Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
asiantravel
profiilit
asiantravel
asiantravel
Vapaa kuvaus
Aloituksia
36
Kommenttia
1202
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Herra Huhtasaari on siis sitä mieltä että sinun kokemuksesi thaimaasta ovat niitä ainoita oikeita kokemuksia.
Koskaan ei ole tarvinnut mennä perse punaisena vaan tarkoitus on nauttia elämästä, mennä minne huvittaa, syödä mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli koska elämä on lyhyt ja vuosi vuodelta se lyhenee. Kuten aiemmin kirjoitin joku voi nauttia siitä että viettää aikansa netissä neljän seinän sisällä. Minä en.
Elämästäni olen thaimaassa viettänyt reilun 14 vuotta yhteensä joten jonkinlaista kokemusta maan käytännöistä löytyy.
Tammikuussa kävin hakemassa jäykkäkoristusrokotuksen, paikka oli Taphong hospital eli julkinen sairaala. Pieni sairaala, muutaman minuutin päässä kotoa. Lääkärikäynti, sen jälkeen maksu kassalle 38 bahtia ja sitten hoitaja pukkasi rokotteen käsivarteen.
Nämä minun kirjoitukset ovat minun kokemuksia thaimaasta, niihin voi uskoa tai olla uskomatta, aivan sama minulle.
En ala asioista kinaamaan, minulla on paljon muutakin tekemistä, rantasauna lämpimäksi ja nauttimaan ensimmäisestä kesäpäivästä.
Palstarakkaille oikein hyvää juhannusta
15.06.2025 10:31
Ja vielä vuosien kokemuksesta voin kertoa että asioitpa ihan missä vain ja sinulta kysytään passia, kun näytät thaikku id:n niin suhtautuminen sinuun ja palvelu muuttuu aivan toisenlaiseksi.
15.06.2025 09:21
Hyvin pärjää ilman pinkkiä korttia jos ei koskaan käy missään, elää neljän seinän sisällä nettiä selaten. Pinkki kortti kulkee mukana aina kätevästi lompakossa, helpottaa asiointia monessa paikassa, itse sitä tarvin yleensä vähintään kerran viikossa, eipä tarvitse passia kantaa mukana. Hotelliin kirjauduttaessa, pankkiasioilla, sairaalassa, viimeksi oli sairaalakäynti lääkkeineen 38 bahtia..
Ajokorttia uusittaessa, puhelinliikkeessä,
Ajokorttihan ei ole mikään henkilötodistus, se on vain ajokortti. Jopa thaimaan sisäiselle lennolle on riittänyt pinkki id, toki passi oli varuilta silloin mukana.
15.06.2025 09:05
Kyllä thaimaassa rokotettiin paljon falleja, myös minut rokotettiin thaimaassa joten et ole ainut thaimaassa rokotettu.
Tosin meilläpäin rokotuksia ei hoidettu parkkihallissa vaan ison ostarin yläkerrassa, ilmastoidussa tilassa mihin oli järjestetty oma sisäänkäynti.
https://aijaa.com/bU1G5M
03.06.2025 20:08
Aloituksen otsikosta poiketen, tänään täällä suomessa. Noin kahdeksan kuukautta thaimaata takana, nyt muutama päivä suomessa palellen. En muista näin kylmää kevättä, muuten ihan mukava tavata tuttuja pitkästä aikaa. Mikään ei ole näemmä täällä kaatopaikalla muuttunut, päivästä toiseen samat hemmot kirjoittavat kaikkea muuta kuin adiaa thaimaan matkailusta, voisi kuvitella että aikuisilla olisi muutakin tekemistä elämässään.
Olihan tuolla hauskaa camping asiaa thaimaasta, oli oikein hauska lukea näiden Suomi24 "asiantuntijoiden" kirjoituksia thaimaalaisten tavoista viettää aikaa leirintäalueilla..
Eräs Suomi24 palstarakas jopa kertoi leiriytyneensä tällaisella camping alueella, mökissä tosin. Kamera ilmeisesti rikki kun ei ollut kuvaa laittaa..
Rayongin alueella näitä telttailualueita löytyy useita, hyvin varusteltuja paikkoja. Löytyy wc tilat, suihkut, sähköt ja aikakin yksi ravintola alueelta. Harvemmin thaikut mihinkään metsään menevät telttoineen..
Laitampa yhden kuvan Rayongin ja Mae Phimin väliseltä leirintäalueelta, kaikki mukavuudet ja hieno biitsi. Hyvä seafood ravintola alueella missä tullut usein syötyä.
https://aijaa.com/dzWe2K
Oikein hyvää kesää kaikille Suomi24 rakkaille, muutama kuukausi suomessa ja sitten taas alkusyksystä thaimaa kutsuu. Mökkielämää kunhan lämpö saapuu suomeen.
24.05.2025 16:35
Ajatuksena oli ajankuluksi laittaa vähän tarinaa thaimaasta parin kuvan kera.
Hetken aloituksia ja kommentteja luettuani tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin.
Näyttää siltä että palstarakkaalla ei nyt ole lääkitys kohdallaan, eikä muuta elämää kuin tämä kaatopaikka. Suosittelen hakemaan apua.
Palataan asiaan ehkä tuonnempana. Paino sanalla ehkä.
31.03.2025 10:52
No miten se nyt muuttui niin mahtavaksi kokemukseksi kun silloin siinä ei ollut mitään järkeä...
Mangoja ei ole kuin yksi puu, viime keväänä siitä tuli ennätyssato, tänä vuonna sitten vähemmän. Itse istutin tuon mangopuun vuonna 2016 alkuvuodesta
Silloinen naapuri toi muutaman banaanipuun juuren mitkä hautasin tuohon jokipenkkaan, aina kun puu tekee tertun niin pistän rungon nurin samointein.
23.03.2025 17:47
Tänään täällä thaimaassa, tämän iltaiset eväät aitothaimaalaiseen tapaan.
https://aijaa.com/JByulg
22.03.2025 15:57
Kuulostaa oudolta kun jokunen vuosi sitten laitoin kuvaa omista banaanitertuista ja mangoista niin ilkuit täällä "ettei tuossa ole mitään järkeä koska noita voi ostaa torilta muutaman bahtia kilo"
Kovin on siis mieli muuttunut.
22.03.2025 10:35
Tänään täällä oikeassa thaimaassa, 90 days, re-entry ja muutama levy Fazerin sinistä immin likoille hyvästä palvelusta.
https://aijaa.com/uuKHQz
20.03.2025 09:46
Kyllä vain, tänään teurastettu.
19.03.2025 15:40
Just näin, täällä kun käyn lukemassa näitä sinun aloituksia ja kommentteja niin ilokseni huomaan että on olemassa paljon tyhmempiä ihmisiä mitä itse olen..
19.03.2025 15:40
Muutama kilo välipalaa..
https://aijaa.com/MlCROm
19.03.2025 13:39
Missä olen kertonut asuvani karhulassa...?
En ole koskaan asunut karhulassa enkä tule asumaan.
18.03.2025 18:20
Et saa tiedustella koska mitään et sillä tiedolla tee.
18.03.2025 18:19
Muuttui sitten tämäkin ketju sairaskertomuksiksi ja lääke-esittelyiksi. Eiköhän näille kela jutuille löydy ihan omet osionsa, ei näillä jutuilla ole ainakaan thaimaan matkailun kanssa tekemistä.
En ole ylimielinen, kerron vain aina mitä ajattelen asioita kaunistelematta, ei minulla ole minkäänlaista tarvetta keskustella täällä kaatopaikalla. Läheisiä ja hyviä ystäviä on ihan tarpeeksi keskusteluhetkiä varten.
Lippukin tuli ostettua, BKK-HEL-BKK toukokuun loppupuolelle.
asiantravelin saattaa löytää toukokuun lopulla karhulan torilta Leistin leipomon myyntivaunun kupeelta kahvikuppi toisessa kädessä ja posso toisessa kädessä. Jos siis säät sallii.
Kahdekan kuukautta tulee mittaa tälle thaimaan reissulle, neljä kuukautta suomessa ja sitten syyskuun lopulla taas lento BKK...
Oikein mukavaa iltaa palstarakkaille.
18.03.2025 16:43
" paljonko maksoit tuosta"
Hyvin usein toistuva kysymys herra Huhtasaarella.
Piti oikein hinta kaivaa sovelluksesta, 2 erinomaista ruokaa juomineen 188 bahtia joten ei mitään.
Meillä ei koskaan tilata ruokaa sen mukaan mitä se maksaa vaan, mennään syömään sellaiseen paikkaan mistä saa sitä ruokaa mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli. Minä en ainakaan koskaan katso hintaa etukäteen vaan tilataan ruoka, syödään ja maksetaan lasku.
Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, ei olla rikkaita mutta aina voidaan syödä mitä mieli tekee tai jos huvittaa heittää pikku reissu vaikka heti huomenna niin sitten mennään. En mä ymmärrä mihin tässä vaiheessa elämää pitäisi säästää, elämästä pitää nauttia, elämä on lyhyt.
Tuo paikka mistä kuvan laitoin, ei ole mikään hieno ravintola vaan normaali lounas ja illallispaikka työtä tekeville ihmisille Arin alueella, on vaan saanut nimeä ja mainetta
erinomaisista kra paoistaan.
Pari kuukautta sitten käytiin syömässä Ekkamailla Phed mark nimisessä paikassa, tekee myös erinomaisia kra paoita, jonotettiin sinne reilun puoli tuntia. Voit googlesta katsella, ei ole kummoinen koppero. Eräs herra nimeltään Anthony Bourdain kävi myös tuolla syömässä aikoinaan, silloin kun vielä tätä palloa tallaili.
Kuvan saatteena kirjoitin että tuo kod kaphraon ruoka meni heittämällä top kolmoseen, meni kyllä vaikka tuo phed mark on rankattu Bangkokin parhaaksi ka prao paikaksi on niistä todella kuuluisa niin omaan makuun paras ka prao löytyy SiRachasta Mhan nimisestä ravintolasta, eipä ole kummoinen paikka tuokaan muuten.
Eli summa summarum. Elämä on aivan liian lyhyt kangistua kaavoihin ja jumittua kotiin, ulos vaan ja ihmettelemään kaikkea uutta.
Niin ja emäntä kun oli töissä niin kävin pikku välipalalla eli
burgerilla Barney's burgerilla, sijaitsee Arilla myös.
Herrat Akseli Herlevi ja Ossi Lahtinen kävivät tuolla myös burgerilla ja tekemässä juttua kun olivat aasian kierroksella. Oli hyvät burgerit kyllä..!
Uusia paikkoja pitää aina etsiä, aina löytyy jotain hyvää.
Kirjoitin jo aiemminkin, elämästäni olen nyt tämä reissu mukaan lukien viettänyt aikaa thaimaassa yli 14 vuotta joten jotain kokemusta on thaimaalaisesta ruokakulttuurista.
Kannattaa siis käydä muuallakin kun siellä kuponkiruokalassa ja rekkamieskuppilassa jos vaan lompsa sallii. Ei hyvä ruoka thaimaassa ole aina kallista, paikkojen löytäminen on vaan välillä mielenkiintoista.
Mukavaa alkavaa viikkoa palstarakkaille.
16.03.2025 16:59
Kod Kaphrao, Ari BTS aseman kupeessa, soi Ari1 kadulla.
15.03.2025 18:46
Ei tätä näkyä vielä tähän aikaan vuodesta suomeen vaihtaisi.
https://aijaa.com/fQKbXe
15.03.2025 17:31
Olet Santtu aivan oikeassa, osan työstäni pystyn hoitamaan täältä thaimaasta käsin, tosin palkkakin on vain osa täydestä palkasta mutta palkka juoksee kuitenkin ympäri vuoden. Mutta kuitenkin lisäksi sitten muuta kuten tuolla aiemmin kirjoitin.
Kesäksi sitten lomia tuuraamaan, pitkää päivää niin voi sitten taas syyskuussa palata thaimaahan hyvällä omallatunnolla. Sopiva suhde on 4-5 kuukautta suomessa ja 7-8 kuukautta thaimaassa.
13.03.2025 17:22
1 / 61