Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6322
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
PS.+Olen+aikani+työskennelyt++virolaisten,+venäläisten+,+etiopialaisten,+israeliaisten+kanssa.
31.07.2021 22:04
Ei+minullakaan+ole+mitään+vastaan+ketään,+mutta+jos+se+oli+Sinun+kommenttisi+johon+vastasin,+ei+se+kovin+fiksu+ollut+vanhuksia+kohtaan.
Sitäpaitsi,+en+mitään+niin+inhoa+kun+yleistämistä.
Me+olemme+yksilöitä+kaikki,+emme+mikäämn+lauma.
31.07.2021 22:01
Nauroin+makeasti+tuota++´´käärmepuraissut´´+juttua.
+Ei+tokikaan+ole+mitään+sellaista+tapahtunut.
Nyt+olen+3+päivää+kisun+kanssa+kaksin.+Todella+on+touhua+riittänyt.+Kunhan+talvi+tulee+niin+ainahan+minä+täällä.
Kurpitsasäiykettä+tein+tänään+ja+vieä+pitää+tehdä+lisääkin,+Sen+veran+komeita+tulee.
Tälläista+tämä+on,+kesällä+touhua+täynnä+ja+tavella+vain+hetken+kohokohtia.
Poikkean,+kunhan+kerkeän.
Hyvää+kesän+jatkoa+kaikille.
31.07.2021 21:48
No+joo.+Ei+kyllä+kerrota,+missä+vaiheessa+rokotettu+on+tartunnnat+saanut.
Eli+onko+ennen+rokotusta+vai+ennenkun+ovat+vasta-aineet+muodostuneet.
Uutisointi+ei+ole+oikeanlaista,+minun++mielestäni.
Itse+olen+saanut+2+rokotusta,+en+silti+kulje+asioilla+ilman+naamaria.
No+muutenkin+olen+tämmöinen+´´metsäläinen´´+++lähiperhekuntani+kanssa+olen++myös+lähiyhteydessä.
31.07.2021 21:25
Pari+tilattua+lehteä+tulee.+Olen+lopettanut+joitakin.
Ajattelen,+ettei+sitten+kovin+paljon+pojalle+jäisi+hommia,+kun+tästä+maailmasta+lähden.
31.07.2021 21:15
Siinä+taas+yksi,+joka+ei+ymmärrä+vanhaksi+tulevansa.+(Ellei+nuorena+kuole)
Niin,+ja+ne+maahanmuuttajatkin+vanhenee.
31.07.2021 21:11
Niin,+monta+on+monessa,+mutta+onko+parenpaakaan+keinoa+tänän+vitsautsen+selättämiseksi,+kun+rokotus?
31.07.2021 21:08
Kun+teille+määrätään+joku+lääke,+luetteko+tuoteselosteen.
Jos+luette,+huomaatte,+että+pilvin+pimein+on+mahdollisia+sivuvaikutuksia.
Mikä+saa+ihmiset+räyhäämään,+että+rokotteen+pitäisi+tehota+100%sti.+Ja+että+sivuvaikutukset++ovat+joku+virhe+rokotteessa.+Ja+että+kenen+syy,+kun+tulee+virusvariantteja.
Fimealle+tuskin+edes+ilmoitetaan+kaikkia+sivuvaikutuksia.
Luultavasti+ne+ovat+enemmän+esillä,+joiden+takia+ihmisen+on+pakko+ollut+turvautua+terveydenhoitoon.
Ei+ole+rokotetta+joka++tehoaisi+100%sti,+ei+ole+ketään,+joka+pysytyisi+estämään+varianttien+synnyn.+Virukset+muuntautuvat+jatkuvasti.
27.07.2021 22:05
Meillä+kun+on+näitä+maahanmuuttajia.
Suurinta+melua+pidetään+islaminuskoisista+(ehkä+syystäkin),+mutta+isoimmat+ryhmät+ovat+venaläiset+ja+virolaiset.
Venäläisissä+on+paljon+varakkaita,+joten+tuovat+rahaa+itärajan+yrittäjille.
Mitä+tulee+koronan+pelkoon,+se+on+mielestäni+ihan+tervettä+pelkoa,+jos+sitä+nyt+voi+edes+peloksi+sanoa,+ehkä+se+on+järjen+käyttöä.
Tosin+sekin+on+löystynyt+nyt,+jonkin+verran.
Pirkanmaalla+ja+keski-suomessa+kerroit+käyneesi,+minä+asun+puolet+vuodesta+(talven)+pirkanmaalla+ja+toisen+puolen+keski-suomessa,+joten+likimain+olet+käynyt.
Kuuma+päivä+tänäänkin,+kolmasti+tuossa+kotijärvessä+olen+uiskennellut+tämänkin+päivän+aikana.
27.07.2021 21:41
Yli+10+vuotta+sitten,+kun+vanhin+pojanpoika+oli+kavereineen+mökillä,+yksi+puutarhatuoli+oli+palasina,+maksoivat+sen+kyllä.
Pari+viikkoa+sitten,+kun+esiteinit+12v+halusivat+olla+keskenään+alamökillä,+kuulin,+kun+isänsä+antoi+tyttärelleen+avaimet,+hän+sanoi,+että+sinä+olet+sitten+vastuussa.
Kaikki+meni+ihan+hyvin.
Siitä+ajattelin,+että+tuo+etukäteen+vastuun+painottaminen+jo+nuoresta+pitäen+on+hyvä+asia.
Myös+säännöt+ja+korvausvelloillisuus+rikotuista+paikoista+ja+esineistä+kannattaa+tuoda+esiin,+avaimia+luovutettaessa.
Varsinkin+,+kun+on+ihan+aikuisista+kysymys.
Pääsääntöisesti+nuoret+ovat+ihan+fiksuja.
Eipä+sitä+ihan+kamala+tiukkapipokaan+tarvitse+olla,+aina+tilanteesta+riipuen+voi+neuvotella+ja+joustaa.
Huomenissa+on+meno+2-vuotissynttäreille.++Sitten+taas+väkeä+vaihtuen+piisaa.
Välillä+tällaisia+itsekseen+olemisen+päiviä,+kuten+eilen+ja+tänään.
Lämpöä+taas++kuulemma+pukkaa+sunnuntausta+alkaen.
Mustikat+ovat+niin+pieniä+kooltaan,+ettei+yhtään+innosta.
Kurpitsakeittoa+tänään+ajattelin+tehdä,+niitä+on+usiampi+kasvussa.
Uuutta+perunaakin+ajattelin+kaivella,+kunhan+synttärireissulta+kotiudun.
Miniä+toinen+kissa+(nuori+kissa)+oli+kiivennyt+takasta+savutorveen.+Jo+oli+homma+sen+pesemisessä.
Ihmeteltiin,+että+miten+se+sinne+osasi+mennä.+No+sitten+ensihätään+vuorasivat+takkaan+pääsyn+kiinni+aaltopelleillä.
Pitänee+siihen+joku+verkkosysteemi+keksiä.
Iloista+kesän+jatkoa.
23.07.2021 12:49
Nykyään+hakkualueille+jätetään+kolopuita,+myös+lahoamaan+puita+ja+tähteitä+jää.
Jatkuvan+kasvatuksen+metsänkäytöstä+ei+ole+vielä+tarpeeksi+tutkimusta.+Vaarana+on,+että+ajan+kanssa+kuusi+valtaa+alaa.
Asia,+mitä+ei+näytetä+yämmärrettävän+on+se,+että+puullakin+on+elinkaari.
Ensimmäiset+25+vuotta,+puu+on+paras+hiilen+sitoja,+eli+hiilinielu.
+Kasvun+hidastuessa+ja+loppuessa,+siitä+tulee+hiilivarasto.
Lahotessaan+siitä+tulee+päästölähde.
Joten,+hiukan+mielikuvitusta+mitä+tapahtuu+100-200vuoden+kuluttua,+jos+metsät+museoidaan.
Tarvitsemme+suojelualueita,+luonnonpuistoja,+mutta+myös+talousmetsä+toimii+luonnon+hyväksi.
Eikä+tule+unohtaa+sitäkään,+että+metsä+on+ollut+ja+on+vieläkin+hyvinvointimme+perusta.
Suosittelen+asioiden+kokonaisvaltaista+ajattelua.
Mustavalkoisuus+ei+palvele+ketään.
23.07.2021 12:10
Miniän+kanssa+ihmeteltiin+mikä+toukka+se+siinä+touhusi+pihatiellä.
Nettiä+pöyhimme+ja+päädyimmen+mataraperhosen+toukkaan.
Ihan+loogista,+koska+täällä+on+mataraa+runsaasti,+myös+keltamataraa+bongaa.
Mustikat+ovat+kovin+pieniksi+jääneet.
Esiteinit+noukkivat+sen+verran,+että+miniäni+teki+piirakan.+Namm+kyllä+hän+osaa.
Vadelmatkin+näyttävät+kypsyvän,+vaan+aika+kittiäisiä+nekin.
Itse+olen+aina+paljon+noukkinut,+mutta+nyt+taitaa+jäädä+vähemmälle.
Perhosia+on+täällä+ollut++ja+on+runsaasti,+samoin+pörriäisiä.+Ehkäpä+toivo+ei+vielä+ole+mentetty.
Nurinkurista.+Kauhea+polemiikki+ilmaston+lämpenemisestä+ja+kuitenkin+lämpö+on+tuonut+pölyttäjät,+monet+kukat+puhjenneet.
Niinkuin+nuo+monien+tahojen+inhoavat+avohakkuut,+tuovat+vadelmat,+puolukkamättäät,+perhosia,+myös+sellaisella+paikalle++tyypilliset+ötökät.
Horsmat+ja+monet+muut,+joiden+siemenet+ovat+saattaneet+nukkua+vuosikymmeniä+maassa,+heräten+eloon,+kun+oikea+aika+tuli.
Asioiden+katsominen+vain+yhdestä+näkökulmasta,+ei+ole+hedelmällinen+luonnon+kannalta.
20.07.2021 22:43
Iltayötä+tässä.
Juuri+tulin+tänne+pikkumökkiin,+jossa+nyt+majailen.
+Saunottiin+ja+uitiin,+alamökin+saunalla,+ilma+oikein+mukava+nyt.+
Kohta+12-vuotis+nuorin+pojan+lapsista,+tytär,+ystävättärensä+kanssa,+kolmasti+saunassa+kaksi+kertaa+uimassa.+Nauttivat+saunomisesta.
Vastarannallakin+kuului+olevan+hauskaa.
Meillä+koiratkin+käyvät+rannassa+kahlaamassa,+kuumuuteen+helpotusta+hakemassa+ja+niin+näkyi+tapahtuvan+vastarannallakin.
Tuntui+mukavalta,+kun+iloisia+ääniä+kuului+joka+puolelta.
Tänään+kävin+kauppa-asiat+ja+jokusia+hommia+tässä+pojan+kanssa+tehdään.
Noilla+pojan+lapsilla+on+jokaisella+aina+ollut,+myös+ystävä+täällä++mökkireissulla+mukana.+Ihan+pienestä+pitäen.+Miniäni+hoivannut+ja+huolehtinut+aina+kaikista+lapsista+tasapuolisesti.+Sellainen+hän+on.
Niinpä+ajan+myötä,+joistakin+noita+lapsista+on+tullut,+kuin+´´puoliottolapsia.
Esim.+kun+täytin+70+vuotta+ja+pidin+juhlani+täällä+mökillä.+Kaikki+muut+olivat+lähiverisukulaisia,+mutta+nuoremman+pojanpojan+lapsuuden+ystävän+kutsuin,+koska+käytännössä+hän+oli,+kuin+ottolapsi.
Viikon+päästä+on+2-vuotis+syntymäpäivät.+Ostin+satukirjan.+Tapanani+on+laittaa+50+euroa+per+nenä,+mutta+näille+pikkuisille+laitan+jonkun+pienen+lahjan+myös.
Iloa+ja+valoa+elään+kaikille.
16.07.2021 23:11
En+minäkään+tuon+Ohisalon+maailmankuvasta+yhtään+tykkää.+Ajatukseni+kulkee+eritavalla.
Suomen+metsät+eivät+olisi+näin+hyvässä+kunnossa+ilman+meidän+hyvää+metsänhoitoa.+Eli+se+tarkoittaa+ettei+meillä+näin+hienoja+metsiä+olisi.
No+se+siitä.+Asiasta+minulla+olisi+paljonkin+sanottavaa.+muttei+ehkä+kuulu+tänne.
Järvellä+soutelin+1,5+tuntia.+1kala+koukkuun+kävi.+Ei+järin+suuri,+joten+laskin+pois.
Huomenna+tulee+väkeä+ainakin+viikoksi.
Omiani+ovat,+joten+ihanaa.
Mummu+muuttaa+mökkiä,+että+saadaan+kaikille+sellainen+toimiva+ja+sopiva++paikka.
Joskus+he+hötkyilevät,+että+mites+nyt,+kun+porukkaa+niin+ja+niin.+Minä+sanon+aina,että+kaikkihan+on+vaan+jäsjestelykysymys.++Ja+sitten+kaikki+järjestyy,+koska+yleensä+järjestä
n+aina+kaiken.
14.07.2021 23:21
Täälläpä+on+nyt+26+astetta+mittarissa.+Vielä+se+ehtii+lisääntyä.
Ulko-ovea+siinä+hioin.
Kun+luin+koneen+ohjekirjaa+suorastaan+nauruun+purskahdin,+näitä+kummallisia+turvaohjeita+lukiessani.
+Siellä+luki,+että+älä+laita+koneeseen+päätäsi.+Että+mitä,+kenen+mieleen+tulisi+laittaa+hiomakone+päähänsä.
Nämä+ovat+niitä+käännöksiä,+Amerikoissakan+ne+vetävät+oikeuteen,+jos+mistäkin+asioista,+isojen+korvausten+toivossa.+Vetoavat+kuulemma+siihen,+ettei+ollut+varoitettu,+jos+jotain+sattuu.
Nuo+käärmeet+syövät+kai+jyrsijöitä.
Itseäni+ei+ole+purrut.+Pöpelikköön+menessä+laitan+pitkävartiset+kumisaappaat.+Rantapolutkin+poika+ajaa+koneella+parimetriä+leveäksi,+että+näkee+onko+ketään+polulla.
Noiden+kyiden+väri+voi+vaihdella+paljonkin.
Rantakäärmeitä+täällä+ei+ole,+en+ole+sattunut+missään+muuallakaan+niitä+näkemään.
Muutava+vuosi+sitten+pojantyttären+toinen+koira+sai+kyynpureman,+ei+osannut+varoa.
Lujaa+mentiin+eläinklinikalle.+Kyllä+se+siitä+selvisi.+Vasta-aine+maksoi+500+euroa,+no+heillä+oli+vakuutus,+joka+maksoi+suoraan+klinikalle.
Eilen+oli+keltaisia+ja+valkoisia+perhosia+ilmestynyt,+kun+puna-apila+alkoi+kukkimaan.
Ruskeita+perhosia+oli+monia+kultapiiskuissa.
Loppuviikolla+tuli+vettä+parina+päivänä+ja+ukkostikin.+Kyllä+se+tarpeen+olikin.
Uimassa+tulee+käytyä+miltei+joka+päivä+kerran+pari.
Ennen+sanottiin,+että,+jos+on+lämmin+kesä,+niin+tulee+kylmä+talvi+ja+päinvastoin.
Liekö+enää+pitää+paikkaansa,+kun+kaikki+on+jo+säässäkin+sikin+sokin.
Noh,+koetetaanpa+jaksaa+eteenpäin,+viileempiä+päiviä+odotellessa.
Aika+paljon+on+ranta-alpiakin+kukassa.
13.07.2021 13:58
Niinpä.+Nämä+persuttajat+ja+natsittajat+ovat+pilanneet+koko+70++palstan.
Aina+kun+tänne+vikaisee+sama+meno+jatkuu.
Eräänäkin+päivänä,+kun+katsoin+aloitussivun+20+aloitteesta+oli+15+samaa+politiikkajargonia.+Ei+paljon+kiinnostanut.
+Kun+ei+siitä+politiikastakaan+voida+keskustella+asiallisesti,+vaan+heti+ruvetaan+haukkumaan,+jos+ei+ole+ihan+samaa+mieltä.
Varsinkin+jos+ajattelee+järkevästi+ja+puolueettomasti.
11.07.2021 22:33
Vähän+helpompi+päivä+tänään,+vain+25+nousi+lämpötila.
Niin+sitten+intouduin+hiomapaperilla+käymään+läpi+ulkoovesta+ne+kohdat+joihin+ei+koneella+pääse.
Tosin+piti+hetki+huilata+sen+jälkeen.+Niin+se+vain+on,+että+ei+ole+mummu+sitä+mitä+vielä+10+vuotta+sitten.
Taas+oli+musta+kyy+uimapolulla,+niinkuin+eilenkin.+Käskin+pois,+lähtihän+se.+Pitää+vain+katsoa+eteensä,+eivät+ole+vaaraksi,+jos+ei+astu+ihan+viereen/päälle.
Nekin+kuuluvat+ekosysteemiin.
Kiva+kissani+kulki+taas+mukanani,+kun+kuljin+´´plantaasilla´´+paikasta+toiseen.
Kovin+on+suurempia+helleuutisia+kuulunut+Amerikasta+ja+Kanadasta.+Liekö+tuo+meidänkin+maamme+kohtalo+tulevaisuudessa.
Kiitos+hyvän+metsänhoidon+ja+seurannan,+olemme+noilta+kamalilta+metsäpaloilta+säästyneet.
Emme+aina+huomaa+emmekä+hoksaa,+kuinka+hyvin+täällä+asiat+hoidetaan.
11.07.2021 21:59
Täällä+meillä+on+noita+apiloita+ja+nyt+alkoi+kukkimaan+tuo+angervon+näköinen+pensas,+pörriäisiä+on+vaikka+kuinka.
Suosikaamme+kukkia+joista+pörriäiset+tykkää.
Eilen,+kun+läksin+tuolta+rantamökiltä+polkua+pitkin+uimaan,+musta+kyy+lötkötteli+polulla.+Käskin+sen+lähteä+pois+liukkaasti+lähtikin.
Tänään+sama+juttu,+mutta+vaan+polun+toisessa+päässä.+Komensin+pois,+lähti,+sihisi+mennessään.
Koko+päivän+tuossa+ylämökin+pienellä+etuterassilla+oranssi+täpläperhonen,+aina+kun+ovesta+menen+siinä+se.+En+ymmärrä+mikä+sitä+siinä+viehättää.
Tykkään+luontoaloituksista,+koska+seuraan+mielenkiinnolla+kaikkea+luonnossa++tapahtuvaa.
11.07.2021 21:36
Minulla+oli+iso+aronia+puu/pensas,+kunnes+se+alkoi+ränsistyä+ja+kaadoin+sen+pois.+Parhaana+vuotena+sain+siitä+marjoja+1,5+ämpärillistä.
Mehua+siitä+tein+laittamalla+sekaan+vähän+puolukkaa,+tuli+oikein+hyvää.
Olisi+tietenkin+kiinnostavaa+tietää,+mikä+on+aronian+lääkkeellinen+arvo.
10.07.2021 23:18
Ai+jaa+hallitusko+niitä+rokotteita+pistää.
Olis+ihan+kiva,+kun+jotain+tolkkua+olisi+näissä+väittämissä.
10.07.2021 22:21
176 / 317