Tunnistatko ilmiön?
Joku, joka puhuu liikaa tai puhuu totta, leimataan ja yritetään päästä siitä eroon. Se, joka puhuu totta, yritetään vaientaa koska tosiasiat ovat kipeitä eikä ihmisillä lopultakaan ole halua muuttua.
Tuli vaan tällainen mieleen. Ehkä ajattelen niin, että syntipukin asema on raskas, mutta jonkun sekin täytyy kantaa. Tärkeä tehtävä.
Oletko sinä joutunut syntipukiksi jossakin? Omassa perheessä, suvussa, työssä, kaveripiirissä tai keskustelupastalla? Mitä siitä roolista ajattelet?
Oletko huomannut, että toisesta tehdään syntipukki ja miksi niin käy, mikä ilmiö siinä vaikuttaa? Oletko yrittänyt estää sitä tapahtumasta?
Syntipukit keskuudessamme
36
815
Vastaukset
- Anonyymi
On kun puhuu totta ja tosi asioita kuten tinderiläisistä tai korkeastikoulutetuista jännistä ja jännä asioita tekevät niin yritetään tehdä syntipukiksi eli ei sais puhua totta
- Anonyymi
Ehkäpä se toksinen rodentti kulttuuri on eräänlainen ajankuva.
Jos jäävuori häämöttää ja kohta rysähtää, kandee hymyillä ja näyttää peukkua niin kuin kaikki muutkin. En nyt sanoisi syntipukiksi joutuneeni, mutta minusta ei aina tykätä, kun en valehtele mieliksi enkä osallistu juoruiluun. Ja sanon mielipiteeni, vaikka se poikkeaisi kaikkien muiden mielipiteistä. Olen ärsyttävä itsenäni ja siksi olen kuullut lähipiirissäkin tuhahtelua.
"Oletko huomannut, että toisesta tehdään syntipukki ja miksi niin käy, mikä ilmiö siinä vaikuttaa? Oletko yrittänyt estää sitä tapahtumasta?"
-Juu olen huomannut ja yrittänyt estää ja estänytkin joskus. Ilmiö on etenkin töissä jotain nokkimista. Lapsellista kilpajuoksua ja pätemistä. Yleensä oon sanonut, kun joku on tullut juoruilemaan jostakin maalaten, että muodostan itse mielipiteeni ilman ennakkoasenteita tyypistä. Ja että ootko puhunut asiasta asianomaiselle? Silloin ne yleensä juoruilut loppuu.- Anonyymi
Yks tapa on kysyä että olitko paikalla jotta voit väittää näin tapahtuneen tai että olisi noin puhuttu
Anonyymi kirjoitti:
Yks tapa on kysyä että olitko paikalla jotta voit väittää näin tapahtuneen tai että olisi noin puhuttu
Kyllä sekin varmaan toimii. Juoruilut yleensä kai loppuu, kun ne saa juoruilijastakin näyttämään pahalta. Muutenkin jokainen juttelee joskus toisista ns. seläntakana, mutta sellainen tapana ja pahanpuhuminen on niin kökköä etyei motivoi.
- Anonyymi
Olen kyllä. Se on ärsyttävää. Se on monimutkainen kuvio.
- Anonyymi
Siihen vaikuttaa se, että yksi haluaisi tehdä enemmän kuin yksin mahdollista, mutta muilla ei samanlaista tarvetta tai vastuuntuntoa hoitaa asiaa, ja koska he tietävät, että yksi on niin hölmö että venyy ja ylittää vaikka omat vaan voimavaransa tarvittaessa.
- Anonyymi
Mä ainakaan pysty tekemään enempiä töitä ku mihin itse pystyn ja omasta mielestäni en pysty kerkeä paljoakaan päivässä tekemään ja toisinaan si taas on päiviä että tuntuu ettei ol tarpeeksi edes töitä tehtäväksi ja välistä taas tuntuu että on liiaksikin yhdelle päivälle töitä tehtäväksi milloi mitenkin riippuu vähä päivästä kiireisin työmaa on ollu aikoinaan kun skanska Malmille rakensi kahta kerrostaloa samanaikaisesti vaikka ny itse pääasiassa vastannukka kun viemäri töistä muistaakseni nekin piti kai alkuun tehdä niin et toinen oli ehkä tarkoitus tehdä ens valmiiks ennen kui sitä toista ois tehty perustuksia enempää mu tiedä si
Tunnistan ja tiedostan.
Olen monessa paikassa syntipukki.
Mm. Tällä palstalla. Lauon totuuksia, mitkä sattuu sinnr ja tänne. Ja saan tuta.. jotka ei usko, menkää etsi-osioon ja laittakaa hauksi Disse..
Löytyy kamaa....
Mutta ihan sama.- Anonyymi
Kuulostat enemmän uhriutujalta.
Olenhan minä syntipukkina ollut ja niin kauan kuin luottamustoimia harrastaa niin se tulee siinä kyllä kylkiäisinä. Itse en pidä syntipukin asemaa kovin raskaana koska asia jota mieltä tuolla olen pitää pystyä perustelemaan. Itse pidän raskaanpana esim. viestinviejän asemaa. Viet viestin perille ja jos se ei miellytä sinä saat sen ensimmäisen palautteen joka yleensä on vielä hiomaton. Tilanne johon et voi vaikuttaa.
Keskustelupalstalla ei ole mielestäni syytä kenenkään ottaa syntipukin leimaa. Täällä kertoillaan omia ajatuksia ja kokemuksia ja lukija sitten nyppii siitä kattauksesta omansa jos vaan maistuu. Toki sitä omaa näkemystä voi perustella linkeillä ja muilla tiedoilla mutta kun tänne on asiansa ilmaissut niin se riittää.- Anonyymi
Hyvä aloitus, mutta aivan liian vaikea tänne. Täällä(kin) uskotan mieluummin johonkin epätodelliseen kuin siihen mikä on todellista. Silloin kun joku kertoo siitä todellisuudesta, näyttää palstankin joukkovoima voimansa.
Palstan ulkopuolella taas hyvänä esimerkkinä käy Wille Rydman. Kaverin elämä ja maine on käytännössä pilattu, vaikka mitään näyttöä syytösten paikkaansa pitävyydestä ei ole esitetty. Ainoastan kolmen Hesarin toimittajan tekemästä jutusta, joista yksi on monta kertaa tuomittu talousrikoksista. Kirjanpitorikoksia tai velallisen epärehellisyyksiä ei tehdä vahingossa, vaan tarkoituksella muunnella totuutta. Eli suomeksi sanottuna valehdella todellisesta tilasta, antaa siitä toisenlainen kuva mitä se todella on.
Rydmanin tapauksessakin on ollut tiedossa yhden toimittajan epärehellinen mielenlaatu ja kahdelle muulle sekä päällystölle se on ollut ok. Luottamusta on ollut ja on edelleen. Herää kysymys, että onko sen tuomitun toimittajan toimittajakaverit ja päällystö mielenlaadultaan yhtä epärehellisiä tai onko ne muuten vaan tyhmiä. Itse epäilen, että kumpaakin.
Hämmästyttävintä on se, että kun olen itse muutaman päivän seurannut kirjoittelua aiheesta ja kommentointeja, että todella suuri osa uskoo edelleen Wille Rydmanin syyllisyyteen, vaikka asiasta ei ole mitään näyttöä ollut. Näyttöä on taas ollut sen yhden toimittajan tuomioista talousrikoksista, eikä kukaan näe mitään ongelmaa siinä. Tai kyllä ne todennäköisesti näkee, mutta eivät puhu siitä. Siinähän menisi muuten koko ammattikunnan maine. En ole nähnyt yhdenkään median keskustelevan tai kirjoittavan tämän toimittajan tuomioista, paitsi Suomen Uutiset. Eikö ole huolestuttavaa, että meillä on kohta joku puolueen äänenkannattaja ja seiska-lehti harvoja luotettavia medioita kun vastuullisella medialla on enemmän sääntö kuin poikkeus vähintäänkin muunnella totuutta?
Olen vielä enemmän pettynyt ihmisiin, mitä olen tähän asti ollut. Minusta tämä ei ole kenellekään mikään syy ja oikeutus pilata kenenkään elämää, että ei pidä siitä ihmisenä tai sen mielipiteistä. Ei valheilla ja tekaistuilla väitteillä. Jos asia pitäisi paikkaansa, on ihan eri asia. Silloin on rangaistuksensa ansainnut. Mutta että ei edes vaivauduta ottamaan selvää asioiden todellisesta laidasta, ei edes vastuullisessa mediassa, on aika huolestuttavaa. Toisaalta sillä vastuullisella medialla ei ole mitään hätää, onhan sillä uunipankkopoika Saku Timosellakin tuhansia uskollisia opetuslapsia, jotka eivät ikinä kyseenalaista mitään sen sanoman paikkaansa pitävyyttä. Ja se on sentään yksi kirjoittaja, ei se iso koneisto, mikä lähti Wille Rydmania vastaan käyntiin.
Itsehän en Rydmania tunne, en ole ollut todistamassa hänen minkäänlaista käytöstä missään, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mutta se tapa, miten häntä jahdattiin, ei suostuttu kuulemaan hänen vastinetta, näyttöjä siitä ett jotkut asiat on ollut täysin toisin kuin väitetty, herättä kyllä minussa epäilyjä, että onko tässä nyt kaikki niin kuin meille on esitetty? Ei ole pitkä aika siitäkään, kun aika iso osa uskoi Johnny Deppinkin syyllisyyteen ja Amber Heardin viattomuuteen ja uhriuteen. Mutta miten siinä lopulta kävi?
Jos Rydmanista pitäisi jotain spekuloida niin sen verran, että kaveri ei mikään ensirakastaja ole, mutta ollut kuitenkin kohtuullisen näkyvä kokoomuslainen. Sellainen houkuttelee monenlaista onnenonkijaa ja Wille Rydman ei taida kovin hyvin tuntea naisia. Tehnyt monia virheariointeja kun sen itsetuntoa on hivelty naisten huomiolla. Ehkä jatkossa osaa kiertää kaikki tyhjäpää somepissikset kaukaa. Sillä tulee ainakin välttämään monia ongelmia...- Anonyymi
Entä sitten Linda Lampeniuksen juttu. Eivät nämä aina niin itsestäänselviä. Itsekin uskoin pitkään, että taas metsästettiin tyhjällä kohulla julkisuutta. Jos on varaa, voi ostaa hiljaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten Linda Lampeniuksen juttu. Eivät nämä aina niin itsestäänselviä. Itsekin uskoin pitkään, että taas metsästettiin tyhjällä kohulla julkisuutta. Jos on varaa, voi ostaa hiljaisuutta.
Siitä en osaa sanoa mitään, en seurannut. Siis Linda Lampeniuksesta.
Niin. Rydman ei taida olla niin varakas, että olisi pinkka siihen riittänyt. Joutui yksin aika isoa koneistoa vastaan. Hesari ja muu media, puoluejohto, kilpailevat puoluet.
Mielenkiintoista onkin nähdä, että tuomitaanko hesari törkeästä kunnianloukkauksesta ja jos tuomitaan, kuin paljon palstatilaa se tulee saamaan vastuullisessa mediassa? Oma veikkaus on se, että huomattavasti vähemmän kuin Wille Rydmanin tapaus. Vastuullinen media ei kirjoita yhtään enempää kuin pakko sellaisesta, jotta voisi säilyttää uskottavuutensa. Eikä se ole edes vaikea. Suurin osa ihmisistä on älyllisesti laiskoja ja tyhmiä. Uskovat siihen, että sokerilla kuorrutettu paska ei ole paska, vaan ihan kakku. Ja tulevat lusikoimaan sitä edelleen hymyissä suin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä en osaa sanoa mitään, en seurannut. Siis Linda Lampeniuksesta.
Niin. Rydman ei taida olla niin varakas, että olisi pinkka siihen riittänyt. Joutui yksin aika isoa koneistoa vastaan. Hesari ja muu media, puoluejohto, kilpailevat puoluet.
Mielenkiintoista onkin nähdä, että tuomitaanko hesari törkeästä kunnianloukkauksesta ja jos tuomitaan, kuin paljon palstatilaa se tulee saamaan vastuullisessa mediassa? Oma veikkaus on se, että huomattavasti vähemmän kuin Wille Rydmanin tapaus. Vastuullinen media ei kirjoita yhtään enempää kuin pakko sellaisesta, jotta voisi säilyttää uskottavuutensa. Eikä se ole edes vaikea. Suurin osa ihmisistä on älyllisesti laiskoja ja tyhmiä. Uskovat siihen, että sokerilla kuorrutettu paska ei ole paska, vaan ihan kakku. Ja tulevat lusikoimaan sitä edelleen hymyissä suin.Tässä on muuten yksi Wille Rydmania syyttänyt mimmi. Kumma kun ei vastuullista mediaa tämän taustat ja motiivit kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään...?
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Wille-Rydmanin-viestit-karayttivat-kohumissin-nain-Adelaide-Botty-van-den-Bruele-vastasi - Anonyymi
Rydman siirtyi Persuihin 🤣
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rydman siirtyi Persuihin 🤣
xLinerDemareihin, vihreisiin tai vassareihinko sen olisi pitänyt siirtyä?
Kannattamatta mitään puoluetta, näyttää vähän siltä että aivovuoto persuihin saattaa vielä kiihtyä. Kaikki fiksut tulee vähitellen siirtymään sinne ja aivottomat jäävät kaakattamaan niihin vanhoihin.
Sinunkin kannattaisi lukea jo ottaa selvää asioista ennen kun hihittelet ja tuomitset. Et vaikuttaisi niin tyhmältä mitä nyt. Ei se, että olisit älylläsi ikinä loistanut.
https://www.willerydman.fi/blogi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demareihin, vihreisiin tai vassareihinko sen olisi pitänyt siirtyä?
Kannattamatta mitään puoluetta, näyttää vähän siltä että aivovuoto persuihin saattaa vielä kiihtyä. Kaikki fiksut tulee vähitellen siirtymään sinne ja aivottomat jäävät kaakattamaan niihin vanhoihin.
Sinunkin kannattaisi lukea jo ottaa selvää asioista ennen kun hihittelet ja tuomitset. Et vaikuttaisi niin tyhmältä mitä nyt. Ei se, että olisit älylläsi ikinä loistanut.
https://www.willerydman.fi/blogiPersut tarvii paljon aivovuotoa jotta siitä tulisi edes semisti älyllinen porukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut tarvii paljon aivovuotoa jotta siitä tulisi edes semisti älyllinen porukka.
Vihreissä ja niiden kannattajissa on ylivoimaisesti eniten tyhmiä ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut tarvii paljon aivovuotoa jotta siitä tulisi edes semisti älyllinen porukka.
Harmi vaan että sinne valuu juuri kaikki idarit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi vaan että sinne valuu juuri kaikki idarit.
Kyllä vihreät pysyy vihreissä.
- Anonyymi
Toinen tapaus historiasta ja hyvänä esimerkkinä. West Memphis Three murhat. Syytetyt tuomittiin mielikuvien perusteella eikä varsinaisten todisteiden. Olivat vankilassa lähes 20 vuotta, kunnes ilmaantui todisteita heidän syyttömyydestä. Oikeaa tai oikeita syyllisiä ei ole vieläkään tavoitettu.
Mutta mikä sai heidän syyttäjänsä vakuuttumaan heidän syyllisyydestä? Se oli se, että eivät sopineet joukkoon raamattuvyöhykkeellä. Kuuntelivat heviä, pelasivat roolipelejä yms. Ja heitä syytettiin kaikenlaisesta saatananpalvonnasta, eri rituaaleista jne. Se propaganda ja rummutus sillä isommalla koneistolla siellä oli niin tehokasta, että ihmiset uskoi kaiken mitä heille kerrottiin eivätkä edes harkinneet sitä mahdollisuutta, että jätkät olivat syyttömiä. Koska olivathan he täysin erilaisia, mitä suurin osa heistä. Heidän oli pakko olla läpeensä pahoja ja murhaajia, koska eivät eläneet heidän "arvojensa" mukaisesti. Ja mihin se kaikki perustui? Puhtaasti uskoon ja ennakkoluuloihin. Ja haluttomuuteen ottaa asioista selvää ja ymmärtää, että on olemassa muitakin "arvoja" ja elämäntapoja eikä ne ole ollenkaan pahoja.
Kun tosiuskovat on päätöksensä jonkun syyllisestä tai syyttömyydestä tehnyt, sitä ei muuta enää yksikään tosiasia. Siitä pidetään kiinni hamaan tappiin asti. Syyttömyys voidaan todeta ehkä vasta silloin, kun ne pahimmat tuomitsevat fanaatikot on jo kuolleita. Silloin voidaan ottaa asioita uuteen käsittelyyn ja ehkä nuorempi sukupolvi ei ole enää yhtä tuomitseva kuin se aikasempi. Ja kiinnostaa myös asioiden todellinen laita. Mutta se ei silti tuo takaisin niille kolmelle kaverille sitä lähes 20 vuotta, mitä heiltä vietiin...
https://en.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three
Ongelma piileekin siinä, että jokaisella sukupolvella on omat fanatisminsa, mitkä vaatii omat uhrinsa. Myös nykyajan uusheräänneillä. Eikä ne ongelmat tule tulevaisuudessakaan loppumaan niin kauan kuin fanatismi on eräänlainen normi ja lauman hyväksyntään vaadittava ominaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen tapaus historiasta ja hyvänä esimerkkinä. West Memphis Three murhat. Syytetyt tuomittiin mielikuvien perusteella eikä varsinaisten todisteiden. Olivat vankilassa lähes 20 vuotta, kunnes ilmaantui todisteita heidän syyttömyydestä. Oikeaa tai oikeita syyllisiä ei ole vieläkään tavoitettu.
Mutta mikä sai heidän syyttäjänsä vakuuttumaan heidän syyllisyydestä? Se oli se, että eivät sopineet joukkoon raamattuvyöhykkeellä. Kuuntelivat heviä, pelasivat roolipelejä yms. Ja heitä syytettiin kaikenlaisesta saatananpalvonnasta, eri rituaaleista jne. Se propaganda ja rummutus sillä isommalla koneistolla siellä oli niin tehokasta, että ihmiset uskoi kaiken mitä heille kerrottiin eivätkä edes harkinneet sitä mahdollisuutta, että jätkät olivat syyttömiä. Koska olivathan he täysin erilaisia, mitä suurin osa heistä. Heidän oli pakko olla läpeensä pahoja ja murhaajia, koska eivät eläneet heidän "arvojensa" mukaisesti. Ja mihin se kaikki perustui? Puhtaasti uskoon ja ennakkoluuloihin. Ja haluttomuuteen ottaa asioista selvää ja ymmärtää, että on olemassa muitakin "arvoja" ja elämäntapoja eikä ne ole ollenkaan pahoja.
Kun tosiuskovat on päätöksensä jonkun syyllisestä tai syyttömyydestä tehnyt, sitä ei muuta enää yksikään tosiasia. Siitä pidetään kiinni hamaan tappiin asti. Syyttömyys voidaan todeta ehkä vasta silloin, kun ne pahimmat tuomitsevat fanaatikot on jo kuolleita. Silloin voidaan ottaa asioita uuteen käsittelyyn ja ehkä nuorempi sukupolvi ei ole enää yhtä tuomitseva kuin se aikasempi. Ja kiinnostaa myös asioiden todellinen laita. Mutta se ei silti tuo takaisin niille kolmelle kaverille sitä lähes 20 vuotta, mitä heiltä vietiin...
https://en.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three
Ongelma piileekin siinä, että jokaisella sukupolvella on omat fanatisminsa, mitkä vaatii omat uhrinsa. Myös nykyajan uusheräänneillä. Eikä ne ongelmat tule tulevaisuudessakaan loppumaan niin kauan kuin fanatismi on eräänlainen normi ja lauman hyväksyntään vaadittava ominaisuus.Laitan perään yhden leffasuosituksen. Minority Report. Ihan vaan sen takia, että luulen suurimman osan teistäkin katsovan ennemmin leffan kuin jaksavan lukea kirjan. Kertoo ajatuspoliisista, mikä selvännäkijöiden avulla on ehkäisemässä tulevia rikoksia. Perustuu Philip K. Dickin kirjaan. Mistä pääsenkin siihen, että ne joita kiinnostaa lukeminen, voisin suositella myös kirjallisuutta...
Kaikki Philip K. Dickit on lukemisen arvoisia. Ne on hyviä, parempia ja loistavia. Myös Isaac Asimov, Stanislaw Lem... Klassikkoja scifi-osastolta. Omana aikana olivat scifiä ja spekuloivat tulevaisuudella, mutta nyt niitä voi kutsua jo visionääreiksi kun aika monet heidän tulevaisuuden näkymät on realisoitunut ja tulevat realisoitumaan tulevaisuudessa. Mistä ne on sen ennalta nähnyt? Siitä, että ovat nähneet minkälaisia on ihmiset ja mihin se tulee johtamaan. Heidän tarinoissa ei ole tärkeintä se scifi ja teknologia, vaan miten ihmiset elää siinä tulevaisuudessa sen teknologian kanssa, minkälaisiksi he muuttuvat(pysyvät oikeastaan samanlaisina kehittymättöminä olentoina) ja mitä siitä kaikesta seuraa...
- Anonyymi
Totta, laumaelikoitten mieliharrastus. Leiman saa aika helposti jos ei pelaa samoilla korteilla kuin muut, ensin vesitetään sen hetken teot ja kotvasen kuluttua vesitetään kaikki muukin mahdollinen, lopuksi teoiksi keksitään jo asioita mitä et ole koskaan tehnytkään...maine kasvaa ja kunnia menee :D
- Anonyymi
En ole pukki vaan pässi valtavilla sarvilla. Niiden edestä ei monesti karkuun päästäkään.
En nyt tiedä syntipukista, ei mua varsinaisesti ole mistään tapahtuneesta syytelty, mutta kuten olen kertonutkin niin on ihmisten suhtautuminen muhun jotenkin muuttunut ja mielestäni vähän heppoisin perustein, poislukien El Plan päätös ja retrogradinen amnesia, joiden takaa mun on nyt hyvä huudella 😄
Rokottamattomuudesta ja rokotteen mahdollisesta osuudesta puhuminen erääseen kuolintapaukseen liittyen oli lopulta "psykoosi", ja viime talven aikana olin kuulemma myös konkurssissa, elykeskuksen hampaissa, muuttamassa ja elin "perinnöllä" 😂
Ja jopa oman kaksinaismoraalini ylittävä suhtautuminen lääkitykseeni (sama se oli jo juodessani mutta kaikki oli helppo niputtaa pelkän parin promillen kännin piikkiin) on jo melkeinpä sööttiä, enkä tänä päivänä tiedä mitä ihmettä tapahtui, tai mitä rikkinäistä puhelinta on kesällä leikitty, kun ihan muusta syystä, ja joka tapauksessa, oli pieni tilapäinen kassakriisi käsillä 🙄 Se hiljaisuus ja lyhytsanaisuus alkuun oli todella hämmentävää, ja myöhemmin täysin naurettavaan pskaduuniin painostaminen vain alleviiivasi paikkaani arvojärjestyksessä äidin ruumiin ja pakolaisten jälkeen. Kumpaiseenkin kun löytyi enemmän ymmärrystä ja luottamusta, ja osaltani voin sanoa ettei hautajaisjärjestelyissä 600 eurolla pitkälle pötkitty, ja sen verran olisin kesällä tarvinnut.
Sairauspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä 3kk tyhjiössä ilman oikeutta toimeentulotukeen, asumistuen ollessa 77€/kk.
He tiesivät menneistä, mutta monille muille kun olen joutunut vääntämään rautalangasta, ettei niitä kahta kerrostaloasuntoa ja ~20ha maata ihan aikuisten oikeasti ole ollut olemassa noin 15-22 vuoteen, niin ihan varmasti siinä on illuusioita murentunut, mutta pitääkö se käytös suunnata muhun 🤨 Don't shoot the messenger 🤷♂️
Ja suhteessa omaan vaikutusvaltaani, niin mielestäni aika isoon tikunnokkaan on jotkut Venäjäheitot, USAn vaalien ruotiminen yms. nostettu, ja oikeastaan myös nuorempien tuttujen kesken sekä naistenkin taholta. Kun en kuitenkaan mitään Teboilia, Jokereita tai Ural Kalia omista 😂 Tähän se syntipukki nimitys ehkä sopii jotenkin, että johonkin ihmisten on näköjään purettava omat pelkonsa, epävarmuutensa tulevasta, moraaliposeerauksensa jne. ja kukapa helpompi kohde olisi, kuin mun kaltainen, aina isomman ja vahvimman puolella oleva inhorealisti, joka kuuluu sähkösopparien voittajien joukkoon 🙄😅- Anonyymi
Ei kukaan puhu totta, paitsi persut. Totuutta ei ihminen kykene tunnistamaan sillä ihminen ei ole Jumala. Hän joka sanoo puhuvansa totta valehtelee ja siksi herättää paheksuntaa kanssaihmisissä.
- Anonyymi
Tuli vain mieleen, että jokainen joka on elänyt narsistin valtapiirissä syystä tai toisesta, kai tunnistaa ilmiön "suosikit" ja "inhokit". Jälkimmäisiä syytellään verisesti asioista, joita myös ensimmäiset tekevät. Jälkimmäisten tekeminä asioita käytetään luotettavina perusteluina lynkata ihminen. Ensimmäisten tekeminä samat asiat voi sivuuttaa, ne ovat inhimillisiä, niitähän sattuu kaikille eikä saa olla armoton ja ihmiset on hyväksyttävä sellaisina kuin ne ovat - paitsi inhokit.
Mutta kysymys on paljon laajempi kuin "narsismi", joka ei ole aina se syy. Tässä väsymystilassa muut saavat jatkaa, hyv' yöt'. Hyvä aloitus kuitenkin. - Anonyymi
Mä olen ain kysyn suoraa et mistäs tällä kertaa halutaan yrittää syyttää usein kun ne ketkä syyttelee muita peittelee niitä omia virheitä mokia rikoksia joita ovat tehneet
- Anonyymi
Toi on hyvä. Pitäis aina osata kysäistä heti, että mistä nyt kenkä puristaa?
- Anonyymi
Aloittajan viestissä tuo jo tökkii: koska tosiasiat ovat kipeitä eikä ihmisillä lopultakaan ole halua muuttua.
Mitä hemmettiä ketään alat muuttamaan. Anna ihmisten olla sellaisia kuin ovat. En oikein ymmärrä koko juttua. Tietenkin jos on lähiesimies ja on kovin epärehellinen ja vaikeuttaa työtäsi, sitten seuraavan esimiehen kanssa voit yrittää oikaista vääryyttä.
Mutta muussa elämässä, Rehellinen voi olla kaikista muista asioista mutta toisen ihmisen persoonaan ei saa puuttua. Siirtyy vain toisen ihmisen luo ja jättää sen epärehellisen pois elämästään.- Anonyymi
Kiitos palautteesta, mikä muu tökkii?
Aloituksessa ei varsinaisesti viitata ihmisten muuttamiseen. Lähinnä, että tosiasioidenkaan edessä ihmiset eivät halua luopua käsityksistään vaikka tajuaisivat olevansa erehtyneet.
Entäpä jos aloittajan persoonaan on puututtu julmalla ja häikäilemättömällä tavalla?
- Anonyymi
Oon joutunu syntipukiks ja joulupukiks ja kaiken maailman pukiks, ettei mua enää mikään liikuta.
- Anonyymi
Olen aina kaiken syy ja seuraus. Olen aiheuttanut muille ihmisille paljon pahaa viettämällä aikaa yksin, eikä ole sarkasmia vaan totuus. Taitoja siis löytyy minulta monenlaista ja yks niistä on tää taito vaikuttaa ihmisiin kaukaa mitään tekemättä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823772
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322599Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942136Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201647Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261468- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71424Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu681378Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?241342Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111264