Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. No+vihdoin+on+tullut+minun+päivätyövuoroni.+Aamun+kirjoittajat+ovatkin+olleet+ahkerinaAlitan+päivän+pikakatsauksella+urheiluumme+ja+taiteeseemmeTänään+loikkii+meidän+kolmiloikkaajanaisemme.+Veikkaan+hänen+sijoittuvan+jonnekin+alueelle+9-15+mihin+hän+pääsee+maksimisuoritustasollaan.+Mäkelällä+on+juuri+se+rakenteellinen+ongelma+mikä+lähes+suurimmalla+osalla+suomalaisurheilijoista.+Hän+on+liian+iso+tähän+lajiin+ja+silloin+fysiikan+lait+vääjäämättä+toteutuvat+eli+päästäkseen+sillä+"isoudella"+voittopitkälle+pitäisi+siihen+ylimääräiseen+isouteen+olla+lisävoimaa+potenssiin+2+per+lisäkoko/kilo.Ehkäpä+Alberto+Edelweiss+maalaa+hänestä+taulun+Suomalaisia+loikkaajia+Njurmeksen+keskustassa+liwohkassa.Jatkamme+päivää+pienten+ulkoaskareiden+jälkeen
  2. No+sehän+oli+melkoisen+pitkä+urheilu+istunto.+Onneksi+ihan+vähän+ennätti+piipahtamaan+esimerkiksi+ajankohtaisella+kakkosella+välissä+toteamassa+sekä+vihreiden,+että+kepu+edustajien+puhuvat+ihan+täyttä+läpiä+päähänsä+ja+ajavan+puhtaasti+muista+välittämättä+rahoittajiensa+etuja.++No+niistä+varmaan+yleisesti+keskustelut+jatkuvat.Tuolle+nyhdelle+on+tässä+välissä+vastoin+tapojani+vain+yhdestä+kommentista+huomautettava+että+meillä+karjalassa+opetettiin+esimerkiksi+Edelfeldtin+taidetta+jo+kansakoulussa+kun+se+kuului+perussivistykseen.+Se+että+täti+lepäilee+aivan+pääpaikan+sydämessä+tietenkin+pakottaqa+tunte3maan+senkin+taulun+historian+kansakouluopetusta+paremmin.+Myös+Lönnrotin+käyttämät+Vienan+itkijämummot+jotka+sittemmin+siirsivät+perimänsä+Pohjoiskarjalaan.muutenhan+naiset+rapulainen+mukaanlukien+ovat+aina+olleet+tervetulleita+tähänkin+ketjuun+kirjoittamaan.+Valinta+vaan+on+heidän.+Jos+huvittaa+n+iin+huvittaa+ja+jos+ei+niin+sitten+ei.+Kirjoittaessaan+on+kuitenkin+ymmärrettävä+että+jollain+voi+olla+joistain+asioista+erilainen+näkemys+ja+se+olisi+siedettävä+seinille+hyppimättä+jossain+Eldankajärven+tallissa.+Enenkaikkea+pitäisi+vältellä+sinun+tapaista+vainoamista+ja+keksittyjen+juttujen+tuottamista.+Ei+niitä+enää+telaketjuisimmat+feministitkään+osta+kun+niistä+jatkuvasti+näkyy+vain+perusteeton+ja+silmitön+viha.+Vähän+kuin+trophy+metsästäjällä+jolle+on+tullut+mania+suurimman+sarvikuonon+kaatamisesta.+Ei+enää+saa+nautintoa+helpompien+häätämisestä+ketjuilta.Mutta+urheilustahan+nyt+on+pääpuhe+ja+toistaiseksi+vain+Kuivisto+on+kyennyt+hiukan+venymään+normaalisuoritustasostaan.+Fajdekin+paluu+moukarimestariksi+oli+ilahduttavaa.+Samoin+Asher+Smithin+pinkaisu+naisten+200+metrillä.+Miesten+110+aidat+meni+pilalle+vaikka+muodollinen+voittaja+saatiin.+Toivottavasti+sentään+Mansen+kaunotar+saa+aktin+kokoon+ja+tekee+ottelussa+siedettävän+kokonaistuloksen+ja+jopa+pääsisi+15+parhaan+joukkoon.++Mitään+erityistähän+meillä+ei+omista+enää+ole+odotettavissa.+Ainoastaan+se+hyvin+epätodennäköinen+onnenkantamoinen+keihään+heitossa.+Näillä+näkymin+kyllä+yhtään+miestä+ilmeisesti+ei+olisi+,kisoihin+tarvinnut+lähettää.+Kyllä+urheilu+tällä+hetkellä+on+naisten+varassa..+Mitä+lie+ovat+nykyäidit+vetelille+pojilleen+syöttäneet+tai+kotioloissa+lellineet+ja+vesittäneet+oman+ajattelun+ja+tahdon.
  3. Kun+olet+malttanut+pysyä+maniasi+kanssa+näkymättömissä+näinkin+pitkään+niin+voin+sinulle+vaihteeksi+kerran+vastata.Minä+en+mitenkään+analysoinut+Ruokolahden+mummot+maalausta.+Viittasin+vain+että+tunnen+maalauksen+ja+paikan+kun+olen+ihan+vierestä+kotoisin.+Se+että+käytin+Edelfeldtin+maalauksesta+sanaa+itkijämummot+ei+johtunut+siitä+ettenkö+taulun+ja+sen+tautan+historiaa+varsin+hyvin+tuntisi+sillä+rakas+tätinikin+on+haudattuna++priimapaikalla+noin+3+metriä+Ruokolahden+kirkon+kellotapulin+ovesta.+Itkijämummoilla+todentotta+viittasin+sellaisiin+mummoihin++jolla+ei+ole+muuta+sanottavaa+kuin+itkeminen,+salaliittoteoriat+ja+asioiden+vääristely+ilkeässä+mielessä.+Mutta+tiedänhän+minä+kuten+muutkin+jo+sen+että+sinä+elät+siitä+että+saadaan+härdelli+aikaiseksi+vaikka+keksimällä.Sinua+sensijaan+en+ole+käynyt+tervehtimässä.+Se+on+vain+se+mania+mikä+pyörii+päässäsi+ja+pakottaa+sinut+näkemään+minut+joka+paikassa.+Olen+senkin+jo+tavallaan+hyväksynyt+mahdottomuutena+korjata.+Toki+myönnän+että+kävin+tänään+puolenpäivän+jälkeen+Edsonin+vihjeestä+katsomassa+mikä+härdelli+siellä+nyt+oli+keksitty+ja+kyllähän+sinut+oli+helppo+tunnistaa+härdellin+tuottajaksi+eikä+amummua+mitä+Edsolvent+ehkä+epäiliKatsoin+tuossa+välillä+Marjan+juoksun+ja+kyllä+se+ihan+hyvin+meni+vaikka+eräässä+olivat+mahottomat+muut+menijät+jotka+olisivat+piesseet+meidän+varsinaiset+aitajuoksijammekin+mennen+tullen.+Ny+siirrynkin+tiiviimmin+katsomon+puolelle+sillä+on+siellä+jotain+silmää+hivelevämpääkin+kuin+Ruokolahden+mummot+kirkonmäelläMuuten+mummut+voisivat+ja+saisivat+ihan+mielellään+tulla+muustakin+kuin+ihmisvihasta+ja+jahtaamisesta+kirjoittelemaan.
  4. Vai+on+mummo-osastolla+taas+kiihdytty+.+Pitääkin+tästä+kahvin+alettua+vaikuttamaan+käydä+katsomassa+mistä+nit+hillutaan.+Toisaalta+hyvähän+se+on+että+virkistyvät+ja+heräävät+henkiin.+Toivottavasti+tulisivat+tännekin+kirjoittelemaan.+Siis+ihan+yleisistä+asioista+eikä+vihamiehiä+näkemään+joka+nurkassa+ja+joka+ilmauksessa.Mitä+politiikkaan+tulee+niin+oikeassa+olet+ja+välikysymyskin+jäi+vain+osaseuraamiselle.+Harvinaisen+paljon+onkin+urheilua+tullut+katsottua,+mutta+ihan+hyvätasoista+urheilua+vaikkei+suomalaiset+edes+pisteille+ole+päässeet.Kokoomuksesta+olen+minäkin+sitä+mieltä,+että+voisivat+nyt+hillitä+poliittista+petoaan+ja+pohtia+ihan+rauhassa+miksi+todella+viime+hallituksen+aikana+tekivät+niin+monta+todella+pahaa+ja+väärää+tilanneharkintaa+ja+jopa+linjanvetoa,+kuten+Sote+asiassa,+Sen+kyllä+ymmärrän+mistä+saavat+kannatuksensa.+Kokoomus+on+aina+saanut+noinj+17%+kannatuksen+kotimaisilta+mie+onn+hiukan+parempi+kuin+toiset+materialisteilta+eli+ns+pikkuporvareilta+jotka+eivät+nenäänsä+pidemmälle+asioita+tunnista+eivätkä+edes+sitä+mistä+heidänkin+parempi+hyvinvointinsa+johtuu.+Minä+ainakin+sen+ymmärrän.++Hyvin+tympeää+ajattelua+minunkin+mielestäni,+mutta+ovat+kuitenkin+se+vahvasti+säilyttävä+osa+yhteisöä+ja+siksi+hyväksyttävä+osa+sen+rakennetta.+Eivät+vaan+saisi+olla+dominoivassa+asemassa+kuten+lopulta+ei+yksikään+puolue+yksinään+tai+liian+pitkään.Persuliinot+saavat+äänensä+sekä+kaikkien+muiden+puolueiden+toisinajattelevista+että+tyyåillisistä+suomalaisista+joka+kiroilevat+selän+takana+ja+puristelevat+kättä+nyrkkiin+taskussa.+Heidän+äänimääränsä+on+tulosta+muiden+puolueiden+johdonmukaisesta+epäonnistumisesta+saada+kansalaiset+luottamaan+omiinsa+tai+ns.+vanhoihin+puolueisiin.Muut+puolueet+saavat+sitten+kannattajakuntansa+eri+asennoitumisten+perusteilla.+Kaikista+eniten+huijattuina+kuitenkin+pidän+vihreiden+äänestäjiä,+sillä+mielestäni+vihreät+eivät+ole+toiminnallaan+saaneet+aikaan+ensimmäistäkään+todellista+luontoon,+ilmastoon+ja+vesistöön+vaikuttavaa+asiaa.+Eikä+hyvältä+näytä+tässäkään+hallituksessa.+Todennäköisesti+taas+vaan+estetään+ja+hidastetaan+niitä+hankkeita+joilla+todellista+vaikutusta+olisi.+Siitä+on+jo+esimerkiksi+Mikkosen+lausunnoissa+selkeää+viitettä.Mutta+pitää+analysoida+toisessa+kirjoituksessa+muita+puolueita+tarkemmin+jos+innostuu.++Itsehän+olen+100%+sitoutumaton+vastuullisen+markkinatalouden+kannattaja+ja+ennenkaikkea+todellisten+ilmasto+ja+luontotekojen+kannattaja,+mistä+syystä+on+mahdotonta+edes+ajatella+olevansa+vihreän+puolueen+linjoilla+kunitse+on+ihan+oikea+vihreä+joka+samalla+ymmärtää+mitä+yhteiskunta+ja+ihmiset+tarvitsevat+ja+haluavat.+Siihen+tarvitaan+suuria+energiapolitiikan+kokonaislinjauksia+ja+koko+paletin+käyttöönottoa+mutta+oikein+painotettuna.Noh,+ny+on+tyävuaro+käynnistyny!
  5. Moten+Gurken+Pehmoisiin+ja+muualle+suureen+maailmaanMinä+en+vaan+taas+yksilönä+olisi+lähtenyt+heristelemään+sormea+muille+vaan+jos+ylipäätänsä+mitään+olisin+tehnyt+niin+sitouttanut+Unkaria,+Puolaa+ja+jollain+tasolla+Romaniaa+sen+korruption+vuoksi+demokratian+keinoin+pidemmällä+ihmisyyden+kehityksessä+olevaan+eurooppaan.Se+on+vähän+kuin+nuo+persut+mistä+mainitsit+että+ok+kunnes+avaavat+ssun.+Minä+esimerkiksi+en+tunne+yhtään+jäsenpersua+enkä+edes+varmuudella+heitä+äänestäneitä.+Siksi+minulla+ei+ole+heidän+kanssaan+mitään+ongelmaa+vaan+voin+havainnoida+heitä+aivan+akateemisesti+ja+silloinhan+tosiasia+on,+että+puolueena+he+ovat+toistaiseksi+aiheuttaneet+malle+kaikkein+vähiten+haittaa+kaikkiin+muihin+puolueisiin+verrattuna.+Onhan+heillä+esimerkiksi+maahantulopolitiikassa+ihan+selvä+ajatusero+minunkin+ajatteluun+verrattuna.+He+haluaisivat+estää+kaiken+maahantulon+ja+minä+taas+ottaa+kaiken+maahantulon+lailliseen+hallintaan+ja+estää+elättipakolaisuuden+mutta+vapauttaa+erittäin+helpoksi+työhön+laillisesti+maahanpyrkivien+määräaikaisen+viisumin+saantia+ja+sen+uusimista+jos+asiat+ovat+oikein+sujuneet.Ainoat+asiat+joista+olen+ihan+oikeasti+huolestunut+ovat+Islamin+levittämis+ja+leviämisvauhti+sekä+yleinen+rauha+Euraapssa+ja+tietysti+maailmassakin.+Siinä+maailmassa+missä+joko+Orban+on+ihan+pikkudiktaattori+jollaisia+aika+ajoin+pomppii+esiin+kuin+vieteriklowneja+ja+katoaa+suhteellisesti+puhuen+yhtä+nopeastiMeidän+olisi+aina+parempi+keskittyä+eniten+oman+kansamme+etujen+ja+tilan+säätämiseen+parempaan,+kun+siinäkin+tekemistä+riittää.
  6. Editoin+tuon+pimeässä+kirjoitetun+"moottorimiestekstin"+paremmin+luettavaksi,+kun+siinä+oli+ihan+todellinen+tarinakin:No,+taas+saatiin+yksi+Doha+päivä+ohi.+Oli+ihan+kivaa+katseltavaa.+Ei+uskoisi+miten+niinkin+lyhkäsellä+typyllä+kuin+Shellyllä,+160+cm,+on+niin+vikkelät+jalat.+Kaikki+kisat+ovat+kuitenkin+maratoneja+lukuunottamatta+olleet+huimatuloksisia.+No+ei+toistaiseksi+ihan+suomalaisten+osalta+kun+fakta+on+että+suomalaiset+eivät+eräitä+poikkeuksia+lukuunottamatta+koskaan+onnistuneet+henkisesti+suurkisoissa,+eli+venymään+tai+ylittämään+parhaansa+niinkuin+monet,+mm+ruotsalaiset+osaavat+tehdä,.+Näittehän+mihin+esimerkiksi+Angelika+Bengtsson+pystyi+tosi+rajussa+tapauksessa+henkisesti.Meillä+ne+suurten+kilpailujen+ihmiset+löytyvät+menneisyydestä,+Nykytasokilpailuissa+sellaiset+kuinViren+parhaana+esimerkkinä,+Julma+Juhakin,+Ulmala,+Maaninka+ja+oli+niitä+Salineja+ja+Pirjo+Hagmaneja+naisjuoksijoissakin+Heittäjämme+putosivat+maailman+kärjestä+ihan+kunnolla+sen+jälkeen+kun+moukari+Karjalainen+jätti+tantereen,+Kunnon+kiekonheittäjiä+ei+ole+läytyny.+Jo+minä+olisin+jatkanyt+kiekonheiton+ammattuharjoittelua+niin+sillä+kylmistä+lasia+moneen+vuoteen+harjoittelemasta+50+metrin+linkauksesta+olis+voinut+veikkailla+kehitystä+selväsy+liki+60+metrin+linkoajaksi.+Raamia+ei+ehkä+olisi+riittänyt+Ståhlin+tasoon.+Ståhl+on+sekä+voiman+että+koordinointikyvyn+mestari.+Minä+siinä+kehitysennysteessa+olin+lähinnä+koordinaation+mestari+vaan+en+koskaan+lähtenyt+tosissaan+sille+harrastukselle+kun+oli+opittavaa+merenkulussa,+kielissä,+astromatematiikassa+ja+pumpuissa+ja+pumppujen+toiminnassa+sekä+vielä+erikansallisuuksien+miehistöjen+kanssa+sosiaalisesa+elämässä,+kuten+amerikkalaisen+moottorimiehen+pimahtaessa+Lytteltonissa+Uudessa+Seelannissa,+niin,+että+lähti+palokirves+kourassa+etsimään+förstiä+eli+yliperämiestä,+kansiosaston+esimiestä.+Försti+oli+mennyt+hyttiinsä+pakoon+ja+ovessa+oli+jo+muutama+kirveen+reikä+ennekuin+saimme+moottorimiehen+hillittyä+ja+palautettua+järkiinsä.+Lähtöhän+hänelle+kuitenkin+tuli+siltä+seisomalta.Sama+moottorimies+aiheutti+meille+vaivaa+Broström+yhtiön+100+vuotisjuhlissa+missä+olimme+Makatean+edustalla+driftissä+odottamaassa+elevaattoriin+pääsyä+ja+eikös+tämä+adhd+moottorimies+kylän+valot+nähdessään+hypännyt+jordaniin+haiden+joukkoon+ja+oli+pakko+tehdä+mies+over+board+yleishälytys+minun+vahdissani+vielä.+No+pelastusveneet+laskettiin+ja+kun+kaiiki+olivat+Broströmin+tarjoamissa+känneissä+paitsi+minä+vahdissa,+niin+putoilihan+siinä+esimerkiksi+konepäällikkö+mukkelis+makkelis+venen+pohjall+kolhien+kulmansa+kääkintäkuntoon.Kun+lopulta+moottorimies+saatiin+pelastettua+nniin+smålantilainen+kippari,+Dembrand+veti+häntä+kannella+suoraan+turpiin+niin+että+molemmat+silmät+sinistyivät.Titareita+muuten+ihan+oikeasti+sanottiin+kipinöiksi.Kipinä+oli+tärkeä+virka+kun+se+keskittyneenä+radioihin+hoiti+kansainväliset+yhteydet+ja+mahdollisti+jopa+kotipuhelut+toiselta+puolen+maailmaaAli.Babaroff