Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
asiantravel
profiilit
asiantravel
asiantravel
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
1219
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Puuroasia pinnalla täällä kaatopaikalla, täällä thaimaassa tänäkin jouluna joulupuuroa maitoon keitettynä kanelilla ja sokerilla.
Ei tarvita mitään Risellaa, japanilainen sushiriisi toimii ihan erinomaisesti. Kokemusta monelta joululta.
https://ibb.co/38NMq84
30.11.2025 18:23
Miten herra Syylähahmon yksikään kommentti ja nämä lapsen asteella olevat aloitukset liittyvät thaimaan matkailuun..??
28.11.2025 10:44
Jumankauta mitä p****anjauhantaa ja vielä keskellä yötäkin...!!!!
Aivan kun pikkulasten lässytystä, aikuiset miehet jääneet aivan lapsen asteelle.
Ihan oikeasti kannattaisi hankkia elämä.
Miten nuo verokortit kuuluu matkailupalstalle, eiköhän jeesustella välillä thaimaan liikennettä... Voi jessus.
28.11.2025 09:37
Tästä on kirjoitettu ennenkin. Ihmetyttää tämä kaatopaikan negatiivisuus, jos thaimaasta ja pattayasta ei ole mitään muuta kirjoitettavaa kuin negatiivista niin miksi sitten pitää kirjoittaa mitään...???
Esimerkkinä thaimaan liikenne, eräs hemmo on siitä laatinut kymmeniä aloituksia aikojen saatossa, thaimaan liikenne on mitä on ja se vaan on hyväksyttävä. Ei varmasti liikennekulttuuri täällä muutu yhtään sen paremmaksi vaikka joku tyhjäntoimittaja laatisi siitä tuhansia aloituksia tänne kaatopaikalle. Jos haluaa thaimaata nähdä, thaimaassa matkustella niin sinne vaan on mentävä sekaan, pienet ennustajanlahjat on hyväksi että mitähän tuo edelläajava mahtaa tehdä ja tuleekohan tuo takana oleva ohi vasemmalta vai oikealta..
Rankempaahan thaimaassa autoilu on selvästi kun esim suomessa autoilu, aistit tarkkana koko ajan. Taukoja vaan lisää pidemmille matkoille, lentäen kun ei ihan joka paikkaan pääse..
Toinen vaihtoehto on sitten viettää elämä netissä vaikkapa täällä kaatopaikalla, näyttää jatkuvan myös suomesta käsin.
Hei, positiivisuutta vähän elämään, joulukuu alkaa ensi viikolla ja pukkia odotellaan myös täällä thaimaassa. Joulukoristeet ja kuuset on kaivettu esille monessa paikkaa, vain lumi puuttuu onneksi..
Käytiin tänään syömässä hauskasti somistetussa paikassa, tällaista tänään täällä thaimaassa.
https://ibb.co/tMhr11pK
23.11.2025 17:52
Jos minua tarkoitat niin en ole, eikä toisaalta ole tarvetta eikä parveketta.
23.11.2025 17:36
Laitetaanpa kuva vielä.
https://ibb.co/WWRHxC0b
14.11.2025 16:06
Hei kaikki rakkaat täällä kaatopaikalla.
On taas se aika vuodesta kun joulu lähestyy, se alkaa näkymään kaikkialla eli sanoisin että jokaisella mantereella ainakin jollain tavalla.
On kuitenkin yksi paikka missä ei joulua ole...
Sehän on tietysti suomi24 pattaya palsta, samat herrat kinaavat suomesta käsin, joulusta välittämättä.
Joulu näkyy myös täällä thaimaassa, joulukoristeita kaikkialla kaupoissa ja ravintoloissa..
Nyt on siis aika, perinteinen kuusipuu jota suomi24 rakkaat rakastavat yli kaiken.
https://ibb.co/WWRHxC0b
Joten oikein hyvää joulunalusaikaa kaikille, myös sinne vantaan suuntaan.
14.11.2025 15:53
Onko täällä kaatopaikalla sitten jollain henkilöllä yksinoikeus nimitellä muita kirjoittajia...???
Jos nimittelee toisia kirjoittajia pitää sitä myös kestää itse.
03.11.2025 17:14
Kuten myös.!!
03.11.2025 16:55
Hyvä herra Syylähahmo.
Sinulla näyttää olevan täysin sama ongelma kuin isäntähähmollasi herra Huhtasaarella, luet kommentteja mutta et ymmärrä mitä niissä sanotaan. Reppureissajasta kirjoitin näin:
"asiantravel on paljon lähempänä reppureissaajaa kuin miljonääriä. "
Missä kerroin että olen ryhtynyt reppureissaajaksi..??
Terveiset pohjois thaimaasta, mukavaa alkanutta marraskuuta.
03.11.2025 15:17
Luin että nykyään asustelet vantaalla pähkinärinteessä, siellä taitaa olla ihan kansainvälisiä naapureita. Eräs lempiruoka täällä thaimaassa, spaghetti kee mau gai oli tänään minun lautasella. Sopivasti maustettuna. https://ibb.co/RG1wLNpD
01.11.2025 17:53
Enkö minä juuri äskeisessä kirjoituksessani myöntänyt olevani enemmän reppureissaaja kuin miljonääri...?
Herra Huhtasaaren sisälukutaidossa taitaa olla hieman toivomisen varaa.
Hermokin vaikuttaa olevan sen verran pinkeänä että suosittelen rauhoittumaan, olen ymmärtänyt että herra Huhtasaarella on ongelmia sydämen kanssa.
01.11.2025 17:31
Eikös itse herra Huhtasaari tänään kirjoittanut tämän tekstin kello 10.36 :
"Halpa ravintolaan, 10 vuoden aikana, reppureissajiahan palstalla ei ole ensimmäistäkään, kaikki on miljonäärejä,"
Taitaa herra Huhtasaaren muisti sassaroida pahemman kerran
01.11.2025 17:13
Mistä muuten päättelet että olisin eläkkeellä.
03.07.2025 20:29
Miten kirjoitusvirhe liittyy luetun ymmärtämiseen..???
03.07.2025 20:26
En tiedä millaisia kouluja olet käynyt mutta kuten aiemmin tuolla kirjoitin niin thaimaassa verotettava summa olisi ollut 32 0000, ei siis 32 000. Onko luetun ymmärtämisessä ongelmia..?
03.07.2025 20:05
Mielenkiintoista asiaa verotuksesta thaimaassa, olman omaa kokemusta. Nettiä selatessa löytyy kymmeniä eri versioita tästä thaimaan verotuksesta. Omakohtainen kokemukseni thaimaan verotuksesta löytyy viime toukokuun lopulta, käytiin emännän kanssa Rayongin verotoimistossa. Emäntä hoiteli omat veroasiansa ja itse verovirkailijan suosiollisella avustuksella tsekattiin fallen eli minun veroasioita.
Thaimaalainen veronumero on hankittava ensin verovirastosta, jos ei ole pinkkiä henkilökorttia. Jos on pinkki kortti, joka minulta löytyy, sen henkilönumero on myös veronumero.
Thaimaalaisista pankeista, johon on tullut tuloja ulkomailta verovuonna, on pyydettävä statementit ko. vuodelta. Kasikornista sain sen saman tien viime kuussa, 200B.
Suomen verottajalta pyysin ja sain englanninkielisen todistuksen viime vuoden tuloista ja niistä maksetuista veroista.
Vähennyksiä saa mm. itsestä, puolisosta, vakuutuksista jne.
Näiden perusteella tehtiin veroilmoitus, ja kohdalleni olisi tullut maksettavia veroja reilut 32 0000B, mutta koska olen jo maksanut Suomeen enemmän kuin tuo, maiden välisestä verosopimuksesta johtuen Thaimaa ei peri minulta veroa, vaan summa on 0,00 bahtia
Virkailijakin ihmetteli suomen järjetöntä verotusta.
Tämä siis omakohtainen kokemus thaimaan verotuksesta, ei netistä luettua ja mutu tietoa.
03.07.2025 19:21
Herra Huhtasaari on siis sitä mieltä että sinun kokemuksesi thaimaasta ovat niitä ainoita oikeita kokemuksia.
Koskaan ei ole tarvinnut mennä perse punaisena vaan tarkoitus on nauttia elämästä, mennä minne huvittaa, syödä mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli koska elämä on lyhyt ja vuosi vuodelta se lyhenee. Kuten aiemmin kirjoitin joku voi nauttia siitä että viettää aikansa netissä neljän seinän sisällä. Minä en.
Elämästäni olen thaimaassa viettänyt reilun 14 vuotta yhteensä joten jonkinlaista kokemusta maan käytännöistä löytyy.
Tammikuussa kävin hakemassa jäykkäkoristusrokotuksen, paikka oli Taphong hospital eli julkinen sairaala. Pieni sairaala, muutaman minuutin päässä kotoa. Lääkärikäynti, sen jälkeen maksu kassalle 38 bahtia ja sitten hoitaja pukkasi rokotteen käsivarteen.
Nämä minun kirjoitukset ovat minun kokemuksia thaimaasta, niihin voi uskoa tai olla uskomatta, aivan sama minulle.
En ala asioista kinaamaan, minulla on paljon muutakin tekemistä, rantasauna lämpimäksi ja nauttimaan ensimmäisestä kesäpäivästä.
Palstarakkaille oikein hyvää juhannusta
15.06.2025 10:31
Ja vielä vuosien kokemuksesta voin kertoa että asioitpa ihan missä vain ja sinulta kysytään passia, kun näytät thaikku id:n niin suhtautuminen sinuun ja palvelu muuttuu aivan toisenlaiseksi.
15.06.2025 09:21
Hyvin pärjää ilman pinkkiä korttia jos ei koskaan käy missään, elää neljän seinän sisällä nettiä selaten. Pinkki kortti kulkee mukana aina kätevästi lompakossa, helpottaa asiointia monessa paikassa, itse sitä tarvin yleensä vähintään kerran viikossa, eipä tarvitse passia kantaa mukana. Hotelliin kirjauduttaessa, pankkiasioilla, sairaalassa, viimeksi oli sairaalakäynti lääkkeineen 38 bahtia..
Ajokorttia uusittaessa, puhelinliikkeessä,
Ajokorttihan ei ole mikään henkilötodistus, se on vain ajokortti. Jopa thaimaan sisäiselle lennolle on riittänyt pinkki id, toki passi oli varuilta silloin mukana.
15.06.2025 09:05
1 / 61