Sitten kun asiassa päästään sinne altaan syvään päätyyn niin nousee esiin termit väliaikainen ja siirtymävaihe. Varmaan ymmärrät miten herkullinen alusta salaliittoteoreetikoille sen suhteen milloin tämä poistuu ja miksi juuri silloin.
Mitä tuohon esimerkkiisi tulee niin siinähän vain kaveri heitettiin rekan alle koska ei kuulu sisärinkiin. Tähän asti siedetty koska on hyvin kerännyt ääniä mutta nyt etumatka pääministeripuolueeksi taitaa riittää muutenkin.
Sama tilanne oli demareilla Rinteen kanssa. Osa tuki Rinnettä ja osa toivoi hänen lähtöä kun meni Urpilaisen syrjäyttämään. Jos tuota pääministeripuolueen politiikkaa ja päätöksiä olet seurannut niin varmaan on käynyt selväksi kummat ovat niskan päällä.
Politikointi on siitä hieno laji että olet sitten poliittisten vastustajien kanssa tai omien seurassa niin aina joutuu seisomaan selkä seinäänpäin ja katse ovensuuuhun ettei ketään yllätä.
30.12.2022 14:52
En ainakaan itse pysty. Aika usein faktat ovat ristiriitaisia tai niitä poimitaan kuin rusinoita pullasta tai pyritään sekoittamaan parhain päin.
Ihan nopeasti nyt tulee työelämästä sellainen termi kuin paikallinen sopiminen. Mediassa työnantajat kertovat haluavansa sitä lisää mutta samalla itselleni on kantautunut tietoja yrityksistä jotka eivät sitä halua vaikka työntekijät ovat sitä toivoneet. Samaan aikaan ay-liike ilmaisee että osaaminen ei riittäisi ja keskusteluyhteys ei ole tasaveroinen. Tiedän yrityksiä joissa paikallista sopimista on ollut jo toistakymmentä vuotta ja aina uudet sopparit on liitoissa vaan käyneet näytillä.
Ehkä se laajin ja upottavin narratiivisuo taitaa löytyä sektorilta sukupuoli/tasa-arvo. Siitä on hyvin vaikea saada laajaa kokonaiskuvaa vaan pitää vaan aina rajata aihepiiri kerallaan.
30.12.2022 00:50
Minusta kiltti tyttö on sellainen joka pyrkii maksimoimaan positiivisen ja hyvän sekä minimoimaan negatiivisen ja pahan. Sisältää sekä itsensä että ympäristön. Tämä ei tule esiin siinä esittääkö asiansa vaan nimenomaan miten sen tekee.
Jos vaikka itse teen jotakin väärin niin heti ei tule vastapalloon huutia tyyliin "Älä tee niin tai näin" vaan tyyliin "oletko ajatellut että tekemällä asian näin niin...."
Hyvän maksimoinnin esimerkin voi sitten hakea makuuhuoneesta ja vaikka minun toiveista. Koska hän tietää mistä pidän makuuhuoneessa niin meillä on sitten siivouspäivänä pedattu sänkyyn mankeloidut lakanat.
Eivät kiltit tytöt ole tylsiä vaan rakastettavia mutta heidän kanssaan oloa pitää hieman opiskella. On meinaan riski että välttäessään pahan mielen tuottamista he eivät välttämättä kaikkea kerro. Ajan mittaa oppii sitten ne tunnistettavat merkit joiden ilmaannuttua pitää lainata naisilta sanat "meidän pitää puhua"
29.12.2022 23:53
57 / 209