Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6336
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viime+kesänä+oli+mökkimaisemissa+hieman+hiljaisempaa,+kuin+edelliskesänä.+Nuoret+kun+rupesivat+lapsia+tekemään,+eivät+ehtineet/jaksaneet+niin+kovin+mökkeillä.
Pojalla+on+2+viikon+välein+pitkävapaa,+niin+muutamia+kertoja+olin+noita+kaksiviikkoisia+kissan+kanssa+kahden.
Viihdyimme+vallan+mainiosti.+Kissa+seuraa+aina+mökiltä+toiselle+ja+rantaan.+Istuu+laiturilla+tai+rannalla+odottamassa+useimmiten,+kun+olen+järvellä.
Ihana+rauha,+omaan+tahtiinsa+saa+touhuilla.
02.11.2021 20:09
En+se+minä+ollut,+vaan+Iltalehti.☺
02.11.2021 19:31
Käsittääkseni+entisillä+presidenteillä+on+tiettyjä+etuja+hamaan+hautaan+asti.
Ihan+tarkkaan+en+ole+niistä+selvillä.+Mutta+muistaakseni+presidentille+on+tuo+auto+ja+kuljettaja+ja+turvamies+valtion+varoilla.
Toinen+asia+on+sitten+se,+mitä+mieltä+niistä+ollaan.
Nythän+on+kirjoituksia+taas+ollut+näistä+kansanedustajien+sopeutumiseläkkeistäkin.
Oikeastaan,+on+vaikea+olla+mitään+mieltä,++toisaalta+herää+kysymys,+miksi+näin+on.
Entisten+presidenttien+kohdalla+sen+kyllä+ymmärrän.
Lain+mukaista+se+kuitenkin+on.
02.11.2021 19:14
Tässä+Iltalehti:+https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paaministeri-marinin-kohujuhlien-lasku-veronmaksajille-3-000-euroa/8275294
02.11.2021 18:19
Silloin,+kun+itse+täällä+olen,+niinkuin+nyt+talven+aikaan+usein+olenkin,+luen+aina+Sinun+kommenttisi,+jos+eteen+tulee.
Sinulla+elämänasenteessani+on+niin+paljon+samaa,+kun+omassani.
Kissakin+on+kaverinasi+niinkuin+minullakin.
Pidän+asiallisesta+suorasta+kommentointityylistäsi.
02.11.2021 18:15
Jospa+nyt+minäkin+´´alaikäinen´´+tänne+hiiviskelisin,+kun+näyttää+rauhalliselta.
Jonkun+kerran+olen+lueskellut+ja+ajatellut,+että+kirjuutan+kunhan+kerkiän.
Vaan+sitten+on+meno+äitynyt+sellaiseksi,+että+olen+laittanut+ajatuspakin+päälle.
Toimeni+puolesta+tiedän+monipuolisen+hyvin+millaista+on+dementoituneen+monisairaan+hoito.
Varsinainen+omaishoitaja+en+ole+koskaan+ollut,+mutta+avustellut+kyllä+läheisiä.
Edesmennyt+miesystäväni+oli+sairas.+Hoidin+huushollinsa++isommat++työt,+vielä+kun+hän+asui+maalla,+olin+vapaani+paljon+siellä.
Käytin+lääkärillä+ja+labrassa+ym.
Sisareni+viimeisinä+aikoina+kävin+antamassa+parin+viikon+välein+pistoksen.
Veljen+syöpäleikkauksen+jälkeen+2+viikkoa+hoidin+häntä+intensiivisesti.+(Silloin+jo+olin+eläkkeellä.
Itse+en+myöskään+halua+omaisten+vaivoiksi+jäädä,+jos+niin+huonoksi+menen.
No+touhua+on+riittänyt,+pojan+kanssa+laitettiin+mökit+talviteloille.+Sitten+viikon+verran+talviasumista+järjestelin+täällä+kerrostalossa+ja+pyykkiä+pesin+13+koneellista.
Juuri+oltiin+viikko+vanhalla+tilalla.+Mm.+puuhommia+ja+talviteloille+lattoa+sielläkin.
Kissa+oli+innoissaan,+kun+pääsi+vielä+ulos+juoksemaan.+Pyykkiä+toin+sieltäkin.
Täällä+kerrostalossa+pyörävarastossa+käynyt+varkaita.+No+minulla+siellä+ei+mitään+ole.
Häkkivarastossakaan+ei+ole+kun+mattoja+ja+yksi+pöytä,+en+ole+käynyt+siellä+katsomassa.
Tampereen+´´kanakopissa´´+ei+viitsi+mitään+pitääkään,+siellä+käy+rosvoja+alvariinsa.
Aurinkoa+ei+ole+näkynyt,+mutta+aika+mukavaa+ulkoiluilmaa+silti+ollut.
Parin+viikon+päästä+on+uuden+ihmisen+syntymäjuhla.+Sinne+se+isomummun+auton+nokka+sitten+kääntyy.
02.11.2021 18:07
Lehtitiedon+mukaan+bileet+maksettiin+verovaroista+eli+3000+euroa.
02.11.2021 17:40
Tottakai+voi+puhua+ja+pitääkin+puhua.
Usein+se+puhe+vaan+menee+yleistämiseksi+ja+sävyltään+liian+negatiiviseksi+(minun+mielestäni).
En+nyt+kuitenkaan+niin+ajattele,+että+kaikki+niin+tekevät.
´´ettei+vaan+katteeton+optimismi+saisi+liikaa+tilaa´´++Voi+tokkiinsa,+mutta+tuolle+en+voinut+nauramatta+olla.😀
Kyllä+minussakin+tuota+konservatiivisuutta+on+aimo+annos.
Olen+kyllä+takonut+päähäni+sitä+asiaa,+että+mihinkään+mielipiteeseen+ei+pidä+itseään+kahlitseman,+vaan+olla+hereillä+ja+mennä+eteenpäin,+sekä+tarvittaessa+peruuttaa.
02.11.2021 17:36
Pojanpoikani+on+käynyt+2,5-vuotisen+sähköalan+ammattikoulun.
Laitan+tähän+linkin+selvennykseksi+siitä,+mitä+se+on+tänäpäivänä,
Sähkö-+ja+automaatioalan+töissä+ei+kuljeta+ohjekirja+kädessä.
Itse+arvostan+ammattilaisia,+olivat+he+millä+alalla+hyvänsä.
https://peda.net/oppimateriaalit/e-oppi/peruskoulut/ky/oppilaanohjaus/kansi3/oppilaanohjaus/sk/tjkk/a-perustutkinto/sp
02.11.2021 16:53
Vähän+tuota+yritin+ilmentää+kommentissani,+kun+puhuin+siitä,+miten+ne+vanhemmat+ihmiset+ovat+aina,+sukupolvesta+toiseen,+olleet+huolissaan+sen+hetken+´´nykymenosta.´´
Hieman+jäin+miettimään+tuota+aloituksen+toisen+kappaleen+alkua,+oliko+siinä+häive+sarkasmia,+vai+olenko+ihan+hakoteillä.
Jokaisella+sukupolvella+on+aikansa+haasteet.+Ihmiskunnalla+on+taipumus+kiinnittää+huomio+negatiivisuuteen+ja+velloa+siinä.+Minun+mielestäni+kokonaisuutena+ajatellen+meillä+on+fiksu+nuoriso.+No,+tietysti+ne+poikkeukset+aina+ovat+näkyvämpiä.
Tuo+sanonta+´´henkinen+köyhyys´´+vie+minut+vähän+eri+alueelle,+kun+kenties+tässä+tarkoitetaan.
02.11.2021 16:22
Tämä+tarinankertomistaito+juontaa+juurensa+ajalta,+jolloin+vapaa-ajan+viihdykkeet++olivat+tyystin+erilaisia,+koska+ei+ollut+mitään+laitteita+millä+viestiteltiin+itse+liikkumatta.
Nopeampi+kuljetusmuoto+oli+hevosvetoinen.
Maailma+vain+nyt+muuttuu.
Ihan+niinkuin+se+aikoinaan+muuttui,+kun+lukutaito+ja+kirjat+alkoivat+tulla+tavallisen+kansan+ulottuville.
Vanhemmat+sukupolvet+sitä+paheksuivat.+Ei+työläisten+mukulat+sellaisia+kotkotuksia+tarvinneet.
Ehkäpä+nämä++hymiöt+ja+meemit+ja+mitä+niitä+nyt+kaikkia+onkaan,+ovat+ihan+normaalia+viestintää+nykynuorten+elämässä.+Samoin,+kun+kaiken+tiedon+ja+huvin+löytäminen+netistä.
Itse+tuossa+juuri+eilen+kävin+kirjastossa+ja+mukava+köllähtää+kirjan+kanssa+sängyn+päälle+lukemaan.
Pelkkä+huono+lukutaito+ei+mielestäni+kerro+henkisestä+köyhyydestä,+vaan+se+miten+yleensä+suhtautuu+kaikkeen+siihen+mitä+elämässä+kohtaa.+Mitä+niistä+ammentaa+tai+jättää+ammentamatta.
01.11.2021 21:13
Tuossa+olet+kyllä+oikeassa,+tuntuu,+että+joka+lusikalliselle+minkä+suuhunsakin+pistää+on+joku+asiantuntija.
Tänään+maito+on+terveellistä,+huomenna+myrkkyä.+Liha+on+hyvää+ravitsevaa+ruokaa,+ei+kun+kamalaa+myrkkyä.+Kananmunalla+piti+mennä+töihin+ja+yhtäkkiä+nekin+olivat+myrkkyä.
(Siis+karrikoiden+nämä).
Kun+tuosta+lukutaidon+heikkenemisestä+ollaan+huolissaa,+verrataan+sitä+vissiin+sitten+parhaaseen+huippuun.
Oliko+sitten+niin,+että+silloin+opiskelu+oli+kurinalaisenpaa,+kun+nyt,+että+myös+opittiin.
Ei+siitä+niin+kovin+kauaa+ole,+kun+rahvas+ei+osannut+lukea+ollenkaan.
01.11.2021 18:13
Kaikki+muuttuu.
Kirjojakin+on+sähköisessä+muodossa.+Itse+luen+´´oikeita´´+kirjoja,+mutta+ehkä+sekin+lukeminen+siirtyy+ajan+saatossa+uusin+vehkeisiin.
Jotkut+täälläkin+ovat+kertoneet+sähköisiä+kirjoja+lukevansa.
Kyllähän+täälläkin+huolta+on+kuulunut,+nuorten+lukutaidon+heikentymisestä.
Yhtenä+syynä+on+kyllä+tekstiviestit.
Syöttö+ei+ymmärrä+edes+yhdyssanoja,+eikä+sitäkään,+jos+esim.+kirjoitan+kerrankin,+niin+näytöllä+lukee+kerran+kin.
Miniäni+on+vienyt+kaikki+lapset+jo+pienestä+pitäen+kirjastoon.++Itse+olen+ostanut+joulu-+ja+syntymäpäivälahjoiksi+kirjoja.
Tiedän,+että+niitä+myös+luetaan.
Kielikin+muuttuu.+Uusiosanoja+tulee+vauhdilla.++Lainauksia+ja+lainausten+väännöksiä+vieraista+kielistä.
Puhutteleeko+kirjojen+kieli+nykynuorisoa.
Näyttäähän+se+olevan+tietokone+jo+opiskelussakin+välttämättömyys.+Koko+ajan+kaavaillaan+kaikkea+toimintaa+sinne+siirrettäväksi.
01.11.2021 16:29
Klo+17.00+Alfa-TV,+senioriseisake.+Aiheena:+Miksi+eläkerahastoja+kasvatetaan+ja+miksi+eläkkeensaajia+köyhdytetään+lakisääteisesti.
Keskustelemassa++ke.+Sari+Tanus+ja+ex+kansliap.+Tarmo+Pukkila.
01.11.2021 15:53
On+sitä+spekuloitu+pyramidienkin+rakentamisista+avaruusolentojen+avulla.
Argeologit+ja+insinöörit+rakentaneet,+jos+jonkinlaisia+malleja+ja+kokeilleet+teorioitaan.
Johan+nuo+autotkin+kulkee+ilman+kuskia+ja+väistelee+ja+jarruttaa.
Tuossa+aamupäivällä+katselin+tuota++Uljas+universumi-jaksoa.
Siinäkin+sanoivat,+että+mikä+meille+on+tänäpäivän+tiedettä,+oli+100-vuotta+sitten+scifiä+tai+hullujen+puheita.
Ettei+nykyään+enää+kiirehditä+sanomaan,+että+joku+on+mahdotonta.
01.11.2021 15:46
Beng,+tuo+visio+minkä+ketjun+alussa+kerroit+on+varmasti+tulevaisuutta.
Vimanat+ovat+kaikilla+ja+niillä+kuljetaan+ilmaa+pitkin+vastaavasti+kun+nyt+teemme+autolla.
Kehitys+kulkee+väistämättä+ja+huikeasti+eteenpäin.
Uskon,+että+sellainen+käyttövoima+keskitään,+mikä+sen+mahdollistaa.
Ja+mitäänhän+ei+keksitä,+ellei+ihmisillä+ole+visioita.
31.10.2021 14:17
Onnittelut+näin+jälkijunassa.
Itse+kuulun+täällä+toisinaan+parjattuun+70++kastiin.
Minä+vaan+en+ymmärrä+millään,+miksei+muka+70-80-90+ja+vaikkapa+100vuotiaatkin+voisi+samassa+osiossa+mielipiteitä+vaihtaa.
Jos+itse+vielä+90-vuoden+iässä+elän,+toivonsin+totissti+olevani+kaltaisesi,+että+ajokortinkin+saa+pitää.
Kyllä+90-vuotiaita+liiketeessä+on,+joskus+oli+siitä+jotain+lukuakin,+joka+ei+nyt+tule+mieleen.
Oletkos+kuullut+sellaista+tarinaa,+kun+vaari+oli+kuolinvuoteellaan+ja+häneltä+kysyttiin,+olisiko+hänellä+vielä+toivomuksia.
Siihen+vaari;+juu+minä+haluaisin+sen+Valmetin+samaan+monttuun+kanssani.
Ymräpillä+olevat+kävivät+ihmettemään,+mitä+se+vaari+nyt?
No+kun+sellasta+kuoppaa+ei+vielä+ole+vastaan+tullut,+josta+ei+Valmetilla+olisi+ylös+päässyt.
Se+oli+huumorimiehiä+tuon+tarinan+vaari.
31.10.2021 14:06
Oli+kiva+lukea+asiallista+idearikasta+keskustelua.
30.10.2021 22:08
Mulla+on+seinäkelloja,+muut+on+niitä+halpoja,+paitsi+yksi,+jota+ei+voi+rahassa+mitata.
Se+on+puusta+ja+sen+on+poikani+tehnyt+peruskoulussa,+on+siis+jo+aika+vanhakin+kello.
Tuon+viisareiden+siirtelyn+takia,++ne+löystyivät.
Korjautin+sen+ja+sen+jälkeen+en+ole+viisareita+siirrellyt.+++Huomenna+se+sitten+taas+näyttää+sitä+mitä+nuo+siirretytkin.
30.10.2021 21:43
Tuosta+luin+tekstitv:stä,+että+Euroopan+komissio+ja+parlametti+on+päättänyt+kesäajasta+luopumisesta,+mutta+EU-neuvosto+jumittaa+asiaa,+kun+ei+sitä+ole+käsitellyt.
Syytä+ei+sanota,+ainakaan+tuossa.
On+kai+siitä+jotain+tutkimuksiakin+tehty,++mitä+se+terveyshaittaa+aiheuttaa.
Ihan+turhaa+touhua+koko+ajan+vääntö.
30.10.2021 21:07
160 / 317