Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Elämme+jännittäviä+aikoja.+Odotamnme+taas+Dr.+Stor,+anteeksi+Who+ilmestymistä.+Samoin+Johtaja+Puosuvaarin+filosofiarypästä.
Olin+Örjanin+kanssa+katsomassa+saisimmeko++amiraalin+kanssa+kokouksen+aikaan,+mutta+nyt+oli+tilanne+se,+että+amiraali+oli+sängyssään,+sen+näimme+omakotitalon+pihaikkunasta+katsoessamme+miksi+ei+avaa+painikkeellaan+ulko+ovea.+Örjan+soitteli+ja+lopulta+eikka+löysi+puhelimen,+mutta+ovenavaus+kaukosäädintä+ei+löytänyt+eikä+muistanut+sillä+hetkellä+että+vieraat+pääsevät+sisään+vain+kun+hän+avaa+oven+sillä+säätimellä.+Hoitajilla+on+omat+avaimet.+Siis+siitä+tuli+pikakokous+ja+toteaminen+siitä+että+mikään+ei+ole+ikuista.+Örjankin+on+siinä+kunnossa+missä+on+ja+köpöttelee+vielä+kepin+ja+rollaattorin+kanssa.+Minä+kunnossa+missä+olen+eli+pääsen+vielä+kepittäkin+mutta+mielellään+käytän+sitä.+Minulla+taas+on+oltava+puhetietokone+taskussa.
On+hyvä+täällä+keskutelussakin+ainakin+välillä+muistaa,+että+todellisuudessa+olemme+meikäläisittäin+nuorisoa+lukuunottamatta+kaikki+hiukan+jatkoajalla.
25.10.2019 14:17
Lähinnä+kuvailin+minkälainen+on+suhteellinen+todellisuus+siellä+puheena+olleille+vierastyöntekijöille.
En+vielä+puuttunut+lainkaan+siihen+onko+siellä+halua+muuttaa+systeemejä.+Totesin+vaan+viitteenomaisesti,+että+siellä+säännöksetkin+perustuvat+ihan+valtiotasoilla+aivan+erilaiseen+ajatteluun+ja+hyväksymiin+tai+kieltoihin,+kuin+meillä+pohjolassa.
Kun+olin+siellä+vuosikaudet+niin+en+koskaan+tarjonnut+heille+omaa+kulttuuriani+vaan+olin+todellakin+vieraana+heidän+maassaan+ja+siinä+ei+sitten+mitään+ongelmaa+kenelläkään+ollut.
25.10.2019 14:09
Ei+pidä+uskoa+kaikkea+mitä+media+kertoo.+Ei+ainakaan+suhteettomasti.
Kyllä+Persianlahden+maissa+myös+pidetään+hyvää+huolta+työntekijöistä+ja+varsinkin+hyvistä+ja+luotettavista+sellaisista+ei+lasketa+ihan+pienestä+irti.
Siellä+on+tietysti+se+kouliintumattoman+halpatyövoiman+ja+lähinnä+silloin+sen+vukratyövoiman+ongelma.+Vuokrafirmalle+he+ovat+vain+tuloksentekoväline+ja+he+ottavat+silloin+minimimivastuun.+Usein+vuokrafirman+tekijänä+firmasn+siellä+tullut+jääkin+hyväksi+osoittauduttuaan+firmsan+omaan+palvelukseen+sikäläisten+systeemien+jälkeen.+Ne+laki+ja+luvitusd+systeemit+kylläkin+täysin+eroavat+meikäläisistä.
Hyvä+työnantaja+missä+tahansa+maailmassa+pitää+kynsin+ja+hampain+kiinni+hyvästä+työntekijästä.
On+kokonaisuudessa+muistettava+sekin,+että+myös+ne+joita+ei+meikäläisittäin+siellä+ole+hyvin+kohdeltu+tai+saavat+huonot+ehdot,+ovat+tulleet+sinne+niille+ehdoille+vapaaehtoisesti+ja+juurikin+siksi,+että+huonoudestaan+huolimatta+meihin+verrattuna+ne+ovat+paljon+paremmat+kuin+kotimaassa+olisi+palkkana+ja+huolehtimisena+tarjolla.+Kaikki+nimittäin+ovat+joidenkin+säädösten+ja+lakien+suojaamia+jollain+tasolla.
25.10.2019 12:40
Ja+"perkele<"+Ja+kerran+vielä+joutuun+kukonkieun+aikaan+09++vaihattam.sin+sorbact+imusiteen+ja+näyttömään+lääkärille+saako+lopetta.+Alussa+tätässäkin+asiassa+tarjottiin+ei+ole+aikoj+ja+piti+pyytää+se+lähetys+haavahoitoon++Meilahden+polille+kunterveyskeskus+ei+haavahoitoon+ole+resursseja+tarpeeksi,+Sittn+löytyi+aikaa+heti+ja+tarpeeksi
24.10.2019 23:20
Tässä+vielä+kattavahko+yleiskuvaus+aboriginien+pyhästä+vuoresta,+Ulurusta,+lähes+keskellä+Australiaa.+Se+on+ollut+sen+kansan+henkinen+pääpaikka+pidempään+kuin+Euroopassa+on+ollut+kaukaasialaista+väestöä.
https://twitter.com/olgordon/status/1187149946731937793
24.10.2019 21:34
Meillä+muuten+siellä+Persianlahdella+oli+hommissa+koko+joukko+arabeja+ja+vähän+samasta+ilmansuunnasta+tulleita+muita+kansallisuuksia,+joilla+oli+noita+osto+tutkintoja.+Eräälläkin+tunnetun+kanadalaisen+yliopistin+tutkinto+ja+miesparka+ei+edes+osannut+kirjoittaa+englantia.
Puhui+kyllä+foneettisesti+eli+monkey+tyylillä+varsin+hyvin.
Siellä+päin+jokaiseen+tutkintoon+piti+suhtautua+suurella+varauksella+ja+selvittää+henkilön+mahdollinen+työ+tai+oppimispätevyys+ihan+ammattikysymyksillä.
24.10.2019 21:29
Jos+kenellä+on+kovaääniset+tai+kuulokkeet+koneeseen+viritettynä,+niin+tässäpä+eräs+hyvinkin+originelle+ja+erityisen+selkeä+muzak+esitys+itseltään+Francisco+Tarregalta.+Adelita+por+favor!
https://www.youtube.com/watch?v=Nz7k0DWSGL0
24.10.2019 21:25
Ja+tuon+vini+sanan+korjaan+oikeaan+italialaiseen+muotoon+eli+vieni+sul+......+eli+meren+tuulahdus!
24.10.2019 21:01
Hello+Madam+a.m++alias+ante+meridiem!
Terveisiä+välillä+tähänkin+ketjuun.+Nyt+kun+minä+tulen+piipahtamaan+niin+tulee+myös+vini+sul+viena+nopeasti+kommentoimaan+että+yritän+ottaa+tämän+ketjun+hallintaani+vaikka+eihän+kukaan+niin+hullu+sentään+oile+että+yrittäisi+alkaa+mummoja+päsmäröimään.
Olen+tässä+vähän+vaan+katsellut,+että+koska+Rapulainen+tulee+Edsonille+kirjoittelemaan+;:)
Terveyskeskuksista+puheenollen+luulen+että+puhelimella+ei+kovin+hyvin+saa+asioitaan+hoidettua,+mutta+menemällä+paikan+päälle+ja+vaikkapa+heidän+vastustellessaan+vastaanottoaikoja+pyytää+esimerkiksi+lähetteen+päivystyssairaalaan,+niin+että+lähetteessä+ilmoitetaan+ettei+palvelua+ole+terveyskeskuksessa+saatavissa+niin+jopa+löytyy+aikoja+ja+palvelua+ja+yleensä+heti.+Se+pahin+este+on+juuri+se+vastaanottoapulainen+ja+aikojen+esiarvioija.+Sen+työ+on+vähentää+lääkärissäkäyntejä.
Katoan+taas+ja+palaan+joskus+toiste+lyhytvierailulle,+sillä+lopulta+elämässähän+me+olemme+kaikki!+(Toistaiseksi)
24.10.2019 21:00
Puosuvaari+tuolla+aloitti+vähän+keskustelua+kannabis+kansalaisaloitteesta.
Minä+olen+tuossa+asialla+näkemieni+perusteella+liberaalilla+linjalla+eli++monen+maan+lailla+sallisin+sen+ja+siihen+verrattavien+kansan+purksittavien,+sauhutettavien+tai+juotavien+vapaan,+mutta+tupakan+lailla+säädellyn+ja+valvotun+käytön.
Kannabinoideilla+kun+on+lopulta+pahaksi+todettua+vaikutusta+lähinnä+siellä+missä+se+on+kovasti+kiellettyä+ja+erittäin+positiivista+kehitystä+kokonaishuumeongelmiin+siellä+missä+jo+vapautettu+kuten+Sveitsissä,+Portugalissa,+osittain+Hollannissa,+Uruguayssa,+Kanadassa+ja+osissa+yhdysvaltojen+osavaltioista.
Minä+myös+kannatan+alkoholin+vapauttamista+kauppaan+keskieuroopan+tavoin.
Tosin+asialla+ei+ole+henkilökohtaisesti+varsinaista+merkitystä+vaan+pärjään+mainiosti+nytkin+eli+keskustelen+tästäkin+aiheesta+ihan+filosofisella+tasolla.+Mutta+minähän+olen+60+luvulla+aikuistunut+ja+silloin+päävirtaus+maailmalla+olikin+sex,+drugs+and+rock+and+roll!+Kai+nse+vapaamielisyys+on+jäänyt+siltä+vuosikymmeneltä
24.10.2019 15:59
Ja+sit+pitää+joku+rivi+kakaista+siitä+filosofiasta+kun+sain+raakapuristetut+mehuni+haettua+runsaan+viikon+tarpeisiin.+Siis+normina+minulla+on+tuorepuristettua+omenamehua+noin+litra+päivässä.+Välillä+vaihtelen+eksoottisempiin+ja+vähän+kalliimpiin+nektareihin+mutta+aina+kylmäpuristettua+ilman+tiivistelöträyksiä.
Kun+kirjoitamme+asioista+kuten+vihreistä+arvoista,+ihmisarvoista,+ihmisryhmien+kulttuureita,+hallituksista+jne+niin+voimme+niistä+ihan+rauhassa+olla+eri+linjoilla+sen+sotaa+aiheuttamatta+sillä+edellytyksellä+että+myös+muut+ymmärtävät+että+suhtautuminen+noihin+asioihin+muodostuu+jokaiselle+hirmuisen+suuresta+tapahtumapadasta+mihin+on+osallisena+oma+taipumus,+vanhemmat,+koulu,+kaverit,+kaupunki+missä+kasvoi,+työ+mitä+teki+ja+missä+teki.+Yleistiedon+hankittu+taso+ja+kyky+hahmottaa+sitä+kokonaisuuden+osana.+Kukaan+ei+elä+ihan+samanlaista+vaikutuspataa+vaan+on+altistunut+erilaisille+asioille.+Siksi+asioista+ajatellaan+eri+lähtökulmista+ja+eri+intensiteetillä.++Tämä+näkyy+erityisen+selvästi+kirjoitettaessa+sillä+siitä+jaa+automaattisest+ne+sävyt+pois+mitä+nenäkkäin+keskustellessa+voi+aistia+ns.+rivien+välistä.+Kirjoittaessa+moni+näyttää+paljon+jyrkemmältä+kuin+todellisuudessa+on+tai+haluaisi+olla.
Esimerkiksi+minä+en+ajattele+parannustoimenpiteistä+ilmaston+ja+luonnon+suhteen+kuten+vihreät+vaan+mielestäni+10+kertaa+paremmin+ja+ilmastolle+ja+luonnolle+edullisemmin+kuin+yksikään+virallisesti+vihreä.+Virkavihreät+eivät+omaa+minun+koko+maailman+näkymää,+reaalinäkymää,+ja+energian+kokonaisuuden+ammattilaisen+tietotaustaa+ja+toimenpiteiden+vaikutuksen+ymmärtämistä.+Virkavihreät+ovat+oman+patansa+tuotteita+ja+näkevät+asiat+utopioina+ja+kuvitelmina,+kun+minä+taas+todellisena+ja+toimenpiteet+täysin+konkreettisina+ja+tiedossa+olevilla+varmoilla+vaikutuksilla.
Siitä+voidaan+siirtyä+sitten+lyhyesti+siihen+filosofian+harvemmin+käsiteltyyn+kulmakiveen,+että+miltä+pohjalta+ja+tavoitteelta+filosofoimme+maailman+pärjäämisestä.
Jos+filosofoimme+sen+pohjalta+että+emme+tee+rajuja+muutoksia+vaan+hyväksymme+että+ihmiset+haluavat+että+heitä+on+näin+paljon+ja+että+he+tarvitsevat+tiettyjä+asioita+niin+sitten+voimme+filosofoida+ja+suunnitella+parannustoimenpiteitä+sen+perustilan+pohjalta.
Jos+taas+muutamme+filosofian+lähtökohtaa+vaikkapa+"kalastaja+Linkosuolaiseksi"+niin+silloinha+lähdemme+kovin+rajujen+muutosten+filosofiasta+missä+väestöä+rajusti+ja+nopeasti+vähennetään+enintäin+kymmenesossan+nykyisestä+ja+sen+jäljelle+jäävän+tavat+muutetaan+aivan+toisenlaisiksi.
Minulle+itselleni+on+selvää,+että+nämä+ajatusmallit+ovat+olemassa+ja+että+olen+vain+yleisen+tahdonilmausen+vuoksi+sillä+nykyisyyden+parantamisen+linjalla,+mutta+jos+maailman+kansat+päättäisivät+lähteä+palauttamaan+itsensä+erilaiseen+tilaan,+niin+minulla+itselläni+ei+olisi+mitään+sitä+vastaan,+niin+kauan+kuin+se+on+yleinen+ihmisyyden+valinta
24.10.2019 15:50
Tuohon+van+Gogh+taidenäyttelyyn+palaan+sillä+olen+myös+sitä+mieltä,+että+ei+niitä+näyttelyjä+tarvitsisi+suurin+kustannuksin+lennätellä+pitkin+maailmaa.+Nykyaikana+,+jos+nyt+hetkesi+tämän+aiheen+yhteydessä+unohdamme+lentoliikenteen+päästöt,+niin+matkustaminen+on+niin+halpaa,+että+tosi+kiinnostunut+voi+vierailla+suurissa+museissa+ja+näyttelyissä+niiden+kotipaikalla.+Minäkin+olen+niissä+aina+<Tate+Galleryä+myöten+vieraillut.+Myös+Vahakabinetissä.+Ihan+kansallismuseossammekin+olen+käynyt.
Van+Goghista+muuten+en+erityisen+paljoa+pidä.+Ei+ole+huono,+mutta+ei+herätä+sellaista+intoa+kuin+Monet+ja+Gauguin+tai+Aboriginit.
Kaikille+kuitenkin+suosittelen+taiteeseen+ja+sen+eri+ilmauksiin+perehtymistä,+sillä+se+kertoo+meille+korkean+tarinan+ihmisyydestä+ja+sen+kehittymisestä+ja+että+olemme+edelleenkin+kehityksen+alkutaipaleella+tai+jo+kehityshuipun+ohittaneet+jos+vertaamme+nykytilaa+aboriginien+henkisiin+taidetuotteisiin+kymmenien+tuhansien+vuosien+takaa.+Jopa+heidän+musiikkinsa+ja+instrumenttinsä+huokuvat+syvää+henkisyyttä+ja+ihmisaivojen+omaa+luomisvoimaa+jo+hyvin+hyvin+kauan+sitten
24.10.2019 15:30
Ei+sitä,+Cee,+ainakaan+minun+mielestäni+noin+voi+vertailla,+että+mitä+me+olemme+tehneet+johonkin+toiseen+verrattuna+väärin.++Kaikkiin+asioihin+vaikuttavat+niin+monet+tekijät,+ettei+kokonaistulosta+voi+mitenkään+yksittäisten+vanhempien+ansioksi+tai+syyksi+lukea.
On+niitä+väistyviä+ja+hyppiviä+geenejä+joista+juteltiin+punatukka+ja+Meghan+yhteydessä,+on+ympäristö,+on+koulu+on+kaverit+jopa+työpaikkakin,+jos+sellaisen+on+saanut.+Kaikki+vaikuttavat.+Jopa+sedät+ja+tädit+ihan+lapsiin.
Lapsilla+voi+olla+sellaisia+huonosti+havaittavia+perinnöllisiä+muuntumia+kuten+autismin+jokin+aste,+mikä+voi+aiheutaa+odottamattoman+kehityssuunnan+tai+mielenkiinnon+lopahtamisen+yhteen+ainoaan+asiaan.++Jos+vanhemmilla+olisi+kyky+tunnistaa+ja+ymmärtää+nuo+erityispiirteet+jo+lapsena+niin+vain+silloin+olisi+mahdollisuus+käyttää+"taipumus"+voimaksi.+Jos+sitä+ei+ihan+pienenä+tunnisteta+kuten+lähes+poikkeuksetta+käy+niin+jo+kakskymppisenä,+jopa+paljon+sitä+nuorempanakin+on+jo+myöhäistä+ymmärtää+miten+jotain+erityistaipumusta+olisi+pitänyt+kasvattaa.+Eivät+siihen+kykene+sosiaalihoitajat+eivätkä+edes+psykologitkaan+ellei+tapaus+ole+hyvin+selvä+ja+vahva.
Jos+ei+ole+ihan+tyytyväinen+näkemäänsä+kasvatustulokseen!?,+niin+ei+ole+mitään+syytä+ottaa+sitä+kontolleen+ellei+ole+ollut+oikeasti+julma+ja+väärä+kasvattaja,+esim+joku+lahkolainen+tai+uskovaiskulttilainen,+narkkari,+alkoholisto+tai+muuten+epätäsapainoinen.
24.10.2019 15:21
Selväähän+se+on,+että+myös+suurkaupunkien+jätehuollossa+on+aina+parantamisen+paikkaa+ja+kaikkea+kuten+esimerkiksi+juurikin+mikromuovia+ei+ole+vielä+oikeastaan+missään+edes+osattu+valvoa,+mutta+ongelma+alkaa+tulla+tietoon.
Se+mitä+tsunamit+ja+nousu-ja+laskuvedet+vievät+ovat+lopulta+melko+paikallisia+päästöjä,+jotka+nyt+vaan+siitten+onnistuvat+esimerkiksi+tyynenmeren+pyörteen+vuoksi+keskittymään+jollekin+merialueelle.+Rojun+ja+roskan+lähtöpaikka+on+useimmiten+sama+eli+Aasian+alikehittyneen+osat+ja+myös+sen+maanosan+yhtä+alikehittynyt+suurkaupunkien+yleinen+huono+hoita+ja+ihmisten+sekä+teollisuuden+paha+roskaamistapa.+Minulla+on+kyllä+itse+otettuja+kuviakin+suurkaupunki+Trivandrumin+vierusrannoilta.+Muovi+ja+kotitalousroskaa+on+juurikin+kaupungin+ulkopuolisilla+rannoilla+lohduttomasti.
Yleisesti+kuitenkin+ihmisen+roskaamistaipumuskin+pysyy+paremmin+kurissa+tiiviissä+yhteisössä,+missä+lähellä+onj+aina+joku+joka+tulee+huomauttamaan+jos+toimitaan+väärin.
24.10.2019 11:23
Ja+tietysti+se+liite+taas+kerran+ehti+jäädä+kirjoittaessa+liittämättä:
https://www.youtube.com/watch?v=WRKLPkyZzXg
23.10.2019 22:24
Ja+tässä+vielä+enemmänkin+insivörteille+tiedoksi+tämä+SUR+varsin+suuri+eli+80000+tonnia/vrk+RO+suolanpoisto+ja+makean+veden+tuotantolaitos.+Siinä+viereen+rakennetuss+hiukan+myöhemmin+eli+2013+lopussa+valmistuneen+SUR+2.2+Gigawatin+CPH+maakaasuvoimalan+projektissa+missä+olin+kattiloiden+peittausta+"katselemassa"+ja+tilapäisputkistoista+ja+maisemista+kuviakin+aika+monta+silloin+lähetin+niin+asuntomme+oli+juuri+tämän+Veolian+aidan+vieressä
Ehkä+joku+vielä+muistaa+niitä+kuvia+nähneensä
23.10.2019 22:23
Yhtään+en+mainosta,+mutta+nämä+koneet+ovat+Suomessa+nykyisin+varsin+vähän+tunnettuja,+mutta+esimerkiksi+Aasiassa+aivan+yleisiä.+Ovat+erinomaisen+halpoja,+toimintavarmoja,+eivät+vaadi+takaiskuventtiilejö+tms+vaan+vesi+voidaan+ottaa+vaikka+suihkulla+sisään.+Pesevät+hyvin+jos+osaa+käyttää+luovast+oikeista+pesuaineita.
Eivät+tietenkään+sovi+valkokeittopyykille,+mutta+sekin+voidaan+tehdä+kylmänä+jos+hallitsee+valkenemisen+kemian.+Linko+on+myös+erinomainen.+Siis+sopii+esimerkiksi+sinkkujen+suihkuhuoneisiin+ja+niinkuin+myyjä+mainostaa+mökeille+eittäin+hienosti.
Minä+olen+ton+tapasella+pessyt+pyykkini+sitten+Suomeen+paluun.+Vakka+se+on+pääosin+muovikonstruktio+niin+minunkin+masiinani+on+palvellut+jo+ongelmitta+melkein+15+vuotta
https://www.hobbyhall.fi/fi/koti-ja-keittio/kodinkoneet/pesukoneet-ja-kuivausrummut/paalta-taytettavat-pesukoneet/lotus-xpm50-pulsaattoripesukone_681feb35/
23.10.2019 22:11
Kävin+tässä+välillä+pikalukemassa+maailman+uutiset+eri+maailmojen+tuuteista+ja+eipä+ole+sielläkään+mitään+varsinaisesti+suurta+meneillään
Siksi+onkin+pakko+ollakseen+sosiaalinen,+juoruilla:+Huomenna+tulee+puolen+päivän+jälkeen+se+tilaamani+55+tuuman+äly+teevee+ja+pääseen+viikonloppuna+virittelemään+uusinta+teknologiaa+toimintaan+samalla+kun+misicantti+tulee+noutamaan+tuon+vielä+suhteellisen+uuden+50+tuumaisen+älyttömän+teeveen+itselleen.+Hän+sen+virittää+joka+tapauksessa+hdmi+kaapelilla+tietokoneeseensa+ja+tekee+siitä+sillein+lähes+äly+teeveen.
Ja+jos+joku+ei+tiedä+niin+Hobby+Hallin+Hobbalot+loppuu+tänään.+Sieltä+tilasin+tuonkin+töllön+ja+hinta+oli+kirjalliseen+suoritustasoon+varsin+tyydyttävä+ja+toimituskin+vielä+puolella+hinnalla.+Merkkikin+oli+vanha+kunnioitettava+Finlux+.+Tosin+siinä+ei+enää+ole+muuta+suomalaista+kuin+se+alkuperäinen+nimi.+Mutta+ei+se+ole+kiinassakaan+tehty+eikä+Taiwanilla,+Thaimassa+tai+Indonesiassa,+Koreoista+puhumattakaan+vaan+ihan+nykypirun+kotimaasta,+Erdoganin+Turkista.+Ostin+sen+pirulta+piruuttani,+sillä+se+myi+sen+nyt+niin+halvalla+että+oli+kyllä+joutunut++sen+välistä+saamatta+tuottamaan.
23.10.2019 21:52
Jos+vaan+ilmestyis+eteen+Pecos+Bill+tai+Tex+Willer+lehtiä,+niin+heti+lukisin+kannesta+kanteen,+Vamos!
23.10.2019 21:37
Tee+Edsolventti+niinkuin+miekii,+eli+avaat+sen+kartan,+katsot+sitä+ja+painat+sen+valokuvana+muistiisi+ja+otat+käyttöön+sitten+kun+tulee+tiellemenon+himo+liian+suureksi
23.10.2019 21:35
92 / 129