Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

175

1. Päivän+selvää+politiikkaa.
  2. Kiitos+jälleen+kerran+todellisen+järjen+ja+huumorin+täyteisestä+kirjoituksestasi+Wanha.+Hengenheimolaisuus+on+mielestäni+juuri+jotain+sellaista,+että+on+tietoa,+ei+arvelua,+eikä+turhaa+lätinää.++Sen+tiedon+ja+taidon+kun+vielä+tyylilläsi+pukee+tekstiksi+kelpoon,+harmittomaan+huumoriin+höystettynä,+niin+tekstipaketti+on+sen+myötä+sitten+laudatur+tasoa.Minä+olen+kisälli+sanan+varsinaisessa+merkityksessään,+cum+laude+tasoa+korkeintaan+itse+arvioituna,+herrasmiestapoja+vielä+opiskeleva.+Aikoinaan+tämä+nimimerkkini+oli+pienellä+kirjoitettuna+ensimmäinen+rekisteröimäni.+Vuosien+edetessä+tunnustan+sooloilleeni.+Se+ei+kuitenkaan+käsittääkseni+ole+ollut+laitonta+eikä+edes+sääntöjen+vastaista.+Tyylitaju+tietenkin+aika+huonoa,+joskin+näin+oletettavan+keskinkertaista.Joskus+kirjoitteluni+alkuaikoina+vihjasin+tietäväni+kamuttajan+henkilöllisyyden.+Lupasin+hänelle+myös,+että+en+anna+sitä+julki+ilman+hänen+suostumustaan.+Todella+hyvin+se+meni+sitten+sikäli,+että+kuukauden+aprikoin,+onnekseni+aprikoin+asioita+seuratessani,+koska+teoria+ja+tulkintani+osoittautui+täysin+vääräksi.Nyt+olen+tullut+siihen+johtopäätöksen+teoreemaan,+että+Kamuttaja+ja+kaikki+hengenheimolaisensa+saavat+olla+täysin+rauhassa+minun+uteliaisuudeltani.+Ei+minulle+kuulu,+eikä+näissä+asiayhteyksissä+ole+relevanttia+minulle,+kuka+miten+milloin+ja+miksi+mitäkin+tänne+kirjoittelee.+Itse+asia+on+pääasia.+On+mielestäni+kohteliasta+antaa+kohteliaiden+kirjoitella+nimimerkkien+takana.+Edellistä+jopa+korostan,+mutta+en+toista.+Te+voitte+toistaa+toistamatta+ajatustanne,+jos+ymmärrätte+tai+sisäistätte+tarkoitukseni.Pilke+silmäkulmassa+minäkin+olen+ollut+tietäjä+Mozin+kanssa+”viestiyhteydessä”.+Hän+kertoi+minulle,+että+Kamutta+on+vanhempaa+ikäluokkaa+kuin+mustanaamio;)+Nastamuumio+joka+ei+koskaan+kuole.Tästä+lähtien+kirjoitan+Kamuttajan+isolla.+Totesin+juuri+mielessäni,+että+hän+sen+kyllä+ansaitsee.+Minulla+tuo+alkukirjain+tuli+aivan+aprillaten+vahingossa+isolle,+vaikka+olen+vakavasti+sitä+mieltä,+että+en+sikäli+halunnut+isotella.+Mutta+niinhän+sitä+sanotaan,+että+kenellekään+ei+anneta,+edes+erheistään,+raskaampaa+taakka+kuin+minkä+jaksaa+kantaa.+Mitähän+nyt+keksisin+loppukevennykseksi?+No+ei+tule+nyt+sopivaan+mieleen.+Ainoastaan+pari+sanaa+pulpahtaa,+kuin+riitteisestä+lähteestä+kohta+sulin.Selittäkääpä+minulle+sevätelin+toiminta+ja+tarkoitus+juurta+jaksain.+Myös+sana+kika,+veteen+liitettynä,+ja+yhdistettynä+olisi+mukava+saada+selville,+tai+teidän+kuvaelma+sanoista.+Huomio.+Tämä+ei+ole+yksinomaan+tietäjille.+Toki+kaikenlaiset+versiot+ovat+sallittuja.+Sääntöjen+kelpuuttamat+tietenkin,+että+ei+turhia+poistoja+tulisi.+Muistellaan+vaikka+hiljattain+ollutta+liputuspäivää.
  3. Jassoo.+Joku+on+nostanut+hiukan+vanhan+ketjun+näköjään+ylös+esille.+No+kukapa+sitä+ei+ajassa+oudossa+erehtyisi,+varsinkin+kun+pääsiäinen+on+nyt+miltei+noin+kuukauden+normaalia+myöhässä,+moni+muu+asia+etuajassa.No,+”vahinko”+on+sikäli+mielenkiintoisen+sopiva,+että+moninikkenä+sain+tämän+nyt+palautettua+samalla+päivämäärällä+kuin+sen+”mustasin”,+muistaakseni+erästä+toista+rekisteröitynyttä+nimimerkkiä+seuraten.+Juuri+aprillipäivänä.Pääsiäinen+muutamilla+vierailla+kielillä.+Easter+jo+mainittu.+Ostern+saksan+kielellä.+פסחא+hepreaksi.+Húsvét+unkariksi.+Pasqua+italian+kielellä.+Ja+meidän+rakkaalla+kiistakapulalla+ruotsin+kielellä:Jag+önskar+dig+en+bra+påsk+för+alla,+speciellt+för+dem+som+växer+upp+och+njuter+av+vår+tid+i+förväg.PS.+Viisaammat+vastatkoon+tuohon,+mitä+on+karjalan+kielellä.