Käynnistetää kuntakokeilu uudestaa

Anonyymi

Kuntakokeilu tulee uudestaa keväällä 2020 kaupungin hallitus pohtii ma 18.11. muutama vuosi sitten ollut kuntakokeilu oli tehoton miksi vatvotaa samoja asioita nämä kaikki kuntouttava työtoiminta, työkokeilut ja parhaillaan käynnissä olevat projetkit ovat tehottomia työllistämiseen. Onneksi pääsen vajaa vuoden päästä kansaneläkkeelle työsopimusta alle viisi vuotta kuntouttavassa työtoiminassa 8 vuotta ja työelämävalmennus 2 vuotta työsopimusta en saanut koskaa yli 40 vuoden aikana olin kotiapulaisena pienellä käyttörahalla piikahommalla ei pääse työuraa luomaa ja koulutukseen. millä rahalla voi kouluttaa jos ei ole tietokoneita, polkupyörää puhelimia jne. pudonnut ansiosidonnaiselta päivärahalta lopullisesti. Olisi pitänyt viranomaisten hoitaa kansaeläkeasiat kuntoon 70-luvulla eikä olla yli 40 vuotta työnhakijana vaikka viranomaisille annettiin heikkoälyisyydestä paperit työrajoitteinen en ole vaan pärstä kerroin on vaikuttanut työpaikan saantiin Lieksassa

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmaisille orjille työpaikkoja
      Eihän tuossa puhuta mistään pakosta ja tuskipa nuokaan haluavat löytää heinäseivästä persreijästään. Pakolla tässä maassa ei saa aikaan kuin kapinan. Kuten tuossa maiitsin on olemassa kansallinen ja kansainvölinen lainsäädäntö ja pakkotoimet eivät nuiuden puitteissa ole mahdollisia vai meinaatko että lainsäätäjät lähtevät luomaan lakeja jotka rikkovat ihmisoikeuksia ja rajoittavat yksilön isemääräämisoikeutta ja kävelevät perutuslain yli. Toki työttömmyyttä pyritään poistamaan ,etenkin pitkäaikaistyöttömyyttä. kaikille ei kaikki toimet sellaisenaan ole toimivia,joten varmasti yksilöllisesti toimia on punnittava ,mutta tuskin rakaisu on siihen lääke ,eikä sen kautta päästä eteenpäin edes laillisuus periaatteita noudattaen ,kuten oikeusvaltion periaatteisiin kuuluu.

• Anonyymi

Kuntakokeilu uudestaa sinne joutuvat orjiksi kun ei saanut olla ansiosidonnaisella päivärahalla

• Anonyymi

Kyllä ne ihmiset, jotka ovat lähellä eläkeikää, pitäisi päästää eläkkeelle, pois työnhakijoista. Turhaa kiusaamista tuo roikotus, josko työtä järjestyisi, kun ei sitten kuitenkaan järjesty. Samahan on olla eläkkeellä, valtiohan sen melko varmasti kuitenkin maksaa, niinkuin t.korvauksenkin.
      Pikkukylässä ei vapaita työpaikkoja ole, eikä iäkkäämpänä työtä saa muualtakaan. Joka paikassa on omat työttömänsä.
      Liekö loppunut työkokeilu, onkohan ollut hyvinkin suosittu? Tuskinpa on monellakaan oikeaan työsopimukseen johtanut.
      Jos nuo ns. kuntoutusjaksot olisivat edes jotain oikeaa työtä, se ehkä menettelisi mutta joutavanpäiväinen ajanvietto ei kiinnosta eikä hyödytä ketään.
      Eihän se eläkkeelle jäänti ehkä rahallisesti ole kummempaa kuin työttömyys mutta henkisesti helpottavanpa kyllä, kun ei tarvitse odottaa jotain mitä ei kuitenkaan tule, eli työpaikkaa. Jaksamisia kaikille ja parempaa tulevaisuutta.

• Anonyymi

Huutola puhuu jo saatanallisten säkeiden paluusta – työnantajat vyöryttävät heikennysesityksiä. Työnantajat ovat oppineet saamaa ilmaista työvoimaa ja kuntakokeilu tulee varmasti olemaa kuntien talous on heikentynyt kellä työnantajalla olisi palkkaa maksaa kuntouttava työtoiminta, työkokeilu on merkittävä työllistää työttömiä ilmaiseksi työttömäat ovat puolustuskyvöttömiä

• Anonyymi

KUNTOUTTAVA TYÖTOIMINTA JA IHMISARVO.
      Kuntakokeilun jatkeeksi

Aikuiset ihmiset ovat pääosin täysin nöyryyttäviä, eikä ole niistä mitään hyötyä. Kuntouttava on askartelua, nöyryyttävää jutustelua ja typerää kokoontumista vailla mitään työnhakuun liittyvää. Ohjaajat tuntuvat olevan siellä paitsi pakosta, myös joko täysin ammattitaidottomia tai vähäinenkin tieto totaalisen vanhentunutta työnhaun kannalta. Ryhmissä aikuisia ihmisiä kohtelaan kuin vammaisia tai lapsia, täysin holhottavina. Kuntouttava työtoiminta niputtaa kaikki työttömät samanlaiseksi massaksi vaikka paskaksi työttömyyden syyt ovat todella moninaiset. Kaikille ei ole töitä, siksi tällainen cv:n viilaaminen on monelle nöyryyttävää. Kuntouttava työtoiminta lannistaa ja se pitäisi lakkauttaa!koko paskan veroinen toiminta
      Ihmisten kokemukset eivät todellakaan ole mitään miellyttäviä, Kyllä tuossa hommassa ei ihmisarvoa juuri tunneta... Moni ollut näillä askartelu- ja piirileikki-pakko-kuntouttavassa. Täysin turhanpäiväisiä ja ihmisten kiusaamista karenssin uhalla. Samanlaiset kokemukset, pelkkää pelleilyä

Ellei sitten maahan tarvita satojatuhansia linnunpöntön tekijöitä tai käpyjen liimailijoita. Kuka maksaa tuosta työstä sitten palkan? Jos nämä ovat niin hyvä juttu kun annetaan ymmärtää, niin olisikohan vapaaehtoisuus paikallaan? Järjetön tapa kategorisoida ihmisiä pelkän työpaikan puutteen vuoksi joiksikin täysin kädettömiksi ja elämää hallitsemattomiksi syrjäytyjiksi. vitun paskaksi pelleily saa terveenkin ihmisen mielenterveyden järkkymään Naurettavaa ja alistavaa sekä ihmistä väheksyvää toimintaa. nyt tullaan valistamaa hyväksi todettu kuntakokeilu Pankakoskella oli työllisyyshankkeita eri nimillä , nyt on vauhdittamo, työllisyyspalvelut, tukipiste yhtä tehotointa paskaa pulpetin remojen putsausta

• On vaikeaa tehdä kuntouttavasta työtoiminnasta sellaista, että se ei ole toisaalta oikeaa työtä josta pitäisi maksaa palkkaa, tai toisaalta nöyryyttävää puuhastelua joka on vain aikuisten leikkikehä.

• Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

On vaikeaa tehdä kuntouttavasta työtoiminnasta sellaista, että se ei ole toisaalta oikeaa työtä josta pitäisi maksaa palkkaa, tai toisaalta nöyryyttävää puuhastelua joka on vain aikuisten leikkikehä.

Minä tein ainakin ihan oikeaa työtä ollessaani kuntouttavassa työtoiminassa. Aivan
        samaa hommaa kuin muutkin vakituisessa työsuhteessa olevat. Olin ahkera ja tunnollinen työntekijä, osasin työni tehdä kuin ammattilainen,sain kiitokset.
        Tykkäsin suunnattomasti työstäni mutta silti en saanu palkkatyötä. Olihan se suunnattoman nöyryyttävää ja välillä suututti,itkettikin kun tein töitä todella ahkerasti ja suurella työmotivaatiolla ja silti vain 9e/päivä.
        Siks en enää koskaan lähde moiseen hommaan,mulle riitti.
        Tosin terveys on mennyttä et tuskinpa lähen mihinkään muuhunkaan duuniin enää. Pari vuotta sairauslomalla yhteen menoon.
        Oikean työn tekemiseen (palkkatyöhön ) olis kova halu päästä ja tehdä työtä mutta kroppani,kehoni sanoo muuta. Valitettavasti ei terveys anna enää mahiksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä tein ainakin ihan oikeaa työtä ollessaani kuntouttavassa työtoiminassa. Aivan
        samaa hommaa kuin muutkin vakituisessa työsuhteessa olevat. Olin ahkera ja tunnollinen työntekijä, osasin työni tehdä kuin ammattilainen,sain kiitokset.
        Tykkäsin suunnattomasti työstäni mutta silti en saanu palkkatyötä. Olihan se suunnattoman nöyryyttävää ja välillä suututti,itkettikin kun tein töitä todella ahkerasti ja suurella työmotivaatiolla ja silti vain 9e/päivä.
        Siks en enää koskaan lähde moiseen hommaan,mulle riitti.
        Tosin terveys on mennyttä et tuskinpa lähen mihinkään muuhunkaan duuniin enää. Pari vuotta sairauslomalla yhteen menoon.
        Oikean työn tekemiseen (palkkatyöhön ) olis kova halu päästä ja tehdä työtä mutta kroppani,kehoni sanoo muuta. Valitettavasti ei terveys anna enää mahiksia.

Puhut totta. Vaikka jokainen haluaisi ennemmin tehdä oikeaa työtä kuin leikkiä aikuisten leikkejä, sitten tulee kuitenkin nöyryyrys siinä muodossa, että ei saa palkkaa vaikka tekee samaa työtä kuin muutkin. Paljon saa siinä nöyryytystä niellä. Ja yhteiskunta vielä viestittää, että olet kelvoton ihminen kun et työllisty, ja aktiivimallilla mitataan voisiko elämääsi vielä kurjistaa vähäsen enemmän.

• Anonyymi

Puhut totta. Vaikka jokainen haluaisi ennemmin tehdä oikeaa työtä kuin leikkiä aikuisten leikkejä, sitten tulee kuitenkin nöyryyrys siinä muodossa, että ei saa palkkaa vaikka tekee samaa työtä kuin muutkin. Paljon saa siinä nöyryytystä niellä. Ja yhteiskunta vielä viestittää, että olet kelvoton ihminen kun et työllisty, ja aktiivimallilla mitataan voisiko elämääsi vielä kurjistaa vähäsen enemmän.

Voiko (kyllä voi ) tehdä ihmisen elämän vielä nöyryyttävämmäksi kuin että olet sairauslomalla (oikeaa rankkaa sairautta) ja kun sairauspäivä
        rahat on tullu täyteen siirryt työmarkkinatuella ja vaikka olet sairas,et työkykenevä millään muotoa, niin olet aktiivimallissa. Kyllä olen kiitollinen että aktiivimalli puretaan.
        Minäkin melkein koko ikäni tein alalla töitä jossa sitten olin kuntouttavassa työtoiminnassa , osasin työni, ja "palkkana " 9e/päivä. Koetin palautua takaisin työelämään koettuani vakavan sairauden, pidin selvänä et paluu onnistuu kun iskettiin uudet mahtisairaudet.
        Vaikkei sairaudet kovin paljon ulospäin näy (kun osaa hieman peitellä ihmisten ilmoilla) niin paluu epäonnistui. Nyt kärvistellen odotan eläkkeelle pääsyä,jota ei varmasti tule koska "ikä ei täyty eläkkeeseen".
        Ihmiset,,,älkää koskaan menkö sanomaan toiselle et mikä se sinullakin on. Koska ei kaikki sairaudet näy ulospäin selkeästi. Ymmärätkö kuinka satutat ihmistä väärilä sanan valinnoilla. ? Ole mieluummin hiljaa kuin avaat suutasi. Jos et tiedä mikä toista vaivaa,
        ole mieluummin hiljaa.

• Anonyymi

Kuntakokeiluun jatketta kuntouttavaa puheentuottokyky tarpeellinen ohjelmointi ihmistuntemus tarpeellinen

Työtoiminnassa valvotaan, että hän tulee paikalle sovittuun aikaan, ja jos ei tule, hänelle soitetaan tai tullaan jopa hakemaan kotoa.
        Työtoiminnassa muista erakoitunut kuntoutuja tapaa muita ihmisiä. Sosiaaliset yhteydet vahvistavat hänen itsetuntoaan ja puheentuottokykyään. Toiminta erinäköisten ja -luonteisten henkilöiden kanssa kohentaa ihmistuntemusta."

• Uutisissa lukee, että nykyään työpaikkahakemukseen pitää laittaa jo kuva mukaan. Jos ei laita kuvaa, ajattelevat että on niin ruma että on jotain salattavaa. Jos laittaa kuvan, ajattelevat että onpas ruma eikä kutsuta haastatteluun. Nyt myös miesten pitää olla komeita päästäkseen töihin. Aiemmin ulkonäköpaineita oli vain naisilla.

• Anonyymi

Kyllä pitää olla onnellinen kun on eläkkeellä eikä enää työmarkkinoiden käytössä! Meno alkaa mennä kohti kansannousua kun ihmisiä vaan kurjistetaan jatkuvasti enemmän ja enmmän!
        Suomalaisilla on liian pitkä pinna.

• Anonyymi

Minäkin olen ruma koskaa en ole kelvannut töihn yhteiskunta maksaa etuudet

• Työnhaussa syrjitään ihmisiä jotka eivät osaa poseerata itsevarmasti kameroiden edessä eivätkä nauti itsensä esittelystä. Pitää osata olla jo sopivasti narsisti jos haluaa pärjätä tässä maailmassa.

• Sikäli kuin minä tiedän, näitä asioita ei tarvii laittaa työhakemuksen. Ja miksipä en tietäisi, koska olen joka alan asiantuntija?

• Anonyymi

Sikäli kuin minä tiedän, näitä asioita ei tarvii laittaa työhakemuksen. Ja miksipä en tietäisi, koska olen joka alan asiantuntija?

Ja on omakohtaisia komeuksia sulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja on omakohtaisia komeuksia sulla.

Olen kieltämättä kyllä aika komea. Mitäs tuota turhaan kieltämään.

• Anonyymi

Olen kieltämättä kyllä aika komea. Mitäs tuota turhaan kieltämään.

Yleensä mies on komea ja nainen kaunis, eli jos olet mies olet aika akkamainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Yleensä mies on komea ja nainen kaunis, eli jos olet mies olet aika akkamainen.

Kernaasti, sanoisi ruotsalainen, eli gärnast. Muista Komu ja lapset, 8 mg aamuin illoin.

• Olen ihan mitä vain haluat. Mutta tämä jankutus vie keskustelun sivuraiteelle itse asiasta.

• Anonyymi

Tottakai miehen pitää olla komea, pituus yli 180 cm, paino n. 70 kg, silmät tumman ruskeat, samoin tukka tai sitten oljen vaalea, paljon suuria hampaita, trendikäs pukeutuminen. Hyvin muotoiltu parta saa olla.
        Raksalle, sahalle, lapiohommiin ja tehtaisiin hakevien osalta voidaan poiketa niin, että yksi vaatimus ei täyty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen ruma koskaa en ole kelvannut töihn yhteiskunta maksaa etuudet

Ei työllisty jos rumat hampaat suussa Lieksan työttömistä vanhoista naisista on tullut peikkoja jopa röllipeikkoja. etuhammas puuttuu on luonnollinen peikko. työnantajia ei kiinnosta vanhat ämmät minukin elätys on maksettu yli 40 vuotta rumuudesta oli hyötyä. minäkin hain työpaikkaa vaikka oli samanveroinen työnhaussa niin kauniskasvoinen pääsi töihin eli pakko valita nätimpi. rumuus oli syynnä

• Anonyymi

Eikös se naisten työhakemuksessa riitä kuva, josta näkyy minihame ja avonainen puseron kaula-aukko.

• Anonyymi

Kyllä riittää, jos on mitä näyttää. Jos sattuu olemaan pitkät kauniit jalat, voi hame olla aika lyhytkin, sääret ovat vain pelkkää plussaa.
        Rintavarustus pitää olla niin ikään näyttämisen arvoinen, ei mitään pannulappuja, ei myöskään liioiteltuja hinkkejä, vaan muuhun runnakkoon sopivan kokoiset. Eikä kaula- aukkoa napaan asti, mitään ei pidä liioitella. Kengissä suositeltavat ovat kahdentoista centin korot, ne tekevät oikeutta rotusäärille.
        Suomalaisnainen harvoin täyttää rotunaisen mittoja, mutta me suomalaiset vain olemme tällaisia, matalajalkaisia, roikkupeppuisia, paksu-uumaisia ja leveänaamaisia. Siksi pitää tyytyä siihen, että suomalainen on hyvä työntekijä, tunnollinen, tarkka, osaava ja uskollinen. Lisäksi hänen sydämensä on pelkkää kultaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      26
      2545
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      141
      1893
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      66
      1797
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      35
      1453
    5. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      56
      1386
    6. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      77
      1249
    7. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1184
    8. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      55
      1129
    9. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      59
      1112
    10. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1107
    Aihe