Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2567

1. Puosuvaarikin+herännyt+m,aanantaihin.+Minäkin+suhteellisen+kohtuullisesti+nukkuneen+kiipesin+ylös+hiukan+tavanomaista+aikaisemmin.+Toissa+yönä+oli+vähän+uni+hakusessa+ja+vaihtelin+lakanat+ja+tyynynpäälliset.++Nyt+aamulla+kaivoin+kaapista+yhden+uuden+halpakiipparin.+Sellaisen+USB+kiipparin+kun+vanhaani+tuli+taas+kontaktihäiriöitä+ja+ne+aiheuttavat+yllättäviä+näkymiä+ruudulla+kirjoittamisen+jälkeen+eli+tietää+100%+varmuudella+kirjoittaneensa+koko+sanan+ja+oikein,+mutta+ruudulla+jotain+jää+pois+tai+ylimääräistä+ilmaantuu.Se+johtuu,+kerron+sen+nyt+kerran+kun+ei+siitä+tuskin+kukaan+voi+puukkoa+selkään+pistää?Kun+minulla+on+se+PEG+letku+ruokailu+ja+joudun+ottamaan+kaikki+tarvitsemani+nesteytettynä+ja+olen+valinnut+tehdä+sen+täsää+missä+on+tämä+suuri+"komentokeskuspöytä"+missä+kaikki+tarvikkeet+ovat+käden+ulottuvilla,+niin+siinä+välillä+lipsahtaa+tablettimurskaa+ja+ns.+kahvit+lattialle+eli+roiskeita+syöttölaitteesta+kipparillekin.+Se+syöttölaite+kun+sattuu+nyt+olemaan+juuri+kiipparin+edessä+ja+korkeudella.+Kiipparit+ovat+sen+verran+halpoja+että+olen+valinnut+vaihtaa+niitä+silloin+tällöin.+Jos+kiippariin+menee+mehua+niin+sen+sähkönsiirtoasiat+alkavat+tehdä+kuivuttuaankin+mitä+ihmeellisempiä+juttuja.+Voi+pahan+kaadon+sattuessa+itse+näyttökin+käyttäytyä+villistiNo+menköön+tämä+eri+kommenttina
  2. Kyllä+täällä+ketjulla+luen+kaikkien+paitsi+yhden+kirjoitukset+jotka+silmään.+Naapuriketjulla+vain+silmään+eli+silmäilen+silloin+kun+siellä+piipahdan.Ei+näytä+olevan+sinulle+helppoa+edes+hyväksyä+muiden+yrittäminen+saada+se+kohtuullisuus+siihen+mitä+kirjoitetaan.+Edellytät+että+joku+on+tuomittava+ja+vihattava+ennenkuin+kommentti+on+asiallinen.+Oletko+koskaan+pysähtynyt+miettimään+miten+oikeasti+ajattelet+ja+asennoidut?Sille+miksi+en+puutu+lievää+kovemmin+EWdsonin+tyyliin+kirjoittaa+on+kyllä+täysin+loogiset+ja+selkeät+perusteet,+mutta+niitä+en+ainakaan+toistaiseksi+ole+nähnyt+aiheelliseksi+avata,+kun+on+pakko+kyseenalaistaa+mummojoukkueen+objektiivistä+ymmärrystä,+ja+se+ihan+urakalla.Kaikesta+huolimatta+kuten+aina,+niin+tänäkin+päivänä+jokaisen+teidän+kanssa+kirjoiteltaisiin+siedettävästi+mistä+tahansa+ellei+teidän+jokaisen+nahka+olisi+pergamentin+ohut+ja+täynnä+vain+itseään+ja+sukuaan.+Tietysti+minun+on+aina+lisättävä+pitkästä+valheellisen+vaineon+ja+väärentämisen+yrityskohteena+olleena,+että+hönkä+on+vielä+tapaus+erikseen+ja+sen+aiheuttamaa+ihmisten+poistumista+kirjoittajista+ja+aivan+tarpeetonta+pahaa+mieltä+monille+jotka+oikeasti+mahdollisesti+ovat+yrittäneet+avautua+huomatakseen+heti+puukkoja+lentelevän+selkään.+Hänkin+voisi+kirjoitella+sillä+teknisesti+hän+kyllä+osaa+asetella+kirjaimia+perättäin.+Vain+hyvä+sanoma+niistä+on+täysin+puuttunut.+Hän+ei+kuitenkaan+voi+poistaa+itse+luomaansa+taakkaa+niistä+puukoista+vaan+joutuu+kestämään+alitajuisen+haitan+tunteen+tullessaan+entistä+itseään+mille+tahansa+ketjulle+harjoittamaan.Kaipaatte+kovasti+niitä+perseennuolijoita.+Kerron+jokaiselle+mummolle,+että+jokaiselle+mihelle+kaikkein+ahdistavinta+on+nähdä+toinen+mies+perseitä+lipovana.+Siihen+syndroomaan+nimittän+liittyy+myös+se+selkaään+puukottaminen+heti+kun+kokee+oikein+tai+väärin+olevansa+niin+vahvoilla+että+voi+vastuutta+"puukottaa"Analysoimallayleistotuutta+näin+en+minäkään+ystäviä+kerää+sillä+kyllähgän+te+tiedätte+totuudenpuhujan+kohtalon.Myös+Edson+puhuu+totta+vaikka+tekeekeekin+sen+omalla+tyylillään,+mistä+sitten+tietysti+voimme+kukin+olla+omaa+mieltämme.
  3. Kirjoitusta+pyhäinpäivän+ratoksi,+mutta+planeetan+pelastamiseksi:Enpä+tiedä+jaksaako+ketään+enää+maapallon+ilmasto-ja+energia+asiat+kiinnostaa,+mutta+jos+jotain+sattuisi+kiinnostamaan,+niin+tässä+sattui+U+tiedostoista+silmään+kivahko+esitys+siitä+mitä+biomassasta+suhtellisen+simppelillä+teknologialla+pystyttäisiin+erilaisina+käyttöpolttoaineina+tai+niiden+eräinä+lähtökohtina+tuottamaan:https://www.youtube.com/watch?v=kI7s6IRpOHASe+mikä+tässäkin+esityksessä,+kuten+kaikessa+biomassaenergiassa+jää+aina+kertomatta+tai+vältetään+huolellisesti+koko+totuutta+kertomasta+on+se,+että+jos+edes+pieni+osa+maailman+ihmisten+nestemäisen+polttoaineen+tarpeesta+tuotettaisiin+biomassasta+niin+miten+alta+aikayksikön+kävisi+metsien,+elintarviketuotannon+ja+itse+asiassa+sivutuotteiden+vuoksi+koko+ilmaston+ja+luonnon.No+sitä+ei+kerrota+mutta+hyvin+nopeasti+kävisi+hyvin+huonosti.Biomassa+on+suuren+mittakaavan+polttoaineen+raaka+aineena+samanlainen+utopia+kuin+jokaiselle+riittävät+litium+akut+jos+sähköautoja+suuressa+mittakaavassa+yritettäisiin+ottaa+käyttöön+tai+tuulivoima+mikä+toimii+vain+olosuhteissa+ja+vaatii+koko+teholleen+toimivan+ja+nopeasti+käynnistyvän+varavoiman,+ja+m+illä+polttoaineella?No+todelliset+ratkaisut+suureen+voiman+ja+polttoaineiden+käyttöönhän+tiedämme+ja+ne+olisivat+aika+helposti+ja+taloudellisestikin+toteutettavissa+jos+poliitikot+äänestäjiltä,+harhaanjohdetuilta+äänestäjiltä,+uskaltaisivat.Eli+suuri+lisäys+biokaasuille+maakaasuille+ja+hiilidioksidista+valmistetuille+synteettisille+polttoaineille+sekä+taajamien+lämmöntuotanto+matalapaine+reaktoreilla+ja+sähköntuotantoa+sellaisten+CPH+tai+puhtaasti+sähköntuotantoon+erikoistuneiden+turvallisten+ja+kaupunkisijoitettavienkin+sulasuola+modulaaristen+reaktoreiden+avulla+fissio+materiaaleista+ja+vanhoista+ydinpolttoainejätteistä,+joita+on+noin+20%+tehostaan+käytetty,+mutta+voidaan+uusilla+teknologioilla+käyttää+aina+99%+asti.Valio+maksetulla+mainoksella+"kertoo"+kuinka+huisi+hiilinielu+on+lehmien+tarvitsema+nurmi.+Nurmi+jota+ne+näkevät+ja+mikä+kasvaa+kesäkuukausina+eli+yhtä+sattumalta+kuin+tuulivoima+ja+mikä+sen+lehmän+syötyä+sen+hillensitojanurmen+muuttuu+20+kertaa+vahvemmaksi+kasvihuonekaasuksi,+metaaniksi+lehmien+piereskellessä.Mitenkä+unohtuikin+Valio/MTK+mainoksessa+mainita+nuo+pikkuseikat.
  4. Haukottaa!
  5. Minusta+Edsonilta+hyvin+vastattu+Ceen+kysymykseen+Weepelistä.Itsekin+sen+kysymyksen+luettuani+kirjoitin+oman+näkemykseni+asiasta+ja+siinä+on+osin+samoja+elementtejä+kuin+Edsonin+tuossa+kommentissa.Tapani+mukaan+laitoin+sen+kuitenkin+kansioon+"jäähtymään",+mutta+julkaisen+sensuroimatomana,+jos+joku+haluua+kuulla+sensuroimatonta+näkemystä+henkilöstä+tai+henkilöistä+jotka+koko+kysymykseen+liittyvät.+Luonnollisesti+Edson+painotti+henkilöitä+eri+painotuksin+kuin+itse+olisin+tehnyt+ja+toi+mukaan+Ingerin+joka+on+myös+sellainen+jolta+minäkin+olen+pyytänyt+anteeksi+vuosia+sitten,++että+epäilin+hänen+kirjoittaneen+monet+höngän+kirjoittamat+jutut.Inger+piti+linjansa,+ja+oli+joissakin+asioissa+tiukasti+oman+käsityksensä+takana+mutta+olessaan+keskustelemassa+oli+kuitenkin+keskusteltava+yksilö.+Ei+koskaan+syyllistynyt+alle+vyön+jatkuvaan+lyömisyritykseen+tai+selkään+puukottamisen+yritykseen.