Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Täydennän+vielä+että+tarkoitin+nimenomaan+sinun+kuviasi+tai+kuvia+sinusta!+Minua+ei+sinänsä+koko+kuvat+muuten+kiinnosta+kuin+yksityisyyden+viimeisen+suojan+kannalta
  2. Olipa+taas+työpäivä.+Juuri+kun+pääsin+ajokorttilääkäriltä+niin+puhelin+kilahti+ja+Örjan+oli+taas+järjestänyt+kokouksen+Einarin+luona.+Ei+muuta+kuin+nokka+Tapulikaupunkia+kohden+ja+poljin+pohjaan.No+Örjan+oli+jo+saanut+yksityislääkäriltä+6+kuukauden+todistuksen+ja+jo+vienyt+saamansa+lisäaika+hakemuksen+läheiseen+Malmin+Ajovarmaan.Minä+joudun+vielä+viikolla+lykkäämään,+sillä+vaikka+olin+kunnallisessa+terveydenhuoollossa+mikroskooppisen+tarkassa+muisti+ja+itse+lääkärintarkastuksessa+jopa+EKG+otettuna+ja+kaikki+meni+5+vuoden+kortin+tarpeisiin+heilahtaen+läpi+niin+stentti+vatsa+aortassa+oli+nuorelle+lääkärille+uusi+asia+ja+hän+konsultoi+siitä+muita+ja+ajolainsäädäntöä+ja+antaa+todistuksen+sen+selvitettyään.+Hyvin+olen+kyllä+sen+stentin+kanssa+ajanut+ja+loogisestihan+asia+on+vatsa+aortan+kanssa+juuri+niin+että+se+stentti+nimenomaan+hoitaa+pois+sen+aneyrysman+aiheuttaman+äkillisen+repeämisriskin.+No+katsotaan+mihin+hän+lopulta+päätyy+mutta+tulihan+taas+kaikki+kuunneltua+ja+tutkittua.+Näkökin+riitti+hyvin+ja+taittovirhettähän+heidän+testinsä+eivät+löydä.+Optikko+löytäisi.Tänne+oli+tullut+niin+paljon+"viestintää"+että+paneudun+siihen+vähän+tarkemmin+pienen+huilahduksen+jälkeen.+Ilmeisen+selvää+näyttää+olevan+että+toiveet+ihan+asiallisesta+jutustelusta+ovat+kuten+aina+kaikuneet+kuuroille+korville.+Juuri+siksi+niistä+ei+pahemmin+tulekaan+välittää+vaan+palauttaa+suolaa+säkki+jos+joku+sitä+kerjää.Nyt+taas+"paukulle"
  3. Rupattelempa+heti+alkuun+vähän+lisää,+jotta+saadaan+uusi+ketju+hyvään+lähttö+naikka+arkipäivä+onkin+tulossa.Nyt+tuli+tuossa+vanhassa+ketjussa+niin+paljon+tahallista+ulkopuolista+terrorisointia,+että+ei+oikein+ollut+energiaa+lukea+kunnolla+kaikkia+poliittisia+anlyysi+ja+keskustelutarvejuttujakaan+mitä+Edson+lukuisi+kirjoitti.Jos+tässä+onnistuttaisiin+käärmeittä+niin+voisit+vaikka+toistaa+jotkut+jutut+kun+nitää+ei+mielellään+meni+sen+kommenttioksennuksen+joukosta+suodattamaanJNos+saadaan+keskustelu+pysymään+objektiivisena,+sallivana+ja+asiassa+niin+voimme+sitten+paneutua+vaikka+vanhustenhoivan,+sote+toiminna,+koulutuksen,+kielten+opetuksen,+aluhannon+vastaan+tiivistäminen+sekä+tietenkin+maatalouws+ja+energia+asioista+jotka+sattuneesta+syystä+ovat+suosiossani+sen+vuoksi+että+niiden+todellisuuden+ymmärtäminen+on+monipuolista+ymmärrystä+ja+tietoa+vaativaa.+Siksi+kai+siellä+keskustelualueella+ei+ensimmäistäkän+naista+näy+vaikka+lämpöpatterin+säätimellä++ja+töpselillä+saattaisi+näkyä.Mutta+esimerkiksi+se+suuri+vahinko+minkä+tuulivoima+aiheuttaa+valkenee+ainoastaa+sen+suuren+kokonaisyhtälön+paloihin+purkamaan+kykeneville+kuten+mie,Edson,+Dr+Hu-Huu+ja+Puosuvaari+joka+tuntenee+perusateellisesti+pumppuhuoneen+millä+onkin+energian+kannalta+suurikin+merkitys.+Minähän+taas+viran+puolesta+olin+töissä+niin+suuria+pumppuja+käyttävissä+olympiastadionin+kokoisissa+laitoksissa+kierrätettävän+höyryn+ja+erilaisten+tuotantovesien+tai+käsittelyvesiä+joihin+minä+olin+pääkonsultti.Siksi+meidän+pumput+eivät+kovin+suuria+itse+suolanpostolaitoksen+vesipummuihin+verrattuna+olleet,+Nehän+olivat+yli+ison+miehen+korkuisia+halkaisijaltaan+ja+pummpasivat+merivettä+sisään+niin+että+yhdestä+sellaisesta+laitokseta+tuli+vuorokaudessa+ulos+noin+10+miljoonaa+litraa+keskikokoisesta+laitoksesta.+Se+on+käytännön+bulkki-ilmaisuissa+10-12+000+tonnia+makeaa+vettä.+Meidän+käsittelyaine+pumppumme+olivat+suurimmillaan+luokkaa+1000+tonnia+tunnissa+mutta+suurella+nostokorkeudella+eli+9-12+bar+tai+90.-120+metriä++kun+ne+raakameriveden+esilämmityksen+pumput+olivat+luokka+30+metriä+nostokorkeudeltaa+ja+merivesi+matkasi+useimmiten+tyhjiötislauskammioihin+joissa+vesi+höyrystyy+paljon+alle+100C+alipaineessa+ja+näin+tarvitaan+vähemmän+kaasua+pakolliseen+kuumentamiseen,+jotta+tisle+lähtisi+ja+brine++eli+tiivistetty+suolavesi+jäisiTurhaahan+minä+tietysti+tällaistakin+selvitän,+mutta+teenkin+sitä+huvikseen,+jos+joku+vaikka+olisi+kiinnostunut+miten+suuria+määriä+makeaa+vettä+saadaan+merivedestä+ja+mitä+siihen+tarvitaan+eli+merivettä,+höyryä+meriveden+lämpötilan+nostamiseen,+tyhjiö+eli+vaakkumipumput+alipaineen+saamiseksi+suuriin+tiloihin+ja+tyypistä+riippuen+myös+jonkinlainen+merivedellä+toimiva+lauhdutin.Itse+tuotettu+kondensaatti+juoksutetaan+kalkkikiveä+täynnä+olevien+suodati,+tässä+taoauksessa+lisäystornien+kautta+joilla+juomaveteen+saadaan+takaisin+tarvittava+määrä+terveellisiä+mineraaleja+kuten+kalsiumia
  4. Tässä+juuri+ennen+urheilun+eli+todellisen+elämän+alkua:Herrasmies+kolleegoilleni,+joiden+tiedän+asioiden+todellisuutta+suhteellisesti+ja+rationaalisti+kykenevän+punnitsemaan+kerron+tässä+ihan+viihteeksi,+että+katselin+tuossa+joutessani+pari+tuntia+CNN+ohjelmaa+State+of+The+Union,+missä+nyt+olivat+keskustelemassa+muutamat+republikaanit+ja+ihan+viimeisenä+syyttäjänäkin+toiminut+demokraattisenaattori+Amy+Klobuchar.Siellä+täysin+kirjaimellisesti+syväluodattiin+amerikkalaisten+poliittista+tilaa+ja+selväsanaisesti+mitä+kukin+on.+Esimerkiksi+jopa+republikaanien+entinen+kongressimies+käytti+julkisesti+Trumpista+aivan+oikeaa+ilmaisua:+Maanpetturi!Trumphan+on+todella+toiminut+ilmirikollisesti+yrittäessään+penkoa+vastoin+tiedettyä+totuuttakin+paskaa+kohteistaan+ja+yrittää+julkaista+sitä+kuvittelemansa+voiton+tai+edun+kiimassa.+Aivan+tuttua+sairaiden+meininkiä,+mistä+viimekädessä+se+sairas+saa+itse+saappaansa+täyteen.Amy+Clobuchar+ja+mm.+republikaanien+yksi+presidenttiehdokaskandidaatti+totesivat+että+rikollista+on+mutta+Trumpin+erottaminen+on+lopulta+prosessiasia+ja+jos+senaatin+republikaaneista+ei+saada+tarpeeksi+rikoksen+tunnistajia+niin+tuomia+jää+tulematta+ja+siksi+esimerkiksi+juurikin+tuo+republikaanien+kanditaatti+katsoi+ettei+erotus+(impeachment)+prosessia+kannata+käynnistää.Kova+on+tilanne+Yhdysvaltojen+sisällä+ja+paska+lentää+molemmin+puolin+kuin++anonyymien+valjakkohuskien+perseistä.Kun+niitä+ison+maan+isoja+ongelmia+autenttisena+kuuntelee+niin+nämä+meidän+ketjun+pikkusen+höynähtäneet+erimielisyydet+ovat+todella+mikroskooppisia.+Onneksi+herrat+sen+ymmärtävät+ja+ilmeisesti+myös+ovat+oikeista+asioistakin+kiinnostuneempia.+Kuten+vaikkapa+puosuvaari+ullage+mittauksesta.+;)ps.+Ihan+piruuttani+editoin+tuon+ja+jätin+"nettieditorin"+työtttömäksi+haistelemaan+"Uimaharjua".+En+sentään+Pankakoskea+kun+kohtuullinen+olen!Minunkaan+ei+onneksi+tarvitse+heitellä+anonyyminä+kuten+Dr.Whoolle+kavalasti+yrittävä!
  5. No+olipahan+Whollakin+katsomista+tämän+päivän+urheiluissa.+Hirmuinen+kuulakisa+ja+varsin+kovalaatuisia+naisten+juoksuja.Kolmiloikkaaja+hyppäsi+vähän+vähemmän+kuin+se+arvioiman+maksimi+kaiken+onnistuessa+eli+hänen+fyysiset+mahdollisuutensa+kolmiloikkapituuteen..+Se+teoreettinen+korkein+sijoitus+olisi+nytkin+ollut+se+kahdeksas.Äläkä+turhia+murheita+kanna+täällä+esiintulevista+kirjoituksista.+Vanhana+kirjoittajan+tiedät+että+esimerkiksi+minun+ja+Ahvenlammen+aaltojen+tilaa+ei+ole+mahdollista+korjat+mutta+sekin+sallii+kyseisenkin+henkilön+henkilöönkäymättömät+asiakirjoitukset+ja+myös+sen+sietämisen+että+kymmenen+vuotta+kestäneen+henkilöjahtaamisen+ja+suoran+valehtelevan+mustamaalausyrityksen+jäljiöta+saattaa+alitajuisesti+putkahtaa+jotain+sivulauseen+hienovaraista+vihjettä+mitä+menneisyys+sisältää.+Ja+tietysti+jos+tulee+suolaa+itse+tänne+pyytämään+niin+sitähän+saa.+Sillä+ilmansuunnalla+on+muuten+myös+Uimaharjun+sellutehdas!Muita+kirjoittajiahan+on+suorastaan+pyydetty+osallistumaan,+mutta+heilläkin+on+kenellä+mistäkin+väärästä+syystä+johtuvia+lukkoja+joita+ei+haluta+myöntää.+Ainakaan+vielä.+Toivottavasti+osaavat+ne+aukaista+vaikka+Uimaharjun+suunta+onkin+kauhuissaan+että+muutkin+naiset+tulisivat+hänen+paskoreviirilleen+hillumaan,+ja+vielä+tervetulleina!
  6. Koirat+ovat+muuten+erityisen+nopeita+oppimaan+mitä+tahansa+vierasta+kieltä.+Minäkin+onnistuin+Doha+leirimme+leirikoiran+kouluttamaan+alta+aikayksikön+ymmärtämään+suomea.+Ei+siihen+montakaan+kananakkipakettia+mennyt,+Sen+jälkeen+olimme+hyviä+ystäväiä+ja+hän+oli+aina+aamuisin+odottamassa+kun+tulin+ulos+leirin+ainoasta+kahden+kerroksen+projektiparakista+jollaisten+alla+leirien+koirat+ja+jossain+kissat+aina+majailivat.+Rodusta+en+mene+sanomaan+mutta+keskikokoinen+ketainen+lyhytkarvaturkki+ja+tosi+hyvässä+kunnossa.Olen+muistaakseni+ennenmuinoin+poistiitanutkin+hänen+kuvansa.+Sellaisen+joita+Vienan+pieru+väittää+minun+etsineen+netistä+ja+keksineen.Mitä+muuten+tulee+kirjoittajiin+niin+Dr.+Whoohan+on+ihan+oikeassa+ja+loogisesti+samaa+mieltä,+että+ketjut+ovat+kaikille+ja+parasta+olisi+jos+jonkun+kirjoitus+ei+miellytä,+olla+kiinnittämättä+siihen+ylenpalttista+huomiota.+Minä+lukisin+ihan+mielelläni+Amummun,+Ceen,+Rapulaisenkin+juttuja.+Vienan+pierun+jututkin+saavat+mennä+joukkoon,+mutta+hänen+osaltaan+pidätän+itselläni+ikuisen+nautintaoikeuden+muisella+josku+jotain+hänen+aiheuttamiaan+ikävyyksiä+ilkeällä,+pahamsuvalla+ja+ajojahtimaisella+sekä+kavalalla+minun+ja+tarvittaessa+muiden+ihmisten+henkilöhtaisesta+kimppuun+käymisestä.+Se+on+jo+alitajunnassa+ja+hönkäys+joutuu+siitä+seuraukset+ihan+itse+aiheuttamanaan+kantamaa+mahdollisen+mutta+hyvin+hienovaraisena+muistamisesta+aiheuttamastaan+haitasta.+Ei+lopulta+vain+minulle+vaan+koko+keskustelun+tasolle.Edsolventtia+on+turha+osoitella+sillä+hänkin+on+täysin+looginen+ja+ajattelee+hyvin+rationaalisti.+Ilmaisee+tietenkin+itseään+yksilölliseti++ja+voisi+minunkin+mielestäni+olla+loivempi+amummun+ja+hänen+muidenkin+ymmärtämän+miniäongelman+kanssa.Eli+kuten+minä+aina+ketjun+aloitan+ketju+en+kaikille+kirjoittajille+avoin+mutta+toivotaan+että+vienan+löyhkä+joskus+parantuisi+ja+löytäisi+elämälleen+muutakin+sisältöä+kuin+toisten+ajojahti+ja+heistä+velheiden+tuottaminenSeuraavaksi+tärkeämpiin+asioihin+kuin+urheilu,+ralli+ja+maailmarauhan+kokonaistilan+eri+osien+tarkka+analysointi