Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Ja+pakko+on+ukulelelle+laittaaa+kilpailija.+Kyllä+mandoliinista+irtoaa+melkonen+klassikkokoin+ja+ihgu+kiinalaisen+vielä+soittamanahttps://www.youtube.com/watch?v=gmMdiMfENNw
  2. Kun+kerran+ollaan+minun+työvuorossa+eikä+nukuta,+niin+kirjoittelenpa+triviaakin.Tässä+siis+isänmaallista+musiikkia,+kelle+on+:)https://www.youtube.com/watch?v=NBqozO2gd5kMuuten+viihdyin+tässä+aika+pitkään+selvittämässä+sotalaivastojen+ja+laivojen+ominaisuuksia+ja+kykyjä.Siitä+pystyi+aivan+virheettömästi+vetämään+sellaisen+johtopäätöksen,+että+Rauman+telakalta+tilatut+4+korvettia+olivat+korvetteja+vain+hankeperusteluissa.+Ne+menevät+sekä+kokonsa,+että+aseistuksensa+mukaan+tyylipuhtaasti+kansainväliseen+fregattikategoriaan.+Siis+meille+tulee+4+uutta+melkoisen+suorituskykyistä+Fregattia.+Luulen+että+ne+tullaan+kyllä+tulevaisuudessa+rehellisesti+luokittelemaan+fregateiksi,+kun+niillä+yhtä+yksityiskohtaa+lukuunottamatta+on+lähes+hävittäjäluokan+aseistus.Se+yksityiskohta+on+että+yllättäen+jostain+säästöpilklusta+on+päätetty+siirtää+Hamina+luokan+ohjus+aluksista+eli+patrulliluokan+aluksista+niiden+57+mm+Bofors+tykit+näihin+fregatteihin+vaikka+65-90+m+pitkissä+korveteissa+on+lähes+ain+76+mm+automaattikanuuna.+Esimerkiksi+Oto+Melara,+italialainen+kanuuna.+Kun+seurailin+alan+sisäisiää+meritaisteluharjoitusraportteja+niin+tuo+57+mm+vastaan+se+76+mm+kanuunatapauksessa+se+76+mm+kanuunalainen+aina+pystyi+poistamaan+sen+57+mm+kanuunaisen+popis+pelistä.+Siinä+eivät+joko+puolustusvoimien+asiantuntijat+ole+maailmaa+seuranneet+tai+sitten+ajattelivat+etteivät+alukset+koskaan+edes+joudu+niin+nokikkain+että+kohtaisivat+vihulaisen+aluksen+kunnon+kanuunoilla+kuten+esimerkiksi+Venäjän+Itämeren+korvetit+Steregutshi+tyyppiä.
  3. Mitä+mieltä+on+Edsolvent+sellaisesta+pohdinnasta,+että+näyttävät+mummut+kovasti+kaipaavan+meitä+enemmän+sille+ketjulle+kirjoittamaan.+Dr.Whoo+näyttää+jo+hyvin+sinne+asemoituneen,+eikä+Puosuvaarillakaan+ole+ongelmia+sinne+kirjoittamisen+kanssa.+Puosuvaari+näyttää+osaavan+asiakirjoittamisen+lisäksi+myös+triviaalia+ihan+hyvin.Pitäisikö+meidänkin+kuunnella+kutsuja+ja+siirtyä+sinne+tuomaan+asiaa+muiden+keskustelujen+joukkoon,+vaikka+planeetan+pelastus+ei+siellä+ykkössuosittu+asiaryhmä+olekaan.+Voisimme+mahdollisesti+jättää+tämän+osan+elämää+niinkuin+tietokone+uinumaan,+mutta+valmiina+nopeasti+heräämään+kuin+huipputarvevoimalaitos,+vai+pitää+tämä+aktiivisena.+Minä+voin+kirjoitella+missä+ketjussa+vaan+kun+kirjoitusmotiivini+on+puhtaasti+asiatieto,+planeetanlaajuiset+kysymykset+ja+vain+sekundäärisesti+sosiaalinen+chattaus.+Tosin+suurin+motiivini+on+kuitenkin+ihan+puhdas+kirjoittamisen+ilo+ja+oikeastaan+lähes+harrastus.Kuten+muutamankin+kerran+olen+todennut+niin+sellaisia+minua+kiinnostavien+ammattifoorumeiden+keskustelupaikkoja+tai+blogeja+ei+ole+ihan+riittävästi,+jotta+sormet+saisivat+kaipaamansa+työmäärän.Tämän+siis+esitän+ihan+akateemisena+pohdintana+kun+jokaisellahan+on+sekä+vapaus,+että+oikeus+kirjoittaa+justiinsa+siellä+missä+huvittaa.Saisin+pidettyä+ihan+itsekin+kokonaisen+ketjun+pyörimässä+omillaan,+mutta+se+ei+olisi+enää+kivaa,+sen+verran+tärkeää+on+kuitenkin+se+sosiaalinenkin+rooli+kirjoittamisessa.Minua+ei+edes+haittaa+se+jos+joku+on+täysin+eri+mieltä+jostain+asiasta+tai+vaikka+lukkiutunut+jos+kerran+niin+haluaa.+Kunhan+on+rehellinen.+Minulle+kaksi+asiaa+ovat+sitä+ns+myrkkyä+ja+ne+ovat+sekä+epärehellisyys,+että+edessä+liehittely+ja+selän+takana+puukottaminen+eli+kansankielellä+ns.+perseennuolijat+eivät+minulta+kovin+hyvää+kohtelua+voi+odottaa.Rehellisten,+kovasanaistenkin,+totuuden+puhujien+kanssa+aina+tulee+toimeen.+Ja+itse+asiassa+kuten+sekin+jo+monet+kerrat+todettuna,+mitä+useampi+kirjoittaja+sitä+helpommin.++Meillä+vaan+tilanne+on+valitettavasti+se+että+molemmat+ketjutkin+yhdistäen+osanottajatodellisuus,+eli+selvästi+tunnistettavien+osallistujen,+on+luokkaa+6,+enintäin+7+tällä+hetkellä+eikä+ole+realistista+olettaa+enää+kenenkään+vanhan+hesarilaisen+kuten+Hellen+ja+Piolookin+löytävän+tänne.+Poisajetuista+puhumattakaan.Inger+saattaa+vielä+"pihistä"+mutta+ei+varmaankaan+tänne+enää+pystyisi+osallistumaan
  4. Tälle+ketjulle+on+taas+pika+ajassa+suuren+suosion+vuoksi+tullut+pituutta.Avaan+tässä+päivän+mittaan+uudet+porinat.++Kerron+sitten+kun+olen+avannut+ettei+tarvi+tuyrhaan+etsiä.+Kiitos+Edsolventille+edellisen+avaamisesta+ja+suuren+sekä+ylettömän+positiivisen+mummujoukon+saamisesta+kirjoittajiksi.+Unohtamaton+saavutus+!