Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Nomikäänsheriffi
profiilit
Nomikäänsheriffi
Nomikäänsheriffi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
175
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Päivän+selvää+politiikkaa.
14.04.2019 22:51
Tack+så+mycket.
Onko+siellä+Ruotsinmaalla+paljon+keltavästäräkkejä?
Sitruunavästäräkki+oli+toiseksi+viimeisin+lintuvisassa;)
14.04.2019 22:25
Olkaa+tosi+varovaisia+siellä.+Ääntenlaskenta+on+vielä+kesken.+Li+jo+posauttelee.+Kaunis+nainen.+Osaa+tanssia+korkeilla+koroilla.+Tiedän.+Mutta+olkoon.
Aikoinaan+kaltaisiaan+tanssiin+hain,+mutta+monelta+olen+saanut+pakit.+Yksi+jäi+uistimeeni.+En+vieläkään+tiedä,+kumpi+eniten+viehätti,+otettava,+vai+otettu.
Hyvin+on+meillä+lahotta+mennyt.
Tervaksesta+nuotioillani+olen+aina+miettinyt+sitä,+että+onko+se+hyvä+mies,+vai+hyvä+nainen,+joka+loppujen+lopuksi,+lämpöä+antaa.
14.04.2019 21:22
Koko+Suomen+siltaa+taas+rakennettiin,+ja+rakennetaan+vielä+kaksi+ja+puoli+tuntia.
Ihmeellistä,+kun+nukkuvien+puolue+todennäköisesti+on+edelleen+se+suurin+puolue+kaikilla+mittareilla+mitattuna.+Minun+oletukseni+on+se,+että+meidän+suomalaisten+joukoissa+on+liian+paljon+sellaisia+väliinputoajia+joihin+mikään+nykyinen+valtapuolue+ei+vetoa.+En+ole+oikeastaan+kovinkaan+yllättänyt,+että+näissä+vaaleissa+on+uusia+pienpuolueita+nyt+mukana.+Minä+olen+liian+”vanha+pieru”+enää+kantaani+muuttamaan,+mutta+on+monia+ajatuksen+uusintuitioita+omaavia+lahjakkuuksia+valtakunnassamme,+joiden+soisi+hoidella+oman+tuntonsa+mukaan+edes+keskinkertaisella+järjellä+ja+omalla+tunnollaan+asioitamme.
Itse+itseäni+analysoiden,+pidän+itseäni+kaappisuvaitsevaisena.+Aivan+kuin+hyväksyisin+osittain,+enkä+silti+hyväksy+jostain+tietystä+syystä.+Siinäpä+se.+En+ole+tunneihmistä+kummoisempi,+mutta+rehellisyyttä+tavoitteleva.+Mitä+se+nyt+sitten+onkaan.
Loppukevennykseksi+näin+vaalipäivänä+ajattelin+muistella+Einari+Vuorelaa.
Mä+ajoin+takaa+kunniaa.
Sain+hattuuni+tupsun.
Nyt+tupsu+minua+huvittaa,
se+huiskuu+päässä+hupsun.
Mä+kerran+kuoren+alle+näin:
söi+olevaista+mato.
Se+mikä+kiiltää+päälle+päin,
vie+hengen+niin+kuin+kato.
14.04.2019 17:30
Kävinpä+heti+aamusta+äänestämässä,+eli+voin+hyvällä+syyllä+todeta,+että+olen+nyt+äänetön+mies+näissä+vaaleissa.+No,+ehkä+se+ääneni+siellä+laskentavaiheessa+johonkin+suuntaan+vielä+pörrää;)
Jos+olisin+ollut+Aku+Ankka+huumorituulella,+niin+olisin+kirjoittanut+lappuun+Kauko+Kamuttaja,+joka+on+vapaa+suomennos+Kit+Walkerista.+En+tietenkään+ollut,+sillä+vaalit+ovat+mielestäni+sen+verran+vakava+asia,+että+huumori+sopii+tänne+paljon+paremmin+kuin+äänestyskoppiin.
14.04.2019 14:01
Kiitos+jälleen+kerran+todellisen+järjen+ja+huumorin+täyteisestä+kirjoituksestasi+Wanha.+Hengenheimolaisuus+on+mielestäni+juuri+jotain+sellaista,+että+on+tietoa,+ei+arvelua,+eikä+turhaa+lätinää.++Sen+tiedon+ja+taidon+kun+vielä+tyylilläsi+pukee+tekstiksi+kelpoon,+harmittomaan+huumoriin+höystettynä,+niin+tekstipaketti+on+sen+myötä+sitten+laudatur+tasoa.
Minä+olen+kisälli+sanan+varsinaisessa+merkityksessään,+cum+laude+tasoa+korkeintaan+itse+arvioituna,+herrasmiestapoja+vielä+opiskeleva.+Aikoinaan+tämä+nimimerkkini+oli+pienellä+kirjoitettuna+ensimmäinen+rekisteröimäni.+Vuosien+edetessä+tunnustan+sooloilleeni.+Se+ei+kuitenkaan+käsittääkseni+ole+ollut+laitonta+eikä+edes+sääntöjen+vastaista.+Tyylitaju+tietenkin+aika+huonoa,+joskin+näin+oletettavan+keskinkertaista.
Joskus+kirjoitteluni+alkuaikoina+vihjasin+tietäväni+kamuttajan+henkilöllisyyden.+Lupasin+hänelle+myös,+että+en+anna+sitä+julki+ilman+hänen+suostumustaan.+Todella+hyvin+se+meni+sitten+sikäli,+että+kuukauden+aprikoin,+onnekseni+aprikoin+asioita+seuratessani,+koska+teoria+ja+tulkintani+osoittautui+täysin+vääräksi.
Nyt+olen+tullut+siihen+johtopäätöksen+teoreemaan,+että+Kamuttaja+ja+kaikki+hengenheimolaisensa+saavat+olla+täysin+rauhassa+minun+uteliaisuudeltani.+Ei+minulle+kuulu,+eikä+näissä+asiayhteyksissä+ole+relevanttia+minulle,+kuka+miten+milloin+ja+miksi+mitäkin+tänne+kirjoittelee.+Itse+asia+on+pääasia.+On+mielestäni+kohteliasta+antaa+kohteliaiden+kirjoitella+nimimerkkien+takana.+Edellistä+jopa+korostan,+mutta+en+toista.+Te+voitte+toistaa+toistamatta+ajatustanne,+jos+ymmärrätte+tai+sisäistätte+tarkoitukseni.
Pilke+silmäkulmassa+minäkin+olen+ollut+tietäjä+Mozin+kanssa+”viestiyhteydessä”.+Hän+kertoi+minulle,+että+Kamutta+on+vanhempaa+ikäluokkaa+kuin+mustanaamio;)+Nastamuumio+joka+ei+koskaan+kuole.
Tästä+lähtien+kirjoitan+Kamuttajan+isolla.+Totesin+juuri+mielessäni,+että+hän+sen+kyllä+ansaitsee.+
Minulla+tuo+alkukirjain+tuli+aivan+aprillaten+vahingossa+isolle,+vaikka+olen+vakavasti+sitä+mieltä,+että+en+sikäli+halunnut+isotella.+Mutta+niinhän+sitä+sanotaan,+että+kenellekään+ei+anneta,+edes+erheistään,+raskaampaa+taakka+kuin+minkä+jaksaa+kantaa.+
Mitähän+nyt+keksisin+loppukevennykseksi?+No+ei+tule+nyt+sopivaan+mieleen.+Ainoastaan+pari+sanaa+pulpahtaa,+kuin+riitteisestä+lähteestä+kohta+sulin.
Selittäkääpä+minulle+sevätelin+toiminta+ja+tarkoitus+juurta+jaksain.+Myös+sana+kika,+veteen+liitettynä,+ja+yhdistettynä+olisi+mukava+saada+selville,+tai+teidän+kuvaelma+sanoista.+
Huomio.+Tämä+ei+ole+yksinomaan+tietäjille.+Toki+kaikenlaiset+versiot+ovat+sallittuja.+Sääntöjen+kelpuuttamat+tietenkin,+että+ei+turhia+poistoja+tulisi.+Muistellaan+vaikka+hiljattain+ollutta+liputuspäivää.
12.04.2019 18:02
Aivan+mahtava+vastaus+tuo+sinulta.+Mieleeni+tuli+aivan+laidaton+hevoskärry;)
Huumorin+kukka+on++nisin+osakas+kaikkea+osamäärää.+Hyvä+musiikki+ja+koulutus+sen+kruunaavat.
Minulle+tuli+heti+itsestäni+mieleeni.+Mustanaamiota+ja+Wix+Telleriä+aikoinaan+lukiessani.+Sinä+olit+se+vanhempi+naamioitu;)
https://www.youtube.com/watch?v=5uyjGGYONmM
10.04.2019 21:49
Lueskeli+nyt+tätä+ketjua.+Mitä+lienee+poistettu.+Liikenneraivoako?;)
Renkaitten+tarkoitus+ei+ole+olla+kuljettajan+taitojen+mukaiset,+vaan+lisätä+kaikin+tavoin+yleistä+turvallisuutta.+Ajoneuvo,+mikä+tahansa,+on+liike-energialtaan+painonsa+ja+muun+suhteen+verrattavissa+hyvinkin+tykin+kuulaan.+Kuljettaja,+jopa+taitavin,+on+ihminen.+Eli+toisin+sanottuna,+silloin+tällöin+erehtyväinen.+Täydellistä+kuljettajaa+en+ole+vielä+tavannut.+Omasta+mielestään+muita+parempi+kuljettaja+on+yleensä+se+potentiaalinen+riskitekijä.
Eipä+tässä+sen+kummempia,+runsasta+lumisadetta+edelleen+pukkaa,+ainakin+minun+pihassa.
Aikoinaan+oli+hyvinkin+tuttu+tämä+lupsakka+liikenneopettaja.
https://www.youtube.com/watch?v=m39orQRthNQ
10.04.2019 18:06
Olisikohan+tässä+nostalgista+ajatusta?+Minä+olin+kaikkein+parhaimmassa+”nuoruushulttioiässä”+kun+Tapsa+lauloi+näin:
https://www.youtube.com/watch?v=fppw8H6fPYY
PS.+Ei+kenenkään+ole+pakko+äänestää,+mutta+suosittelen.+En+ole+jättänyt+kertaakaan+väliin.+Silloin+tällöin+juon+maitoakin;)
05.04.2019 20:46
Koko+nykypolitiikan+ongelma+vertauskuvallisesti+on+se,+että+ravihevoset+ovat+päässeet+raviradalla+pahasti+vauhkoontuman.+Sama+pätee+tällä+suomi24+palstalla.+Meidän+äänestäjien+pitäisi+olla+ohjastajia,+mutta+hevoset+eivät+kuule+äänestäjien+ohjastusta+ja+tarpeita.+Toisaalta+voitaisiin+pohdiskella,+että+kun+on+monta+sopankeittäjää+ja+maustajaa,+niin+eihän+siitä+hyvänmakuista+tule+edes+tuurilla?
Toki+kaikin+hyvin+tavoin+vielä+siedän+nykypelleilyä;)
Lasse+Pöystille,+Requiescat+in+pace.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/03/28/iltasatu-lammas-joka-soi-vain-kukkia
05.04.2019 19:31
Miksi+olisi+pitänyt+olla+aprillipäivänä?+Sinäkin+mokoma+seniiliksi+kutsut+päiväkerhotuntoinesi+sellaista+porukkaa+jonka+seniiliys+on+kyseenalaistettava+tutkijoiden+ja+muiden+kera+vielä+mullan+alta.+
Sitten,+ei+tässä+vielä+kaikki.+Huumorintajuton+ihminen+on+mielestäni+aika+tylsä.+Penaalin+sellainen,+jolla+ei+beetaa+pidemmälle+piirrä+ei+pane.
Ikävä+tietysti+on+nuoruutta,+mutta+ei+kokemusta.+Niitä+on,+siis+kokemuksia;)
+En+täällä+alfaksi+pyri.+Minulle+riittää+mukava+ja+tervetapainen+kanssakäyminen.
02.04.2019 22:14
Hyvä+VarastoituSodanVaralle+nimimerkki.
Asevarikoittesi+kera*10
Kyllä+minä+tuon+tiesin,+ja+lukenut+muutaman+kerran+eri+versioita.+Olen+keskustellut+pervitiini+riippuvaisen+edesmenneen+sotaveteraanin+kanssa+jne...+Ei+ole+enää+aprilli+pilaa.+Hän+pelastui+sodasta+kuolleeksi+luokiteltuna+eräästä+ruumiskuormasta+erään+tarkkanäköisen+ansiosta.+
Piri+sanana+tuli+käsitteeksi+noista+aineista+vasta+tuon+jälkeen.+Vai+löytyykö+parempi+tieto?
Käsitteillä+ja+sanoilla+on+toki+helppo+heitellä+volttia+suuntaan+ja+toiseen.+Mutta+sitten+voimistellaan+edelleen.
01.04.2019 21:59
Sinulla+on+hyvä+ruokamaku.+Tiivis+lihapata+ei+ole+vaatimatonta.+Olihan+Mannerheimin+yksi+lempiruoka+myös+hapankaali+ja+paistettu+makkara.
PS.+Piriä+ei+vielä+tunnettu,+kun+Marskin+piripintaan+lanseerattiin.
01.04.2019 20:24
Mukava+yllätys,+että+kamu+on+tulossa+Lieksaan,+iltojen+iltaan.+Näin+ollen,+parhaani+yrittäen,+olen+itsekin+siellä+Kaatrassa.+Alun+perin+kyllä+oli+retkeilysuunnitelmia+juuri+samaan+aikaan,+mutta+koska+minulla+on+kyky+siirrellä+viisareita,+niin+eiköhän+ehdi+alakylältä+yläkylälle,+vaikka+viisareita+kääntäen.+Paljastan+nyt+vielä+lisäksi,+että+minulla+on+kaksi+kelloa.+Talvi+ajassa+järjestän+Puustellissa+jatkot+tähdistä,+ajasta+ja+aikamatkailusta+kiinnostuneille+kiehtovissa+aatoksissa,+ja+keskustelemme+syvällistäkin+syvällisemmin+vieressä+olevan+kaarisillan+tulevaisuudennäkymistä.+Erikoisvieraaksi+on+lupautunut+kutsustani+italialainen+Carlo+Rovelli.+Hän+kertoo+hallituksen+ja+eritapaisten+lautakuntien+hallitusta+sisäisen+kellon+siirtämisestä.
PS.+Tämä+on+rotestille.+Älä+sie+hättäile.+Mie+käännän+vähän+viisareita;)
01.04.2019 19:43
Jassoo.+Joku+on+nostanut+hiukan+vanhan+ketjun+näköjään+ylös+esille.+No+kukapa+sitä+ei+ajassa+oudossa+erehtyisi,+varsinkin+kun+pääsiäinen+on+nyt+miltei+noin+kuukauden+normaalia+myöhässä,+moni+muu+asia+etuajassa.
No,+”vahinko”+on+sikäli+mielenkiintoisen+sopiva,+että+moninikkenä+sain+tämän+nyt+palautettua+samalla+päivämäärällä+kuin+sen+”mustasin”,+muistaakseni+erästä+toista+rekisteröitynyttä+nimimerkkiä+seuraten.+Juuri+aprillipäivänä.
Pääsiäinen+muutamilla+vierailla+kielillä.+Easter+jo+mainittu.+Ostern+saksan+kielellä.+פסחא+hepreaksi.+Húsvét+unkariksi.+Pasqua+italian+kielellä.+Ja+meidän+rakkaalla+kiistakapulalla+ruotsin+kielellä:
Jag+önskar+dig+en+bra+påsk+för+alla,+speciellt+för+dem+som+växer+upp+och+njuter+av+vår+tid+i+förväg.
PS.+Viisaammat+vastatkoon+tuohon,+mitä+on+karjalan+kielellä.
01.04.2019 18:42
9 / 9