Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Ota+ihan+tyynesti+niinkuin+Tyyne+aikoinaan.+Meillä+on+matkassa+roikkumassa+muutakin+kuin+kulkusemme.+Parasta+antaa+niiden+möyrytä+ja+yrittyää+keksiä+itselleen+jotain+kuohuttavaa.+Se+on+kai+lääketieteellisesti+sitä+mummoadrenaliiniaPysytään+vaan+siinä+mitä+tuosssa+kommentti+ylempänä+kirjoitinEnkä+tiedä+sinun+putkiaivoisuudestasi+mitään,+sillä+minähän+se+vasta+putkiaivoinen+olen+ollut+kun+edes+pientä+toivetta+suihkuvirtauksen+kuvailtujen+oppimäärien+ja+mainostettujen+lentomatkailujen+pidin+hänenkin+rationaaliudestaan.+Väärässähän+olin.+Tunnustan+sen.+Ei+sitä+ollut+lopulta+ollenkaan+vaan+juurikin+vain+sitä+mitä+sinä+olet+omin+sananvalinnoin+kuvaillut.Ainoa+mikä+minua+hiukan+jurppii+on+se,+että+nuo+mummot+ovat+tehneet+asiallisen+keskustelun+tai+sellaseen+palaamisen+heidän+osaltaan+aivan+mahdottomaksi.+Mielelläni+kun+olisin+aina+nähnyt+tilanteen+missä+olisi+ollut+niin+monta+kirjoittajaa,+että+yhden,+jopa+muutamankin+ilmiselvä+autismi+olisi+hajonnut+joukkoon.+Tappion+tässä+on+kärsinyt+laadullisempi+keskustelujen+sosiaalinen+funktio.Toisaalta+sitäkään+ei+pidä+liikaa+sureksia,+kun+ajattelee+juurikin+esimerkiksi+vaikkapa+vain+tuota+Pau+ja+Palta+mono+erisuuntaan+täysin+meininkiä+ja+siellä+sentään+se+koskee+koko+kansaa.+Ei+vain+muutamaa+mummoa.Jos+on+valoisampi+viikonloppu+niin+lasketaan+taas+asiaa+likkeelle+ja+debatoidaan+niistä+kuten+metsien+hiilinieluista+ja+vaikka+eläkekatosta+niinkuin+järkevät+ihmiset+pystyvät+debatoimaan.
  2. Onpa+kivaa+että+edes+ilma+oli+valkeampaa+eli+valoisampaa+vaihteeksi.Minäkin+kävin+ihan+Hyrylässä+astri+maisemia+katselemassa+ja+Korson+Lidlissä+ostamassa+vähän+lisää+mehuja+sekä+uuden+jouluruusun+ja+nyt+vaihteeksi+myös+amarylliksen.++Nyt+onkin+yrttivalikoima+lähes+niin+täysi+kuin+tälle+maisemalle+voi+asetella.Vierailin+yhden+pohdiskelevcan+kommentin+kanssa+yöllä+tuolla+naapuriketjulla+ja+niinhän+siinä+on+käynyt+kuten+oli+ennustettavissa,+että+mummot+ovat+lopullisesti+pimentyneet+ja+pullistelevat+uutta+voimaa+pienessä+putkessaan+kun+on+vihdoin+löytynyt+se+tukija+ja+takapuoleen+taputtelija.Siitäpä+pitää+vielä+kerran+toistaa+Puosuvaareille+se,+että+mitkään+kirjoitukset+ja+vihjeet+eivät+edes+pilkullakaan+liity+sinuun+suhteelliseen+uuteen+kirjoittajaan+vaikka+joa+alkumanipulointeina+niin+yritettäisiin+esittää.+Se+minkä+aikaisemmin+kirjoitin+eräänlaiseksi+ohjeeksi,+että+kirjoita+siellä+missä+itseäsi+kiinnostaa+tai+missä+luulet+asialle+olevan+järjellistä+kuulijakuntaa,+pätee+100%.+Minulla+tai+en+usko+Edsoniullakaan+ole+mitään+tarvetta+etsiä+hulluudelle+tukijoita+tai+sympatiaa.Edsonille+taas+voin+sanoa,+että+olet+kyllä+ollut+oikeammassa+kuin+minäkään+olisin+kuvitellut.+Kyllä+ninunkin+nemesistäsi+ilmeinen+putkiutuneisuus+vaivaa+ja+mennyttä+on+joskus+opittu+rationaalisuus.Minun+mummoni+taas+on+sekaisin+kuinsänkipelto.+Ei+edes+ymmärtänyt+torstaimurjaisua+vaan+yritti+siitäkin+kehittää+ns.+perseen.Kumpainenkaan+ei+lainkaan+tajua+mitä+yleisellä+pohdinnalla+tarkoitetaan+tai+edes+mihin+vihjataan+jos+vihjataan.+Kaikessa+ja+aina+väärin+näkevät+vain+itsensä.No+kyllä+he+nyt+tuettuna+taas+jonkun+aikaa+pötkivät.+Antaa+pötkiä+vaan.+Parasta+on+edelleenkin+olla+heidän+juttuihinsa+lainkaan+vastaamatta+ja+kirjoittaa+itse+sen+minkä+haluaa+kirjoitta+ja+minne+haluaa.+Pääosin+tietysti+yleisenä+asiana+ja+asiallisuutena+tällä+nyt+puhtaasti+miesten+ketjulla
  3. Moten+Gurken+auf+alle+bleibende+Herren!Mikähän+vika+minussa+on,+kun+ei+hirveesti+kiinnosta+mikään+urheilu+missä+suuri+joukko+ihmisiä+tavalla+tai+toisella+juoksee+yhden+litteän+tai+pyöreän+pallon+perässä+ja+yrittävät+joko+potkia+heittää+tai+hakata+sitä.Jopa+monta+tuntia+kestävä+yksilölaji+kuten+pyöräily+ja+jopa+snooker+saattaa+kiinnostaa+enemmän,+nopeista+yksilölajeista+puhumattakaan.-Suihkuvirtausennuste+oli+oikea,+vaaleeta+näkkyy+taevaalla.+Pitänee+ängetä+perjantaiostoksille+näin+torstainakin.+Tosin+vielä+kaipaamiani+näppäriä+äänenmuunto+adaptereita+löysin+hyvin+netistä+kun+netttimarkkinan+siltä+osin+musicantin+kanssa+kartoitimme.+Hyvä+ja+nopea+adapteriliike+löytyikin+sitten+Ruotsista.+Paremmat+valikoimat+kuin+konsanaan+verkkokaupassa.+ja+hinnat+ihan+"ymmärrettäviä"Pian+olen+saanut+konvertoitua+kaikki+ääneni+wirelessiksi+niin+että+vain+korvani+kuulevat+äänben+liikkuessani+huushollissa+mitä+tahansa+tekemässä.+Nyt+pääkuulokkeitteni+wireless+kantomatka+on+100+metriä.+Pitää+vaan+saada+se+bluetooth+lähtemään+niin+että+voi+käyttää+erittäin+keveitä+kuulokkeita.+Sellaisiakin+että+sen+voi+huoletta+jättää+pään+ja+tyynyn+väliin.+Etu+siinä+on+tietysti+vain+ettei+häiritse+naapureitaan+mutta+kuulee+silti+kunnonn+teholla.+Kyllä+nytkin+aika+vähällä+avoimella+äänellä+kuulee,+mutta+kun+se+leikkaus+silloin+toissa+vuonna+jätti+kanavat+puristukseen+vasemman+korvan+ja+kurkun+paineenalennus+(Eustaasinen+kanava)+kanavan+tai+putken+suhteen+niin+vasemmasta+korvasta+aleni+kuulon+taso.+Kuulokkeilla+kuunneltuna+sen+tilan+saa+korjatun+tuntuiseksi+kun+vasen+korva+sitten+kuitenkin+stereona+kuulee.+Muuten+onneksi+yhteiskuulona+kuulee+aivan+hyvin+normaalipuhettakin.
  4. Ihan+oikeesti,+Edsolvent,+Luke+oli+mielessäni+yhtenä+roskan+tuottajana,+kun+ajattelin+tuota+saippuasarjojen+tasoa+ja+toimintamekanismia.Siitä+huolimatta+on+tunnustettava,+että+nyt+kun+on+liian+paljon+aikaa,+niin+katselin+ihan+vapaehtoisesti+muunmuassa+sitä+Downton+abbey+sarjaa,+kun+siinä+oli+jotenkin+myös+historiallista+luokka+ja+tapa+asennoituvissa+havaittavissa.Jotkut+sarjat+kiinnostavat.+Monet+saksalaiset+sarjat,+rikossarjat,+ovat+aika+viihdyttäviä+eikä+karrikointia+ole+viety+aivan+salkkarien+tasolle..+Jopa+Wallanderia+olen+katsellut,+mutta+ei+niidenkään+toistoja+kyllä+kestä+Erkkikään+katsella.Suomalaisia+sarjoja+on+hyvin+usein+vedetty+ihan+holtittoman+älyttömyyksiin+kuten+salkkarit+ja+esimerkiksi+Uusi+päivä.+On+niitäkin+joskus+varsin+siedettäviä+kuten+oli+se+hiljattain+nähty+"supo+sarja"+missä+se+Hjallikseksi+naamioitu+venäläinen+yritti+kaappauttaa+Suomen+takaisin+likekaveriensa+Venäjälle.+Oli+sillä+joku+nimikin+mutta+se+ei+kyllä+päähän+jäänyt.Sorjonen+sarjaa+pidin+katselemiltani+tuokioila+ihan+ylivietynä+ja+liian+fiktiona.Toisaalta+ei+kenenkään+tarvitse+itseään+syyttää,+jos+joskuus+niitä+katselee,+kun+johonkinhan+on+aikansa+käytettävä,+ja+eihän+kukaan+kykene+24/7+puhdasta+asiaa+tuottamaan+tai+katsomaan.Se+Luke+tapaus+on+kyllä+kansallisen+ja+osittain+yhteisen+ilmasto-ja+luontoedunkin+kannalta+hyvin+varoittava+esimerkki+siitä+miten+valtion+teoriassa+hyvää+tekevä+laitos+onnistutaan+käyttämään+joidenkin+harvojen+edunsaajien+propagandavälineen+tuottamaa+sitä+itseänsä+valtion+viraston+ja+tutkimusnimen+"arvovallalla"Kaikkia+ns.+täysluotettavia+tutkimuslaitoksia+kuten+VTT+ja+GTK+esimerkkeinä+pitäisi+hyvinkin+tarkkaan+analysoida+ja+todeta+mitä+ne+itse+asiassa+tulostavat+ja+kenen+toimeksiannosta.Sieltäkin+kuten+esimerkiksi+soiden+ja+metsien+laskuvesiä+mittaavista+viranomaisista+paljastuisi+varsinaisia+muumeja+jos+ihmisiä+kiinnostaisi+koko+totuus.
  5. Näin+sadesäällä+ehtii+ajankuluksi+vaikka+analysoida+tällaistakin:Ovatko+herrat+tulleet+television+sarjaohjelmia+katsellessaan++ajatelleeksi+mikä+niissä+on+se+jippo+millä+laitetaan+ihmiset+koukuttumaan+niihin?Minä+olen+sitäkin+joutessani+pohtinut+ja+päätynyt+siihen,+että+kaikissa+sarjoissa+laitetaan+ihmiset+toimimaan+täysin+tai+lievimmillään+epärealistisen+karrikoidusti,++niin+että+ihminen+ihan+ihoreaktiona+alkaa+miettimään,+että+hyvä+taivas,+eihän+tuolla+tavalla+voi+kukaan+toimia,+eikä+juuri+yhdelle+tai+yksille+ihmisille+voi+mitenkään+tapahtua+niin.+Sitten+aletaan+seurata+miten+se+täysin+järjetön+tila+selviää+ja+ohjelman+käsikirjoittaja+on+jo+kirjoittanut+samanaikaisesti+kulkevan+seuraavan+älyttömyyden,+mikä+sitten+jatkuu+ketjuna+vaikka+vuodesta+toiseen.Jopa+historialliset+sarjaohjelmat+kuten+se+engelsmannien+suosittu+kartano+ohjelma+perustui+paljolti+juuri+tapahtumien+massiiviseen+karrikointiin,+vaikka+ei+sentään+"salkkarien"+tasolle+mennyt.Asialla+ei+juurikaan+mitään+merkitystä+tietenkään+ole+kun+viihdettähän+se+on,+mutta+on+siinä+eräs+oppi+ja+se+on+että+ihminen+koukuttuu+epätodelliseen,+valheelliseen+ja+liioiteltuun+näytelmään+ja+on+siten+enemmän+altis+puhtaalle+ohjelman+tuottajankin+manipuloinnille+kuin+itse+ymmärtääkään.Tuon+viihteen+katselemisessa+ja+lukemisessa+on+siis+toimittava+vähän+kuin+maailmanasioita+arvioidessaan.+Todellisuus+on+selvitettävä+tarjolla+olevista+monista+totuuksista+interpoloimalla.++Tosin+sekin+on+vaikeaa+suurelle+yleisölle,+joka+tunnetusti+ja+kaikissa+maissa+seuraa+sitä+paikallista+"yleisradio/hesari"++totuutta+eikä+osaa+tai+pysty+vertaiolevaa+totuutta+seuraamaan+tai+edes+löytämään.
  6. Ei+meille+mitään+väärinkäsitystä+tullut.+Minä+vaan+hiukan+huolimattomasti+lipsautin+monimielisen+retorisen+kysymyksen,+mikä+ei+mitenkää+varsinaisia+uniasi+tarkoittanut,+mutta+ei+nyt+avata+sitä+tällä+hetkellä.+Sen+sijaan+minulla+on+kyllä+se+unensaantiin+pääosin+liittyvä+kommentti+kirjoitettuna+siellä+taululla+ja+se+tarjoillaan+ns.+metsään+jos+se+kutsuu.+Toivottavasti+ei+kutsu+sitä+eikä+muitakaan+nopeasti+ajateltuja+eräänlaisia+"vastauskommentteja"+ennenkuin+poistuvat+noin+kuukausittaisessa+varastonsiivouksessa.Mitään+muita+kommentti+ketjuja+tai+kirjoituksia+minulla+ei+ole+varastossa.+Elämä+ketjuthan+Suomen+osalta+löytyy+jos+joku+haluua+median+omasta+kirjoitushistorian+tallennuksesta.Aikoinaan+pidin+alkuperäisiä+hesarin+elämän+itse+kirjoittamiani+kommentteja+aika+pitkää+ns.+keskustelukansiossa.+Sitten+siivosin+nekin+pois.+Tavallaan+harmi,+että+edes+hesari+ei+mahdollistanut+niiden+keskusteluketjujensa+tallentumista+muuttaessaan+kekustelufoorumiaan+kerta+kerralta+huonompaan+suuntaan.+Onneksi+eivät+aivan+täysin+lakkauttaneet+vaan+siellä+voi+edelleenkin+käydä+artikkeliasioista+mielipiteitä+kirjoittamassa,+vaikka+hesari+mkyllä+hyvin+hanakasti+sensuroi+mielipiteen+miä+ei+tue+toimituksen+ajatusmaailmaaHesarissa+edelleenkin+ajoittain+käyn+kommentoimassa,+mutten+läheskään+siinä+määrin+kuin+ennen+hesarin+huonoja+uudistuksia.+Niitä+aikoja+jolloin+esimerkiksi+"Tapiolan+mummo"+/+Latinisti/Roitsilan+pupuleuka+kävi++paljon+ja+paljon+asiaa+kirjoittamassa
  7. No+yhden+vanhan+kaakin+annoin+musicantin+myydä+ja+pitää+rahat,+viimeisen+ennen+tätä+ajoin+suoraan+poistoon+romutodistuksella+ja+sieltä+taksilla+hakemaan+tämä+kaupasta.++Yhden+siitä+ennen+poistin+vaihtokaupassa+sitä+edellistä+sittemmin+poistamaan+kaakkia+hankkiessa.+Se+ehti+minulla+aika+pitkään+ollakin.+Ennen+tätä+viimeistä+Suomeen+paluuta+ja+omiin+autoihin+siirtymistä+olin+aina+yhtiön+työsuhdeaitoissa.Tämän+nykyisen+osalta+on+niin,+että+tämä+on+erinomaisessa+ja+toistaiseksi+jopa+täysin+huolto+ja+korjausvapaassa+kunnossa+ollut+joten+ajatus+katsastuksesta+elää.+Aivan+varma+en+ole+mutta+epäilen+päätyväni+joko+taas+musicantille+antamiseen+myytäväksi+ja+pitäköön+rahat+tai+jos+katsastus+toisi+sellaisia+suuria+korjauskustannuksia+mitä+itse+en+tunne+tai+näe+niin+sitten+jopa+mahdolliseti+Pågensin+tyyliin+eli+juurikin+niin,+että+ajo+poistoon+ja+sieltä+taksilla+noutamaan+ennakkoon+sovittu+vankkuri+kaupasta.Minä+en+materiaan+ja+omistamiseen+suhtaudu+lainkaan+statuksellisesti+tai+jonkun+toimintamallin+pakkomielteisesti.++Se+mitä+saatan+hyvinkin+tehdä+ja+mitä+jo+tämänkin+alustan+kanssa+suuntaa+antavasti+tein+oli+suurentaa+konetehoa+ja+varustusta,+Voisin+hyvinkin+niillä+aika+vähillä+kilometreillä+mitä+enää+ajan+ostaa+vaikka+oikean+jenkkiauton+ja+jos+huoletta+ja+naatinnollisesti+pystyisin+Euroopassa+maantiematkailemaan+niin+ostaisinkin+kunnon+kokoisen+liikkuvan+komeron+missä+voi+oikaista+koko+2+metriä+vaaka+asentoon+parkkipaikalla+maantien+varrella+halutessaan
  8. Oli+todella+vähän+hiljaisempi+päivä.+Taas+tuli+oltua+yllättävän+pitkään+liikenteessä.Rommit+ovatkin+melkoista+juomataidetta+siinä+missä+viinitkin.+Tosin+eivät+yhtä+pitkällä+ja+runsaan+käytön+historialla.+Minullakin+on+ihan+oma+rommitietokansionsa.+Itse+asiassa+minulla+on+useammastakin+aiheesta+muiden+esittämän+tiedon+kansioista.Kemiasta+toki+ihan+itse+englanniksi+kirjoittamana+yhden+erikois+applikaatiokemian+osalta.+Sellanen+runsaat+pari+sataa+sivua+eli+hyvän+johdannon+kokoinen+oikeisiin+tieteellisiin+julkaisuihin.+Sitä+on+jaettu+vain+eräiden+yhtiöiden+sisäiseen+käyttöön.Eri+laisia+muutaman+sivun+bulletiineja+sen+sijaan+on+varastoon+asti.Suosin+kuitenkin+muiden+esityksiä+keskustelun+ja+pohdinnan+aiheina+kun+en+ole+koskaan+voinut+pitää+itseäni+esityksellisenä+opettajana+ja+yleinen+debatti+ja+nopea+asioiden+omaksuminen+edellyttäisi+hyvin+tiivistettyä+selko+näkymää.Hyvin+osaan+kuitenkin+erilaisten+tuulien+ominaisuuksia+kuvailla.Mutta+katsokaapa+tätä+miten+esimerkiksi+BBC+kirjoittaa+naapurimaamme+Ruotsin+tapahtumista+etusivullaan!https://www.bbc.com/news/world-europe-50339977Katson+kunhan+saan+luettua+muutaman+kommentin+taaksepäin+vvoinko+johonkin+kommentoida+tai+mahdollisesti+onko+johonkin+kommentoitava.+Täytyy+katsoa+mitä+kaappauksia+Edson+on+käynyt+tekemässä.Voisinpa+kertoa+miksi+minulla+on+ainakin+yksi+melko+hiljainen+tai+joskus+täysin+hiljainenkin+päivä+viikossa.+Vaikka+se+on+minulle+ja+useimmille+luonnollisen+huumorin+aihe+niin+yksi+keksisi+muuntaa+sen+kuin+perseeksi+naaman+paikalle.+Siksi+ei+kaikkea+muuten+oikeastaan+mielenkiintoista+aihetta+voi+ottaa+edes+vihjaavaan+käsittelyyn.