Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Tuo+maailmankaikkeuden+koko+tuubi+oli+itseasiassa+täysin+katseltuna+erittäinkin+opettavainen.+Siinä+nimittäin+aivan+sattumalta+selvitettiin+myös+se+mitä+olen+useamminkin+eri+yhteyksissä+kirjoittanut+että+totuus+riippaa+täysinin+näkijän+asemasta+tarkkailtavaan+nähden+ja+muuttuu+jos+asema+muuttuu.+Aivan+kuin+katsoisit+kilometrikiveä+liikkuvan+junan+ikkunasta.+Sen+muoto+muuttuu+koko+ajan+junan+ja+sinun+liikkuessa.+Näin+on+totuudenkin+ja+jopa+tuon+maailmankaikkeuden+kanssa.-Tämä+totuus+ja+näkymä+dimensio+kaikessa+yksinkertaisuudessaan+on+kuitenkin+useimmille+meistä+liian+vaikea+ymmärtää.+Siksi+asioita+nähdään+putkessa+ja+niihin+reagoidaan+putkessa+eikä+vaikkapa+satulassa+eli+kaarevassa+näkötilassa.Mutta+näin+tylsän+viikonlopun+tullessa+näitä+erilaisen+havaisemisen+ja+sitä+kautta+erilaisen+näkemisen+asioiotakin+on+kiva+pohtia.Veikkaan,+että+rouva+Cee+intuitiivisesti+ymmärtää+dimensiot+ja+näkemisen+eri+perspektiiveissä+ja+eri+paikoissa.++Arvelen+näin+siksi,+että+hän+on+meistä+kaikista+vähiten+lukinnut+itsensä+tasoon+tai+putkeen.
  2. Siis+turvakameroita+ja+jetihälyttimiä+sinulle+oltiin+myymässä.+Ne+puhelinmyyjät+onkin+sellaisia,+että+niiden+torjumiseen+varmasti+etälamautin+olisi+paikallaan.Kolmen+Komistuksen+kokouksessa+kirjattiin,+että+kaikki+edelleenkin+pihisevät+niillä+eväillä+mikä+itse+kullakin+on+ja+todettiin+myös,+että+elämä+on+hyväksyttävä+sellaisena+kuin+se+on+ja+toimittava+siinä+niinkuin+mahdollista+on.Örjan+on+hämmästynyt+olevansa+edelleenkin+hengissä+vaikka+on+ollut+virallisesti+palliatiivisessa+hoidossa+vissiin+jo+kaksi+vuotta.+Se+sekundäärinen+maksasyöpä+on+edennyt+hyvin+hitaasti+ja+niinkauan+kuin+ehjää+maksaa+on+jäljellä+niin+elämä+jatkuu+ja+luojan+kiitos+hänelle+ilman+kipuja+hänen+syöpänsä+tapauksessa.+Ikänestorimme+,+amiraali+Einari,+on+ikuisesti+sen+monta+kymmentä+vuotta+sitten+sattuneen+portaissaputoamis+työtapaturman+seurauksena+pyörätuolissa+ja+täysmittaisessa+kotihoidossa.+Muuten+asiat+sujuvat+ja+pää+pelaa,+mutta+tapaturman+hoitokomplikaatiot+jatkuvasti+aiheuttavat+välillä+kovia+kipuja,+joiden+takia+aina+välillä+pitää+sairaalassakin+käydä.+Kaikki+takavuosien+makuuhaavat+saatiin+parannettua+ihosiirroilla+ja+siltä+osin+on+jo+pari+vuotta+ollut+ongelmatonta.Siis+turvakameroita+ja+jetihälyttimiä+sinulle+oltiin+myymässä.+Ne+puhelinmyyjät+onkin+sellaisia,+että+niiden+torjumiseen+varmasti+etälamautin+olisi+paikallaan.Kolmen+Komistuksen+kokouksessa+kirjattiin,+että+kaikki+edelleenkin+pihisevät+niillä+eväillä+mikä+itse+kullakin+on+ja+todettiin+myös,+että+elämä+on+hyväksyttävä+sellaisena+kuin+se+on+ja+toimittava+siinä+niinkuin+mahdollista+on.Örjan+on+hämmästynyt+olevansa+edelleenkin+hengissä+vaikka+on+ollut+virallisesti+palliatiivisessa+hoidossa+vissiin+jo+kaksi+vuotta.+Se+sekundäärinen+maksasyöpä+on+edennyt+hyvin+hitaasti+ja+niinkauan+kuin+ehjää+maksaa+on+jäljellä+niin+elämä+jatkuu+ja+luojan+kiitos+hänelle+ilman+kipuja+hänen+syöpänsä+tapauksessa.+Ikänestorimme+,+amiraali+Einari,+on+ikuisesti+sen+monta+kymmentä+vuotta+sitten+sattuneen+portaissaputoamis+työtapaturman+seurauksena+pyörätuolissa+ja+täysmittaisessa+kotihoidossa.+Muuten+asiat+sujuvat+ja+pää+pelaa,+mutta+tapaturman+hoitokomplikaatiot+jatkuvasti+aiheuttavat+välillä+kovia+kipuja,+joiden+takia+aina+välillä+pitää+sairaalassakin+käydä.+Kaikki+takavuosien+makuuhaavat+saatiin+parannettua+ihosiirroilla+ja+siltä+osin+on+jo+pari+vuotta+ollut+ongelmatonta.Minulla+taas+on+ne+syöpäleikkaus+jäljet+ja+lievät+hankaluudet,+jotka+eivä+näy+puettuna+päälle,+vaan+olen+vaikka+itse+sanonkin+komean+näköinen+nykyisin+hopeanharmaatukkainen+vanhus.+Yhtä+hoikka+ja+hiukan+samannäköinen+kuin+se+nuori+mies+siellä+Azteekkipatsaan+juurella+Coatzacoalcosissa+Mexicossa,+mistä+aikoinaan+postasin+live+kuvan+Aavikon+matkailija+Blokiini,+minkä+sattuneesta+syystä+sitten+jouduin+lakkauttamaan+(tuli+joku+hyökkäilemään+sinne+ja+kertomaan+kaiken+olevan+keksittyä+ja+valetta,+ja+kaikki+kuvatkin+olleen+internetin+uumenista+otettuja)On+itse+asiassa+aika+mukavaa+olla+näinkin+komea.+Peilikään+ei+räjähdä.Siis+kolmen+koon+ohje.+Carpe+diem!Päätän+raporttini+Puistolasta+tähän+ja+siirrymme+ajankohtaisuuteenSiis+kolmen+koon+ohje.+Carpe+diem!Päätän+raporttini+Puistolasta+tähän+ja+siirrymme+ajankohtaisuuteen
  3. Noh!+Perjantaikin+on+lähtenyt+liikkeelle.+Huomaan,+että+hyvät+vitsiaiheet+ovatkin+olleet+tarpeen.+Kiitos+itseasiassa+rouva+Ceelle+joka+huomasi+palauttaa+naapuripalstalla+vitsejä+takaisin+keskusteluun.+Niitä+varmaan+tästä+lähtien+tuleekin+lisää,+samoin+kuin+vaihtelevampaa+ja+harvemmin+kuultua+musikkisovellusta.Tiede+onkin+tavallaan+kuivaa+ja+siihen+pitäisi+olla+aito+intressi+ja+tiedonjano+jotta+siitä+saisi+kiinni.+Vähennänkin+tiedeosuuttaa++tulevaisuuden+jutteluissani.+Olen+niistä+täällä+oikeastaan+sen+takia+edes+keskustellut,+että+monet+liittyvät+luonnon+ja+ilmaston+oikean+ja+toimivan+hoidon+kysymyksiin+ja+niihin+ei+ole+edelleenkään+riittävästi+ammattimaisia+asiakeskuskustelufoorumeita+tai+nopeita+debattiketjuja.Matkailu+ja+ajankohtaisaiheita+sen+sijaan+minä+ja+muutama+muukin+jatkamme+varmastikin+kirjoittaen,+sillä+niissä+on+aina+oma+hohtonsa+siitäkin+huolimatta,+että+kohteisiin+oikea+meno+hiukka+hiiltä+tuottaisikin.Nyt+on+vaihteeksi+vielä+3K+kokous+eli+kolmen+komistuksen+kokous.+Pitkiä+ja+hoikkia+miehiä,+joskin+yksi+istuu+pyörätuolissa,+toisella+maksa+kasvanut+niin+ettei+takki+tahdo+päälle+mahtua+ja+kolmannesta+ei+päältä+mitään+huomaa,+mutta+takin+alla+on+vähän+leikelty.+Kenellekään+ei+kuitenkaan+ole+suoritettu+lobotomiaa+eli+kokoukset+jatkuvat,+kunnes+sitten+luonnollisista+syistä+sen+ajan+koittaessa+lakkaavat.+Raportoin+varmaan+lyhyesti+illalla++"työvuorossani"