Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6442
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Arvelisin,+että+näin+elämän+ehtoolla+olevat+ihmiset+ovat+ehtineet+kokea+ja+kohdata+monenlaista+tunnealuetta.
Itse+olen+työni+puolesta+kohdannut+noita+mainitsemiasi+ja+vähän+muutakin,+usiamman+kymmenen+vuoden+saralla.
´´Ei+ihmisen+tarvitse+mennä+maanääriin+tietääkseen,+että+taivas+on+kaikkialla+sininen.´´
Ei+nykyihminen+voi+olla+tietämättä+maailmaan+hätää+ja+tuskaa+(joka+sekin+on+ihmisen+aiheuttamaa).
Auttaa+voi+monella+tavalla.+Kukin+voimiensa+mukaan.+Pienikin+teko+voi+olla+jollekulle+iso+asia+ja+lämpö+säteitee+lämpöä+ja+kylmyys+kylmyyttä.
Oletan,+että+ihmiset+kyllä+erottavat,+ainakin+hetken+tuumittuaan,+empatin+ja+säälin.
Kommenttisi+herätti+mielipiteitä.
Hienoa,+se+tässä+on+tarkoituksenakin.
22.01.2022 19:36
En+ole+minäkään+kuullut+tuollaista+sanaa,+kun+antipaattinen.
Jos+ajatellaan+antipatia-vastenmielisyys,+ajattelen,+tuntea+antipatiaa+tai+tuntea+vastenmielisyyttä,+jostakin+syystä.
Ei+niin,+että+jokun+persoona+olisi+kertakaikkiaan+vastenmielinen.
Tuo+välinpitämättömyys,+huomiotta+jättäminen,+ikäänkuin+pois+tieltä+työntäminen,on+juuri+niinkuin+sanoit,+tuhoisaa+varsinkin+lapselle.
Tuo+rakkaus-viha+voisi+olla+vaikka+ketjun+arvoinen.
Kommenttisi+heilutti+mietintämyssyäni.+Kohta+tästä+lähden+saunanlauteille,+siellä+on+hyvä+paikka+miettiä+lisää.
22.01.2022 17:50
Kävin+lenkillä+ja+aloin+selata+ketjua+tarkemmin,+silmäni+kiinnittyi+tuohon+mainitsemaasi+´´kolmiyhteyteen´´,++olen+samaa+mieltä.
Kaikilla+noilla+vaikutamme+niin+itsemme,+kuin+lähimmäisiimme.
Ajatus+on+niistä+melkeinpä+tärkein+vaikuttaja.
Siinäpä+olen+samaa+mieltä+mitä+täällä+on+ehdotettu,+että+varmasti+olet+yhtä+hyvä+aloituksen+tekemiseen,+kun+kuka+muu+hyvänsä.
Pistähän+ajatus+hautumaan.
22.01.2022 15:36
Kaikissa+syytteissä+poliisi+lopetti+tutkinnan,+mutta+valtakunnansyyttäjä+määräsi+jatkamaan.
Näin+se+muistaakseni+meni.
Vähän+herätti+silloin+ihmetystä+tämän+valtakunnansyyttäjän+päätökset.
Saas+nyt+nähdä+mitä+tuleman+pitää+Päivin+kohdalla.
22.01.2022 14:15
Näköjään+kirjoitusvirhe+viimeisellä+rivillä.+No+ymmärsitte+varmaan.
Piti+vaan+äkkiä+painaa+lähetä,+kun+kissa+ängesi+syliin,+siinä+jää+kyllä+läppäri+toiseksi.
22.01.2022 14:03
Ketju+näköjään+heräsi+uudelleen+eloon,+mikäpäs+siinä.
Itsekin+jäin+miettimään+noita+vastakohtia.
Kyllä+tuo+sympatian+vastakohta+lienee+tuo+mainittu+antipatia.+Voisi+kai+käyttää+myös+sanaa,+vastenmielisyys.
Empatian+vastakohtaisuudeksi+sanoisin+omahyväisyys,+itsekeskeisyys.
Niinkuin+täälläkin+jo+on+esiin+tullut,+niin+useimmiten+se+liitetään+narsistiseen+persoonalliishäiriöön+ja+psykopatiaan.
22.01.2022 13:35
Kiitos+kiitoksista.
Toisinaan+ajatus+luistaa+paremmin+ja+ideaa+syntyy.
Joskus+sitten+taas+päässä+on+vaimeampaa.😀
21.01.2022 16:45
Kiitos+kaikille+osallistujille.
Teitte+tästä+mielenkiintoisen+ketjun,+hyvillä+kommenteillanne.
🍀🌻
21.01.2022 13:02
Tuo+millenium-sarja+on+pyörinyt+kahdesti+tv:ssä.
Katselin+eka+kerralla,+mutta+aikamoisia+raakuuksia,+ei+oikein+minun+tyyliini+istuva.
20.01.2022 20:02
Sattumalta+bongasin+sen+kirjaston+hyllystä.
2007+ilmestynyt+suomeksi.
20.01.2022 19:02
Tulipa+mieleeni+tuosta+mainitsemastasi+intiaaniviisaudesta,+että+nykyään+voitaisiin+sanoa,+että+teknistä+kehitystä+kiirehditään+niin,+ettei+henkinen+kehitys+pysy+mukana.
Sitten+se+´´pahasusi´´+ihmisessä+käyttää+sitä+pahaan+saadakseen+ansiotonta+huötyä+itselleen,+ymmärtämättä,+että+pitkässä+juoksussa+se+on+vahingollista+omalle+elämälleen.
Ramoona+mainitsi+tuon+evoluution.+Siitä+putkahti+mieleen,+että,kun+mennään+ajassa+taaksepäin,+iIhmiset+kulkivat+heimoina.
Pelkkä+hengissä+selviytyminen+vaati+sen,+että+pelattiin+yhteen,+nähtiin+avuntarve,+opittiin+avunanto.
20.01.2022 13:50
Kyllä+hän+on+amerikkalainen,+asuu+Oregonissa.
Googlailin+illalla,+tätä+kirjasarjaa+on+7+osaa.+Tämä+on+painettu+1991,+joten+ei+ihan+nykykirjailija.
Phillips+on+myös+historioitsija.
20.01.2022 13:34
Puhutaan+myös+ns.+myötätuntouupumuksesta.
Kun+samaistuu+toisen+tunteisiin+ja+tilanteisiin,+niin+pitäisi+samanaikaisesti+pystyä+erottamaan+se,+että+kannattelee+toisen+reppua,+ei+omaansa.
Toisen+tunteeseen+samaistumisessa+on+vaara,+että+menee+liian+syvälle+siihen,+silloin+uupumus+voi+kohdata.
Mielestäni+niinkään+ei+ole+kysymys+empatian+määrästä+mikä+meissä+on,+vaan+siitä,+miten+pystymme+käsittelemään+tilanteissa+syntyneet+omat+tunteemme.
Maailmahan+on+täynnä+niin+henkistä,+kuin+aineellistakin+kurjuutta,+kukaan+ei+voi+kaikkia+auttaa,+mutta+pienetkin+hyvät+teot+ovat+merkityksellisiä.
Muistakaamme+se+perhosensiiven+isku.
19.01.2022 21:23
Juu,+kyllä+alkaa.
19.01.2022 20:55
Vähän+eteenpäin+olen+lukenut.
Tausta+on+ajankuvallinen,+omistuskirjoituksesta+päätellen+tarinan+päähenkilöllä+on+joku+esikuva.
Lainaus+selostuksesta.+´´Kahden+suvun+elämä+kietoutuu+yhteen+ja+nuoren+Anna+B:n+elämä+muuttuu,+kun+tyttö+palkataan+tsaarin+juonittevaan+hoviin
Kun+aateliset+juhlivat+uutta+vuotta+legendaarisessa+Talvipalatsissa,+vallakumouksen+siemenet+jo+puhkeavat+oraalle.´´
Olen+lukenut+130+sivua,+tykkään+kyllä.+Kirjassa+on+400+sivua.
19.01.2022 19:28
Äitini+käytti+sellaista+sanaa,+kun+´´iikanmaakanen´´+se+tarkoitti+kummallinen,+tavallisuudesta+poikkeava.
19.01.2022 16:15
Tänään+oli+ruokakauppareissu,+edellisestä+on+viikko+ja+viikon+taas+meinaan+pärjätä.
Eilen+luin+koronatutkimuksista,+jonka+seurauksena+raskaana+olevat+arvioitu+kuuluvan+riskiryhmäläisiin.
Huolestuttaa+vähän,+kun+pojantyttärellä+on+2kk+H-hetkeen.
Ahtisaarihan+sairasti+koronan+toiseen+kertaan,+joitain+tapauksia+niitäkin+on.
Tuo+kolmas+rokote+kyllä+kannattaa+ottaa,+alkuun+se+väli+toisesta+rokotuksesta+oli+6kk,+nyt+sitä+vähennettiin+4+kuukauteen.
Pikkuhiljaa+tässä+talven+aikana+käyn+läpi+kaikkia+kaappeja,++siivoillen.+
Kesä+kun+menee+sitten+taas+maalaishomissa.
Kirjastossakin+käyn,+kun+menen+sängylle+puoli-istuvaan+asentoon+lukemaan.+Kissa+tulee+heti+kylkeen+kiinni.
Joulutähti+on+minulla+vielä+voimissaan,+oikein+komeana,+vain+muutaman+lehden+pudottanut.+Sain+sen+pojaltani.
19.01.2022 16:12
Aivan,+syntymästään+lähtien+ihminen+kerää+tietoa,+käsittääkseni+ihan+pienellä+juuri+kosketus+on+tärkeää.
On+kai+joitakin+tutkimuksia+(joku+muistikuva),+että+jo+ennen+syntymää+esim.+äidin+voimakas+stressitila+välittyisi+sikiöön.
Jokaiselle+on+varmaan+tuttua+tilanne,+että+joku+tuoksu,+kuva,+kohtaaminen+jne....+herättää+jonkun+vanhan+muiston,+jota+ei+kenties+ole+muistanut+vuosikymmeniin.
19.01.2022 15:47
Syntymästä+asti+meillä+on+perimämme.+Geeneissämme+on+tieto.
Eri+asioiden+tiedostamisen+oppii+elämän+myötä.
Lapsella+on+ensin+vain+itku+ilmaisukeinonaan.+Vauvat+ovat+innokkaita+ympäristön+tutkijoita.
19.01.2022 13:37
Ihan+samaa+mieltä+olen+kanssasi.
Jos+katsot+tarkemmin+käytin+sanaa+kasvatuksen+ja+ano+yläpuolellani+käytti+sanaa+aikuisen.
Tuo+mainitsemasi+perintötekijä+on+ihan+tutkittu+asia.
Sitä+tarkoitin+tuolla+biologisella+perustalla.+(Ehkä+vähän+huono+ilmaisu).
19.01.2022 13:24
142 / 323