Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JokaAlanAsiantuntija
profiilit
JokaAlanAsiantuntija
JokaAlanAsiantuntija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
2810
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvin+sanottu.+Jokainen+uskokoon+mihin+haluaa,+mutta+kenenkään+usko+ei+saa+kuitenkaan+olla+tekosyy+toisten+sortamiseen+tai+kiusantekoon.+Esim.+Päivi+Räsänen+joka+pamputtaa+Raamatulla+homoja+päähän.+Uskovaiset+poimivat+usein+mieluisimmat+kirsikat+asiayhteydestä,+mutta+sivuuttavat+kokonaiskuvan.+Ja+lisäksi+onhan+tuo+vähän+hassua+perustella+omaa+syrjivää+käytöstään+2000+vuotta+vanhojen+paimentolaiskansojen+kirjoituksilla.
24.11.2019 11:32
Joulukirkkoketju+tuli+takaisin.+Stalinismi+on+peruttu.
24.11.2019 10:20
Tuomioistuin+tulisi+vain+samaan+johtopäätökseen,+koska+laki+sanoo+näin.
24.11.2019 09:59
Viisaasti+kirjoitettu.
24.11.2019 09:53
Raamatussa+on+niin+paljon+julmuutta+ja+väkivaltaa,+että+minun+aika+ei+riitä+näiden+esimerkkien+etsimiseen.+Siksi+annoin+teille+nettisivun+josta+voitte+etsiä+niitä+itse.
24.11.2019 08:42
"Kun+Herra,+sinun+Jumalasi,+vie+sinut+siihen+maahan,+jota+menet+ottamaan+omaksesi,+ja+kun+hän+sinun+tieltäsi+karkoittaa+suuret+kansat,+heettiläiset,+girgasilaiset,+amorilaiset,+kanaanilaiset,+perissiläiset,+hivviläiset+ja+jebusilaiset,+nuo+seitsemän+kansaa,+jotka+ovat+sinua+suuremmat+ja+väkevämmät,
7:2+ja+kun+Herra,+sinun+Jumalasi,+antaa+ne+sinulle+alttiiksi+ja+sinä+voitat+ne,+niin+vihi+heidät+tuhon+omiksi;+älä+tee+liittoa+heidän+kanssansa+äläkä+osoita+heille+armoa.
24.11.2019 08:39
Jos+tarviitte+esimerkkiä+niin+laitetaan+sitten+vaikka+kuvitteellinen+Raamatun+tarina+Sodomasta+ja+Gomorrasta.+Raamatun+Jumala+tuhoaa+niissä+itse+vääräuskoisia+ihmisiä.
24.11.2019 08:16
Päivän+raamatunlause:
"Muukalainen,+joka+asuu+teidän+luonanne,+olkoon+niinkuin+maassa+syntynyt+teikäläinen.+Rakasta+häntä+niinkuin+itseäsi,+sillä+tekin+olitte+muukalaisina+Egyptin+maassa.+Minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."
23.11.2019 22:07
"Hyvä+ja+paha+eivät+ole+samanlaisia.+Karkoita+paha+sillä,+mikä+on+parempaa,+ja+katso+se,+jonka+kanssa+olit+vihoissa,+on+kuin+hyvä+ystäväsi."
Erottelemisen+suura
23.11.2019 22:02
Tsekkaa+hyvä+nettisivu+Sceptics+annotated+Bible+josta+löytyy+eriteltynä+Raamatun+typeryyksiä,+julmuuksia+ja+naurettavuuksia.+Bonuksena+löydät+samalta+nettisivulta+myös+kaikki+Koraanin+omituisuudet:+pakollista+lukemista+jokaiselle+persulle+ja+maahanmuuttokriitikolle.+:)
23.11.2019 19:36
Demareilla+ja+persuilla+on+se+ero:+demareilla+rikostuomio+vie+uskottavuuden.+Persuilla+oikeanlainen+rikostuomio+tuo+lisää+uskottavuutta,+mutta+vääränkäänlainen+ei+sitä+vie.
23.11.2019 17:50
En+usko+että+oli+vitutuksesta+kyse+tässäkään+tapauksessa.+Ihan+tarkoin+harkittu+puhe+oli+kansanedustajalla+ja+tarkoituksella+provosoiva.+Sillä+kalasteltiin+persuyleisöä+ja+jos+rikostuomio+tulee,+aina+parempi,+persulle+se+on+vain+eduksi.+Persu+saa+poliittista+uskottavuutta+sillä+kun+on+tilillä+tuomioita+kiihottamisesta+kansanryhmää+vastaan.
23.11.2019 17:44
Demareilla+menee+hyvin,+mutta+antaa+mennä+kun+on+alamäki+taas.+😁+Onhan+tuo+yksi+persukin+taas+kerran+päässyt+syyteharkintaan,+mutta+persuilla+rikostuomiot+on+meriittejä+vaan.+🤡
23.11.2019 16:20
Uskonnon+harjoittamisen+estäminen+on+aika+kovaksi+katsottu+rikos.+Jos+menee+vaikka+häiirköimään+jumalanpalvelukseen,+voi+saada+sakkoja+tai+enimmillään+puoli+vuotta+vankeutta.+
Jos+ihminen+kuten+koululainen+pakotetaan+kirkkoon,+kyseessä+voisi+olla+rikoslaissa+mainittu+pakottaminen+tai+vapaudenriisto.
"Pakottaminen+on+rikos.+Rikoslain+mukaan+pakottaminen+tarkoittaa+sitä,+että+joku+oikeudettomasti+väkivallalla+tai+uhkauksella+pakottaa+toisen+tekemään,+sietämään+tai+tekemättä+jättämään+jotakin."
22.11.2019 20:19
Mitä+kansalaistottelemattomuutta+on+jos+menee+kirkkoon?+Jokainen+saa+mennä+vapaasti+jos+haluaa.
22.11.2019 20:12
Ikinä+ei+ollut+koulun+loppumisen+jumalanpalvelusta+keväällä+silloin+kun+minä+olin+koulussa.+Onko+joku+uskovaisten+mafia+vallannut+Lieksan+koulut+viime+vuosina?
22.11.2019 19:55
Onhan+Vekkilä+kansainvälisestikin+tunnettu+liikemies.+Maailman+turuilla+liikkuessaankin+hän+muistaa+juurensa+Lieksassa+ja+Pielisen+Karjalassa.+Linnan+juhlissa+myös+hänet+näemme,+joskin+todennäköisesti+ilman+siemenlinkoa.+Joka+vuosi+ovat+linnan+juhlien+muotiasiantuntijat+ihastelleet+Vekkilän+jollia.
22.11.2019 19:00
Olen+ihan+mitä+vain+haluat.+Mutta+tämä+jankutus+vie+keskustelun+sivuraiteelle+itse+asiasta.
22.11.2019 18:47
Olipas+rehtorilta+harvinaisen+persumaista+yksinkertaistamista.+Joulukirkkoa+ei+ole+koululaisilta+kielletty+edelleenkään+vaan+sinne+saa+mennä+kuka+haluaa.+Kyse+on+vain+joulujuhlasta,+jonka+järjestäminen+koulussakin+on+myös+ihan+yhtä+rakas+perinne.+
Olen+ollut+koululaisena+sekä+joulukirkossa+että+koulun+joulujuhlassa.+Luulen,+että+paljon+rakkaampi+perinne+on+se,+kun+koulussa+järjestetään+jouluohjelmaa,+lapset+sitä+harjoittelevat,+jännittävät+kovasti+ja+tuntevat+jälkeen+päin+onnistumisen+iloa+kun+ylpeät+vanhemmat+seuraavat+katsomossa+kullannuppujaan.+Tästä+jää+paljon+rakkaammat+muistot+kuin+siitä+jos+raahataan+kirkkoon+pers+puuduksissa+kuuntelemaan+jorinaa+ja+laulamaan+virsiä+jotka+eivät+ketään+lasta+luonnostaan+kiinnosta.
22.11.2019 18:26
Kernaasti,+sanoisi+ruotsalainen,+eli+gärnast.+Muista+Komu+ja+lapset,+8+mg+aamuin+illoin.
22.11.2019 16:07
129 / 141