Ikääntyvän tuomia ongelmia mietiskelen. Luen, ja pohdin mielipiteitä yksinäisyydestä ja toisaalta ihmisten vilkkaasta sosiaalisesta kanssakäymisestä.
Itse koen iän myötä lisääntyvää halua yksinäisyyten.
Aivan ihanaa on viettää aikaa läheisten ja ystävien kanssa, mutta toipuminen ihanuudesta vaatii ainakin minulta pari päivää.
Jokseenkin ajattelen näin "Ei mopolla enää mahottomia.
Miten on?
Yksin vai yhdessä?
204
1436
Vastaukset
- Anonyymi
Olen erakko, vaikee kommentoida.
- Anonyymi
mä viihdyn yksin
vanhana en jaksaisi enään toista ihmistä passattavaksi, - Anonyymi
Kun vieraita sattuu käymään tekee mieli kysyä aiotko viihtyä kauankin meillä, suotta riisut kenkiä jalasta.
- Anonyymi
Viihdyn yksinkin, mutta en halua asua yksin. Sellainen kommuunityyppinen yhdessä asuminen sopii minulle. Tiedän muutaman perheen, jotka ovat hankkineet ison asunnon yhdessä ja siellä asuu kolme sukupolvea yhdessä. Minusta hyvä vaihtoehto sekin.
- Anonyymi
yksin on hyvä olla,
jos kaksin on vanhana joosin palvelutalossa voi päästä hengestään, kuten eilinen uutinen kertoi,
toinen vanhus tappoi toisen, isekki loukkaantui, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yksin on hyvä olla,
jos kaksin on vanhana joosin palvelutalossa voi päästä hengestään, kuten eilinen uutinen kertoi,
toinen vanhus tappoi toisen, isekki loukkaantui,Aivan typerää kärjistystä. Sattuu kerran sadassa vuodessa ?
Ei itsenäinen ihminen tunne itseään yksinäiseksi yksin ollessaankaan.
- Anonyymi
Hyvä Tellukka!
Samaa mieltä, mä tykkään toimia yksin,.. - Anonyymi
Omanlainen luonne pitää olla , ken tuollaisessa yhteisössä eläisi ikäihmisenä.
Ajattelen, vaikka kokkausta, onko kiertävä keittiövuoro, vai kuka viitsii malliin; eniten nälkäinen.
Tietysti, jos ulkoistettu safkapalvelu.
Yksin viihtyy paremmin vanhana, kuin nuorena jolloin elämää ja kavereita piti olla.
Tosin koronan aikana on ollut kiva, että juttukaveri ja seuranpitäjä on samassa huushollissa. Asun kisuni kanssa . Talvisin olemme paljon vain kahestaan, kerrostalossa.
Kesäisin, kun asumme maalla, on vilskettä toisinaan. On kissaa, koiraa, ihmistä.
Olen paljon yksin, mutta yksinäisyyttä en tunne.
Työelämäni vastapainoksi, nyt eläkkeellä ollessani nautin rauhasta.
Omaiseni pitävät kokoajan yhteyttä.
Koska olen vielä voimissani, saan itse valita mitä elämälläni teen.- Anonyymi
Kai sitä väsyy jos joutuu pinnistelemään ja teeskentelemään jopa läheisten kanssa rakastavaa ja toisten tarpeet huomioivaa herttaista muoria.
Hyvä kommentti.
Onneksi voidaan puhua tyttären kanssa kaikesta rehellisesti.
Hän ymmärtää minua kun on itse samanlainen.
Ollaan aidosti tukena ja täysillä jos tukea tarvitaan.
Turhaan ei hötkyillä.
- Anonyymi
Vähän riippuu mitä yksinoloa tarkoitetaan. Tykkään olla ihmisten kanssa, mutta on ihanaa tapaamisten jälkeen olla kotona ihan yksin. Jos ei olisi ketään. jota lähtisi tapaamaan tai soittelisi niin surkealta tuntuisi.
Katsoin uutta asuntoa. Vanhasta asuinyhteisöstä sanottiin: Älä muuta, harmi jos lähdet ja Uudessa, Kiva jos just sä muutat tänne, tervetuloa. Se tuntui mukavalta.
Jos on aina ollut vahva ja asiat hoitava, pitää keski-ikäisille lapsille muistuttaa että tarvitsen tukea joskus. Onneksi ymmärtävät - ensihämmästyksen jälkeen. - Anonyymi
Joo, ei yksin olo ole yksinäisyyttä. En minä ole koskaan kokenut niin. Ihan turhaa on yritetty meikäläistä muokata 'hyvää päivää kirvesvartta' eli 'small talk' -tyyppiseksi. Kantasuomalaisena katson, että minulla on oikeus olla perimäni kaltainen. Ei tarvitse tulla iholle ihan joka päivä. Toivon, että korona olisi opettanut yltiösosiaaliset pitämään etäisyyttä.
Ei yksin olo ole mitään nököttämistä kotona. Aina on tekemistä ja menemistä halutessaan, yksin. Huomenta@
Hyviä kommentteja, kiitos, kommentit kertovat luonnollisesti luonne eroistamme. Onhan meissä extro- ja introverttejä.
Olen itse extrovertti ja viihdyn seurassa, mutta tulen toimeen jonkin aikaa yksinkin. Tai kuten aloituksessa mainitsin vanhemmiten viihdyn enempi yksin kuin nuorempana.
Kirjoitin tämän aloituksen eilen illalla hieman ennen nukkumaan menoa.
Oli kaunis ilta, söimme kumppanini kanssa ulkoterassilla, ehkäpä oli viimeinen lämmin ilta tälle kesälle syödä ulkona. Istuimme laiturilla auringon laskua ihaillen.
Jäin mökille yöksi ja lämmitin saunan, nautin hiljaisuudesta ympärilläni.
Kesällä puuhastelin omia hommiani usein miten yksin. Joskus kaipasin elämää vuosikymmenien taakaa kun pojat olivat pieniä ja kirmailivat helmoissani, oi, noita aikoja.
Nyt viikolla tapasin hyvän ystäväni vuosikymmenten takaa. Vietimme pari päivää yhdessä keskustellen syvällisesti noista ohikulkeneista vuosistamme eläessämme kumpikin omilla tahoillamme.
Kun hän jatkoi matkaansa minuun iski elämänväsymys, halusin vetäytyä yksinäisyyteen, pohtimaan menneitä.
Menneistä paluuni tähän päivään vaati parin päivän yksin oloa ja lepoa.
Kun luovuttaa ja vastaanottaa itseensä intensiivisesti positiivista ja negatiivista energiaa on pakko levätä ennen paluuta normaaliin.- Anonyymi
Eikö siihen auringonlaskuun voisi keskittyä ihan vaan katselemalla ? Miksi se pitää suorittaa hankalasti kylmässä ulkona myöhään syömällä? Onko syöminen suurin nautintosi?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö siihen auringonlaskuun voisi keskittyä ihan vaan katselemalla ? Miksi se pitää suorittaa hankalasti kylmässä ulkona myöhään syömällä? Onko syöminen suurin nautintosi?
Eilinen ilta oli lämmin, sopiva sää syödä ulkona vielä kun voi.
Auringonlaskut ovat bongauskohteitamme, itse valokuvaan ja jaan kuvia esim. instagrammiin.
Kauniisti katetussa pöydässä ilta auringossa hyvän ruuan syöminen on nautinto.
Saunomisen ohella syöminen kuuluu etenkin yksin ollessani suurimpiin nautintoihini. 😁- Anonyymi
Tuli sitten sitä negatiivistä energiaa? Ettei vain ollut totuudellista palautetta sinulle, sitä negatiivista. Väsyttäähän se. Uskalsitko myöntää.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli sitten sitä negatiivistä energiaa? Ettei vain ollut totuudellista palautetta sinulle, sitä negatiivista. Väsyttäähän se. Uskalsitko myöntää.
Jos et ymmärrät oikein kirjoituksiani, miksi kommentoit?
Jos käsitettelet lähes kolmekymmentä vuotta vanhoja elämän vaiheita ei siitä puutu negstiivisia kokemuksia vai oletko eri mieltä?- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Eilinen ilta oli lämmin, sopiva sää syödä ulkona vielä kun voi.
Auringonlaskut ovat bongauskohteitamme, itse valokuvaan ja jaan kuvia esim. instagrammiin.
Kauniisti katetussa pöydässä ilta auringossa hyvän ruuan syöminen on nautinto.
Saunomisen ohella syöminen kuuluu etenkin yksin ollessani suurimpiin nautintoihini. 😁"Auringonlaskut ovat bongauskohteitamme,"
Bongauskohteita 🤣🤣🤣
Kyllä ne "auringonlaskut" tapahtuvat joka puolella maapalloa. Ei tarvitse bongausk8hdetta hakea 😂 Anonyymi kirjoitti:
"Auringonlaskut ovat bongauskohteitamme,"
Bongauskohteita 🤣🤣🤣
Kyllä ne "auringonlaskut" tapahtuvat joka puolella maapalloa. Ei tarvitse bongausk8hdetta hakea 😂Luonnollisesti, ennen koronaa bongasimme eri maita ja maanosia.
Aurinko nousee ja laskee nopeammin kuin Suomessa horisontin ylle tai taakse esim. Vietnamissa, siellä se on myös punaisempi kuin korven horisontista nähtynä.- Anonyymi
"Onhan meissä extro- ja introverttejä"
Ei ole hääppöiset sinulla lähtökohdat "pohdiskeluillesi".
Luetko myös unikirjoja, mitä unesi merkitsevät ? - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Luonnollisesti, ennen koronaa bongasimme eri maita ja maanosia.
Aurinko nousee ja laskee nopeammin kuin Suomessa horisontin ylle tai taakse esim. Vietnamissa, siellä se on myös punaisempi kuin korven horisontista nähtynä.Kun on kerran vanhusten massaristeilyllä idässä käynyt ja tuskin edes laivasta Vietnamin maaperälle astunut,sitä nyt on palstoilla kuulutettu kerta toisensa jälkeen kuin suurtakin ihmettä ja ollaan niin asiantuntijaa Kauko-idän asioissa. Matkapalstoilla tuollainen naurettaisiin ulos. Iltarusko kai kiehtoo joitakin kun omakin elämä on hiipumassa iltaruskoon.
- Anonyymi
"Ikääntyvän tuomia ongelmia"...?
Kuka ikääntyvä tuo sulle ongelmia, miehesikö?Kirjoitan nyt itsestäni ja omista ikääntymisen tuomista pohdinnoista, olenko muuttunut hieman introvertiksi energisestä extrovertistä.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Kirjoitan nyt itsestäni ja omista ikääntymisen tuomista pohdinnoista, olenko muuttunut hieman introvertiksi energisestä extrovertistä.
Aivan, olisi ollut selkeämpää kirjoittaa "ikääntymisen tuomia ongelmia"..
- Anonyymi
"Eheytettävä" yrittää täällä.
- Anonyymi
"Kirjoitan nyt itsestäni ja omista ikääntymisen tuomista pohdinnoista, olenko muuttunut hieman introvertiksi energisestä extrovertistä."
Tietysti kirjoitat itsestäsi. Minä, minä ja minä on nimesi.- Anonyymi
Energiaa on saanut jo kauan konevoimin, mutta yksinkertainen ja köyhä raataa itse. Voi siitä saada jotain tyydytystäkin. Henkinen energia on arvokkaampaa, mutta eiväthän kaikki pysty henkiseen työhön ja henkisiin harrastuksiin, kuten lukemiseen, musiikkiin ja kuvataiteisiin. Saven ja kivien vääntö vaatii vain raakaa voimaa. Mutta kukin sen mukaan kuin on resursseja annettu.
- Anonyymi
Ihmeen kauan saimmekin olla rauhassa täällä teflon-siskoksilta.
Ei tainnut aika käydä pitkäksi odotellessa, vai kuinka 🤣 hyppäsit vai perässä vuosikymmen alemmaksi 🤣
No, se siitä vielä olisi syystöitä ulkona. Eilen nostin kolme penkkiä perunaa, esikäsittelin ja pakastin.
Mitähän sitä tänään 😁- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Ei tainnut aika käydä pitkäksi odotellessa, vai kuinka 🤣 hyppäsit vai perässä vuosikymmen alemmaksi 🤣
No, se siitä vielä olisi syystöitä ulkona. Eilen nostin kolme penkkiä perunaa, esikäsittelin ja pakastin.
Mitähän sitä tänään 😁Kuka hullu pakastaa syysperunoita? Aivan pienet varhaisperunat voi kiehauttaa ja pakastaa. Jäätynyt ja sulanut syysperuna on pilalla ja imeltynyt, pula- aikana niitä oli joskus pakko syödä.
Köyhän pitää näköjään potuissakin säästää, vaikka ne maksaa noin euron kilo. Jos puolueettomasti tarkastelee tämän ketjun kommentteja, niin voi tulla vain siihen tulokseen, että ketjun rauhan rikkoja on joku muu, kun aloittaja.
Eliaana kirjoitti:
Jos puolueettomasti tarkastelee tämän ketjun kommentteja, niin voi tulla vain siihen tulokseen, että ketjun rauhan rikkoja on joku muu, kun aloittaja.
Seuraa kaikkialle, kommentit toistuvat samoina, samalta henkilöltä vuosikymmenestä toiseen. En saa missään keskustella asioista hänen sekaantumatta kirjoituksiini.
Olisiko aika herätä myös tuolla plus 80-palstalla tiedostamaan totuus.
Vaikka taitaa olla turhaa toivoa.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Jos puolueettomasti tarkastelee tämän ketjun kommentteja, niin voi tulla vain siihen tulokseen, että ketjun rauhan rikkoja on joku muu, kun aloittaja.
Näin on, mutta jos puolueettomasti tarkastelee ketjuja, niin moni ketju menee pilalle, kun siellä alkaa luulottelu, että tuo on tuo.
Tasapuolisuutta pitää olla puolusteluissakin. Anonyymi kirjoitti:
Näin on, mutta jos puolueettomasti tarkastelee ketjuja, niin moni ketju menee pilalle, kun siellä alkaa luulottelu, että tuo on tuo.
Tasapuolisuutta pitää olla puolusteluissakin.Ketjun alussa oli monta kivaa kommenttia.
Minä en puolustele ketään, sanoin vain, mitä tässä ketjussa havaitsin.
Ei minkäänlainen ´´kimppuunkäyminen´´ kenenkään taholta, ole kivaa.
Voisi vähän ajatella, että suurin osa (näin uskon) haluaisi keskustella ja jutustella rauhassa.
Tämä palsta olisi mukava tapa keskustella erilaisista asioista laidasta laitaan ikätovereiden kanssa, mutta mielestäni keskinäinen sapelien kalistelu hankaloittaa keskustelua.Anonyymi kirjoitti:
Tasapuolisuutta pitää olla puolusteluissakin.Demeterhän se siellä anona kyykkii 🤣
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Demeterhän se siellä anona kyykkii 🤣
Voi luoja tuota sun sekoilujasi ja luulottelua
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Mitähän sitä tänään 😁Oliko tuo vitsi, että pakastit syyskuussa perunoita?
Itse pakastin kesäkuun alussa varhaisperunoita pienen pussukan.
- Anonyymi
Vietän edelleen vilkasta sosiaalista elämää, kuin myös nautin yksin olosta.
Ainut poikkeus on se, että en enää halua kyläillä, enkä vastaanottaa vieraita(omaa perhettä lukuunottamatta). Tapaan ystäviäni jossain muualla. Luin juuri valmiiksi kirjan joka kertoi Stalinin ajan julmuuksista ja Gulageissa olevalta kun kysyttiin nimeä, hänen tuli vastata Etunimi: Ei kukaan, Sukunimi: Ei kukaan.
Tuli vain mieleen edellistä lukiessa.
Yksinäisyys on hieno asia, kun sen saa itse valita vapaaehtoisesti. Kaikille se ei passaa vakituiseksi olotilaksi ja kaikki emme ole erakkoja luonteeltamme. Ja taas ollaan samassa lähtöpisteessä: perimä, vai kasvatus? Minun vastaukseni ovat olleet hyvin tasaisesti aina samat: molemmat, mutta mittasuhde vaihtelee yksilöstä toiseen.
Suomi on harvaan asuttu maa ja kansa tarvii oman reviirin: sekä yksilönä että yhteisönä. Autotkin parkataan mieluimmin, jos mahdollista joka toiseen ruutuun. Busseissa jos joka penkissä istuu jo yksi, ei mennä kenenkään viereen, vaan jäädään seisomaan käytävälle. Sitten ollaan vielä ylpeitä siitä oman reviirin tarpeesta.
Minulla meni aikaa ennen kuin totuin etelämaalaiseen iholle tulemiseen, välimatkan puuttumiseen, seurantarpeeseen, vaikka tulenkin evakkoperheestä, suurperheestä, ja sukupolviasumisesta. Keskimmäinen lapsikin. Mutta sitten kun siihen tottui tuntui ihan oikealta olla osa laumaa, yhteisöä, suurperhettä, sukua, ystäväpiiriä ilman omaa reviiriä.
Nyt, kun vuodet ovat menneet ja olen elänyt sekä parisuhteessa, yksinhuoltajaäitinä, yksin, aviovaimona, olen tullut sitihen johtopäätökseen että viihdyn parisuhteessa parhaiten, ja omaa tilaa ja aikaa on, sekä omille tekemisille, että yhteisille harrastuksille. Usein riittää kun kumppani istuu vain samassa huomeessa, esim. läppärinsä kanssa, katsoo tv:tä, lukee kirjaa, ei tarvitse aina puhua ja ja voi pitää vaikka radion päällä esim autossa ajaessa. Itsenäisiä olemme molemmet ja näyttöä on molemmilla että menestymme arkielämässä aivan omillamme, mutta seurallisina ja ulospäin suuntautuvina meidän elämäämme selvästi rikastuttaa toisen aikuisen läsnäolo.- Anonyymi
"Busseissa jos joka penkissä istuu jo yksi, ei mennä kenenkään viereen, vaan jäädään seisomaan käytävälle. Sitten ollaan vielä ylpeitä siitä oman reviirin tarpeesta."
En ole moista nähnyt, vaikka koko ikäni olen käyttänyt julkisia kulkuvälineitä, mutta sinähän tiedät tuonkin paremmin. Korjaus; p.o. "Etunimi: ei kukaan, sukunimi; ei mikään."
Ja sitten vielä tuohon eliaanan ja korppiksen väliseen dialogiin:
Kyllä tälla palstalla on 1-3 henkilöä jotka systemaattisesti yrittävät torpedoida kaikki mitä korppis ja minä kirjoitamme, vetämällä joka kerta esiin saman valssin vuosien takaisista vääryyksistä tai pahoista sanoista. Ivaamalla, pilkkaamalla, syyttelemällä ja virheitä esiin kaivamalla. En jaksa kiinnostua riittävästi että lähtisin etsimään anonyymien ja rekattujen anonyymien joukosta johdonmukaisesti kuka mikä ken kumpi kumpainen. Stalkkaaja(t) ovat selkeästi huomion tarpeessa ja tekevät autoterapiaa projisoimalla omaa huonoa oloaan toisiin, jotka kertovat elämästään, avautuvat ja voivat, kaikesta huolimatta, aika hyvin.- Anonyymi
Huomautan venäläisten gulag- kirjoista
että ne ovat halpa-arvoista roskaa
Stalinin kauden venäläiset osallistuivat itse murhiin ja rikoksiin eivätkä ole Stalinin kuoleman jälkeen maksaneet rikoksistaan vaan valittavat omista surkeuksistaan
Venäläiset tavikset rikastuivat Stalinin rosvopolitiikasta asuvat leveästi Viipurissa kaiken varastaneina perhekunnittain
Venäläiset tavikset eivät ole palauttaneet Karjalaa eivätkä jälleenrakentaneet neuvostovyöhykettä DDR eivätkä suostu NYT jälleenrakentamaam Afganistania - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Korjaus; p.o. "Etunimi: ei kukaan, sukunimi; ei mikään."
Ja sitten vielä tuohon eliaanan ja korppiksen väliseen dialogiin:
Kyllä tälla palstalla on 1-3 henkilöä jotka systemaattisesti yrittävät torpedoida kaikki mitä korppis ja minä kirjoitamme, vetämällä joka kerta esiin saman valssin vuosien takaisista vääryyksistä tai pahoista sanoista. Ivaamalla, pilkkaamalla, syyttelemällä ja virheitä esiin kaivamalla. En jaksa kiinnostua riittävästi että lähtisin etsimään anonyymien ja rekattujen anonyymien joukosta johdonmukaisesti kuka mikä ken kumpi kumpainen. Stalkkaaja(t) ovat selkeästi huomion tarpeessa ja tekevät autoterapiaa projisoimalla omaa huonoa oloaan toisiin, jotka kertovat elämästään, avautuvat ja voivat, kaikesta huolimatta, aika hyvin.Onko sinusta oikein, kun kaksi henkilöä kirjoittaa toisilleen ja sitten siihen hyökkää kolmas luulottelemaan, että tuo on se ja se.
Näyttää siltä, että sinullekin on sama tauti iskenyt.
Onko niin, että näillä palstoilla kirjoittaa vain Paloma ja Korppis ja kaikki muut ovat yksi ja sama henkilö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stalinin kauden venäläiset osallistuivat itse murhiin ja rikoksiin eivätkä ole Stalinin kuoleman jälkeen maksaneet rikoksistaan vaan valittavat omista surkeuksistaan
Venäläiset tavikset rikastuivat Stalinin rosvopolitiikasta asuvat leveästi Viipurissa kaiken varastaneina perhekunnittain
Venäläiset tavikset eivät ole palauttaneet Karjalaa eivätkä jälleenrakentaneet neuvostovyöhykettä DDR eivätkä suostu NYT jälleenrakentamaam AfganistaniaElä huoli. Paloma aikoo ratkaista Afganistanin ongelmat.
Anonyymi kirjoitti:
Venäläiset tavikset eivät ole palauttaneet Karjalaa eivätkä jälleenrakentaneet neuvostovyöhykettä DDR eivätkä suostu NYT jälleenrakentamaam AfganistaniaEn ole lukenut yhtään venäläisten gulag-kirjaa.
Nämä kirjat joita luen juuri nyt ovat Simon Sebag Montefioren Moskova-trilogia. keskimmäinen nimeltään "Red Sky At Noon" on se mitä siteerasin. Sebag Montefiore on englantilainen yliopistoprofessori, historioitsija ja kirjailija, kirjoittaa sekä tietoa että romaaneja.
Ainoa aikaisempi Gulag-kirja jonka olen lukenut on Jukka Rislakin "Vorkuta!"- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinusta oikein, kun kaksi henkilöä kirjoittaa toisilleen ja sitten siihen hyökkää kolmas luulottelemaan, että tuo on se ja se.
Näyttää siltä, että sinullekin on sama tauti iskenyt.
Onko niin, että näillä palstoilla kirjoittaa vain Paloma ja Korppis ja kaikki muut ovat yksi ja sama henkilö.Niin ne sen tulkitsee, koska ei voi olla kuin yksi heitä inhoava ja kaikki muut heitä eturiviyksilöitä palvovat.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
En ole lukenut yhtään venäläisten gulag-kirjaa.
Nämä kirjat joita luen juuri nyt ovat Simon Sebag Montefioren Moskova-trilogia. keskimmäinen nimeltään "Red Sky At Noon" on se mitä siteerasin. Sebag Montefiore on englantilainen yliopistoprofessori, historioitsija ja kirjailija, kirjoittaa sekä tietoa että romaaneja.
Ainoa aikaisempi Gulag-kirja jonka olen lukenut on Jukka Rislakin "Vorkuta!"Epäilemättä mutta Suomella on eri käsitys Stalinista kuin Stalinin apulaisilla englantilaisilla
Tämä tarkoittaa että suomalaiten ei yleensä kannata koskea englantilaiseen 1. Maailmansodan jälkeiseen historiaan
Professori ei varmaankaan käsittele
Englannin taloudellista tukea gulaggi-Stalinille tämän yrittäessä miehittää Suomen ja tappaessa 3% suomalaista joka vastaa ehkä miljoonaa englantilaista
Englannin hyväksymistä Valvontakomissiossa lahjoittaa Petsamo ja Karjala sotarikolliselle gulakki-Stalinille Anonyymi kirjoitti:
Epäilemättä mutta Suomella on eri käsitys Stalinista kuin Stalinin apulaisilla englantilaisilla
Tämä tarkoittaa että suomalaiten ei yleensä kannata koskea englantilaiseen 1. Maailmansodan jälkeiseen historiaan
Professori ei varmaankaan käsittele
Englannin taloudellista tukea gulaggi-Stalinille tämän yrittäessä miehittää Suomen ja tappaessa 3% suomalaista joka vastaa ehkä miljoonaa englantilaista
Englannin hyväksymistä Valvontakomissiossa lahjoittaa Petsamo ja Karjala sotarikolliselle gulakki-StalinilleSebag Montefiore kirjoittaa juutalaisen näkökulmasta. Juutalaisten historiaa Venäjällä, Jerusalemin historiaa jne. Ei näissä lukemissani kirjoissa näy minkäänlaista brittikeskeisyyttä .
- Anonyymi
Onko aloittaja on sama, joka on vuosia uhkaillut jyrätä kaikkia palstalaisia
ja on jyrännytkin ?- Anonyymi
Saako sellainen terrorisoida vuosikaupalla? Nytkin tuolla toisaalla leskinaisia ja kirjojen lukijoita jyrää ja talloo. Hirveää jälkeä kuin noin iso ihminen asialla. Kuin panssarivaunu.
Anonyymi kirjoitti:
Saako sellainen terrorisoida vuosikaupalla? Nytkin tuolla toisaalla leskinaisia ja kirjojen lukijoita jyrää ja talloo. Hirveää jälkeä kuin noin iso ihminen asialla. Kuin panssarivaunu.
Oletko sinä kirjojen lukija?
Ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää ja "kirjojen lukijoiden" joukossa voi olla susi lampaan vaatteissa.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää ja "kirjojen lukijoiden" joukossa voi olla susi lampaan vaatteissa.Oletko sinä se susi?
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää ja "kirjojen lukijoiden" joukossa voi olla susi lampaan vaatteissa.Oletko sinä se joka teilaat muitten mielipiteet kirjoistakin ?
- Anonyymi
Eiköhän pitäydytä aloituksessa, mikä riapoo.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä se joka teilaat muitten mielipiteet kirjoistakin ?
En ole minä. Se on se toinen joka kirjoittaa yleensä anonyyminä, joskus signeeraa.
Minä olen kaikkiruokainen lukemisen suhteen ja suon lukemisen ilon mielelläni kaikille. Rimani on vain matalammalla lukemisen suhteen ja en kritikoi muita joiden kirjallisuuden harrastaminen ei rajoitu korkeakulttuuriin ja tietyn kertomistyylin kiveen hakattuihin sääntöihin.
Tämä "hajoita ja hallitse" piirileikki on minulle vastenmielistä. Jokainen saa lukea ja nauttia lukea mistä tykkää ja mikä tuottaa mielihyvää ja lohtua, ajankulua tai viihdettä milloin ja miten vain, ilman että lukemisen olisi oltava jotain korkeakulttuurista elämyksien hakemista.
Olla lukematta mitään on myöskin ok.
Maalata tauluja, silittää kissaa, kasvattaa tomaatteja, poimia puolukoita...miksi ihmeessä me aikuiset ihmiset taistelemme palstoilla ja yritämme pakottaa omia ajatuksiamme toisten päähän, vaikka nuijalla, ellei sanan säilä tehoa?
Haastan kaikki kertomaan kuulumisiaan ja olemaanihmisiksi toisilleen, ihan kuin livessä, vaikka ilman nimiä.
Emme ole Vorkutassa, jossa kaikkien on oltava anonyymejä selvitäkseen hengissä.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää ja "kirjojen lukijoiden" joukossa voi olla susi lampaan vaatteissa.Oletko sinä se kirjojen kirjoittaja? Niiden joukossa voi olla selkäänpuukottaja.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä se susi?
En, minä olen kyyhky kyyhkysen höyhenpeitteessä.
Minulla on vain yhdet kasvot ja en pysty muuhun.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
En ole minä. Se on se toinen joka kirjoittaa yleensä anonyyminä, joskus signeeraa.
Minä olen kaikkiruokainen lukemisen suhteen ja suon lukemisen ilon mielelläni kaikille. Rimani on vain matalammalla lukemisen suhteen ja en kritikoi muita joiden kirjallisuuden harrastaminen ei rajoitu korkeakulttuuriin ja tietyn kertomistyylin kiveen hakattuihin sääntöihin.
Tämä "hajoita ja hallitse" piirileikki on minulle vastenmielistä. Jokainen saa lukea ja nauttia lukea mistä tykkää ja mikä tuottaa mielihyvää ja lohtua, ajankulua tai viihdettä milloin ja miten vain, ilman että lukemisen olisi oltava jotain korkeakulttuurista elämyksien hakemista.
Maalata tauluja, silittää kissaa, kasvattaa tomaatteja, poimia puolukoita...miksi ihmeessä me aikuiset ihmiset taistelemme palstoilla ja yritämme pakottaa omia ajatuksiamme toisten päähän, vaikka nuijalla, ellei sanan säilä tehoa?
Haastan kaikki kertomaan kuulumisiaan ja olemaanihmisiksi toisilleen, ihan kuin livessä, vaikka ilman nimiä.
Emme ole Vorkutassa, jossa kaikkien on oltava anonyymejä selvitäkseen hengissä.Tekopyhä kirjoitus palstojen arvostelijalta.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä se kirjojen kirjoittaja? Niiden joukossa voi olla selkäänpuukottaja.
Jospa palattaisiin taas välillä ruotuun. Aiheeseen. Oletko yksinäinen vai tunnetko itsesi vain yksinäiseksi, vaikka olet ihmisten keskellä?
(Pakko kuitenkin vastata: en pysty puukottamaan selkään, olen facebookissa. :)) )- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
En, minä olen kyyhky kyyhkysen höyhenpeitteessä.
Minulla on vain yhdet kasvot ja en pysty muuhun.Ja paskanmarjat, ruikkiva pulu olet muttet ainakaan rauhankyyhky.
Nokkimaan pystyt niin nikillä kuin kaislikosta, olet sen itsekkin myöntänyt ja jäänyt kiinni. - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Emme ole Vorkutassa, jossa kaikkien on oltava anonyymejä selvitäkseen hengissä.Sanoppa se, sinä itse juuri kaiken aikaa arvostelet palstaa. Painu sinne missä ei tarvitse koko ajan opettaa muita tai jossa tarhatätiä arvostetaan !
Anonyymi kirjoitti:
Sanoppa se, sinä itse juuri kaiken aikaa arvostelet palstaa. Painu sinne missä ei tarvitse koko ajan opettaa muita tai jossa tarhatätiä arvostetaan !
"ei tarvitse koko ajan opettaa muita"
"Ihmisten haastaminen käyttämään aivojaan on pieni panokseni yhteiskunnan parantamiseksi :) "- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
"ei tarvitse koko ajan opettaa muita"
"Ihmisten haastaminen käyttämään aivojaan on pieni panokseni yhteiskunnan parantamiseksi :) "Itsesi sinun pitäisi ensin haastaa aivojen käyttöön, mutta se lienee mahdotonta. Kun on lusikalla annettu jne.🧠
Paloma01 kirjoitti:
Emme ole Vorkutassa, jossa kaikkien on oltava anonyymejä selvitäkseen hengissä."""En ole minä. Se on se toinen joka kirjoittaa yleensä anonyyminä, joskus signeeraa."""
Tarkoitat varmaan sitä anonyymiä, joka signeeraa kommenttinsa joskus sellisella typerällä linnun kuvalla?Tellukka kirjoitti:
"""En ole minä. Se on se toinen joka kirjoittaa yleensä anonyyminä, joskus signeeraa."""
Tarkoitat varmaan sitä anonyymiä, joka signeeraa kommenttinsa joskus sellisella typerällä linnun kuvalla?Hyvä yritys, mutta no potatoes.
Anonyymi kirjoitti:
Itsesi sinun pitäisi ensin haastaa aivojen käyttöön, mutta se lienee mahdotonta. Kun on lusikalla annettu jne.🧠
Harjoitan aivojeni käyttöä joka päivä, mutta valitettavasti vastustus täällä on niin heikkotasoista, että välillä tuntuu kuin olisi lataamassa kännyä missä akku on sippi.
Mutta onneksi ihmisen aivot latautuvat itse itsestään, elleivät ne jää jumiin johonkin kohtaan mistä ylipääsyyn tarvitaan älyllinen tönäisy tai nostaa neula paikaltaan ja asettaa seuraavaan uraan.
Joka tapauksessa, juttelin puhelimessa pojan kanssa joka opettaa ja hän sanoi että opettamin en onkutsumus, ei työ. (Sain häneltä tuon osuvan moton,jonka latasin profiiliini, ettei pääse unohtumaan)- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Harjoitan aivojeni käyttöä joka päivä, mutta valitettavasti vastustus täällä on niin heikkotasoista, että välillä tuntuu kuin olisi lataamassa kännyä missä akku on sippi.
Mutta onneksi ihmisen aivot latautuvat itse itsestään, elleivät ne jää jumiin johonkin kohtaan mistä ylipääsyyn tarvitaan älyllinen tönäisy tai nostaa neula paikaltaan ja asettaa seuraavaan uraan.
Joka tapauksessa, juttelin puhelimessa pojan kanssa joka opettaa ja hän sanoi että opettamin en onkutsumus, ei työ. (Sain häneltä tuon osuvan moton,jonka latasin profiiliini, ettei pääse unohtumaan)Missä on heikkotasoinen vastus? Kotonasiko?
Anonyymi kirjoitti:
Missä on heikkotasoinen vastus? Kotonasiko?
Kotona sparraus on varsin haastavaa, tarkoitin tietenkin näitä keskustelupalstoja. Taso on hyvin epätasaista, mutta hyvä niin. On kun kävelisi metsäpolkua, kivikkoa, kohonneita juuria, paikoitellen liejuista ja upottvaa. Varottava koirien kävelyttäjiä ja etenkin niitä jotka eivät poimi koiriensa jättämiä miinoja polulta. Kaikkea luojamme viiniköynnöksessä.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Kotona sparraus on varsin haastavaa, tarkoitin tietenkin näitä keskustelupalstoja. Taso on hyvin epätasaista, mutta hyvä niin. On kun kävelisi metsäpolkua, kivikkoa, kohonneita juuria, paikoitellen liejuista ja upottvaa. Varottava koirien kävelyttäjiä ja etenkin niitä jotka eivät poimi koiriensa jättämiä miinoja polulta. Kaikkea luojamme viiniköynnöksessä.
Ymmärrätkö sinä edes itse, kuinka todella tyhmäksi teet itsesi tuollaisella kommentilla.
Täällä vuodesta toiseen (olen kuullut) arvostelet palstaa ja palstalaisia ja silti roikut täällä.
Ää nyt taas tee itsestäsi naurettavaa ja selitä jotain suomenkielen ajantasalla pitämisestä.
Mitä tulee sinun kirjoituksiin, niin paljon ne on muualta kopioituja, hiukan sanoja muuttaen. Muistisikaan ei pelaa, kun jo parin tunnin päästä jutut on toista.
Mikäli minä pitäisin itseäni noin täydellisenä, niin en edes pieraisisi näille palstoille.
En yhtään ihmettele, ettei tänne jää uudet kirjoittajat kirjoittamaan, vaan katoavat. Paloma01 kirjoitti:
Joka tapauksessa, juttelin puhelimessa pojan kanssa joka opettaa ja hän sanoi että opettamin en onkutsumus, ei työ. (Sain häneltä tuon osuvan moton,jonka latasin profiiliini, ettei pääse unohtumaan)On se niin ikävää, ettet ole löytänyt tasoistasi seuraa sen jälkeen kun jäit lastentarhasta eläkkeelle.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
On se niin ikävää, ettet ole löytänyt tasoistasi seuraa sen jälkeen kun jäit lastentarhasta eläkkeelle.
Kyllä sulla välähtää. Kiitti nauruista.
- Anonyymi
Ihanaa elää ihanasti ihanien ihanaisten kanssa niin että on ihan tarve jakaa elämänsä ihania ihanuuksia myös muille ihanan pitkissäkin pötkylöissä
Erakoituminen vetäytyminen eristäytyminen on evoluution luoma suoja sairaille ja loppuun kuluneille eläimille psyykkeen ylläpitämiseksi heikkouden hetkellä - Anonyymi
Tietty, ikääntyessä tulee ongelmia, äitini aikoinaan totesi, että vaivat nuortuu vanhetessa, niin ainakin itellä on tapahtunut. Mutta en tunne yksinäisyyttä yksin asuessa, jälkikasvu poikkeaa suhtkoht säännöllisesti, osa heistä usein ja osa joskus, miten haluavat ja jaksavat. Ystävät ovat tulleet tärkeiksi. Ystävien merkitys on korostunut näin 70 kymppisenä, ruuhkavuosina ei juurikaan ehtinyt tavata kavereita, kyllä se meni ison perheen pyörittämiseen ja työssä käyntiin.
- Anonyymi
Luin useat kirjoitukset.
Minusta yksinäisyyttä on pidetty jotenkin negatiivisena asiana.
Oikeastaan kyse voisi olla siinä, että osaako ihminen elää itsensä kanssa.
Odottakaas, kun joulu lähestyy, alkaa taas se s:n yksinäisyysvouhotus.
Monet ovat olleet ihan varovaisuus-järkisyistä itsekseen viruksen aikana. Monet sosiaaliset tapahtumat ovat jääneet. Se on kenkkua usealle.
Voi ihminen olla ryhmässäkin yksinäinen tai parisuhteessa.
Oma valinta.
Oikeastaan se ei kuulu kellekään, miten itse elämäänsä elelee.
Beng
Oikeastaan paha paikka on ollut vanhempiemme sukupolvelle, kun mies kaatui tai haavoittui rintamalla ja nainen, kenties pienokaistensa kanssa, yritti selvitä arjesta eteenpäin. Anonyymi kirjoitti:
Luin useat kirjoitukset.
Minusta yksinäisyyttä on pidetty jotenkin negatiivisena asiana.
Oikeastaan kyse voisi olla siinä, että osaako ihminen elää itsensä kanssa.
Odottakaas, kun joulu lähestyy, alkaa taas se s:n yksinäisyysvouhotus.
Monet ovat olleet ihan varovaisuus-järkisyistä itsekseen viruksen aikana. Monet sosiaaliset tapahtumat ovat jääneet. Se on kenkkua usealle.
Voi ihminen olla ryhmässäkin yksinäinen tai parisuhteessa.
Oma valinta.
Oikeastaan se ei kuulu kellekään, miten itse elämäänsä elelee.
Beng
Oikeastaan paha paikka on ollut vanhempiemme sukupolvelle, kun mies kaatui tai haavoittui rintamalla ja nainen, kenties pienokaistensa kanssa, yritti selvitä arjesta eteenpäin."Anonyymi"
Eiköhän tässä aloituksessa ole kysymys yli-leveän rulla-tuolin venytyksestä.
Aihe on toistoa, keskittyy vanhuksiin ja nimmarit ovat tuttuja.
Uskoakseni olet ihan asian-tuntija näissä?
H.huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.No, olin syystöissä mökin pihalla. Pihapiirin keramiikkaesineet puhalsin siisteiksi lehtipuhaltimella, on muuten hyvä peli mm. terassien puhdistuksessa puista pudonneista töhnistä. Palasin sivistyksen pariin ja pistin pesukoneen laulamaan.
Niin, aloitus oli omien tunteitteni vatulointia. Loppuun kuluneita lie kaikki aiheet, mutta ei kai me livessäkään tyrmätä vastapuolta sanomalla, että ei kiinnosta, loppuun kulunut aihe..vai mitä?
Yksinäisyyttä en tynne vain halua välillä eristäytyä omiin oloihini.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Uskoahan saat mitäs haluat. Ei liikuta pätkästikään.
Jotensakin minä taas uskon, että jokainen on oman elämänsä asiantuntija.
Parisuhdettakin.
Beng
- Anonyymi
Ole narsisti, Olen jäänyt yksin. Lue miten hankalaa on kanssani
ja miten hankalaa minulla itselläni on.
Olen ollut päätyä itsetuhoisuuteen.
Tunnetko jääväsi aina yksin, vaille kaipaamaasi hoivaa ja huomiota? Saako kumppanisi herkästi kiukunpuuskia, kun et toimi hänen toivomallaan tavalla? Onko hänestä ajan myötä kuoriutunut manipuloija, valehtelija tai pettäjä? Jos vastasit suurimpaan osaan kysymyksistä kyllä, saatat olla suhteessa narsistisen kumppanin kanssa. Millainen ihminen narsisti tutkimusten mukaan on ja miten tunnistaa kyseinen ihmistyyppi?
Kaikki entiset kumppanit, pomot ja anopitko narsisteja?
Kun aiemmin lempeä kumppani muuttuu kylmäksi, voi mieleen hiipiä kysymys, onko hän sairastunut narsismiin. Narsismiin ei sairastuta yhtäkkiä mutta sen oireet hiipivät yleensä esiin hiljalleen ja voivat siksi yllättää. Elämän kriisit ja pettymykset puristavat esiin kullekin luontaiset toimintatyylit mutta stressitilanteissa useimmilla terveillä ihmisillä ilmenee persoonallisuushäiriöille tyypillisiä tapoja kokea asioita ja käyttäytyä. Paineen alla ihminen voi siis käyttäytyä hyvinkin tökerösti muita kohtaan olematta narsisti sanan varsinaisessa merkityksessä. Tässä artikkelissa pyritään tuomaan tutkittuun tietoon perustuvaa selvyyttä narsismiin liittyvään keskusteluun ja vähentämään niin kutsuttuja vääriä diagnooseja, joita ihmiset toinen toisistaan erehtyy joskus tekemään.
Raja normaalina pidetyn ja häiriintyneen käytöksen välillä on liukuva, minkä vuoksi selkeä luokittelu terveen ja häiriintyneen persoonallisuuden välillä on mahdotonta. Keskeistä on, kuinka hyvin ihminen kykenee säätelemään käytöstään vallitseviin yhteiskunnallisiin normeihin sopivaksi. Persoonallisuushäiriöisen ihmisen käytös on selkeästi muiden ihmisten käytöksestä poikkeavaa ja jäykkää, toimintatavat ovat pitkäaikaisia ja viimeistään nuorella aikuisiällä ilmenneitä ja ne aiheuttavat ihmiselle haittaa elämän eri osa-alueilla. Amerkkalaisissa tutkimuksissa narsistista persoonallisuushäiriötä on arveltu ilmenevän noin 0-5,3 % väestöstä, mutta arvioiminen on vaikeaa johtuen häiriön määrittelyyn liityvästä epäselvyydestä.
Miten narsismi ilmenee parisuhteessa?
Narsismin keskeinen piirre on epärealistinen ja ylivertainen kuvitelma itsestään. Narsisti uskoo omaan erityisyyteensä ja kuvittelee olevansa etuoikeutettu. Parisuhteessa tämä voi ilmetä kumppanin elämän rajoittamisena. Narsisti sallii itselle asioita, joita hän ei suo kumppanilleen. Hän vaatii jatkuvaa ihailua ja hänen ajatuksensa ovat täynnä fantasioita menestyksestä ja täydellisestä rakkaudesta. Tämän vuoksi narsistin parisuhteet kestävät usein vain lyhyen aikaa. Kumppanin ilmetessä epätäydelliseksi hän etsii itselleen uuden ihailijan. Hän liioittelee saavutuksiaan ja odottaa tulevansa huomatuksi väheksyen samalla muita. Todellisuudessa hän on kuitenkin kateellinen muille. Kumppani on narsistille lähinnä oman itsetunnon tukipilari ja valikoitu ulkoisten tekijöiden perusteella. Kun suurin osa ihmisistä valitsee itselle kumppanin, jonka kanssa on hyvä olla, narsisti valitsee itselle hyvännäköisen ja menestyneen kumppanin. Narsistin elämä vaikuttaakin ulkopuolisin silmin upealta, mutta kotioven sulkeutuessa loistokkuus paljastuu kulissiksi. Narsisti kohtelee perheenjäseniään hyväksikäyttävästi ja törkeästi, hän halveksuu, valehtelee ja pettää läheisensä. Taustalla on hänen puutteellinen empatiakykynsä.
Vihanhallinnan ongelmia vai patologinen narsisti?
Narsistinen persoonallisuushäiriö sisältää monenlaisia tunnuspiirteitä ja osa piirteistä sisältyy muihinkin persoonallisuushäiriöihin, kuten tunne-elämän epävakauteen. Siksi toisen ihmisen käytös voi joskus herättää virheellisesti epäilyn narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Uusimpien tutkimusten mukaan narsismin keskeiset piirteet, ylivertaisuuden kokemus ja haavoittuvuus, tulevat selkeimmin esiin vastapuolen käyttäytyessä dominoivasti. Kun narsisti kokee oman asemansa olevan uhattu, hän ratkaisee sietämättömiä tunteita herättävän tilanteen alistamalla muita vihamielisesti. Eron partaalla narsisti päättää suhteen itse välttääkseen hylätyksi tulemisen. Tunne-elämältään epävakaa sen sijaan pelkää yksinjäämistä ja eron hetkellä takertuu ja alistuu. Hänen ydinongelmansa on sisäinen tyhjyyden ja yksinäisyyden tunne, kun taas narsistin ongelma on pohjaton arvottomuuden tunne.
Narsisti ei myönnä virheitään. Hän syyttää muita jopa omista virheistään.
Miksi kukaan valitsisi kumppanikseen narsistin?- Anonyymi
Kovan vaivan näit jäi lukematta, eihän narsismilla ole mitään tekemistä aloittamani aiheen kanssa.
Terkut aurinkoiselta laituriltani. Tulin hoitamaan kukkasiani on luvattu huomiselle sadetta.
Kaakaota ja hot dog välipaloina...nammm
Korppis - Anonyymi
Oletko tunnistanut itsessäsi näitä piirteitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovan vaivan näit jäi lukematta, eihän narsismilla ole mitään tekemistä aloittamani aiheen kanssa.
Terkut aurinkoiselta laituriltani. Tulin hoitamaan kukkasiani on luvattu huomiselle sadetta.
KorppisNyt komppaan Korppista.
Aloitus on mielestäni vain itsepohdiskelua ja kutsu kirjoittamaan yksinäisyyden/avec kokemisesta. Monet kirjoittajista ovat eläneet parisuhteessa, kenties useammassakin.
On perhettä: lapsia ja lapsenlapsia. On sukulaisia: sisaria ja serkkuja. On tuttavia. On harrastusryhmiä.
Silti. Elämisen muoto.
Saahan sitä pohtia ilman, että yritetään epäonnistuneesti analysoida jotain kirjoittajaa.
Epäselväksi jäi, oliko narsismikirjoituksella tarkoitus maalittaa vai oliko se kirjoittajan omakohtaista pohdintaa.
Saa selventää.
Voihan olla, että ikäihmisetkin harkitsevat vielä eroa. Se voi olla pelottavaa jonkun mielestä.
Beng
Annetaan nyt tilaa pohdiskelulle vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KorppisYääkkk mitä murrosikäisten roskaruokaa🤮
Anonyymi kirjoitti:
Nyt komppaan Korppista.
Aloitus on mielestäni vain itsepohdiskelua ja kutsu kirjoittamaan yksinäisyyden/avec kokemisesta. Monet kirjoittajista ovat eläneet parisuhteessa, kenties useammassakin.
On perhettä: lapsia ja lapsenlapsia. On sukulaisia: sisaria ja serkkuja. On tuttavia. On harrastusryhmiä.
Silti. Elämisen muoto.
Saahan sitä pohtia ilman, että yritetään epäonnistuneesti analysoida jotain kirjoittajaa.
Epäselväksi jäi, oliko narsismikirjoituksella tarkoitus maalittaa vai oliko se kirjoittajan omakohtaista pohdintaa.
Saa selventää.
Voihan olla, että ikäihmisetkin harkitsevat vielä eroa. Se voi olla pelottavaa jonkun mielestä.
Beng
Annetaan nyt tilaa pohdiskelulle vain.Minulle tuli tuosta narsistikommentista sellainen vaikutelma, että se oli kopioitua tekstiä.
- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Minulle tuli tuosta narsistikommentista sellainen vaikutelma, että se oli kopioitua tekstiä.
Kopioitua ja tiedät ketä yrittää maalittaa.
Mitä mieltä olet eliaana terveydenhoitoalalla työurasi tehneenä onko tällä perässähiihtäjälläni kaikki kohillaan?
Korppis Anonyymi kirjoitti:
Kopioitua ja tiedät ketä yrittää maalittaa.
Mitä mieltä olet eliaana terveydenhoitoalalla työurasi tehneenä onko tällä perässähiihtäjälläni kaikki kohillaan?
KorppisEn katso asiakseni ottaa mitään kantaa kenenkään ajatusmaailmaan.
Olenkin yrittänyt pysytellä erossa kähinöistä, koska ne eivät ole sitä mitä itse palstalta toivon.
Tänään tulin kommentoineeksi asiaa, koska joskus vaan rauhallisempikin pönttö kuumenee,
kun jatkuvasti törmää negatiiviseen asioiden vatkaamiseen.Eliaana kirjoitti:
En katso asiakseni ottaa mitään kantaa kenenkään ajatusmaailmaan.
Olenkin yrittänyt pysytellä erossa kähinöistä, koska ne eivät ole sitä mitä itse palstalta toivon.
Tänään tulin kommentoineeksi asiaa, koska joskus vaan rauhallisempikin pönttö kuumenee,
kun jatkuvasti törmää negatiiviseen asioiden vatkaamiseen.No, et ole ikinä kuitenkaan joutunut vatkaamaan tällaisen henkilön kanssa kuin itse vatkaan. Miten saada se loppumaan? Ei mitenkään, joten sehän tietää, että sota palstalla jatkuu, mitään kunnon keskustelua ei koskaan synny.
Nostin jo kädet pystyyn kiikkutuolissa/saavat kyökytellä ja nyökytellä/kehua ja haukkua toindn toisiaan.
Korppis vastaan hörhö/t/olmi/t/takarivin tyyne/t 😁- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Minulle tuli tuosta narsistikommentista sellainen vaikutelma, että se oli kopioitua tekstiä.
Kuten myös.
Beng
Laitoin mielestäni eilen elokuvasuosittelun "Rivien välissä..."
Siinä mielestäni melkein sosiaalisuuden ääripää.
Mutta miten kaipaankaan pihdiskelemistä. Sillee syvällisii.
- Anonyymi
Olen yksinäinen yksin, ja tosi onnellinen jos joku muistaa piipahtaa kylään.
Passaamiseksi en koe vieraan varaisuutta.
pirre - Anonyymi
Narsismin keskeinen piirre on epärealistinen ja ylivertainen kuvitelma itsestään. Narsisti uskoo omaan erityisyyteensä ja kuvittelee olevansa etuoikeutettu. Parisuhteessa tämä voi ilmetä kumppanin elämän rajoittamisena. Narsisti sallii itselle asioita, joita hän ei suo kumppanilleen. Hän vaatii jatkuvaa ihailua ja hänen ajatuksensa ovat täynnä fantasioita menestyksestä ja täydellisestä rakkaudesta. Tämän vuoksi narsistin parisuhteet kestävät usein vain lyhyen aikaa. Kumppanin ilmetessä epätäydelliseksi hän etsii itselleen uuden ihailijan. Hän liioittelee saavutuksiaan ja odottaa tulevansa huomatuksi väheksyen samalla muita. Todellisuudessa hän on kuitenkin kateellinen muille. Kumppani on narsistille lähinnä oman itsetunnon tukipilari ja valikoitu ulkoisten tekijöiden perusteella. Kun suurin osa ihmisistä valitsee itselle kumppanin, jonka kanssa on hyvä olla, narsisti valitsee itselle hyvännäköisen ja menestyneen kumppanin. Narsistin elämä vaikuttaakin ulkopuolisin silmin upealta, mutta kotioven sulkeutuessa loistokkuus paljastuu kulissiksi. Narsisti kohtelee perheenjäseniään hyväksikäyttävästi ja törkeästi, hän halveksuu, valehtelee ja pettää läheisensä.
Taustalla on hänen puutteellinen empatiakykynsä.- Anonyymi
Oletko tunnistanut itsessäsi näitä piirteitä ? Kyssäri irti lauseesta 🤣
Korppis - Anonyymi
14:49 ja 16:12.
Hei hei. Nyt menee liian pitkälle.
Miksi jankkaat.
Tunnetko täältä jonkun, jolle voit sanoa, olet narsisti.
Vai kääntäisitkö sormen itseesi? Mitäs sanot?
Me täällä kirjoittaneet osaamme etsiä netistä eri määrittelyjä eri termeille ja osaamme lainata kirjastosta alan kirjoja.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tunnistanut itsessäsi näitä piirteitä ? Kyssäri irti lauseesta 🤣
KorppisNoin voi käydä, kun kännykällä kirjoittaa, mutta onko tämä palsta nyt niin tärkeä, että
pitää suurennuslasilla syynätä.
Minä ainakin huithait välitän, vaikka tulee niitä kuuluisia kirotusvirheitä.
- Anonyymi
Narsisti jää yksin kun kumppanille valkenee totuus.
Narsisti uskoo omaan erityisyyteensä ja kuvittelee olevansa etuoikeutettu.
Narsisti vaatii jatkuvaa ihailua ja hänen ajatuksensa ovat täynnä fantasioita omasta menestyksestä ja täydellisestä rakkaudesta. - Anonyymi
Ano 14:49 Toivottavasti olet saanut apua yksinäisyyteesi ja itsetuhoiset ajatukset ovat poissa. Moni narsisti voi joutua ihmettelemään yksinäisyyttään, koska ei tunnista oireitaan.
- Anonyymi
Nsismi on tietysti veteen piirretty kuyen muutkin
Tietty määrä nsismia yhdistettynä aspergeriin pitää itsestunnon valmiina ja paniikkihäiriön loitolla
- Anonyymi
Nykyinen olotila on hyvä. Olemme vaimoni kanssa asutelleet kahdestaan täysjoutilaina viimeiset 21 vuotta.
Aiempina vuosina vaimoni tekemät tyttöjen matkat, vajaasta viikosta kolmeen viikkoon, muistuttivat miten kolkkoa on olla yksin asunnossa eivätkä säännölliset 6 viikottaista sosiaalista kontaktia tuttujen harrastuskavereiden kanssa korvaa tuplatäkin nykijää.
Äskettäin sinkku tyttäremme oli meillä muutaman vuorokauden. Niin mukava kuin hänen käyntinsä olikin niin paluu normaaliin olotilaan oli kuitenkin helpotus. - Anonyymi
En nähnyt yhtään kyssäriä, en irti enkä kiinni 16:13.
Sokeakp- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Kommentti 16.12 johtaa solkkutehtaalle.
Voi sinua: Pystytkö edes öitäsi nukkumaan, kun mietit kuka kukin on?
? kato kysymysmerkki tippui näin alas. - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Kommentti 16.12 johtaa solkkutehtaalle.
Ei täällä ole edes kommenttia 16:12 😳
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei täällä ole edes kommenttia 16:12 😳
On siellä. Tuolla ylempänä. Siinä on kyssäri irti ? Varmaan krjoitettu kännykällä, jossa on tekstin ennakkosyöttö. Heittää kysymysmerkin, kun automaattisesti tulee välilyönti. No, heittää huutomerkinkin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siellä. Tuolla ylempänä. Siinä on kyssäri irti ? Varmaan krjoitettu kännykällä, jossa on tekstin ennakkosyöttö. Heittää kysymysmerkin, kun automaattisesti tulee välilyönti. No, heittää huutomerkinkin!
Pitää tutkia oikein kongkreettisesti #€%
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tutkia oikein kongkreettisesti #€%
Tuskin tekstin ennakkosyöttö antaa tuollaista sanaa, kuin kongkreettisesti?
- Anonyymi
Eheytyville hommia :D
- Anonyymi
Jep, näin on. Tänne ei kannata ohjata uusia kirjoittajia, eikä ainakaan niitä, joilla ei äidinkielenään ole suomi, kun kaikki kyssärit tutkitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, näin on. Tänne ei kannata ohjata uusia kirjoittajia, eikä ainakaan niitä, joilla ei äidinkielenään ole suomi, kun kaikki kyssärit tutkitaan.
Uusi kirjoittaja menee helposti narsistin lankaan.
Olen aina vaatinut yksityisyyttä. Vanhemmiten taipumus vain lisääntyy.
Viikot ollaan kissani kanssa kahden. Kaveri käy lomillaan ja viikonloppuisin.
Sosiaaliset suhteet ovat riittäviä minulle ja kissalle.
Tyttären perhettä haluaisin nähdä useammin, asuvat ruuhkasuomessa ja käyvät onneksi aina kun kiireiltään ehtivät.
Pidetään usein yhteyttä netin kautta ja puhelimella.
Kuitenkin juttelen mielelläni tuttujen ja vähemmän tuttujen kanssa vaikkapa kauppareisuulla.
Kun pysyisi tässä kunnosa vielä pitkään ja voisi poistua maailmasta vaikka nukkuessaaan.
Ei kuolemakaan pelota vaikka elämänhalua on vielä paljon.- Anonyymi
Introverttiuteni on iän myötä muuttunut erakkoudeksi. Elän jo auringonlaskun alkuaikoja vaimon kohottua poutapilven päälle.
Viimeisen sukuun kuuluvan henkilön hautajaiset keväällä olivat ehkä viimeiset sitä plaatua.
https://www.youtube.com/watch?v=ZUMxxDp1Gks - Anonyymi
Tänä iltana tuli miettineeksi elämääni ....Poikani oli jo 19 kun erosimme ja hän jäi minun kanssni asumaan ....oli tyttöystävä myös .
Hän ...siis poikani oli mustasukkainen kaikista miehistä kenen kanssa keskustelin ....ja kerran kun tervehdin jotain miestä ...hän sanoi vihaisena ...ei tarvitse hymyillä kun tervehtii...
mimmimum-..miPisti miettimään mimmimumi lastemme tunnemaailman kiemurat, hyvä keskustelun aihe, mutta nyt alan keskittymään lemppari TV-ohjelmaan Elämäni Biisi. Saunottu jo ja naposteltavat aseteltu pöydällä. Katketaan myöhemmin 😊
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Pisti miettimään mimmimumi lastemme tunnemaailman kiemurat, hyvä keskustelun aihe, mutta nyt alan keskittymään lemppari TV-ohjelmaan Elämäni Biisi. Saunottu jo ja naposteltavat aseteltu pöydällä. Katketaan myöhemmin 😊
On se surkeaa kun lapset ei saa aikaan lapsia. siinä sitä tunnemaailman kiemuraa. Hyvä että syöminen sinua lohduttaa. katkeat varmaan jossain vaiheessa niihin kotiviineihisi, mahtaako tuo mm tulla mukaasi.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Pisti miettimään mimmimumi lastemme tunnemaailman kiemurat, hyvä keskustelun aihe, mutta nyt alan keskittymään lemppari TV-ohjelmaan Elämäni Biisi. Saunottu jo ja naposteltavat aseteltu pöydällä. Katketaan myöhemmin 😊
Katkea vaan ihan rauhassa.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tosi inhottavaa kun mutsi setvii aikuisten ja jo keski ikäisten lastensa kaikki asiat tunnekiemuroita myöten palstoilla. Kaikkihan täällä jo tiedetään kertomanasi ammattia nimiä opintoja ja lapsettomuutta myöten. Puhumattakaan missä milloinkin reissaavat ja mitä ruokaa syötät ja mitä pitävät päällään.
Anonyymi kirjoitti:
Tosi inhottavaa kun mutsi setvii aikuisten ja jo keski ikäisten lastensa kaikki asiat tunnekiemuroita myöten palstoilla. Kaikkihan täällä jo tiedetään kertomanasi ammattia nimiä opintoja ja lapsettomuutta myöten. Puhumattakaan missä milloinkin reissaavat ja mitä ruokaa syötät ja mitä pitävät päällään.
Tosi "inhottavaa" 🤔 itse en vapaaehtoisesti lukisi en seuraisi inhottavia juttuja vaan vaihtaisin kevyempään 😊
Olipa nälkä, aamiaiseksi tosi hyvää, puuroa omenakanelisoseella, pari leipää, kananmuna, silliä, savukanaa, vihanneksia ja kahvia.
Nyt kelpaa.
Juttelin aamiaisella kumppanini kanssa pitkän yöunen taustasta. Kyllä se niin on kun syystyöt mökillä ovat siinä pisteessä, että ne eivät mieltä paina unikin on syvempää.
Sateinen harmaa päivä Korvessa.
- Anonyymi
Tykkään asua yksin. Mutta minulla on useampi vastakkaista sukupuolta edustavaa ystävää ja jokunen pussailukumppanikin. Hyvä pitää ystävälliset välit ihmisiin ja pitää avoinna mahdollisuus kaveeraamiseen. Ainoa haittapuoli yksin asumisesta on se, ettei saa puhua tarpeeksi. Mikä taas olisi hyväksi aivoille.
Missään nimessä en jaksaisi asua jonkun törpön kanssa. Enkä huomioida jotain mököttävää ja vanhenevaa turilasta. Aikoinaan oli hyvä liitto.
Lapsien narinaa en myöskään jaksa kuunnella. Onneksi on vielä omaa tekemistä tarpeeksi.
Yksin ja yhdessä. Mutta niin, että on vapaus valita.- Anonyymi
"Missään nimessä en jaksaisi asua jonkun törpön kanssa."
Miksi olet valinnut törppöjä ? Maailmassa on fiksujakin miehiä.
Miksi oletus on usein, että törppöä en halua alkaa passata ?
Oletko itse niin törppö, että vedät vain samanlaisia puoleesi ?
Fiksu ei ole sinusta kiinnostunut. - Anonyymi
Itsekkin vanhenet, miksei se toinen saisi vanheta? Että ihan monta pussailukaveria, kyllä siinä taudit liikkuu!
Huomenta@
Olen tottunut raittiiseen ulkoilmaelämään noudatan täällä kirkollakin mökin tapoja, nukuin ikkuna raollaan ja tässäpä nyt itseäni oikoilen heräämään.
Hyvät on unen lahjat siitä voin iloita. Syystyöt pientä kolotusta jäseniin aikaansaanut, mutta ne vaivat hoidan buranalla.
Mimmimummi heitti illalla aihetta pohdiskeluun, lastemme suhdetta meihin ennen ja nyt.
Minulla on kaksi poikaa täysin eriluonteisia. Vanhemmassa enempi isänsä ja nuoremmassa paljonkin minun luonteen piirteitä.
Mustasukkaisuutta ulkopuolisiin eivät poikani osoittaneet eromme jälkeen. No, kuinka olisivatkaan, elinhän vain heille ja työlleni. Nuorempi tosin osoitti joskus mieltään meidän, minun ja vanhemman välisestä toimivasta äiti lapsi suhteesta. Aivan kuin myöhemmin, miniän astuessa kuvaan teini-ikäisenä. Hän koki minut kilpailijakseen, osoitti mustasukkaisuutta. No, se oli sitä hänen teinikapinaa joka on muuttunut hyväksi anoppi miniä suhteeksi.
Tälläinen aamu mietiskely. Josko lähtisin aamukahvin keittoon.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Huomenta@
Olen tottunut raittiiseen ulkoilmaelämään noudatan täällä kirkollakin mökin tapoja, nukuin ikkuna raollaan ja tässäpä nyt itseäni oikoilen heräämään.
Hyvät on unen lahjat siitä voin iloita. Syystyöt pientä kolotusta jäseniin aikaansaanut, mutta ne vaivat hoidan buranalla.
Mimmimummi heitti illalla aihetta pohdiskeluun, lastemme suhdetta meihin ennen ja nyt.
Minulla on kaksi poikaa täysin eriluonteisia. Vanhemmassa enempi isänsä ja nuoremmassa paljonkin minun luonteen piirteitä.
Mustasukkaisuutta ulkopuolisiin eivät poikani osoittaneet eromme jälkeen. No, kuinka olisivatkaan, elinhän vain heille ja työlleni. Nuorempi tosin osoitti joskus mieltään meidän, minun ja vanhemman välisestä toimivasta äiti lapsi suhteesta. Aivan kuin myöhemmin, miniän astuessa kuvaan teini-ikäisenä. Hän koki minut kilpailijakseen, osoitti mustasukkaisuutta. No, se oli sitä hänen teinikapinaa joka on muuttunut hyväksi anoppi miniä suhteeksi.
Tälläinen aamu mietiskely. Josko lähtisin aamukahvin keittoon."No, et ole ikinä kuitenkaan joutunut vatkaamaan tällaisen henkilön kanssa kuin itse vatkaan. Miten saada se loppumaan? Ei mitenkään, joten sehän tietää, että sota palstalla jatkuu, mitään kunnon keskustelua ei koskaan synny."
Uskon, että moni palstalainen on tuohon myös kyllästnyt, kuten myös sinun arvuutteluihisi siitä, kuka milloinkin minkä tekstin takana on.
eli tää vanha klisee tähän: pata kattilaa soimaa
- Anonyymi
Ploma "Joka tapauksessa, juttelin puhelimessa pojan kanssa joka opettaa ja hän sanoi että opettamin en onkutsumus, ei työ. (Sain häneltä tuon osuvan moton,jonka latasin profiiliini, ettei pääse unohtumaan"
Lause ja ajatus on Lutherin joka on myös Suomen kansanopetuksen isä
Ploma on katolinen koska raamattu on eikä tunne tätä
Lutherin oli pakko väärentää vanhurskausoppi jotta lorviminen ja paratiisi saadaan häivytettyä raamatusta ja pohjoisessa voi elää
Luther on saksan (ja suomen) kirjakielen isä
Siksi hän keksi robotti = rabotat = die Arbeit = työ sanan tilalle uuden sanan sitoutuneeseen työhön joka on jumalan kutsumus ja yhteiskunnan perusta eli jumala kutsuu dem Ruf folgen josta sana kutsumustyö der Beruf jolla yhteiskunta vaurastuu ja ihminen vanhurskautetaan, muuten ei pellitä, pelkkä usko ei riitä, aneista nyt puhumattakaan, parstiisissalorvinnan sijaan ehdoton Berufspflicht virkavelvollisuus"Anonyymi"
Mietiskeltiin tuossa Jessen kanssa.
Opettamisesta.
Tultiin samaan ajatukseen.
Opetus on vain ammatti.
Jos sitä ei ammattina ota, on kyseessä uskomus.
-
Opetuksen nykyisistä aiheista olimme ihmeissämme.
Vähän on kuin Leijonilla.
Ota kiinni, Raatele, Nielaise, Syö.
-
Ei Jumalaa enää tarvitse opettaa.
Hänhän on jo syntyessä Sielussa.
Riittää kun otat kiinni, Halit, Nielaiset ja Syöt.
Jos kerta-kaikkiaan et kykene tai osaa.
Liity Kirkkoomme, siellä ei pahemmin enää tervettä nää.
Luultavasti Luther ei päässytkään Taivaaseen.
H.huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Mietiskeltiin tuossa Jessen kanssa.
Opettamisesta.
Tultiin samaan ajatukseen.
Opetus on vain ammatti.
Jos sitä ei ammattina ota, on kyseessä uskomus.
-
Opetuksen nykyisistä aiheista olimme ihmeissämme.
Vähän on kuin Leijonilla.
Ota kiinni, Raatele, Nielaise, Syö.
-
Ei Jumalaa enää tarvitse opettaa.
Hänhän on jo syntyessä Sielussa.
Riittää kun otat kiinni, Halit, Nielaiset ja Syöt.
Jos kerta-kaikkiaan et kykene tai osaa.
Liity Kirkkoomme, siellä ei pahemmin enää tervettä nää.
Luultavasti Luther ei päässytkään Taivaaseen.
H.Olen toiminut opettajana. Tykkäsin työstäni ja olisin voinut jatkaa, mutta jouduin perumaan ammattiopettajan opintoni, kun kuopus ilmoitti tulostaan. Vakituisen viran saanti olisi ollut vaikeaa ilman opettajan tutkintoa. Kutsumusammattiko, no en tiedä, liekö, voi ollakin.
Voisin tulla huruksz, jos sallit riimittelemään ketjuusi, käykö?korppis kirjoitti:
Olen toiminut opettajana. Tykkäsin työstäni ja olisin voinut jatkaa, mutta jouduin perumaan ammattiopettajan opintoni, kun kuopus ilmoitti tulostaan. Vakituisen viran saanti olisi ollut vaikeaa ilman opettajan tutkintoa. Kutsumusammattiko, no en tiedä, liekö, voi ollakin.
Voisin tulla huruksz, jos sallit riimittelemään ketjuusi, käykö?"Korppis"
Sinä et ole ollut opettaja.
Sinulta puuttuu tutkinto.
Olet ollut olevinasi.
En tarkoita oma-hyväisyyttä.
-
Aloitukseeni saa aina tulla riimittelemään.
Kunhan muistaa tunteen ja riimiensä musiikin yhteydet.
Kuten maissiille olen huomautellut.
Aloitukseni ei ole rillumarei.
Ja Lopuksi.
Tunteet saavat kohdistua vaikka Kulta-Kalaan.
Mutta silloinkin se pitää osoittaa oikein.
Aloitukseni on aina epä-viha-tunteellinen.
Aloitustani ei kuitenkaan saa väkisin venytellä.
Aina pitää odottaa, josko joku kommentti tuntuu omalta.
H.huruksz kirjoitti:
"Korppis"
Sinä et ole ollut opettaja.
Sinulta puuttuu tutkinto.
Olet ollut olevinasi.
En tarkoita oma-hyväisyyttä.
-
Aloitukseeni saa aina tulla riimittelemään.
Kunhan muistaa tunteen ja riimiensä musiikin yhteydet.
Kuten maissiille olen huomautellut.
Aloitukseni ei ole rillumarei.
Ja Lopuksi.
Tunteet saavat kohdistua vaikka Kulta-Kalaan.
Mutta silloinkin se pitää osoittaa oikein.
Aloitukseni on aina epä-viha-tunteellinen.
Aloitustani ei kuitenkaan saa väkisin venytellä.
Aina pitää odottaa, josko joku kommentti tuntuu omalta.
H.No, nostin kolme vuotta opettajan palkkaa, ehdin suorittaa vain aikuiskasvatuksen appron.
Eihän ole pakko lisätä riimeihin musiikkia, en näet availe muidenkaan musiikkilinkkejä.
Riimittelen luontoaiheisia koska rakastan seurata luontoa eri vuoden aikoina. Kirjoittelen miellellään vapaudessa elävistä eläimistä ja linnuista.
Tunnekuohuisiin parisuhde ylistyksiin en enää ala 🐝korppis kirjoitti:
No, nostin kolme vuotta opettajan palkkaa, ehdin suorittaa vain aikuiskasvatuksen appron.
Eihän ole pakko lisätä riimeihin musiikkia, en näet availe muidenkaan musiikkilinkkejä.
Riimittelen luontoaiheisia koska rakastan seurata luontoa eri vuoden aikoina. Kirjoittelen miellellään vapaudessa elävistä eläimistä ja linnuista.
Tunnekuohuisiin parisuhde ylistyksiin en enää ala 🐝"korppis"
"Eihän ole pakko lisätä riimeihin musiikkia, en näet availe muidenkaan musiikkilinkkejä."
Pysyttele siis poissa.
H.huruksz kirjoitti:
"korppis"
"Eihän ole pakko lisätä riimeihin musiikkia, en näet availe muidenkaan musiikkilinkkejä."
Pysyttele siis poissa.
H.EOC
H.korppis kirjoitti:
No, nostin kolme vuotta opettajan palkkaa, ehdin suorittaa vain aikuiskasvatuksen appron.
Tunnekuohuisiin parisuhde ylistyksiin en enää ala 🐝Aloitas korppis oma runoketju.
Saat varmaan muitakin mukaan, jotka tykkää riimitellä, mutta eivät halua hunkszin jyräämäksi.Paloma01 kirjoitti:
Aloitas korppis oma runoketju.
Saat varmaan muitakin mukaan, jotka tykkää riimitellä, mutta eivät halua hunkszin jyräämäksi.Ilmeisen perinteellisesti Paloma tulee kohta.
Pitää sitten muistaa että olen palstalla ainut, joka saa Palomalle irvistellä.
Kiukutella, olla inhokki.
Paloma onhan meän kylän tyttölöi.
Väärälle puolel jokkee vaik aikoinaan muuttikin.
Miehesä nimiki alkaa Hoo.
H.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Saat varmaan muitakin mukaan, jotka tykkää riimitellä, mutta eivät halua hunkszin jyräämäksi.Kannatan, harva viitsii osallistua kahden lempiväisen ketjuun, jossa toinen jahtaa toista ku kärmestä pulloon 😅
- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
Ilmeisen perinteellisesti Paloma tulee kohta.
Pitää sitten muistaa että olen palstalla ainut, joka saa Palomalle irvistellä.
Kiukutella, olla inhokki.
Paloma onhan meän kylän tyttölöi.
Väärälle puolel jokkee vaik aikoinaan muuttikin.
Miehesä nimiki alkaa Hoo.
H.Voe jummijammi jumal'auta
mieskin voi olla täysi nauta. - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Saat varmaan muitakin mukaan, jotka tykkää riimitellä, mutta eivät halua hunkszin jyräämäksi.Sinun se pitää aloittaa, et ole niin inhottu kuin tuo kk ja olethan kirjallinen lahjakkuus!
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Olen toiminut opettajana. Tykkäsin työstäni ja olisin voinut jatkaa, mutta jouduin perumaan ammattiopettajan opintoni, kun kuopus ilmoitti tulostaan. Vakituisen viran saanti olisi ollut vaikeaa ilman opettajan tutkintoa. Kutsumusammattiko, no en tiedä, liekö, voi ollakin.
Voisin tulla huruksz, jos sallit riimittelemään ketjuusi, käykö?Ihan hyvin voi normaalisti raskaana ollessaan ja pienen lapsen äitinä äitinä opiskella, ehkä se niin vanhalle oli liian suuri rasitus. Suomessa on nimittäin yhteiskunnan järjestämä päivähoito.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tunnekuohuisiin parisuhde ylistyksiin en enää ala 🐝Pitikö sinun sen takia liittyä Puolueeseen? Erositko kepusta kun souvi päättyi?
huruksz kirjoitti:
"korppis"
Pysyttele siis poissa.
H.Okey, voin pistää musiikkia 😊 Eihän kukaan näe avaanko vai en muiden linkkejä.
Kuuntelin juuri Exsoduksen Tapio Rautavaaran laulamana, nyyh tippasilmässä😫- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun se pitää aloittaa, et ole niin inhottu kuin tuo kk ja olethan kirjallinen lahjakkuus!
Ookko siis lukenut hänen tekeleensä?
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvin voi normaalisti raskaana ollessaan ja pienen lapsen äitinä äitinä opiskella, ehkä se niin vanhalle oli liian suuri rasitus. Suomessa on nimittäin yhteiskunnan järjestämä päivähoito.
No, johan tuon tiedän, mutta kun kaikki ei mene kuten ohjeistat. Olisi pitänyt muuttaa asumaan omasta asunnosta Jyväskylään, toinen lapsi käsipuolessa ja toinen vatsassa ja aviomies ulkomailla töissä.
Korvessa oli mummola vieressä eikä ollut päivähoito ongelmia. Elämä ei mene aina kunnallisten palveluiden ehdoilla.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tunnekuohuisiin parisuhde ylistyksiin en enää ala 🐝Mitä luontoa? Olet raiskannut sen savitontuillasi ja kivikasoilla ja jätelava terasseilla. No eipä kukaan odota että hehkuttelisit parisuhteella vanhuksen kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luontoa? Olet raiskannut sen savitontuillasi ja kivikasoilla ja jätelava terasseilla. No eipä kukaan odota että hehkuttelisit parisuhteella vanhuksen kanssa.
Raiskaus on omituinen ilmaisu luonnon kivistä, jänis-kotka-ja maahisista esittävistä keramiikkatöistäni. Lisäksi jätelava on ihan eriasia kuin kuormalava. Googlaa kuormalava ja etsi erilaisia ideoita, joita voi tehdä kuormalavoista.
Kirjoitit aijemmin, että keramiikan teko ei ole taidetta. No, Anu Pentik voisi olla eri mieltä kanssasi.
No, sinä kuvittelet olevasi taiteen asiantuntija.🤣
Minä olen opettanut sekä aikuisia, että nuoria että lapsia. Opettajan pätevyys minulla on ainoastaan esikouluun ja esikoululuokille peruskouluun. Huomasin jo nuorena, 22-vuotiaana, kun opetin englantia aikuisille Kolumbiassa, että työ sopii minulle kuin nappi silmään. Opetin englantia, opin espanjaa. Opetin lukiossa englantia, opetin esikouluikäisiä, aikuisia , kaikkia jotka tarvitsivat oppia englantia, kuten esim Aviancan kenttähenkilökuntaa ja lentäjiä Calissa, ylikansallisissa firmoissa, annoin yksityistunteja. Sittemmin erikoistuin esikoulunopettajaksi ja viimeistelin koulutukseni Tukholman opettajakorkeassa.
Jos ajattelee työn määrää ja palkan pienuutta, niin kyllä opettajantyötä voi ajatella kutsumusammattina, samoin kuin esim sairaanhoitoa jne. koska siinä yhteiskunnallinen hyöty on suurempi kuin ekonominen menestys ja kunnianhimo tai palkkojen kehitys ei vastaa yksityistä sektoria tai muita akateemisia uria joissa on yhtä pitkä koulutus. Esimerkiksi lukion aineopettajan koulutus täällä on 5- vuotinen ja vastaa Mastersia USA:ssa. Palkkaluokassa se ei kuitenkaan heijastu."Paloma01"
Jospa kuitenkin käyttäisit saa opastanut.
Tuo sana on enemmän puolueeton.
Etenkin kouluttamattomalla "Opettajalla".
H.- Anonyymi
Kutsumusammatti ei tarkoita pientä palkkaa vaan luterilainen jumala kutsuu Ruf oikeisiin töihin Beruf
ettei käy kuin katolisilla ja muslimeilla että kuolevat nälkään lorviessaan uskossa paratiisia odottaen kuten raamatussa ja koraanissa vakuutetaan
Luther ymmärsi että kylmässa pohjolassa ei elä jos avaa suunsa makuuasennossa lorvien ruokaa uskossa odottaen almuilla eläen
Andaluciassa jossa los catolicos y musulmanes elivät näin kalifaatissa patio de naranjas pudotti niille appelsiinin suuhun puusta työtä tekemättä
Ei Saksassa enää voinut ja Luther tiesi sen ja ideoi että ei riitä kotirouvana oleilu ja sekatyöjoutomies Arbeit robottityö vaan pitää olla ammatti Beruf eli kutsumustyö ja Luther naamioi työnteon osaksi vanhurskauttamisoppia velvollisuudeksi huruksz kirjoitti:
"Paloma01"
Jospa kuitenkin käyttäisit saa opastanut.
Tuo sana on enemmän puolueeton.
Etenkin kouluttamattomalla "Opettajalla".
H.Hehehehehehehehehee
Minä opetin heille jotain sellaista jota he eivät osanneet. Opastaa on neuvontaa.
Minua kutsuttiin profesoraksi: Profesora Paloma.
Olin todellakin vain pikakoulutuksen saanut: Headstart opettajaksi ja englanninkielen opettajan 3kk. treenauksen.Paloma01 kirjoitti:
Hehehehehehehehehee
Minä opetin heille jotain sellaista jota he eivät osanneet. Opastaa on neuvontaa.
Olin todellakin vain pikakoulutuksen saanut: Headstart opettajaksi ja englanninkielen opettajan 3kk. treenauksen.Minuakin huvittaa tuo opastusnäkemys, opettajan työstä.
Opastusta voin käyttää kouluttajan tehtävistäni. Opastin pitkäaikaistyöttömiä kiinni työn syrjään, jotkut pääsivät uuteen alkuun, jotkut taas eivät.
Jokatapauksessa kurssilaiset kutsuivat minua opettajaksi.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Hehehehehehehehehee
Olin todellakin vain pikakoulutuksen saanut: Headstart opettajaksi ja englanninkielen opettajan 3kk. treenauksen.Jos tarkkoja ollaan niin ei oikein käy että vieraskielinen opettaa aloittelijoille vierasta kieltä
Ymmärrän että Kolumbia on kehitysmaa eli ei ole opettajia
Eli alussa suomalainen opettaa suomalaisille espanjaa soy eres es somos sois son tätä helppoa koska vain suomalainen tietää mikä suomalaiselle on vaikeaa, sitten myöhemmin alkuasukkaat toimivat opettajina ja puhutaan kielioppikin espanjaksi subjuntivo en oraciones concesivas Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkkoja ollaan niin ei oikein käy että vieraskielinen opettaa aloittelijoille vierasta kieltä
Ymmärrän että Kolumbia on kehitysmaa eli ei ole opettajia
Eli alussa suomalainen opettaa suomalaisille espanjaa soy eres es somos sois son tätä helppoa koska vain suomalainen tietää mikä suomalaiselle on vaikeaa, sitten myöhemmin alkuasukkaat toimivat opettajina ja puhutaan kielioppikin espanjaksi subjuntivo en oraciones concesivas"Ymmärrän että Kolumbia on kehitysmaa eli ei ole opettajia"
Opettajia on, valmiit tutkinnot ja diploomat seinällä.
Mutta kun ne ei osanneet puhua englantia.
Ne tiesi paljon englannin kielestä, syntaksista, kieliopista, kielihistoriaa jne. mutta edelleenkin, ne ei osanneet puhua englantia.
Me jotka osasimme puhua opetimme myös heitä. :)
- Anonyymi
Korppis
rakastan seurata luontoa
Opettaja ei saa tehdä tätä virhettä koskaan, rakastaa EI järjesty 1. infinitiivillä
Täytyy käyttää kiertoilmaisua tai luopua vahvatunne- verbistä laimeaan hsluan tms tai käyttää slangia ruotsista tykkääEn ollut suomen kielen opettaja, opetin ravintolatyöstä kiinnostuneita aikuisia naisia ja miehiä.
Ei minusta sen kummemmin kuin sinustakaan tekstisi perusteella olisi ollut niin vaativaan tehtävään kuin suomen kielen opettaja.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
En ollut suomen kielen opettaja, opetin ravintolatyöstä kiinnostuneita aikuisia naisia ja miehiä.
Ei minusta sen kummemmin kuin sinustakaan tekstisi perusteella olisi ollut niin vaativaan tehtävään kuin suomen kielen opettaja.Joo. Mutta. Opettaja ei saa mokata suomen kielen alkeissa vaikka olisi kepulainen
Nälvijänä olet enintään keskustalaista tasoa Anonyymi kirjoitti:
Joo. Mutta. Opettaja ei saa mokata suomen kielen alkeissa vaikka olisi kepulainen
Nälvijänä olet enintään keskustalaista tasoaMiten se menikään.. sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
Että jotkut jaksaa repostella elämäänsä julkisuudessa vuodesta toiseen.
Ja jotkut taas riippuvat lahkeessa ja seuraavat perässä vuodesta toiseen.
Nyt poistun päivällisen tekoon. Tänään lohikeittoa, salaatteja ja muuta hipleetä lisuina 😋
Luin jostain, että jokainen meistä syntyy tähän maailmaan johonkin tehtävään.Joku syntyy opettamaan, toinen hoivaamaan, kolmas rakentamaan käsillään, neljäs luomaan uutta jne. mutta läheskään aina emme tee sen tyyppistä työtä elättääksemme itsemme, kuin mihin olemme syntyneet. Muut asiat vaikuttavat: kunnianhimo, elämäntyyli, perinteet, vanhempien painostus, kaveripiirin painostus, kiinnostuksenaiheet jne. miljoona ulkopuolista aspektia, jotka hämärtävät ihmisen alkuperäisen elämn tarkoituksen. Tämä teoria selittäisi osaltaan ns. kutsumusammatit.
Selittäisikö se myös palstavi......joiden kutsumuksen?- Anonyymi
Tarkoitatko palstavi...... tuota, joka aina epäilee, kuka on tekstien takana . Sitähän on kestänyt jo reilusti yli 10 vuotta.
Mihin tehtävään sinä tunnet syntyneesi?
Opettamaan toisille vanhoille ihmisille palstakäyttäytymistä ikäpalstoilla?- Anonyymi
Vuosia sitten yhdellä luennolla sanottiin, että jos ihminen on siinä työssä mihin on halunnut, niin se on hänen kutsumusammattinsa.
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko palstavi...... tuota, joka aina epäilee, kuka on tekstien takana . Sitähän on kestänyt jo reilusti yli 10 vuotta.
Olen huomannut, että arvuutteluni on poikinut seuraajia. 😁
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Olen huomannut, että arvuutteluni on poikinut seuraajia. 😁
Onko sulla kaikki hyvin?
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia sitten yhdellä luennolla sanottiin, että jos ihminen on siinä työssä mihin on halunnut, niin se on hänen kutsumusammattinsa.
Olen hieman eri mieltä.
Periaatteessa se on totta, mutta siitä puuttuu vielä se komponentti että on oltava luonnolliset taipumukset ja löytää työ erityisen tarkoitukselliseksi. Haluaminen ei riitä yksistään.
Opettajaksi ei voisi edes haluta ellei pidä työskentelystä lähellä lapsia ja nuoria ihmisiä, tai yleensäkään ihmisiä, saada mielihyvää siitä kun näkee oppilaiden edistyvän ja parantavan todistuksiaan, tuntea empatiaa ja pystyä kannustamaan myös heikompia. Siitä huolimatta opettajina työskentelee joka tasolla joukko ammattilaisia, jotka ovat halunneet olla opettajia, mutta eivät ole täysin sopivia ammattiin.Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla kaikki hyvin?
No, oikeastaan on. Syystyöt mökillä hyvällä mallilla, tänään lepopäivä. Nousuviikolla voi tulla ulkohommia sillä epäilen puunkaatajien tulevan tontilleni.
Nyt tosiaan makoilen ja tankkaan ruokaa ja lepoa ja tietty turpakäräjöin tässä maatessani.
Terveys ei ihan priimaa, pääsen luuntiheysmittaukseen joka selventänee onko osteoporoosia näkyvissä, mutta verikokeet loistavissa arvoissa.
Henkisesti ei suoritus-eikä huolipaineita.
Mitäpä se hyövää hötkyillä.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
No, oikeastaan on. Syystyöt mökillä hyvällä mallilla, tänään lepopäivä. Nousuviikolla voi tulla ulkohommia sillä epäilen puunkaatajien tulevan tontilleni.
Nyt tosiaan makoilen ja tankkaan ruokaa ja lepoa ja tietty turpakäräjöin tässä maatessani.
Terveys ei ihan priimaa, pääsen luuntiheysmittaukseen joka selventänee onko osteoporoosia näkyvissä, mutta verikokeet loistavissa arvoissa.
Mitäpä se hyövää hötkyillä.Olisit sen luuntiheysmittauksen voinut palstallakin pitää.
Tuloksena olisi ollut: Pää on täyttä umpiluuta! - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Olen hieman eri mieltä.
Periaatteessa se on totta, mutta siitä puuttuu vielä se komponentti että on oltava luonnolliset taipumukset ja löytää työ erityisen tarkoitukselliseksi. Haluaminen ei riitä yksistään.
Opettajaksi ei voisi edes haluta ellei pidä työskentelystä lähellä lapsia ja nuoria ihmisiä, tai yleensäkään ihmisiä, saada mielihyvää siitä kun näkee oppilaiden edistyvän ja parantavan todistuksiaan, tuntea empatiaa ja pystyä kannustamaan myös heikompia. Siitä huolimatta opettajina työskentelee joka tasolla joukko ammattilaisia, jotka ovat halunneet olla opettajia, mutta eivät ole täysin sopivia ammattiin.Tottakai sinä olet eri mieltä ja pidät ihmisiä niin tyhmänä, että jos ei ole mitään musiikillisia taipumuksia, niin silti hän pyrkii Sibelius-akatemiaan.
Toki on niitäkin reppanoita, jotka vasta nelikymppisenä huomaavatkin, että valitsema ura ei ole se, mitä halusi.
"Siitä huolimatta opettajina työskentelee joka tasolla joukko ammattilaisia, jotka ovat halunneet olla opettajia, mutta eivät ole täysin sopivia ammattiin." kirjoitat ja taas tiedät tämänkin faktan. Anonyymi kirjoitti:
Tottakai sinä olet eri mieltä ja pidät ihmisiä niin tyhmänä, että jos ei ole mitään musiikillisia taipumuksia, niin silti hän pyrkii Sibelius-akatemiaan.
Toki on niitäkin reppanoita, jotka vasta nelikymppisenä huomaavatkin, että valitsema ura ei ole se, mitä halusi.
"Siitä huolimatta opettajina työskentelee joka tasolla joukko ammattilaisia, jotka ovat halunneet olla opettajia, mutta eivät ole täysin sopivia ammattiin." kirjoitat ja taas tiedät tämänkin faktan.Eiköhän tuo uranvaihto keski-ikäisenä ole nykypäivää, samoin kuin se että voi olla monta tutkintoa ja kokeilla useampaa ammattia. Mikä siinä tekee ihmisestä reppanan?
En pidä ketään tyhmänä, vaan totesin, että oli hieman liian pelkistetysti tai yksinkertaisesti ilmaistu että jokainen joka tekee haluamaansa työtä on kutsumusammatissaan" Eihän se nyt aivan niin mene.
Kolmanneksi, että opettajan työtä tekee koko joukko ihmisä jotka ovat ammatttiin vapaaehtoisesti hakeutuneita, mutta eivät välttämättä siihen työhön sopivia on vain mielipiteeni. Jokaisessa ihmisten kanssa tekemissä olevassa ammatissa on aina yksilöitä jotka ovat hakeutuneet siihen työhön vääristä syistä.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Eiköhän tuo uranvaihto keski-ikäisenä ole nykypäivää, samoin kuin se että voi olla monta tutkintoa ja kokeilla useampaa ammattia. Mikä siinä tekee ihmisestä reppanan?
En pidä ketään tyhmänä, vaan totesin, että oli hieman liian pelkistetysti tai yksinkertaisesti ilmaistu että jokainen joka tekee haluamaansa työtä on kutsumusammatissaan" Eihän se nyt aivan niin mene.
Kolmanneksi, että opettajan työtä tekee koko joukko ihmisä jotka ovat ammatttiin vapaaehtoisesti hakeutuneita, mutta eivät välttämättä siihen työhön sopivia on vain mielipiteeni. Jokaisessa ihmisten kanssa tekemissä olevassa ammatissa on aina yksilöitä jotka ovat hakeutuneet siihen työhön vääristä syistä.Herää vaan kysymys siitä, miten joku voi kirjoittaa tuollaista tekstiä ja sitten todeta, että "se on vain minun mielipide"?
Itse en vetäisi tuollaista "omaa mielipidettä" vain hatusta. - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Olen hieman eri mieltä.
Opettajaksi ei voisi edes haluta ellei pidä työskentelystä lähellä lapsia ja nuoria ihmisiä, tai yleensäkään ihmisiä, saada mielihyvää siitä kun näkee oppilaiden edistyvän ja parantavan todistuksiaan, tuntea empatiaa ja pystyä kannustamaan myös heikompia. Siitä huolimatta opettajina työskentelee joka tasolla joukko ammattilaisia, jotka ovat halunneet olla opettajia, mutta eivät ole täysin sopivia ammattiin.Opettajilla on kuitenkin pätevyysvaatimukset ja opetusharjoittelu, kyllä se aika tarkka seula on. Miksi opettajien pitäisi olla ”täysin sopivia” ja kenen mittapuun mukaan, sinunko? Olitko itse täysin sopiva ja kuka sen määritteli? Onko tyttäresi ja poikasi täysin sopivia opettajiksi? Se on huonosti palkattu ala, ei valtavasti voi vaatia.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Mitäpä se hyövää hötkyillä.Mitkä verikokeet?
Loistavissa arvoissa? Mitkä ovat loistavasi?
Kokeittain viitearvojenrajat ja omat lukemasi!
Sinun loistavasi saattaa olla toisen säälittävä! - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Eiköhän tuo uranvaihto keski-ikäisenä ole nykypäivää, samoin kuin se että voi olla monta tutkintoa ja kokeilla useampaa ammattia. Mikä siinä tekee ihmisestä reppanan?
Kolmanneksi, että opettajan työtä tekee koko joukko ihmisä jotka ovat ammatttiin vapaaehtoisesti hakeutuneita, mutta eivät välttämättä siihen työhön sopivia on vain mielipiteeni. Jokaisessa ihmisten kanssa tekemissä olevassa ammatissa on aina yksilöitä jotka ovat hakeutuneet siihen työhön vääristä syistä.Vai että vääristä syistä? Sinäkö ja lapsesi olette 100% oikeista syistä opettajia? Mitä ne väärät syyt voisivat olla? Ei ainakaan raha, koska palkka on huono?
Anonyymi kirjoitti:
Opettajilla on kuitenkin pätevyysvaatimukset ja opetusharjoittelu, kyllä se aika tarkka seula on. Miksi opettajien pitäisi olla ”täysin sopivia” ja kenen mittapuun mukaan, sinunko? Olitko itse täysin sopiva ja kuka sen määritteli? Onko tyttäresi ja poikasi täysin sopivia opettajiksi? Se on huonosti palkattu ala, ei valtavasti voi vaatia.
Kutsumustyötä voi tehdä vaikka ilman palkkaa, jos siihen on mahdollisuus. Palkan korkeus ei määrittele työpanoksen yhteiskuntahyödyllistä arvoa, ainoastaan sen markkinataloudellisen arvostuksen ja silloinkin vain osittain. Koulutuksen pituus voi olla yksi kriteeri tai sitten ei. Se että opettajan työstä maksetaan alakanttiin palkkaa ei ole mikään todistus siitä että "valtavasti ei voi vaatia", päinvastoin. Hyvä opettaja on painonsa kullassa arvoinen vaikka tietyissä piireissä ei nauttisikaan ansaitsemaansa arvostusta.
- Anonyymi
Jotkut syntyvät päätyäkseen kehumaan itseään kilpaa suomi24:ään.
Onko mennyt niin hyvin kuin kehuu ?- Anonyymi
Jos tänne päätyy itseään kehumaan ei ole mennyt kovin hyvin.
Tämä on keskustelua kuten tuolla yläpalkissa lukee. Jokaisella on mielipiteen vapaus. Voi kertoa eri asioista omia kokemuksiaan, pohtia elämää jne.
Tietenkin jos ei ole tähellistä asiaa voi roikkua mukana vuodesta toiseen seuraten muiden keskustelua ja arvostella.
Kirjoittelin tuonne plus 80-palstalle tykkäsin aluksi kertoa päivän puuhasteluista skillanin ketjuissa. Ei se onnistunut. "Samanhenkiset" ajoivat minut pois sieltä.
Nyt palasin tänne oman ikäisteni keskustelupalstalle.
Kiikkutuolini vapautui, siellä näyttää olevan tilaa ja arvuuttelukin jäi minulta perintönä elämään 😁Jos ei nykyisin paljon enää mitään tapahdu, niin aletaan elämään menneisyyttä uudestaan ja kertomaan kerta toisensa jälkeen mitä on joskus menneisyydessään tehnyt.
Kuitenkin nyt on tavallinen eläkeläinen niinkuin palstalla toisetkin eikä mitään sen erikoisempaa.- Anonyymi
Kellä täällä muka niin hyvin on mennyt? Mutta moni tyytyykin tosi vähään.
Tellukka kirjoitti:
Jos ei nykyisin paljon enää mitään tapahdu, niin aletaan elämään menneisyyttä uudestaan ja kertomaan kerta toisensa jälkeen mitä on joskus menneisyydessään tehnyt.
Kuitenkin nyt on tavallinen eläkeläinen niinkuin palstalla toisetkin eikä mitään sen erikoisempaa.No, näin se on ihan tavallisia eläkemuoria kaikki ollaan. Sinullako sitten tapahtuu, kerrot uusia asioita, enpä ole huomannutkaan. Samaa paloman arvostelua vuodesta toiseen.
Kaikilla meillä on menneisyys, sinullakin vai onko unohtunut?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Jos ei nykyisin paljon enää mitään tapahdu, niin aletaan elämään menneisyyttä uudestaan ja kertomaan kerta toisensa jälkeen mitä on joskus menneisyydessään tehnyt.
Kuitenkin nyt on tavallinen eläkeläinen niinkuin palstalla toisetkin eikä mitään sen erikoisempaa.Viikottainen kauppareissu ei taida pahemmin tarinaa antaa, jos ei sitten ruokakassin sisältöä kerro.
korppis kirjoitti:
No, näin se on ihan tavallisia eläkemuoria kaikki ollaan. Sinullako sitten tapahtuu, kerrot uusia asioita, enpä ole huomannutkaan. Samaa paloman arvostelua vuodesta toiseen.
Kaikilla meillä on menneisyys, sinullakin vai onko unohtunut?"""Sinullako sitten tapahtuu, kerrot uusia asioita, enpä ole huomannutkaan. """
Osaatkos sinä lukea? Justiinhan kirjoitin: "Jos ei nykyisin paljon enää mitään tapahdu, niin aletaan elämään menneisyyttä uudestaan ja kertomaan kerta toisensa jälkeen mitä on joskus menneisyydessään tehnyt."
Mitä sinä sen paloman siihen vedit? Vai luitko taas jotain rivien välistä, mitä siinä ei edes lukenut?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""Sinullako sitten tapahtuu, kerrot uusia asioita, enpä ole huomannutkaan. """
Osaatkos sinä lukea? Justiinhan kirjoitin: "Jos ei nykyisin paljon enää mitään tapahdu, niin aletaan elämään menneisyyttä uudestaan ja kertomaan kerta toisensa jälkeen mitä on joskus menneisyydessään tehnyt."
Mitä sinä sen paloman siihen vedit? Vai luitko taas jotain rivien välistä, mitä siinä ei edes lukenut?Korppis on kovakohtaloiden kyyniseksi murjoma yliaktiivinen suorittaja, jonka toiminta vaikuttaa hullulta perunapakastukselta ja sadevedenkeräämiseltä mutta menoa riittää esteettä, kun kaveri vieressä on tuppisuu tarkkailija
Korppis ei ylikierrosten takiai jaksa enää pysähtyä ja kuunnella ketään, koska on menossa, sillä aikaa on vähän jäljellä ja siksi elämänlankaa on koko ajan kelattava ahneesti sisään sivuille vilkuilematta, asunnon ja korpimajan välillä tai toisinpäin ilman että keskittyisi mihinkään kaikkein vähiten toisten puheisiin tai tekoihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korppis on kovakohtaloiden kyyniseksi murjoma yliaktiivinen suorittaja, jonka toiminta vaikuttaa hullulta perunapakastukselta ja sadevedenkeräämiseltä mutta menoa riittää esteettä, kun kaveri vieressä on tuppisuu tarkkailija
Korppis ei ylikierrosten takiai jaksa enää pysähtyä ja kuunnella ketään, koska on menossa, sillä aikaa on vähän jäljellä ja siksi elämänlankaa on koko ajan kelattava ahneesti sisään sivuille vilkuilematta, asunnon ja korpimajan välillä tai toisinpäin ilman että keskittyisi mihinkään kaikkein vähiten toisten puheisiin tai tekoihinTaitaa se vuokralaisen osa vierasta kieltä puhuvan ystävän kellarissa olla aika ankea. Yksinäisen ja elämään pettyneen ihmisen epätoivoista säntäilyä.
Anonyymi kirjoitti:
Korppis on kovakohtaloiden kyyniseksi murjoma yliaktiivinen suorittaja, jonka toiminta vaikuttaa hullulta perunapakastukselta ja sadevedenkeräämiseltä mutta menoa riittää esteettä, kun kaveri vieressä on tuppisuu tarkkailija
Korppis ei ylikierrosten takiai jaksa enää pysähtyä ja kuunnella ketään, koska on menossa, sillä aikaa on vähän jäljellä ja siksi elämänlankaa on koko ajan kelattava ahneesti sisään sivuille vilkuilematta, asunnon ja korpimajan välillä tai toisinpäin ilman että keskittyisi mihinkään kaikkein vähiten toisten puheisiin tai tekoihinNo, aivan ihana yhteenveto. Menikö läpi?
Kuka oli väitöstilaisuutesi vastaväittelijä, onnistuiko yllättämään?
No, yritinhän minä tuolla Beng..in ketjussa muka viisaasti keskustella. Keskityin, mutta en tullut hullua hurskaammaksi.
Mökkiläinen et ole kun sadeveden keruusta et ymmärrä.
Pottuja löytyy Prisman pakkasestakin. esim. siivutettuja, kiusauspottuina jne.
Kuolema tulee kaikille, hötkyilipä tai vain pankolla makkaisi.
Langasta puheen ollen, putkipipoa tuossa joutessain virkkasin...Hups on aika nousta täältä pimmeestä kellarista ylös valoon...Janssonin kiusausta lämmittämään.
Yritän pärjäillä, kiitos 😳
- Anonyymi
Minä haluan parisuhteen ikäiseni kanssa. Asuttaisiin yhdessä ja vanhettaisiin yhdessä.
Minulla ei ole mitään opettajan koulutusta, on vain joitakin kursseja opiskelijan ohjaamisesta.
Käytännön ohjausta ja opintosuunnitelmaan tutustumista. Siinä pohjat.
Vuosien varrella olen monia opiskelijoita ohjannut, koska olen opetussairaalassa työskennellyt.
Eräs muisto: Aamulla pimeässä saavuin parkkipaikalleni. Laiton autoni lämmitysjohtoa tolppaan, oli talvipakkanen.
Kuuntelin samalla Kari Tapion kappaletta autoradiosta. Lähelle ajoi yksi sairaanhoito-opiskelija, (jota olin ohjannut) kysyi tykkäätkö K,T:sta. Sanoin joo.
Kului muutama päivä. Sain sisäisessä postissa kirjeen, siellä oli CD:lle laitettu Kari T musiikkia ja kiitokset hyvästä opinto-ohjauksesta.
Hyvä muisto työuralta.
Joku viisas on joskus sanonut, että ei ole ketään, joka ei voisi olla toisen opettaja jossakin.
Oikeasti siihenhän kaikki perustuu. Lapsesta asti me opimme ympärillä olevilta ihmisilta.
Se, että homo s. osasi opettaa ja oppia, on yksi syy lajimme säilymiseen.- Anonyymi
Vaimon menehdyttyä joku vuosi sitten, en enää aio kosettaa naisen puolta viiden metrin kepilläkään.
Kun siivousapua kuitenkin tarvitten, maksan siitä kunnon korvauksen. Muisti sortuu vähä vähältä, niin että yhä enemmän pitää ulkopuolista apuja tilata.
Körötyskortti on vielä pari vuotta. Se saattaa hyvinkin riittää. Jopa kyynärsauvat määrättiin lainaamaan. Yritä könkätä ilman niitä. Nivelrikko on iskenyt jo nilkkoihinkin.
Särkylääkkeetkin melko tehottomii. Nukkua kuitenkin antavat, koivet. - Anonyymi
Yksin ja yksinäisyys,minusta kaksi eri asiaa?Ikää kun tulee toki nautii yksin olostakin.Yksinäisyyteni tulee siitä,parhaat ystävät korona aika kuoleet.Yllätys ei koronaan.Olen tulossa 70v. vuoden päästä.Asun yksin ja 3vuotta myös ihmisille sanonut.Haluan ihmiset tavata ulkoilun,shopailu,kahvilan merkeissä.Kotini osaan olla yksinkin!Keräsin koko aikuisiän ihmisiä ympärille,ilman vastavierailuja.Aina minun kotiini kun asun yksin oli heidän veruke.Halitsivat myös aikaani,määritellen milloin tulevat ja osotutivat ihan 2h. ei mitän minun ajan kunioitus.Kun kahville tullan,luulisi koti syödään kun samaa lähiötä asuivat.Ei ovella jo kauhee nälkä,Omani eli läheiseni 24/h 7 pvä vat ilo ,jos tulevat.Asuvat vain matkan takana.mutta en halua kotiini uusia tulokaita kahville, Lisäksi minusta ei kaljan juojaa tai viini juojaa,ei tupakointikaa sovi tähän,Joten olen outo lintu Helsingin lähiössä,kun edes enviiniä juo,Jos pyytää ulos kävelee aina on jalka ja lonkka kipeä.Sanoen voisin tulla sulle.Ei. Kipunkin on lääke liiku.Rollatorit ei turhaan keksitty. Sanojat ei viellä rollatoria käytä.Kivut jokaisella on.Kipua sen tunetta voi opetella sietää.Polvieni nivelrikot, toisen polven kierukanrepeäminen vuosia.enää ei leikata.Kulumat ymm.Silti kävelen joka päivä ainaki 12-14km yhteensä. 3 x päivän aikana.Säällä kuin säällä.Onhan sadetakit ja kumisaapat olemassa.Onelisia ne joilla aidot ystävät,minun aidot ystävät on kuoleet.Mutta äiti maa ja isä taivason läheläni ja metsän puut joita halaan.
- Anonyymi
Yhdessä mieluummin, on tosi orpo olo jos yksin tässä vanhenen, mutta vaikea löytää ikäistäni ja sopivaa (idealismiako?).
Pirre- Anonyymi
Itseäsi paljon vanhempi voi ottaa hoitajaksi ja pääset ilmaiseksi sinne asumaan.
Moi Pirre@
Syksy on saapunut sateineen, ulos ei ole hinku, mutta onhan tuota koko kesän saanut raitista ulkoilmaa haukattua.
Kävin äskeen mökillä, tyhjensin jääkaapin ja keräsin loput ulkokukkaset lasikuistille. Luvattu pakkasöitä.
Pidän mökillä peruslämpöä yllä läpi talven.
Hyvä on juttukaveri olla vaikka eihän tuota puhetulvaa enää niin paljon ole kuin aijemmin. Voihan sitä vaikkapa passattavaakin ajatella tai passaajaa.😊
Tässä ne harmaat sadepäivät yhdessä talveen kääntyvät.
Kävin ostamassa oranssia villalankaa, siitä alan virkkaamaan myssyä samanvärisen kaulahuiviputkilon kaveriksi piristämään muuten mustaa vaatetustani.
Etiä päin sano...- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Moi Pirre@
Syksy on saapunut sateineen, ulos ei ole hinku, mutta onhan tuota koko kesän saanut raitista ulkoilmaa haukattua.
Kävin äskeen mökillä, tyhjensin jääkaapin ja keräsin loput ulkokukkaset lasikuistille. Luvattu pakkasöitä.
Pidän mökillä peruslämpöä yllä läpi talven.
Hyvä on juttukaveri olla vaikka eihän tuota puhetulvaa enää niin paljon ole kuin aijemmin. Voihan sitä vaikkapa passattavaakin ajatella tai passaajaa.😊
Tässä ne harmaat sadepäivät yhdessä talveen kääntyvät.
Kävin ostamassa oranssia villalankaa, siitä alan virkkaamaan myssyä samanvärisen kaulahuiviputkilon kaveriksi piristämään muuten mustaa vaatetustani.
Etiä päin sano...Sinä olet niin energinen ja aikaansaapa, hyvää syksyn jatkoa, - oranssi myssy ja liina varmasti sopivat Sinun väreishisi.
Puikot ajattelin ottaa minäkin esille piakkoin, ensin ruskamatka Saariselälle ja sitten neulomaan. Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet niin energinen ja aikaansaapa, hyvää syksyn jatkoa, - oranssi myssy ja liina varmasti sopivat Sinun väreishisi.
Puikot ajattelin ottaa minäkin esille piakkoin, ensin ruskamatka Saariselälle ja sitten neulomaan.Pitäisiköhän minunkin hankkia lankaa ja puikot, uusi harrastus pimeneviin iltoihin. Nyt tällä hetkellä aika kyllä kuluu ihan mukavasti onhan minulla seuraa mies ja hänen poikansakin ja oma jälkikasvu raportoi muutaman kerran viikossa.
Minä aloin myös puhumaan ruskamatkasta ensin Kukkolankoskelle, ajaa Ruotsin puolta ylös Kolariin tai Pelloon, siitä rajan yli Kittilään ja poiketa ehkä Aavasaksaan ja Pallas-Yllästunturin luonnonpuistoon jotka ovat matkan varressa. Saas nähdä, riippuu nyt säästä ja saanko miehen innostumaan.
Heräsi juuri päiväunilta ja iloinen yllätys odottamassa: mies oli käynyt poimimassa muutaman litran puolukoita nyt pitäisi alkaa perkaamaan ja katsomaanjosko riittäisi ensi talveksi. Minä aina pakastan puolukat pienen sokerimäärän kanssa, mutta mies sanoo että heillä kotona puolukat säilytettiin tynnyrissä ilman pakastamista ja että ei ne menneet pahaksi, jos olivat riittävän kylmässä.Paloma01 kirjoitti:
Pitäisiköhän minunkin hankkia lankaa ja puikot, uusi harrastus pimeneviin iltoihin. Nyt tällä hetkellä aika kyllä kuluu ihan mukavasti onhan minulla seuraa mies ja hänen poikansakin ja oma jälkikasvu raportoi muutaman kerran viikossa.
Minä aloin myös puhumaan ruskamatkasta ensin Kukkolankoskelle, ajaa Ruotsin puolta ylös Kolariin tai Pelloon, siitä rajan yli Kittilään ja poiketa ehkä Aavasaksaan ja Pallas-Yllästunturin luonnonpuistoon jotka ovat matkan varressa. Saas nähdä, riippuu nyt säästä ja saanko miehen innostumaan.
Heräsi juuri päiväunilta ja iloinen yllätys odottamassa: mies oli käynyt poimimassa muutaman litran puolukoita nyt pitäisi alkaa perkaamaan ja katsomaanjosko riittäisi ensi talveksi. Minä aina pakastan puolukat pienen sokerimäärän kanssa, mutta mies sanoo että heillä kotona puolukat säilytettiin tynnyrissä ilman pakastamista ja että ei ne menneet pahaksi, jos olivat riittävän kylmässä.Massu täynnä tässä köllöttelen ruuan jälkeen. Keittiö siirtyy aina ruokailun jälkeen P.lle. Loppusiivous siis ei ole mun juttuni, mutta ruuan valmistus kylläkin.
Omituisen upea näky tänne "kellaariin" aurinkoa pukkaa tuulisen ja sateisen päivän päätteeksi.
Katselin kuvia facesta Lapin kairan taiteilijaystävästäsi, meillä näyttää olevan hänen kanssaan saman väriset- ja malliset pipot. Omani viimevuoden tuotantoa😁korppis kirjoitti:
Massu täynnä tässä köllöttelen ruuan jälkeen. Keittiö siirtyy aina ruokailun jälkeen P.lle. Loppusiivous siis ei ole mun juttuni, mutta ruuan valmistus kylläkin.
Omituisen upea näky tänne "kellaariin" aurinkoa pukkaa tuulisen ja sateisen päivän päätteeksi.
Katselin kuvia facesta Lapin kairan taiteilijaystävästäsi, meillä näyttää olevan hänen kanssaan saman väriset- ja malliset pipot. Omani viimevuoden tuotantoa😁Ystävättäreni oli laittanut aivan ihania kuvia ruskasta Särkitunturista ja minäkin aloin hinkuamaan Pohjoiseen. Hänellä on vaateputiikki siellä Kittilässä, kaikki omaa designia ja tuotantoa, voisin samalla käydä vaateostoksilla.
Olihan sitä puolukkaa ilmestynyt rapulle ja verannan pöydälle kaksi 3 l astiaa, poika oli lähtenyt isälleen kaveriksi poimimaan, elikkä nyt minulla talven puolukat poimittu. Sillä aikaa kun minä köllöttelin untuvapeiton alla yläkerrassa ja näin kauniita unia :)
- Anonyymi
Normisettiä tämäkin ketju. Lopulta se menee itsensä kilpakehumiseksi kuin taulussa "Taistelevat metsot".
- Anonyymi
Itsensä kehuminen on aivan luvallista hommaa. Hyvä, että edes joku osaa sen(kin) taidon. - Nm. Ei syntiä eikä muutenkaana väärin
- Anonyymi
Ihansasti kirjoitettu ja oneksi olkoon on ihmisiä elämässä.Kaikilla ei ole.Johtuu siitä rakaat on 300km päässä.Ja täällä Itä_helsinki jossa kerrostalo vuokralla asun yksin,vähän vaille 70v, Olen menettänyt korona aika kuolemalle paraan ystävän,sikon veljen muita ihmisiä elämässäni,mutta eivät kuoleet korona.Pääni pidän kasassa ulkoilen paljon yksinäni päivittäin,myös pieni metsä on ja nautin sen rauha maisema ja puut. 1 kerta viikossa on harrastus.luojan kiitos lityy likuntaan 1h.ryhmässä. Mutta kun lähden kerrostalon ovesta ulos onkin seikailua ,mutkien kautta matkaan.Oikeasti kurkkua myöten täynnä yli pitkälti 75v ja toinen 36v. Ei mitään jos kiinni saavat, valitavat sairaudet ties mitkä vaivat.Kysymättä mitä kuuluu minulle?Sama on kaikki mutkin puoli tutut.Repuuni ei mahdu yhtän valitus. Olen pieniä kortteja tehnyt valittajille,ojentanut mihin voivat ottaa yhteys: Helsinki Missio,Punanen risti ja Diakonisalaitos.netti linkin laitanut kuin kaikilla netti kotona.Kenekän ei tarvitse olla yksin ja ohjeisesta linkistä saavat kuunteljijat.Minä en jaksa.Oikeesti.Valitajilla aikuisia lapsia kotona lisäksi asumassa,yhdellä 64v. toisella 19v ja muilla miehet.En käsitä miksi eivät valita heille? Vaan käyvät kiinni jos antaa vaan tilaa? Minä en enää.Onkin sit hirveä vanha akka Kontulassa.Itä_Helsinki. Kun jokainen voisi vain iloita suomen kauniista alkavasta ruskasta.Tai kesällä luonon kukista,lämöstä elämästä itsestä.Kiitos sain jakaa ajtukseni huono suomenkielisenä.kaikea hyvää teille.
- Anonyymi
Kiitos sinulle kirjoituksestasi ! Hyvinhän sinä suomeksi kirjoittelet.
Sinulla on ollut paljon murhetta ja tunnet, että muut ihmiset kaatavat lisää
päällesi, vaikka heidän murheensa olisivat autettavissa jos itse tekisivät asialle jotain.
Jotkut ihmiset ongelmissaan eivät tajua ensiksikään,
että muillakin on ongelmansa
ja toiseksi, että tekisivät jotai nelämälleen, kun kerran voivat.
Ehkä he ovat masentuneita ? Masentunut ihminen pyörii omissa ongelmissaan
eikä ole voimia tehdä parannusta elämäänsä.
Olen huomannut saman, että jotkut ihmiset eivät koskaan kysy
"Mitä sinulle kuuluu?" tai "Miten sinä voit?".
Olen päätellyt, että ei se aina ole itsekkyyttäkään,
ihminen voi olla ollut liian kauan yksin ongelmissaan
ja menettänyt suhteellisuudentajunsa.
Jos "taakkana" on omia aikuisia lapsia, jotka eivät asioilleen tee mitään,
tilanne on vaikea. Se on umpikuja.
Jospa sanoisit niille, että tehkää asioille jotain. itse kukin.
Ei valittamisesta mikään parane.
Onko sinulla ystäviä, joitten kanssa saat voimaa ja iloa elämääsi ?
Kierrä kaukaa taakaksesi tulleet valittajat. Olet ystävällinen, kun jaksat "apukortteja" tehdä ihmisolle. Kaunista syksyä sinulle ! Voi hyvin !
Kirjoittele lisää, jos se sinua helpottaa !
- Anonyymi
Käytännön syistä tulee seuraavassa kuukauden vaihteessa runsaan viikon remonttileskeys. Tuntuu kolkolle jo etukäteen koska päivittäiset rutiinit tulevat poikkeamaan totutuista.
Ei auta! Miehen on uhrauduttava pitkän liiton eteen! - Anonyymi
Köllöttelevää vanhaa naista on kamala katsoa
- Anonyymi
Riippunee siitä mikä nainen on kyseessä.
Pitkäaikaiseen, vanhaan köllöttelijään on vuosikymmenten saatossa kehittyneet tunnesiteet jolloin sitä köllöttelijää katsoo toisin silmin.
Vieraan köllöttelijän kohdalla tuomiosi saattaa olla perusteltukin.
Minusta on tyydyttävää tehdä pitkäaikaisen köllöttelijän elämä mukavaksi.
Meillä se on kiinni pienistä asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippunee siitä mikä nainen on kyseessä.
Pitkäaikaiseen, vanhaan köllöttelijään on vuosikymmenten saatossa kehittyneet tunnesiteet jolloin sitä köllöttelijää katsoo toisin silmin.
Vieraan köllöttelijän kohdalla tuomiosi saattaa olla perusteltukin.
Minusta on tyydyttävää tehdä pitkäaikaisen köllöttelijän elämä mukavaksi.
Meillä se on kiinni pienistä asioista.Ei päätä ei häntää aloittajan logiikassa!
Vaittää ensi töikseen, että haluaa olla yksin.
Ok, sitä aattelee silloin että todella haluaa olla "yksin".
Mutta kun rupee selaamaan, niin eikös koko ajan "ei olekaan yksin", vaan koko ajan on tarvetta kertoa mitä milloinkin tekee.
Jos on yksin, niin silloin on yksin ja ei "keskustele" muitten kanssa siis.
Logiikka hoi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4356336Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1243652Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?952439Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251899Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1111271Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?921234- 631055
- 621048
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te76950- 41924