Vapaa kuvaus

Aloituksia

36

Kommenttia

1202

1. Herra Huhtasaari on siis sitä mieltä että sinun kokemuksesi thaimaasta ovat niitä ainoita oikeita kokemuksia.
    Koskaan ei ole tarvinnut mennä perse punaisena vaan tarkoitus on nauttia elämästä, mennä minne huvittaa, syödä mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli koska elämä on lyhyt ja vuosi vuodelta se lyhenee. Kuten aiemmin kirjoitin joku voi nauttia siitä että viettää aikansa netissä neljän seinän sisällä. Minä en.
    Elämästäni olen thaimaassa viettänyt reilun 14 vuotta yhteensä joten jonkinlaista kokemusta maan käytännöistä löytyy.
    Tammikuussa kävin hakemassa jäykkäkoristusrokotuksen, paikka oli Taphong hospital eli julkinen sairaala. Pieni sairaala, muutaman minuutin päässä kotoa. Lääkärikäynti, sen jälkeen maksu kassalle 38 bahtia ja sitten hoitaja pukkasi rokotteen käsivarteen.
    Nämä minun kirjoitukset ovat minun kokemuksia thaimaasta, niihin voi uskoa tai olla uskomatta, aivan sama minulle.
    En ala asioista kinaamaan, minulla on paljon muutakin tekemistä, rantasauna lämpimäksi ja nauttimaan ensimmäisestä kesäpäivästä.
    Palstarakkaille oikein hyvää juhannusta
  2. " paljonko maksoit tuosta"
    Hyvin usein toistuva kysymys herra Huhtasaarella.
    Piti oikein hinta kaivaa sovelluksesta, 2 erinomaista ruokaa juomineen 188 bahtia joten ei mitään.
    Meillä ei koskaan tilata ruokaa sen mukaan mitä se maksaa vaan, mennään syömään sellaiseen paikkaan mistä saa sitä ruokaa mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli. Minä en ainakaan koskaan katso hintaa etukäteen vaan tilataan ruoka, syödään ja maksetaan lasku.
    Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, ei olla rikkaita mutta aina voidaan syödä mitä mieli tekee tai jos huvittaa heittää pikku reissu vaikka heti huomenna niin sitten mennään. En mä ymmärrä mihin tässä vaiheessa elämää pitäisi säästää, elämästä pitää nauttia, elämä on lyhyt.
    Tuo paikka mistä kuvan laitoin, ei ole mikään hieno ravintola vaan normaali lounas ja illallispaikka työtä tekeville ihmisille Arin alueella, on vaan saanut nimeä ja mainetta
    erinomaisista kra paoistaan.
    Pari kuukautta sitten käytiin syömässä Ekkamailla Phed mark nimisessä paikassa, tekee myös erinomaisia kra paoita, jonotettiin sinne reilun puoli tuntia. Voit googlesta katsella, ei ole kummoinen koppero. Eräs herra nimeltään Anthony Bourdain kävi myös tuolla syömässä aikoinaan, silloin kun vielä tätä palloa tallaili.
    Kuvan saatteena kirjoitin että tuo kod kaphraon ruoka meni heittämällä top kolmoseen, meni kyllä vaikka tuo phed mark on rankattu Bangkokin parhaaksi ka prao paikaksi on niistä todella kuuluisa niin omaan makuun paras ka prao löytyy SiRachasta Mhan nimisestä ravintolasta, eipä ole kummoinen paikka tuokaan muuten.
    Eli summa summarum. Elämä on aivan liian lyhyt kangistua kaavoihin ja jumittua kotiin, ulos vaan ja ihmettelemään kaikkea uutta.
    Niin ja emäntä kun oli töissä niin kävin pikku välipalalla eli
    burgerilla Barney's burgerilla, sijaitsee Arilla myös.
    Herrat Akseli Herlevi ja Ossi Lahtinen kävivät tuolla myös burgerilla ja tekemässä juttua kun olivat aasian kierroksella. Oli hyvät burgerit kyllä..!
    Uusia paikkoja pitää aina etsiä, aina löytyy jotain hyvää.
    Kirjoitin jo aiemminkin, elämästäni olen nyt tämä reissu mukaan lukien viettänyt aikaa thaimaassa yli 14 vuotta joten jotain kokemusta on thaimaalaisesta ruokakulttuurista.
    Kannattaa siis käydä muuallakin kun siellä kuponkiruokalassa ja rekkamieskuppilassa jos vaan lompsa sallii. Ei hyvä ruoka thaimaassa ole aina kallista, paikkojen löytäminen on vaan välillä mielenkiintoista.
    Mukavaa alkavaa viikkoa palstarakkaille.
  3. Ei tätä näkyä vielä tähän aikaan vuodesta suomeen vaihtaisi.
    https://aijaa.com/fQKbXe