Viimeinen kerta

Anonyymi

Toivottavasti olisi viimeinen kerta kun kellojen aikaa siirretään ....Kellokauppiaan toivomua....ja olen kyllä samaa mieltä ...
mimmimum-..mi

41

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meille eläkeikäisille kellojen siirrosta on ehkä vähiten haittaa...saamme huomisaamulla ylimääräisen tunnin nukkumiseen tai lepäämiseen.

      • Anonyymi

        Ei tunnu missään mitenkään, biologinen kello herää kuitenkin samaan aikaan oli seinäkello mitä hyvänsä.


    • Anonyymi

      Mutt sitten se tapahtuu toisinkinpäin ....lapsille..koululaisille siitä on sitten haittaa ...
      kun ei malteta mennä nukkumaan ajoissa...
      Miksihän kellokauppiaiden pitää ne kaikki "tuhat" kelloa pitää ajassa..
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Onko enää kellokauppoja ? Ehkä on kello- ja korukauppoja ? Kelloja myydään vähemmän nykyään. Digilaitteisa on kellot. Ikeasta ostin viimeisen pöytäkellon 5 €.


    • Anonyymi

      Kyllä niitä kello- ja kultaliikkeitä on vielä ....nuoret miehet ovat innokkaita ostamaan kalliita kelloja ...
      mimmimum-..mi

    • Kyllä se nyt saisi sitten jäädä normaaliaikaan lopullisesti viimeiseltään, kun se siihen ensi yönä kääntyy.

      Kauanhan sen kesäajan kanssa on pelleiltykin ja väsytetty aamu-unisia koululaisia ja työssä käyviä uupumuksen rajalle.
      Aurinko kuitenkin nousee ja laskee omaa tahtiaan vaikka kelloja käänneltäisiin enemmänkin kuin tunti eteenpäin.

      • Anonyymi

        "normaaliaikaan" Eihän tuollaista aikaa ole edes koko Suomessa,

        Lieksan leveysastella on oikea aika ainoastaan Suomessa , kun Lieksassa klo on 12:00. Elikkä tämä niin sanottu talviaika, ja esim. pohjanlahden rannikolla oikea aika on noin 11:30 silloin .

        Aurinkohan sen oikean kellon ajan kertoo eikä jotkut hilavitkuttimet.

        Minä en ole siirellyt kelloja, ne on siinä mihin olen ne joskus naulannut, tämä lelu millä nyt viestittelen ja myös kännykän kellonaika näyttävät siirtyvä itsekseen vaikka en tee mitään ?!


    • Tuosta luin tekstitv:stä, että Euroopan komissio ja parlametti on päättänyt kesäajasta luopumisesta, mutta EU-neuvosto jumittaa asiaa, kun ei sitä ole käsitellyt.
      Syytä ei sanota, ainakaan tuossa.
      On kai siitä jotain tutkimuksiakin tehty, mitä se terveyshaittaa aiheuttaa.
      Ihan turhaa touhua koko ajan vääntö.

      • Anonyymi

        Jos yksi maa on eri mieltä kelloja ei siirrellä.


    • Nii kelloista, rakas perintö-keittiö kello hajosi nyt syksyllä, samaan aikaan hajosi mikroaaltouuni, ostin uuden mikrouunin jossa kello, aiemmin ostin makuuhuoneeseen isotauluisen kellon, kun herään normi klo 2-3 maissa nään missä mennään.
      " Neiti aika " kuka muistaa kun aika hukassa.

    • Anonyymi

      Juu...kyllä neiti aika tietää ...tietää vieläkin kun Googlettaa ...
      kokeilin uteliaisuuttani vaan ... Mutta kyllä siitä siirtelystä olisi kiva päästä eroon..
      mimmimum-..mi

      • Mulla on seinäkelloja, muut on niitä halpoja, paitsi yksi, jota ei voi rahassa mitata.
        Se on puusta ja sen on poikani tehnyt peruskoulussa, on siis jo aika vanhakin kello.
        Tuon viisareiden siirtelyn takia, ne löystyivät.
        Korjautin sen ja sen jälkeen en ole viisareita siirrellyt. Huomenna se sitten taas näyttää sitä mitä nuo siirretytkin.


      • Neiti aika näkyy toimivan, ihme kyllä no hyvä tietää , nykyään oikean ajan muutenkin. :))


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Neiti aika näkyy toimivan, ihme kyllä no hyvä tietää , nykyään oikean ajan muutenkin. :))

        Minäkin yllätyin ....että se toimii vieläkin ....
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla on seinäkelloja, muut on niitä halpoja, paitsi yksi, jota ei voi rahassa mitata.
        Se on puusta ja sen on poikani tehnyt peruskoulussa, on siis jo aika vanhakin kello.
        Tuon viisareiden siirtelyn takia, ne löystyivät.
        Korjautin sen ja sen jälkeen en ole viisareita siirrellyt. Huomenna se sitten taas näyttää sitä mitä nuo siirretytkin.

        Lapsien puukässyssä tekemien esineiden arvo on....meille äideille tosi arvokasta ...olen säilyttänyt kaikki ...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Pistin kellot talviaikaan , ei tartte huomenna :D

      Per-kel

      • Anonyymi

        Pistitkö pakastimeen?
        Ohikulkija


    • Anonyymi

      Niin se olisikin järkevää ....voisi herätä aivan uuteen aikaan ...mutta kun nuo silmät jo vähän lupsahtelee...
      mimmimum-..mi

    • Aamulla kun herää, ensimmäinen ajatus elossa ollaan.

      Krapulaiset pelkää aamulla että kuolee, iltapäivällä pelkää ettei kuole.

      • Anonyymi

        Huomenna saa nukkua tunnin pidempään ....minusta on muutoinkin tullut aamu uninen ..
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi

        Mistä sellainen tapa sulla ...herätä 2-3 aikaan ... Minua taas häiritsee yläpuolellani asuva ...äänillään ...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sellainen tapa sulla ...herätä 2-3 aikaan ... Minua taas häiritsee yläpuolellani asuva ...äänillään ...
        mimmimum-..mi

        Mistä syystä, en tiedä kun virutan nukkumiseen käymistä silti, edellisenä yönä nukahdin klo 21 maissa heräsin 02 maissa sitten valvoin aamuun kunnes nukuin 09:00 tuli kiire kun jälkikasvu oli tulossa viikonlopuksi. Ei tressiä riittää kun vuorokaudessa tarpeeksi unta.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Mistä syystä, en tiedä kun virutan nukkumiseen käymistä silti, edellisenä yönä nukahdin klo 21 maissa heräsin 02 maissa sitten valvoin aamuun kunnes nukuin 09:00 tuli kiire kun jälkikasvu oli tulossa viikonlopuksi. Ei tressiä riittää kun vuorokaudessa tarpeeksi unta.

        Kauniita unia Pertikki ....hyvää yötä....nukkumatin kainaloon jo minäkin ..
        mimmimummi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauniita unia Pertikki ....hyvää yötä....nukkumatin kainaloon jo minäkin ..
        mimmimummi

        Asiakysymys: Lääkäriaika annettu kaksi viikkoa sitten: 1.11-21 klo
        10.00. Tuskinpa aika muuttuu, vai muuttuuko tuntia aikaisemmksi?
        Ehkä Petikki voisi selventää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakysymys: Lääkäriaika annettu kaksi viikkoa sitten: 1.11-21 klo
        10.00. Tuskinpa aika muuttuu, vai muuttuuko tuntia aikaisemmksi?
        Ehkä Petikki voisi selventää.

        Sinä menet lääkäriillesi tietysti klo 10.


    • Ellei tuosta tunnin muutoksesta kerrottaisi, jopa uutisissa, en kiinnittäisi asiaan mitään huomiota.
      Ei häiritse itseäni millään tavalla.

    • Eipä paljon hetkauta,
      ainoa kello, jota siirrän on rannekello, joka on aina ranteessä.
      Kännykkä ja teevee siirtyy automaattisesti.
      Noihin kolmeen luotan.

      Muuten kellot kotona ja autonkellokin kävelee omia aikojaan, olkoot kesä tai talviaikaa, riippuu siitä kehtoonko siirrellä, yleensä en kehtoo. tai sitten kun patterit loppuvat tai veto hiipuu, sitten oikea-aikaistan.

    • Anonyymi

      Missä Eu, siellä ongelma pitää paikkansa. Mitään tarpeellisia päätöksiä ei saada aikaan, mutta annas olla kun rahaa kerjätään, niin ollaan vaatimassa kompromissia rahan määrästä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on niin mitätön muille, suomessa jotkut saavat tästäkin ongelman:)))
        https://yle.fi/uutiset/3-12166552

        Etelä-Euroopassa on tärkein asia saada rahaa pohjoisesta, että voisi jatkaa rilluttelua matkaajien kanssa. Pohjoisessa on tärkein terveys, että voisi jatkaa työntekoa, joka taas takaa maksukykyisyyden etelään. Näin ne asiat eroavat, ja Eu on täysin mahdoton firma kehittyä yhteneväiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Euroopassa on tärkein asia saada rahaa pohjoisesta, että voisi jatkaa rilluttelua matkaajien kanssa. Pohjoisessa on tärkein terveys, että voisi jatkaa työntekoa, joka taas takaa maksukykyisyyden etelään. Näin ne asiat eroavat, ja Eu on täysin mahdoton firma kehittyä yhteneväiseksi.

        Sinulla on uskomattoman loistava kyky pysyä aiheessa:)))


    • Anonyymi

      Eu.n tehokkuuden tuntien,tuskimpa on.

    • Anonyymi

      Siirsin viisi kelloa. Tervetuloa normaaliaika!
      Beng

      • Anonyymi

        Minä siirsin vain viisareita :) ja yhden digikellon nummeroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä siirsin vain viisareita :) ja yhden digikellon nummeroita.

        18:00
        Hyvä Sinä!
        Tarkkana kuin porkkana😎
        Beng


    • Anonyymi

      Kesäaika paras aika. Saisi jäädä pysyväksi. Nyt on h****tin pimeät illat taas. Vaikea juosta metsässä pimeässä. En kaipaa näitä pimeitä kuukausia yhtään. Toiv eivät saa sovituksi asiaa EU ssa jos se takaa kesäajan vielä edes muutamaksi vuodeksi. Haudassa on sitten ihan sama minne viisarit osittaa.

      • Anonyymi

        Miksi sinä juokset metsän pimeässä? Pimeällä tiellä on turvallisempaa. - Nm. Metkallista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä juokset metsän pimeässä? Pimeällä tiellä on turvallisempaa. - Nm. Metkallista

        Mie urheilen. En malta istuskella sisällä pimeässä. Ku pimeä tullee jo kolmen hujakoilla. Masentavaa. Kevät ja kesä parasta aikaa kun illat on valoisat ja pitkät. Onneksi on ohtalamppu. Vuoden loppuun asti on yhtä tuskaa tämä pimeys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie urheilen. En malta istuskella sisällä pimeässä. Ku pimeä tullee jo kolmen hujakoilla. Masentavaa. Kevät ja kesä parasta aikaa kun illat on valoisat ja pitkät. Onneksi on ohtalamppu. Vuoden loppuun asti on yhtä tuskaa tämä pimeys.

        No jaaa, pimeydellä on kyllä hyvätkin puolensa. Ja asenteen kasvattaminen auttaa myös. - Nm. Tunnelmoi kynttilänvalossa


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä tästä ajasta ...kesäaika paras aika ....Pääasia kuitenkin että olisi pysyvä vakiintunut aika ....eikä jatkuva siirtely
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Noh, eihän sitä ennään tässä iässä tiedä milloin on se viimeinen kellon siftaus :(

      Gubbe 72

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      63
      2875
    2. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2202
    3. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1744
    4. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      49
      1668
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      271
      1588
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      80
      1280
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1185
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1160
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1022
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      822
    Aihe