Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
7560
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kannattaa+käyttää+vakiintuneita+termejä.+Vähähiilihydraattinen+on+alle+40E%+jne..
24.09.2020 09:23
Joo.+Itse+en+seuraa+kovinkaan+tarkkaan+kaloripitoisuuksia+mutta+kun+laihdun+noin+kilon+kuukaudessa+niin+vajausta+on+7000/30+eli+200+kcal.+Tavoite+on+1800+kcal+per+päivä+eli+enemmänkin+saisi+olla+vajausta+mutta+tämäkin+tahti+kyllä+riittää.
24.09.2020 08:29
Esimerkiksi+Moilanen+keittää+viinaa+vanhasta+leivästä.
Leivän+teko+on+halpaa+kun+vilja+maksaa+15+snt+per+kilo+niin+kaupalle+on+kannatavampaa+antaa+yli+jäänyt+leipä+ruoka-apuna+kuin+jättää+yhtään+myymättä.+
Ostin+eilen+palvikinkkua+@+17+€+per+kilo.+Kaupan+palvikinkkua+en+osta.+Tuokaan+ei+oikeasti+ole+kallista+kun+tuosta+tekee+voileipiä+5+päivää.
24.09.2020 08:22
Lisäravinteet+ovat+pääsääntöisesti+täysin+turhia+D-vitamiinia+lukuunottamatta.
24.09.2020 07:06
Öh,+mihinköhän+tuo+perustuu?+En+usko+että+yksikään+ihminen+lihoo+esimerkiksi+valkokaalilla+vaikka+sen+energiasta+tulee+valtaosa+sokerista.
Lihomisen+syyt+ovat+ruuan+halpa+hinta,+huonon+ruuan+syöminen+jne.,+eivät+makrot.
24.09.2020 06:09
No+ravitsemustutkijat+käyttävät+yleensä+ammattilaisia+kerätyn+datan+analysointiin.+Tilastotieteen+merkitys+on+siinä,+että+mitatusta+datasta+saadaan+yksinkertainen+ja+helposti+ymmärrettävissä+oleva+tulos.
24.09.2020 06:05
Suomessa+odotettavissa+oleva+elinikä+on+noussut+yli+20+vuotta+sitten+vuoden+1970.
Tutkimusdataan+ei+ole+ulkopuolisilla+pääsyä+eivätkä+nuo+ole+tilastoja.+Yleisiä+tutkimus+tapoja+on+kaksi+eli+lyhytkestoiset+syöttökokeet+ja+etenevät+seurannat.+Etenevissä+seurannoissa+seurataan+ihmisten+elintapoja+ja+päätetapahtumia+(sairastumisia+ja+kuolemia).+Syöttökokeissa+ihmisille+syötetään+jotain+ruokakombinaatiota+ja+katsotaan+kuinka+joku+mitattava+asia+muuttuu.
Isojen+tutkimusten+läpivienti+on+maksanut+paljon.+Siksi+dataa+ei+jaeta+ulos.
24.09.2020 05:59
Mozaffarian+on+oikeasti+arvostettu+tiedemies+ja+ravitsemustieteissä+varmasti+aivan+huippua.+En+viitsi+etsiä+hänen+h-indeksiään+mutta+muistelisin+hänen+olleen+3000+parhaan+joukossa.
Ekologisilla+tutkimuksilla+on+vain+yksi++arvo+ja+se+on+mahdollisten+uusien+tutkimuskohteiden+löytäminen.+
Ravitsemustutkimus+on+hyvin+hankalaa+koska+ravitsemuksen+vaikutus+terveyteen+tulee+hyvin+pitkällä+viiveellä.
24.09.2020 05:50
Ensimmäisen+mukaan+karppaus+ei+laskenut+pitkää+sokeria+pitkällä+aikavälillä.+Sama+kakkosen+kohdalla.+Sana+kolmannessa.+Neljännessä+todettiin+että+tutkimuksissa+käytetyt+karppausdieetti+olivat+turvallisia+(ts.+kasviöljyjä+jne.).+Viidennessä+todettiin+että+LCHF+on+populaatiotasolla+epärealistinen+ja+ongelmana+oli+se,+että+ihmiset+lopettivat+karppaamisen.+Kuudes+on+enemmänkin+mielipidekirjoitus+ja+siinä+pitkä+sokeri+tippui+karppaajilla+jonkin+verran.
Tuossa+oli+dieetti+tohtorin+vahvan+näytön+artikkelit+karppauksesta+diabeteksen+hoidossa.+Tuossa+lieneekin+kaikki+karppausta+jollain+lailla+puoltavat+tutkimukset+eikä+noiden+mukaan+karppaus+siis+toimi.
24.09.2020 05:43
Ei+potkittu+kuten+Heikkilän+ryhmästä+mutta+jos+käyttäytyi+epäasiallisesti+eli+solvasi+muita+tai+postaili+otteita+blogistaan+tms.+niin+heitettiin+ulos.+Heikkilä+taas+bannaa+jokaisen+joka+osoittaa+että+hänen+kirjoituksissaan+on+virhe.
24.09.2020 05:23
Minulla+maksoi+noin+-15€+per+päivä+eli+pussit+maksavat+noin+4€+per+päivä+eikä+muuta+syödä.+DIRECTissä+yhteiskunta+maksaa+pussit.+Kun+diabeteslääkkeet+lopetetaan+kuurin+ajaksi+niin+yhteiskuntatakin+säästää.
24.09.2020 05:19
Nitrogen+on+typpi+ja+sitä+on+aminohapoista.
23.09.2020 15:13
enemmänkin+eroja+kuin+isoja+eroja.
23.09.2020 14:42
Olen+syönyt+papuja+tuollaiset+35+vuotta.+Aluksi+taloudellisten+syiden+vuoksi+mutta+nykyään+terveyden,+ekologisuuden+ja+maun+vuoksi.+Kihtipotilaille+sopii+näemmä+rajoitetutusti+mutta+ei+ole+kihtiä.
23.09.2020 14:24
Kello+7+aerocaputsino+ruisleivällä+jossa+kevytmajoneesia+ja+yleensä+kasviksia.+Puolilta+päivin+kaurapuuro+hedelmäsoseella+tms..+Töitten+jälkeen+kaksi+olutta+ja+pari+tuntia+sen+jälkeen+päivällinen+eli+keittoa+tai+kastiketta.+Iltapalaksi+usein+raejuustoa+tai+rahkaa.+Hiilihydraattia+bulguuri,+täysjyväleipä+ja+täysjyväpasta.+Keitoissa+ja+kastikkeissa+papuja.+Pääasiallinen++liha+broileria.
23.09.2020 14:01
Me+eekö+vielä+lääkkeitä+ja+oletko+laihtunut?
23.09.2020 13:21
Mukana+mm+Astrupin+paperi+jonka+mukaan+ensimmäisen+vuoden+jälkeen+karppaus+ei+laskenut+pitkää+sokeria.+Luetko+koskaan+näitä+itse?
23.09.2020 12:47
No+minä+teen+lähinnä+ruisleipää.+Vaaleaan+leipään+käytän+psylliumia+mutta+kun+teen+leipää+vain+1-2+päivän+tarpeeksi+niin+kuivuminen++ei+ole+ongelma.+Kuiva+leipä+menee+oikein+hyvin+keitoissa+ja+salaateissa.
23.09.2020 12:31
Öh,+aika+harvalla+on+leivän+päällä+kasviksia.+Leivän+päälle+laitetaan+yleensä+rasvaa,+juustoa+ja+makkaraa.+Minulla+kevytmajoneesia+ja+kasviksia.+Kuumalla+myös+meetvurstia.
23.09.2020 12:02
Onko+olemassa+termit+tilastollisesti+miltei+merkittävä,+ti+adtollisesti+merkittävä+ha+tilastollisesti+erittäin+merkittävä+vai+ei?
Itse+kun+olen+saanut+koulutukseni+kovissa+luonnontieteissä+niin+tilastotiede+ei+kuulu+koulutukseen+koska+tilastollisessa+fysiikassa+erittäin+merkittävä+tilastollinen+merkittävyys+ei+ole+edes+harkinnan+alla+eli++se+on+aivan+liian+heikko+osoitus+mistään.+Puhutaan+n+siis+miljardeista+hiukkasista+ja+niiden+käyttäytymisestä.+10^23+on+aika+iso+luku.
23.09.2020 12:00
240 / 378