Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+pakko+on+ukulelelle+laittaaa+kilpailija.+Kyllä+mandoliinista+irtoaa+melkonen+klassikkokoin+ja+ihgu+kiinalaisen+vielä+soittamana
https://www.youtube.com/watch?v=gmMdiMfENNw
10.11.2019 01:34
Ja+nyt+kun+viälä+killutaan+niin+sitä+ukulele+muzakkia+ihan+kunnolla:
https://www.youtube.com/watch?v=F5-z1c-9QmE
10.11.2019 01:23
Kävin+tässä+välillä+pikavikaa+tarkistamassa+lähinaapureidemme+kanuunpyörittäjät+ja+neukkujen+Steregushchiy+korvetti+oli+2800+tonnia/104+metriä,+Svenssonin+stealth+Visby+korvetti+640+tonnia+ja+72+metriä,+suomalaisten+tilauksessa+olevat+fregatit+3900+tonnia+/114+metriä+nyt+saatavissa+olevien+tietojen+mukaan.
Neukkujen+korvetissa+on+itseasiassa+joko+100+mm+tai+130+mm+venäläinen+kanuuna+mikä+tietysti+pesee+vielä+sen+76+mm+kanuunaisenkin+mutta+tuossa+Visby+luokan+korvetissa+joka+oikeammin+on+patrullilaivan+tai+veneen+luokkaa+on+juuri+tuo+57+mm+Bofors+mikä+on+tarkoitettu+siis+vene+luokiteltaviin+aluksiin+joita+se+Hamina+luokkakin+oli.+Sakuilla+on+siellä+etelärannalla+niitä+76+millin+kanuunoita+joko+Oto+Melaraa+tai+Rheinmetallin+tykkejä+joita+menee+paljon+esimerkiksi+jenkkien+laivastolle.
Puolan+korvetteja+en+vielä+tarkastanut+ja+Baltian+mailla+taas+ei+korvetteja+ole+vaan+pikemminkin+juuri+niitä+patrulli-ja+tykki/ohjusveneluokan+aluksia
10.11.2019 00:30
Kun+kerran+ollaan+minun+työvuorossa+eikä+nukuta,+niin+kirjoittelenpa+triviaakin.
Tässä+siis+isänmaallista+musiikkia,+kelle+on+:)
https://www.youtube.com/watch?v=NBqozO2gd5k
Muuten+viihdyin+tässä+aika+pitkään+selvittämässä+sotalaivastojen+ja+laivojen+ominaisuuksia+ja+kykyjä.
Siitä+pystyi+aivan+virheettömästi+vetämään+sellaisen+johtopäätöksen,+että+Rauman+telakalta+tilatut+4+korvettia+olivat+korvetteja+vain+hankeperusteluissa.+Ne+menevät+sekä+kokonsa,+että+aseistuksensa+mukaan+tyylipuhtaasti+kansainväliseen+fregattikategoriaan.+Siis+meille+tulee+4+uutta+melkoisen+suorituskykyistä+Fregattia.+Luulen+että+ne+tullaan+kyllä+tulevaisuudessa+rehellisesti+luokittelemaan+fregateiksi,+kun+niillä+yhtä+yksityiskohtaa+lukuunottamatta+on+lähes+hävittäjäluokan+aseistus.
Se+yksityiskohta+on+että+yllättäen+jostain+säästöpilklusta+on+päätetty+siirtää+Hamina+luokan+ohjus+aluksista+eli+patrulliluokan+aluksista+niiden+57+mm+Bofors+tykit+näihin+fregatteihin+vaikka+65-90+m+pitkissä+korveteissa+on+lähes+ain+76+mm+automaattikanuuna.+Esimerkiksi+Oto+Melara,+italialainen+kanuuna.+Kun+seurailin+alan+sisäisiää+meritaisteluharjoitusraportteja+niin+tuo+57+mm+vastaan+se+76+mm+kanuunatapauksessa+se+76+mm+kanuunalainen+aina+pystyi+poistamaan+sen+57+mm+kanuunaisen+popis+pelistä.+Siinä+eivät+joko+puolustusvoimien+asiantuntijat+ole+maailmaa+seuranneet+tai+sitten+ajattelivat+etteivät+alukset+koskaan+edes+joudu+niin+nokikkain+että+kohtaisivat+vihulaisen+aluksen+kunnon+kanuunoilla+kuten+esimerkiksi+Venäjän+Itämeren+korvetit+Steregutshi+tyyppiä.
10.11.2019 00:15
Ja+tässä+päivän+annos+universumia+ja+big+bangia.+Oliko+sitä+vaiko+ei.
Fermilabin+esityssarjaa+tämäkin.
Itse+arvelen,+että+big+bangia+ei+ollut+eli+olen+big+bang+skeptikko
https://www.youtube.com/watch?v=aFs5cKiajto
Sen+sijaan+uskon+että+jossain+oli+silloin+suuren+suuri+aukko,+se+musta+aukko.
Nykyisin+sekin+on+jakautunut+suureen+määrän+pienempiä+ruskeita+aukkoja+;)
09.11.2019 23:09
Mitä+mieltä+on+Edsolvent+sellaisesta+pohdinnasta,+että+näyttävät+mummut+kovasti+kaipaavan+meitä+enemmän+sille+ketjulle+kirjoittamaan.+Dr.Whoo+näyttää+jo+hyvin+sinne+asemoituneen,+eikä+Puosuvaarillakaan+ole+ongelmia+sinne+kirjoittamisen+kanssa.+Puosuvaari+näyttää+osaavan+asiakirjoittamisen+lisäksi+myös+triviaalia+ihan+hyvin.
Pitäisikö+meidänkin+kuunnella+kutsuja+ja+siirtyä+sinne+tuomaan+asiaa+muiden+keskustelujen+joukkoon,+vaikka+planeetan+pelastus+ei+siellä+ykkössuosittu+asiaryhmä+olekaan.+Voisimme+mahdollisesti+jättää+tämän+osan+elämää+niinkuin+tietokone+uinumaan,+mutta+valmiina+nopeasti+heräämään+kuin+huipputarvevoimalaitos,+vai+pitää+tämä+aktiivisena.+Minä+voin+kirjoitella+missä+ketjussa+vaan+kun+kirjoitusmotiivini+on+puhtaasti+asiatieto,+planeetanlaajuiset+kysymykset+ja+vain+sekundäärisesti+sosiaalinen+chattaus.+Tosin+suurin+motiivini+on+kuitenkin+ihan+puhdas+kirjoittamisen+ilo+ja+oikeastaan+lähes+harrastus.
Kuten+muutamankin+kerran+olen+todennut+niin+sellaisia+minua+kiinnostavien+ammattifoorumeiden+keskustelupaikkoja+tai+blogeja+ei+ole+ihan+riittävästi,+jotta+sormet+saisivat+kaipaamansa+työmäärän.
Tämän+siis+esitän+ihan+akateemisena+pohdintana+kun+jokaisellahan+on+sekä+vapaus,+että+oikeus+kirjoittaa+justiinsa+siellä+missä+huvittaa.
Saisin+pidettyä+ihan+itsekin+kokonaisen+ketjun+pyörimässä+omillaan,+mutta+se+ei+olisi+enää+kivaa,+sen+verran+tärkeää+on+kuitenkin+se+sosiaalinenkin+rooli+kirjoittamisessa.
Minua+ei+edes+haittaa+se+jos+joku+on+täysin+eri+mieltä+jostain+asiasta+tai+vaikka+lukkiutunut+jos+kerran+niin+haluaa.+Kunhan+on+rehellinen.+Minulle+kaksi+asiaa+ovat+sitä+ns+myrkkyä+ja+ne+ovat+sekä+epärehellisyys,+että+edessä+liehittely+ja+selän+takana+puukottaminen+eli+kansankielellä+ns.+perseennuolijat+eivät+minulta+kovin+hyvää+kohtelua+voi+odottaa.
Rehellisten,+kovasanaistenkin,+totuuden+puhujien+kanssa+aina+tulee+toimeen.+Ja+itse+asiassa+kuten+sekin+jo+monet+kerrat+todettuna,+mitä+useampi+kirjoittaja+sitä+helpommin.++Meillä+vaan+tilanne+on+valitettavasti+se+että+molemmat+ketjutkin+yhdistäen+osanottajatodellisuus,+eli+selvästi+tunnistettavien+osallistujen,+on+luokkaa+6,+enintäin+7+tällä+hetkellä+eikä+ole+realistista+olettaa+enää+kenenkään+vanhan+hesarilaisen+kuten+Hellen+ja+Piolookin+löytävän+tänne.+Poisajetuista+puhumattakaan.
Inger+saattaa+vielä+"pihistä"+mutta+ei+varmaankaan+tänne+enää+pystyisi+osallistumaan
09.11.2019 23:04
Tuopa+olikin+hieno+esitys+kapearaiteisesta.+Hiukan+muistutti+Makatea+saaren+fosfaattikaivosten+junaa.+Siellähän+vierailin+peräti+6+kertaa+ja+sieltä+toimme+myös+saaren+tuottaman+viimeisen+fosfaattilastin+Uuteen+Seelantiin.
Olen+tuosta+saaresta+silloin+aikoinaan+kirjoittanut+ja+esittänyt+autenttisia+kuvi+silloisessa+aavikon+matkaaja+blokissani.+Jos+jotain+kiinnostaa+nähdä+minkälaisia+junia+siellä+oli+tai+milta+koko+fosfaattisaari+josku+ja+nyt+näyttää+löytää+varmaan+tietoa+helpolla+haulla:++Makatea-phosphate+mining
09.11.2019 20:56
Lontoossa+oli+aikoinansa+ilma+saastunutta.+Hernerokkasumu+vaivasi.+Erityisesti+vuoden+1952+joulukuun+ilmansaasteongelma+oli+katastrofi.+...................
..............Saasteverot+ovat+todellisuudessa+ensisijaisesti+rahan+keräämistä+valtion+pohjattomaan+kirstuun.+Kansalaisten+on+helpompi+hyväksyä+saasteverot+kuin+oman+käytöksensä+muutos.+On+lisäksi+iso+ihmisryhmä+joka+ei+hyväksy+kumpaakaan.+Puosuvaari
Tuon+tuolta+edelliseltä+versiolta+osan+Puosuvaarin+esiinnostamaa+merkittävää+ilmastotilaa.+Sehän+johtui+paljolti+juuri+noista+hänen+kuvailemista+hiilikaminoista+ja+happosateet+Saksan+Ruhrin+alueen+hiilivoimaloiden+rikkipäästöistä.+Molempia+korjattiin+tehokkaasti+ja+smogista+päästiin+eroon+pääosin,+samoin+happosateista.+Happosateet+kuitenkin+saattavat+jossain+muodossa+palata+tuulivoiman+sivutuotteena+sillä+juurikin+Saksassa+suuren+tuulivoiman+satunnaistuoton+vuoksi+joudutaan+pitämään+hyvin+paljon+hiili+ja+ruskohiilivoimaa+nopeassa+valmiudessa+eli+osalämmöllä+ja+tuolla+tehotilalla+ne+ovat+kaikkein+saastuttavimmassa+tilassa.
Seitsemänkymmentäluvun+alussa+kun+olin+Lontoossa+opiskelemassa+ja+asuin+Chrystal+Palacessa+niin+siinäkin+talossa+tuuli+tuiversi+hyvin+ikkunoista+ja+ovista+ja+huoneissa+oli+lamppuöljykamiina.+Kylppärissä+lämpimän+veden+pennyn+kolikoilla+toimiva+automaatti.
09.11.2019 20:51
Täytyypä+taas+ihan+alkajaisiksi+vielä+uudestaan+rautalangasta+selventtä+sellainen+asia+mikä+aina+pistää+tuolla+mummeliketjulla+piipahtaessa+silmään+että+siellä+ihan+oikeasti+uskotaan+että+täällä+olisi+jotain+ryhmittymiä.
Ei+täällä+ole+vaan+aina+jokainen+mies+on+ollut+täysin+muista+riippumaton+itsenäinen+jatattelija+tai+ei+tarkemmin+ajattelija+ajoittain.+Jos+samanmielisyyttä+jossain+ilmenee+niin+se+johtuu+sukupuolen+määräämästä+geneettisestä+suhtautumisesta+yleisasioihin,+kuten+mummoihin+;).
Kukaan+ei+ole+pomo,+eikä+kukaan+ratsasta+kenelläkään.+Siinä+miehet+eroavat+naisista+merkittävästi+etteivät+koskaan+ajattele+että+asia+on+oiken+vain+sukupuolen+ajamana+tai+näkemyksenä,+vaan+jokainen+asia+rastkaistaan+meriitin+eikä+sukupuolen+mukaan.
Tuosta+syystä+johtuen+myös+miehet+ovat+yleisellä+tasolla+rehellisempiä+kuin+naiset+ja+se+rehellisyys+sitten+voi+jonkin+verran+tarpeettomia+konfliktejakin+aiheuttaa,
Mutta+miehissäkin+on+eroja+kuten+naisissakin.
Pahinta+miehissä+ainakin+minun+nähdäkseni+edustavat+ns.+liehittelijät.+Sellaiset+miehetkin+ovat+valmiita+tarttumaan+puukkoon+selän+takana.+Onneksi+ihan+viime+aikoina+sellaisia+ei+ole+esiintynyt
Naisten+pahimpia+piirteita+tääs+ovat+mm.+leppymätön+kostonhimo+ja+yliviety+huomionhalu.+Ja+voi+taivas+jos+vielä+sellaisen+yhdistelmä+kohdalle+osuu!
09.11.2019 17:43
Ceellä+on+siis+ihan+kohta+suurpäivät.+Paljon+onnea+ja+monia+vuosia+toivotan+Ceelle.+Sinunlaisiasi+maapallo+tarvitsee+pysyäkseen+järjissään!
09.11.2019 17:29
En+valitettavasti+päivystä+täällä,+enkä+koskaan+ole+päivystänyt+vaan+ajoittan+vieraillu+ja+silloinkin+lähinnä+vaan+pikasilmäillyt+eli+en+ole+varmaankaan+edes+nähnyt+sinun+mitään+kysyneen+tai+minun+sinulta+kysymystä+edes+odottaneen.++Jahka+ilta+venyy+niin+saatan+selailla+taaksepäin+ja+katsoa+oliko+sinulla+joku+kysymys+mihin+ihan+oikeasti+voi+tai+pitää+vastata
Vastaan+kyllä+sinulle+jos+kysymyksen+huomaan.
Toisaalta+voit+aina+kirjoittaa+omat+mielipiteesi+vaikkei+niihin+joku+yksilö+reagoisikaan.+Sehän+on+koko+foorumin+tarkoitus+että+voi+kirjoittaa+niista+asioiosta+jotka+kiinnostavat+ja+saada+aikaan+jopa+keskustelu+jos+on+saadakseen.+Keskustelu+on+sitten+kuitenkin+sellainen+funktio,+että+siinä+sanottavat+loppuvat+yleensä+aika+lyhyeen+jos+jokaisella+on+ajatus+lukittu+ja+erityisesti+jos+se+on+lukittu+niin+että+toiset+eivät+saa+edes+ilmaista+olevansa+eri+mieltä.
09.11.2019 17:25
Olen+nyt+avannut+uudet+porinat+aloittelevissa.+Jatkakaamme+siis+"elämöintiä"+siellä+ainiaassa+toivossa+saada+monipuolista+ja+kaikille+avointa+kommuniukaatiota+aikaiseksi
Varsinkijn+niille+joilla+on+jotain+aiheita+tai+syitä+mistä+tai+miksi+kirjoittaa.
09.11.2019 17:11
Rapulaiselle+on+vielä+kuitenkin+lisättävä,+että+olemme+aidosti+surullisia,+että+olet+ryhtynyt+ilman+todellisia+perusteita+eräänlaiseksi+salpalinjaksi+mika+ampuu+tulta+jokaista+ehdotustakin+kohtaan+mikä+edes+pyytäisi+ajattelemaan.
Haluaisimme+sinut+takaisin+entisaikojen+pikku+rapulaisena.
09.11.2019 13:07
Tälle+ketjulle+on+taas+pika+ajassa+suuren+suosion+vuoksi+tullut+pituutta.
Avaan+tässä+päivän+mittaan+uudet+porinat.++Kerron+sitten+kun+olen+avannut+ettei+tarvi+tuyrhaan+etsiä.+Kiitos+Edsolventille+edellisen+avaamisesta+ja+suuren+sekä+ylettömän+positiivisen+mummujoukon+saamisesta+kirjoittajiksi.+Unohtamaton+saavutus+!
09.11.2019 13:03
Hyvä+Rapulainen.
Kun+nyt+taas+kovaäänisesti+tuomitset+monipuolisen+kirjoittamisen+mainitsijat,+niin+kerropa+nyt,+jos+vaan+löydät+ihan+nimeltä+yksikin+henkil+naapuriketjusta+joka+olisi+antant+määräyksiä+olla+kirjoittamatta+jostain+aiheesta.
Sellaista+ilmausta+on+toki+käytetty+että+tekisi+hyvää+laajentaa+kirjoitusaiheistoa.+Se+olisi+hyväksi+kaikille+kirjoittajille+ja+ketjujen+tasolle.
Sinä,+vaikka+esimerkiksi+Edson+sinua+suorastaan+rakastaa+ja+minäkin+jossain+suhteissa,+itse+koko+ajan+lukkiudut+ja+asemoidut+viheellisesti+tai+ohjatusti+tapahtuneisiin+asenteisiin.
Herää+jo+ja+ryhdy+Lumikisi+meille+kääpiöille!
09.11.2019 12:57
Ja+se+päivän+päättävä+mandliini+medley+slaavisesta+kansanmusasta
https://www.youtube.com/watch?v=GTh8VIC-cuU
09.11.2019 01:15
Ja+sen+verran+pitänee+lisätä+tähän+wiikonlopun"ukulelstä+lähteneeseen+muzakka+aineistoon,+että+luutyu,anteeksi+ukulelen+huippuveli+on+siis+balalaikka+ja+siitkin+asten+korkeampi+soitin+ely+Balalaika.
Tääsä+vihjaus+perusbvalalaikaa+yleisestä+musiikista+kiinnosyneille+naatiskeljoile.
Läheltäpiti+etten+kirjoittanyt+yleisille+naisille+!
https://www.youtube.com/watch?v=tUlIcoqM2UE
09.11.2019 01:08
Susista+puheenollen+minulla+on+niihin+melko+etäinen+suhde+mutta+kun+lähes+kaikissa+maissa+ihmiset+varsin+hyvin+lopulta+tulevat+toimeen+alkuperäisten+lihansyöjäpetojensa+kanssa+niin+kyllä+meidänkin+pitäisi+niitä+osan+luontoa+paremmin+hyväksi+ja+toimia+niin,+että+jos+jonkintyyppistä+karjaa,+erityisesti+lampaita+halutaan+suojat+niin+kyööä+lampurilla+on+velvollisuus+rakentaa+suoja+aidat+varsinkinkun+siihen+saadaan+valtion+materiaalituli..
Metsästäjiä+yleisellä+tasolla+pidän+jokatapauksena+tappohimon+mitivoimana+raakabna+ammuskelijajoukkoa+joka+on+niin+lahjatonta+etteivät+opi+edes+tunnistamaan+tarktoria+minkistä.++Riittää+että+liikahti+niin+kruunupää+hirvihän+se!
Metsästäjiltämenee+koria+susille.+Metsästäjä+on+omaa+väärää+himoaan+toteuttaakseen+vieny+koiransa+suden+tai+karthun+reviirille+ja+aiheuttanut+sudelle+normaalin+ravinnonhankintatilanteen,,Kun+susia+oli+tarpeeksi+niin+kyllä+sudennahkasta+saatin+parhaitra+päähgimeitä+ja+rukkasia
08.11.2019 23:45
Ja+onhan+tähän+wiikonloppuwiihteeseen+lisättävä+tietenkin+Dr.+Whowhoon+mieli+kirjallisuutta+eli+kuvallinen+alkuperäinen+italialaisten+tuottama+Tex+Willer
https://www.youtube.com/watch?v=5lYIjG4167A
On+kyllä+työn+alla+myös+sen+vastapaahdetun+alkjuurien+ja+synty-+sekä++käsittely,+että+jauhamismekanismien+selvitteli.
Kahvihan+sinänsä+löydettii+11+vuosisadalla+Etiopian+vuoristosta+mistä+se+levisi+Sufi+moskeijojen+kautta+muualle+maailmaan+ja+siirrettiin+muutamaan+muun+afrikkalaista+alkuperää+olevan+hedelmän+lailla+nykyiselle+suurimmalle+kasvatusalueelleen+Etelä+amerikkaan
Ihan+historiankirjoituksen+sivusta+voin+kuitenkin+kertoa+että+maailman+paras+ja+kallein+"prosessoitu"+kahvipapu+tulee+Malesia-Indonesiasta+nimeltään+Kopi+Luwak+mikä+on+sivettikissan+syömä+kahvimarja+ja+itse+papu+on+valmiiksi+aromittuneena+eroteltu+sivettikissan+paskasta.+Olisittehan+työ+tän+tietyst+ilman+miun+kertomistakin+tienneet+mut+ajattelin+kertoo+ku+kertominen+on+oppimisen+opettaja+ja+toistamisen+sen+opettajan+äiti
08.11.2019 23:37
Jos+tuo+ei+ollut+tarpeeksi+iskelmällistä,+niin+ehkä+tämä+auttaa
https://www.youtube.com/watch?v=cdh4jdz6zSw
08.11.2019 23:22
84 / 129