Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Kun+heräätääneen,+niin+muista,+että+asiat+eivät+ole+joko+mustaa+tai+valkoista.+Minäkin+yritän+sitä+parhaani+mukaan+ajoittain+muistella+ja+yhtä+henkilöä+lukuunottamatta+ajoittain+aika+hyvin+onnistunkin+muistaessani+että+minä+olen+yksi+osapuoli+"mielipiteiden"+vaihdossa.Sinullakin+on+niin+paljon+hyvää+kokemusta+ja+tietoa,+että+sen+saa+kyllä+esitettyä+pienemmälläkin+vastakkainasettelulla.Puosuvaarillakin+on+ihan+hyviä+ja+ihan+omasta+havainnosta+tuotettuja+juttuja.+Kannattaa+ainakin+yrittää+etsiä+kirjoittajakolleegojen+jutuista+sitäpositiivista+mitä+he+asioista+kirjoittaessaan+ovat+aikoneet+ja+ajatelleet+eikä+olematonta+negatiivistä.+Sen+voi+jättää+negatiivisen+hakemisen+vihikoiralle,+the+Compostille!+:))))
  2. Ja+tässä+niille+lukijoille,+jotka+ymmärtävät+jotain+"muustakin"+hiukan+esimerkkiä+eräistä+tulevaisuuden+puhtaan+energian+kehittyämisajatuksistaTämä+niinkuin+kaikki+todellisuuteen+ja+tieteeseen+liittyvät+käsittelemämme+asiat+ovat+siis+vain+pieni+osa+todellisuuksista+jis+monikossa+tarkoituksella+kun+todellisuuksi+on+todelakin+erilaisia+ja+kaikki+riippuvaoisia+siitä+mistä+kulmasta+kukin+omaa+todellisuuttaan+näkee.Minä+olen+pääsääntöisesti+pyrkinyt+pysymään+energiassa+ja+planeetanlaajuisessa+ympäristössä+kun+sen+yleiset+totuudet+ovat+minulle+olleet+työt+monta+kymmentä+vuotta+ja+aivan+kirjaimellisesti+olen+ollut+hengittämässä+kaukoidän+savu+ilmansaastutusta+ja+seissyt+vielä+hiilloksella+palavan+ex+sademetsän+vieressä+sekä+Sumatralla,+että+Borneolla.En+siis+kirjoita+asioita+mistään+eristyneestä+tilasta,+vaan+aidosti+tilannetta+kentällä+globaalisti+nähneenä+ja+seuranneenahttps://www.youtube.com/watch?v=xRZKlDFNgRQLevistä+olisi+mielenkiintoista+käydä+enemmänkin+tietojen+julkistamis+ja+keskusteludebattia,+mutta+taitaa+mennä+yli+hilseen+muilla+paitsi+puosuvaarilla+joka+osaa+ainakin+ottaa+osaa+laajempaan+planeettaa+koskevaan+yleisarviointiin+ja+ajatuksiin.Monta+kertaa+kyllä+olen+itseänikin+ihmetellyt,+että+miksi+he...tissä+vaivaudun+näinkin+tärkeistä+asioista+näinkin+ykeisidioottimaisella+foorumilla+kirjoittamaan+ehkä+5+lukijalle+joista+pari+suhtautuu+kaikeen+mitä+ei+ymmärrä,+vihamielisesti.Ehkä+minussa+on+sittenkin+himppu+masokistiä+kemistin+lisäksi!Siitä+kuitenkin+olen+alati+tyytyväinen,+että+en+sentään+ole+mökkiläisen+ulkohuusin+paskalaatikon+tasolla+yleiplaneetallisessa+ymmärryksessäni.Ymmärrän+jopa+senkin+miksi+paskalaatikkoja+suojellaan+joidenkin+ruusunkasvattajien+toimesta+Ja+suurimmalle+mökin+poaskalaatikolle+on+heti+alkuun+muistutettava,+että+en+nimennyt+taaskaan+ketään+muuta+paskalaatikkoa+vaan+jätän+sen+jokaisen+omaan+harkintaan+onko+vaiko+ei.
  3. Tuolla+aussi+kuivuus-sade+sykli+esimerkissä+hiukan+sivusin+sitä+uskomuksien+ja+tieteen+välistä+tilaa.+Paljon+on+siis+tilaa+myös+uskomuksilla+ja+myöls+tiedemaailmassa.Onhan+se+aivan+kiistaton+tosiasia,+että+ihminen+on+omalla+liikaesiintymisellään+aiheuttanut+planeetan+muuten+luonnolliselle+tilalle+suuria+ja+näkyviä+vaikutuksia.Niistä+by+far+ylivoimaisesti+suurimmat+ja+näkyvimmät+vaikutukset+ovat+maanviljely+ja+sille+luonnosta++"lainattu"+tila+eli+käytännössä+luonnon+melkein+täysimääräinen+poisto+siltä+osinSeuraavaksi+suurimmat+ja+näkyvimmät+ovat+tämän+ihmimäärän+yliosuuden+aiheuttama+fossiili+ja+myös+biomassaenergian+liikakäyttö..Noihin+kahteen+verrattuna+loput+ovat+varsin+suhteellisia.+Tosin+edelleenkin+biomassan+ja+biotuotteiden+käyttö+tuon+ihmismäärän+asuttamiseen+ja+vaatettamiseen+on+myös+vaatinut+kovahkon+osuuden+mutta+kuitenkn+sellaisen+minkä+metsät+rakennustarvikkeina+ja+osin+muihin+käyttöihin+kestäisivät.+Varsinkin+jos+osa+maataloudelle+raivatusta+voitaisiin+palauttaa.Koko+planeetan+mittakaavassa+kaikki+muu+kaivostoiminta+on+vain+lähes+paikallista+vaikutuksineen+ja+haittoineen.+Samoin+ydinvoiman+kaikki+kolme+vahinkoa+ja+se+ns.+jäte+mitä+voitaisiin+uusissa+reaktoreissa+hyödyntää+lähes+täysin+nykyreaktoreiden+noin+max.+20%+hyödyntämisen+sijasta.Metaania+on+koko+planeetan+elinkaaren+kautta+pursunnut+ilmakehään+ja+hautautunut+maaperään+ja+vesien+alle+biomassan+lopputuloksena.++Siis+oikeastaan+metaani+on+aivan+puhdas+uusiutuva+biotuote,+jos+vähänkään+ymmärrystä+laajennetaan.+Se+kaikki+syntyy+vain+biomassan+hajoamisen+ja+kierron+tuloksena+ja+koko+planeetan+noin+5+miljardin+elinvuoden+ajan+sen+on+auringon+ultraviolettisäteily+hajoittanut+korkeuksissa+20+kertaa+CO2+nopeammin.+Siksi+siitä+ei+ole+ikuisuusvaaraa+koskaan+päässyt+syntymäänIhmisten+kuitenkin+pitäisi+paremmin+kyetä+ymmärtämään+itse+aiheuttamansa+ja+ryhtyä+sellaisiin+tuon+vaikutuksen+parannustoimiin+jotka+suurimman+haitan+poistavat.Yksilöiden+olisi+vain+oltava+siistimmin+ja+hyväksyttävä+yhteisönsä+kokonaistoimet.+Sekin+vain+jos+yhteisö+ymmärtää+mitä+sen+on+tehtävä.+Nyt+ei+vielä+kovin+hyvin+ymmärrä.+ja+kun+ajattelee+esimerkiksi+näiden+kahden+rinnakkaiselämän+yleistä+kommunikointitasoa,+niin+eipä+juuri+ihmetytä+etteivät+yhteisötkään+ymmärrä+edes+omaa+parastaan