Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6355
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+tarvitse,+kun+vilkaista+70++niin+politiikkaa+on+suurin+osa.
Siellähän+voi+sanoa,+poliittisia+mielipiteitään.
Täällähän+on+tilaa+kyllä+eri+aiheille.
En+näe+mitään+mieltä+siinä,+että+aloittajan+linjaus+keskustelulle+ei+merkitse+mitään.
Mitä+mieltä+sitten+on+aloituksia+tehdä+ollenkaan.
16.11.2021 15:54
Koronapassi+on+täällä+ollut+vasta+vähän+aikaa+käytössä,+tuskin+se+paljon+on+ehtinyt+vaikuttaa+suuntaan+tai+toiseen.
Syy+on+siinä,+että+muut+varotoimet+heitettiin+romukoppaan.
Tänäänkin+kuljin+asioilla++(naamari+nenällä)+,+aiemmin+ei+juuri+maskitonta+nähnyt+täällä+ja+nyt+se+on+kääntynyt+toisinpäin.
Nyt+kai+rajoituksia+vissiinkin+aiotaan+palautella.
16.11.2021 15:38
Tuohon+tiedät+varmaan+vastauksen+itsekin.
16.11.2021 15:30
Ymmärtääkseni+Skillanin+ketjut+ovat+olleet+tarkoitukseltaan+arjen+iloista+ja+suruista+keskustelua.
Myös+voi+nostaa+keskusteluun+erilaisia+päiväkohtaisiakin+asioita.
Olisiko+ajatus+tuon+politiikka-aiheen+epäsuosiossa+se,+ettei+tulisi+isoja+torailuja,+se+kun+tuppaa+olemaan+sellainen+aihe.
Tuota+punaiseksi+julistautumista+en+ole+nähnyt,+joten+taitaa+se+asia+olla+jotain+vanhempaa+perua.
16.11.2021 15:29
Eikös+sananvapaus+ole+täällä+meillä+Suomessa+itsestäänselvyys,+miksi+minun+tai+kenenkään+muunkaan,+sitä+pitäisi+täällä+julistaa.
Joten+en+ymmärrä+mitä+kommentillasi+haluat+ilmaista.
Muttei+se+sananvapaus+sitä+tarkoita,+että+mitä+hyvänsä+voi+sanoa+kenelle+hyvänsä.
16.11.2021 15:21
Ei+täällä+ole+kysymys+mistään+´´samalle+ladulle´´+toivomisesta.
Jokaisella+aloituksella+on+oma+latunsa.
Esimerkiksi:+jos+teet+asiallisen+aloituksen++vaikkapa+lihansyönnistä+ja+toinen+tulee+kommentoimaan+,+´´mitä+siinä+valitat+persu´´+onko+aloituksesi+++latu´´+se+mitä+keskustelulta+odotit.
Kuinka+paljon+aitoa+ja+asiallista+keskustelua+näit,+Skillanin+edellisessä+aloituksessa.
Minä+näin+suurimmaksi+osaksi+haukkumista+ja+nälvimistä.
Mitä+tuohon+kehumiseen+tulee,+se+on+promillen+luokkaa,+haukkumiseen+verrattuna.
Negatiivisen+kritiikin+ohella+voisi+kokeilla+rakentavaa+kritiikkiä,+vaikka+joku+senkin+tietysti+jotenkin+negatiiviseksi+vääntäisi.
´´Sananvapaus+on+ihmisoikeus.´´+Niin+on,+mutta+onko+sitä+sitten+solvaaminen,+joka+toisin+paikoin+hipoo+jo+laillisuuden+rajoja.
16.11.2021 14:54
Kaikkihan+me+olemme+täällä+anonyymejä.
Vaikka+minulla+on+sininen+nimimerkki,+olen+vain+kasvoton+kirjoittaja.
Siitä+huolimatta+olemmeko+anoja+vai+sinisiä,+jokaisen+mielipide+muodostuu+omasta+taustasta,+siitä+mitä+olemme+matkamme+varrella+taltioineet.
Persoonamme+vaikuttaa+mielipiteisiimme,+myös+luonteemme+vaikuttaa+siihen.
Niinpä+niin,+eipä+ole+Skillanin+ketjuissa+viimeaikoina+ollut+asialla+väliä.
Iso+osa+mielipiteistä+ja+näkökannoista+on+ollut+ihan+jotain+muuta.++Tämä+on+minun+näkökantani.
Ja+miksi?+Siksi,+että+mielestäni+aloittaja+viitoittaa+sen+mitä+latua+keskustelun+toivotaan+kulkevan.+Jos+se+ei+jotakuta+miellytä,+aloituksen+voi+ja+pitäisi+ohittaa+sen+sisaan,+että+aloitetaan+asiaankuulumaton+räksytys,+jos+vaikka+mistä.
Minusta+se+ei+ole+mikään+peruste,+että+sanotaan,+jotta+on+oikeus+sanoa+mitä+ja+minne+vaan.
Oikeutta+ei+ole+ilman+velvollisuutta.+
Ja+tässä+mielestäni+velvollisuus+on+ottaa+muutkin+kommentoijat+ja+aloituksen+aihepiiri+ja+sen+tarkoitettu+henki+huomioon.
16.11.2021 12:07
Kaikista+suomalaisista+se+on+70%+ja+12-vuotiaista+alkaen+n.80%++(YLE)
11.11.2021 23:15
Siis+tuo+viimeinen+tarkoittaa+vyöruusua.
11.11.2021 22:43
Jos+täällä+joku+paskaa+jauhaa,+niin+kyllä+se+olet+Sinä.
11.11.2021 22:40
Tuo+herpes1+(yskänrokko)+paranee+kyllä+itsestäänkin.+Tarttuu+lähikontaktissa.
Asustelee+hermostossa,+josta+aktivoutuu,+kun+joku+alentaa+vastustuskykyä.
(joku+luettelikin+tuossa+ylenpänä+niitä+asioita)
Herpes+2+on+enimmäkseen+niitä+alaosaston+asioita.
Vesirokkovirus+(herpes+zoster)+aktivoituu+usein+vanhemmilla+ihmisillä,+kun+immuunipuolustus+vähenee.
11.11.2021 21:51
Tuossa+ohjelmassa+nuo+lapin+lihapullat+eivät+olleet+tavanomaisia.
Ensin+tehtiin+taikinakuori+ja+sen+sisään+leivottiin+kokonainen+lihaköntti.
Ne+pantiin+pahvin+päälle+,+palaessaan+se+kovetti+kuoren,+jonka+sisällä+liha+kypsyi.
Mietin+,+että+laitettiinkos+ne+sittenkin+hiilien+päällä,+eikä+kiukaan+kivien.
11.11.2021 19:13
Mihin+laumaan+ne+rokottamattomat+kuuluu,+jotka+teho-osastolla+hengityskoneessa+taistelevat+elämästä+ja+kuolemasta.
11.11.2021 18:20
Oli+siinä+Gordon+Ramsaylla+ihmettelemistä,+kun+lapissa+perinneruokia+laitettiin.
Saunaan+vietiin+lihapullia+tekemään+kiukaalla.
Sanoi,+että+parhaita+lihapullia+mitä+on+syönyt.
Kalanpaistokin+oli+erilaista+ja+erittäin+hyvää,+sanoi+hän.
Oli+ne+erikoisia+juttuja+näin+etelämmästä+katsottuna.
11.11.2021 18:16
Sanos+muuta,+milloin+on+munat+keitetty+väärin,+milloin+makaroonit+jne....+
Tuon+tyyppisiin+juttuihin+törmää+jatkuvasti+nykyään.
11.11.2021 18:02
Katselin+keväällä+TV+viideltä+dokumenttia+ko.+selviytymisasiasta.
Tutkijaryhmä+kertoi,+että+homo+sapiens+osasi+sopeutua+käyttämällä+eri+tapoja+selviytymiseen,+kun+taas+muut+ihmislajit+olivat+ns.+yhden+asian+tekijöitä.
Eli+juuri+niissä+muuttuvissa+olosuhteista++h.s.+selvisi+paremmin+sopeutumiskykynsä+ansiosta+ja+siksi,+että+homo+sapiens+oppi+nopeammin,+koska+osasi+myös+opettaa.
Dokumentti+oli+kaksiosainen,+sattumalta+toisen+osan+kohdalla+käänsin+kanavalle.
Harmi,+kun+en+muista+sen+nimeä.
Oli+erittäin+mielenkiintoinen.
11.11.2021 16:31
Tuosta+leviämisestä+sanoivat+eilen,+että+Delta-virus+on+erittäin+herkästi+tarttuva,+alkuperäiseen+verrattuna+ja+että+sitä+on+nyt+kaikkialla.
Kaikki+rokottamattomat+ainakin+tulee+jossain+vaiheessa+sairastumaan.
Sairaalahoidossa+olevat+kaksi+kertaa+rokotetut+ovat+miltei+kaikki+riskiryhmäläisiä.
11.11.2021 15:39
Muistan+lukeneeni,+että+juuri+tuo+https//+on+sen+turvallisuuden+tae.
Olen+kyllä+ihan+tumpelo+netin+käyttäjä.
Jospa+joku+tarkentaisi,+joka+paremmin+tietää.
11.11.2021 15:19
Tuosta+yhteisöllisyydestä.
Kun+kahvipirtti+oli+70+,+itse+olin+60+,+silloin+kävin+kurkkimassa+kommentointia.
Vasta,+kun+olin+lähempänä+70:tä+osallistuin.
Minun+mielestäni+silloin+heillä+pirtissä+kirjoittavilla+oli+suurestikin+yhteisöllisyytä.
Jossain+vaiheessa+kuvio+romahti.+Syistä+en+osaa+sanoa,++mutta+korjausyritykset+eivät+näköjään+pure.
11.11.2021 15:13
Et+Sinä+niinkään+väärässä+ole.
Kyllä+tuota+umpimähkää+noinkin+käytetään.+Itsekin+käytän.
11.11.2021 15:00
156 / 318