Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+heräätääneen,+niin+muista,+että+asiat+eivät+ole+joko+mustaa+tai+valkoista.+Minäkin+yritän+sitä+parhaani+mukaan+ajoittain+muistella+ja+yhtä+henkilöä+lukuunottamatta+ajoittain+aika+hyvin+onnistunkin+muistaessani+että+minä+olen+yksi+osapuoli+"mielipiteiden"+vaihdossa.
Sinullakin+on+niin+paljon+hyvää+kokemusta+ja+tietoa,+että+sen+saa+kyllä+esitettyä+pienemmälläkin+vastakkainasettelulla.
Puosuvaarillakin+on+ihan+hyviä+ja+ihan+omasta+havainnosta+tuotettuja+juttuja.+Kannattaa+ainakin+yrittää+etsiä+kirjoittajakolleegojen+jutuista+sitäpositiivista+mitä+he+asioista+kirjoittaessaan+ovat+aikoneet+ja+ajatelleet+eikä+olematonta+negatiivistä.+Sen+voi+jättää+negatiivisen+hakemisen+vihikoiralle,+the+Compostille!+:))))
06.11.2019 12:26
Tuskinpa+enää+Kemijokeen+sillä+sinne+on+rakennettu+aivan+liikaa+ja+liian+kallista+infraa+mikä+tuottaa+liian+suuren+osan+siitä+uskotusti+puhtaasta+uusiutuvasta+sähköstä,+kunhan+unohdetaan+patoaltraisiin++tekojärvityksen+vuoksi+kertynuy+metyylielohopea+ja+alle+jäänyt+alueellinen+perusluonto+ja+todellakin+se+"kuningaskalojen"+menettäminen.
Niitä+olio+vielä+50+luvulla+kovasti+semmoisina+20+kiloisina+pyrkimässä+jokeen+mutta+jäivät+Isohaaran+voimalan+toimimattomien+kalahissen+ja+lohenpyydystysaitauksen+ja+verkkojensaaliiksi.+Niitä+lapsena+siellä+usein+katselin.
Todellisuudessa+se+yksi+kalöastaja+CR+kalasrtaja+näyttelijä+on+100%+räksyttäjä+kun+mittakaavaan+asetetaan.+
Sen+sijaan+meillä+on+monia+muita+jokia,+aina+Iijokea+myöten+jotka+voitaisiin+vapauttaa+pikkuvoimaloista+takaisin+kaloille.+Aivan+kuten+nyt+ollaan+tekemässä+Hiitolanjoelle+Saimaalta+Laatokalle.
06.11.2019 12:18
Finnairin+ja+veikkauksen+osalta+voi+kyllä+heti+sanoa+että+mitään+ei+hävitä+jos+niitä+toimijoita+joille+tuo+siirtyy+pystytään+normaalisti+verottamaan+ja+rahapelejä+edelleenkin+laeilla+säätelemään.
Tullia+on+nopeasti+hiukan+vaikea+hahmottaa+esimerkiksi+pörssiyhtiönä.+Postikin+on+siinä+kikikun+kaakun+rajoilla+että+pitäisikä+huoltovarmuuden+vuoksi+olla+valtiollinen+perusposti+olemassa.+Muutenhan+kaikki+sen+toiminta+kyllä+kävisi+yksityisiltäkin+ja+nykynäkymillä+kilpailuakin+on+riiuttävästi.
06.11.2019 12:12
Mielestäni+haistoit+väärin.+Kyllä+se+on+oikea+otsikkop,+sillä+tosiasiahan+on,+että+ilmastonhoidon,+huom.+en+käytä+sanaa+kriisi,+asioissa+on+pitkällä+tähtäimellä+epäonnistuttu.
Paljon+on+tuotettu+utopioita,+mutta+hyvin+vähän+vuorenvarmuudella+ja+samalla+edullisesti+toimivia+konkreettisia+ratkaisuja.
Varmaan+olet+huomannut+että+minut+ja+vihreät+erottaa+juuri+se+konkretia+ja+kokonaistiedostaminen.+Minä+olen+aina+esittänyt+mielipiteeni+mukana+olemassaolevia+toimivia+ratkaisuja+nopeasrti+laajennettaviski+sen+ihmisen+itse+aiheuttaman+ilmastomuutos+osan+parantamiseksi.
Niitä+toimenpiteitä+hidastavat+sekä+olemassaolevan+pääliiketoiminnan+luonnollinen+jatkuvuus+ja+muutorvastakarvaisuus+ja+juurikin+utopioihin+ja+etulobbaamiseen+pohjautuvat+puheratkaisut,+joilla+lopulta+ei+ole+mitään+vaikutusta+muuta+kuin+poliitikkojen+ja+eturyhmien+masseihin.
Kyllä+muuten+kaapistojen+alle+ulottuva+siivous+on+sekä+löydöksiltään+että+tarpeeltaan+mielenkiintoista
06.11.2019 12:04
Jos+minulla+olisi+sellainen+vieraspedin+paikka+niin+polttaisin+sen+hiilen+sumeilematta+ja+menisin+käymään+ihan+kunnolla.+Minulla+on+vieläkin+sillä+ensimmäisellä+NSW+reissullani+ostettu+Bumerangi++vuodelta+65+seinällä+koristeena.+On+myös+melkoinen+kokoelma+sen+aikuisia+ja+sitä+vanhempia+Aussi+ja+NZ+puntaan+pohjautuvia+kolikoita+Elizabethien+kuvilla.
Molemmat+maathan+jo+ajat+sitten+vaihtoivat+valuuttansa+paikallisdollareiksi+ja+desimaalijaolle,++Olivat+ne+vaan+ikimuistoisia+retkiä+ja+aikoja.+Aivan+kuin+eri+planeetalta+nykyhetkeen+verrattuna
05.11.2019 22:54
Minulla+näkyy+aloitussivullani+tällaisen+härkkimen+mainos.
Siis+tämä+on+mainoslinkki:
https://www.muama-enence.net/Enence/FI/index.html?gclid=EAIaIQobChMI8cy1sffT5QIVCJgYCh1fBw50EAEYASAAEgLPJvD_BwE
Tällaisella+muamalla+voi+siis+kuka+tahansa++kääntää+juttunmsa+heti+monelle+kielelle.+Eihän+ne+vieläkään+varmaan+sitä+selkokieltä+tuota+mutta+ehkä+muama+kieltä.
Tällaislla+voi+jokainen+ihan+kielitaidotonkin+lähteä+aika+hyvin+matkailemaan.
Ei+ollut+ennen+tällaisiakaan+vaan+piti+aina+vähän+opetella+paikallista+kieltä+jos+halusi+siellä+kielitaidottomien+kanssa+kommunikoida
Itse+asiassa+jo+muutamankin+sana+osaamisella+paikalliset+alkavat+suhtautua+erittäin+positiivisesti+outoon+kulkijaan
05.11.2019 22:48
Ja+tässä+niille+lukijoille,+jotka+ymmärtävät+jotain+"muustakin"+hiukan+esimerkkiä+eräistä+tulevaisuuden+puhtaan+energian+kehittyämisajatuksista
Tämä+niinkuin+kaikki+todellisuuteen+ja+tieteeseen+liittyvät+käsittelemämme+asiat+ovat+siis+vain+pieni+osa+todellisuuksista+jis+monikossa+tarkoituksella+kun+todellisuuksi+on+todelakin+erilaisia+ja+kaikki+riippuvaoisia+siitä+mistä+kulmasta+kukin+omaa+todellisuuttaan+näkee.
Minä+olen+pääsääntöisesti+pyrkinyt+pysymään+energiassa+ja+planeetanlaajuisessa+ympäristössä+kun+sen+yleiset+totuudet+ovat+minulle+olleet+työt+monta+kymmentä+vuotta+ja+aivan+kirjaimellisesti+olen+ollut+hengittämässä+kaukoidän+savu+ilmansaastutusta+ja+seissyt+vielä+hiilloksella+palavan+ex+sademetsän+vieressä+sekä+Sumatralla,+että+Borneolla.
En+siis+kirjoita+asioita+mistään+eristyneestä+tilasta,+vaan+aidosti+tilannetta+kentällä+globaalisti+nähneenä+ja+seuranneena
https://www.youtube.com/watch?v=xRZKlDFNgRQ
Levistä+olisi+mielenkiintoista+käydä+enemmänkin+tietojen+julkistamis+ja+keskusteludebattia,+mutta+taitaa+mennä+yli+hilseen+muilla+paitsi+puosuvaarilla+joka+osaa+ainakin+ottaa+osaa+laajempaan+planeettaa+koskevaan+yleisarviointiin+ja+ajatuksiin.
Monta+kertaa+kyllä+olen+itseänikin+ihmetellyt,+että+miksi+he...tissä+vaivaudun+näinkin+tärkeistä+asioista+näinkin+ykeisidioottimaisella+foorumilla+kirjoittamaan+ehkä+5+lukijalle+joista+pari+suhtautuu+kaikeen+mitä+ei+ymmärrä,+vihamielisesti.
Ehkä+minussa+on+sittenkin+himppu+masokistiä+kemistin+lisäksi!
Siitä+kuitenkin+olen+alati+tyytyväinen,+että+en+sentään+ole+mökkiläisen+ulkohuusin+paskalaatikon+tasolla+yleiplaneetallisessa+ymmärryksessäni.
Ymmärrän+jopa+senkin+miksi+paskalaatikkoja+suojellaan+joidenkin+ruusunkasvattajien+toimesta+Ja+suurimmalle+mökin+poaskalaatikolle+on+heti+alkuun+muistutettava,+että+en+nimennyt+taaskaan+ketään+muuta+paskalaatikkoa+vaan+jätän+sen+jokaisen+omaan+harkintaan+onko+vaiko+ei.
05.11.2019 22:26
Tässäpä+miehille+vähän+"kaunista"+musiikkia
https://www.youtube.com/watch?v=QugLFzedHzk
05.11.2019 21:49
Tässä+ote+päivän+selkosuomen+YLE+artikkelista:
"Tavallinen+suomen+yleiskieli+on+liian+vaikeaa+isolle+osalle+Suomen+asukkaista.
650+000–750+000+ihmistä+tarvitsee+selkokieltä,+jotta+selviäisi+arjesta.+Selkokieltä+tarvitsevia+on+siis+enemmän+kuin+Helsingissä+on+asukkaita.
Määrä+on+Selkokeskuksen+mukaan+kasvussa.(siirryt+toiseen+palveluun)
Keitä+he+ovat?+Maahanmuuttajia,+muistisairaita,+kehitysvammaisia,+lukihäiriöisiä,+afaatikkoja,+ADHD:sta+tai+autismin+kirjon+häiriöistä+kärsiviä.+Monet+muutkin+hyötyisivät+selkokielestä.
Jos+ihminen+ei+ymmärrä+kieltä,+hänen+on+vaikea+hallita+omaa+elämäänsä."
05.11.2019 21:25
Johan+laukkaa+ilkiön+mielikuvitus+villisti.+Minä+en+luonnollisestikaan+ole+ketään+nimennyt+uuspeeweliksi+vaan+se+on+sinun+mahdollinen+toiveesi.+Minä+kirjoitan+sinua+lukuunottamatta+yleisellä+tasolla,+mistä+jokainen+joka+itse+mahdollisesti+omasta+käytöksestään+päättelee+mitä+uus+peewelismi+tarkoittaa.+No+senkin+tietysti+selvitin+eli+se+tarkoittaa+mielistelyä,+liehittelyä,+nauravaa+naamaa+edessä+mutta+puukko+kädessä+selän+takana.+Useimmiten+siihen+liittyy+pelkuruus+esiintyä+om,alla+nimella.
Tunnistapa+aluksi+sellaisia+jotka+eivät+itsenään+uskalla+juttujaan+ja+heittojaan+allekirjoittaa.
Ja+varmasti+kukaan+ei+ole+kateellinen+siitä+suolammen+paskahuussissa+minkä+kalkitsemattomasta+laatikosta+ajatuksesi+ovat+peräisin.
05.11.2019 21:24
Eikö+edes+herrojen+olisi+aika+koota+hiukan+itseään+ja+nähdä+kaikkien+ketjun+ja+milloin+kenenkin+sen+osallistujan+torpedoinnista+ja+lopettaa+sen+ylläpitäminen.+Itsestään+se+ei+lakkaa+muutoin+kuin+olemalla+varsin+pitkään+kiinnittämättä+mitään+huomiota+sen+hajoita+ja+hallitse+sekä+kiilan+lyöntiyrityksiin.
Se+ei+mitään+parodioita+ymmärrä+vaan+parodiakin+on+sille+työkalu+riidan+kasvattamiseen+tai+kehittämiseen+ja+nimenomaan+muiden+kesken.
Ei+pitäisi+ihan+normaalinkaan+keskustelun+niin+ylivoimaista+olla+ja+normaallissakaan+keskustelussa+ei+olle+joka+asiasta+täysin+samaa+mieltä,+vaikkei+erimielisyyttä+suurin+sanoin+kailotettaisikaan.
Häpeä+on+miehillekin+jos+sellaiseen+paskankeittoon+ryhtyvät+osakkaiksi
05.11.2019 14:48
Tulipahan+taas+kirjoitettua+enemmän+kuin+piti,+mutta+tuo+kirjoitussormi+välillä+villiintyy.+Varsinkin+jos+varsinaisilla+asiafoorumeilla+tai+blogeilla+ole+juuri+kirjoitettavaa+tai+kommentoitavaa+kuten+juuri+tänään+ei+paljokaan+ollut.+Ei+edes+ulkolaisilla+foorumeilla.
04.11.2019 23:05
Palaisin+tuohon+liittämääni+merilevä+tiedostoon+vielä'+siltä+osin++mikä+sieltkin+käy+ilmi,+että+täällä+länsieuroopassa+ja+atlanttisissa+maissa+sen+käyttö+ja+viljely+on+vielä+aika+paikallista.
Siitä+huolimatta+sillä+on+monenlaista+potentiaalia+suureenkin+ihmiskunnan+käyttöön+ja+tuotannon+lisäämiseen+tulevaisuudessa,+jopa+niin+että+sen+kehitystuotteen+saattaisivat+helpottaa+metsien+käytön+ja+tietynlaisen+bulkkiviljelyn+painetta.
Siinäkin+tietystri+ihmiskunnan+pitää+kulkea+silmät+auki+ettei+sitäkin+sitteen+ryhdyttäisi+ylimitoitetusti+hyödyntämään
04.11.2019 23:02
Oletko+muuten+käynyt+ihan+Australiassakin+"täkkiä+skrabaamassa",+kun+tuli+heti+kättelyssä+tuo+heidän+vientioluensa+Fosters+mieleen.
Siellä+on+kyllä+parempiakin+oluita+ja+paikalla+enemmän+tunnettuja+kuin+tuo+Fosters.+Muunmuassa+Länsiaustralian+Swan+olut
Itse+onnistuin+viettämään+laivalla+kuukauden+Newcastlessa+NSW'ssä+ja+paljon+myöhemmin+pari+viikkoa+Perthissä+ihan+viilentymässä+Indonesiasta.
Kyll'+aussit+on+niin+monipuolinen+manner,+että+siellä+saisi+vuositolkulla+aikaa+kulumaan+edes+pinnalliseen+tutustumiseen
04.11.2019 22:56
Tuolla+aussi+kuivuus-sade+sykli+esimerkissä+hiukan+sivusin+sitä+uskomuksien+ja+tieteen+välistä+tilaa.+Paljon+on+siis+tilaa+myös+uskomuksilla+ja+myöls+tiedemaailmassa.
Onhan+se+aivan+kiistaton+tosiasia,+että+ihminen+on+omalla+liikaesiintymisellään+aiheuttanut+planeetan+muuten+luonnolliselle+tilalle+suuria+ja+näkyviä+vaikutuksia.
Niistä+by+far+ylivoimaisesti+suurimmat+ja+näkyvimmät+vaikutukset+ovat+maanviljely+ja+sille+luonnosta++"lainattu"+tila+eli+käytännössä+luonnon+melkein+täysimääräinen+poisto+siltä+osin
Seuraavaksi+suurimmat+ja+näkyvimmät+ovat+tämän+ihmimäärän+yliosuuden+aiheuttama+fossiili+ja+myös+biomassaenergian+liikakäyttö..
Noihin+kahteen+verrattuna+loput+ovat+varsin+suhteellisia.+Tosin+edelleenkin+biomassan+ja+biotuotteiden+käyttö+tuon+ihmismäärän+asuttamiseen+ja+vaatettamiseen+on+myös+vaatinut+kovahkon+osuuden+mutta+kuitenkn+sellaisen+minkä+metsät+rakennustarvikkeina+ja+osin+muihin+käyttöihin+kestäisivät.+Varsinkin+jos+osa+maataloudelle+raivatusta+voitaisiin+palauttaa.
Koko+planeetan+mittakaavassa+kaikki+muu+kaivostoiminta+on+vain+lähes+paikallista+vaikutuksineen+ja+haittoineen.+Samoin+ydinvoiman+kaikki+kolme+vahinkoa+ja+se+ns.+jäte+mitä+voitaisiin+uusissa+reaktoreissa+hyödyntää+lähes+täysin+nykyreaktoreiden+noin+max.+20%+hyödyntämisen+sijasta.
Metaania+on+koko+planeetan+elinkaaren+kautta+pursunnut+ilmakehään+ja+hautautunut+maaperään+ja+vesien+alle+biomassan+lopputuloksena.++Siis+oikeastaan+metaani+on+aivan+puhdas+uusiutuva+biotuote,+jos+vähänkään+ymmärrystä+laajennetaan.+Se+kaikki+syntyy+vain+biomassan+hajoamisen+ja+kierron+tuloksena+ja+koko+planeetan+noin+5+miljardin+elinvuoden+ajan+sen+on+auringon+ultraviolettisäteily+hajoittanut+korkeuksissa+20+kertaa+CO2+nopeammin.+Siksi+siitä+ei+ole+ikuisuusvaaraa+koskaan+päässyt+syntymään
Ihmisten+kuitenkin+pitäisi+paremmin+kyetä+ymmärtämään+itse+aiheuttamansa+ja+ryhtyä+sellaisiin+tuon+vaikutuksen+parannustoimiin+jotka+suurimman+haitan+poistavat.
Yksilöiden+olisi+vain+oltava+siistimmin+ja+hyväksyttävä+yhteisönsä+kokonaistoimet.+Sekin+vain+jos+yhteisö+ymmärtää+mitä+sen+on+tehtävä.+Nyt+ei+vielä+kovin+hyvin+ymmärrä.+ja+kun+ajattelee+esimerkiksi+näiden+kahden+rinnakkaiselämän+yleistä+kommunikointitasoa,+niin+eipä+juuri+ihmetytä+etteivät+yhteisötkään+ymmärrä+edes+omaa+parastaan
04.11.2019 22:46
Minä+puolestani+en+kritiikittä+osta+edes+tiedemiesten+lausuntoja+paitsi+absoluuttisissa+asioissa+kuten+kemiassa,+matematiikassa+ja+fysiikassa.
Kaiken+kyllä+tarkistan+aina+itse+useammasta+lähteestä+ja+silloinkin+pidän+itselläni++henkisesti+oikeuden+päivittää+käsitykseni+uusien+faktojen+tai+todisteiden+ilmetyessä.
Esimerkiksi+VTT+tekee+tutkimuksiaan+asiakkaan+tilauksesta+ja+tilaus+määrittää+tarkkaan+mitä+tutkitaan+ja+mitä+tulostetaan.+Luke+on+täysin+kepu-mtk+käsokassara,+samoin+osin+GTK.
Kaikkien+lobbarijärjestöjen+ihan+tiedemiestutkimuksetkin+ovat+lobbaamista+ja+propagandaa+osatotuuksilla.
Kaikki+pon+aina+vertailtava+useista+lähteistä+ja+eri+maista,+jotta+yleisen+totuuden+suuntaan+edes+pääsisi.+Lopulliseen+totuuteen+noita+absoluuttisia+asioita+lukuunottamatta+ei+koskaan+päästä+ja+absoluuttisissakin+asioissa+totuus+voi+erilaisissa+dimensioissa+muuttua+ihan+toisenlaiseksi.
Elämme+kuitenkin+tässä+dimensiossa.
04.11.2019 20:56
Tässä+varsin+mukava+pläjäys+eräällä+tavalla+ilmastonmuutosriemustakin:
https://www.bbc.com/news/av/world-australia-50286053/australian-drought-farmers-and-families-rejoice-in-the-rain
Vähän+samanlaista+laatuohjelmaa,+kuin+puosuvaarin+World+Cam+esityksissä.
Tässä+aussit+iloistsevat+vuosien+kuivuuden+jälkeisestä+sateesta.
Itseasiassa+kyseessä+ei+ole+uusi+ilmiö+vaan+kautta+aikain+toistunut+kuivan+ja+sateen+jakso,+mikä+säätelee+Tyynen+meren+rantavaltioiden+tiettyjen+latitudien+kuivuutta+ja+märkyyttää+eri+rannikoilla-
Mistään+ilmastonmuutoksesta+ei+siis+lainkaan+ole+kysymys.+Osin+sitä+pyritään+selittämään+El+Niño+ilmiöllä.+Tuskin+sekään+koko+totuutta+selittää+vaan+muut+planeetan+ilmastolliset+syklit+joita+emme+hallitse+tai+vielä+edes+kaikkia+tunnista.+Ilmastotieteiliä+jos+toisinnäkevien+inholtaan+haluaisi+voisi+meitä+vielä+asiantuntevammin+noista+ilmastoilmiöistä+valaista.
Minulla+on+vaan+Merikapteenin+sääoppi+ja+pitkä+maailmanlaajuinen+omakohtainen+ilmastokokemus.
Ei+sillä+varmaankaan+hyvin+oppineelle+objektiiviselle+meteorologille+pärjää,+mutta+keskusteluista+ja+kannanotoista+olen+huomannut+että+ainakin+Petteri+Taalakselle+pärjää+mennen+tullen+sillä+hänellä+on+mennyt+politiikka+ja+ilmasto+sekaisin.
04.11.2019 20:49
Ja+taas+jäi+se+taululla+ollut+linkki+liittämättä+siihen+merileväkommenttiin.
Hyvä+että+huomaan+ne+puuttumaan+jääneet+linkit+jälkikäteen:
http://www.seaweed.ie/uses_general/
04.11.2019 19:19
Tässä+mielestäni+varsin+hyvä+koostelme+merilevän+ominaisuuksiosta+ja+käytöstä.+Myös+tarkempi+selvitys+algae+ryhmästä+mihin+merilevä+eräänlaisena+macro+algaena+kuuluu.
Minä+Baltian+matkoillani+usein+ostelin+merilevää+vakuumipussissa+tai+liemipussissa+.+Kyllä++se+todellakin+aivan+syömäkelpoista+on.+Japanilaisethan+ovat+sen+käyttöä+aina+harrastaneet+saushi+tuotteissa+ja+muualla.
Fakta+tietysti+on+,+että+maailma+versioituu,+kuten+sen+ilmaiset,+koko+ajan+ja+se+versioituminen+ei+ole+täysin+ihmisen+kontrollissa.+Vain+kapeakatseisimmat+syyttävät+kaikesta+ihmistä+tai+ihmisyksilöä.
Itse+mieluiten+puhunkin+toimenpiteistä+joita+ihminen+voi+tehdä+itse+aiheuttamansa+vähentämiseksi+tai+korjaamiseksi.+On+vaan+tunnistettava+mikä+oikeasti+on+ihmisen+aoiheuttamaa+ja+se+ei+monelle+tunnu+kovin+helppoa+olevan+vaikka+itseasiassa+pitäisi+olla+ilmiselvää.
04.11.2019 15:57
Siitä+merilevästä+piti+kommentopida,+että+se+on+monessa+maassa+paljon+käytetty+ruoka+ja+osin+herkku.+Suomalaiset+eivät+koskaan+ole+oppineet+merilevää+käyttämään+mutta+jo+entisen+neuvostoliiton+alueilla+sitä+jo+käytetään+Esimerkiksi+Eestissä+löytyy+turemerilevää+joka+kaupasta.+Sitä+tuoteaan+sille+alueelle+pääosin+Kaliningradissa.
Merilevän+syötävillä+lajeilla+on+suuria+ravinnollisia+ominaisuuksi+ja+siksi+saisi+kyllä+kuulua+suomalaistenkin+ruokavalioon+salaattina+ja+lisukkeena.
Tyynenmeren+rantavaltioissa+sitä+myös+käytetään+ravintona+runsaasti.
Sensijaan+siitä+ei+juurikaan+kannata+puristaa+öljyä+teolliseen+käyttöön+vaan+siihen+käy,+jos+kaupallinen+viljelyteknologia+saadaan+massakehittymään,+Algae,+jonka+jotku+mahdollisesti+sekoittavat+merilevään.
Algaekin+on+kuitenkin+biomassaa+ja+siinä+on+sama+ongelma+kuin+kaikessa+biomassassa+että+mitä+tapahtuu+jos+sitä+vähänkään+suuremmassa+mittakaavassa+aletaan+ottamaan+polttoainetuotantoon.+Merissä+alögae+kun+on+taas+monen+krillin,+äyriäisen+ja+kalan+perusruokaa.+Jos+ne+jätetään+sapauskatta+niin+kuinka+käy+koko+ketjun+lopulta.
04.11.2019 11:44
87 / 129