Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hola+Puosuvaari!+Hiukan+hämilläni+olin+minäkin+tuosta+HUS+posti+luettavuudesta,+siill+jos+jonkinlaista+diagnoositiedotetta,+kutsua+ja+laskua+on+HUS+minulle+lähettäny+jo+vuodesta+2004+lähtien+eikö+minulle+yhtään+kertaa+edes+juolahtanut+mieleen+ajatus+että+niistä+luukuista+kukaan+alkaisi+potilastietoja+penkomaan+ja+pienellä+osanäkyvyydellä+selvittämään..++Ilmeisesti+kuulun+Edsinin+lailla+siihen+väestönosaan+että+tosiasian+tietämisestä+vaikkapa+naapurille+ei+ole+mitään+haittaa+minulle+paitsi+niissä+tapauksissa+missä+joku+etsii+keinoja+käydä+jopa+mielikuvituksen+tuottein+ja+valheellisin+keksityin+argumentein+ihan+ihmispahuuttaan.
No+ei+ole+pelkoa,+että+yksikään+mies+olisi+sellainen+toiselle+miehelle.
14.10.2019 00:32
Edson,+eihän+kukaan+tietenkään+meidän+yksityisasioistamme+ole+kiinnostunut+eikä+meitä+koskevia+juttuja+muutenkaan+lukisi+;)
Tosin+sinäkin,+nuori+komea+mies,+niin+naiset+ehkä+kiinnostuneita,+kenties!+:)
13.10.2019 18:58
Minä+jos+haluan+oikean+kirjan+lukea,+kirjoitan+sen+itse+ja+siinä+samallahan+se+tulee+luettua+:))))
13.10.2019 15:55
Siinähän+se+juuri+on,+että+ei+ainakaan+niistä+kirjeistä+mitä+minä+olen+HUSista+saanut+ole+mitään+näkynyt+ellei+nimenomaan+halua+ryhtyä+tiirailemaan.+Sitten+mahdollisesti+osa,+pieni+osa+voisi+näkyä.
Toki+ihmiset+ovat+erilaisia+ja+suhtautuvaykin+ns.+yksityisyyteen+eri+herkkyyksillä+ja+Postin+ja+Husin+tietysti+pitäise+se+ottaa+laskuihin+miten+mahdollista.
Nytkin+minulla+on+kypsymässä+oleva+paise+pirullisessa+paikassa+ja+en+ole+moksiskaan+jos+muut+saavat+siitä+tietää+.++Luonnollisesti+ihmiset+jotka+ovat+mahdollisesti+aktiivisessa+politiikaassa+joutuvat+tarkoin+valitsemaan+mitä+tietoa+antavat,+tai+pääsee+julkisuuteen::))))
Se+oli+muuten+hyvä+juttu+se+areena+juttu.+Siksi+minäkin+aion+vielä+alkavalla+viikolla+duunata+sen+HDMI+kaapelin+tietokoneesta+älyvapaaseen+töllööni
13.10.2019 15:54
Minusta+ihmiset+ovat+ihan+liian+ylisuojelevia+terveystiedoistaan.+Ei+ainakaan+minulle+tulleista+HUS+papereista+paljoakaan+ruudun+läpi+näe+lukea+jos+edes+ketään+kiinnostaa.+Ja+jos+jotain+näkee+niin+eihän+se+kait+kenenkään+menoa+haittaa+ellei+lukija+ole+sellainen+joka+janoaa+mitä+tahansa+tietoa+vahingoittaakseen+toista+ihmistä+ja+siksi+on+valmis+menemään+yksityisiin+tietoihin,
Minun+sairaustietoihini+saa+puolestani+mennä+kuka+tahansa,+joka+ne+postissa+näkee!
13.10.2019 14:26
Kyllä+se+Ceen+poistamaksi+"nähnyt"+minun+kirjoitukseni+80+luvun+petrooli+Talboteista+ainakin+minun+konellani+näkyy.+Robo+on+kuitenkin+hengissä.
Sen+löyhkän+takia+varmaan+ajaminen+niin+nopeasti+petrooliautoilla+loppuikin.
Vanhat+Vikström+venemoottorit+olivat+myös+sekä+bensa,+että+petroolikäyttöisiä.+Piti+vaan+käynnistää+ja+ajaa+lämpimäksi+bensalla+ja+sitten+vaihtaa+lennossa+petroolitankille.
13.10.2019 14:22
Kävin+vähän+tarlemmin+vakoilemassa+YLE+Areenaa+ja+onhan+siellä+sen+verran+ohjelma+antia+että+sieltä+voi+tilapäistä++käyttöä+varten+löytyä++jotain+täytettä.
Pitääkin+viritellä+se+hankkimani+HDMI+kaapeli+koneesta+töllöön+ja+avata+GHMI+kaukosäätimellä+ja+katsell+sitä+kautta+täys+ruudulla.+Samallahan+saa+yhteyden+tietokoon+striimattuihin+ohjelmiin+ja+saa+ne+täyskokoisin+töllöön+ihmeteltäviksi
13.10.2019 01:08
Harmi,+että+Uun+ja+Ceen+vaalima+hieno+ja+täysin+hyväkuntoinen+auto+meni+lunastukseen.
Vakuutusyhtiöhän+hinnoittelee+tällaiset+tapaukset+vain+vusiluvun+mukaisen+tilastohinna+perusteella.
Aivan+hyvin+olisi+tuollaisella+autolla+seuraavat+200000+kilometriä+vaivatta+tai+normaalihuolloilla+ajettu.
Minä+jos+olisin+ollut+sellaisen+auton+kanssa+pientä+peltikorjausta+vaatineessa+kolarissa+olisin+tehnyt+vain+tarvittavat+oikomiset+ja+paikkamaalauksen+melko+pikkurahalla+ja+jatkanut+ajamista+jos+kerran+toimivalle+ajoneuvolle+tarvetta+olisi..+Mutta+tietysti+minä+en+ole+sen+auton+haltija.+Haltija+on+saattanut+ajatella+asiaa+ihan+eritavalla+ja+sehän+on+sitten+jokaisen+yksilön+harkinnassa+kumpa+tarvitsee+enemmän.+Lunastushintaa+vai+toimivan+ja+halvalla+riittävään+kuntoon+oiottavan+hienon+auton+kuljetustarpeisiin
12.10.2019 22:50
Who+tuossa+vähän+ajatteli+onko+Puosuvaarilla++autokokemusta+vai+laivakokemusta.+Kyllä+ainakin+joku+sukulainen+on+merillä+ollut+sillä+sen+verran+ammatitetoon+perustuvaa+kyselyä+on+tullut.
Voihan+hänellä+olla+turkulaista+rakennusalan+kokemusta+ja+taustaakin+kun+kerran+Puolimatkan+mainitsi.+Sen+muistaminenhan+edellyttää+lähes+paikallistuntemista.
12.10.2019 22:42
Juu,+petrooliautot+olivat+melkein+suomalainen+keksintö+ja+se+johtui+polttoaineverotuksesta.+Ei+muualla+maailmassa,+edes+Neuvostoliitossa+juurikaan+ollut+petroliautoille+tarvetta.+Tosin+venäläiset+autot+oli+helpompi+ajaa+petroolilla+kun+ne+oli+suunniteltu+matalan+oktaanin+peruspensaa+varten.
Petrooliautojen+tuotano+meilläkin+taisi+jäädä+pieneen+määrään+"Talbotteja"
Petroolilla+pystyi+kyllä+ajelemaan+länsiautoillakin+jos+osasi+järjestä+kaasuttimen+imuun+sopivan+vesimäärän+ruiskutuksen.+Se+sekä+puhdisti+konetta+että+nosti+seoksen+oktaanilukua+niin+että+pystyi+melko+pienellä+bensa+osuudella+ajamaan.+Näin+kertoivat+kaverit+jotka+silloin+80+luvulla+noita+asioita+testailivat.
12.10.2019 22:24
Noin+on+ja+kuten+tuolla+ylempänä+jo+kirjoitin+niin+se+koskee+vaan+dieselin+muuntamista+jälkikäteen+kaasulle.+Jos+se+on+suoraan+tehdaslinjalla+kaasutoimiseksi+rakennettu+niin+lisäkustannus+on+aika+pieni.+Pensakoneen+muuntosarja+maakaasulle++tai+LPG'lle+maksaa+juurikin+jotain+2000+ecu+suunnassa
12.10.2019 22:17
Ei+olekaan,+mutta+jos+pysähdytte+miettimään+että+lähes+100%+tavalliseen+95+ja+98+oktaanin+bensoihin+lisättävästä+etanolista+on+joko+maissi,+sokeriruoko+tai+jopa+jurttietanolia+niin+voitte+aloittaa+koko+ketjun+ekologisten+ja+ilmastohaittojen+pohtimisen.+Minulle+noita+asioita+lähes+ikäni+seuranneena+pohdinta+on+selvä+ja+kieltäisin+lisätyn+etanolin+bensasta+mutta+en+millään+teknisellä+perusteella.
12.10.2019 22:15
Se+pitää+paikkansa+vain+muutossarjojen+osalta.+Niitä+on+kalliimpi+tehdä+dieselautoon,+mutta+jos+dieselkone+alunperin+rakennetaan+maakaasutoimiseksi+niin+ei+siinä+mitään+ongelmaa+ole.+Maailmalla+on+iät+ajat+maakaasulla+toiminut+sekä+pieniä+että+suuria+dieseleitä.+Esimerkiksi+Wärtsilän+suuret+dieselit+dieselvoimaloissa+on+jo+pitkään+toimitettu+maakaasutoimisina
12.10.2019 22:12
Heisuli+weisuli,++Siihen+biodieseliin+älkää+koskeko+tikullakaan.+Sen+päästövähennykset+ovat+ihan+täyttä+fuulaa+ja+markkinamiesten+luomusta.+Ajatelkaapa+ihan+pelkällä+maalaisjärjellä,+että+jos+laitatte+millään+diesel+eli+hiilivetyseoksella+syötettävää+palotilaan,+niin+siitä+tulee+ulos+ihan+samaa+kuin+perusdieselistäkin+ellei+ole+urearuiskutusta+mikä+vähentää+vain+typpipäästöjä.+Itseasiassa+jos+mentäisiin+tarkkaan+analysoimaan+mitä+jälkeä+sen+bio+osan+kasvattaminen+ja+muuntaminen+hiilivetyseosteeseen+vaatii+niin+jopa+lakkaisi+jutut+hiilineutraalioudesta+ja+päästöjen+vähenemisestä.+Markkinamiehet+vaan+ovat+hyvin+juonia+keksimään+amatööreille+hienolta+kuuluvia+ilmauksia.+Jos+vielä+mainitaan+pälmuöljy+tai+öljypalmutäjteet+ja+jätteet+niin+sitäkin+suuremmalla+syyllä+pysykää+kaukana+biodieselistä.
Jos+olisin+saunaihmisiä+niin+vaikka+muuten+kasun+kannalla+olenkin+niin+saataisin+kyllä+saunoa+vain+klapilämmitetyssä+saunassa.++Kaasullakin+saisi+kyllä+varsin+ketterästi+ja+puhtaasti+organisoitua+kiukaan+kuumentamisen.+Ei+vaadi+kaksistakaan+ingenjööriä.
12.10.2019 22:09
ps.+Ei+sähköauto+missään+versiossa+ainakaan+eläkeläisen+ajoneuvo+voi+olla+sillä+hinta+suhteessa+ajettuihin+kilometreihin+on+järjen+ulkopuolella.+Tietysti+taas+jos+on+mammonaa+niin+ettei+pöntölle+taivu+niin+onko+hällä+väliä.
Tietysti+taas+jos+kaikki+tapaukset+huomioon+otetaan+niin+erilaisista+sähkötuoleista+tms.+on+suurtakin+hyötyä+ihan+lähiliikenteessä+vanhoille+liikuntavaikeutuneille.
Tosin+meikäläinenhän+nyt+puhuu+vielä+sellaisen+sormilla+joka+ottaa+5+metrin+askeleita1+;)
(siis+yksi+minun+askel+on+kuin+Edsolventin+kolmiloikka+:::))))+++)
12.10.2019 18:59
Ei+se+nyt+mikään+vakava+puute+sivistyksessä+ole.+Näkyyhän+jokunen+Tesla+liikenteessäkin+silloin+tällöin.+Akuston+ikää+nyt+yritetään+ainakin+puheissa+saada+lisääntymäänb+tai+mainostetaan+kestävän+"jopa"+auton+käyttöiän.+Todellisuudessa+homma+on+ihan+ratkaisematta+ja+varmaa+on,+että+akku+kestää+vaan+niin+ja+niin+monta+latausta.+Eihän+se+kerrasta+hyydy+mutta+matka+lyhenee+ja+lyhenee+ja+jos+on+pidempiä+ajoja+niin+kuses+kuski+on!+:)
12.10.2019 18:54
Vytyauto+on+vielä+ihan+science+fictionia.+Teoriassahan+se+olisi+ideaali+poltooaine,+mutta+sen+tuottaminen,+varastoiminen+ja+turvallinen+käyttö+ovat+jotan+rajallista+polttokennoa+lukuunottamatta+pitkään,+mahdollisesti+ikuisesti+utopiaa.
Puhdas+sähköauto+on+myös+suuressa+mittakaavassa+realismin+ulkopuolella+kun+sen+vaatimaa+puhdasta+sähköä+ja+sen+yleistä+jokapaikan+nopeaa+toimitusinfraa+ei+juurikaan+ole+ja+jos+niitä+vähänkin+enemmän+lukumääräisesti+valmistettaisiin++niin+litiumakkujen+materiaalit+loppuisivat+muutamassa+vuodessa+koko+maailmasta.
Sen+sijaan+pienellä+normaaliakun+välityksellä+operoitavat+sähkömoottorit+saattaisivat+hyvinkin+toimia+takakontissa+olevan+maakaasutoimisen+vakionopeusaggregaatin+avulla+riittävän++latausvirran,+lämmön+ja+kulutussähkön+toimittajan+very+pienillä+päästöillä.,
Ennenkuin+mettaneja+saadaan+paremmin+jakeluun+niin+mielestäni+antaa+mennä+vaan+dieselillä,+ja+jopa+pensallakin,+mutta+ei+kasveista+tuotetulla+etanolilla+mikä+pitäisi+ilmastovahingollisena+ottaa+bensan+lisäaineenakin+pois.
12.10.2019 18:51
Tähän+on+kyllä+todettava,+että+vaikka+hiukan+areenan+käyttöä+vierastan+vielä,+niin+radiosuomi+on+minulla+aina+päällä+kun+olen+autossa+tai+kun+tv+on+jäähtymässä+päivällä+himassa.
Kyllä+Yle+Suomi+pääkanavalla+onneksi+tulee+paljon+asiaakin+sen+melun+lisäksi
12.10.2019 18:44
Miekii+ilmottaudun+kommentaattoreiden+suureen+seurakuntaan.
Esson+kun+meni+klapeja+hakemaan+niin+kerronpa,+että+eilen+sattui+silmääni+Tokmannin+kotiin+tullesta+paperimainoksesta+,+että+klapei+oli+myynnissä.+2+"säkkiä"+sai+9.90+eculla..+Jos+se+oli+tavanomainen+klapisäkki,+nin+se+oli+luokkaa+25+litraa+ja+se+tarkoittaa+sitä,+että+kyllä+ainakin+se+klapin+hähittäismyyjä+melkosen+hinnan+"pelkästä"+puusta+saa.+Toisaalta+niinhän+se+menee+leivässäkin,+että+vähittäiskauppa+ottaa+noin+50%,+valmistamis-ja+muut+välivaiheet+noin+45%+ja+itse+jauho+on+viljahinnalla+laskettuna+noin+5%.
Se+taiffuuni+siellä++ainu+kansan+maisemissa++on+tainnut+vähän+ajopakkaa+sekoitella.
Edsolventin+kuvaama+puskaparkki+oli+kyllä+hieno.+Sellaisia+ihan+käytettäviä+puskaparkkeja+on+tietysti+runsaasti+Via+Baltican+varrella+ja+Puolassakin.
12.10.2019 13:32
Tässä+kaikille+potun+viljelyn+harrastajille+uutuubi+filmi+kahdeksasta+tavasta+kasvattaa+"tonni"+pottuja+eri+tavoin.
Englanniksi+kuten+laajempi+uutuubi+anti+tuppaa+olemaan.+Ei+muuta+kuin+kääntämään+tai+ingleseä+opiskelemaan+jollei+jo+hallussa+ole
https://www.youtube.com/watch?v=CLrsp4c_6VE
11.10.2019 22:06
97 / 129