Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6336

1. Viime+kesänä+oli+mökkimaisemissa+hieman+hiljaisempaa,+kuin+edelliskesänä.+Nuoret+kun+rupesivat+lapsia+tekemään,+eivät+ehtineet/jaksaneet+niin+kovin+mökkeillä.Pojalla+on+2+viikon+välein+pitkävapaa,+niin+muutamia+kertoja+olin+noita+kaksiviikkoisia+kissan+kanssa+kahden.Viihdyimme+vallan+mainiosti.+Kissa+seuraa+aina+mökiltä+toiselle+ja+rantaan.+Istuu+laiturilla+tai+rannalla+odottamassa+useimmiten,+kun+olen+järvellä.Ihana+rauha,+omaan+tahtiinsa+saa+touhuilla.
  2. Jospa+nyt+minäkin+´´alaikäinen´´+tänne+hiiviskelisin,+kun+näyttää+rauhalliselta.Jonkun+kerran+olen+lueskellut+ja+ajatellut,+että+kirjuutan+kunhan+kerkiän.Vaan+sitten+on+meno+äitynyt+sellaiseksi,+että+olen+laittanut+ajatuspakin+päälle.Toimeni+puolesta+tiedän+monipuolisen+hyvin+millaista+on+dementoituneen+monisairaan+hoito.Varsinainen+omaishoitaja+en+ole+koskaan+ollut,+mutta+avustellut+kyllä+läheisiä.Edesmennyt+miesystäväni+oli+sairas.+Hoidin+huushollinsa++isommat++työt,+vielä+kun+hän+asui+maalla,+olin+vapaani+paljon+siellä.Käytin+lääkärillä+ja+labrassa+ym.Sisareni+viimeisinä+aikoina+kävin+antamassa+parin+viikon+välein+pistoksen.Veljen+syöpäleikkauksen+jälkeen+2+viikkoa+hoidin+häntä+intensiivisesti.+(Silloin+jo+olin+eläkkeellä.Itse+en+myöskään+halua+omaisten+vaivoiksi+jäädä,+jos+niin+huonoksi+menen.No+touhua+on+riittänyt,+pojan+kanssa+laitettiin+mökit+talviteloille.+Sitten+viikon+verran+talviasumista+järjestelin+täällä+kerrostalossa+ja+pyykkiä+pesin+13+koneellista.Juuri+oltiin+viikko+vanhalla+tilalla.+Mm.+puuhommia+ja+talviteloille+lattoa+sielläkin.Kissa+oli+innoissaan,+kun+pääsi+vielä+ulos+juoksemaan.+Pyykkiä+toin+sieltäkin.Täällä+kerrostalossa+pyörävarastossa+käynyt+varkaita.+No+minulla+siellä+ei+mitään+ole.Häkkivarastossakaan+ei+ole+kun+mattoja+ja+yksi+pöytä,+en+ole+käynyt+siellä+katsomassa.Tampereen+´´kanakopissa´´+ei+viitsi+mitään+pitääkään,+siellä+käy+rosvoja+alvariinsa.Aurinkoa+ei+ole+näkynyt,+mutta+aika+mukavaa+ulkoiluilmaa+silti+ollut.Parin+viikon+päästä+on+uuden+ihmisen+syntymäjuhla.+Sinne+se+isomummun+auton+nokka+sitten+kääntyy.
  3. Onnittelut+näin+jälkijunassa.Itse+kuulun+täällä+toisinaan+parjattuun+70++kastiin.Minä+vaan+en+ymmärrä+millään,+miksei+muka+70-80-90+ja+vaikkapa+100vuotiaatkin+voisi+samassa+osiossa+mielipiteitä+vaihtaa.Jos+itse+vielä+90-vuoden+iässä+elän,+toivonsin+totissti+olevani+kaltaisesi,+että+ajokortinkin+saa+pitää.Kyllä+90-vuotiaita+liiketeessä+on,+joskus+oli+siitä+jotain+lukuakin,+joka+ei+nyt+tule+mieleen.Oletkos+kuullut+sellaista+tarinaa,+kun+vaari+oli+kuolinvuoteellaan+ja+häneltä+kysyttiin,+olisiko+hänellä+vielä+toivomuksia.Siihen+vaari;+juu+minä+haluaisin+sen+Valmetin+samaan+monttuun+kanssani.Ymräpillä+olevat+kävivät+ihmettemään,+mitä+se+vaari+nyt?No+kun+sellasta+kuoppaa+ei+vielä+ole+vastaan+tullut,+josta+ei+Valmetilla+olisi+ylös+päässyt.Se+oli+huumorimiehiä+tuon+tarinan+vaari.