Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6323
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Saksa+lopetti+ydinvoiman,+Japanin+onnettomuuden+jälkeen.
Nyt+jo+sähkön+hinta+noussut+ennätyslukemiin,+uutisoitiin+jossain.
20.09.2021 14:13
Puolet+vuodesta+asun+korvessa+pienen+järven+rannalla,+ei+täällä+montaa+ihmistä+näe.+merkkivaatteista+puhumattakaan.
Minäkin+arvosta+järkivihreää+politiikkaa,+en+vouhotusta.
Sivistys+tuskin+riippuu+siitä,+onko+autoa+vai+ei,+eikä+hyvä+elämäkään,+mutta+tämä+on+pitkä+maa,+joka+on+ainakin+vielä+kokonaan+asutettu.
Toiset+tarvitsevat+yksityisautoa,+kuka+mistäkin+syystä,+että+elämän+saa+sujumaan.
Veljeni+asuu+Tampereella,+eikä+omista+autoa,+joten+kyllä+minä+hyvin+ymmärrän,+että+se+on+hyvä+valinta,+kun+palvelut+ovat+vieressä.
Aika+ärhäkkäästi+kommenttini+jotkut+ymmärsivät.
Haluan+vaan+sanoa,+että+sitä+ymmärrystä+voisi+olla+toiseenkin+suuntaan,+eivät+kaikki+halua+suurissa+kaupungeissa+asua.
19.09.2021 21:04
En+ole+ketään+idiootin+tasolla+olevaksi+sanonut.+Sinä+sen+keksit.+Ei+ole+asiallista+tuokaan,+toisen+ajatuksiksi+syöttää+omiaan.
Oli+väärin+sanoa+kaikki.+Yleistäminen+ei+ole+mukavaa.
Mutta+aika+tekopyhää+on+hehkuttaa+autottomuuttaan,+kun+koko+maan+talouden+pyöritys+suurelta+osin+on+pyörien+päällä.
Bussitkin+ovat+autoliikennettä,+niitä+vaan+ajaa+joku+toinen.
19.09.2021 20:54
Historia+kertoo+meille,+paljon+selittämättömänä+ja+mahdottomina+pidettyjä+asioita+on+selitetty+sitä+mukaa,+kun+ihmisen+ymmärrys+on+kehittynyt.
Niin+se+on+tästä+eteenkin+päin.
19.09.2021 12:42
Tarkoitan+molempia,+ei+ole,+eikä+ihmisen+järki+riitä+selittämään.
Mikä+siinä+sekaista+on?
Kai+juuri+se,+että+menee+yli+ymmärryksen.+Vaikka+ajattelin,+että+Sinun+ymmärryksesi+riittää.
18.09.2021 21:54
Olet+oikeassa+siinä,+että+kaikkilla+vanhemmilla+ihmisillä+ei+ole+nettiä,+eivätkä+näin+saa+tietoa++huijauksista.
Itse+katson+aina+lehtien+digisivuilta+millaisia+huijauksia+on+menossa.
Nuoret+ovat+onneksi+saanet+minut+valveutuneksi+tässä+asiassa.
Ehkä+valtamedian+olisi+enemmän+tiedottaa+asioista,+mutta,+kun+kaikesta+sanotaan+vain,+että+katso+nettisivuiltamme.
18.09.2021 21:51
Tervehdys+ja+illankorvaa.
Alatalossa+kisun+kanssa+olemme+olleet+monta+päivää.+Pari+sukulaismiestä+valloittivat+ylämökin.
Lokoisat+oltavat+meillä.+Kisu+hoksasi+heti,+eli+iltareissultaan+tuli+alamökin+oventaa+sisään+pyytämän.+Ylisillä+hän+tykkää+nukkua.
No+tänään+sitten+kahdestaan+kun+jäimme.+mutimme+ylätaloon.
+Huutelin+vain,+että+mennään,+mennään.+Niin+se+kisu+sitten+perässä+tuli+ja+vaikka+heti+ulos+lähti,+äsken+kävi+syömässä.+Oli+ihan+kartalla+missä+ollaan.
Kissa+ja+koira+jotka+ovat+ihmisen+kanssa+olleet+pitkään,+ovat+aika+älykkäitä.+
Syksyhän+se+tulloillaan.+Aikä+vihreää+on+vielä,+mutta+keltaisiakin+lehtiä+jo+putoilee.
Viime+vuonna+laitoimme+talviteloille+mökit+12,10ttä.+
Nyt+menee+pojan+vapaat+niin,+että+8.10ttä.+Hän+sitten+´´kompuralla´´+tyhjentää+vesiputket.
Kun+tätä+ikää+kertyy,+niin+aina+näin+syksyllä+ajattelee,+että+vieläkö+ensi+kesänä+tänne+pääsen.+
Ei+voi+koskaan+tietää,+vaikka+tänä+päivänä+kaikki+on+hyvin,+niin+huomenna+voi+olla+toisin.
18.09.2021 21:29
Onko+niin,+että+huijauksien+kohteeksi+joutuvat++dmentiaoireiset,+koska+tästä+asiasta+on+niin+paljon+toitotettu+jokapuolella,+ettei+m+itään+tunnuksia+pidä+antaa,+mihinkään+laitteeseen,+voisi+luulla,+että+normaalijärkiset+sen+jo+tietäisivät.
Minullekin+on+tullutr+soittoja,+joissa+on+sanottu+´´helou,+helou´´+olen+katkaissut++puhelun.
Ajattelin,+että+seuraavaksi+sanon:+fagid+you+(menikö+oikeen)
On+tullut+myös+sellaisia,+että+kun+vastaa,+puhelu+katkeaa.
+Poika+sanoi,+että+ne+haluaa+takaisin+soiton+ja+rahastaa+jotenkin+sillä.
En+koskaan+soita+takaisin,+kun+ajattelen,+että+jos+jollain+on+oikeasti+asiaa,+voi+laittaa+tekstarin.
18.09.2021 20:44
Helsingissa+asuvat+ovat+niin+vieraantuneet++elämästä,+etteivät+he+enää+tajua,+mitä+itse+tekevät.
Juuri+hiljan,+eräs+vihreä+kertoi,+kuinka+hyvä+on+elää+ilman+autoa.
Onkohan+hän+lakannut+syömästä+tai+ostamasta+niitä+merkkituotteitaan.
Autollaha+ne+tavarat+etupäässä+sinne+Helsinkiin+tuodaan.
Rekat+kulkevat+tiellämme+huolehtien+myös+Helsiläisten+hyvinnoistista.
Entä,+jos+lakkaisivat+kulkemasta,+mitä+nämä+vihreät+sitten+tekisivät.
Voiko+tekopyhenpää++puoluetta+olla.
18.09.2021 20:26
Muutama+päivä+tässä+mennyt+etten+ole+palstalle+ehtinyt,+mutta+sanoisin+niin,+että+mystiikka+syntyy+vaan+tietämättömyydestä+ja+henkimaailmanasiat+siitä,+että+ihminen+on+kadottanut
totuuden.
Ihmiset+käyttäv+ät+uskollisia+suuntauksia+omiin++itsekkäisiin+tarkoituksiinsa.
Nykyään+uskonnot+ovat+vain+vallankäytön+välineitä,+No+sitä+ne+on+ollut+ennekin.+Ei
niillä+ole+enää+mitään+tekemistä+oikean+uskon+ja+totuuden+kanssa,
Ei+ole+mitään+selittämättömiä+asioita+olemassakaan.
Ihminen+vaan+ei+pysty+järjellään+niitä+selittämään.+Ja+toiseksi,+torjuu++mahdolliset+selitykset,+koska+ei+ymmärrä+niitä.
18.09.2021 19:31
Useimmille+se+on+ihmettelyn+aihe,+joillekin+ei.
Kun+sen+löytää+ei+tarvitse+ihmetellä+elämän+tarkoitusta
12.09.2021 22:17
Toisille+liittyy,+toisille+ei.
12.09.2021 22:14
Henkisyyden+ja+psykologian+näen+erillisinä+maailmoina.
Psykologialla+etsitään+ihmisen+käyttäytymiseen+vaikuttavia+asioita.
Henkisyys+taas+on+maailmakaikkeudellisen+totuuden+etsimistä.
12.09.2021 21:24
Hmm.+mielenkiintoinen+´´mielen+pyöritys.´´
Hengellisyyden+ajattelen+liittyvän+maapallolla+oleviin+uskonnolliseen+kokemuksiin.
Henkinen,+taas+on+hengellisen+totuuden+etsimistä.+Sitä,+josta+ihmiskunta+ei+paljon+mitään+tiedä,+tai+toisaalta+voidaan+sanoa,+minkä+se+on++kadottanut.+Mutta,+joka+yhä+enemmän+nousee+ihmisten+tietoisuuteen.
Henkevä+taas+on+jonkun+asian+uudelleen+oivaltaminen,+kuin+jotain+ihailtavaa.+Vaikeammin+määriteltävissä.
12.09.2021 20:28
Kai+tiedät,+että+ulkopuolisesta+avusta+voit+saada+verotuksessa+kotitalousvähennystä.
12.09.2021 20:18
Minulla+ei+ole+mitään+opettajan+koulutusta,+on+vain+joitakin+kursseja+opiskelijan+ohjaamisesta.
Käytännön+ohjausta+ja+opintosuunnitelmaan+tutustumista.+Siinä+pohjat.
Vuosien+varrella+olen+monia+opiskelijoita+ohjannut,+koska+olen+opetussairaalassa+työskennellyt.
Eräs+muisto:+Aamulla+pimeässä+saavuin+parkkipaikalleni.+Laiton+autoni+lämmitysjohtoa+tolppaan,+oli+talvipakkanen.
Kuuntelin+samalla+Kari+Tapion+kappaletta+autoradiosta.+Lähelle+ajoi+yksi+sairaanhoito-opiskelija,++(jota+olin+ohjannut)+kysyi+tykkäätkö++K,T:sta.+Sanoin+joo.
Kului+muutama+päivä.+Sain+sisäisessä+postissa+kirjeen,+siellä+oli+CD:lle+laitettu+Kari+T+musiikkia+ja+kiitokset+hyvästä+opinto-ohjauksesta.
Hyvä+muisto+työuralta.
Joku+viisas+on+joskus+sanonut,+että+ei+ole+ketään,+joka+ei+voisi+olla+toisen+opettaja+jossakin.
Oikeasti+siihenhän+kaikki+perustuu.+Lapsesta+asti+me+opimme+ympärillä+olevilta+ihmisilta.
Se,+että+homo+s.+osasi+opettaa+ja+oppia,+on+yksi+syy+lajimme+säilymiseen.
12.09.2021 19:26
Olen+minä+savusaunassa+kerran+kylpenyt.+En+tullut+kun+pahuksen+nokiseksi.
Nykyäänkin+käyn+savusaunassa+alvariinsa,+se+kun+on+nykyään+varastokäytössä.
Ennen+en+ole+tuollaista+suomalaisuuden+määritelmää+kuullutkaan.
Loppujenviimeksi+taitaa+olla+niin,+että+kun+tarpeeksi+kauas+maapallon+menneisyyteen+mennään,+ovat+kaikki+kansat+sukua+keskenään.
11.09.2021 22:28
Hyvä+kommentti.
Muistui+mieleen+Persiankin+hieno+kulttuuriperintö,+jota+ei+islamistivalloittajatkaan+saaneet+tuhottua.
11.09.2021 21:48
Itse+laitoin+kaikki+kanavat+hakuun,+niin+ne+asettui+hd:t+numerojärjestykseen.
Eli+1:n+ykköselle,+2:n+kakkoselle+jne.
11.09.2021 21:38
Haitko+tehdasasetukset+ja+sitten+kanavahaun.
Jos+sittenkään+ei+löydy,+lienee+sen+nörttipojan+odottelu+paras+ratkaisu.
11.09.2021 19:48
169 / 317