Vapaa kuvaus

Aloituksia

32

Kommenttia

1073

  1. Minä kutsuisin luuseriksi henkilöä joka viettää elämästään yöt ja päivät tällaisella kaatopaikalla.
    Yli 40 vuotta olen ollut autojen kanssa tekemisissä, työn ja harrastuksen puolesta joten kutsuisin tuota uusavuttomuutta mukavuudenhaluksi... Minua ei kiinnosta pätkääkään ajella nyrkkipajasta toiseen etsien sitä halvinta vaihtoehtoa, minä etsin helppoutta että kaikki toimii saman katon alla ja että kun haen auton huollosta niin se on varmasti ok...
  2. Jaha, että tällaista tänään...
    Hieman haluan oikaista herra Huhtasaaren väärää informaatiota, toisessa ketjussa liittyen family extensioniin. Family extensionhan on jatkoa NON-O (family) viisumille. Itse olen tuolla mainitulla extensionilla maassa joten minulla on siitä jonkinmoista tietoa. Ensinnäkin family extensionia haettaessa ei tarvitse olla thai vakuutusyhtiön vakuutusta, ei myöskään suomalaisen vakuutusyhtiön. Vakuutusta ei tarvitse edes olla NON-O viisumia haettaessa. Re entry leimalla ei ole mitään maximi 3 kuukauden maksimiaikaa, itse olin juuri kesällä reilun 4 kuukautta suomessa re entry leimalla. Extensionia haettaessa ei kukaan enää nykyään tule kotona käymään.. Tuo on jäänne ajalta ennen koronaa. Nykyään soittavat linellä. Emännälle soittivat bangkokista, johon nuo extension hakemukset menevät ja kyselivät että asuuko tämä kyseinen herra sinun kanssasi..? Jaa, että siis asuu.., onko hän kotosalla että voisi tulla samaan kuvaan..?.
    Valokuvia meiltä ei ole koskaan kyselty.
    Tärkeintä tuntui olevan tulotodistus.
    Pankkitalletus tai sitten todistus jatkuvista kuukausittaisista tuloista.
    Käytännöthän vaihtelevat eri immeissä. Myös yhteinen historia vaikuttaa varmasti mitä papereita tarvitaan. Meiltä tuota yhteistä historiaa löytyi immin koneelta yli 10 vuoden takaa.
    Vai että dengue hyttysiä joesta...?
    Aika harvassa joessa on seisova vesi. Tämä joki on vielä yhteydessä mereen, vedenpinnan korkeusero saattaa vaihdella jopa puolitoista metriä. Toki kuivana aikana virtaama hidastuu melkoisesti.
    Elämä on kuitenkin liian lyhyt pelätä ja funtsia tuollaisia asioita. Jos sairastuu niin sitten sairastuu, en minä koskaan jätä menemättä ulos siksi että moskiitto pistää.. Kaiket illat vietetään ulkona terassilla. En minä myöskään jätä koskaan lähtemättä autolla tai mopolla liikenteeseen siksi että thaimaan liikenne on perseestä. On vain mentävä muun liikenten mukana ja oltava tavanomaista valppaampi Ajettua tulee ihan päivittäin.
    Minulle ainakin on thaimaassa sattunut kaikenlaista, sappitulehduksesta ruokamyrkytyksiin, ne vain kuuluu elämään eikä niille voi mitään. Käärmeitä näkyy harva se viikko.
    Moskiittoihin vielä, kylän "toimistolta" saa maksutta hakea moskiittomyrkkyä. On sellaisissa valkoisissa paperipusseissa missä on moskiiton kuva ja raksi päällä. Sitä laittavat aika-ajoin jokeenkin.
  3. Tukeva iltapala.
    https://aijaa.com/cALaJQ