Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6570

1. Niin on.
    Suurin osa. Se vain on niin, että se huono kello kuuluu ja kilisee.

Menepä kertomaan, esim. kuinka joku sukulaisnuori on tehnyt sitä ja sitä upeaa , saanut hyviä arvosanoja, hyvän työpaikan tai muuta mynteistä, heti on lauma ilkeyksiä ja syytöksiä leuhkimisesta.

Kulttuurimme on semmoista, jos hyvää kelloa soitat saat sata pahaa kelloa vastaasi.
    Sen sijaan pitäisi olla iloinen ja tyytyväinen nuorten onnistumisiin , oli se sitten omien tai vieraiden.
    Onnistumisista pitäisi enemmän puhua, ehkäpä hyvä levittäisi hyvää.
  2. Illankorvaa.
    Tulinpa tänne kurkkaamaan, veljeni katsoo salkkareita, joita minä en seuraa.
    Niin , hänhän syksyllä puheli, että oltaisiinko omissa kotona joulu, kun tätä touhua ja kulkemista tässä riittää.
    Nyökyttelin, että sopiihan se, mielessäni arvelin, että vielä kelkkansa kääntää.
    Niin sitten kävikin, no mikäpä siinä. me kaksi vanhaa varista, eipä tuota tiedä, koska aika jättää.

Itselleni kävi pieni haaveri. Lähtiessä, kun pakaaseja vein, hups kolme askelmaa ennen ulko-ovea ja nilkka heilahti, mummu kumoon ulko-oven eteen.
    Turraksi meni, luulin, ettei mitään, vaan 6 tunnin päästä, kun olin kotona jälleen, alkoi jomotus, turvotustakin vähän polvessa. Saas nähdä aamulla.
    No sisulla eteenpäin.

Miniäni sairastui, ei päässyt tapaamiseen.
    Onneksi neljäs polvi oli paikalla.

Pojanpoika taas laittoi tietokonehommat järjestykseen, kun olen sellainen digitumpelo itse. Onneksi on asiantuntija omasta takaa, Taitaisi tulla kalliiksi hypätä alvariinsa jossain liikkeessä.

Tuossa lueskelin noita kommentteja.
    Sen mielikuvan olen saanut, että niissä leipäjonoissa, on tositarvitsijoita ja sitten muita.
    Opiskelijoita ulkomailtakin on houkuteltu väärin perustein tänne ja siksi on ainoaksi vaihtoehdoksi jäänyt leipäjonosta ruuan haku.

Niin moninaiset ovat ihmisten kyvyt, toinen ponnistaa tyhjästä (kotimaastakin esimerkkejä löytyy) toinen ei onnistu paremmillakaan eväillä

Mutta, kaikille mielenrauhaa ja joulurauhaa, myös tänne palstalle, sekä joulun iloa.