Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kaskenpolttaja
profiilit
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
5159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+rakas+ystävä+mitätöinnistä+:)
20.07.2019 21:35
Niinhän+siinä+helposti+käy,+että+alkaa+jo+epäillä+omaa+pätevyyttään,+kon+lapsen+asiat+ovat+huonolla+tolalla+ja+syynätään+ja+syynätään.+
Tuon+oman+lapsenlapsen+kohdalla+olen+myös+katsellut+sitä,+kuinka+helposti+osoitellaan,+että+ongelmat+ovat+kotona.+Tässä+tapauksessa+ongelmia+on+tietysti+kotonakin,+mutta+näyttäisi+olevan+koulussakin.+Opettajan+kanssa+eivät+sopimukset+pidä+ja+se+luo+tietenkin+lapseen+epävarmuutta,+kun+ei+tehdäkkään+kuten+on+sovittu.+Opeta+siinä+sitten+lapselle,+että+sopimuksista+täytyy+pitää+kiinni,+kun+opettaja+vesittää+koko+ajan.+
No+minä+en+tietysti+tiedä+koko+tarinaa,+on+vain+tullut+sellainen+kuva,+että+taitamattomuutta+taitaa+olla+siellä+koulunkin+päässä.+Enkä+tarkoita+ollenkaan+sitä,+että+kaikki+opettajat+olisivat+epöpäteviä+tai+taitamattomia+lasten++ja+vanhempien+kanssa,+mutta+jokunen+on.
20.07.2019 21:34
On+sinulla+siinä+savottaa,+kun+pitää+revetä+moneksi.+Kyllä+siinä+apu+paikallaan+olisi.+On+harmillista,+ettei+lapsi+saa+koulussa+sitä+tukea+mitä+tarvitsisi.++
En+tiedä+miten+paljon+kaiki+nämä+yhteiskuntamme+säästöt+vaikuttavat,+mutta+helposti+tulee+ajatus,+että+ei+se+voi+hyvin+päättyä,+kun+opetuksesta+ja+opettajista+säästetään.
20.07.2019 21:28
Uskon+että+väsyttää+ja+huolettaa.
Aina+ei+saa+sellaista+apua+tässä+meidän+yhteiskunnassamme+kuin+tarvitsisi.++Lapsen+kohdalla+se+on+erityisen+surullista,+koska+lapsi+tarvitsisi+mahdollisimman+hyvän+pohjan+elämäänsä.+
Joskus+tulee+mieleen,+etteivät+ne+ammatti-ihmisetkään+aina+kaikkea+osaa.+Heillä+on+kiire,+asioita+pallotellaan+paikasta+toiseen,+kukaan+ei+ota+kokonaisvastuuta.+Yksi+hoitaa+yhtä+asiaa+ja+toinen+toista,+kolmas+jotain+muuta+ja+tieto+ei+kulje.+Ei+se+lopputulos+aina+kovin+hyvä+ole.
20.07.2019 21:25
Mitä+tarkoitat?+Ovatko+kaikki+islaminuskoiset+profeettoja?
20.07.2019 21:18
Hyvin+monesta+aattessa+käy+niin,+että+ihmiset+pilaavat+hyvätkin+aatteet,+kun+aletaan+tulkita+jotain+sisältöjä.+Uskonnot+ovat+sellaisia+asioita.+Esim.kristinusko+pitää+sisällään+aika+laajasti+kaikenlaista,+mitä+en+itse+allekirjoita,+vaikka+uskova+olenkin.+
Kun+ihminen+alkaa+tulkita+jotain,+tulkinnat+lähtevät+aina+hänen+omasta+kokemusmaailmastaan+ja+siksi++tulee+helposti+niitä+ääri-ilmiöitä+ja+ääri-ilmiöt+ovat+aina+aika+tuhoavia.
20.07.2019 21:17
Sanotaanko+näin,+että+en+tuomitse+ihmistä.+Kaikki+islaminuskoiset+eivät+alista+naista+tai+lapsiaan.
Minusta+on+väärin+yleistää,+koska+mikään+aate+ei+ole+joko+tai.+Tai+siis+ihmiset+eivät+orjallisesti+kaikki+kulje+samaan+suuntaan.
Kun+puhutaan+tuosta+naisen+sortamisesta,+se+on+tosi+krjaa,+kenen+tahansa+sortaminen+on+kurjaa+ja+väärin.++
En+tiedä+mitä+tarkoitat+sillä,+että+islamin+usko+perustuu+naisten+sortoon+ja+pedofiliaan,+Raamatussakin+voi+nähdä+kaikenlaista,+mitä+en+myöskään+allekirjoita,+eikä+allekirjoita+kaikki+kristitytkään.+On+väärin+tuomita+kaikki+kristityt++väkivaltaisiksi+siksi,+että+Vanhassa+Testamentissa+on+väkivaltaa,+on+naisen+dissaamista,+on+vaikka+mitä
Minusta+on+aina+väärin+tuomita+ihminen+siksi,+että+hän+kuuluu+johonkin+ryhmään.
20.07.2019 21:12
Ihmiset+pukeutuvat+siksi,+että+voivat.+Ei+sitä+aina+ymmärrä,+miksi+joku+valitsee+jonkun+tietyn+vaatteen,+mutta+tarvitseeko+sitä+ymmärtääkään?
Sinulla+on+vaikeuksia+ymmärtää+:)
No+minulla+kun+noita+kiloja+on+ihan+sillai+kiitettävästi,+minun+on+helppo+ymmärtää,+että+niitä+joskus+joillakin+on++enemmän+ja+joillakin+vähemmän+:)
20.07.2019 21:00
...syynsä....
20.07.2019 20:56
Ainahan+sillekin+on+syysnä,+kun+haluaa+nähdä+asioita+hiukan+toisin+kuin+muut.+Tai+ymmärtää+väärin+tahallaan...se+taitaa+olla+muotia+nykyisin+:)
Mikä+sinun+syysi+on,+haluatko+kertoa?
20.07.2019 20:56
Juu,+alkaa+aivastuttaa+ihan+tosissaan.+Hepat+on+kyllä+hienoja+eläimiä+:)
20.07.2019 20:54
No+voi+sentään,+kuinkas+minä+nyt+niin+epätarkasti+kirjoitin,+anteeksi+kovasti+paljon.+Ymmärrän,+että+hämmentää+tuollainen+epätarkkuus.+
Tarkoitin+siis+,+että+hän+on+varmaankin+ihan+mukava+mies,+eikä+yhtään+sen+tylsempi+ihminen+kuin+me+muutkaan+olemme,+siis+me+muutkaan+ihmiset.+
Kiitos+palautteesta,+pitää+olla+tarkempi+ilmaisussaan,+ettei+pääse+syntymään+tuollaista+ristiriitaista+viestintää.+:)
20.07.2019 20:52
Vihaat+eriarvoistamista,+mutta+otat+oikeuden+tuntea+ennakkoluuloja+henkilöä+kohtaa,+jonka+arvot+sotivat+sinun+arvojasi+vastaan?+Kai+sentään+kysyt+ensin+hänen+arvoistaan?
On+luonnollista+tuntea+ennakkoluuloja.++Ennakkoluulohan+perustuu+tiedon+puutteeseen+ja+helposti+teemme+päätelmiä+ottamatta+selvää+asioiden+oikeasta+laidasta.+Ainakin+itse+sorrun+siihen+helpohkosti,+ellen+pidä+varaani+ja+muituta+itselleni,+että+on+parempi+tietää+kuin+luulla.
Sekin+on+ihan+totta,+että+missä+ihmiset,+siellä+myös+valtapelit.+Ja+missä+kaksi+tai+kolme+on+koolla,+siellä+totuuksiakin+helposti+on+kaksi+tai+kolme.
Minäkin+vihaan+kaikkea+sortoa+ja+eriarvoistamista.+Siksi+en+ajattelekaan,+että+kaikki+suomalaiset+miehet+hakkaavat+kännissä+vaimojaan+ja+lapsiaan.+Kun+ei+se+niin+ole,+vaikka+joku+niin+tekeekin.++Ihan+sana+se+on+kaikkien+kohdalla,+ryhmästä+riippumatta,+joka+porukkaan+mahtuu+hyviksiä+ja+pahiksia,+se+ei+välttämättä+tee+porukan+"aatteesta"+huonoa.
20.07.2019 20:49
Mitäpä+jos+alkaisit+ajatella,+että+olet+ihan+mukava+mies,+et+sen+tylsempi+kuin+me+muutkaan,+et+sen+yksinkertaisempi+kuin+me+muutkaan.+?++
Oletko+koskaan+ajatellut+sitä,+millaisen+kuvan+annat,+jos+muuallakin+annat+tuollaisen+kuvan+kuin+tässä+aloituksesa...minä+en+oo+mittään?
Ihan+varmasti+sinussa+on+paljon+sellaista+mitä+joku+arvostaa+,+arvosta+siis+sinäkin+itseäsi.
Täti-immeisen+neuvo+:)
20.07.2019 20:40
Paljon+viinaa+juoneen+miehen+naiset+kyllä+huomaavat+ja+poistuvat+paikalta+:)
Känninen+mies+ei+ole+mukava,+hän+on+usein+aika+rasittava.
20.07.2019 20:36
Ei+kai+niitä+läskevä+esitellä+tarvitse,+ellei+halua.+Toisaalta+jos+haluaa,+onko+siinä+jotain+väärää?
Ja+jos+mietiin+asiaa+siitä+näkökulmasta,+kun+sinkkupalstalla+ollaan,+että+etsii+kumppania,+eikä+silloin+ole+reilumpaa+näyttää,+että+tämän+verran+minua+on?+Ja+onhan+se+niinkin,+että+se+läski+myös+viehättää+joitakin+ihmisiä.
Minä+en+tiedä+miksi+joku+toinen+esittelee+läskejään,+minä+en+näitä+omiani+varsinaiseti+esittele,+ne+vain+kulkevat+mukana+:)
20.07.2019 20:30
Aina+voi+silti+yrittää+:)
20.07.2019 20:25
En+minä+mikään+ratsuväki+ole,+olen+allerginen+hevosille.
Eikä+Disse+tarvitse+puolustajaa,+hän+näyttää+selviävän+todella+mallikkaasti+epäasiallisesta+kohtelusta.+Nostan+hänelle+hattua,+vaikka+ei+minulla+hattua+päässä+olekaan.
Tiedätkö,+se+terapia+saattaa+hyvinkin+auttaa+siihen,+ettei+vedä+herneitä+nenään+kaikenlaisesta+diagnoosien+heittelystä+:)
20.07.2019 20:24
Nythän+tilanne+taitaa+olla+sellainen,+että+luokkia+on+yhdistetty+ja+enemmän+tukea+tarvitsevat+lapset+ovat+samoissa+luokissa+kaikkien+muidenkin+kanssa+ja+samaan+aikaan+kouluavustajia+on+vähennetty.+Näin+maalaisjärjellä+ajatellen+yhtälö+on+huono.
Oppilailla+on+enemmän+ongelmia+jaksamisen+kanssa+kuin+ennen+,+mutta+luokan+opettajalla+ei+pätevyys+riitä+erityistason+ongelmien+ratkomiseen.+Tai+jos+hän+ratkoo+jonkun+oppilaan+ongelmia,+jää+muu+luokka+vaille+opettajan+huomiota,+ei+siitäkään+hyvä+seuraa.
Aikanaan,+kun+nuorin+lapseni+meni+eka+luokalle,+häntä+kiusasi+eräs+luokalla+oleva+poika,+jolla+oli+aika+paljon+ongelmia+.+Hän+häiriköi+muutenkin+luokassa.+Opettajan+kanssa+keskusteltiin+tyttäreni+kiusaamisesta+ja+opettajan+toteamus+oli,+että+hän+nostaa+kädet+pystyyn+tuon+kiusaajan+kohdalla.+
Onneksi+tytön+serkku+otti+asian+hoitaakseen+ja+jutteli+sen+pojan+kanssa+ja+kiusaaminen+loppui+siihen.+
On+aika+huolestuttavaa,+jos+opettaja+nostaa+kätensä+pystyyn,+jos+luokassa+on+ongelmia.+Jokaisella+lapsella+pitää+olla+oikeus+ja+mahdollisuus+kunnolliseen+ja+häiriöttömään+opetukseen.
20.07.2019 20:21
Olet+ihan+oikeassa.++Jos+jonkun+keskustelu+tai+mikä+tahansa+tekeminen+häiritsee+itseä,+kannattaa+pysähtyä+miettimään+miksi+niin+on?
Häiritseekö+keskustelumme+sinua+arvon+anonyymi?
20.07.2019 20:13
251 / 258