Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kylläpä+syntyi+melkein+ketjullinen+kommentteja+yhdessä+käsityksen+vapaapäivässä.
Siitä+nähdään+ainakin+se+mikä+vaikutus+ilmaisunvapaudella+on+jatkuvaan+sensuuriin+ja+itsesensuuriin+sekä+täysaikaista+kyttäilyä+ja+tarkoituksellista+väärintulkitsemista+varovaan+kastroituun+keskusteluun.
No+nyt+kun+sekä+navetanmurskaaja+(kiukuttelee+ja+potkii+ilman+oikeaa+syytä+niin+että+kuvainnollisesti+navetan+seinät+kaatuu)+ja+anonyymit+ovat+saaneet+pelkuripäivänsä+ja+keränneet+sekä+haluamaansa+huomiota+sekä+päässeet+sanomaan+luulemiaan+pikkuilkeyksiä+anonyyminä+niin+huomenna+palaamme+taas+normaalielämään+missä+ei+oteta+kantaa+mihinkään+ja+yritetään+kirjoittaa+niin+ettei+pilkustakaan+saisi+väännettyä+jollekin+kuvitelmaa+olleensa+ajateltu+tai+kohde!
Siitä+taas+väärän+hyökkäyksen+kirvoittaneesta+3+K+asperger+keskustelusta+mistä+kirjoitin+voi+kyllä+löytyä+yleistä+ja+aivan+asiallista+keskusteltavaa+joten+varaan+siltä+osin+jatkokeskustelumahdollisuuden+mikä+liittyy+aspergeriin+yleisesti+Suomessa+ja+maailmalla+muttei+lainkaan+koske+Mauroraa+tai+tytärtään+koska+he+eivät+koskaan+edes+olleet+ajatuksissa+tässä+yhteydessä+vaan+ajatus+lähti+Örjanin,+Eikan+ja+minun+sukujen+asperger+tapauksista.+Kuten+alkuperäisessä+kommentissa+sanoin+niin+henkilöllisyyksiin+ei+viittata+mutta+keskustelussamme+oli+sekä+sukutaustamme,+ja+nykypolven+jälkeläiset+ja+heidän+lastensa++mahdolliset+asperger+vaikutukset+ja+miten+se+ovat+tunnistettavissa+ja+autettavissa+ja+miten+voi+jäädä+asia+huomaamatta+ymmärryksen+puutteessa+ja+muuten+täysipainoista,+jopa+hyvinkin+älykästä+asperger+lasta+ei+ole+parhaalla+mahdollisella+tavalla+ohjata.+Kyseessähän+on+poikkeuksetta+nimenomaan+tiedostamatta+jääneen+vanhemman+tavallaan+suurentama+ongelma+jos+asiat+eivät+suju+riittävän+yhdyskuntakelvollisesti.
Kyseessä+on+itseasiassa+vaikea+ongelma+vanhemmillekin.+Miehiä+usein+vaivaa+uskomattomuus+tilanteesta+ja+ymmärtämättömyys+jos+ei+ole+siihen+jotenkin+perehtynyt.+Naisia+taas+ylisuojelu+ja+itsensä+pettäminen.
On+sillä+lailla+kuitenkin+mukava+joskus+vetää+ihan+oikeita+asioita+tällekin+foorumille+keskusteluun,+että+ainakin+Edson+ymmärtää+asioita+inhimillisyyden+moraalin+kannalta+ja+pystyy+kaikesta+keskustelemaan+++suhteellisesti.+Ennenkaikkea+ymmärtää+että+jollakin+muulla+voi+olla+erilainen+näkemys+vaikkapa+Jenni+Kokanderista+kuin+hänellä.
Puosuvaari+voisi+kyllä+tunnistautua+vahvemmin+kun+nyt+emme+tiedä+kuka+on+tv+puosuvaari,+kuka+puosuvaari+ja+kuka+Whoo+tai+joku+muu
Edson+ja+minä+olemme+ihan+jotain+unohtamisia+lukuunottamatta+esiintyneet+koko+ajan+tunnistettavilla+virtuaalinimillämme+ja+meidä+oikeat+nimemmekin+ovat+kaikkien+tiedossa,+vaikka+ei+kylläkään+saisi+olla.
Se+että+tällaisille+vanhoille+atbloituneille+ketjuille+tulee+anonyyminä+on+puhdas+osoitus+pelkuruudesta+ja+kieroilusta+ja+välittömästi+kun+täällä+joku+kirjoittaa+anonyyminä+ja+yrittää+jemmata+käsialaansa+tietää+että+manipulaattorit+ja+pelkurit+ovat+sankoin+joukoin+lentelemässä+ilmassa.
Tänään+vielä+vuorossani+saatan+jotan+sensuroimatonta+ilmaista+kun+onkin+jäänyt+kymmeniä+kertoja+vastaamatta+puhtaaseen+provosointiin+ja+sydämen+ilkeyteen.
Nyt+on+vapaasi+pieni+pintaraapaisu+tarpeellisesta+sanottavasta+ilmaistu.
+Huomenna+ainakin+minä+palaan+normaaliin+sensuroituun+tilaan+missä+kirjoitetaan+ihan+yleisesti+ihan+yleisistä+asioista+eikä+mitään+osoiteta+kenellekään+ellei+suoraan+nimellä+mainita+kenelle+osoitettu+tai+keneltä+kysytty.+Ja+provosoiviin+väärin+perustein+tehtyihin+manipulatiivisiin+kommentteihin+ei+aikoihin+taas+vastata+tai+noteerata
Tiedossahan+on+että+huomennakin+vahdinta+ja+väärinymmärrysten+etsiminen+jatkuu+ja+aina+tietyin+intervallein+ilmestytään+keksityllä+huomiosyyllä+eldankajärven+hevosten+tyyliin+hevostelemaan+eli+laulun+sanoja+lainaten:
"+ei+ole+hevoisilla+enää+edes+heiniä,
nyt+ne+syövät+jo+tallin+seiniä"
17.09.2019 21:17
Minulle+tulee+vielä+pari+laskua+paperisen.+Niitä+en+ole+jostain+syystä+onnistunut+muuttamaan+e-laskuiksi.+Autovakuutus+ja+kotivakuutus+sekä+HUS+klinikkakäynnit+tulevat+paperisena.
Niitä+olen+vähän+miettinyt+kuinka+ne+saa+kännykän+pikkunäytöillä+numeroitua+oikein+puhelimeen.
Nyt+muut+laskuni+tulevat+e+laskuina+ja+ne+vaan+käyn+hyväksymässä.+Ei+kait+niitten+hyväksymisessä+mobiilistikaan+mitään+ongelmaa+pitäisi+olla.+On+vaan+ne+paperilaskut.+Niiden+muutaminen+e+laskuiksi+ei+onnistunut+Nordealla+ja+nettipankissa,+kaikki+muut+ovat+siellä+onnistuneet.+En+tiedä+mikä+vika+vakuutusyhtiöllä+on+maksiliikenteessään+kun+se+muutos+ei+ole+onnistunut,+ja+en+voi+yhtiöön+soittaakaan+kysyäkseni+ja+asia+ei+ole+tarpeeksi+tärkeä+jotta+ryhtyisin+meilaamalla+selvittämään.+Muutan+mobiiliksi+sitten+kun+on+pakko+eikä+vaihtoehtoa+ole.+Luultavasti+minun+jäljelläolevana+elinaikanani+sellaista+pakkoa+ei+tule.
Sensijaan+saatan+ennenpitkää+piipahtaa+elisa+myymälässä+vaihtamassa+netin+toimittajan+ja+modeemin+sekä+tilaamassa+elisan+kautta+vähän+maksu+tv+ohjelmia+joita+ei+ole+DNA+näkymisen+loputtua+kun+muutin+tänne+Kalliosta.+Nyt+ei+tahdo+löytyä+ympäri+kellon+tarpeeksi+kiinnostavaa+ohjelmaa+vaikka+on+toistakymmentä+vapaakanavaa,+joku+15+kaikkiaan+kun+otetaan+mukaan+japanilaiste,+ranskalaiset+ja+saksalaiset+world+service+uutistoimistot+ja+MTV.
Kaikki+pääosin+ihan+"Kokanderia"++Onneksi+löytyy+joka+päivä+muutama+tunti+katsottavaa+ja+kuunneltavaakin+ohjelmistoa.
17.09.2019 16:58
Niinkuin+huomasitte+niin+vapautin+kommentoinnin+itsesensuurista+täksi+päiväksi+kun+anonyymi+tuli+hakemaan+kaipaamaansa+huomiota+ja+sitä+tänään+sitten+saakoon+vaikka+millään+syyllä+ei+ole+sitä+ansainnut+vaan+tuli+taas+ulos+täysin+keksityin+konspiraatioajatuksin+että+h'ntä+ajkateltiin+ja+häneen+viitattiin+vaikka+hän+ei+ollut+edes+mielessä+käynyt+kuuluisinen+tyttärineen.
Jos+anonyymi+kysyi+minulta+paljonko+saan+tuloillani+vuokratukea+niin+vastaus+on+yksiselitteisen+selvä:+E+ole+sellaista+edes+hakenut+enkä+muitakaan+tukia.
Minulla+on+aina+tyynyllinen+seteleitä+isoissa+taskuissani.
17.09.2019 16:39
Edsonin+kanssa+olen+tietysti+samaa+mieltä+vaikka+en+itse+vuokrahuolestujan+tarinaa+ole+lukenut.+Jonkun+on+kannettava+huolta+että+ihmisillä+on+tarpeeksi+kaiken+perustaa+eli+riittävän+edullisia+vuokra+asuntoja.+Meille+eläkeläisille+jotka+pursuamme+rahaa+se+on+tietysti+yhdentekevää+ja+niinkuin+minäkin+olen+sanonut+että+hvettää+maksaa+niin+pientä+vuokraa+vapaaseen+markkinaan+verrattuna.
Mutta+juuri+ne+pienipalkkaiset+työssäkäyvät+ja+niitä+työllistävät+yritykset+ja+yhteiskuntakin+ovat+riippuvaisia+siitä,+että+heille+voidaan+osoittaa+vuokra+asunto+minkä+vuokran+kykenevät+palkallaan+maksamaan+ja+pienemmistä+täyden+työajan+palkoista+se+on+hädintuskin+edes+se+minkä+kaupunki+vuokrina+veloittaa
Mutta+tällaisten+asioiden+käsittely+ei+yksinkertaisesti+sovellu+sosiopaateille+joiden+elämä+pyörii+itsensä+tai+äärettömän+sissäänlämminneen+pikkupiirin+ympärillä+ja+sisällä.
Edsonilla,+samoin+kuin+minulla+on+aitoa+yhteiskunnallista+ja+yleistä+moraalia+sekä+vastuuntuntoa.+Siksi+voimme+aina+keskustella+vaikka+emme+joka+asiasta+aivan+identtistä+mieltä+olisikaan.+Kumpainenkin+tunnistaa+väreistä+sävyjä,+ei+ainoastaan+mustan+ja+valkoisen
17.09.2019 16:33
Niin+allekirjoitankin+enkä+käy+anonyyminä+suorittamassa+konspiraatio+operaatioita.+Ne+savat+tehdä+sellaiset+joilla+on+tarve+muiden+ihmisten+manipulointiin+ja+harhauttamiseen+keinoja+kaihtamatta.
Valtionyhtiöistä+olen+täällä+lähes+aina+heittänyt+huulta+ja+:)+perään.+Itseasiassa+en+ole+myymässä+senttiäkään+elämisen+perustarpeisiin+muodostetuista+valtionyhtiöistä.
Kun+minä+yhdessä+metrissä+käsittelin+3+K+kokouksessa+keskusteltua+aspergeriä,+niin+kirjoitin+ja+viittasin+vain+sen+kolmikon+sukujen+tuntemista+asperger+tapauksista.+Siksi+en+ketään+tapausta+yksilöinyt.++Kukaan+muu+ei+edes+käynyt+mielessä+kuin+korkeintaan+mahdollisena+rationaalina+mielipiteen+ja+kokemuksen+vaihtajana+asiasta+100%+yleisellä+tasolla.+Tietenkin+se+joka+meitä+joka+kirjaita+myöten+jatkuvasti+suurennuslasilla+seuraa+kehitti+siitä+päässään?+kuvitelman,+että+nyt+oli+keskusteltu+hänestä+ja+hänen+koiriin+ilmeisesti+keskittyneestä+tyttärestää+vaikka+edes+hälpäsen+vertaa+ei+ollut+mielessä+käynyt.+Se+on+se+huomiontarve+vaan+paha+piina+se+pakottaa+luulemaan+ja+näkemään+näkyjä.
No+tänään+on+nyt+sitten+hänen+huomiopäivänsä.+Hänet+on+huomattu+ja+huomattu+varmaankin+juuri+sellaiseksi+mikä+hän+on.++Ehkä+huomenna+taas+pyyhimme+ohi+hänen+mölyjensä+ja+jatkamme+asialinjalla.+Sitten+hän+oikein+hyvällä+onnella+on+kaksi+viikko+hiljaa+kunnes+paine+taas+kasvaa+ja+pitää+löytää+syy+potkia+navetta+säpäleiksi
Kokander+taas+on+makuasia.+Minä+en+siitä+tykkää!
17.09.2019 16:25
Edson+on+pistänyt+niin+paljon+tarinaa+tantereelle,+että+jahka+saa+kaikki+luettua,+niin+varmaan+syntyy+taas+metri+vastauskommenttia+kun+oma+varsinainen+työvuoro+tulee.
En+ole+tuota+kaupungin+vuokra+asuntodebattia+lainkaan+seurannut.+Sen+tietenkin+tiedän,+että+kaupungin+pitäisi+rakentaa+enemmän+edullisia+vuokra+asuntoja+jotta+samalla+liika+läski+hiukan+ohenisi+vapaan+markkinan+vuokra+asunnoista.
Sen+tiedän+myös+muualta+maailmasta,+että+aivan+harvoja+poikkeuksia,+kuten+Romania,+lukuunottamatta+valtaosa+maailmaa+asuu+aivan+järjellisistä+syistä+vuokra+asunnoissa+suurissa+kaupungeissa..
Ilmeisesti+noista+yleisistä+asioista+ei+saisi+keskustella+sellaisten+mielestä+jotka+pyörivät+vain+itsensä+ympäri+ja+sisällä+eivätkä+muualla+näe+mitään+muuta+kuin+itseään+tai+että+kaikkien+ihan+toisista+kirjoitetut+asiat+liittyvät+häneen+tai+koskevat+häntä.+Paha+tauti.
17.09.2019 16:08
Kävin+muuten+eka+kertaa+KE*n+takapihalla+tallaamassa,+ja+siellä+kasvoi+niin+paljon+syömäkelpoista+haperoa+ja+tatteja+että+E+olisi+voinyt+jo+viikkoja+tekaista+sienikastikkeet+omasta+pihastaan.+Sen+pihalla+on+sienille+mielenkiintoinen+symbioosijuurist:+On+muutamia+kuusia,+on+muutamia+omenapuita+ja+on+koko+talon+ympärillä+jo+tukevaa+viiniköynnöstä.+Paikallisasukkaisiin+kuuluvat+monet+linnut,+siilit,+oravat+ja+ties+mitä+vieraita+sillä+onhan+se+aivan+monipuolisen+kaupunkimetsän+vieressä.
16.09.2019 22:56
Yllätys+yllätys.+Jäikin+metristä+sen+verran+vajaaksi,+että+mahtui+kerrasta+ruutuun,+ellei+sitten+roba+tule+laskemaan+ja+vie+pois+liiat+merkit
16.09.2019 22:51
Tästä+tulee+nyt+taas+kahteen+osaan+jakautuva+esitelmä+eli+yli+5000+merkin+juttu+joka+katkeaa+siihen+ja+pitää+loputa+laittaa+jatko+osassa.
Olipas+hauska+kokous+meillä.+Juoruttiin+oikein+kunnolla+perheittemme+asioista.+Vahinko+ettei+täällä+voi+edes+vihjata+minkälaisia+perheiden+sisäisiä+ongelmia+käsiteltiin.++Todetaan+vain,+että+mitä+erilaisemmissa+perheissä+voi+olla+ihmeellisiä+ongelmia+jälkikasvun+ja+jälkikasvun+jälkikasvun+kanssa+varsinkin.+Minulla+onneksi+ei+vielä+mitään+ongelmaa+sen+jälkijälkikasvun+kanssa.+Kop+kop.
Muuten+kaikki+K+tyypit+entisellään.+Päivä+kerrallaan+menee+jokainen.
Eikka+ei+saa+tarpeeksi+kipulääkettä+kun+lääkärit+eivät+halua+päästää+addiktoituneita+hautaan.+Minä+saan+vielä+tarvitsemani,+mutta+koskaan+ei+tiedä+koka+lääkäri+päättää,+että+ei+enää+tätä+toimivaa+kipulääkitystä.+Onneksi+annokseni+on+varsin+pieni+päivässä+ja+jos+siitä+joutuisin+vierottumaan+niin+voisin+korvate+sen+pullolla+Tullista+päivässä.+Ehkä+kuitenkin+saan+jatkossakin+ainakin+pienen+toimivan+lääkityksen+kun+pahasti+katkottiin+nimenomaan+kielen+hermoratoja+ja+asennettiin+leukaan+kaikenmaalin+titaaneja+kun+leuka+piti+halkaista+ja+levittää+jotta+olisi+päästy+oikeaan+paikkaan+leikkaamaan.+Siellä+nielussa+minne+tehtiin+kudossiirtoja+urakalla+ei+kuitenkaan+kipuja+ole+vaan+kaikki+jäivät+siitä+kielen+juuresta+poistetun+syövän+osan+katkaisemiin+hermoihin.+Välillä+kielen+kärki+kihelmöi+ja+tuntuu+kun+sillä+kokeiltaisiin+vanhanaikaisen+taskulampunpatterin+plus+ja+miinusnapoja+millä+lapsena+joskus+otettiin+leikkisähköiskuja+kuluneella+paristolla.+Niitä+litteitä+3+voltin+paristoja+jos+kuka+muistaa..
Sitten+meni+niissä+operaatioissa+sylkirauhasten+toiminta+päin+sitä+Tina+Turberin+istuinta+eli+suuresti.+Sitäkin+pitää+iltaisin+oysäyttää+ja+se+minulla+pysähtyy+vahingossa+havaitulla+synergistisellä+vaikutuksella+Imovanen+ja+sen+Oxynorm+millilitran+kanssa+melkein+heti+ja+lakka+suun+pyyhkimisen+tarve.
Lääkärit+vaan+tiedon+puutteessa+näkevät+ne+eri+tarkoituksen+lääkkeinä+ja+yrittävät+molempia+poistaa+ihmisten+käytöstä.+Kyllä+niille+on+synergia+opetettu+kouluissa+mutta++kaikkia+synergioita+hekään+eivät+ymmärrä.+Tämä+on+yksi+niitä+mikä+toimii+mutta+ei+löydy+oppikirjoista.
Se+on+itse+yritettävä+saada+lekurille+selvitettyä+miksi+kumpaakin+tarvitaa+ja+nimenomaan+yhtä+aikaa+otettuna.+Oxynormia+olen+saanut+aika+hyvin+sitten+sairaalasta+lähdön+kun+se+sieltä+alunperin+kirjoitettiin,+mutta+imvanen+yritti+ensimmäinen+terveyskeskuslääkäri+heti+poista+ja+minulla+oli+kova+työ+saada+sitä+riittävästä+eri+lähteistä.+Nytkin+se+on+vajaa+määräyksessä.+Yritän+vielä+seuraavalla+vastaanotolle+selvittää+miksi+mitäkin+lääkettä+tarvitaan+yhdessä+ja+minkä+verran.+Vaihtoehdoksi+voin+lääkärille+jättää+selkeästi+pullo+viinaa+päivässä+tai+ruiskulla+kaliumkloridia+suoneen.+En+kerro+teille+mitä+se+aiheuttaa+ja+nopeasti.
No+mennäänpäs+vanhuslääkinnästä+jälkikasvujen+lääkintään.+Suomessa+esiintyy+poikkeuksellisen+runsaasti+autismia+sen+eri+vahvuisissa+muudoissa.+Autismi+on+joko+vaikea+tai+varsin+yhteisökelpoinen+mahdollistaen+jopa+superasiantuntija+toiminnan+erikoistuneen+aivotoiminnan+vuoksi,+mikä+keskittää+täysin+objektiivisen+analyysiin+päälle+jääneen+mielenkiinnon+alueesee,
Ruotsin+ilmastotytöllä+oli+autismin+pehmeämpi+määritelmnä,+Asperger,+mikä+voi+esiintiä+ihan+normaaleiksi+tunnistettavien+ihmisten+piilotilana.+>Sama+siinä+Pyritään+kohdistamaan+kaikki+ajatus+ja+toiminta+valitun+tai+halutun+mielenkiinnon+alueelle.
Näitä+on+ymmärrettävä,+mutta+monien+vanhempien+on+erittäin+vaikea+tunnistaa+aspergeriä+vaan+se+sekoitetaan+teiniraivoon+tai+muuhun+vastaavaan.+Jos+se+osattaisiin+ajoissa+tunnistaa+niin+asperger+lapsi+saataisiin+ohjattua+erittäin+hyödylliseen+ja+tärkeään+lisäkoulutukseen+ja+tehtäviin+sen+asemesta+että+aspergeristä+tulisi+kotona+eristäytynyt+lähinnä+pelien+ja+ruutujen+parissa+kaiken+aikansa+viettävä+ihminen+jota+ei+työ+ja+yleisopiskelu+enää+kiinnosta+ja+oma+harrastus+siitten+muuttu+tuloksettomaksi+sosdiaaliturvaharrastukseksi+kuten+niin+monen+muusikon
Vanhempi+tuosta+asiasta+on+aika+vaikea+osoittaa+mutta+isovanhempia+kuitenkin+sillä+heillä+on+tietoa+suvusta+ja+sen+yksilöiden+käyttäytymisesta+vuosikymmenien+hyvässä+lykyssä+parinsadan+tai+satojen+vuosien+ajalta.+Moni+suvun+jäsenten+kylähulluus+tai+outous+voi+saada+uuden+valon+kun+sitä+nykytiedon+valossa+tutkailtaisiin.
Ketään+ei+voi+tuossa+suomalaisten+yhdessa+suur+piilo'ominaisuudessa+osoittaa+vaan+valon+on+vilahdettava++itsenäisesti+päässä,+että+piruvie,+noinhan+se+taisi+olla+meidä+Pekan+ja+Lyylinkin+kanssa+ja+että+piru+vie+jos+olisin+ymmärtänyt+niin+olisin+kasvattanut+ihan+eri+tavalla.+Joku+voi+myös+viitata+kintaalla+ettö+hölynpölyä,+minunko+suvussa,+saatiika+minä+eisekö+kylähullu+tai+aspergeriläinen?
Tätä+esitelmää+onkin+kiva+käydä+kirjain+kirjaimelta+suurennuslasilla+läpi.+Siinä+jopa+oppii+jotain+tai+pikemminkin+kuulee+joidenkin+asioiden+olemassaolosta
16.09.2019 22:48
Olen+tässä+vaihteeksi+ollut+killumassa+koiravahdisa+vähän+pidempään+katselemasa+jos+tulisi+uutta+tietoa+Saudien+öljylaitosten+pommittamisesta,+mutta+ei+ole+tullut.+Jos+joku+on+selvittänyt+mistä+suunnasta,+kuinka+pitkästä+matkasta+nuo+rähähdelentävät+saapuivat,+niin+ainakaan+kukaan+ei+vielä+totuutta+kerro.+Syyttelyitä+kyllä+liiteleen+tavanomaisiin+suuntin,+mutta+vailla+todisteita+tai+edes+kohtuullisesti+uskottavia+näyttöjä
Ei+sitäkään+voi+täysin+pois+sulkea,+että+Iranilaiset+haastaisivat+vellihousuksi+toteamaansa+Trummpia+päin+näköä+ja+pyrkisivät+luomaan+omalle+raakaöljyn+viennilleen+vapautuksen+maailmanmarkkinoille.
16.09.2019 01:38
Voe,+voe,+onneksi+en+ole+kovin+lentopalloinnstunut.+Muuten+olisi+alvariinsa+suru+puserossa,+vähän+kuten+nyttemmmin+lähes+kadonnella+suomalaisella+koripalloilulla.+Onneksi+tulee+välillä+iloisia+yksilösuorituksia,+kuten+Teemu+Pukin+ihan+oikeasti+kansainvälistä+kunniaakin+antanut+suoritustaso+ja+näkyvyys+ihan+BBC+pääuutisissakin+parhaimpien+vormulasankareiden+tapaan.+Joulupukista+viis,+mutta+hyvä+teemupukki!
Kohtahan+tulee+taas+Dohan+kisat+ja+hyvällä+tuurilla+saamme+jotain+ilonpilkahduksia+sieltä.+En+tietenkään+usko+yhteenkään+mitaliin+ja+en+edes+moneen+8+parhaan+joukkoon+sijoittumiseen,+mutta+jos+neidit+juoksevat+aitoja+tasolleen+ja+vaikka+3000+metrin+esteissä+tai+naisten+keskimatkoilla+sijoituttaisiin+oman+tason+huipulle+niin+se+jo+olisi+ilahduttavaa.
Keihäästä+en+odota+yhdenkään+pääsevän+edes+karsinnasta+läpi,+sen+verran+ailahtelevaa+on+suoritustaso+ollut+verrattuna+tiedossa+oleviin+hyvin+vakuuttaviin+ja+kilpailutasaisiin+maailman+heittäjiin.
Ja+jos+esimerkiksi+Tervon+muijalle+sattuu+tuuri+niin+leka+lentää+yli+70+ja+silloin+ollaan+pistesijoilla+eli+8+parhaan+joukossa+että+mätkähtää+ja+se+on+kyllä+kova+saavutus.
Parasta+tietenkin+toivon,+mutta+realisti+on+pakko+olla.
Meillä+esimerkiksi+hyppääjillä+on+kilpailijoihin+verrattuna+melkoinen+lisäpaino+rasitteenaan.+Sen+kaiketi+näkee+jokainen+joka+analyyttisesti+seuraa+meidän+ja+maailman+huippujen+esiintymisiä.+Hypyissä+se+ylimääräinen+mukana+kannettava+esimerkiksi+10+kg+merkkaa+luokkaa+30+sentiä,+mikä+on+sekä+pituus,+että+korkeussuunnassa+ihan+liikaa+kun+huipulla+mitataan.
Ovatkohan+johtavat+urheilufanit+Pehmeä+Pehtoori+ja+Raisin+kova+luu+eli+Dr.+Huu+mitään+noista+urheilun+tuloksen+perustekijöistä+ajatelleet.+No+Huu+ainakin+jos+on+muistanut+kipata+Könnistä+pari+calvadoksellista+kuivaan+kurkkuun+kuin+muinaiset+cowboyt+saapuessaan+savannilta+saluunaan+huuhtelemaan+pölyt+kurkustaan!
15.09.2019 21:31
Tässä+kuunnellessa+miten+käy+kolmannessa+erässä+niin+kannattaa+lukaista+uudestaan+tämä+yle+juttu+kapahauesta+mihin+itsekin+viittasin+tuossa+kalafilmin+yhteydessä+suomalaisista+erinomaisista+järvikaloista:
https://yle.fi/uutiset/3-10414581
Niistä+muistakin+kaloista+kuivattuna+löytyisi+juurikin+markkinaa+sieltä+mistä+mainitsin+eli+kaukoidästä+ja+muslimimaista.
Niinkuin+yle+artikkelikin+kuvaa+niin+kuivatulle+kalalle+on+myös+katolisissa+maissa+markkinaa+ja+kuten+tiedämme+niin+se+bacalhau+seco+on+muutenkin+Portugalin+kansallisruoka+ja+suuri+herkku.+Tosin+siellä+siis+kapaturskana,+mutta+kapahauki+olisi+muun+kapakalan+ohella+täysin+käyttökelpoinen+ja+markkinoitava+tuote.
Ei+tarvitsisi+muuta+kuin+kehittää+teknologisesti+järkevä+kuivausmenetelmä+tähän+ilmastoon+ja+sitten+markkinoida.
No+ei+tullut+3-0+nenuun+vaan+ilmeisesti+3-1+sloveeneilta.
14.09.2019 23:25
Valehtelin+että+oli+ryypiskelemässä.+Todellisuudessa+olin+vahtimassa+Norwich-Man+City+matsia+netistä+ja+katsomassa+miten+Pukki+ja+joukkue+pärjää,+ja+varsinainen+paukku+että+voittivat+Mestarit+ja+Pukki+vielä+teki+rysän+niitä+vastaan+ja+on+itse+asiassa+varsin+korkealla+koko+liigan+maalintekijätilastossa.+Se+on+suomalaiselle+potkupalloilijalle,+vaikka+Kotkan+poikii+onkin,+hyvin+harvinaista+serkkua.+Siksi+sitä+salassa+ryyppäämisen+varjolla+seurasin.
Blu+tooth++Sonyt+ovat+kuitenkin+ollet+korvilla+ja+kuullut+mitä+lentiksessä+tapahtuu.
14.09.2019 21:39
Kohta+alkaa+Slovenia+matsi+ja+on+keskeytettävä+ryyppääminen+siksi+aikaa.+No+ei+ole+edes+calvadosta,+mutta+rhummia+on+aina+varastossa.
Pienessä+rhummissa+näyttää+tv+ruutukin+paljon+paremmalta+ja+kirotuskin+tulee+ilman+vihreitä!+Tulokseen+nähden+olen+realisti+ja+veikkaan+Slovenian+3-0+voittoa.
14.09.2019 21:08
Kalasta+kun+nyt+tuli+vähän+sivuttua,+niin+on+edelleenkin+valiteltava,+että+sisäjärviemme+luksuskaloja+kuten+lahnaa,+särkeä,+haukea+ja+affenaa+ei+saada+mittakaavassa+ja+teollistettuina+tuotteina+kuten+erilaisina+säilykkeinä,+kapakalana,+tai+edes+affenta+fileerattuna+Euroopan+kulinaarimarkkinoille+kuin+aivan+micromittakaavassa.
Kuivatulla+kapa+ja+suolakalalla+mihin+kaikki+särkikalammekin+erinomaisesti+sopisivat+on+suuren+suuria+markkinoita+maailmalla.
Ei+pelkästä'än+Portugalin+kansallisruoka+eli+kabeljauw+tai+kapaturska,+mikä+pääosin+on+tuontikalaa+Portugalissakin+ja+siitä+maksetaan+erinomainen+hinta.
Hauestakin+voisi+tehdä+kapahaukea+ja+se+menisi+taatusti+kaupaksi+kaukoidän+ja+muslimimarkkinoilla.+Jokainen+kilo+mikä+saataisiin+tuotettua.
Meillä+ei+vaan+yksinkertaisesti+ole+sellaista+yrittelijäisyyttä+ja+maailmanmarkkinoiden+tuntemusta+että+kukaan+osaisi+tarttua+kiinni.+Mehän+emme+enää+voi+kun+olemme+jo+muussa+hommassa+aikamme+käyttäneet,+mutta+nuoret+voisivat+jos+osaisivat+tai+kykenisivät.
14.09.2019 17:05
Ja+täässä+päivän+opetusfilmi+siitä+miten+kala+päätyy+merestä+tai+"kassista"+kalanjalostamoon,+sieltä+kalatukkuun+ja+sieltä+Lidlin,+Keskon+ja+Sokoksen+kalatiskeille+tai+valmispakasteisiin.
https://www.youtube.com/watch?v=WHENGgpY0Ec&has_verified=1
Vaikka+asia+näkyy+vain+vilaukselta+niin+kannattaa+havaita,+että+kassikalan+kasvatukseen+pyydetään+julmettu+määrä+muuta+kalaa,+kuten+villakuoretta,+merestä+kassikalojen+muonaksi.
Eli+jokainen+kasvatettu+lohi,+kirjolohi+tai+siika+ja+kuvassa+jopa+keltaevä+tonnikala+on+vaatinut+suuren,+suuren+määrän+muuta+kalaa+merestä+päästäkseen+fileerattuna+sini+ja+minun+pöydillemme.
Sittä+pitäisi+itseasiassa+nousta+kysymyksiä.+Nouseeko+on+jokaisen+omassa+mietintämyssyssä.+Filmi+vaan+kertoo+miten+ketju+toimii+ja+mitä+teknologiaa,+itseasiassa+melkoisen+korkealuokkaista+teknologiaa+siihen+käsittelyyn+liitty.
14.09.2019 16:57
Tästä+Akademik+Lomonosovin+saapumisesta+sijoitspaikkaansa+toimintavalmiin+tulee+myöhemmin+uutinen+kotimaiseenkin+lehdistöön,+mutta+tässä+näin+ennakkoon.+Siinä+näkee+yhdessä+kompaktimuodossa+mihin+suuntaan+tulevaisuudella+ydinvoimalatkin+menevät.+Tässä+vielä+varsin+pienitehoisena+suurehkossa+proomussa.+mutta+tulevaisuudessa+paljon+pienemmissä+alustoissa+ja+moninkertaisilla+tehoilla+verrattuna+tuohon+Akademikin+2+reaktorin+70+Megawattiin+millä+toki+pyörittää+pientä+Pevekin+sähköntarvetta+hyvin.
Tulevaisuudessa,+veikaan+että+ihan+10+vuoden+sisällä+alamme+nähdä+tehdasvalmisteisa+reaktoreja+kuljetettavan+laivalla+jqa+satamista+suurkuljetuksina+maanteitse+valmiiksi+rakennettuun+voimalarakennukseen+vaan+liitettäväksi+valmiiseen+verkkoon+ja+hups,+kohta+alpoi+virrata+puhdasta+sulasuolareaktorin+sähköä+vaikkapa+vanhan+loviisan+reaktorin+noin+500+MW+teholla+verkkoon.
https://www.yahoo.com/news/russias-world-first-floating-nuclear-plant-arrives-port-103445375.html
14.09.2019 16:38
Minäkin+olen+täysin+yhteiskunnan+järjestämän+ja+kouluttaman+terveydenhuollon+kannalla+sen+pääosalta+eli+Brittien+NHS+nallin+mukaisesti+missä+80%+terveydenhuollosta+hoitaa+valtio+ja+se+loppu+on+yksityistä+juuri+sellaisena+ja+sellaisin+hinnoin+kuin+hyvin+vakuutetut+tai+riittävän+rikkaat+haluavat+itse+makssaa+ilman+valtion+tukea.+Käytännössähän+maksaja+on+silloin+maksulla+elävä+vakuutusyhtiö+jonka+asiakkaita+yksityiset+terveydenhuoltoyritykset+silloin+todellisuudessa+ovat.
Se+että+yhteiskunta+kouluttaa+terveydenhuollon+ei+kuitenkaan+pitäisi+lukita+kehitystä+vaan+tarvittaessa+arvioida+koulutustarpeita+ja+tehtävänjakoja+uusiksi+ja+sitten+kouluttaa+sen+uustarpeen+mukaan.
Osa+terveydenhuoltoa+on+tietysti+myös+lääketeollisuus+ja+onkin+pohdittava+miten+kaikki+hyvät+lääkkeet+saataisiin+keksittyä+ja+kehitettyä+jos+niitä+tuottamassa+olisi+pelkkiä+valtion+kouluttamia+lääkevirkamiehia+jotka+tekivivät+töitä+yhdelle+valtion+pilleri+ja+litkutehtaalle?++Varmaan+jotain+tuotteita+saataisiin+laadukkaana+ja+halvalla+sekä+riittävästi,+mutta+saataisiinko+kaikkea+mitä+nyt+on+yksityisen+lääkeyrittelijäisyyden+kautta+tullut+markkinoille.
Voisiko+olla+olemassa+esimerkiksi+valtion+hamppuöljytehdasta+tekemässä+useita+cbd+öljy+tuotteita?+Ihan+vaan+ääriesimerkin+mutta+todellisen+etsiäkseni!
ps.+tämän+kirjoitin+ihan+tekemisen+puutteessa,+kun+nyt+on+lauantain+tyyliin+maailmalla+hiljaista+eikä+ole+mitään+rallia+kummempaaq+meneillään,+eikä+doc+Martiniakaan+jaksa+katsoa+joka+kerta.
Se+oli+hyvä+homma+ostaa+uusi+värikäs+pussilakana+ja+tyynyliina+samassa+paketissa.+Tuli+heti+iloisempi+olo+makkarissa.+Taidankin+tästä+lähtien+tehdä+niin,+että+en+enää+pesekään+joustinlakanoita+patjasta+ja+pussilakanoita+vaan+ostan+uudet+ja+värikkäimmät+aina+kun+on+vaihdon+paikka?
Kukas+muualla+päättä+lakanoiden+vaihdosta+ja+väreistä?+:)))
14.09.2019 16:31
Kyllä+se+tunnuslukukortti+oli+minunkin+mielestäni+hyvä,+mutta+vaihdoin+sen+tunnuslukulaitteeseen.+Mobiilisti+ei+minulla+ole+mitään+tarvetta+tai+syytä+ryhtyä+hyvin+pientä+rahaliikennettäni+hoitamaan.+Se+ruutu+ja+kaikki+esiin+saatavat+näppäimet+ovat+liian+pieniä+isoille+sormille,+jollaiset+minulla+vieläkin,+laihtumisesta+huolimatta+on.
Muuten+kävin+alkuiltapäivästä+taas+tuulettumassa+ja+ihan+kirjaimellisesti,+sillä+tuuli+sen+verran.+Parempi+niin.+>Samalla+ostin+tuorepuristettuja+mehuja+ja+uuden+värikkäämmän+pussilakanan+kun+oli+sen+vaihdon+vuoro+mutta+vanhat+pestyt+vähän+mustanharmaan+värien+sekoituksia.+Nyt+tuli+väriä+ja+löhöänisalue+näyttää+korealta+kuin+riikinkukon+peräpää!
Täytyy+tähyllä+mitä+maailmalla+tapahtuu,+jos+vaikka+saisi+taas+kerrytettyä+"iltametrin".
Tiedättekö+Edson+ja+Whoo,+mikä+on+sen+metrikirjoituksen+piilotettu+pikku+huvi?
En+tosin+ole+varma+vastaanko+jos+kysette+että+mikä!
14.09.2019 14:34
Jos+on+päässyt+unohtumaan+mistä+suomalais-uralilaiset+ovat+kotoisin+niin+tässä+hyvä+koostelma,+mikä+kertoo+että+oikeastaan+olemme+etninen+suurvalta!
https://www.youtube.com/watch?v=UrOLla_Tqws&t=275s
13.09.2019 23:37
105 / 129