Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
KaidanTienKuIkija
profiilit
KaidanTienKuIkija
KaidanTienKuIkija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
29
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"kuinka+tullaan+uskoon"+sama+kuin,++"tulla+oikeaan+katumukseen"+jne.+
En+siis+tarkoittanutkaan,+että+uskon+voi+itse+ottaa,+tai+että+siihen+omasta+päätöksestänsä+"tullaan",+tai+että+se+olisi+oma+teko+tai+päätös.+
Olet+oikeassa+että+tuo+"SAA"+sana+on+parempi+tässä+yhteydessä,+ja+yritän+jatkossa+muistaa+käyttää+sitä.+
Evald+saarnaa+tuossa+juuri+niin+kuin+se+on.+Ei+ole+pitkäkään+aika+kun+Lahden+rukoushuoneella+saarnaaja+saarnasi+samata+aiheesta,+juuri+samalla+tavalla.
Järjestys+on+juuri+se,+että+usko+tulee+ennen+tekoja.
05.05.2019 12:19
On+varmasti+hienoa+lohduttautua+sillä,+että+Lutherin+kyseinen+kohta+jota+minä+epätäydellisyydessäni+lainasin+väärässä+paikassa,+koskikin+vain+kovakorvaisia+opettajianne,+jotka+eivät+taipuneet+seurakunnan+tahdon+alle.+
Sensijaan+Jeesus+lausuu+kyllä+sanansa+myös+farisealaisille+ja+ulkokullatuille,+jotka+etsivät+muista+järjestelmällisesti+vikaa+ja+yrittävät+kiillottaa+näin+omaa+kuortansa.+
Matt+23:
28.+Niin+myös+te+olette+ulkoa+tosin+nähdä+ihmisten+edessä+hurskaat,+mutta+sisältä+te+olette+täynnä+ulkokullaisuutta+ja+vääryyttä.
Myös+Kyykäärmeitä+on+mainittu+muuallakin,+kuin+parjaamassasi+mielestäsi+huonossa+vanhintenkirjassa.+Asiani+ei+siis+perustunutkaan+pelkkään+vanhintenkirjan++tekstiin+johon+tartuit,+vaan+raamattuun+joka+myös+selvästi+sanoo,+että:
15.+Mutta+ulkona+ovat+koirat+ja+velhot,+ja+huorintekiät+ja+murhaajat,+ja+epäjumalan+palveliat,+ja+kaikki+ne,+jotka+valhetta+rakastavat+ja+tekevät.
Matt+23:33
Te+käärmeet,+te+kyykäärmeitten+sikiöt,+kuinka+te+pääsisitte+helvetin+tuomiota+pakoon?
Voit+siis+mennä+ja+lukea+ne+vanhat+kirjoittamani+tekstit,+korvaten+Lutherin+siteeraukseni+näillä+jakeilla,+jos+se+tekee+mielesi+iloiseksi,+sillä+silloin+niissä+ei+ole+parjaamiasi+virheitä,+mutta+asia+ei+muutu!
04.05.2019 11:18
Korjaan..+Vuosikymmeniä!
03.05.2019 22:54
Koirat+haukkuu+taas.
Et+muuta+sanottavaa+ole+löytänyt+kirjoituksistani,+kuin+yhden+siteerauksen+vuosia+sitten,+johon+tartut+kuin+hauki+ahveneen.
Samalla+tavalla+olette+vuosia+etsineet+vikaa+kristillisyydestä+ja+sen+saarnaajista.
Kukin+lukia+nähköön,+että+missä+hengessä+sinä+olet+asiallasi!
03.05.2019 22:50
Mikä+on+sinun+motiivi?+Katkeruus?+Viha?+
Tässäpä+tätä+lutheria:
""+Nykyään+paavista+ja+hänen+kannattajistaan+on+sitävastoin+tullut+hirmuvaltiaita:+he+ovat+kääntäneet+tämän+kristillisen,+jumalallisen+ja+apostolisen+järjestyksen+ylös+alaisin,+ja+panneet+käytäntöön+täydellisen+pakanallisen,+pytagorealaisen+menettelytavan:+he+saavat+esittää,+loruilla+ja+rupatella+mielensä+mukaan,+mutta+kukaan+ei+saa+heitä+arvostella,+kukaan+ei+saa+väittää+vastaan,+kukaan+ei+saa+heiltä+suuta+tukkia.+näin+he+ovat+sammuttaneet+hengen,+niin+että+heidän+paristaan+ei+ole+löydettävissä+Joosefia+ja+Mariaa,+
vaan+pelkästään+heidän+oman+vaarallisen+oppinsa+ja+ulkokultaisuutensa+rottia,+hiiriä,+kyitä+ja+käärmeitä.""+
Kyllä+tämä+pätkä+Lutheria+sopii+siteerata+mihin+tahansa+kuolleeseen+uskoon+jossa+oppi+on+väärä.
Ei+se+raamattukaan+muuten+kovin+mairittele+kertoessaan+keitä+löytyy+ulkopuolelta.+
14.+Autuaat+ovat+ne,+jotka+hänen+käskynsä+pitävät*,+että+heidän+voimansa+elämän+puussa+olis+ja+he+porteista+kaupunkiin+sisälle+menisivät.
15.+Mutta+ulkona+ovat+koirat+ja+velhot,+ja+huorintekiät+ja+murhaajat,+ja+epäjumalan+palveliat,+ja+kaikki+ne,+jotka+valhetta+rakastavat+ja+tekevät.
03.05.2019 11:01
😀Moro+sullekkin.+
Kirjoitinko+jotain+raamatun+vastaista?
Ei+kai+niitä+tarvi+muuttaa+tai+viilata,+koska+nehä+sopivat+sellaisenaan..
02.05.2019 21:53
Juuri+ne+jotka+sanovat+ettei+uudestisyntymistä+vaadita,+vaan+pelkkä+usko+riittää,+ovat+niitä+joista+kirjoitetaan+että+monet+huutavat,+"herra+herra"+mutta+joilta+ovi+on+suljettu.
Usko+ilman+henkeä+on+kuollut,+ja+raamattu+todistaa,+että+täytyy+syntyä+"vedestä+ja+hengestä"
Sen+sanoo+itse+Jeesus+ja+viellä+kahdesti,+
3.+Jesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+totisesti,+totisesti+sanon+minä+sinulle:+ellei+joku+vastuudesta+synny*,+ei+hän+taida+Jumalan+valtakuntaa+nähdä.
5.+Jesus+vastasi:+totisesti,+totisesti+sanon+minä+sinulle:+ellei+joku+synny+vedestä+ja+Hengestä+ei+hän+taida+Jumalan+valtakuntaan+sisälle+tulla.
Kysymys+on+siitä,+kuinka+tullaan+uskoon,+joka+kelpaa+kerran+Jumalan+edessä.+Siihen+ei+riitä+itse+otettu+ja+opittu+farisealainen+usko.
02.05.2019 19:27
Joh+3
3.+Jesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+totisesti,+totisesti+sanon+minä+sinulle:+ellei+joku+vastuudesta+synny*,+ei+hän+taida+Jumalan+valtakuntaa+nähdä.
4.+Nikodemus+sanoi+hänelle:+kuinka+taitaa+ihminen+vanhana+syntyä?+taitaako+hän+äitinsä+kohtuun+jälleen+mennä,+ja+syntyä?
5.+Jesus+vastasi:+totisesti,+totisesti+sanon+minä+sinulle:+ellei+joku+synny+vedestä+ja+Hengestä+ei+hän+taida+Jumalan+valtakuntaan+sisälle+tulla.
6.+Mitä+lihasta+syntynyt+on,+se+on+liha,+ja+mitä+Hengestä+syntynyt+on+se+on+henki.
7.+Älä+ihmettele,+että+minä+sanoin+sinulle:+teidän+pitää+uudesta+syntymän.
8.+Tuuli+puhaltaa,+missä+hän+tahtoo,+ja+sinä+kuulet+hänen+humunsa,+ja+et+tiedä*,+mistä+hän+tulee+taikka+minne+hän+menee:+näin+on+jokainen,+joka+Hengestä+syntynyt+on.
9.+Vastasi+Nikodemus+ja+sanoi+hänelle:+kuinka+ne+taitavat+tapahtua?
10.+Jesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+sinä+olet+mestari+Israelissa,+ja+et+näitä+tiedä!
11.+Totisesti,+totisesti+sanon+minä+sinulle:+me+puhumme,+mitä+me+tiedämme,+ja+todistamme,+mitä+me+näemme*,+ja+ette+ota+vastaan+meidän+todistustamme.
02.05.2019 19:18
Totta,+seurakuntaoppi+on+eri.+Tie+ei+ole+yhtä+lavea,+kumallakin.+
Totta+on,+että+Kristus+perusti+maailman+laajuisen+seurakunnan,+jota+ei+edes+ajan+rajat+sido.
Matt+7
20.+Sentähden+tuntekaat+heitä+hedelmistänsä.
21.+Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+Herra,+Herra*!+pidä+tuleman+taivaan+valtakuntaan;+mutta+joka+tekee+minun+isäni+tahdon,+joka+on+taivaissa.
22.+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+Herra,+Herra!+emmekö+me+sinun+nimes+kautta+ennustaneet,+ja+sinun+nimelläs+ajaneet+ulos+perkeleitä,+ja+ole+sinun+nimes+kautta+monta+väkevää+työtä+tehneet?
23.+Ja+silloin+minä+tunnustan,+en+minä+teitä+ikänä+tuntenut:+menkäät+pois+minun+tyköäni,+te+väärintekiät.
Kuollut+uskokin+tunnustaa+Jeesuksen+Herrakseen.+
Ei+riitä+pelkkä+suun+tunnustus.+
Uudestisyntyminen,+eli+sydämen+ympärileikkaus+täytyy+tapahtua,+jonka+kautta+synnytään+Jumalan+Lapseksi.
02.05.2019 13:53
2 / 2